De mariniers worden vandaag de dag niet meer opgeleid bij ons. Voorheenquote:Op maandag 7 februari 2011 19:34 schreef Pumatje het volgende:
wat een prachtig verhaal! ben nog aan het lezen! ... maar tjonge jonge.
Waardering.
Enkel wat vragen, De marinier commando bestaat niet meer, mag niet meer,
kan niet meer?
Het overleven gebeurt nog steeds in de ECO en wel een hele week. In de Biesbosch,quote:ziet de KCT opleiding er nog steeds zo uit?
Bruine baret?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:30 schreef galtfactory het volgende:
[..]
De mariniers worden vandaag de dag niet meer opgeleid bij ons. Voorheen
tot ongeveer het jaar 2000 kwamen inderdaad mariniers de commando-
opleiding doen. Zij kregen dan van te voren in Doorn een Pre-Co (Pre
Commando-opleiding) en de besten daarvan gingen dan de ECO in.
Haalden ze het dan werd hun de groene baret met anker uitgereikt en
ging men terug naar hun oorspronkelijke marinierseenheid. Voorheen
hadden zij namelijk de kwalificatie commando nodig om kikvorsman
of mountainleader te worden. Tegenwoordig geldt dat bij hun niet
meer.
Vandaag de dag, indien een marinier commando wilt worden, stapt hij
over van de mariniers en wordt landmachter, gaat de complete opleiding
in (2 maanden Vooropleiding, 2 maanden commando-opleiding en 12
maanden Voortgezette Commando Opleiding) en dan pas stroomt hij,
samen met de rest van zijn lichting in, in een commandotroepencompagnie.
Er is ook een samenwerking tussen onze korpsen, zie TF-55 Uruzgan,
draaien teams van de Marns mee met onze club. Er zit een Kapitein
Mariniers als liassion bij ons korps en draagt dus gewoon zijn
groene baret met anker. Opleidingstechnisch doen we alleen de
Defensie Paraschool samen, die is Paars geworden maar wel onder
onze leiding.
[..]
Het overleven gebeurt nog steeds in de ECO en wel een hele week. In de Biesbosch,
totaal op zichzelf aangewezen, mogen niet praten en contact hebben met elkaar, krijgen
geen les in het overleven buiten het slachten van een konijn en een kip. Instructeurs zeggen
niets maar observeren alleen maar hoe de cursist deze ellende oplost en kijken welke
persoonseigenschappen de man ten toon spreidt. Deze week krijgt hij maar minimaal te eten
en moet zien rond te komen van een aardappel, een ui en een wortel. 'S-nachts plagen we
de man met roeien, kaartleesoefeningen te water en touwwerk.
Eigenlijk zijn er dus niet zoveel onderdelen veranderd,dat maakt de opleiding ook zo uniek.
Er worden wel naar andere dingen gekeken. Vroeger had het fysieke meer de overhand
maar tegenwoordig ook veel meer het mentale, onbekend programma, weekend wel of
niet door gaan,slaapdeprivatie en nog maar op. Maar blijven presteren is en blijft de
hoofdzaak!
Terugkomend op "sterretje" nog even dit.
Het merendeel van onze bevolking op de kazerne is niet-commando. Dat heeft te maken
met de grote ondersteuning die wij nodig hebben tijdens operaties.Het voorschrift bepaalt
nu eenmaal dat hij het embleem draagt van de eenheid waarbij hij of zij is geplaatst. Ook
chauffeurs en verbindingspersoneel draagt bij ons een bruine baret met kct embleem.
Wel vind ik dat er onterecht een beeld wordt geschetst van "sterretje" dat hij commando
is geweest zelfs als dat niet letterlijk door hem is gezegd. Non-verbaal gedrag is ook iets
wat veel over iemand als persoon zegt
Dan is het ook geen marinier-commando meer, maar een oud-marinier die commando is geworden. Aangezien hij volledig van krijgsmachtonderdeel veranderd.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:30 schreef galtfactory het volgende:
Vandaag de dag, indien een marinier commando wilt worden, stapt hij
over van de mariniers en wordt landmachter, gaat de complete opleiding
in (2 maanden Vooropleiding, 2 maanden commando-opleiding en 12
maanden Voortgezette Commando Opleiding) en dan pas stroomt hij,
samen met de rest van zijn lichting in, in een commandotroepencompagnie.
gast,bouke, ga je druk maken om naar alle waarschijnlijkheid een simpele verspreekfout die iedereen kan maken terwijl ik hier toch duidelijk informatie lees die je alleen maar kan weten als je daar dient.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:21 schreef Bouke-p het volgende:
ja de bruine baret, die is er toch al een jaar of 5/6 niet meer. Lijkt me ook sterk dat een actief dienende commando deze fout maakt. daarnaast kan iedereen die ook maar iets van DEF weet dat hele verhaal hier neerzetten.
Dank uquote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:21 schreef Bouke-p het volgende:
ja de bruine baret, die is er toch al een jaar of 5/6 niet meer. Lijkt me ook sterk dat een actief dienende commando deze fout maakt. daarnaast kan iedereen die ook maar iets van DEF weet dat hele verhaal hier neerzetten.
WoW is voor gay's, doe mij maar lekker SoF! :$quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:39 schreef rubje het volgende:
Nog zo een dodo die waarschijnlijk alleen WoW speelt en alles op tv geloofd.![]()
Alsjeblieft verschrikkelijke troll, ga ergens anders spelen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:39 schreef rubje het volgende:
Nog zo een dodo die waarschijnlijk alleen WoW speelt en alles op tv geloofd.![]()
Jaja jij wist alles al ...en in een vorige quote ervan uitgaan dat ik een commando was terwijl iedereen in DEF vanaf dag 1 weet dat ik nooit in het leger heb gezeten!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:39 schreef Bouke-p het volgende:
@Rubje
ja alles in die post wist ik al, er staat ook niks geheims of bijzonders in. En inside information? Volgens mij is er iets met opsec ofzo? En normaal is alles stil en geheimzinnig en nu komt er inside information.... Woohoo!
Ik heb nog absoluut niks gezien waaruit moet blijken dat betrokkene een commando is.
Rubje je bent en blijft een vreemd mannetje. Teneerste beschuldig je hier iemand enkel en alleen omdat er een discussie over de kleur van baret is, die te zien is in een video clip. En nu nem je maar zonder meer aan dat het zich bij galtfactory om een Commando moet handelen. Netzo min als dat sterretje ergens in het programma heeft beweerd dat hij CDO geweest is, staat het vast dat het bij galtfactory wel of niet om een al dan niet dienende CDO gaat. Je neemt vaak iets aan waar geen bewijs voor is. Misschien doe je er goed aan in het vervolg een wat meer af te wachtende houding aan te nemen alvorens je hier leden ergens van beschuldigdquote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:52 schreef rubje het volgende:
[..]
Jaja jij wist alles al ...en in een vorige quote ervan uitgaan dat ik een commando was terwijl iedereen in DEF vanaf dag 1 weet dat ik nooit in het leger heb gezeten!![]()
![]()
![]()
Je spreekt jezelf tegen met je lulverhaal dat het voor jou allemaal niet nieuw is. want als het voor jou niet nieuw was dan had jij OF zoiets gelijks neergezet of.. om even op dezelfde manier hoe jij over de verspreking 'bruine'baret valt door te gaan zelf hier wat vragen beantwoord ipv je stil te houden en achteraf met zo een lulverhaal te komen dat je het al allemaal wist.![]()
Hoezo kan het niet dat dit een actief dienende commando is? Uit alles blijkt dat dit niet zomaar iemand is die uit zijn dikke duim dingen zuigt maar zeer interessante info geeft die ik nergens anders totdusver ben tegengekomen. En ik struin gelukkig heel wat forums af opzoek naar bepaalde informatie alvorens ik iets zomaar aanneem.![]()
Sine-Pari,je weet wel die andere commando uit de USA,verwacht je ook niet op een FOK! forum,maar is er wel. Rara hoe kan dat nou?
Doei
en ga eens leren goed na te denken alvorens je iets zegt of een zinvolle discussie aan wilt gaan met mij harry.
ik vind je een beetje een raar manneke hoorquote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:05 schreef rubje het volgende:
ach,tis het begin van het weekend en het eind vd werkweek en dan krijg je altijd van dit soort 'vliegen' als Bouke en Vinz0r op je af.Nu op weg naar de vrouw voor een lekker avondmaal en een pot bier!!
![]()
zie jullie morgen ofzo wel weer
mzzl!
Afgaand op alle onzin die je hier post zoek je blijkbaar niet echt naar betrouwbare informatie op al die andere forums die je afstruindquote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:52 schreef rubje het volgende:
[..]
Jaja jij wist alles al ...en in een vorige quote ervan uitgaan dat ik een commando was terwijl iedereen in DEF vanaf dag 1 weet dat ik nooit in het leger heb gezeten!![]()
![]()
![]()
Je spreekt jezelf tegen met je lulverhaal dat het voor jou allemaal niet nieuw is. want als het voor jou niet nieuw was dan had jij OF zoiets gelijks neergezet of.. om even op dezelfde manier hoe jij over de verspreking 'bruine'baret valt door te gaan zelf hier wat vragen beantwoord ipv je stil te houden en achteraf met zo een lulverhaal te komen dat je het al allemaal wist.![]()
Hoezo kan het niet dat dit een actief dienende commando is? Uit alles blijkt dat dit niet zomaar iemand is die uit zijn dikke duim dingen zuigt maar zeer interessante info geeft die ik nergens anders totdusver ben tegengekomen. En ik struin gelukkig heel wat forums af opzoek naar bepaalde informatie alvorens ik iets zomaar aanneem.
Ik een vlieg?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:05 schreef rubje het volgende:
ach,tis het begin van het weekend en het eind vd werkweek en dan krijg je altijd van dit soort 'vliegen' als Bouke en Vinz0r op je af.Nu op weg naar de vrouw voor een lekker avondmaal en een pot bier!!
![]()
zie jullie morgen ofzo wel weer
mzzl!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |