abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91244921
Hallo Fokkers,

Ik mag 4 februari een nieuwe smartphone. Nu kan ik moeilijk kiezen tussen de volgende 3.
-I-phone 4
-Samsung Galaxy s i9000
-HTC desire HD

En ja, ik heb al een tijdje rondgeneusd is diverse topics, en ja, ik weet zo'n beetje wat de mogelijkheden en verschillen zijn.
Ios t.o.v. Android, etc.

Waarom dan dit topic? Ik wil graag weten van users die in het bezit zijn van 1 van de 3 bovenstaande telefoons hoe ze die telefoon ervaren.
Of dat ze misschien toch liever een ander model etc. hadden gehad.
Users die een andere (lees: splinternieuw model) smartphone hebben mogen uiteraard proberen me te overtuigen.

Tenslotte nog een copy/paste uit de huisregels:

* Doe normaal. Dan doe je al gek genoeg.
* Post geen bagger.
* Geen merken en/of users bashen / flamen.
* Geen fanboygedrag. Iedereen zo zijn eigen voorkeur. Accepteer elkaars smaak en/of keuze.

Ben benieuwd naar jullie "reviews"!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kalebatz op 13-01-2011 00:06:57 (spelfout) ]
Feel the fuzz!
pi_91245039
iPhone.
pi_91245252
Samsung Galaxy s i9000 *O*
Geloof in Jezus, dan zal hij je belonen.
pi_91245278
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:06 schreef Kalebatz het volgende:
Ik wil graag weten van users die in het bezit zijn van 1 van de 3 bovenstaande telefoons hoe ze die telefoon ervaren.
Of dat ze misschien toch liever een ander model etc. hadden gehad.
Users die een andere (lees: splinternieuw model) smartphone hebben mogen uiteraard proberen me te overtuigen.
Niet duidelijk genoeg?
Feel the fuzz!
  donderdag 13 januari 2011 @ 00:22:03 #5
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91245648
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:09 schreef Frishe het volgende:
iPhone.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 13 januari 2011 @ 00:23:14 #6
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_91245702
Heb zelf een galaxy s maar ben echt heel erg tevreden.. heb met alle 3 de toestellen gewerkt, all respect voor htc maar dat menu vind ik gewoon minder fijn werken, galaxy en iphone lijkt qua telefoonopzet heel erg op elkaar, vind alleen het voordeel van de galaxy dat er wat meer gratis apps zijn en je niet alles via itunes moet doen, dus toen heb ik de galaxy gehaald, bevalt echt heel erg goed, internet valt nooit uit en je kan hem ook als losse router laten funtioneren (wireless) camera is erg goed en met bellen is hij nog nooit uitgevallen, nee echt een keurig ding.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_91247132
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:23 schreef Demon_Hunter het volgende:
Heb zelf een galaxy s maar ben echt heel erg tevreden.. heb met alle 3 de toestellen gewerkt, all respect voor htc maar dat menu vind ik gewoon minder fijn werken, galaxy en iphone lijkt qua telefoonopzet heel erg op elkaar, vind alleen het voordeel van de galaxy dat er wat meer gratis apps zijn en je niet alles via itunes moet doen, dus toen heb ik de galaxy gehaald, bevalt echt heel erg goed, internet valt nooit uit en je kan hem ook als losse router laten funtioneren (wireless) camera is erg goed en met bellen is hij nog nooit uitgevallen, nee echt een keurig ding.
Tethering kan tegenwoordig zelfs met de iPhone.

Overigens zou ik voor de Desire HD gaan, iets groter scherm en meer ram.
Enige nadeel is de lagere resolutie t.o.v. de iPhone en het gebrek aan intern geheugen.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_91249601
quote:
7s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:58 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Tethering kan tegenwoordig zelfs met de iPhone.

Overigens zou ik voor de Desire HD gaan, iets groter scherm en meer ram.
Enige nadeel is de lagere resolutie t.o.v. de iPhone en het gebrek aan intern geheugen.
Ok hier kan ik wel wat mee, intern geheugen is op te lossen met een micro-sd toch? Of is dat interne geheugen ergens anders ook belangrijk voor? Tethering, is dat ook mogelijk met de HTC?

HTCHD is wel een mooie trouwens, spreek me meer aan als die andere twee.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kalebatz op 13-01-2011 03:19:58 ]
Feel the fuzz!
pi_91249619
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:23 schreef Demon_Hunter het volgende:
Hoezo meer gratis apps, zijn toch beide android toestellen? Zit daar verschil in?
Als je je muziek die je via torrents hebt gedownload importeert in itunes, kun je die toch gewoon op je I-phone zetten?
Feel the fuzz!
pi_91249725
Alleen om iTunes zou ik de iPhone al miet nemen.
Heb net een htc en kom van de iphone 3g
Eerste punten die opvallen

Dezelfde apps zijn bij de android gratis in tegenstelling tot de AppStore
Menu htc is minder gebruiksvriendelijk omdat het veel uitgebreider is
Standaard programmas op de htc zijn super zoals hub, liedjes herkenning, goede navigatie en meer
pi_91249863
Samsung Galaxy S is super! :D
pi_91249962
Waarom komen altijd weer dit soort topics, er is gewoon geen eenduidig antwoord te vinden het is net wat bij je past.

Galaxy i9000: (deze telefoon bezit ik zelf)
-Beste scherm omdat Amoled (subjectief sommige mensen vinden het scherm van de Iphone beter vanwege hogere resolutie)
-Snelste 3d chip in een Android telefoon
-Ligste telefoon van de 3
-Ondanks zijn plastic look zeer degelijke bouwkwaliteit
Geen flitser
-
HTC Desire:
-Grootste scherm van de 3
-Dubbel-led flitser
-HTC Sense een skin die veel mensen heel erg waarderen (andere weer minder is erg subjectief)
-Er worden problemen gemeld met bouwkwaliteit (HTC geeft hier wel goede service op is mijne ervaring)

Iphone
-Mooiste design bij far :9~ (ja subjectief extreem subjectief)
-Uitstekende intregratie met Itunes (voor back-up van je complete telefoon)
-Hoogste resolutie van alle schermen maar wel kleinste scherm (kan ook een voordeel zijn vanwege handzaamheid)

Voor de rest zijn het alle drie razend snelle telefoons pagina's laden op internet gaat ongeveer even snel. Alleen uit Benchmarks blijkt dat de Android browser enkele tienden sneller is.

Tenslotte nog even Android vs IOS }) }) })
Android:
-Flash dus dumpert :9~ (kan ook uit of on demand worden gezet dus geen flashbanners *;)
-Open systeem dus geen beperking soorten applicaties.
-Meer instellingen en tweak mogelijkheden wat het helaas iets minder gebruiksvriendelijk maakt dan IOS
-Creditcard nodig om betaalde applicaties te kopen
-Mogelijkheden gratis betaalde apps te instaleren :9~

IOS:
-Update support rechstreeks vanaf Apple dus sowieso 2 jaar nieuwste update (blijkt uit ervaring)-
-Meer controlle op de market dus meer garantie voor kwaliteit-apps. Ook is het makkelijker om apps te kopen (geen creditcard nodig)

Dat waren een beetje mijn argumenten zo gebalanceerd mogelijk. Nu is het wachten op de eerste flame van een van de 2 fanboys.
pi_91250139
Ik zal je zeggen wat ik het sterkste punt van de iPhone vind.

Apple houdt er een bepaalde filosofie op na. Niet alleen bij de iPhone maar ook bij de iPad, de Mac, etc. Die filosofie is dat hun producten gewoon "moeten doen". Anders gezegd: ze moeten geen gezeik opleveren. Ze moeten het gewoon doen en that's it. Op een zo simpel en makkelijke manier mogelijk.

Controle op apps? Who cares? Als ik een app wil, ga ik naar de App Store en download ik 'm. Klaar. Ik hoef me niet druk te maken om malware en ik kan kiezen uit het grootste aanbod van apps. En Apple zorgt er wel voor dat ze van redelijke kwaliteit zijn.

Geen Flash? Fuck Flash. Ik heb het zien draaien op smartphones en het is echt kut met peren. Gigantische lag tijdens het scrollen en zoomen, en veel sites werken alsnog niet want er is geen mouseOver op touchscreens. Nee, boycot dat Flash maar dan krijgt HTML5 tenminste een flinke push. Zouden meer bedrijven moeten doen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:13:25 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_91252119
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 05:03 schreef retorbrapi het volgende:
Ik zal je zeggen wat ik het sterkste punt van de iPhone vind.

Apple houdt er een bepaalde filosofie op na. Niet alleen bij de iPhone maar ook bij de iPad, de Mac, etc. Die filosofie is dat hun producten gewoon "moeten doen". Anders gezegd: ze moeten geen gezeik opleveren. Ze moeten het gewoon doen en that's it. Op een zo simpel en makkelijke
manier mogelijk.
[/sup]

Kruip eens uit die kont van Steve :'( Andere producten doen het ook gewoon hoor... en ook minstens net zo goed. Het is maar net wat je voorkeur heeft.

[quote]
Controle op apps? Who cares? Als ik een app wil, ga ik naar de App Store en download ik 'm. Klaar. Ik hoef me niet druk te maken om malware en ik kan kiezen uit het grootste aanbod van apps. En Apple zorgt er wel voor dat ze van redelijke kwaliteit zijn.
Er zijn ook zat programma's te vinden voor andere smartphones, die werken ook prima en zonder malware ( :') ). Voor programma's in de App Store moet je vaak betalen.

quote:
Geen Flash? Fuck Flash. Ik heb het zien draaien op smartphones en het is echt kut met peren. Gigantische lag tijdens het scrollen en zoomen, en veel sites werken alsnog niet want er is geen mouseOver op touchscreens. Nee, boycot dat Flash maar dan krijgt HTML5 tenminste een flinke push. Zouden meer bedrijven moeten doen.
Draait prima. En daarbij, een gebruiker moet zelf kunnen bepalen wat hij wel of niet wil gebruiken.

ps: Slaap jij eigenlijk wel? Of ben je werkeloos? Dat je rond deze tijdstippen kunt Fokken doordeweeks :') ?
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:25:21 #15
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_91252436
De iPhone heeft meer toffe games :9
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:45:50 #16
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91252943
Ik heb nu anderhalve maand een HTC Desire Z. Geniaal apparaat, zou niet meer zonder willen. Vooral de integratie met Gmail, Google Calendar, Google Maps en Google Contacts is echt verbazingwekkend, nooit verwacht dat dat zo handig zou zijn. Ook het fysieke toetsenbordje vind ik geweldig, dat is iets wat zowel de iPhone als de Desire HD moeten ontberen. Erg handig voor als je bijvoorbeeld veel op forums zit, of veel smst/mailt/pingt!

iPhone zal ongetwijfeld ook bijna alles kunnen wat een Android-phone ook kan. Maar het feit dat je dus een geweldige synchronisatie hebt met je online-gebeuren op Google, en het feit dat Android open source is, maakt het voor mij persoonlijk toch een simpele keuze om geen iPhone te nemen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:24:06 #17
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_91254057
Het komt er eigenlijk op neer dat het allemaal geniale toestellen zijn, eigenlijk is geen van de 3 een miskoop dus ga gewoon op je persoonlijke voorkeur af!
Minds are like parachutes. They only function when open.
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:31:48 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_91256440
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:25 schreef Tijn het volgende:
De iPhone heeft meer toffe games :9
Spelletjes spelen op een telefoon :? :')
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:32:34 #19
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_91256472
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:24 schreef Demon_Hunter het volgende:
Het komt er eigenlijk op neer dat het allemaal geniale toestellen zijn, eigenlijk is geen van de 3 een miskoop dus ga gewoon op je persoonlijke voorkeur af!
Neem de goedkoopste.
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:35:17 #20
65252 Bart
pi_91256583
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zijn best wel geinige dingetjes te vinden hoor. Ideaal voor ff tussendoor.
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:36:03 #21
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_91256619
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 11:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja B-)
pi_91256939
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 11:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Neem de goedkoopste.
precies. Technisch doen ze niet voor elkaar onder.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_91258889
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:44 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

precies. Technisch doen ze niet voor elkaar onder.
Daarom is het, vooral bij smartphones, dan ook handig om verder te kijken dan naar specificaties op papier. Dit hebben de meeste Android-gebruikers nog niet zo goed begrepen. Die zie ik altijd terugvallen op benchmarks, hype als AMOLED-schermen en andere theoretische referenties, allemaal als argument waarom hun toestel beter is dan de iPhone (wat het niet is).

Wat je in overweging moet nemen is dat, zeker nu, een smartphone het apparaat is dat je het meest gebruikt. Kies daarom voor een toestel dat logisch is, een toestel waar elke handeling als vanzelfsprekend is, en waarbij je niet voor elke instelling ergens anders moet gaan zoeken. De beste filosofie achter een goed mobiel OS is de uiteindelijke gebruikerservaring voorop stellen, niet proberen de beste hardware specs in je toestel te stoppen, de basis van een andere interface stelen en hopen op het beste (zoals bij de Galaxy S bijvoorbeeld is gedaan. De enigen met deze filosofie zijn Apple met iOS en HP met Palm's WebOS.

De iPhone is, kort gezegd, de beste smartphone op de markt. Is het de perfecte smartphone? Nee. De iPhone heeft ook een aantal eigenschappen die kunnen irriteren, en af en toe een bijzonder frustrerende bug, zoals Android-fanboys maar wat graag met je willen delen. Maar als puntje bij paaltje komt, is de iPhone het toestel waarmee ik het beste kan wat ik wil doen met een smartphone.
pi_91259499
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:31 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Daarom is het, vooral bij smartphones, dan ook handig om verder te kijken dan naar specificaties op papier. Dit hebben de meeste Android-gebruikers nog niet zo goed begrepen. Die zie ik altijd terugvallen op benchmarks, hype als AMOLED-schermen en andere theoretische referenties, allemaal als argument waarom hun toestel beter is dan de iPhone (wat het niet is).

Wat je in overweging moet nemen is dat, zeker nu, een smartphone het apparaat is dat je het meest gebruikt. Kies daarom voor een toestel dat logisch is, een toestel waar elke handeling als vanzelfsprekend is, en waarbij je niet voor elke instelling ergens anders moet gaan zoeken. De beste filosofie achter een goed mobiel OS is de uiteindelijke gebruikerservaring voorop stellen, niet proberen de beste hardware specs in je toestel te stoppen, de basis van een andere interface stelen en hopen op het beste (zoals bij de Galaxy S bijvoorbeeld is gedaan. De enigen met deze filosofie zijn Apple met iOS en HP met Palm's WebOS.

De iPhone is, kort gezegd, de beste smartphone op de markt. Is het de perfecte smartphone? Nee. De iPhone heeft ook een aantal eigenschappen die kunnen irriteren, en af en toe een bijzonder frustrerende bug, zoals Android-fanboys maar wat graag met je willen delen. Maar als puntje bij paaltje komt, is de iPhone het toestel waarmee ik het beste kan wat ik wil doen met een smartphone.
In de laatste zin sla je de spijker op z'n kop. Een iPhone is het toestel waarmee JIJ het beste kan doen wat jij wil doen met een smartphone. Misschien is dat voor een ander wel helemaal niet zo.
Zoals hier al eerder gezegd werd, deze drie toestellen doen niet voor elkaar onder, dus komt het gewoon neer op persoonlijke voorkeur.
Al vindt ik wel dat als je een van de 2 Androids neemt, ondanks dat je met een iPhone 4 ook een goed toestel in handen hebt, toch een stuk betere prijs/kwaliteits verhouding krijgt dan dat je een iPhone neemt.
You only know what I want you to.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:03:45 #25
65252 Bart
pi_91260304
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:31 schreef Splackavellie02 het volgende:
Met mijn Android-foon heb ik in het begin wel eens moeten zoeken naar een instelling. Maar inmiddels is alles wel ingesteld en dan boeit het ook niet meer. Je gaat toch geen telefoon afwijzen omdat je een weekje soms een beetje moet zoeken naar een instelling?
pi_91260656
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:47 schreef Sold het volgende:
In de laatste zin sla je de spijker op z'n kop. Een iPhone is het toestel waarmee JIJ het beste kan doen wat jij wil doen met een smartphone. Misschien is dat voor een ander wel helemaal niet zo.
Zoals hier al eerder gezegd werd, deze drie toestellen doen niet voor elkaar onder, dus komt het gewoon neer op persoonlijke voorkeur.
Ah, het op een na meest gebruikte argument van anti-iPhone mensen :)

Ja, het komt neer op persoonlijke voorkeur. Maar mensen zijn lang niet zo uniek als iedereen lijkt te denken, en het gros van de mensen geeft de voorkeur aan gebruiksgemak over hardware specificaties. Ja, ook mensen die een Android kiezen, maar die kozen eerst gewoon niet voor een iPhone omdat deze T-Mobile exclusief was, en nu omdat het stoer is voor het 'open' platform te kiezen.

De Galaxy S, en andere Android-toestellen doen in een hoop opzichten wel degelijk onder voor de iPhone. En niet geheel ontoevallig zijn dat juist de punten waarin een smartphone tot zijn recht komt:

-De iPhone is kleiner, dus handzamer, makkelijker mee te nemen en makkelijk in een zak te stoppen (in tegenstelling tot de gigantische Desire HD), zonder in te doen aan hoogwaardige bouwkwaliteit en stevigheid (in tegenstelling tot de slap plastic Galaxy S).

-De iPhone heeft een 'niet-wisselbare accu' (die in de praktijk in 30 seconden te wisselen is), waardoor het mogelijk werd een grotere accu te gebruiken. Gevolg: de iPhone gaat langer mee dan zowel de Galaxy S als de Desire HD. Niet onhandig bij een apparaat dat je dagelijks meerdere keren gebruikt.

-iOS heeft quality control op de appstore, waardoor het gevaar op malware praktisch nihil is, en een hogere algehele kwaliteit gegarandeerd wordt. Daarbij werkt elke applicatie fundamenteel hetzelfde, zodat er geen leercurve is voor elke nieuwe app. En iOS heeft de meest uitgebreide appstore; alle noemenswaardige Android-apps zijn ports van eerdere iPhone-apps.

-De iPhone heeft betere multimedia-integratie: audioboeken worden gescheiden van muziek en gebookmarked. Bij shuffle worden audioboeken ook niet meegenomen (bij Android wel). Bij video kunnen series, podcasts en colleges gescheiden weergegeven worden van films, terwijl Android alle video's gewoon onder "video's" weergeeft.

-De iPhone heeft het scherpste scherm met de beste kleurweergave. Dit komt vooral tot uiting in het lezen van tekst, dat op een AMOLED-scherm veel minder goed gaat. Vergelijk de AMOLED versie van de Desire maar eens met de LCD-versie van de Desire, en bedenk dan dat de iPhone nog veel scherper is dan dat.

Je kunt wel met dooddoeners komen als "iedereen heeft andere voorkeuren, dus je kunt niet zeggen welke telefoon het beste is", maar je kunt ook proberen een antwoord te geven waar de TS ook echt wat aan heeft.

Bovenstaande punten zijn niet mijn mening, maar feit. De iPhone heeft een betere batterij, appstore, mediafunctie en scherm. Dat dit redenen voor mij waren om voor de iPhone te gaan, is natuurlijk wel een mening. Maar dat doet niets af aan de validiteit van de punten.
quote:
Al vindt ik wel dat als je een van de 2 Androids neemt, ondanks dat je met een iPhone 4 ook een goed toestel in handen hebt, toch een stuk betere prijs/kwaliteits verhouding krijgt dan dat je een iPhone neemt.
Natuurlijk. Maar de betere prijs/kwaliteit-verhouding is een resultaat van een lagere prijs, niet een hogere kwaliteit. Sommige mensen zijn bereid extra te betalen voor een hogere kwaliteit. Die mensen kiezen doorgaans voor de iPhone.
pi_91260711
quote:
99s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:03 schreef Bart het volgende:

[..]

Met mijn Android-foon heb ik in het begin wel eens moeten zoeken naar een instelling. Maar inmiddels is alles wel ingesteld en dan boeit het ook niet meer. Je gaat toch geen telefoon afwijzen omdat je een weekje soms een beetje moet zoeken naar een instelling?
Ik heb Android om meerdere redenen afgewezen, al houd ik de ontwikkelingen wel nog steeds in de gaten, want ik vind het een platform met genoeg potentie en vooral HTC maakt een aantal erg mooie toestellen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:22:14 #28
65252 Bart
pi_91261019
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:11 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ja, het komt neer op persoonlijke voorkeur. Maar mensen zijn lang niet zo uniek als iedereen lijkt te denken, en het gros van de mensen geeft de voorkeur aan gebruiksgemak over hardware specificaties. Ja, ook mensen die een Android kiezen, maar die kozen eerst gewoon niet voor een iPhone omdat deze T-Mobile exclusief was, en nu omdat het stoer is voor het 'open' platform te kiezen.

De Galaxy S, en andere Android-toestellen doen in een hoop opzichten wel degelijk onder voor de iPhone. En niet geheel ontoevallig zijn dat juist de punten waarin een smartphone tot zijn recht komt:

-De iPhone is kleiner, dus handzamer, makkelijker mee te nemen en makkelijk in een zak te stoppen (in tegenstelling tot de gigantische Desire HD), zonder in te doen aan hoogwaardige bouwkwaliteit en stevigheid (in tegenstelling tot de slap plastic Galaxy S).
Dat hoeft geen pluspunt van de iPhone te zijn, kan net zo goed een minpunt zijn als je graag een groot scherm wil...
quote:
-De iPhone heeft een 'niet-wisselbare accu' (die in de praktijk in 30 seconden te wisselen is), waardoor het mogelijk werd een grotere accu te gebruiken. Gevolg: de iPhone gaat langer mee dan zowel de Galaxy S als de Desire HD. Niet onhandig bij een apparaat dat je dagelijks meerdere keren gebruikt.
Dat hoeft geen minpunt te zijn, afhankelijk van je gebruik. Ik laad mijn Desire Z elke nacht op. Als er een grotere accu in zou zitten, zou ik daar geen enkel voordeel van hebben. Sterker nog, grotere accu's zijn duurder dus dan zou ik voor niets meer betalen.
quote:
-iOS heeft quality control op de appstore, waardoor het gevaar op malware praktisch nihil is, en een hogere algehele kwaliteit gegarandeerd wordt. Daarbij werkt elke applicatie fundamenteel hetzelfde, zodat er geen leercurve is voor elke nieuwe app. En iOS heeft de meest uitgebreide appstore; alle noemenswaardige Android-apps zijn ports van eerdere iPhone-apps.
Ook erg persoonlijk. Ik heb zat apps gebruikt, maar nog nooit een 'leercurve' gehad. Kom op, je zet geen C++ compiler op je gsm...
quote:
-De iPhone heeft betere multimedia-integratie: audioboeken worden gescheiden van muziek en gebookmarked. Bij shuffle worden audioboeken ook niet meegenomen (bij Android wel). Bij video kunnen series, podcasts en colleges gescheiden weergegeven worden van films, terwijl Android alle video's gewoon onder "video's" weergeeft.
Alleen zit je wel weer aan iTunes vast. Als je daar niet van houdt, dan heb je dus niet veel aan die betere multimedia-integratie. Erg persoonlijk dus.
quote:
-De iPhone heeft het scherpste scherm met de beste kleurweergave. Dit komt vooral tot uiting in het lezen van tekst, dat op een AMOLED-scherm veel minder goed gaat. Vergelijk de AMOLED versie van de Desire maar eens met de LCD-versie van de Desire, en bedenk dan dat de iPhone nog veel scherper is dan dat.
Ontzettend persoonlijk, er zijn genoeg mensen die tekst fijner vinden lezen op een AMOLED-scherm.
quote:
Je kunt wel met dooddoeners komen als "iedereen heeft andere voorkeuren, dus je kunt niet zeggen welke telefoon het beste is", maar je kunt ook proberen een antwoord te geven waar de TS ook echt wat aan heeft.
Door eenzijdige belichting van bepaalde aspecten bedoel je?
quote:
Bovenstaande punten zijn niet mijn mening, maar feit. De iPhone heeft een betere batterij, appstore, mediafunctie en scherm. Dat dit redenen voor mij waren om voor de iPhone te gaan, is natuurlijk wel een mening. Maar dat doet niets af aan de validiteit van de punten.
Nee, je noemt wat feiten en hangt daar gelijk een mening aan vast die voor jou geldt. Andere mensen kunnen echter hele andere meningen hebben over die feiten.
quote:
[..]

Natuurlijk. Maar de betere prijs/kwaliteit-verhouding is een resultaat van een lagere prijs, niet een hogere kwaliteit. Sommige mensen zijn bereid extra te betalen voor een hogere kwaliteit. Die mensen kiezen doorgaans voor de iPhone.
Mja, daar ga ik niet eens in op.
pi_91261661
quote:
99s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:22 schreef Bart het volgende:
Dat hoeft geen pluspunt van de iPhone te zijn, kan net zo goed een minpunt zijn als je graag een groot scherm wil...

Dat hoeft geen minpunt te zijn, afhankelijk van je gebruik. Ik laad mijn Desire Z elke nacht op. Als er een grotere accu in zou zitten, zou ik daar geen enkel voordeel van hebben. Sterker nog, grotere accu's zijn duurder dus dan zou ik voor niets meer betalen.

Met zo'n pauper-mentaliteit is het natuurlijk begrijpelijk dat je voor het goedkopere toestel kiest. Maar ga niet doen alsof het een pluspunt is dat je batterij bij zwaar gebruik het einde van de dag niet eens haalt, en dat de betere batterij van de iPhone niet een valide pluspunt is.
quote:
Ook erg persoonlijk. Ik heb zat apps gebruikt, maar nog nooit een 'leercurve' gehad. Kom op, je zet geen C++ compiler op je gsm...

Niet persoonlijk. De iOS-appstore heeft meer apps, meer apps met hoge productiewaarden en een betere quality control. Feit.
quote:
Alleen zit je wel weer aan iTunes vast. Als je daar niet van houdt, dan heb je dus niet veel aan die betere multimedia-integratie. Erg persoonlijk dus.

Je zit niet aan iTunes vast. Nonargument.
quote:
Ontzettend persoonlijk, er zijn genoeg mensen die tekst fijner vinden lezen op een AMOLED-scherm.
Die zijn er niet. Er zijn wel mensen die video's kijken mooier vinden op een AMOLED-scherm, wat ik kan begrijpen door de overtrokken contrastwaarden. Maar tekst? Nee. Iedereen die beweert dat een AMOLED-scherm met lagere resolutie beter leest dan het retina-display van de iPhone, liegt uit z'n nek, en is hoogstwaarschijnlijk eigenaar van een Android met AMOLED-scherm en/of anti-Apple.
quote:
Door eenzijdige belichting van bepaalde aspecten bedoel je?

Nee, door te vermelden wat enkele redenen waren waarom de iPhone voor mij de betere keus is. De keus is subjectief, de waarheid achter de redenen niet. Maar blijf het vooral proberen hoor :)
quote:
Nee, je noemt wat feiten en hangt daar gelijk een mening aan vast die voor jou geldt. Andere mensen kunnen echter hele andere meningen hebben over die feiten.
Klopt, tot op zekere hoogte. Maar jij probeert het wel heel extreem om te buigen:

"Betere batterij is een minpunt: ik wil mijn telefoon om de haverklap MOETEN opladen"
"Scherper beeld is een minpunt: geef mij maar zo groot mogelijk"
"Meer en betere apps is een minpunt: geef mij maar de 'openheid' van 1000 gratis ringtone-apps"
quote:
Mja, daar ga ik niet eens in op.
Dat hoeft ook niet. Je weet zelf ook wel dat dat waar is. Als de iPhone hetzelfde zou kosten als de Galaxy S en de Desire, zou de keus een stuk makkelijker zijn, en het "prijs/kwaliteit"-argument opeens de andere kant op slaan.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:45:19 #30
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_91261915
quote:

[..]

[..]

Weer een fanboy meeting hier? :')
pi_91261979
iPhone gehad. Nu de Desire HD. Love it! Fantastisch ding, goede camera. Goede en leuke apps.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:57:31 #32
65252 Bart
pi_91262432
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:39 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Met zo'n pauper-mentaliteit is het natuurlijk begrijpelijk dat je voor het goedkopere toestel kiest. Maar ga niet doen alsof het een pluspunt is dat je batterij bij zwaar gebruik het einde van de dag niet eens haalt, en dat de betere batterij van de iPhone niet een valide pluspunt is.

[..]

Niet persoonlijk. De iOS-appstore heeft meer apps, meer apps met hoge productiewaarden en een betere quality control. Feit.

[..]

Je zit niet aan iTunes vast. Nonargument.

[..]

Die zijn er niet. Er zijn wel mensen die video's kijken mooier vinden op een AMOLED-scherm, wat ik kan begrijpen door de overtrokken contrastwaarden. Maar tekst? Nee. Iedereen die beweert dat een AMOLED-scherm met lagere resolutie beter leest dan het retina-display van de iPhone, liegt uit z'n nek, en is hoogstwaarschijnlijk eigenaar van een Android met AMOLED-scherm en/of anti-Apple.

[..]

Nee, door te vermelden wat enkele redenen waren waarom de iPhone voor mij de betere keus is. De keus is subjectief, de waarheid achter de redenen niet. Maar blijf het vooral proberen hoor :)

[..]

Klopt, tot op zekere hoogte. Maar jij probeert het wel heel extreem om te buigen:

"Betere batterij is een minpunt: ik wil mijn telefoon om de haverklap MOETEN opladen"
"Scherper beeld is een minpunt: geef mij maar zo groot mogelijk"
"Meer en betere apps is een minpunt: geef mij maar de 'openheid' van 1000 gratis ringtone-apps"

[..]

Dat hoeft ook niet. Je weet zelf ook wel dat dat waar is. Als de iPhone hetzelfde zou kosten als de Galaxy S en de Desire, zou de keus een stuk makkelijker zijn, en het "prijs/kwaliteit"-argument opeens de andere kant op slaan.
OMG je bent wel een echte verstokte fanboy he :').
pi_91262713
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:46 schreef RudyCarell het volgende:
iPhone gehad. Nu de Desire HD. Love it! Fantastisch ding, goede camera. Goede en leuke apps.
Heb je ook ervaring met andere (HTC) Android-toestllen? Ik ben nl. totaal niet tevreden over o.a. de camera van mijn Hero en ben eens aan't rondkijken naar andere telefoons. Hopelijk heeft HTC zijn camera's inmiddels ook op orde.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:07:35 #34
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_91262828
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Heb je ook ervaring met andere (HTC) Android-toestllen? Ik ben nl. totaal niet tevreden over o.a. de camera van mijn Hero en ben eens aan't rondkijken naar andere telefoons. Hopelijk heeft HTC zijn camera's inmiddels ook op orde.
De camera van de DroidX kicks ass. HD recording en HDMI out o.a. Jammer dat 'ie niet in NL te krijgen is. Geweldig apparaat.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:24 schreef Demon_Hunter het volgende:
Maar eigenlijk: Dit dus.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_91262846
quote:

[..]

Bla bla bla.

Nou nou... Het zat je even hoog hé? :')
Heb ik een zere plek geraakt dat je meteen zo in de verdediging schiet?

quote:

[..]

Voor de camera's moet je volgens mij niet bij HTC zijn, denk dat je dan beter bij Sony Ericsson of misschien Motorola af bent.
You only know what I want you to.
pi_91262976
quote:

[..]

Ja 1 HTC, maar dat was een oude Windows Mobile.

De reden van mij overstap is btw dat de iPhone gewoon veel te duur is voor de specs die hij heeft. En inderdaad het open source gedeelte van Android spreekt me aan. Je kunt wat meer dan enkel icoontje op je tabbladen zetten.
pi_91263521
Ik heb een Sony Ericsson X10 en dat ding schiet na het rommelen met de instellingen wel puike plaatjes :)

Als ik jou was zou ik ook eens naar deze (klik en klik) telefoon kijken, is nog niet te krijgen maar is wel heel erg mooi :)
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:39:36 #38
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_91264216
Die Splackavellie02 wat een faalhaas zeg :')
pi_91264821
quote:

[..]
bla bla bla
wtf :')
heb zelf de gewone desire.. destijds was deze (no shit) de helft van de iphone 4 prijs (nog steeds btw). Ik betaal 23.50 p/maand icm studentenabbo ( _O_ ) Voor mij was de keus daarom ook vrij simpel.. de desire, kan praktisch hetzelfde.. (videobellen :') )
Ook al is samsung en htc allebei android... toch zie je vaak dat samsung vaker vastloopt bij bepaalde apps.. maargoed.. 't is maar net wat je ervaring is.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:39 schreef leolinedance het volgende:
dit :')
pi_91265532
Zoals al vaker genoemd in dit topic is het een keuze waarbij je geen slechte keus kunt maken.
Elk toestel heeft z'n voor- en nadelen en bij elk toestel zul jij je persoonlijke mening hebben.

Bij mij viel de Iphone af omdat 'ie (in combinatie met een zakelijk abbo) een stuk duurder zou zijn tov abbo's met Android-toestellen. Helemaal bij het overschrijden van je belbundel. Ik zou al gauw 20-30 euro duurder uit zijn per maand en dat was het me niet waard.

Bleven over de HTC en de Samsung (voor mij althans). Samsung viel af ivm de plastic case die goedkoop en niet duurzaam aanvoelt (ik wil weer 2 jaar doen met het toestel) en ontbreken van een flitser. Verder waren er niet veel belangrijke verschillen (tja, misschien de vele klachten over KIES).

Ik ben enorm tevreden met de HTC HD, formaat is wel even wennen.

Als ik nu weer zou kiezen, zou ik evt. wachten op die nieuwe Sony Ericsson. Waarom? Geen idee, vind het ding er echt helemaal super uitzien. Hij gaat draaien op Gingerbread dus dat zal ook wel goed gaan. Volstrekt onlogische uitleg, maar ik vind 'm gewoon erg gaaf :9~
pi_91266006
Wow, thanx voor alle reacties, heb alles goed doorgelezen. Helaas kan ik nu niet meer antwoorden ivm werk maar komt morgen wel!
Feel the fuzz!
pi_91266131
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:18 schreef Kalebatz het volgende:
Wow, thanx voor alle reacties, heb alles goed doorgelezen. Helaas kan ik nu niet meer antwoorden ivm werk maar komt morgen wel!
Ben benieuwd, succes!
pi_91266563
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:07 schreef Sold het volgende:
Nou nou... Het zat je even hoog hé? :')
Heb ik een zere plek geraakt dat je meteen zo in de verdediging schiet?
Nee hoor. Maar de "fanboy"-opmerkingen komen al weer tevoorschijn om het gebrek aan tegenargumenten te verdoezelen, dus dat zegt al genoeg :)
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:31:39 #44
65252 Bart
pi_91266630
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar de "fanboy"-opmerkingen komen al weer tevoorschijn om het gebrek aan tegenargumenten te verdoezelen, dus dat zegt al genoeg :)
Om tegenargumenten te hebben, moeten er allereerst argumenten zijn :').
pi_91266716
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:39 schreef leolinedance het volgende:
Goh, gewoon twee opmerkingen aan mijn adres die persoonlijke aanvallen zijn, zonder ook maar enige zinnige reactie in het topic te geven. Ik haal echt het bloed onder je nagels vandaan, he?

Gelukkig weet ik wie het zegt; iemand die niet begrijpend kan lezen en alleen kan herhalen wat anderen voor hem gezegd hebben. Sommige mensen hebben gelukkig WEL een eigen mening.

And if all else fails: "fanboy! fanboy! fanboy!" is altijd een geldig argument in het nadeel van alles wat met Apple te maken heeft.
pi_91266830
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

dus jij betaald liever 20 eu (of zelfs meer) per maand meer zodat je geil wordt van dat HQ schermpje/je moeder op de videocall en een afgekloven appeltje op de achterkant van de behuizing.. :')
Daarbij zul je altijd bij moeten betalen voor die telefoon ongeacht hoe dure abbo je neemt.. :')

helemaal prima hoor, maar dan bespaar ik me toch liever ongeveer 700 euro waarmee ik lekker van op vakantie kan :)
pi_91266941
htc desire zou ik denk ik kiezen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_91267072
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:35 schreef andreas612 het volgende:
dus jij betaald liever 20 eu (of zelfs meer) per maand meer zodat je geil wordt van dat HQ schermpje/je moeder op de videocall en een afgekloven appeltje op de achterkant van de behuizing.. :')
Och, ik studeer in Leuven, dus ik bespaar 1000 euro per jaar aan mijn opleiding. Dan ben ik niet zo pauper dat ik geen 150 euro kan missen voor een apparaat dat ik dagelijks gebruik.

De tweede persoon enkelvoud eindigt trouwens NOOIT met een 'd'.
quote:
Daarbij zul je altijd bij moeten betalen voor die telefoon ongeacht hoe dure abbo je neemt.. :')
Wat is een abbo?
quote:
helemaal prima hoor, maar dan bespaar ik me toch liever ongeveer 700 euro waarmee ik lekker van op vakantie kan :)
Ik heb een sim-only abonnement, en koop mijn toestel los. Dan was het gebruiksgemak dat ik uit de iPhone 4 haalde tov de Desire en Galaxy S de 100-150 euro meerwaarde wel waard, ja.

Prioriteiten zijn voor iedereen anders.
pi_91267335
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:40 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Och, ik studeer in Leuven, dus ik bespaar 1000 euro per jaar aan mijn opleiding. Dan ben ik niet zo pauper dat ik geen 150 euro kan missen voor een apparaat dat ik dagelijks gebruik.

De tweede persoon enkelvoud eindigt trouwens NOOIT met een 'd'.

[..]

Wat is een abbo?

[..]

Ik heb een sim-only abonnement, en koop mijn toestel los. Dan was het gebruiksgemak dat ik uit de iPhone 4 haalde tov de Desire en Galaxy S de 100-150 euro meerwaarde wel waard, ja.

Prioriteiten zijn voor iedereen anders.
Jij bent echt IN-CA-PA-BEL ^O^
pi_91267508
quote:
13s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:46 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Jij bent echt IN-CA-PA-BEL ^O^
Wederom een ijzersterk argument. Beetje breed alleen. Incapabel met betrekking tot wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')