abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:43:40 #101
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_91206605
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:29 schreef Techno het volgende:

[..]

Mwah, er is anders redelijk wat wetenschappelijk onderzoek omtrend dit onderwerp gedaan en dat heeft juist aangetoond dat mooie mensen vriendelijker, sociaal vaardiger en intelligenter geacht worden dan lelijke mensen. Mooie mensen hebben ook betere promotiekansen en worden over het algemeen positiever bejegend en zulks.
Je hebt zeker een goed punt. Maar ik denk dat mijn punt van toepassing is, zodra iemand in de loop der jaren minder mooi begint te worden en dus niet meer opvalt als zijnde 'opvallend mooí'. Ik denk dat die mensen op dat moment minder goed met tegenslagen om kunnen gaan en daardoor netto niet per definitie een gelukkiger leven leiden dan de doorsnee mens. Maar goed, dat wat ik zeg heeft meer betrekking op het leven na het mooi zijn en valt grotendeels ook buiten de stelling zie ik nu:)
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:50:11 #102
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_91206892
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:29 schreef Techno het volgende:
Mwah, er is anders redelijk wat wetenschappelijk onderzoek omtrend dit onderwerp gedaan en dat heeft juist aangetoond dat mooie mensen vriendelijker, sociaal vaardiger en intelligenter geacht worden dan lelijke mensen.
Mooi is dat ja: dus ongeacht of ze die verwachting waarmaken, worden ze toch zo gezien.
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:43 schreef rozecroc het volgende:
Ik denk dat die mensen op dat moment minder goed met tegenslagen om kunnen gaan en daardoor netto niet per definitie een gelukkiger leven leiden dan de doorsnee mens.
Aan de andere kant kan dat ook enorm meevallen: als je je leven lang al het vertrouwen hebt gehad (en steeds versterkt) in de goede afloop, wat denk ik wel hoort bij een mooie persoon, zul je misschien juist goed met een tegenslag om kunnen gaan.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:05:15 #103
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_91207515
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:50 schreef Garisson72 het volgende:

Aan de andere kant kan dat ook enorm meevallen: als je je leven lang al het vertrouwen hebt gehad (en steeds versterkt) in de goede afloop, wat denk ik wel hoort bij een mooie persoon, zul je misschien juist goed met een tegenslag om kunnen gaan.
Een mooie redenatie. Toch vraag ik mij af of zo iemand niet extra moeite heeft met afwijzing op punten waarop diegene nooit gewaardeerd is.

Bijvoorbeeld; een lelijk iemand is communicatief erg vaardig en wordt door 100 mensen daarom geprijst. Één iemand vindt hem echter slecht. Ik denk dat in dit geval, deze persoon niet van zijn stuk gebracht is door die ene criticus.

Een knap iemand die altijd gewaardeerd is geweest om zijn uiterlijk is op dit moment niet meer opvallend knap. Ook hij wordt nu aangesproken op zijn communicatieve vaardigheden. Hij is daar echter nooit eerder om gewaardeerd door anderen.

Ik vermoed dat de laatste persoon het slechtst met deze situatie om kan gaan. Eerlijk gezegd ben ik ook nergens zeker van, alleen wil ik er niet gewoon maar vanuitgaan dat mooie mensen het per definitie beter hebben. Ik denk ook dat er een groot verschil zit in een makkelijker leven hebben en dit daadwerkelijk ook als makkelijker ervaren.
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:13:45 #104
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_91207846
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:05 schreef rozecroc het volgende:
Een mooie redenatie. Toch vraag ik mij af of zo iemand niet extra moeite heeft met afwijzing op punten waarop diegene nooit gewaardeerd is.

Bijvoorbeeld; een lelijk iemand is communicatief erg vaardig en wordt door 100 mensen daarom geprijst. Één iemand vindt hem echter slecht. Ik denk dat in dit geval, deze persoon niet van zijn stuk gebracht is door die ene criticus.

Een knap iemand die altijd gewaardeerd is geweest om zijn uiterlijk is op dit moment niet meer opvallend knap. Ook hij wordt nu aangesproken op zijn communicatieve vaardigheden. Hij is daar echter nooit eerder om gewaardeerd door anderen.

Ik vermoed dat de laatste persoon het slechtst met deze situatie om kan gaan. Eerlijk gezegd ben ik ook nergens zeker van, alleen wil ik er niet gewoon maar vanuitgaan dat mooie mensen het per definitie beter hebben.
Het zal van geval tot geval verschillen ongetwijfeld, maar over het algemeen heb je misschien wel gelijk.
quote:
Ik denk ook dat er een groot verschil zit in een makkelijker leven hebben en dit daadwerkelijk ook als makkelijker ervaren.
In mijn optiek heb je een gemakkelijker leven omdát je het als gemakkelijker ervaart. Je hebt zelden tegenslag, en dus krijg je een basishouding die zegt: ik heb de wind in de rug, alles komt altijd goed. Als dat je leven lang al zo is, straalt dat af op alles wat je doet.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_91207944
Helaas wel

Ik ben zelf niet bijzonder knap of lelijk. Maar je merkt wel dat mijn knappe leeftijdsgenoten het altijd net even gemakkelijker hadden. Hadden leuke vriendinnetjes, leukere banen en meer vrienden.
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:37:32 #106
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_91208883
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:13 schreef Garisson72 het volgende:

In mijn optiek heb je een gemakkelijker leven omdát je het als gemakkelijker ervaart. Je hebt zelden tegenslag, en dus krijg je een basishouding die zegt: ik heb de wind in de rug, alles komt altijd goed. Als dat je leven lang al zo is, straalt dat af op alles wat je doet.
Ik kan mij goed vinden in wat je zegt over de basishouding, waarmee je een soort onoverwinnelijkheid kan uitstralen.
Toch heb je ook weer een beetje het kip-ei-verhaal. Ondanks dat ik ervan overtuigd ben dat het ei eerder was, kan het ook zo zijn dat je de karaktereigenschappen hebt waárdoor alles voor de wind gaat, je daardoor, vanwege je sterke uitstraling, ook eerder als mooi wordt ervaren en dat het je daardoor nog meer voor de wind gaat.
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:45:46 #107
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_91209247
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:16 schreef Arolsen het volgende:
Helaas wel

Ik ben zelf niet bijzonder knap of lelijk. Maar je merkt wel dat mijn knappe leeftijdsgenoten het altijd net even gemakkelijker hadden. Hadden leuke vriendinnetjes, leukere banen en meer vrienden.
Kan ook komen door een andere levensinstelling misschien? En zo ja, is die instelling denk je een gevolg van het verschil in uiterlijke bevestiging tussen hun en jou? Of krijgen zij meer bevestiging omdat zij positiever in het leven staan en daardoor als 'knapper'' worden ervaren?

Ik merk zelf dat de hoeveelheid vrouwelijke aandacht die ik krijg veel meer samenhangt met hoe goed ik mij over mezelf voel dan het effect van mijn redelijk uiterlijk voorkomen.
pi_91214948
Ik denk eigenlijk dat mensen met een gemiddeld uiterlijk vooral succes kunnen krijgen, omdat een gemiddeld uiterlijk toch wel meest 'vertrouwelijke' en bekende is.
signatuurloos
pi_91218586
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:47 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik denk eigenlijk dat mensen met een gemiddeld uiterlijk vooral succes kunnen krijgen, omdat een gemiddeld uiterlijk toch wel meest 'vertrouwelijke' en bekende is.
Ah, zijn topmodellen en filmsterren daarom zo populair, vanwege hun gemiddelde vertrouwde uiterlijk?
Ja, ik generaliseer.
pi_91218689
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:00 schreef Northside het volgende:

[..]

Ah, zijn topmodellen en filmsterren daarom zo populair, vanwege hun gemiddelde vertrouwde uiterlijk?
Ze zijn eigenlijk alleen populair omdat ze worden gepromoot door verschillende media. Ik ben van mening dat mensen zich juist net iets veiliger voelen bij iemand met een gemiddeld uiterlijk omdat ze zich dan niet zo onzeker over zichzelf voelen. Iemand met een zogenaamd perfect uiterlijk kan heel veel onzekerheid opwekken daardoor, wat wel een minpunt is. Ik zou me persoonlijk toch prettiger voelen bij iemand die ook gewoon foutjes heeft, net zoals ik. :)
pi_91218803
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:02 schreef Musyn het volgende:
Ze zijn eigenlijk alleen populair omdat ze worden gepromoot door verschillende media. Ik ben van mening dat mensen zich juist net iets veiliger voelen bij iemand met een gemiddeld uiterlijk omdat ze zich dan niet zo onzeker over zichzelf voelen. Iemand met een zogenaamd perfect uiterlijk kan heel veel onzekerheid opwekken daardoor, wat wel een minpunt is. Ik zou me persoonlijk toch prettiger voelen bij iemand die ook gewoon foutjes heeft, net zoals ik. :)
In je persoonlijke directe omgeving misschien. Idolen, de mensen die wij als voorbeeld nemen, zijn over het algemeen niet 'gemiddeld' te noemen.
Ja, ik generaliseer.
pi_91218866
Tja... Wat mij opvalt is dat je soms in je omgeving een "knappe" man of vrouw ziet die dan met een minder knappe partner aan komt zetten, meestal de reacties van "zoiets had ik niet bij jou gezocht" ...

Ik denk dat er bepaalde idialen zijn qua uiterlijk, maar dat het op termijn wanneer iemand zich echt wilt settelen er andere gemiën bij komen kijken.

Kijk, er zijn natuurlijk mensen die echt (nouja :') ) lelijk zijn en daar best vervelende dingen van kunnen ondervinden. Het enige wat ik altijd maar hoop is dat deze mensen zich op 1 of andere manier zich maar kunnen bewijzen hoe ze van binnen zijn.
Er was eens....
pi_91218970
Als je een kut karakter hebt, kun je mooi of lelijk zijn, je hebt nog steeds een kutkarakter...
pi_91219106
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:05 schreef Northside het volgende:

[..]

In je persoonlijke directe omgeving misschien. Idolen, de mensen die wij als voorbeeld nemen, zijn over het algemeen niet 'gemiddeld' te noemen.
Niet gemiddeld als ze zo'n voorbeeldfunctie hebben, maar dat betekent niet dat ze als idool beschouwd worden omwille van hun uiterlijk. Goede zangers, sporters, wetenschappers en dergelijke kunnen ook iemands idool zijn zonder dat ze een bovengemiddeld uiterlijk hebben, maar ze zijn dan een idool omwille van hun prestaties.
pi_91220084
Natuurlijk maakt het wel uit. De meeste succesvolle mensen hebben ook een bepaalde charmante uitstraling. Ikzelf ben niet super knap en ook niet super lelijk, dus ik heb niet echt voordeel hiervan helaas ;)
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 17:36:01 #116
9859 crew  Karina
Woman
pi_91220339
Ik denk dat het ook in je nadeel kan werken, als je heel mooi bent.

Stel je bent een hele mooie blonde vrouw met een goed figuur en je bent manager. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dan denken "ja ik ga een beetje doen wat dat domme blondje me vertelt" of ze denken "ja ik weet wel hoe zij aan haar baan is gekomen..."
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:01:51 #117
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_91221656
quote:
99s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:36 schreef Karina het volgende:

Stel je bent een hele mooie blonde vrouw met een goed figuur en je bent manager. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dan denken "ja ik ga een beetje doen wat dat domme blondje me vertelt" of ze denken "ja ik weet wel hoe zij aan haar baan is gekomen..."
Het mes snijdt dan ook aan twee kanten. Zoals ik al zei, mooie mensen zullen nooit weten of hun succes door hun acties komt of door hun looks. En als ze die looks kwijt raken, door b.v. een ongeluk, wat zijn ze dan nog?

Maar dan nog is het gemakkelijker om op zijn minst aantrekkelijk te zijn
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:03:33 #118
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_91221742
Het leven is het makkelijkst wanneer je iets te bieden hebt aan de andere sexe (waarin voorkomen ook een rol speelt) en dit weet, maar je er niet dusdanig van afhankelijk wordt dat het echt je voornaamste kwaliteit wordt.
J. <3
pi_91230431
quote:
99s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:36 schreef Karina het volgende:

Mwah, dat gebeurt sowieso wel bij vrouwen in hogere functies ongeacht hun uiterlijk.
pi_91230598
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:00 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat denk ik wel. En omdat ze ambitieus zijn.
signatuurloos
  woensdag 12 januari 2011 @ 21:10:30 #121
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_91232454
Zowel lelijke als mooie mensen worden overigens ontzettend over één kam geschoren hier :')
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:07:25 #122
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_91237323
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:10 schreef Sander het volgende:
Zowel lelijke als mooie mensen worden overigens ontzettend over één kam geschoren hier :')
Los van het feit dat mooi en lelijk gek genoeg toch ter discussie staat... De extremen daargelaten.
J. <3
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:27:27 #123
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_91238954
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef MelR het volgende:
Als je een kut karakter hebt, kun je mooi of lelijk zijn, je hebt nog steeds een kutkarakter...
Maar wel begeerlijk en dat telt zwaar in de ogen van velen zoniet allen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:41:07 #124
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_91240014
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:52 schreef Daniel1976 het volgende:
Grappig. Blijven we hier toch in de christelijke traditie steken.

Er is geen binnenkant of buitenkant. Jij bent binnenkant en buitenkant. Jij bent je lijf. Je bent niet een of andere geest gevangen in een lijf.
Jij en dan je karakter wordt gevormd door alles wat je mee maakt (en klein deel genetisch). Wat je uiterlijk is heeft dus grote invloed op je karakter en hoe je bent.
Ergo uiterlijk is innerlijk.

Wat gek. Zo voel ik me wel. En je kunt aan de buitenkant bv. ook niet zien dat iemand een slechte verliezer is die moeilijk gaat doen bij het verliezen van een kaartspel of knikkeren.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:43:46 #125
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_91240243
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:52 schreef Daniel1976 het volgende:
Grappig. Blijven we hier toch in de christelijke traditie steken.

Er is geen binnenkant of buitenkant. Jij bent binnenkant en buitenkant. Jij bent je lijf. Je bent niet een of andere geest gevangen in een lijf.
Jij en dan je karakter wordt gevormd door alles wat je mee maakt (en klein deel genetisch). Wat je uiterlijk is heeft dus grote invloed op je karakter en hoe je bent.
Ergo uiterlijk is innerlijk.

Ik ken hele mooie mensen die het moeilijk hebben ik ken ook hele lelijke mensen die het moeilijk hebben. Ik ken mooie mensen die heel goed in hun vel zitten en ik ken lelijke mensen die heel goed in hun vel zitten.

Goed uiterlijk helpt wel op bepaalde gebieden. Maar knap of lelijk, wereld beroemd of anoniem in een getto in amerika, mensen hebben dezelfde onzekerheden, dezelfde imperfecties.
Wat is er precies "christelijke traditie" aan mensen op hun uiterlijk beoordelen?
pi_91243310
Ik denk trouwens dat het op jongere leeftijd een grotere rol speelt dan wanneer je ouder bent.

Dan moet je je namelijk bij je leeftijdsgenoten bewijzen, de juiste vrienden hebben, op een eventuelle partner indruk maken. Hoe ouder je wordt des te meer wordt je je bewust (eventueel door tegenslagen) dat andere dinge belangrijker zijn. Natuurlijk zijn er ook veel oudere mooie mensen, maar dan speelt schoonheid misschien nog een grote rol bij representatieve banen of als je na een scheiding weer iemand tegenkomt.

Een "gewoon" iemand heeft misschien ook vaak geen weet van wat die mist, tenzij zo iemand vaak met mooie mensen omgaat. Want je beleving
van de dagelijkse dingen zie je als normaal, en je bemerkt misschien pas een verschil wanneer je met een mooie vriendin ergens naartoe gaat en zij alle aandacht krijgt.
pi_91247274
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:43 schreef Sander het volgende:
Wat is er precies "christelijke traditie" aan mensen op hun uiterlijk beoordelen?
Dat beweerde Daniel toch helemaal niet?
  donderdag 13 januari 2011 @ 06:31:51 #128
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_91250329
quote:
7s.gif Op donderdag 13 januari 2011 01:01 schreef Techno het volgende:

[..]

Dat beweerde Daniel toch helemaal niet?
Dat meende ik er uit op te maken, maar zo hoef je het niet te lezen idd.
pi_91250466
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:33 schreef Zana het volgende:
Ik denk trouwens dat het op jongere leeftijd een grotere rol speelt dan wanneer je ouder bent.

Dan moet je je namelijk bij je leeftijdsgenoten bewijzen, de juiste vrienden hebben, op een eventuelle partner indruk maken. Hoe ouder je wordt des te meer wordt je je bewust (eventueel door tegenslagen) dat andere dinge belangrijker zijn. Natuurlijk zijn er ook veel oudere mooie mensen, maar dan speelt schoonheid misschien nog een grote rol bij representatieve banen of als je na een scheiding weer iemand tegenkomt.

Een "gewoon" iemand heeft misschien ook vaak geen weet van wat die mist, tenzij zo iemand vaak met mooie mensen omgaat. Want je beleving
van de dagelijkse dingen zie je als normaal, en je bemerkt misschien pas een verschil wanneer je met een mooie vriendin ergens naartoe gaat en zij alle aandacht krijgt.
of je merkt het juist minder juist omadt je alleen met mooie mensen omgaat. Het wordt normaal dat zoiets zo is.
pi_91250478
Het leven van iemand die mooi is niet persé makkelijker. Het helpt wel degelijk met veel dingen zoals vele onderzoeken al lang hebben uitgewezen.
pi_91250558
Het helpt inderdaad met sollicitaties
pi_91250573
Ja

Lelijkheid is onnatuurlijk. Gevolg van domesticatie van de mensheid etc.
  donderdag 13 januari 2011 @ 07:28:44 #133
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_91250619
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 07:21 schreef Salvad0R het volgende:
Ja

Lelijkheid is onnatuurlijk. Gevolg van domesticatie van de mensheid etc.
Gaarne toelichting hierop?
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
pi_91251131
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 07:03 schreef Kandijfijn het volgende:
Het leven van iemand die mooi is niet persé makkelijker. Het helpt wel degelijk met veel dingen zoals vele onderzoeken al lang hebben uitgewezen.
Ligt aan wat je wil bereiken. Denk maar niet dat je als fotomodel zomaar even professor kan worden op de universiteit.
pi_91251255
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 07:01 schreef jstrike het volgende:

[..]

of je merkt het juist minder juist omadt je alleen met mooie mensen omgaat. Het wordt normaal dat zoiets zo is.
hm, denk toch dat een gewoon iemand zich bewuster van is
dat een mooi iemand meer reacties krijgt, vaker wordt aangesproken en eerder wordt opgemerkt, op den duur wordt dat wel "normaal" dat de aandacht steeds naar de ander uitgaat

het is lastig, omdat je het vaak niet direct kunt vergelijken, wat de invloed is, alleen wanneer je bijvoorbeeld als mooi mens een ongeluk hebt gehad en zichtbaar verminkt bent of iemand die heel veel is afgevallen en opeens positief commentaar krijgt, dan zijn het in feite dezelfde mensen die een verandering ondergaan, maar een mooi iemand vergelijken met een gewoon iemand...dan heb je al twee verschillende charactere die van invloed kunnen zijn
  donderdag 13 januari 2011 @ 08:32:42 #136
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_91251308
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 07:28 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

Gaarne toelichting hierop?
lelijkheid is relatief...als je ervan uitgaat dat mooiere mensen zich makkelijker en meer voortplanten, en dat de mensheid nu dus gemiddeld genomen mooier is dan vroeger, dan is de norm daarmee verschoven...wat nu lelijk is, was dat vroeger minder of niet...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_91251335
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:19 schreef jstrike het volgende:

[..]

Ligt aan wat je wil bereiken. Denk maar niet dat je als fotomodel zomaar even professor kan worden op de universiteit.
Jij vertikt oook gewoon te begrjipen he? ''niet persé makkelijker. Het helpt wel degelijk''
pi_91252418
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:33 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Jij vertikt oook gewoon te begrjipen he? ''niet persé makkelijker. Het helpt wel degelijk''
ik spreek je toch niet tegen?
pi_91264766
Ik kan dit even vertalen naar een situatie van mij met huisgenoten...

Ben 4 maanden geleden op kamers gegaan, in een huis van in totaal 5 jongens. 2 Daarvan zijn vrienden die ik al mijn hele leven ken, maar de andere 2 kende ik nog niet...

1 Daarvan vind ik persoonlijk absoluut niet knap, de ander is gewoon ''normaal''...

Ik moet heel eerlijk toegeven, dat de ''lelijke'' bij mij wel eerst een soort lans moest doorbreken. Ik kan denk ik wel zeggen dat hij van ons 5 toch wel het meeste pit / zelfvertrouwen / assertiviteit heeft. Hij heeft ook een hele knappe vriendin etc.
Maar toch moet ik toegeven dat, toen ik hem net een beetje kende ik echt dacht bij sommige dingen die hij zij van '' ah joh, laat die gast maar lullen'' oid..
Nu heb ik veel waardering voor hem, maar denk wel dat hij vergeleken met die andere huisgenoot, door zijn uiterlijk toch wel op een achterstand begon bij mij.

Deze heeft hij inmiddels ruimschoots ingehaald hoor daar niet van :)
pi_91265869
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:28 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Te triest gewoon. Wat een kneus ben jij zeg... :') :') :')
pi_91270196
Het is toch allang wetenschappelijk aangetoond dat mooie mensen meer succes in hun carrière hebben, meer vrienden, meer seks enzovoort? Lijkt me nogal wiedes dat het leven makkelijker is.
pi_91295986
In mijn optiek word iedereen mooi geboren, maar wat betreft de uitstraling, dat heb je als mens zelf in de hand.

Om een goede uitstraling te krijgen moet je goed proberen te leven dit betekent dingen zoals rodelen, liegen, stelen, bedriegen, etc. vermijden.

Goed en gezond eten is ook belangrijk omdat dit je huid een mooie gloed geeft.

Wanneer een mens goed is voor anderen zal die dit uitstralen ongeacht of die er ''mooi'' uitziet voor de standaarden van de modebladen. Als je goed leeft en je netjes gedraagt zul je beginnen te stralen, er zal licht van je afkomen en je gezicht zal er mooi doorbloed uitzien met een mooie roze tint op je wangen.
Mooooooooo
pi_91296602
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:13 schreef Chief-Patron het volgende:
In mijn optiek word iedereen mooi geboren, maar wat betreft de uitstraling, dat heb je als mens zelf in de hand.

Om een goede uitstraling te krijgen moet je goed proberen te leven dit betekent dingen zoals rodelen, liegen, stelen, bedriegen, etc. vermijden.

Goed en gezond eten is ook belangrijk omdat dit je huid een mooie gloed geeft.

Wanneer een mens goed is voor anderen zal die dit uitstralen ongeacht of die er ''mooi'' uitziet voor de standaarden van de modebladen. Als je goed leeft en je netjes gedraagt zul je beginnen te stralen, er zal licht van je afkomen en je gezicht zal er mooi doorbloed uitzien met een mooie roze tint op je wangen.
Onzin. Genoeg mensen die liegen, roddelen, stelen, bedriegen en tóch hardstikke mooi zijn. Jij doelt gewoon op je geloof: de islam, daar geloven ze dat op die manier. Hoe jij je gedraagt, heeft niks te maken met hoe jij eruit ziet. Een mens straalt als die gelukkig is!
  vrijdag 14 januari 2011 @ 00:30:52 #144
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_91296634
Haha wats gebeurd TS...eerst wou je je nog bekeren tot Islam toch vanwege die meid? :')
pi_91296808
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:30 schreef Eclaire84 het volgende:
Haha wats gebeurd TS...eerst wou je je nog bekeren tot Islam toch vanwege die meid? :')
Nee ik wou alleen interesse tonen, en niet perse vóór haar, maar ook omdat ik zelf wel geinteresseerd ben in geloven.
pi_91296847
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:30 schreef Eclaire84 het volgende:
Ik mis die topics ;(
  vrijdag 14 januari 2011 @ 00:37:56 #147
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_91296880
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:36 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Nee ik wou alleen interesse tonen, en niet perse vóór haar, maar ook omdat ik zelf wel geinteresseerd ben in geloven.
_O- Neem je moeder in de maling aap. Ik ga even die quote zoeken waarin je letterlijk zegt voor haar te willen bekeren.

En nu je 100% zeker weet dat je haar nooit zal krijgen, ga je opeens haten op de Islam. Zwak hoor :N
pi_91297006
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:37 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

_O- Neem je moeder in de maling aap. Ik ga even die quote zoeken waarin je letterlijk zegt voor haar te willen bekeren.

En nu je 100% zeker weet dat je haar nooit zal krijgen, ga je opeens haten op de Islam. Zwak hoor :N
Niet nodig, wat denk jij: is het leven makkelijker als je mooi bent? Heb je het zwaar als je lelijk bent?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 00:43:55 #149
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_91297096
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:41 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Niet nodig, wat denk jij: is het leven makkelijker als je mooi bent? Heb je het zwaar als je lelijk bent?
Makkelijker om met de buitenwereld om te gaan in ieder geval. Mensen zijn oppervlakkig genoeg om zich door middel van slechts uiterlijk te laten imponeren.

Voor de rest hangt het totaal van je zelf af hoe je er mee omgaat. Als jij lelijk bent, maar bijvoorbeeld wel een goed lichaam heb afgetraind..of succesvol bent in de maatschappij...dan compenseert het een het ander.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:34 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik vind haar echt geweldig. Ik had me verdiept in de Islam en ik zei dat ik voor haar wel moslim wil worden, en als we gaan trouwen dat onze kinderen dan ook zo opgevoed mogen worden.
pi_91297225
Hoe gaat het nu iwannabehigh, mag ik je ook bij je echte naam noemen op dit forum?
pi_91297231
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:30 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Onzin. Genoeg mensen die liegen, roddelen, stelen, bedriegen en tóch hardstikke mooi zijn. Jij doelt gewoon op je geloof: de islam, daar geloven ze dat op die manier. Hoe jij je gedraagt, heeft niks te maken met hoe jij eruit ziet. Een mens straalt als die gelukkig is!
Dus jij denkt dat iemand 24/7 gelukkig kan zijn? ECHT stralen heeft weinig met geluk te maken, het heeft met vrede te maken, vrede met jezelf, vrede met waar je voor staat, vrede voor waarin je gelooft.

Ik ben zeker niet de knapste persoon die rondloopt op deze aardbol maar je moest is weten hoeveel dingen ik gedaan krijg in dit leven en erachteraan de woorden hoor: ''Je ziet er zo betrouwbaar uit'' of ''Ik mag je uitstraling wel'' etc.

Geloof wat je wilt, maar ik geloof dat de handelingen van een mens zeer zeker effect hebben op zijn ''gloed''.
Mooooooooo
pi_91297295
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:47 schreef Spartacus911 het volgende:
Hoe gaat het nu iwannabehigh, mag ik je ook bij je echte naam noemen op dit forum?
Ja, doe maar
pi_91297299
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:47 schreef Chief-Patron het volgende:
en erachteraan de woorden hoor: ''Je ziet er zo betrouwbaar uit'' of ''Ik mag je uitstraling wel'' etc.
dat zei men van menig oplichter ook... "en het was zo'n aardige man..." :')
pi_91297358
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:49 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Ja, doe maar
Ik heb met je meid nu al wat facebook pm's erop zitten... ik heb nu al msn :')
pi_91297423
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:47 schreef Chief-Patron het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat iemand 24/7 gelukkig kan zijn? ECHT stralen heeft weinig met geluk te maken, het heeft met vrede te maken, vrede met jezelf, vrede met waar je voor staat, vrede voor waarin je gelooft.

Ik ben zeker niet de knapste persoon die rondloopt op deze aardbol maar je moest is weten hoeveel dingen ik gedaan krijg in dit leven en erachteraan de woorden hoor: ''Je ziet er zo betrouwbaar uit'' of ''Ik mag je uitstraling wel'' etc.

Geloof wat je wilt, maar ik geloof dat de handelingen van een mens zeer zeker effect hebben op zijn ''gloed''.
Tuurlijk heeft stralen met geluk te maken. Blij zijn met jezelf ook, vrede met jezelf ook, maar ik vind dat dat valt onder geluk. Je ''straalt'' als je gelukkig bent: dat kunnen mensen aan je zien. Nou, ik krijg toevallig ook heel vaak te horen: je bent echt ontwapenend, je bent echt eerlijk. Laatst zei iemand tegen mij, toen ik me erg rot voelde: is er iets, je ogen stralen niet meer (echt waar!). En nu komt de clue: ik heb wel eens gelogen tegen mijn dierbaren, heb mensen bedrogen (1 iemand heel erg/echt) en heb geroddeld en soms doe ik gewoon ''foute'' waar andere mensen de dupe van worden (en ja, heb van alles heel erg spijt) maar dat valt dus niet aan mijn uiterlijk te zien.
pi_91297512
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:51 schreef Spartacus911 het volgende:

[..]

Ik heb met je meid nu al wat facebook pm's erop zitten... ik heb nu al msn :')
You wish you did.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 00:56:13 #157
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_91297530
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:53 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

heb mensen bedrogen (1 iemand heel erg/echt)
Doel je nu op je zusje wiens privacy je had geschonden door de chatbericht met B op haar telefoon te lezen?
pi_91297579
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:56 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

Doel je nu op je zusje wiens privacy je had geschonden door de chatbericht met B op haar telefoon te lezen?
Ach, hou die situatie er toch een keer buiten. Nee natuurlijk niet, heb ''ergere'' dingen gedaan.
pi_91297596
pi_91297736
Voor mijn dochter heeft het vele deuren geopend
Met haar mooi zijn,en karakter.
pi_91297741
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:55 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

You wish you did.
het zou wel leuk zijn toch
stel we komen elkaar tegen... ik heb haar ontmoet via jou :D
pi_91297879
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 01:02 schreef Spartacus911 het volgende:

[..]

het zou wel leuk zijn toch
stel we komen elkaar tegen... ik heb haar ontmoet via jou :D
Blijf vooral dromen.
Wat denk jij: is het leven makkelijker als je mooi bent? Heb je het zwaar als je lelijk bent
pi_91297963
Het ligt vooral aan je karakter. Sommige mensen kunnen heel depressief worden van het feit dat ze zichzelf lelijk vinden en er zijn hele ook hele mooie mensen die doodongelukkig zijn.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 01:24:02 #164
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_91298334
Je hebt inderdaad lelijke mensen die zich op het autistische af niets aantrekken van hun uiterlijk.
pi_91298386
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 01:10 schreef Arbeitslos het volgende:
Het ligt vooral aan je karakter.
en laat je karakter nu net voor een groot deel bepaald worden door je omgeving. dus opvoeding en hoe andere mensen je benaderen e.d. spelen hier zeker een belangrijke rol.
pi_91298488
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 01:26 schreef Regnat_Populus het volgende:

[..]

en laat je karakter nu net voor een groot deel bepaald worden door je omgeving. dus opvoeding en hoe andere mensen je benaderen e.d. spelen hier zeker een belangrijke rol.
Dat is een misvatting. Je karakter ligt voor een belangrijk deel al vast bij de geboorte en wordt nog gevormd tijdens je eerste levensjaren. Wat jij beweert is een vrij achterhaald idee.

Hoe jij omgaat met die benadering van mensen op latere leeftijd is voor een aanzienlijk deel al vastgelegd in jouw hersenen tijdens de vroege ontwikkeling.
pi_91298607
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 01:29 schreef Arbeitslos het volgende:
Dat is een misvatting. Je karakter ligt voor een belangrijk deel al vast bij de geboorte en wordt nog gevormd tijdens je eerste levensjaren. Wat jij beweert is een vrij achterhaald idee.
niet volgens de literatuur waar ik bekend mee ben. en wat jij niet zegt klopt toch niet? dat zou betekenen dat je na je eerste levensjaren niet meer zou (kunnen) veranderen. en dan kunnen alle vormen van therapie en andere psychologische en psychatrische behandelmethoden ook wel overboord gegooid worden.
pi_91298646
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 01:35 schreef Regnat_Populus het volgende:

[..]

niet volgens de literatuur waar ik bekend mee ben. en wat jij niet zegt klopt toch niet? dat zou betekenen dat je na je eerste levensjaren niet meer zou (kunnen) veranderen. en dan kunnen alle vormen van therapie en andere psychologische en psychatrische behandelmethoden ook wel overboord gegooid worden.
Dan vraag ik me af op welke literatuur jij je baseert. Jouw verhaal staat zo'n beetje haaks op dat van een autoriteit op dit gebied als Dick Swaab. Ik zou zeggen, zoek eens op wie hij is en wat hij te vertellen heeft over het karakter en de ontwikkeling van onze hersenen.

Het idee van maakbaarheid was populair in de jaren '60 en '70..

Dat je je gedrag deels kunt aanpassen, betekent niet dat je karakter grondig verandert. Het woord zegt het al.. Karakter; het is ingeslepen. Dat houd je voor een groot deel de rest van je leven en het wordt hoofdzakelijk in de vroege ontwikkeling vastgelegd in ons brein.
pi_91298695
Leuk topic _O-
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  vrijdag 14 januari 2011 @ 01:42:26 #170
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_91298755
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 01:02 schreef vronie het volgende:
Voor mijn dochter heeft het vele deuren geopend
Met haar mooi zijn,en karakter.
Speelt ze in porno's?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_91299729
Ik denk toch dat het door een combinatie van de twee gaat. Ik ben zelf, als ik mezelf zou moeten beoordelen 'normaal' uitziend. Niet lelijk, niet knap. Ik hang in die grijze massa van 'gewoon' uitziende mensen.

Ik heb een tijd lang heel erg aan mezelf getwijfeld m.b.t. uiterlijk e.d. en dit kwam er ook wel op sociaal vlak uit (ik kon heel goed ouwehoeren, maar zodra ik iemand op romantisch vlak wel zag zitten begon ik ontiegelijk aan mezelf te twijfelen/klapte ik dicht e.d.)

Tijdje terug is er een schakelaar omgegaan (toen ik besloot dat ik toch best wel een toffe peer was :')), en ik merkte ook dat andere mensen (zowel hetzelfde als het andere geslacht) meteen heel anders op me begonnen te reageren. Het is echt een houdingkwestie denk ik. Je straalt iets uit, en andere mensen pikken dat op (want ook mensen waar ik niet mee sprak -> meiden in een cafe/club of iets dergelijks, reageerden heel anders op me dan ik van pakweg anderhalf jaar geleden gewend was. En ik zie er eigenlijk nog identiek uit als anderhalf jaar geleden, dus daar zal 't niet aan liggen :'))

Wat ik wel denk is dat je zelfbeeld heel erg snel overslaat naar je houding. Als je je erg onzeker voelt over jezelf, merken andere mensen dat ook heel erg snel.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 02:49:31 #172
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_91299861
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 02:40 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik denk toch dat het door een combinatie van de twee gaat. Ik ben zelf, als ik mezelf zou moeten beoordelen 'normaal' uitziend. Niet lelijk, niet knap. Ik hang in die grijze massa van 'gewoon' uitziende mensen.

Ik heb een tijd lang heel erg aan mezelf getwijfeld m.b.t. uiterlijk e.d. en dit kwam er ook wel op sociaal vlak uit (ik kon heel goed ouwehoeren, maar zodra ik iemand op romantisch vlak wel zag zitten begon ik ontiegelijk aan mezelf te twijfelen/klapte ik dicht e.d.)

Tijdje terug is er een schakelaar omgegaan (toen ik besloot dat ik toch best wel een toffe peer was :')), en ik merkte ook dat andere mensen (zowel hetzelfde als het andere geslacht) meteen heel anders op me begonnen te reageren. Het is echt een houdingkwestie denk ik. Je straalt iets uit, en andere mensen pikken dat op (want ook mensen waar ik niet mee sprak -> meiden in een cafe/club of iets dergelijks, reageerden heel anders op me dan ik van pakweg anderhalf jaar geleden gewend was. En ik zie er eigenlijk nog identiek uit als anderhalf jaar geleden, dus daar zal 't niet aan liggen :'))

Wat ik wel denk is dat je zelfbeeld heel erg snel overslaat naar je houding. Als je je erg onzeker voelt over jezelf, merken andere mensen dat ook heel erg snel.
Goed bezig. Dat is inderdaad veel belangrijker dan uiterlijk. Veel wat mensen denken dat puur uiterlijk is heeft meer te maken met lichaamstaal en "uitstraling" door een positieve houding.
pi_91299900
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 02:49 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Goed bezig. Dat is inderdaad veel belangrijker dan uiterlijk. Veel wat mensen denken dat puur uiterlijk is heeft meer te maken met lichaamstaal en "uitstraling" door een positieve houding.
Dat dus. Ik zie vaak fysiek aantrekkelijke mensen waar ik totaal geen interesse heb, en 'minder' (want dit is uiteraard ontiegelijk relatief) uitziende mensen die ik om de een of andere reden ronduit fascinerend vind.
pi_91300499
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 01:37 schreef Arbeitslos het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af op welke literatuur jij je baseert. Jouw verhaal staat zo'n beetje haaks op dat van een autoriteit op dit gebied als Dick Swaab. Ik zou zeggen, zoek eens op wie hij is en wat hij te vertellen heeft over het karakter en de ontwikkeling van onze hersenen.

Dat je je gedrag deels kunt aanpassen, betekent niet dat je karakter grondig verandert. Het woord zegt het al.. Karakter; het is ingeslepen. Dat houd je voor een groot deel de rest van je leven en het wordt hoofdzakelijk in de vroege ontwikkeling vastgelegd in ons brein.

Dat is een heel groot deel ook een nature nurture kwestie. Verder is het dan ook nog de vraag wat je onder karakter gaat verstaan. Want ik ken ook onderzoeken die zien dat als je in een ander land gaat wonen, je deels ook de karaktereigenschappen van de lokale bevolking gaat overnemen.

Je kunt overigens ook kijken naar de publicaties van Dorret Boomsma, die heeft veel onderzoek gedaan in voornamelijk twin research daar komt ook wel naar voren dat er een genetische component is, maar ook zeer zeker een omgevings factor is.
pi_91300587
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 03:39 schreef jstrike het volgende:

[..]

Dat is een heel groot deel ook een nature nurture kwestie. Verder is het dan ook nog de vraag wat je onder karakter gaat verstaan. Want ik ken ook onderzoeken die zien dat als je in een ander land gaat wonen, je deels ook de karaktereigenschappen van de lokale bevolking gaat overnemen.
In dat geval heb je het over gewoontes overnemen, maar dat is wat anders dan dat een karakter ook noemenswaardig zal veranderen, wanneer je bijv op je 20e zal verhuizen.

Je karakter - dat vrijwel onveranderbaar is - is deels bepaald door de genen en wordt gevormd tijdens de vroege ontwikkeling in de baarmoeder en de 1e levensfase na de geboorte. Dan zijn er echt al heel veel dingen vastgelegd. Je zou kunnen zeggen ingeslepen in ons brein. Ons brein dat bepaalt wie wij zijn.

Dat moet je niet verwarren met het feit dat er wel gedragsveranderingen kunnen optreden.
pi_91300615
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 03:49 schreef Arbeitslos het volgende:

[..]

In dat geval heb je het over gewoontes overnemen, maar dat is wat anders dan dat een karakter ook noemenswaardig zal veranderen, wanneer je bijv op je 20e zal verhuizen.

Je karakter - dat vrijwel onveranderbaar is - is deels bepaald door de genen en wordt gevormd tijdens de vroege ontwikkeling in de baarmoeder en de 1e levensfase na de geboorte. Dan zijn er echt al heel veel dingen vastgelegd. Je zou kunnen zeggen ingeslepen in ons brein. Ons brein dat bepaalt wie wij zijn.
Oneens. Elke significante verandering in omgeving kan een persoon fundamenteel veranderen.
pi_91300640
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 03:51 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Oneens. Elke significante verandering in omgeving kan een persoon fundamenteel veranderen.
Ja, "vroeger" dacht men inderdaad dat een bepaalde gebeurtenis het karakter grondig kon veranderen. Vaak ook mensen die er een hele merkwaardige definitie van karakter erop nahielden btw. Zoals gezegd: het woord zegt het al.. karakter; erin geslepen.
pi_91300647
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 03:53 schreef Arbeitslos het volgende:

[..]

Ja, "vroeger" dacht men inderdaad dat een bepaalde gebeurtenis het karakter grondig kon veranderen. Vaak ook mensen die er een hele merkwaardige definitie van karakter erop nahielden btw.
Twin studies geven toch wel aan dat er een significant omgevings component is.
pi_91300658
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 03:53 schreef Arbeitslos het volgende:

[..]

Ja, "vroeger" dacht men inderdaad dat een bepaalde gebeurtenis het karakter grondig kon veranderen. Vaak ook mensen die er een hele merkwaardige definitie van karakter erop nahielden btw. Zoals gezegd: het woord zegt het al.. karakter; erin geslepen.

Als ik die gedachtegang moet volgen, veranderd iemand die na z'n 20e pas op zichzelf gaat wonen amper. Iets als mezelf gaan wonen heeft mijn karakter echt ontiegelijk veel beinvloed. Volgens jouw gedachtegang zou dat na mijn 20e amper invloed hebben op mijn karakter?
pi_91300709
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 03:55 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Als ik die gedachtegang moet volgen, veranderd iemand die na z'n 20e pas op zichzelf gaat wonen amper. Iets als mezelf gaan wonen heeft mijn karakter echt ontiegelijk veel beinvloed. Volgens jouw gedachtegang zou dat na mijn 20e amper invloed hebben op mijn karakter?
Iemand kan wel bijvoorbeeld wel zelfstandiger worden door zo'n move, maar dat betekent niet dat je karakter noemenswaardig is veranderd. Je kunt gerust stellen dat zo'n move een verwaarloosbare verandering teweeg brengt in iemands karakter.

Veel mensen moeten aan dat idee wennen. In de jaren '70 dacht men ook dat het opvoedsysteem enorm belangrijk was voor de vorming van het karakter. Er waren zelfs idioten die op een gegeven moment dachten dat een kind autistisch kon worden door een kille, afstandelijke moeder bijv. Om maar aan te geven hoe men de omgeving altijd weer veel belangrijker maakt dan hij in werkelijkheid is voor ons brein.
pi_91300722
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 03:54 schreef jstrike het volgende:

[..]

Twin studies geven toch wel aan dat er een significant omgevings component is.
Dan moet je kijken hoe zo'n studie is opgezet en wat er exact wordt beweerd over het karakter. En wanneer ze zijn gescheiden etc en op welke leeftijd er dan nog sprake zou zijn van verandering etc.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 04:07:50 #182
230788 n8n
Pragmatisch
pi_91300739
Ik denk dat je innerlijk (uiteindelijk) wel sterker meetelt maar je meer kans hebt op een prettige persoonlijkheid als je veel positiviteit hebt meegekregen. In de pubertijd waar persoonlijkheid zich vormt en positieve aandacht meer op uiterlijk gebaseerd is kan dit denk makkelijker zijn voor mooie mensen. Het helpt natuurlijk ook op het moment zelf of je lekker in je vel zit, dit bepaald ook een hoop. Mooie mensen zullen sneller lekker in hun vel zitten door de positieve bevestiging die ze krijgen.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_91300846
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 04:04 schreef Arbeitslos het volgende:

[..]

Dan moet je kijken hoe zo'n studie is opgezet en wat er exact wordt beweerd over het karakter. En wanneer ze zijn gescheiden etc en op welke leeftijd er dan nog sprake zou zijn van verandering etc.
Wat is je punt nu precies? Veelal zijn twin studies heel specifiek. Dus ze doen geen uitspraken over karakter als geheel maar over een specifiek onderdeel.

Maar als je Dorret Boomsma zelf zou spreken dan weet ik zeker dat ze een stuk genuanceerder is over dit verhaal dan jij het doet stellen.
pi_91300893
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 04:25 schreef jstrike het volgende:

[..]

Wat is je punt nu precies? Veelal zijn twin studies heel specifiek. Dus ze doen geen uitspraken over karakter als geheel maar over een specifiek onderdeel.
Dan snap ik niet waarom je die studies aanhaalt en daarmee denkt "aan te tonen" dat de omgeving van grote invloed is op de karaktervorming of 'verandering' (dat was de discussie namelijk). Dat is simpelweg een achterhaald idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arbeitslos op 14-01-2011 04:44:44 ]
pi_91300944
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 04:39 schreef Arbeitslos het volgende:

[..]

Dan snap ik niet waarom je die studies aanhaalt en daarmee denkt "aan te tonen" dat de omgeving van grote invloed is op de karaktervorming of 'verandering' (dat was de discussie namelijk). Dat is simpelweg een achterhaald idee.

Waarom is dat een achterhaald idee? Tonen studies dat aan? :+
pi_91301009
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 04:39 schreef Arbeitslos het volgende:

[..]

Niemand kan uitpsraken doen over Karakter als geheel. Echter over karaktereigenschappen. en over karaktereigenschappen gaan veel twin studies ook. En daar komt naar voren dat niet alleen genetica een rol speelt. maar ook de gedeelde en unieke omgeving.

Wat is je achtergrond eigenlijk?
pi_91301110
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:20 schreef VorkMesLepel het volgende:
Ik heb een tijdje contact gehad met een lid van hier :D Het was super leuk. Sinds een paar dagen hebben we elkaars foto gezien. Frequentie contact is niet veranderd :P Dus, het klikt al zonder uiterlijk. Binnenkort date :@
Een lid :')
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_91301261
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 05:00 schreef jstrike het volgende:
Niemand kan uitpsraken doen over Karakter als geheel. Echter over karaktereigenschappen. en over karaktereigenschappen gaan veel twin studies ook. En daar komt naar voren dat niet alleen genetica een rol speelt. maar ook de gedeelde en unieke omgeving.
Je kunt wel degelijk uitspraken doen over de karaktervorming in algemene zin. Te weten dat de genetische informatie een belangrijke rol speelt en de vroege ontwikkeling in de baarmoeder zeer bepalend is. En daarnaast de ontwikkeling in de eerste levensjaren. Wat jou daar vreemd in de oren aan klinkt is mij een raadsel.

Wat hier aan de orde was, is dat sommige mensen beweren dat bepaalde gebeurtenissen op latere leeftijd het karakter nog noemenswaardig veranderen en dat bestrijd ik. Een expert als Dick Swaab zal jou exact hetzelfde vertellen en anders luister maar eens naar hem:

http://weblogs.vpro.nl/labyrint/2011/01/03/dickswaab/

Niemand beweert dat de omgeving geen enkele rol speelt, maar waar het mij om gaat is dat veel mensen de rol van de omgeving enorm overschatten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Arbeitslos op 14-01-2011 06:07:30 ]
pi_91301501
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 05:56 schreef Arbeitslos het volgende:
Wat hier aan de orde was, is dat sommige mensen beweren dat bepaalde gebeurtenissen op latere leeftijd het karakter nog noemenswaardig veranderen en dat bestrijd ik. Een expert als Dick Swaab zal jou exact hetzelfde vertellen en anders luister maar eens naar hem:
De literatuur staat vol van voorbeelden waar gebeurtenissen het karakter noemenswaardig verandert. Een heel extreem voorbeeld (en wellicht ok niet helemaal fair, maar wel echt een gebeurtenis) is het geval van Phineas Gage. Die een ongeluk gehad heeft en daarbij totaal van persoonlijkheid is veranderd.

Nu heeft dit te maken met echt het vernietigen van het brein, maar ook op latere leeftijd is zeker het prefrontaal cortex in het bijzonder belangrijk bij deze persoonlijkheids veranderingen. en kunnen zaken als depressie zeker een blijvende stempel op de persoonlijkheid drukken. Ook andere life turning events maken ervoor dat je drastisch veranderd in je persoonlijkheid (denk maar aan een kind krijgen of je ouders verliezen).

quote:
Ik doe niets met VPRO blogs. Daarin wordt het voor de "leek" uitgelegd en wordt elke nuance uit het onderzoek gehaald.

quote:
Niemand beweert dat de omgeving geen enkele rol speelt, maar waar het mij om gaat is dat veel mensen de rol van de omgeving enorm overschatten.
Het doet overkomen alsof het totaal genetisch is. Ik wil daar enkel nuance in brengen dat de omgeving daarin ook een belangrijke rol speelt. Daarbij wil ik dus heel specifiek zeggen dat genetica bij sommige karaktereigenschappen een grote invloed hebben en bij sommige een hele kleine. Net als eigenschappen in de physieke sfeer. Huidskleur zal bijvoorbeeld meer beinvloed worden door genetica, terwijl zoiets als lengte ook zeer zeker door voeding (dus omgeving) beinvloed wordt.

Maar ik ben wel benieuwd vanuit welke hoek jij dit bekijkt, welke achtergrond heb je?
pi_91301526
Het schijnt dat mooie mannen betere kansen hebben bij sollicitatie en mooie vrouwen minder. Laatste waarschijnlijk omdat deze als minder slim worden ervaren of door andere vrouwen als een bedreiging. Stond een keer een artikel hierover. Zal later nog eens kijken of ik die nog kan vinden. Ik denk overigens dat het lever makkelijker is als je knap bent, want je wordt overal sneller geaccepteerd en mensen willen je er sneller bij hebben want je komt populair over. Maargoed er bestaat ook nog zoiets als charisma.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_91301658
Lelijke mensen gaan zeggen het gaat om het innerlijk
Mooie mensen zullen het bevestigen.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 21:59:05 #192
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_91340791
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:39 schreef VorkMesLepel het volgende:
Dat maakt hem ook zo speciaal. Hij begrijpt het. Dat vormt ons klik O+

Kijk, ik hoor al jaren hoe mooi, leuk, aantrekkelijk, sexy, hot, etc etc ik ben. Ik ben het spuugzat. Ik wil dat een man helemaal gek op me is, maar hij hoeft het niet zo slijmerig te uiten. Ik vind het alles behalve oprecht overkomen. Ik wil niet dat hij me aanbidt, maar me laat lachen. We het leuk hebben. En, het is leuk om elkaar uit te maken voor kast, tafel, vrachtwagen en verschillende soorten dieren en insecten.
Woman please. je doet al verliefd voordat je em ooit hebt gezien irl :') /offtopic

ontopic. Ik lees interessante dingen hier :D

[ Bericht 5% gewijzigd door Schenkstroop op 14-01-2011 22:14:25 ]
pi_91349375
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 01:37 schreef Arbeitslos het volgende:
op de libelle en de viva en dergelijke. :@ nee, zonder gekheid, gewoon op hedendaagse publicaties op het gebied van psychologie en zo.

quote:
nee hoor, maakbaarheid is nog steeds een populair en haalbaar ideaal onder de aanhangers van "linkse" partijen danwel ideologieen

quote:
je gedrag is anders een wezenlijk onderdeel van je karakter. een automatisme, gebaseerd op dat ingeslepen (en aangeleerde) gedrag
pi_91356486
Mannen hoeven niet mooi te zijn om het goed te doen bij vrouwen/vrienden/werk.

Zelfvertrouwen en humor zijn belangrijker en maken de man. Al helpt een leuke kop wel. Verder kan je met een goed kapsel, mooi gebit (valt wat aan te doen), fijne kleren en goeie hygiene ook al een HEEL eind komen. Focus je op de dingen die je kan verbeteren en niet op die dingen die toch nooit zullen veranderen.
pi_91361428
quote:
Is het leven makkelijker als je mooi bent?
Nee moeilijker, van mooie meiden hoor ik vaker dat ze dingen bereiken omdat mannen vallen voor hun uiterlijk waardoor ze bv makkelijker doorstromen, niet om wie ze zijn.

Als je lelijk bent zal je het wel moeilijk hebben ja.

Mijn conclusie is dat je er met een gewoon leuk uiterlijk eigenlijk het beste bij zit :)
pi_91361539
Als je niet heel mooi bent, ook niet lelijk, maar gewoon gemiddeld en goed verzorgd, telt dat ook als knap?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:36:03 #197
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_91361577
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:34 schreef sneeuwuil het volgende:
Als je niet heel mooi bent, ook niet lelijk, maar gewoon gemiddeld en goed verzorgd, telt dat ook als knap?
Ja.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_91361620
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:36 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja.
Dus, naar het gezicht kijkend, zijn er vrij weinig mannen die lelijk zijn? (tenzij je bijvoorbeeld een bijzonder grote/korte afstand tussen je ogen hebt of een asymmetrische neus?)
pi_91365764
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:34 schreef sneeuwuil het volgende:
Nee, dan ben je gemiddeld.

Overigens is dit een domme vraag, dit is hetzelfde als vragen of je met veel geld ook veel meer kunt kopen :') .
pi_91367124
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 07:09 schreef ssebass het volgende:
Het schijnt dat mooie mannen betere kansen hebben bij sollicitatie en mooie vrouwen minder. Laatste waarschijnlijk omdat deze als minder slim worden ervaren of door andere vrouwen als een bedreiging.
Dat was echt een flut onderzoek, wat ik er van begreep was dat ze foto's meestuurden met sollicitaties terwijl dat daar ongebruikelijk was. En er stond ook bij dat de meeste sollicitaies werden afgehandeld door vrouwen, dus eigenlijk kan je die conclusie niet zo breed door trekken, maar ja tegenwoordig wordt wel vaker creatief omgegaan met onderzoeksdata om "intrigerende" stellingen te kunnen genereren of wilde speculaties als " het resultaat" te kunnen verkopen.

Ook nog even on topic: denk dat je niet kan zeggen dat mooie mensen het per se makkelijker hebben, je hebt ook veel te maken met mensen die al een mening/oordeel over je hebben voordat je ook maar je bek opentrekt, dat kan soms wel irritant zijn, of als mensen er vanuit gaan dat je wel dom zal zijn als je er goed uit ziet, of dat mensen constant over je willen roddelen omdat je dus blijkbaar " interessant" ben door je uiterlijk. Dus nee ik denk niet dat "mooie" mensen het makkelijker (of moeilijker)hebben, ze hebben gewoon weer andere voordelen/nadelen om mee om te gaan. Verschilt natuurlijk wel per geval maar dat is mijn ervaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')