Gewoon, een hesjequote:Op zondag 16 januari 2011 12:07 schreef Renske90 het volgende:
Ik ben aan het kijken naar zo'n lichtgevend hesje om 's avonds te dragen, heeft iemand een idee wat fijn is?
Simpel hesje is genoeg. Action heeft ze voor een paar euro, niks bijzonders maar dat is ook niet nodig. Misschien eventueel een led armbandje.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:07 schreef Renske90 het volgende:
Ik ben aan het kijken naar zo'n lichtgevend hesje om 's avonds te dragen, heeft iemand een idee wat fijn is?
Good luck!quote:Op zondag 16 januari 2011 11:05 schreef Renske90 het volgende:
Net begonnen met Start to Run 0-5 km. :-) Ik ben nu bij les 4! Daarnaast gebruik ik de Nike+-sensor met mijn iPhone. Wish me luck! ;-)
Hehe, daarom loop ik ookquote:Op zondag 16 januari 2011 17:41 schreef neen het volgende:
Zojuist Evy 14 gelopen, weg met die pens heuh
Ik nietquote:
GotC en ik lopen ook de CPCquote:Op zondag 16 januari 2011 19:06 schreef slacker_nl het volgende:
Ik loop niet voor m'n pens, maar voor m'n conditie. M'n pens wil ik wegkrijgen dmv gezonder eten (zegt ie terwijl der een bak met vanille-ijs gemixed met oreo's naast 'm ligt) en fitness.
Ik ga overigens de CPC loop rennen en... Ik ben van plan om de Dam tot Dam loop te gaan lopen. Heb het ooit eens mezelf beloofd en die wil ik dit jaar gaan lopen. Lijkt me mooi om te doen.
5 km.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:06 schreef Flappekz het volgende:
[..]
GotC en ik lopen ook de CPCWelke afstand ga je doen?
Anders ga je de 5 km lopen bij CPC?quote:Op zondag 16 januari 2011 19:09 schreef neen het volgende:
CPC (dacht dat het alleen 10 was) ging ik niet redden, ergens in mei loop ik nu (volgens de planning) een 10km. Het hardloop voornemen van dit jaar gaat nog aardig, 25,9 km tot nu toe gelopen met Evy in 7x.
Ik zit volgens het schema van Evy op 12 maart op de 5km (laatste les). De dag erna zou ik dan CPC moeten rennen. Moet eens kijken hoe we dan netjes gaan inplannen.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:09 schreef neen het volgende:
CPC (dacht dat het alleen 10 was) ging ik niet redden, ergens in mei loop ik nu (volgens de planning) een 10km. Het hardloop voornemen van dit jaar gaat nog aardig, 25,9 km tot nu toe gelopen met Evy in 7x.
Gebruik de CPC als je laatste lesquote:Op zondag 16 januari 2011 19:15 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik zit volgens het schema van Evy op 12 maart op de 5km (laatste les). De dag erna zou ik dan CPC moeten rennen. Moet eens kijken hoe we dan netjes gaan inplannen.
Als ik dat eerder had geweten had ik het misschien nog wel gedaan ook, ondanks dat die anderen 10k lopen (toch competitief gezien leuker als iedereen dezelfde afstand loopt) en inmiddels ook al wat anders ingepland danquote:
Zat ik ook aan de denken jaquote:
Leuk! Lekker dicht bij huis ookquote:Op zondag 16 januari 2011 19:18 schreef Viking84 het volgende:
Leuk, die CPC, misschien ga ik ook wel meedoen.
Oke, dat gaat als je het zonder problemen uitloopt dus helemaal lukken. Ik heb vorig jaar de serie al eens afgemaakt (bijna dan) en kon/moest in week 8 al ergens een 5km lopen. Als er allemaal mensen aan de kant staan loopt het op de een of andere manier toch makkelijker, althans.... even wandelen zonder dat iemand het ziet zit er niet in.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:15 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik zit volgens het schema van Evy op 12 maart op de 5km (laatste les). De dag erna zou ik dan CPC moeten rennen. Moet eens kijken hoe we dan netjes gaan inplannen.
12:00 5 kmquote:Op zondag 16 januari 2011 19:21 schreef slacker_nl het volgende:
Stomme vraag misschien, hoe laat begint de CPC eigenlijk? Kon het nml. niet zo snel terugvinden op hun site.
Ik betaal met liefde voor zoietsquote:Op zondag 16 januari 2011 19:22 schreef Viking84 het volgende:
Betalen om te mogen lopen. Waar gaat dat over?
.
Ik betaal niks, bedrijf doet dat voor mequote:Op zondag 16 januari 2011 19:22 schreef Viking84 het volgende:
Betalen om te mogen lopen. Waar gaat dat over?
.
Van alle linkjes heb ik daarop dus niet geklikt fzoquote:Op zondag 16 januari 2011 19:21 schreef GotC het volgende:
[..]
12:00 5 km
13:00 10 km
http://www.cpcloopdenhaag.nl/evenement/programma
Geldt dat ook voor de CPC? (goede doelen?)quote:Op zondag 16 januari 2011 19:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik betaal met liefde voor zoietsGoeie stok achter de deur enzo. Vaak krijg je ook een tshirt enzo
.
Wij hebben de gebouwenloop bij het VUMC gedaan, en daar ging een deel naar de MS stichting.
http://www.cpcloopdenhaag.nl/evenement/goed-doelquote:Op zondag 16 januari 2011 19:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor de CPC? (goede doelen?)
Voor 17,50 krijg je wel een t-shirt, ja doei, ik wil een gratis shirt.
Kan zijn dat het dan al vol isquote:Op zondag 16 januari 2011 20:09 schreef MissMSX het volgende:
Oew, een CPC-FOK!-meet
Ik wil ook meelopen met de 5km, maar of dat doorgaat hangt van mijn knieen af. Toe nu toe lijkt het goed te gaan, maar inschrijven doe ik pas vlak van tevoren
Owh bugger, ja , dat kan natuurlijkquote:Op zondag 16 januari 2011 20:13 schreef GotC het volgende:
[..]
Kan zijn dat het dan al vol isMaar zou leuk zijn als je meeloopt
Ik ga me ook gewoon inschrijven, denk ik.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:13 schreef GotC het volgende:
[..]
Verschilt he, hoe shirts eruit zienquote:Op zondag 16 januari 2011 20:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ga me ook gewoon inschrijven, denk ik.
Is dat New Balance-shirt echt de moeite waard? Ik moet nml nog wel een hardloopshirt hebben. Heeft iemand enig idee hoe zo'n shirt eruit ziet?.
Het kan goed zijn dat je je veters te strak hebt gestrikt. Overkwam mij in het begin ookquote:Op zondag 16 januari 2011 21:00 schreef Gesloten het volgende:
Afgelopen dinsdag ben ik in het kader van goede voornemens weer begonnen met hardlopen. Ik heb samen met een huisgenoot gelopen die vaker loopt. Omdat ik al een half jaar niet hardgelopen heb, dacht ik dat ik na 5 minuten bekaf zou zijn. Gelukkig viel dat heel erg mee en hebben we 35 minuten aan een stuk gelopen!
Vandaag wilde ik hetzelfde stuk weer lopen, maar ik kreeg nu na een minuut of 10 last van m`n enkels. Toen ben ik even gestopt om mijn enkels wat rust te geven en de tocht voort te zetten met intervallen van 7 minuten lopen en 2 minuten wandelen. Volgens mij ben ik dus te hard van stapel gelopen en ga de volgende keer wat rustiger beginnen
Ik had beide keren trouwens ook het gevoel dat ik slaap in m`n voeten en onderbenen had. Dat heb ik nog nooit eerder gevoeld. Waar kan dat aan liggen?
Ingeschrevenquote:Op zondag 16 januari 2011 20:13 schreef GotC het volgende:
[..]
Voor diegenen die weleens bij Dealextreme bestellen, ze hebben de armbandjes ook.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:11 schreef GotC het volgende:
[..]
Gewoon, een hesjeSportzaken hebben ook hesjes. Wij lopen ook met armbandjes+LED lampjes erin
Ja gek hè dat je last van je enkels krijgt als je na een half jaar niet lopen meteen weer 35 min gaat lopen.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:00 schreef Gesloten het volgende:
Afgelopen dinsdag ben ik in het kader van goede voornemens weer begonnen met hardlopen. Ik heb samen met een huisgenoot gelopen die vaker loopt. Omdat ik al een half jaar niet hardgelopen heb, dacht ik dat ik na 5 minuten bekaf zou zijn. Gelukkig viel dat heel erg mee en hebben we 35 minuten aan een stuk gelopen!
Vandaag wilde ik hetzelfde stuk weer lopen, maar ik kreeg nu na een minuut of 10 last van m`n enkels. Toen ben ik even gestopt om mijn enkels wat rust te geven en de tocht voort te zetten met intervallen van 7 minuten lopen en 2 minuten wandelen. Volgens mij ben ik dus te hard van stapel gelopen en ga de volgende keer wat rustiger beginnen
Ik had beide keren trouwens ook het gevoel dat ik slaap in m`n voeten en onderbenen had. Dat heb ik nog nooit eerder gevoeld. Waar kan dat aan liggen?
Ik weet nog niet zeker of ik erbij kan zijn.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:19 schreef Flappekz het volgende:
Maar gaat er dan ook nog iemand met mij de 10km meelopen?
Bedankt voor de tip! Wilde er van de week bestellen dus pak meteen die armbandjes even mee!quote:Op zondag 16 januari 2011 21:22 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Voor diegenen die weleens bij Dealextreme bestellen, ze hebben de armbandjes ook.
Geen geld!!!!
Poeh. Ik ben zelf 1m94, en ook ik zat tegen de drie cijfers aan en dat wil ik niet meer. BMI van 25 is ook mijn streven, maar ik heb al gemerkt dat dat flink moeilijk gaat worden, en ik begin nu wel te twijfelen of ik zoiets wel vol kan houden.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:03 schreef Coelho het volgende:
[...]
De weegschaal merkte ook dat ik niet meer aan het lopen was en op nieuwjaarsdag zat ik tegen de 3 cijfers aan. Een barriere waarvan ik mezelf ooit voorgenomen heb om er nooit meer overheen te gaan (ben 1.87 lang). Ondanks dat ik niet van de goede voornemens op 1 januari ben (het gaat om motivatie, niet om de datum), heb ik mezelf toch voorgenomen om dmv het lopen en door op mijn eten te letten weer terug te gaan naar een gezond gewicht. Het eerste streven is 87.5kg omdat dat exact een BMI van 25 is, het volgende streven is 85kg, omdat ik dat woog toen ik 18 was bijna 15 jaar geleden.... Momenteel staat de weegschaal al bijna 5kg lager dan twee weken terug en dus alleen op basis van voeding. Nu het lopen daar bij komt hoop ik snel weer in de buurt van mijn streefgewicht te komen. Ik blijf posten!
Niet diëten, maar je eetpatroon omgooien voor de rest van je levenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:23 schreef Neelix het volgende:
Afgelopen week en weekend flink druk gehad, maar gisteravond eindelijk weer een half uur op de crosstrainer gestaan. Van de week ben ik wel van plan nog eens te gaan hardlopen buiten.
[..]
Poeh. Ik ben zelf 1m94, en ook ik zat tegen de drie cijfers aan en dat wil ik niet meer. BMI van 25 is ook mijn streven, maar ik heb al gemerkt dat dat flink moeilijk gaat worden, en ik begin nu wel te twijfelen of ik zoiets wel vol kan houden.
Met alleen hardlopen ga ik daar niet komen, dan zou ik ook echt flink moeten gaan dieeten. In het kader van realistische doelen zetten ga ik nu eerst voor 95. Daarna ga ik me denk ik richten op 90.
Dat bedoel ik ookquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet diëten, maar je eetpatroon omgooien voor de rest van je leven.
Volgens mij kan je het beste dieten zoals hardlopen. Met (kleine) stapjes anders is het niet zo vol te houden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:35 schreef Neelix het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ookOp zich heb ik niet het idee dat ik een ontzettend slecht eetpatroon heb, misschien wat tussendoortjes teveel hier en daar en daar let ik wel op. Maar goed, anders dan een groot glas water drinken voor de maaltijd ga ik geen concessies doen aan mijn eetpatroon.
Dat is ook wat ik probeer, 3x per dag een maaltijd (niet te grote hoeveelheden, ook 'normale' porties kunnen lekker zijn), 2x fruit tussendoor en een keer hartig (mueslireep, ontbijtkoek, vruchtenyoghurt, eierkoek oid0. Verder veel water drinken. En een keer een dag 'ontsporen' is geen probleem (ik ben een grote liefhebber van BBQ, ook in de winterquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:26 schreef Viking84 het volgende:
Niet diëten, maar je eetpatroon omgooien voor de rest van je leven.
Ik herken hetquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:15 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik probeer, 3x per dag een maaltijd (niet te grote hoeveelheden, ook 'normale' porties kunnen lekker zijn), 2x fruit tussendoor en een keer hartig (mueslireep, ontbijtkoek, vruchtenyoghurt, eierkoek oid0. Verder veel water drinken. En een keer een dag 'ontsporen' is geen probleem (ik ben een grote liefhebber van BBQ, ook in de winter), als je daarna maar weer terug in het regime stapt.
Maar het valt niet mee, zeker niet als je ziet wat sommige mensen kunnen eten zonder een gram aan te komen. Ik zit nooit te snaaien, alcohol en iets lekkers alleen in het weekend etc. Maar het lijkt wel of het blijft plakken. Afgelopen zaterdag overdag gewoon 'normaal' gegeten, 's avonds vanwege een feestje 3 flesjes bier, een paar blokjes kaas, 1 bitterbal en 2 stokbroodjes met kaas, de volgende dag 1.8kg zwaarder! Dat kost me vervolgens weer 3 dagen voor ik die kwijt ben...
@Neelix: jij ook succes met lopen en afvallen.
Welke les zit je nu?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:24 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga over een half uurtje weer. 33 min, ong 5,5 km schat ik (incl een paar wandelminuten dus).
Niet Evyquote:
Nike+ trekt me niet zo, zoals eerder gezegd, maar Hardloopschema.nl heeft goeie schema'squote:Op woensdag 19 januari 2011 11:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet Evy.
Ik zit in de 3e week van het 'van 20 minuten tot 45 minuten'-schema van Hardloopschema.nl
3x6 en 1x15. Lekker met Nike+.
Ik houd van grafiekjes en daar is Nike+ uitermate geschikt voor!quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:28 schreef GotC het volgende:
[..]
Nike+ trekt me niet zo, zoals eerder gezegd, maar Hardloopschema.nl heeft goeie schema's
Evy? Les 8? Die 8 x 2 minuten?quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:11 schreef Dos37 het volgende:
Ik heb net ook weer gelopen het ging dit keer ongelofelijk kut, het was de eerste les waarbij de rust korter was dat het hardlopen. Had gedacht dit wel beter te kunnen volhouden maar dat was niet echt het geval.
Welk programma gebruik je daar voor als ik vragen mag?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik houd van grafiekjes en daar is Nike+ uitermate geschikt voor!(gebruik wel een ander progje om m'n data in te laden, want ik vind de grafiek op de Nike+-site uiterst summier)
Bovendien kan ik lekker doelen stellen en vervolgens medailles winnen op de Nike+-site.
Die is ook wel nastyquote:
Running Tracker, google maar even! Werkt super! Je krijgt een veel gedetailleerdere grafiek (kun je ook instellen trouwens) en je ziet ook meteen je snelheid per uur ipv je pace.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:29 schreef Yrck het volgende:
[..]
Welk programma gebruik je daar voor als ik vragen mag?
Goed zoquote:Op woensdag 19 januari 2011 20:07 schreef MissMSX het volgende:
Les 12 ging als een speeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
Nee, ik heb zelfs nog wat extra gelopen, omdat m'n audio-file er ineens mee stopte toen ik net met de 5 minuten begonnen wasquote:Op woensdag 19 januari 2011 20:14 schreef GotC het volgende:
[..]
Goed zoGeen problemen dus met de 5 min enzo?
Pfoe, thermokleding, zou er ook niet aan moeten denken!quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:55 schreef cinnamongirl het volgende:
Les 2 van Evy ging prima. Ik draag trouwens helemaal geen thermokleding. Ik draag mijn runningtight, een loopshirtje en een fleecetrui. Ik krijg het snel genoeg warm zat!
Heb nu prima loopmuziek gevonden. Op een site vond ik een tabel waar je aan de hand van je looptempo de daarbij passende BPM kan vinden. Bij mij is dat 160 BPM.
Linkje naar die sitequote:Op woensdag 19 januari 2011 20:55 schreef cinnamongirl het volgende:
Les 2 van Evy ging prima. Ik draag trouwens helemaal geen thermokleding. Ik draag mijn runningtight, een loopshirtje en een fleecetrui. Ik krijg het snel genoeg warm zat!
Heb nu prima loopmuziek gevonden. Op een site vond ik een tabel waar je aan de hand van je looptempo de daarbij passende BPM kan vinden. Bij mij is dat 160 BPM.
http://www.run2r.com/Technical+linking-bpm-to-running-speed.aspxquote:
Dankquote:Op woensdag 19 januari 2011 21:22 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
http://www.run2r.com/Technical+linking-bpm-to-running-speed.aspx
Zie de tabel. Je moet dus wel even bepalen hoeveel minuten je over 1 km doet (dus niet km/u). Mijn running app geeft dat weer. Ik kijk niet naar het gemiddelde, want daar zitten immers ook de wandelstukjes in. Ik kijk naar de stukken waar ik echt loop.
Maar heb je daar ook voor betaald? Ik ga dus echt geen 4 dollar per nummer betalenquote:Op woensdag 19 januari 2011 21:22 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
http://www.run2r.com/Technical+linking-bpm-to-running-speed.aspx
Zie de tabel. Je moet dus wel even bepalen hoeveel minuten je over 1 km doet (dus niet km/u). Mijn running app geeft dat weer. Ik kijk niet naar het gemiddelde, want daar zitten immers ook de wandelstukjes in. Ik kijk naar de stukken waar ik echt loop.
Ur welcome!quote:
Haha, nee! Met de wetenschap dat muziek met 160 BPM bij mijn pace past, heb ik een mooie playlist gemaakt van muziek die ik al in mijn bezit heb. Bleek zat tussen te zitten rond de 160 BPM!quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Maar heb je daar ook voor betaald? Ik ga dus echt geen 4 dollar per nummer betalen[/hollander]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |