Niet duidelijk genoeg?quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:06 schreef Kalebatz het volgende:
Ik wil graag weten van users die in het bezit zijn van 1 van de 3 bovenstaande telefoons hoe ze die telefoon ervaren.
Of dat ze misschien toch liever een ander model etc. hadden gehad.
Users die een andere (lees: splinternieuw model) smartphone hebben mogen uiteraard proberen me te overtuigen.
quote:
Tethering kan tegenwoordig zelfs met de iPhone.quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:23 schreef Demon_Hunter het volgende:
Heb zelf een galaxy s maar ben echt heel erg tevreden.. heb met alle 3 de toestellen gewerkt, all respect voor htc maar dat menu vind ik gewoon minder fijn werken, galaxy en iphone lijkt qua telefoonopzet heel erg op elkaar, vind alleen het voordeel van de galaxy dat er wat meer gratis apps zijn en je niet alles via itunes moet doen, dus toen heb ik de galaxy gehaald, bevalt echt heel erg goed, internet valt nooit uit en je kan hem ook als losse router laten funtioneren (wireless) camera is erg goed en met bellen is hij nog nooit uitgevallen, nee echt een keurig ding.
Ok hier kan ik wel wat mee, intern geheugen is op te lossen met een micro-sd toch? Of is dat interne geheugen ergens anders ook belangrijk voor? Tethering, is dat ook mogelijk met de HTC?quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:58 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Tethering kan tegenwoordig zelfs met de iPhone.
Overigens zou ik voor de Desire HD gaan, iets groter scherm en meer ram.
Enige nadeel is de lagere resolutie t.o.v. de iPhone en het gebrek aan intern geheugen.
Hoezo meer gratis apps, zijn toch beide android toestellen? Zit daar verschil in?quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:23 schreef Demon_Hunter het volgende:
Heb zelf een galaxy s maar ben echt heel erg tevreden.. heb met alle 3 de toestellen gewerkt, all respect voor htc maar dat menu vind ik gewoon minder fijn werken, galaxy en iphone lijkt qua telefoonopzet heel erg op elkaar, vind alleen het voordeel van de galaxy dat er wat meer gratis apps zijn en je niet alles via itunes moet doen, dus toen heb ik de galaxy gehaald, bevalt echt heel erg goed, internet valt nooit uit en je kan hem ook als losse router laten funtioneren (wireless) camera is erg goed en met bellen is hij nog nooit uitgevallen, nee echt een keurig ding.
Er zijn ook zat programma's te vinden voor andere smartphones, die werken ook prima en zonder malware (quote:Op donderdag 13 januari 2011 05:03 schreef retorbrapi het volgende:
Ik zal je zeggen wat ik het sterkste punt van de iPhone vind.
Apple houdt er een bepaalde filosofie op na. Niet alleen bij de iPhone maar ook bij de iPad, de Mac, etc. Die filosofie is dat hun producten gewoon "moeten doen". Anders gezegd: ze moeten geen gezeik opleveren. Ze moeten het gewoon doen en that's it. Op een zo simpel en makkelijke
manier mogelijk.
[/sup]
Kruip eens uit die kont van SteveAndere producten doen het ook gewoon hoor... en ook minstens net zo goed. Het is maar net wat je voorkeur heeft.
[quote]
Controle op apps? Who cares? Als ik een app wil, ga ik naar de App Store en download ik 'm. Klaar. Ik hoef me niet druk te maken om malware en ik kan kiezen uit het grootste aanbod van apps. En Apple zorgt er wel voor dat ze van redelijke kwaliteit zijn.
Draait prima. En daarbij, een gebruiker moet zelf kunnen bepalen wat hij wel of niet wil gebruiken.quote:Geen Flash? Fuck Flash. Ik heb het zien draaien op smartphones en het is echt kut met peren. Gigantische lag tijdens het scrollen en zoomen, en veel sites werken alsnog niet want er is geen mouseOver op touchscreens. Nee, boycot dat Flash maar dan krijgt HTML5 tenminste een flinke push. Zouden meer bedrijven moeten doen.
Neem de goedkoopste.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:24 schreef Demon_Hunter het volgende:
Het komt er eigenlijk op neer dat het allemaal geniale toestellen zijn, eigenlijk is geen van de 3 een miskoop dus ga gewoon op je persoonlijke voorkeur af!
Zijn best wel geinige dingetjes te vinden hoor. Ideaal voor ff tussendoor.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Spelletjes spelen op een telefoon![]()
Jaquote:Op donderdag 13 januari 2011 11:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Spelletjes spelen op een telefoon![]()
precies. Technisch doen ze niet voor elkaar onder.quote:
Daarom is het, vooral bij smartphones, dan ook handig om verder te kijken dan naar specificaties op papier. Dit hebben de meeste Android-gebruikers nog niet zo goed begrepen. Die zie ik altijd terugvallen op benchmarks, hype als AMOLED-schermen en andere theoretische referenties, allemaal als argument waarom hun toestel beter is dan de iPhone (wat het niet is).quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:44 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
precies. Technisch doen ze niet voor elkaar onder.
In de laatste zin sla je de spijker op z'n kop. Een iPhone is het toestel waarmee JIJ het beste kan doen wat jij wil doen met een smartphone. Misschien is dat voor een ander wel helemaal niet zo.quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:31 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Daarom is het, vooral bij smartphones, dan ook handig om verder te kijken dan naar specificaties op papier. Dit hebben de meeste Android-gebruikers nog niet zo goed begrepen. Die zie ik altijd terugvallen op benchmarks, hype als AMOLED-schermen en andere theoretische referenties, allemaal als argument waarom hun toestel beter is dan de iPhone (wat het niet is).
Wat je in overweging moet nemen is dat, zeker nu, een smartphone het apparaat is dat je het meest gebruikt. Kies daarom voor een toestel dat logisch is, een toestel waar elke handeling als vanzelfsprekend is, en waarbij je niet voor elke instelling ergens anders moet gaan zoeken. De beste filosofie achter een goed mobiel OS is de uiteindelijke gebruikerservaring voorop stellen, niet proberen de beste hardware specs in je toestel te stoppen, de basis van een andere interface stelen en hopen op het beste (zoals bij de Galaxy S bijvoorbeeld is gedaan. De enigen met deze filosofie zijn Apple met iOS en HP met Palm's WebOS.
De iPhone is, kort gezegd, de beste smartphone op de markt. Is het de perfecte smartphone? Nee. De iPhone heeft ook een aantal eigenschappen die kunnen irriteren, en af en toe een bijzonder frustrerende bug, zoals Android-fanboys maar wat graag met je willen delen. Maar als puntje bij paaltje komt, is de iPhone het toestel waarmee ik het beste kan wat ik wil doen met een smartphone.
Met mijn Android-foon heb ik in het begin wel eens moeten zoeken naar een instelling. Maar inmiddels is alles wel ingesteld en dan boeit het ook niet meer. Je gaat toch geen telefoon afwijzen omdat je een weekje soms een beetje moet zoeken naar een instelling?quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:31 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wat je in overweging moet nemen is dat, zeker nu, een smartphone het apparaat is dat je het meest gebruikt. Kies daarom voor een toestel dat logisch is, een toestel waar elke handeling als vanzelfsprekend is, en waarbij je niet voor elke instelling ergens anders moet gaan zoeken. De beste filosofie achter een goed mobiel OS is de uiteindelijke gebruikerservaring voorop stellen, niet proberen de beste hardware specs in je toestel te stoppen, de basis van een andere interface stelen en hopen op het beste (zoals bij de Galaxy S bijvoorbeeld is gedaan. De enigen met deze filosofie zijn Apple met iOS en HP met Palm's WebOS.
Ah, het op een na meest gebruikte argument van anti-iPhone mensenquote:Op donderdag 13 januari 2011 12:47 schreef Sold het volgende:
In de laatste zin sla je de spijker op z'n kop. Een iPhone is het toestel waarmee JIJ het beste kan doen wat jij wil doen met een smartphone. Misschien is dat voor een ander wel helemaal niet zo.
Zoals hier al eerder gezegd werd, deze drie toestellen doen niet voor elkaar onder, dus komt het gewoon neer op persoonlijke voorkeur.
Natuurlijk. Maar de betere prijs/kwaliteit-verhouding is een resultaat van een lagere prijs, niet een hogere kwaliteit. Sommige mensen zijn bereid extra te betalen voor een hogere kwaliteit. Die mensen kiezen doorgaans voor de iPhone.quote:Al vindt ik wel dat als je een van de 2 Androids neemt, ondanks dat je met een iPhone 4 ook een goed toestel in handen hebt, toch een stuk betere prijs/kwaliteits verhouding krijgt dan dat je een iPhone neemt.
Ik heb Android om meerdere redenen afgewezen, al houd ik de ontwikkelingen wel nog steeds in de gaten, want ik vind het een platform met genoeg potentie en vooral HTC maakt een aantal erg mooie toestellen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:03 schreef Bart het volgende:
[..]
Met mijn Android-foon heb ik in het begin wel eens moeten zoeken naar een instelling. Maar inmiddels is alles wel ingesteld en dan boeit het ook niet meer. Je gaat toch geen telefoon afwijzen omdat je een weekje soms een beetje moet zoeken naar een instelling?
Dat hoeft geen pluspunt van de iPhone te zijn, kan net zo goed een minpunt zijn als je graag een groot scherm wil...quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ah, het op een na meest gebruikte argument van anti-iPhone mensen
Ja, het komt neer op persoonlijke voorkeur. Maar mensen zijn lang niet zo uniek als iedereen lijkt te denken, en het gros van de mensen geeft de voorkeur aan gebruiksgemak over hardware specificaties. Ja, ook mensen die een Android kiezen, maar die kozen eerst gewoon niet voor een iPhone omdat deze T-Mobile exclusief was, en nu omdat het stoer is voor het 'open' platform te kiezen.
De Galaxy S, en andere Android-toestellen doen in een hoop opzichten wel degelijk onder voor de iPhone. En niet geheel ontoevallig zijn dat juist de punten waarin een smartphone tot zijn recht komt:
-De iPhone is kleiner, dus handzamer, makkelijker mee te nemen en makkelijk in een zak te stoppen (in tegenstelling tot de gigantische Desire HD), zonder in te doen aan hoogwaardige bouwkwaliteit en stevigheid (in tegenstelling tot de slap plastic Galaxy S).
Dat hoeft geen minpunt te zijn, afhankelijk van je gebruik. Ik laad mijn Desire Z elke nacht op. Als er een grotere accu in zou zitten, zou ik daar geen enkel voordeel van hebben. Sterker nog, grotere accu's zijn duurder dus dan zou ik voor niets meer betalen.quote:-De iPhone heeft een 'niet-wisselbare accu' (die in de praktijk in 30 seconden te wisselen is), waardoor het mogelijk werd een grotere accu te gebruiken. Gevolg: de iPhone gaat langer mee dan zowel de Galaxy S als de Desire HD. Niet onhandig bij een apparaat dat je dagelijks meerdere keren gebruikt.
Ook erg persoonlijk. Ik heb zat apps gebruikt, maar nog nooit een 'leercurve' gehad. Kom op, je zet geen C++ compiler op je gsm...quote:-iOS heeft quality control op de appstore, waardoor het gevaar op malware praktisch nihil is, en een hogere algehele kwaliteit gegarandeerd wordt. Daarbij werkt elke applicatie fundamenteel hetzelfde, zodat er geen leercurve is voor elke nieuwe app. En iOS heeft de meest uitgebreide appstore; alle noemenswaardige Android-apps zijn ports van eerdere iPhone-apps.
Alleen zit je wel weer aan iTunes vast. Als je daar niet van houdt, dan heb je dus niet veel aan die betere multimedia-integratie. Erg persoonlijk dus.quote:-De iPhone heeft betere multimedia-integratie: audioboeken worden gescheiden van muziek en gebookmarked. Bij shuffle worden audioboeken ook niet meegenomen (bij Android wel). Bij video kunnen series, podcasts en colleges gescheiden weergegeven worden van films, terwijl Android alle video's gewoon onder "video's" weergeeft.
Ontzettend persoonlijk, er zijn genoeg mensen die tekst fijner vinden lezen op een AMOLED-scherm.quote:-De iPhone heeft het scherpste scherm met de beste kleurweergave. Dit komt vooral tot uiting in het lezen van tekst, dat op een AMOLED-scherm veel minder goed gaat. Vergelijk de AMOLED versie van de Desire maar eens met de LCD-versie van de Desire, en bedenk dan dat de iPhone nog veel scherper is dan dat.
Door eenzijdige belichting van bepaalde aspecten bedoel je?quote:Je kunt wel met dooddoeners komen als "iedereen heeft andere voorkeuren, dus je kunt niet zeggen welke telefoon het beste is", maar je kunt ook proberen een antwoord te geven waar de TS ook echt wat aan heeft.
Nee, je noemt wat feiten en hangt daar gelijk een mening aan vast die voor jou geldt. Andere mensen kunnen echter hele andere meningen hebben over die feiten.quote:Bovenstaande punten zijn niet mijn mening, maar feit. De iPhone heeft een betere batterij, appstore, mediafunctie en scherm. Dat dit redenen voor mij waren om voor de iPhone te gaan, is natuurlijk wel een mening. Maar dat doet niets af aan de validiteit van de punten.
Mja, daar ga ik niet eens in op.quote:[..]
Natuurlijk. Maar de betere prijs/kwaliteit-verhouding is een resultaat van een lagere prijs, niet een hogere kwaliteit. Sommige mensen zijn bereid extra te betalen voor een hogere kwaliteit. Die mensen kiezen doorgaans voor de iPhone.
Met zo'n pauper-mentaliteit is het natuurlijk begrijpelijk dat je voor het goedkopere toestel kiest. Maar ga niet doen alsof het een pluspunt is dat je batterij bij zwaar gebruik het einde van de dag niet eens haalt, en dat de betere batterij van de iPhone niet een valide pluspunt is.quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:22 schreef Bart het volgende:
Dat hoeft geen pluspunt van de iPhone te zijn, kan net zo goed een minpunt zijn als je graag een groot scherm wil...
Dat hoeft geen minpunt te zijn, afhankelijk van je gebruik. Ik laad mijn Desire Z elke nacht op. Als er een grotere accu in zou zitten, zou ik daar geen enkel voordeel van hebben. Sterker nog, grotere accu's zijn duurder dus dan zou ik voor niets meer betalen.
Niet persoonlijk. De iOS-appstore heeft meer apps, meer apps met hoge productiewaarden en een betere quality control. Feit.quote:Ook erg persoonlijk. Ik heb zat apps gebruikt, maar nog nooit een 'leercurve' gehad. Kom op, je zet geen C++ compiler op je gsm...
Je zit niet aan iTunes vast. Nonargument.quote:Alleen zit je wel weer aan iTunes vast. Als je daar niet van houdt, dan heb je dus niet veel aan die betere multimedia-integratie. Erg persoonlijk dus.
Die zijn er niet. Er zijn wel mensen die video's kijken mooier vinden op een AMOLED-scherm, wat ik kan begrijpen door de overtrokken contrastwaarden. Maar tekst? Nee. Iedereen die beweert dat een AMOLED-scherm met lagere resolutie beter leest dan het retina-display van de iPhone, liegt uit z'n nek, en is hoogstwaarschijnlijk eigenaar van een Android met AMOLED-scherm en/of anti-Apple.quote:Ontzettend persoonlijk, er zijn genoeg mensen die tekst fijner vinden lezen op een AMOLED-scherm.
Nee, door te vermelden wat enkele redenen waren waarom de iPhone voor mij de betere keus is. De keus is subjectief, de waarheid achter de redenen niet. Maar blijf het vooral proberen hoorquote:Door eenzijdige belichting van bepaalde aspecten bedoel je?
Klopt, tot op zekere hoogte. Maar jij probeert het wel heel extreem om te buigen:quote:Nee, je noemt wat feiten en hangt daar gelijk een mening aan vast die voor jou geldt. Andere mensen kunnen echter hele andere meningen hebben over die feiten.
Dat hoeft ook niet. Je weet zelf ook wel dat dat waar is. Als de iPhone hetzelfde zou kosten als de Galaxy S en de Desire, zou de keus een stuk makkelijker zijn, en het "prijs/kwaliteit"-argument opeens de andere kant op slaan.quote:Mja, daar ga ik niet eens in op.
Weer een fanboy meeting hier?quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ah, het op een na meest gebruikte argument van anti-iPhone mensen
Ja, het komt neer op persoonlijke voorkeur. Maar mensen zijn lang niet zo uniek als iedereen lijkt te denken, en het gros van de mensen geeft de voorkeur aan gebruiksgemak over hardware specificaties. Ja, ook mensen die een Android kiezen, maar die kozen eerst gewoon niet voor een iPhone omdat deze T-Mobile exclusief was, en nu omdat het stoer is voor het 'open' platform te kiezen.
De Galaxy S, en andere Android-toestellen doen in een hoop opzichten wel degelijk onder voor de iPhone. En niet geheel ontoevallig zijn dat juist de punten waarin een smartphone tot zijn recht komt:
-De iPhone is kleiner, dus handzamer, makkelijker mee te nemen en makkelijk in een zak te stoppen (in tegenstelling tot de gigantische Desire HD), zonder in te doen aan hoogwaardige bouwkwaliteit en stevigheid (in tegenstelling tot de slap plastic Galaxy S).
-De iPhone heeft een 'niet-wisselbare accu' (die in de praktijk in 30 seconden te wisselen is), waardoor het mogelijk werd een grotere accu te gebruiken. Gevolg: de iPhone gaat langer mee dan zowel de Galaxy S als de Desire HD. Niet onhandig bij een apparaat dat je dagelijks meerdere keren gebruikt.
-iOS heeft quality control op de appstore, waardoor het gevaar op malware praktisch nihil is, en een hogere algehele kwaliteit gegarandeerd wordt. Daarbij werkt elke applicatie fundamenteel hetzelfde, zodat er geen leercurve is voor elke nieuwe app. En iOS heeft de meest uitgebreide appstore; alle noemenswaardige Android-apps zijn ports van eerdere iPhone-apps.
-De iPhone heeft betere multimedia-integratie: audioboeken worden gescheiden van muziek en gebookmarked. Bij shuffle worden audioboeken ook niet meegenomen (bij Android wel). Bij video kunnen series, podcasts en colleges gescheiden weergegeven worden van films, terwijl Android alle video's gewoon onder "video's" weergeeft.
-De iPhone heeft het scherpste scherm met de beste kleurweergave. Dit komt vooral tot uiting in het lezen van tekst, dat op een AMOLED-scherm veel minder goed gaat. Vergelijk de AMOLED versie van de Desire maar eens met de LCD-versie van de Desire, en bedenk dan dat de iPhone nog veel scherper is dan dat.
Je kunt wel met dooddoeners komen als "iedereen heeft andere voorkeuren, dus je kunt niet zeggen welke telefoon het beste is", maar je kunt ook proberen een antwoord te geven waar de TS ook echt wat aan heeft.
Bovenstaande punten zijn niet mijn mening, maar feit. De iPhone heeft een betere batterij, appstore, mediafunctie en scherm. Dat dit redenen voor mij waren om voor de iPhone te gaan, is natuurlijk wel een mening. Maar dat doet niets af aan de validiteit van de punten.
[..]
Natuurlijk. Maar de betere prijs/kwaliteit-verhouding is een resultaat van een lagere prijs, niet een hogere kwaliteit. Sommige mensen zijn bereid extra te betalen voor een hogere kwaliteit. Die mensen kiezen doorgaans voor de iPhone.
OMG je bent wel een echte verstokte fanboy hequote:Op donderdag 13 januari 2011 13:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Met zo'n pauper-mentaliteit is het natuurlijk begrijpelijk dat je voor het goedkopere toestel kiest. Maar ga niet doen alsof het een pluspunt is dat je batterij bij zwaar gebruik het einde van de dag niet eens haalt, en dat de betere batterij van de iPhone niet een valide pluspunt is.
[..]
Niet persoonlijk. De iOS-appstore heeft meer apps, meer apps met hoge productiewaarden en een betere quality control. Feit.
[..]
Je zit niet aan iTunes vast. Nonargument.
[..]
Die zijn er niet. Er zijn wel mensen die video's kijken mooier vinden op een AMOLED-scherm, wat ik kan begrijpen door de overtrokken contrastwaarden. Maar tekst? Nee. Iedereen die beweert dat een AMOLED-scherm met lagere resolutie beter leest dan het retina-display van de iPhone, liegt uit z'n nek, en is hoogstwaarschijnlijk eigenaar van een Android met AMOLED-scherm en/of anti-Apple.
[..]
Nee, door te vermelden wat enkele redenen waren waarom de iPhone voor mij de betere keus is. De keus is subjectief, de waarheid achter de redenen niet. Maar blijf het vooral proberen hoor
[..]
Klopt, tot op zekere hoogte. Maar jij probeert het wel heel extreem om te buigen:
"Betere batterij is een minpunt: ik wil mijn telefoon om de haverklap MOETEN opladen"
"Scherper beeld is een minpunt: geef mij maar zo groot mogelijk"
"Meer en betere apps is een minpunt: geef mij maar de 'openheid' van 1000 gratis ringtone-apps"
[..]
Dat hoeft ook niet. Je weet zelf ook wel dat dat waar is. Als de iPhone hetzelfde zou kosten als de Galaxy S en de Desire, zou de keus een stuk makkelijker zijn, en het "prijs/kwaliteit"-argument opeens de andere kant op slaan.
Heb je ook ervaring met andere (HTC) Android-toestllen? Ik ben nl. totaal niet tevreden over o.a. de camera van mijn Hero en ben eens aan't rondkijken naar andere telefoons. Hopelijk heeft HTC zijn camera's inmiddels ook op orde.quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:46 schreef RudyCarell het volgende:
iPhone gehad. Nu de Desire HD. Love it! Fantastisch ding, goede camera. Goede en leuke apps.
De camera van de DroidX kicks ass. HD recording en HDMI out o.a. Jammer dat 'ie niet in NL te krijgen is. Geweldig apparaat.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Heb je ook ervaring met andere (HTC) Android-toestllen? Ik ben nl. totaal niet tevreden over o.a. de camera van mijn Hero en ben eens aan't rondkijken naar andere telefoons. Hopelijk heeft HTC zijn camera's inmiddels ook op orde.
Maar eigenlijk: Dit dus.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:24 schreef Demon_Hunter het volgende:
Het komt er eigenlijk op neer dat het allemaal geniale toestellen zijn, eigenlijk is geen van de 3 een miskoop dus ga gewoon op je persoonlijke voorkeur af!
Nou nou... Het zat je even hoog hé?quote:
Voor de camera's moet je volgens mij niet bij HTC zijn, denk dat je dan beter bij Sony Ericsson of misschien Motorola af bent.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Heb je ook ervaring met andere (HTC) Android-toestllen? Ik ben nl. totaal niet tevreden over o.a. de camera van mijn Hero en ben eens aan't rondkijken naar andere telefoons. Hopelijk heeft HTC zijn camera's inmiddels ook op orde.
Ja 1 HTC, maar dat was een oude Windows Mobile.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
wtfquote:
ditquote:Op donderdag 13 januari 2011 14:39 schreef leolinedance het volgende:
Die Splackavellie02 wat een faalhaas zeg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |