abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 11:29:10 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_92629546
wat weet je uberhaupt van die gast?

dattie een keer op vakantie is geweest naar chersonisos met een stel andere knakkers waar ze zich vrij netjes/saai hebben gedragen wat vervolgens een kijkcijferkanon is geworden ... lb :')

hij lijkt mij wel aardig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 11:30:44 #152
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_92629597
Ik zou ook best een paar biertjes met em kunnen drinken ^O^
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 13:02:33 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_92633116
inderdaad itt die ene mafkees met dat rare stemmetje

ik zou het eruitproberen te slaan ... botssssss :')
EN KIJK ME FATSOENLIJK AAN ALS JE TEGEN ME PRAAT!!!
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:30:59 #154
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_92639606
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:34 schreef Pumatje het volgende:

wat een prachtig verhaal! ben nog aan het lezen! ... maar tjonge jonge.
Waardering.
Enkel wat vragen, De marinier commando bestaat niet meer, mag niet meer,
kan niet meer?
De mariniers worden vandaag de dag niet meer opgeleid bij ons. Voorheen
tot ongeveer het jaar 2000 kwamen inderdaad mariniers de commando-
opleiding doen. Zij kregen dan van te voren in Doorn een Pre-Co (Pre
Commando-opleiding) en de besten daarvan gingen dan de ECO in.
Haalden ze het dan werd hun de groene baret met anker uitgereikt en
ging men terug naar hun oorspronkelijke marinierseenheid. Voorheen
hadden zij namelijk de kwalificatie commando nodig om kikvorsman
of mountainleader te worden. Tegenwoordig geldt dat bij hun niet
meer.

Vandaag de dag, indien een marinier commando wilt worden, stapt hij
over van de mariniers en wordt landmachter, gaat de complete opleiding
in (2 maanden Vooropleiding, 2 maanden commando-opleiding en 12
maanden Voortgezette Commando Opleiding) en dan pas stroomt hij,
samen met de rest van zijn lichting in, in een commandotroepencompagnie.

Er is ook een samenwerking tussen onze korpsen, zie TF-55 Uruzgan,
draaien teams van de Marns mee met onze club. Er zit een Kapitein
Mariniers als liassion bij ons korps en draagt dus gewoon zijn
groene baret met anker. Opleidingstechnisch doen we alleen de
Defensie Paraschool samen, die is Paars geworden maar wel onder
onze leiding.

quote:
ziet de KCT opleiding er nog steeds zo uit?
Het overleven gebeurt nog steeds in de ECO en wel een hele week. In de Biesbosch,
totaal op zichzelf aangewezen, mogen niet praten en contact hebben met elkaar, krijgen
geen les in het overleven buiten het slachten van een konijn en een kip. Instructeurs zeggen
niets maar observeren alleen maar hoe de cursist deze ellende oplost en kijken welke
persoonseigenschappen de man ten toon spreidt. Deze week krijgt hij maar minimaal te eten
en moet zien rond te komen van een aardappel, een ui en een wortel. 'S-nachts plagen we
de man met roeien, kaartleesoefeningen te water en touwwerk.

Eigenlijk zijn er dus niet zoveel onderdelen veranderd,dat maakt de opleiding ook zo uniek.
Er worden wel naar andere dingen gekeken. Vroeger had het fysieke meer de overhand
maar tegenwoordig ook veel meer het mentale, onbekend programma, weekend wel of
niet door gaan,slaapdeprivatie en nog maar op. Maar blijven presteren is en blijft de
hoofdzaak!

Terugkomend op "sterretje" nog even dit.

Het merendeel van onze bevolking op de kazerne is niet-commando. Dat heeft te maken
met de grote ondersteuning die wij nodig hebben tijdens operaties.Het voorschrift bepaalt
nu eenmaal dat hij het embleem draagt van de eenheid waarbij hij of zij is geplaatst. Ook
chauffeurs en verbindingspersoneel draagt bij ons een bruine baret met kct embleem.
Wel vind ik dat er onterecht een beeld wordt geschetst van "sterretje" dat hij commando
is geweest zelfs als dat niet letterlijk door hem is gezegd. Non-verbaal gedrag is ook iets
wat veel over iemand als persoon zegt
pi_92640519
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:30 schreef galtfactory het volgende:

[..]

De mariniers worden vandaag de dag niet meer opgeleid bij ons. Voorheen
tot ongeveer het jaar 2000 kwamen inderdaad mariniers de commando-
opleiding doen. Zij kregen dan van te voren in Doorn een Pre-Co (Pre
Commando-opleiding) en de besten daarvan gingen dan de ECO in.
Haalden ze het dan werd hun de groene baret met anker uitgereikt en
ging men terug naar hun oorspronkelijke marinierseenheid. Voorheen
hadden zij namelijk de kwalificatie commando nodig om kikvorsman
of mountainleader te worden. Tegenwoordig geldt dat bij hun niet
meer.

Er is ook een samenwerking tussen onze korpsen, zie TF-55 Uruzgan,
draaien teams van de Marns mee met onze club. Er zit een Kapitein
Mariniers als liassion bij ons korps en draagt dus gewoon zijn
groene baret met anker. Opleidingstechnisch doen we alleen de
Defensie Paraschool samen, die is Paars geworden maar wel onder
onze leiding.

[..]

Het overleven gebeurt nog steeds in de ECO en wel een hele week. In de Biesbosch,
totaal op zichzelf aangewezen, mogen niet praten en contact hebben met elkaar, krijgen
geen les in het overleven buiten het slachten van een konijn en een kip. Instructeurs zeggen
niets maar observeren alleen maar hoe de cursist deze ellende oplost en kijken welke
persoonseigenschappen de man ten toon spreidt. Deze week krijgt hij maar minimaal te eten
en moet zien rond te komen van een aardappel, een ui en een wortel. 'S-nachts plagen we
de man met roeien, kaartleesoefeningen te water en touwwerk.

Eigenlijk zijn er dus niet zoveel onderdelen veranderd,dat maakt de opleiding ook zo uniek.
Er worden wel naar andere dingen gekeken. Vroeger had het fysieke meer de overhand
maar tegenwoordig ook veel meer het mentale, onbekend programma, weekend wel of
niet door gaan,slaapdeprivatie en nog maar op. Maar blijven presteren is en blijft de
hoofdzaak!

Terugkomend op "sterretje" nog even dit.

Het merendeel van onze bevolking op de kazerne is niet-commando. Dat heeft te maken
met de grote ondersteuning die wij nodig hebben tijdens operaties.Het voorschrift bepaalt
nu eenmaal dat hij het embleem draagt van de eenheid waarbij hij of zij is geplaatst. Ook
chauffeurs en verbindingspersoneel draagt bij ons een bruine baret met kct embleem.
Wel vind ik dat er onterecht een beeld wordt geschetst van "sterretje" dat hij commando
is geweest zelfs als dat niet letterlijk door hem is gezegd. Non-verbaal gedrag is ook iets
wat veel over iemand als persoon zegt
Bruine baret?
pi_92645030
ja de bruine baret, die is er toch al een jaar of 5/6 niet meer. Lijkt me ook sterk dat een actief dienende commando deze fout maakt. daarnaast kan iedereen die ook maar iets van DEF weet dat hele verhaal hier neerzetten.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 18:19:22 #157
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_92647617
quote:
Op vrijdag 11 februari 2011 15:30 schreef galtfactory het volgende:
Dan is het ook geen marinier-commando meer, maar een oud-marinier die commando is geworden. Aangezien hij volledig van krijgsmachtonderdeel veranderd.

De enige manier om vandaag de dag nog marinier-commando te worden is de All Arms Commando Course te volgen van de Royal Marines, waarna je ook je groene baret ontvangt. Volgens mij is deze opleiding wel slechts behouden voor adelborsten (aspirant-officieren).
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_92647621
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 17:21 schreef Bouke-p het volgende:
ja de bruine baret, die is er toch al een jaar of 5/6 niet meer. Lijkt me ook sterk dat een actief dienende commando deze fout maakt. daarnaast kan iedereen die ook maar iets van DEF weet dat hele verhaal hier neerzetten.
gast,bouke, ga je druk maken om naar alle waarschijnlijkheid een simpele verspreekfout die iedereen kan maken terwijl ik hier toch duidelijk informatie lees die je alleen maar kan weten als je daar dient. :Y Of wist jij het allemaal al? }) :W Ik wist het iig sowieso niet dat er een officier van de mariniers bij de commandos is gestationeerd. :N Niet op DDF site staat het vermeld,nog op het onofficiele commando forum of de officiele commando website. :N Zo krijg je nog eens wat inside information over het reilen en zeilen aldaar waar normaliter alleen stilte en geheimzinnigheid je tegemoet treedt. :Y boeiend iig :Y :s)

edit!: Bouke ik heb nooit gediend in het leger, laat staan dat ik dus commando zou zijn geweest want dat benik zeker niet! voor de zoveelste keer!. Ik ben gewoon een simpele biker die graag 'esses' tot zijn bitch neemt. :D ;) })

@ Ravel_NL: jij was toch marinier he?onderofficier oid? :?

Ja,maar galt zegt toch nergens dat hij dan nog steeds een mariniercommando is? :?
ik vind jou info tav van hoe je het nog wel kan worden ook wel interessante informatie.Misschien dat je wat meer kan uitwijden hierover als aanvullende info op wat galt zegt? tis maar een vraag

[ Bericht 6% gewijzigd door rubje op 11-02-2011 18:33:05 ]
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_92648122
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 17:21 schreef Bouke-p het volgende:
Dank u ;)
pi_92648468
Nog zo een dodo die waarschijnlijk alleen WoW speelt en alles op tv geloofd. }) })
pi_92648497
@Rubje

ja alles in die post wist ik al, er staat ook niks geheims of bijzonders in. En inside information? Volgens mij is er iets met opsec ofzo? En normaal is alles stil en geheimzinnig en nu komt er inside information.... Woohoo!
Ik heb nog absoluut niks gezien waaruit moet blijken dat betrokkene een commando is. Net zoals jij gewoon een toetsenbord held bent, zeker na het lezen van oa je topic over die gast van oh oh cherso.

En nu komt er vast weer een heel zeikverhaal over hoe fout ik het allemaal heb, maar das lekker boeiend.
pi_92648550
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:39 schreef rubje het volgende:
Nog zo een dodo die waarschijnlijk alleen WoW speelt en alles op tv geloofd. }) })
WoW is voor gay's, doe mij maar lekker SoF! :$
pi_92648599
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:39 schreef rubje het volgende:
Alsjeblieft verschrikkelijke troll, ga ergens anders spelen.
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 18:44:55 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_92648735
alles wat hij niet weet is inside informatie schijnbaar

probeer daar maar eens tegenop te lullen met je logica
pi_92649055
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:39 schreef Bouke-p het volgende:
@Rubje

ja alles in die post wist ik al, er staat ook niks geheims of bijzonders in. En inside information? Volgens mij is er iets met opsec ofzo? En normaal is alles stil en geheimzinnig en nu komt er inside information.... Woohoo!
Ik heb nog absoluut niks gezien waaruit moet blijken dat betrokkene een commando is.
Jaja jij wist alles al ...en in een vorige quote ervan uitgaan dat ik een commando was terwijl iedereen in DEF vanaf dag 1 weet dat ik nooit in het leger heb gezeten! :D :{w :W
Je spreekt jezelf tegen met je lulverhaal dat het voor jou allemaal niet nieuw is. want als het voor jou niet nieuw was dan had jij OF zoiets gelijks neergezet of.. om even op dezelfde manier hoe jij over de verspreking 'bruine'baret valt door te gaan zelf hier wat vragen beantwoord ipv je stil te houden en achteraf met zo een lulverhaal te komen dat je het al allemaal wist. :6
Hoezo kan het niet dat dit een actief dienende commando is? Uit alles blijkt dat dit niet zomaar iemand is die uit zijn dikke duim dingen zuigt maar zeer interessante info geeft die ik nergens anders totdusver ben tegengekomen. En ik struin gelukkig heel wat forums af opzoek naar bepaalde informatie alvorens ik iets zomaar aanneem. :Y

Sine-Pari,je weet wel die andere commando uit de USA,verwacht je ook niet op een FOK! forum :O ,maar is er wel. Rara hoe kan dat nou? :D Doei :W en ga eens leren goed na te denken alvorens je iets zegt of een zinvolle discussie aan wilt gaan met mij harry. :{
pi_92649138
Troll!
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 18:57:17 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_92649276
lol, nu vind hij zich zo belangrijk dat je hem wel MOET kennen _O-
pi_92649660
ach,tis het begin van het weekend en het eind vd werkweek en dan krijg je altijd van dit soort 'vliegen' als Bouke en Vinz0r op je af. :W Nu op weg naar de vrouw voor een lekker avondmaal en een pot bier!! :Y :Y zie jullie morgen ofzo wel weer O-)

mzzl!
pi_92649709
:r :r :r
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_92649841
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:52 schreef rubje het volgende:

[..]

Jaja jij wist alles al ...en in een vorige quote ervan uitgaan dat ik een commando was terwijl iedereen in DEF vanaf dag 1 weet dat ik nooit in het leger heb gezeten! :D :{w :W
Je spreekt jezelf tegen met je lulverhaal dat het voor jou allemaal niet nieuw is. want als het voor jou niet nieuw was dan had jij OF zoiets gelijks neergezet of.. om even op dezelfde manier hoe jij over de verspreking 'bruine'baret valt door te gaan zelf hier wat vragen beantwoord ipv je stil te houden en achteraf met zo een lulverhaal te komen dat je het al allemaal wist. :6
Hoezo kan het niet dat dit een actief dienende commando is? Uit alles blijkt dat dit niet zomaar iemand is die uit zijn dikke duim dingen zuigt maar zeer interessante info geeft die ik nergens anders totdusver ben tegengekomen. En ik struin gelukkig heel wat forums af opzoek naar bepaalde informatie alvorens ik iets zomaar aanneem. :Y

Sine-Pari,je weet wel die andere commando uit de USA,verwacht je ook niet op een FOK! forum :O ,maar is er wel. Rara hoe kan dat nou? :D Doei :W en ga eens leren goed na te denken alvorens je iets zegt of een zinvolle discussie aan wilt gaan met mij harry. :{
Rubje je bent en blijft een vreemd mannetje. Teneerste beschuldig je hier iemand enkel en alleen omdat er een discussie over de kleur van baret is, die te zien is in een video clip. En nu nem je maar zonder meer aan dat het zich bij galtfactory om een Commando moet handelen. Netzo min als dat sterretje ergens in het programma heeft beweerd dat hij CDO geweest is, staat het vast dat het bij galtfactory wel of niet om een al dan niet dienende CDO gaat. Je neemt vaak iets aan waar geen bewijs voor is. Misschien doe je er goed aan in het vervolg een wat meer af te wachtende houding aan te nemen alvorens je hier leden ergens van beschuldigd
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 19:11:08 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_92649906
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:05 schreef rubje het volgende:
ach,tis het begin van het weekend en het eind vd werkweek en dan krijg je altijd van dit soort 'vliegen' als Bouke en Vinz0r op je af. :W Nu op weg naar de vrouw voor een lekker avondmaal en een pot bier!! :Y :Y zie jullie morgen ofzo wel weer O-)

mzzl!
ik vind je een beetje een raar manneke hoor :')
pi_92650150
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:52 schreef rubje het volgende:

[..]

Afgaand op alle onzin die je hier post zoek je blijkbaar niet echt naar betrouwbare informatie op al die andere forums die je afstruind :')

Info die je nog nergens anders bent tegengekomen zei je? Gast, tik jij eens ff 'KCT opleiding' in op google. Daar gaat je argument van 'allerlei forums afstruinen naar informatie voordat je iets zomaar aanneemt' :W
pi_92650658
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:05 schreef rubje het volgende:

mzzl!
Ik een vlieg?
Damn dat vind ik pas een compliment!
Tnx n00b!
pi_92650824
- datmagdusniethe -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 11-02-2011 19:34:44 ]
pi_92651107
Huh, een foto van rubje die zich voordoet als militair terwijl hij het niet is? :o Zullen we er maar meteen een stuk of 4 topics over openen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')