abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91260656
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:47 schreef Sold het volgende:
In de laatste zin sla je de spijker op z'n kop. Een iPhone is het toestel waarmee JIJ het beste kan doen wat jij wil doen met een smartphone. Misschien is dat voor een ander wel helemaal niet zo.
Zoals hier al eerder gezegd werd, deze drie toestellen doen niet voor elkaar onder, dus komt het gewoon neer op persoonlijke voorkeur.
Ah, het op een na meest gebruikte argument van anti-iPhone mensen :)

Ja, het komt neer op persoonlijke voorkeur. Maar mensen zijn lang niet zo uniek als iedereen lijkt te denken, en het gros van de mensen geeft de voorkeur aan gebruiksgemak over hardware specificaties. Ja, ook mensen die een Android kiezen, maar die kozen eerst gewoon niet voor een iPhone omdat deze T-Mobile exclusief was, en nu omdat het stoer is voor het 'open' platform te kiezen.

De Galaxy S, en andere Android-toestellen doen in een hoop opzichten wel degelijk onder voor de iPhone. En niet geheel ontoevallig zijn dat juist de punten waarin een smartphone tot zijn recht komt:

-De iPhone is kleiner, dus handzamer, makkelijker mee te nemen en makkelijk in een zak te stoppen (in tegenstelling tot de gigantische Desire HD), zonder in te doen aan hoogwaardige bouwkwaliteit en stevigheid (in tegenstelling tot de slap plastic Galaxy S).

-De iPhone heeft een 'niet-wisselbare accu' (die in de praktijk in 30 seconden te wisselen is), waardoor het mogelijk werd een grotere accu te gebruiken. Gevolg: de iPhone gaat langer mee dan zowel de Galaxy S als de Desire HD. Niet onhandig bij een apparaat dat je dagelijks meerdere keren gebruikt.

-iOS heeft quality control op de appstore, waardoor het gevaar op malware praktisch nihil is, en een hogere algehele kwaliteit gegarandeerd wordt. Daarbij werkt elke applicatie fundamenteel hetzelfde, zodat er geen leercurve is voor elke nieuwe app. En iOS heeft de meest uitgebreide appstore; alle noemenswaardige Android-apps zijn ports van eerdere iPhone-apps.

-De iPhone heeft betere multimedia-integratie: audioboeken worden gescheiden van muziek en gebookmarked. Bij shuffle worden audioboeken ook niet meegenomen (bij Android wel). Bij video kunnen series, podcasts en colleges gescheiden weergegeven worden van films, terwijl Android alle video's gewoon onder "video's" weergeeft.

-De iPhone heeft het scherpste scherm met de beste kleurweergave. Dit komt vooral tot uiting in het lezen van tekst, dat op een AMOLED-scherm veel minder goed gaat. Vergelijk de AMOLED versie van de Desire maar eens met de LCD-versie van de Desire, en bedenk dan dat de iPhone nog veel scherper is dan dat.

Je kunt wel met dooddoeners komen als "iedereen heeft andere voorkeuren, dus je kunt niet zeggen welke telefoon het beste is", maar je kunt ook proberen een antwoord te geven waar de TS ook echt wat aan heeft.

Bovenstaande punten zijn niet mijn mening, maar feit. De iPhone heeft een betere batterij, appstore, mediafunctie en scherm. Dat dit redenen voor mij waren om voor de iPhone te gaan, is natuurlijk wel een mening. Maar dat doet niets af aan de validiteit van de punten.
quote:
Al vindt ik wel dat als je een van de 2 Androids neemt, ondanks dat je met een iPhone 4 ook een goed toestel in handen hebt, toch een stuk betere prijs/kwaliteits verhouding krijgt dan dat je een iPhone neemt.
Natuurlijk. Maar de betere prijs/kwaliteit-verhouding is een resultaat van een lagere prijs, niet een hogere kwaliteit. Sommige mensen zijn bereid extra te betalen voor een hogere kwaliteit. Die mensen kiezen doorgaans voor de iPhone.
pi_91260711
quote:
99s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:03 schreef Bart het volgende:

[..]

Met mijn Android-foon heb ik in het begin wel eens moeten zoeken naar een instelling. Maar inmiddels is alles wel ingesteld en dan boeit het ook niet meer. Je gaat toch geen telefoon afwijzen omdat je een weekje soms een beetje moet zoeken naar een instelling?
Ik heb Android om meerdere redenen afgewezen, al houd ik de ontwikkelingen wel nog steeds in de gaten, want ik vind het een platform met genoeg potentie en vooral HTC maakt een aantal erg mooie toestellen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:22:14 #28
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_91261019
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:11 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ja, het komt neer op persoonlijke voorkeur. Maar mensen zijn lang niet zo uniek als iedereen lijkt te denken, en het gros van de mensen geeft de voorkeur aan gebruiksgemak over hardware specificaties. Ja, ook mensen die een Android kiezen, maar die kozen eerst gewoon niet voor een iPhone omdat deze T-Mobile exclusief was, en nu omdat het stoer is voor het 'open' platform te kiezen.

De Galaxy S, en andere Android-toestellen doen in een hoop opzichten wel degelijk onder voor de iPhone. En niet geheel ontoevallig zijn dat juist de punten waarin een smartphone tot zijn recht komt:

-De iPhone is kleiner, dus handzamer, makkelijker mee te nemen en makkelijk in een zak te stoppen (in tegenstelling tot de gigantische Desire HD), zonder in te doen aan hoogwaardige bouwkwaliteit en stevigheid (in tegenstelling tot de slap plastic Galaxy S).
Dat hoeft geen pluspunt van de iPhone te zijn, kan net zo goed een minpunt zijn als je graag een groot scherm wil...
quote:
-De iPhone heeft een 'niet-wisselbare accu' (die in de praktijk in 30 seconden te wisselen is), waardoor het mogelijk werd een grotere accu te gebruiken. Gevolg: de iPhone gaat langer mee dan zowel de Galaxy S als de Desire HD. Niet onhandig bij een apparaat dat je dagelijks meerdere keren gebruikt.
Dat hoeft geen minpunt te zijn, afhankelijk van je gebruik. Ik laad mijn Desire Z elke nacht op. Als er een grotere accu in zou zitten, zou ik daar geen enkel voordeel van hebben. Sterker nog, grotere accu's zijn duurder dus dan zou ik voor niets meer betalen.
quote:
-iOS heeft quality control op de appstore, waardoor het gevaar op malware praktisch nihil is, en een hogere algehele kwaliteit gegarandeerd wordt. Daarbij werkt elke applicatie fundamenteel hetzelfde, zodat er geen leercurve is voor elke nieuwe app. En iOS heeft de meest uitgebreide appstore; alle noemenswaardige Android-apps zijn ports van eerdere iPhone-apps.
Ook erg persoonlijk. Ik heb zat apps gebruikt, maar nog nooit een 'leercurve' gehad. Kom op, je zet geen C++ compiler op je gsm...
quote:
-De iPhone heeft betere multimedia-integratie: audioboeken worden gescheiden van muziek en gebookmarked. Bij shuffle worden audioboeken ook niet meegenomen (bij Android wel). Bij video kunnen series, podcasts en colleges gescheiden weergegeven worden van films, terwijl Android alle video's gewoon onder "video's" weergeeft.
Alleen zit je wel weer aan iTunes vast. Als je daar niet van houdt, dan heb je dus niet veel aan die betere multimedia-integratie. Erg persoonlijk dus.
quote:
-De iPhone heeft het scherpste scherm met de beste kleurweergave. Dit komt vooral tot uiting in het lezen van tekst, dat op een AMOLED-scherm veel minder goed gaat. Vergelijk de AMOLED versie van de Desire maar eens met de LCD-versie van de Desire, en bedenk dan dat de iPhone nog veel scherper is dan dat.
Ontzettend persoonlijk, er zijn genoeg mensen die tekst fijner vinden lezen op een AMOLED-scherm.
quote:
Je kunt wel met dooddoeners komen als "iedereen heeft andere voorkeuren, dus je kunt niet zeggen welke telefoon het beste is", maar je kunt ook proberen een antwoord te geven waar de TS ook echt wat aan heeft.
Door eenzijdige belichting van bepaalde aspecten bedoel je?
quote:
Bovenstaande punten zijn niet mijn mening, maar feit. De iPhone heeft een betere batterij, appstore, mediafunctie en scherm. Dat dit redenen voor mij waren om voor de iPhone te gaan, is natuurlijk wel een mening. Maar dat doet niets af aan de validiteit van de punten.
Nee, je noemt wat feiten en hangt daar gelijk een mening aan vast die voor jou geldt. Andere mensen kunnen echter hele andere meningen hebben over die feiten.
quote:
[..]

Natuurlijk. Maar de betere prijs/kwaliteit-verhouding is een resultaat van een lagere prijs, niet een hogere kwaliteit. Sommige mensen zijn bereid extra te betalen voor een hogere kwaliteit. Die mensen kiezen doorgaans voor de iPhone.
Mja, daar ga ik niet eens in op.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_91261661
quote:
99s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:22 schreef Bart het volgende:
Dat hoeft geen pluspunt van de iPhone te zijn, kan net zo goed een minpunt zijn als je graag een groot scherm wil...

Dat hoeft geen minpunt te zijn, afhankelijk van je gebruik. Ik laad mijn Desire Z elke nacht op. Als er een grotere accu in zou zitten, zou ik daar geen enkel voordeel van hebben. Sterker nog, grotere accu's zijn duurder dus dan zou ik voor niets meer betalen.

Met zo'n pauper-mentaliteit is het natuurlijk begrijpelijk dat je voor het goedkopere toestel kiest. Maar ga niet doen alsof het een pluspunt is dat je batterij bij zwaar gebruik het einde van de dag niet eens haalt, en dat de betere batterij van de iPhone niet een valide pluspunt is.
quote:
Ook erg persoonlijk. Ik heb zat apps gebruikt, maar nog nooit een 'leercurve' gehad. Kom op, je zet geen C++ compiler op je gsm...

Niet persoonlijk. De iOS-appstore heeft meer apps, meer apps met hoge productiewaarden en een betere quality control. Feit.
quote:
Alleen zit je wel weer aan iTunes vast. Als je daar niet van houdt, dan heb je dus niet veel aan die betere multimedia-integratie. Erg persoonlijk dus.

Je zit niet aan iTunes vast. Nonargument.
quote:
Ontzettend persoonlijk, er zijn genoeg mensen die tekst fijner vinden lezen op een AMOLED-scherm.
Die zijn er niet. Er zijn wel mensen die video's kijken mooier vinden op een AMOLED-scherm, wat ik kan begrijpen door de overtrokken contrastwaarden. Maar tekst? Nee. Iedereen die beweert dat een AMOLED-scherm met lagere resolutie beter leest dan het retina-display van de iPhone, liegt uit z'n nek, en is hoogstwaarschijnlijk eigenaar van een Android met AMOLED-scherm en/of anti-Apple.
quote:
Door eenzijdige belichting van bepaalde aspecten bedoel je?

Nee, door te vermelden wat enkele redenen waren waarom de iPhone voor mij de betere keus is. De keus is subjectief, de waarheid achter de redenen niet. Maar blijf het vooral proberen hoor :)
quote:
Nee, je noemt wat feiten en hangt daar gelijk een mening aan vast die voor jou geldt. Andere mensen kunnen echter hele andere meningen hebben over die feiten.
Klopt, tot op zekere hoogte. Maar jij probeert het wel heel extreem om te buigen:

"Betere batterij is een minpunt: ik wil mijn telefoon om de haverklap MOETEN opladen"
"Scherper beeld is een minpunt: geef mij maar zo groot mogelijk"
"Meer en betere apps is een minpunt: geef mij maar de 'openheid' van 1000 gratis ringtone-apps"
quote:
Mja, daar ga ik niet eens in op.
Dat hoeft ook niet. Je weet zelf ook wel dat dat waar is. Als de iPhone hetzelfde zou kosten als de Galaxy S en de Desire, zou de keus een stuk makkelijker zijn, en het "prijs/kwaliteit"-argument opeens de andere kant op slaan.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:45:19 #30
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_91261915
quote:

[..]

[..]

Weer een fanboy meeting hier? :')
pi_91261979
iPhone gehad. Nu de Desire HD. Love it! Fantastisch ding, goede camera. Goede en leuke apps.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:57:31 #32
65252 Bart
pi_91262432
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:39 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Met zo'n pauper-mentaliteit is het natuurlijk begrijpelijk dat je voor het goedkopere toestel kiest. Maar ga niet doen alsof het een pluspunt is dat je batterij bij zwaar gebruik het einde van de dag niet eens haalt, en dat de betere batterij van de iPhone niet een valide pluspunt is.

[..]

Niet persoonlijk. De iOS-appstore heeft meer apps, meer apps met hoge productiewaarden en een betere quality control. Feit.

[..]

Je zit niet aan iTunes vast. Nonargument.

[..]

Die zijn er niet. Er zijn wel mensen die video's kijken mooier vinden op een AMOLED-scherm, wat ik kan begrijpen door de overtrokken contrastwaarden. Maar tekst? Nee. Iedereen die beweert dat een AMOLED-scherm met lagere resolutie beter leest dan het retina-display van de iPhone, liegt uit z'n nek, en is hoogstwaarschijnlijk eigenaar van een Android met AMOLED-scherm en/of anti-Apple.

[..]

Nee, door te vermelden wat enkele redenen waren waarom de iPhone voor mij de betere keus is. De keus is subjectief, de waarheid achter de redenen niet. Maar blijf het vooral proberen hoor :)

[..]

Klopt, tot op zekere hoogte. Maar jij probeert het wel heel extreem om te buigen:

"Betere batterij is een minpunt: ik wil mijn telefoon om de haverklap MOETEN opladen"
"Scherper beeld is een minpunt: geef mij maar zo groot mogelijk"
"Meer en betere apps is een minpunt: geef mij maar de 'openheid' van 1000 gratis ringtone-apps"

[..]

Dat hoeft ook niet. Je weet zelf ook wel dat dat waar is. Als de iPhone hetzelfde zou kosten als de Galaxy S en de Desire, zou de keus een stuk makkelijker zijn, en het "prijs/kwaliteit"-argument opeens de andere kant op slaan.
OMG je bent wel een echte verstokte fanboy he :').
pi_91262713
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:46 schreef RudyCarell het volgende:
iPhone gehad. Nu de Desire HD. Love it! Fantastisch ding, goede camera. Goede en leuke apps.
Heb je ook ervaring met andere (HTC) Android-toestllen? Ik ben nl. totaal niet tevreden over o.a. de camera van mijn Hero en ben eens aan't rondkijken naar andere telefoons. Hopelijk heeft HTC zijn camera's inmiddels ook op orde.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:07:35 #34
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_91262828
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Heb je ook ervaring met andere (HTC) Android-toestllen? Ik ben nl. totaal niet tevreden over o.a. de camera van mijn Hero en ben eens aan't rondkijken naar andere telefoons. Hopelijk heeft HTC zijn camera's inmiddels ook op orde.
De camera van de DroidX kicks ass. HD recording en HDMI out o.a. Jammer dat 'ie niet in NL te krijgen is. Geweldig apparaat.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:24 schreef Demon_Hunter het volgende:
Het komt er eigenlijk op neer dat het allemaal geniale toestellen zijn, eigenlijk is geen van de 3 een miskoop dus ga gewoon op je persoonlijke voorkeur af!
Maar eigenlijk: Dit dus.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_91262846
quote:

[..]

Bla bla bla.

Nou nou... Het zat je even hoog hé? :')
Heb ik een zere plek geraakt dat je meteen zo in de verdediging schiet?

quote:

[..]

Voor de camera's moet je volgens mij niet bij HTC zijn, denk dat je dan beter bij Sony Ericsson of misschien Motorola af bent.
You only know what I want you to.
pi_91262976
quote:

[..]

Ja 1 HTC, maar dat was een oude Windows Mobile.

De reden van mij overstap is btw dat de iPhone gewoon veel te duur is voor de specs die hij heeft. En inderdaad het open source gedeelte van Android spreekt me aan. Je kunt wat meer dan enkel icoontje op je tabbladen zetten.
pi_91263521
Ik heb een Sony Ericsson X10 en dat ding schiet na het rommelen met de instellingen wel puike plaatjes :)

Als ik jou was zou ik ook eens naar deze (klik en klik) telefoon kijken, is nog niet te krijgen maar is wel heel erg mooi :)
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:39:36 #38
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_91264216
Die Splackavellie02 wat een faalhaas zeg :')
pi_91264821
quote:

[..]
bla bla bla
wtf :')
heb zelf de gewone desire.. destijds was deze (no shit) de helft van de iphone 4 prijs (nog steeds btw). Ik betaal 23.50 p/maand icm studentenabbo ( _O_ ) Voor mij was de keus daarom ook vrij simpel.. de desire, kan praktisch hetzelfde.. (videobellen :') )
Ook al is samsung en htc allebei android... toch zie je vaak dat samsung vaker vastloopt bij bepaalde apps.. maargoed.. 't is maar net wat je ervaring is.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:39 schreef leolinedance het volgende:
dit :')
pi_91265532
Zoals al vaker genoemd in dit topic is het een keuze waarbij je geen slechte keus kunt maken.
Elk toestel heeft z'n voor- en nadelen en bij elk toestel zul jij je persoonlijke mening hebben.

Bij mij viel de Iphone af omdat 'ie (in combinatie met een zakelijk abbo) een stuk duurder zou zijn tov abbo's met Android-toestellen. Helemaal bij het overschrijden van je belbundel. Ik zou al gauw 20-30 euro duurder uit zijn per maand en dat was het me niet waard.

Bleven over de HTC en de Samsung (voor mij althans). Samsung viel af ivm de plastic case die goedkoop en niet duurzaam aanvoelt (ik wil weer 2 jaar doen met het toestel) en ontbreken van een flitser. Verder waren er niet veel belangrijke verschillen (tja, misschien de vele klachten over KIES).

Ik ben enorm tevreden met de HTC HD, formaat is wel even wennen.

Als ik nu weer zou kiezen, zou ik evt. wachten op die nieuwe Sony Ericsson. Waarom? Geen idee, vind het ding er echt helemaal super uitzien. Hij gaat draaien op Gingerbread dus dat zal ook wel goed gaan. Volstrekt onlogische uitleg, maar ik vind 'm gewoon erg gaaf :9~
pi_91266006
Wow, thanx voor alle reacties, heb alles goed doorgelezen. Helaas kan ik nu niet meer antwoorden ivm werk maar komt morgen wel!
Feel the fuzz!
pi_91266131
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:18 schreef Kalebatz het volgende:
Wow, thanx voor alle reacties, heb alles goed doorgelezen. Helaas kan ik nu niet meer antwoorden ivm werk maar komt morgen wel!
Ben benieuwd, succes!
pi_91266563
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:07 schreef Sold het volgende:
Nou nou... Het zat je even hoog hé? :')
Heb ik een zere plek geraakt dat je meteen zo in de verdediging schiet?
Nee hoor. Maar de "fanboy"-opmerkingen komen al weer tevoorschijn om het gebrek aan tegenargumenten te verdoezelen, dus dat zegt al genoeg :)
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:31:39 #44
65252 Bart
pi_91266630
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar de "fanboy"-opmerkingen komen al weer tevoorschijn om het gebrek aan tegenargumenten te verdoezelen, dus dat zegt al genoeg :)
Om tegenargumenten te hebben, moeten er allereerst argumenten zijn :').
pi_91266716
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:39 schreef leolinedance het volgende:
Goh, gewoon twee opmerkingen aan mijn adres die persoonlijke aanvallen zijn, zonder ook maar enige zinnige reactie in het topic te geven. Ik haal echt het bloed onder je nagels vandaan, he?

Gelukkig weet ik wie het zegt; iemand die niet begrijpend kan lezen en alleen kan herhalen wat anderen voor hem gezegd hebben. Sommige mensen hebben gelukkig WEL een eigen mening.

And if all else fails: "fanboy! fanboy! fanboy!" is altijd een geldig argument in het nadeel van alles wat met Apple te maken heeft.
pi_91266830
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

dus jij betaald liever 20 eu (of zelfs meer) per maand meer zodat je geil wordt van dat HQ schermpje/je moeder op de videocall en een afgekloven appeltje op de achterkant van de behuizing.. :')
Daarbij zul je altijd bij moeten betalen voor die telefoon ongeacht hoe dure abbo je neemt.. :')

helemaal prima hoor, maar dan bespaar ik me toch liever ongeveer 700 euro waarmee ik lekker van op vakantie kan :)
pi_91266941
htc desire zou ik denk ik kiezen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_91267072
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:35 schreef andreas612 het volgende:
dus jij betaald liever 20 eu (of zelfs meer) per maand meer zodat je geil wordt van dat HQ schermpje/je moeder op de videocall en een afgekloven appeltje op de achterkant van de behuizing.. :')
Och, ik studeer in Leuven, dus ik bespaar 1000 euro per jaar aan mijn opleiding. Dan ben ik niet zo pauper dat ik geen 150 euro kan missen voor een apparaat dat ik dagelijks gebruik.

De tweede persoon enkelvoud eindigt trouwens NOOIT met een 'd'.
quote:
Daarbij zul je altijd bij moeten betalen voor die telefoon ongeacht hoe dure abbo je neemt.. :')
Wat is een abbo?
quote:
helemaal prima hoor, maar dan bespaar ik me toch liever ongeveer 700 euro waarmee ik lekker van op vakantie kan :)
Ik heb een sim-only abonnement, en koop mijn toestel los. Dan was het gebruiksgemak dat ik uit de iPhone 4 haalde tov de Desire en Galaxy S de 100-150 euro meerwaarde wel waard, ja.

Prioriteiten zijn voor iedereen anders.
pi_91267335
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:40 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Och, ik studeer in Leuven, dus ik bespaar 1000 euro per jaar aan mijn opleiding. Dan ben ik niet zo pauper dat ik geen 150 euro kan missen voor een apparaat dat ik dagelijks gebruik.

De tweede persoon enkelvoud eindigt trouwens NOOIT met een 'd'.

[..]

Wat is een abbo?

[..]

Ik heb een sim-only abonnement, en koop mijn toestel los. Dan was het gebruiksgemak dat ik uit de iPhone 4 haalde tov de Desire en Galaxy S de 100-150 euro meerwaarde wel waard, ja.

Prioriteiten zijn voor iedereen anders.
Jij bent echt IN-CA-PA-BEL ^O^
pi_91267508
quote:
13s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:46 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Jij bent echt IN-CA-PA-BEL ^O^
Wederom een ijzersterk argument. Beetje breed alleen. Incapabel met betrekking tot wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')