Wat zeur je nou? Binnen de 5-minuten normquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:29 schreef James1988 het volgende:
Hmm, volgens de klok in de SLT is het 19:25. Mijn netbook, telefoon en de klok op het perron zijn het daar niet mee eens. Worden die dingen niet automatisch bijgezet?
Met wat voor kaartje reis je gratis mee met die vriend? Als het een Meereiskaart is; die zijn alleen geldig op treinen met een binnenlandse eindbestemming, dus dan moet je betalen voor het traject vanaf het station. 'k Neem aan dat je vanuit Zwolle de directe IC naar Roosendaal neemt, dus dan kun je het beste een weekendretour Roosendaal - Antwerpen kopen (die kun je overigens ook in Zwolle al uit de automaat halen), zonder verder extra korting. Als je via Rotterdam reist en dus daar opstapt op de trein naar Antwerpen, dan zul je vanaf Rotterdam moeten betalen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:58 schreef yosander het volgende:
[..]
't Traject is dan helemaal gratis of...?
[..]
Noop, zaterdag heen en zondag terug. Weekenretour een optie?
Dat is een linke formulering. Dan zou je dus niet met de BNL van Schiphol naar Den Haag mogen of met de Pimpel van Amersfoort naar Deventer.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:50 schreef Ireyon het volgende:
Als het een Meereiskaart is; die zijn alleen geldig op treinen met een binnenlandse eindbestemming,
Precies. Maar de formulering van Ireyon stelt het tegendeelquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:56 schreef James1988 het volgende:
De Benelux is, net als de IC Berlijn, op Nederlands grondgebied een normale intercity. Pas na Hengelo / Roosendaal (richting Berlijn / Brussel) is een meereiskaart niet meer geldig.
Hij heeft een OV-Jaarkaart voor doordeweeks en 's weekends (1e klas) en een aantal bonnetjes om gratis mee te reizen (volgens mij i.v.m. storingen van afgelopen tijd).quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Met wat voor kaartje reis je gratis mee met die vriend? Als het een Meereiskaart is; die zijn alleen geldig op treinen met een binnenlandse eindbestemming, dus dan moet je betalen voor het traject vanaf het station. 'k Neem aan dat je vanuit Zwolle de directe IC naar Roosendaal neemt, dus dan kun je het beste een weekendretour Roosendaal - Antwerpen kopen (die kun je overigens ook in Zwolle al uit de automaat halen), zonder verder extra korting. Als je via Rotterdam reist en dus daar opstapt op de trein naar Antwerpen, dan zul je vanaf Rotterdam moeten betalen.
Die vriend mag met z'n OV-Jaarkaart (mits weekend-ov uiteraard) overal in Nederland gratis reizen, dus voor hem geldt wel dat-ie een weekendretour Zwolle - Antwerpen met 't NS-traject gratis.
Whut? Wait a minute. Je kan gratis van zwolle tot in roosendaal komen toch?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:59 schreef yosander het volgende:
Zal dan inderdaad via Roosendaal worden en een weekendretour kopen.
tring tring tringquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:01 schreef James1988 het volgende:
143 km/h op het display van SLT 2433 tussen Gilze-Rijen en Breda. Nice.
Ooh, in Nederland kan ik sowieso gratis meereizen ja. Maar dacht dat er voor dat traject ook wel een weekendretour te koop was. Kom zaterdag aan en vertrek zondag weer.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Whut? Wait a minute. Je kan gratis van zwolle tot in roosendaal komen toch?
Naar Antwerpen kan je geen weekendretour kopen. Dat is Superdagretour of een normaal 1-maands retour.
Mijn formulering komt gewoon uit de voorwaarden van de Spoordeelweken. Alleen geldig in treinen van de NS met een binnenlandse eindbestemming, zo staat 't er gewoon. Als-ie 't meereiskaartje heeft gekregen ter compensatie van alle ellende, dan weet ik niet of dat geldt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Maar de formulering van Ireyon stelt het tegendeel
hee je hebt gelijkquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:08 schreef Ireyon het volgende:
En waarom zou je naar Antwerpen geen weekendretour kunnen kopen? Je kan een weekendretour alleen niet met korting kopen, maar wel met 't NS-traject gratis.
Neuh 'k heb wel vaker gelijkquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hee je hebt gelijk![]()
Is dat nieuw of zo?
Primaquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
10:10 - 10:15 meeten blauwe borden
10:32 vertrek
Rondje KapiteinT versie 2
• Utrecht Centraal 10:32 V
• Rotterdam Centraal 11:10 x 11:23 (Fyra)
• Amsterdam Centraal 12:06 x 12:34 (ICE)
• Arnhem 13:34 x 13:40
• Zutphen 14:02 x 14:06
• Hengelo 14:44 x 15:06 (Pimpel)
• Schiphol 17:08 x 17:14
• Utrecht Centraal 17:47 A
Ik weet niet over hoe veel vroeger je het hebt maar in 1992 was het 2 maanden, en recentelijk is het 1 maand geworden. EN volgens mij ben ik ouder dan jijquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Neuh 'k heb wel vaker gelijk![]()
Hehe 'k weet het niet, heb nooit iets begrepen van al die verschillende kaartjes en waarbij je wel/niet gratis/met korting kon reizen. 't Enige wat ik nog weet is dat vroeger zo'n retourtje 3 maanden geldig was. Dat was wel fijn op dat halfuurtje Rsd - Antwerpen waar zelden een conducteur langskwam.
A'dam C ja.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Prima
Nog specifieke proviand meenemen? Lunch is op R'dam centraal zie ik?
Dan mogen ze weleens wat harder rennen voor hun duur betalende klantenquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:21 schreef Peter het volgende:
PRecies, al denk ik dat de fyra nog wel de minst gecaterde is van alle hispeed lijnen..
Ah ja 't waren inderdaad 2 maanden zie ik nuquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet niet over hoe veel vroeger je het hebt maar in 1992 was het 2 maanden, en recentelijk is het 1 maand geworden. EN volgens mij ben ik ouder dan jijDus het lijkt me niet dat je daar gelijk hebt
Als de spoordeelweken voorwaarde geldt: Plan de overstap op de IC naar Brussel in Roosendaal e koop van te voren kaartjes voor Roosendaal-Antwerpen, ipv Zwolle-Antwerpen met NS traject gratis. Probleem opgelost.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mijn formulering komt gewoon uit de voorwaarden van de Spoordeelweken. Alleen geldig in treinen van de NS met een binnenlandse eindbestemming, zo staat 't er gewoon. Als-ie 't meereiskaartje heeft gekregen ter compensatie van alle ellende, dan weet ik niet of dat geldt.
ALS je ze treft. Zo komen ook regelmatig niet langs..quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan mogen ze weleens wat harder rennen voor hun duur betalende klantenipv twee keer een kaartje knippen op die dooie 20 minuten
Gelukkig werken die niet bij het IVW. Ik zie de rapporten al voor me: "moffen zijn gewoon niet geschikt als MCN"quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:18 schreef Temlin het volgende:
Iemand hier was er nog wel zo zeker van dat de ICE door rood reed.
Dus: van te voren (allebei?) kaartje Roosendaal - Antwerpen-CS kopen en dat is 'tquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:09 schreef Fixers het volgende:
[..]
Als de spoordeelweken voorwaarde geldt: Plan de overstap op de IC naar Brussel in Roosendaal e koop van te voren kaartjes voor Roosendaal-Antwerpen, ipv Zwolle-Antwerpen met NS traject gratis. Probleem opgelost.
Zolang die goederentrein nog in het wissel zat, kan de ICE geen geel of groen hebben gekregen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt (met nadruk op lijkt) er op dat de goederentrein moest wachten voor een rood sein of een snelremming heeft gehad en daarna een eindje teruggerold is.
Naar verluidt had de ICE net een groen sein gekregen en zo kwam het dat beide treinen op hetzelfde moment op hetzelfde punt waren.
True, want omdat alles zorgvuldig moet gebeuren en alle partijen gehoord moeten worden duurt het wel even voordat een rapport klaar is.quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Wachten op het IVW rapport is slecht voor je postcount
Gaat lekker zo met de ICE's.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:42 schreef James1988 het volgende:
Op 3rail staan wat foto's van het optakelen van de ICE en goederenwagons die elkaar gisteren een kusje hebben gegeven bij Zevenaar. Best wel wat schade aan de ICE.
Dit is ook mijn gok. Klinkt heel aannemelijk en ook het meest reëelquote:Op donderdag 13 januari 2011 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
En wat nu als de goederentrein de wisselsectie net verlaten had, de ICE groen had gekregen en net nadat de eerste assen van de ICE het groene sein zijn gepasseerd de goederentrein de wisselsectie weer binnen is gerold?
Het is een mogelijkheid die je niet uit kunt sluiten.
Ik keur het ook niet goed, maar stiekem vind ik het dan wel weer tof om te zienquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Tja, dan kun je wel 'nothing to lose' hebben, maar moet je dan per se ding soort dingen gaan doen? Ik vind het not done.
Ja, wel, maar je zult er maar aflazeren terwijl er een tegenliggende trein aankomt. En dat je daar dan onder komt en zoquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:30 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik keur het ook niet goed, maar stiekem vind ik het dan wel weer tof om te zien
True. Dan zijn ze wel even een flink tijdje bezig met het verzamelen van alle bodyparts. Zeker als de tegenliggende trein ķķk een ICE is met 330km/h. Dan zit je aan 660km/h snelheidsverschil, da's een beste smak.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, wel, maar je zult er maar aflazeren terwijl er een tegenliggende trein aankomt. En dat je daar dan onder komt en zo
Glooit het daar eigenlijk? Dan is het inderdaad een optie.quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dit is ook mijn gok. Klinkt heel aannemelijk en ook het meest reëel
Mwah, viel toch nog wel mee?quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Was weer een lekker zootje in Utrecht C vanochtend. 1 wisselstoring en het is bal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |