abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91168056
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:38 schreef Crientj het volgende:
Wtf, trein helt steeds over. Nog erger dan de bocht bij Harderwijk. :/
?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:04:27 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91168254
Door die bochten in de HSL die er erg schuin liggen kunnen ze op de HSL sneller door de bochten
pi_91168308
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:57 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ach, sorry, helemaal vergeten, Den Bosch, Eindhoven en Tilburg zijn natuurlijk minder belangrijk dan Roosendaal en Zeeland ;(
Doe niet alsof dat in m'n post staat, want dat staat er niet.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:06:39 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91168365
http://www.flickr.com/photos/rob46/5345945699/
Zie daar voor nog een leuke foto van die ICE bij Zevenaar Oost
Die Struktonlok die daar staat kwam toevallig langs met machinisten voor wegleerritten.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:07:34 #67
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91168408
Alles onder de grote rivieren is irrelevant.

Oh ja, en probeer eens een post van mij te vinden waarin ik klaag over eenheidsworst op het station.

Dank u.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91168461
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:06 schreef greavy het volgende:
Zie daar voor nog een leuke foto van die ICE bij Zevenaar Oost
Leuk? :{
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:15:51 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91168819
Verkeerde woordkeuze. Een goede foto (die dus goed gelukt is om de situatie te laten zien)
pi_91168974
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:57 schreef Ascendancy het volgende:

Fles: Zie je werkelijk een HSL netwerk in Nederland ontstaan. En de IC Berlijn met ICE rijden zal voorlopig ook wel niet gebeuren. Er zit geen serieus relevant station, behalve Schiphol zelf binnen Nederland omdat rendabel te krijgen. En overal stoppen zou onzinnig zijn. Dan kan je beter de IC betere aansluitingen geven in Duitsland. De thalys meetrekken in binnenlands vervoer doet alleen maar die verbinding is status teniet.
Nee natuurlijk niet. Maar goed, er ligt toch ook een Fyra nu 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91169003
Blaaah. :') Ik ga nooit meer met de bus naar huis.
pi_91169053
Ik las op een ander forum iets over een I6BC (couchette versie dus van het rijtuig type I6) die in de benelux was beland. Iemand toevallig gezien? :-)
pi_91169103
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:20 schreef Sandrvich het volgende:
Ik las op een ander forum iets over een I6BC (couchette versie dus van het rijtuig type I6) die in de benelux was beland. Iemand toevallig gezien? :-)
Dan zou ik die mensen meteen naar dat andere forum verwijzen :X Hier niks over zien langskomen nog iig :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:27:12 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91169404
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:20 schreef Sandrvich het volgende:
Ik las op een ander forum iets over een I6BC (couchette versie dus van het rijtuig type I6) die in de benelux was beland. Iemand toevallig gezien? :-)
Die rijden inderdaad in de Benelux. Betreft 1 omloop (dus 1 setje). 4 eersteklas rijtuigen en 3 tweedeklas rijtuigen waarbij het achterste gister afgesloten was ivm een defect :')
Op de I6/I10 stam zit standaard Belgisch personeel aangezien NS HiSpeed personeel het weigert om nog op die rijtuigen dienst te doen. Volgens het personeel is de deurenvergrendeling erg brak en sluiten alle deuren niet altijd goed..
pi_91169577
i6 en i10 is niet zo uitzonderlijk in de Benelux, dat is bekend. Maar een i6BC zou dat natuurlijk WEL zijn :Y Daar ging het om.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91169847
Er zitten in ieder geval twee I6 en één I10 2de Klas rijtuigen in die trein.. Maar geen van beiden met bedden :P ? Die zullen wellicht ingeklapt zijn, maar veel verschil viel er van buiten niet te zien.
pi_91169892
Reed de ICE naar Arnhem? Of staan de sluitseinen niet goed.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 januari 2011 @ 17:41:03 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91170039
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:37 schreef Temlin het volgende:
Reed de ICE naar Arnhem? Of staan de sluitseinen niet goed.
ICE reed volgens mij naar Duitsland. Het tonen van sluitseinen is onderdeel van het gevarensein
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:44:02 #79
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91170151
Rood onder wit boven is gevarensein inderdaad.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_91170226
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:44 schreef V2 het volgende:
Rood onder wit boven is gevarensein inderdaad.
Er zijn meerdere combinaties die "gevaar" betekenen. Om precies te zijn alles wat niet een andere betekenis heeft :D

enkel wit: rangeersein
3 wit: frontsein
2 rood: sluitsein
alle andere: Gevaarsein.

Dacht ik hoor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:52:36 #81
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91170474
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is de grootste wassen neus van allemaal eigenlijk. Dat is namelijk helemaal niet zo. Daarvoor is het traject wat fyra rijdt simpelweg te kort. Fyra is niet een trein om grote afstanden beduidend sneller te overbruggen, zoals de hogesnelheidstreinen in andere landen dat wel zijn.
Nou, het feit dat Amsterdam vanuit Breda waar ik studeer in een uur bereikbaar zal zijn per Fyra is voor mij wel reden om te overwegen om in Amsterdam een stage te zoeken.

De reistijd verkorting is dan toch wel beduidend. En ik wil best een extra 100 euro per maand lappen voor een échte snelle comfortabele IC verbinding zonder overstap. Alleen is het volgens mij wishful thinking om uit te gaan van een toeslag van zo'n 100 euro voor Breda - A'dam. Zelfs Rotterdam - Amsterdam is met de huidige 'aanbieding' al duurder. }:|
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91171001
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er zijn meerdere combinaties die "gevaar" betekenen. Om precies te zijn alles wat niet een andere betekenis heeft :D

enkel wit: rangeersein
3 wit: frontsein
2 rood: sluitsein
alle andere: Gevaarsein.

Dacht ik hoor :)
1 rood of een rood/wit schildje is ook sluit toch?
dag
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:10:44 #83
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91171160
Klopt.
Volgens de toets die ik laatst moest doen voor de spoorbevoegdheid was een gevaarsein twee rode lichten op gelijke hoogte en één wit licht.
pi_91171233
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:06 schreef Peter het volgende:

[..]

1 rood of een rood/wit schildje is ook sluit toch?
Achterop goederentreinen zie je dat weleens ja. Lijkt me dat je daarmee niet in het donker mag rijden :?

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:10 schreef greavy het volgende:
Klopt.
Volgens de toets die ik laatst moest doen voor de spoorbevoegdheid was een gevaarsein twee rode lichten op gelijke hoogte en één wit licht.
~ en MINIMAAL één wit licht. Je kan ook gewoon alles aangooien natuurlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:16:08 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91171382
Owja. Het was minimaal. Alhoewel NSR treinen bijna altijd maar 3 lichten heeft. Goederentreinen hebben er wel eens meer ja.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:18:04 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91171451
Op dit moment zou een trein stil staan op Amersfoort omdat de machinist zijn dienst beëindigd heeft.. Betreft de vertraagde IC naar Deventer..
Aldus @NSReiziger op Twitter
pi_91171789
Ja, maar de rest van die informatie die daarna kwam geeft ie dan weer niet prijs. :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:28:18 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91171848
Dat klopt.. Jammer maar helaas :P
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:29:33 #89
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91171909
Met die schildjes als sluitsein wordt ook 's nachts gewoon gereden. Het heeft een andere functie dan achterlichten van een auto, namelijk niet zichtbaarheid, maar kunnen zien of er geen wagen is losgeraakt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91171985
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Met die schildjes als sluitsein wordt ook 's nachts gewoon gereden. Het heeft een andere functie dan achterlichten van een auto, namelijk niet zichtbaarheid, maar kunnen zien of er geen wagen is losgeraakt.
Dat meen je? Die schildjes zitten steviger vast aan de laatste wagen dan de laatste wagen aan de voorlaatste? Dat moet een grap zijn :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:32:38 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91172023
Nouja, als zo'n goederentrein aankomt op z'n bestemming en die schildjes zijn er niet bij de achterste wagon dan heb je twee opties:
- Een grapjas heeft de schildjes gestolen
- Er is een wagon verloren

In het laatste geval moet die natuurlijk wel gevonden worden. :)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:32:53 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91172033
Ziggy heeft gelijk. Als de laatste wagen(s) losraken zie je je schildje niet meer op het eind, en weet je dat je wat verloren bent. Passerende treinen kunnen dat daar ook aan herkennen.
pi_91173161
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:32 schreef greavy het volgende:
Ziggy heeft gelijk. Als de laatste wagen(s) losraken zie je je schildje niet meer op het eind, en weet je dat je wat verloren bent. Passerende treinen kunnen dat daar ook aan herkennen.
EN treindienstleiders die ineens 2 streepjes zien ipv 1 :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')