Game onquote:Afgelopen zaterdag kwam ik een excollega tegen. Dan vraag je automatisch hoe het met het werk gaat e.d.
Enfin, een heel lang verhaal kort, haar contract was afgelopen maar ze was vol goede zin helemaal bezig met haar eigen bedrijf. Een poffertjeskraam en helemaal zelf. Leuk meegekletst, want dappere stap van haar. Alleen kwam het me allemaal zo makkelijk voor die poffertjeskraam. Oh ja, hop, kraam kopen en klaar en dat verdient kennelijk als een tierelier etc.
Misschien ben ik zelf gewoon een bang iemand die liever de zekerheid heeft dat e.o.a. baas de verantwoordelijkheid draagt maar zoals zij erover sprak en ook toen ik begon over KvK alles werd heel vrolijk weggewuifd.
Nou als het echt zo makkelijk is dan wil ik ook wel even een busje huren om wat deeg te bakken. Maar zat ze het allemaal mooi te maken vanwege dat ontslag of gaat dat allemaal echt zo makkelijk? Want zo'n goudmijntje wil ik natuurlijk ook wel he. Ik voelde me iig een echte kantoorkruier.. En ik blijf het me maar afvragen.
Is het echt zo makkelijk en mooi?
quote:Verzet tegen komst frietkot
door Domien Huijbregts domien.huijbregts@bndestem.nl. dinsdag 04 januari 2011 | 10:04 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 04 januari 2011 | 10:06
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Quantcast
HOOGERHEIDE - De Woensdrechtse partijen AKT en ABZ zijn niet blij met de komst van een mobiele snackkraam op het St. Lucasplein in Hoogerheide.
Het college van B en W verleende onlangs een éénjarige vergunning voor zo'n kraam voor alle dagen in de week, behalve dinsdag en vrijdag.
Lucas Bolders van AKT snapt daar niets van. "Het Lucasplein ligt vlakbij de Raadhuisstraat. Iedereen loopt zijn benen onder zijn lijf vandaan om daar de bedrijfsruimtes verhuurd te krijgen. Dan is het raar dat je een vergunning verleend voor een standplaats."
Bolders zegt bovendien al door verschillende bezorgde omwonenden te zijn benaderd. "Ze zijn bang voor stankoverlast, troep en hangjongeren voor de deur. Ze gaan dan ook bezwaar indienen tegen de verleende vergunning."
Ook Rainier Schuurbiers van ABZ zet vraagtekens bij de vergunning. "Je kunt je afvragen of bewoners hier blij mee moeten zijn. Is er wel voldoende nagedacht over hoe je zoiets op een nette manier doet? In het verleden is de vergunning van eenzelfde soort kraam aan de Van Weerden Poelmanlaan juist ingetrokken vanwege stankoverlast. Ook wij zien liever een inpandige cafetaria in de Raadhuisstraat."
Volgens een gemeentewoordvoerder is alle kritiek echter onterecht. "Het plein is door de gemeenteraad zelf aangewezen als de locatie in Hoogerheide voor standplaatsen. Aan de vergunning zijn bovendien strenge voorwaarden verbonden. Zolang een ondernemer hieraan voldoet, is er voor ons geen aanleiding om een vergunning te weigeren. En in het geval er wel problemen ontstaan, kunnen we handhavend optreden."
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ligt er aan bij hoeveel huizen je langsgaat per keer. zou iig wel een mooie zijn op het openingsweekend
.
Ja zoiets inderdaad. Of gewoon uitnodigen bij de opening. Dan is het ook nog een beetje gunstig voor mij. Edit: Toch wel met bonnen want anders onthou ik ze niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je van deur tot deur gaat, wellicht een idee om een tegoedbon uit te delen voor een gratis puntzak frites met?
tegoedbon kun je ook in de bus doen eventueelquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:37 schreef Staal het volgende:
[..]
[..]
Ja zoiets inderdaad. Of gewoon uitnodigen bij de opening. Dan is het ook nog een beetje gunstig voor mij.
Laten doen, een goede accountant levert geld op, en met een goede accountant heb je minder gezeur met de belastingdienst.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:23 schreef Dunckie het volgende:
Weet iemand trouwens of er een goed gratis boekhoudprogramma is? Boekhouding is natuurlijk belangrijk, maar vaak ook erg duur. Ik doe nu bijvoorbeeld zelf alles handmatig, maar dat is ook een gepriegel van jewelste.
Klopt, maar de kosten zijn onevenredig tot wat het me op zou kunnen leveren. Het gaat in mijn geval om maar een paar transacties per maand, dus niet heel ingewikkeld. Ik vind het zonde om dan 400 tot 1000 euro op jaarbasis kwijt te zijn aan een goede accountant. Of denk je dat het zelfs dan nog rendabel is? Mocht je me willen adviseren dan kunnen we via pm even verder praten, anders raken we off-topic.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laten doen, een goede accountant levert geld op, en met een goede accountant heb je minder gezeur met de belastingdienst.
No worries. Dit is voor elke beginnende ondernemer een afweging. Ik haat papierwerk.quote:Op [u[quote]
[b] Op dinsdag 11 januari 2011 16:24 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Klopt, maar de kosten zijn onevenredig tot wat het me op zou kunnen leveren. Het gaat in mijn geval om maar een paar transacties per maand, dus niet heel ingewikkeld. Ik vind het zonde om dan 400 tot 1000 euro op jaarbasis kwijt te zijn aan een goede accountant. Of denk je dat het zelfs dan nog rendabel is? Mocht je me willen adviseren dan kunnen we via pm even verder praten, anders raken we off-topic.
Reken maar! Wilde het aanvankelijk enkel laten weten maar jouw idee is veel beter. Dank je wel!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Wellicht moet staal ook eens met de Stem gaan praten, zit vast wel een leuk verhaal in over haar liefde voor de perfecte friet.
't Frietzakje.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:11 schreef densmee het volgende:
hoe gaat de friettent heten, zo iets als "De vetput"
" 't Patatzakje "quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:28 schreef Staal het volgende:
't Frietzakje.
Kan het jullie net zo goed vertellen inderdaad. Moet het bij de KvK nog om laten zetten.
Als jullie kritiek hebben of een betere naam, zeg het.
Boven de rivieren is bijna alles wel patat inderdaad.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:43 schreef CoExist het volgende:
[..]
" 't Patatzakje "
OMDAT HET PATAT IS!!!!!!!!!!!!
Nee nee, ik wilde gewoon ff een inhoudsloze reactie plaatsen voordat iemand anders het deed.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:47 schreef Staal het volgende:
[..]
Boven de rivieren is bijna alles wel patat inderdaad.
Maar jij gaat hier niet baggeren..
Tof van je!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:52 schreef CoExist het volgende:
[..]
Nee nee, ik wilde gewoon ff een inhoudsloze reactie plaatsen voordat iemand anders het deed.
Als een soort van verkapte TVP
Ik moet toegeven dat ik we heb mee gelurkt in je topics en ik vind het knap dat je dit allemaal door zet.
Succes!
't Frietzakske zou het dan worden.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:02 schreef Maanvis het volgende:
ik zou het plat maken.
dus 't frietzekskuh ofzo(of hoe je dat in Boz en omgeving ook uitspreekt!
Ik versta inmiddels mijn lieve overbuurvrouw zelfs. Die spreekt alleen dialect.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:11 schreef Maanvis het volgende:
kun je brabants wel verstaan?dus zorg dat je je klanten kunt verstaan.
oh, en zorg dat je de combinaties weet die in je dorp gebruikelijk zijn. dus weten wat frietje oorlog etc betekent.
hier zijn ze heel erg van de supertjes (dus frikandel en friet bij elkaar)
Sprak ze maar Fries, daar versta ik ook geen donder van, maar daarvan heb je nog een beetje het idee bij dat het op een taal lijkt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:26 schreef Staal het volgende:
[..]
Mijn partner verstaat er nog steeds geen donder van.
Ik zie Travolta al het volgende uitleggen: you know what they use on their fries? Gouda's Glorie. They drown their fries in that shit.quote:Het komt wel goed. Over Chinezen gesproken.
Ik heb vanmiddag even een frietje en frikandel gehaald bij de concurrent. Hij laat zijn friet gewoon zwemmen op 1:51 graden. Goudbruine friet maar taai en van binnen verdroogd. Geen zout en onwijs zoete frietsaus.
Ja, precies, een patatje oorlog betekent in Limburg iets anders dan in Brabant, en ook weer wat anders dan in Friesland. Dus wel handig om dat even duidelijk te krijgen inderdaad wat men verwacht!quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:11 schreef Maanvis het volgende:
kun je brabants wel verstaan?dus zorg dat je je klanten kunt verstaan.
oh, en zorg dat je de combinaties weet die in je dorp gebruikelijk zijn. dus weten wat frietje oorlog etc betekent.
hier zijn ze heel erg van de supertjes (dus frikandel en friet bij elkaar)
Niet het hele land gebruikt dezelfde termen daarvoor, dat zou inmiddels toch duidelijk mogen zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:57 schreef Chr1st1aan het volgende:
nu ben ik ook geen voorstander van de naam friet om dat überhaupt te gebruiken (Frietjes eet je bij de Mac, dunne aardappel, patat is de "normale" en Vlaamse variant ). Het klinkt gewoon Cheap.
Uhm, patat is toch aardappel in het Vlaams?quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:57 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ik vind het geen mooie naam " 't Frietzakje", nu ben ik ook geen voorstander van de naam friet om dat überhaupt te gebruiken (Frietjes eet je bij de Mac, dunne aardappel, patat is de "normale" en Vlaamse variant ). Het klinkt gewoon Cheap.
Hahaha nou hier is het dus precies andersom, patat =quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:57 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ik vind het geen mooie naam " 't Frietzakje", nu ben ik ook geen voorstander van de naam friet om dat überhaupt te gebruiken (Frietjes eet je bij de Mac, dunne aardappel, patat is de "normale" en Vlaamse variant ). Het klinkt gewoon Cheap.
Er moet toch wel een mooie ambachtelijke naam te verzinnen zijn voor kwaliteit frituur.
Ik zou ook geen "patat" als naam gebruiken, maar persoonlijk vind ik frietzakje klinken als een betuttelende mama i.p.v. een lekkere zak friet/patat. Dan zou ik nog eerder voor "De Frietzak" gaan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet het hele land gebruikt dezelfde termen daarvoor, dat zou inmiddels toch duidelijk mogen zijn.
Het gaat mij niet om wat lekkerder is of niet, het gaat erom wat het is. Friet zijn dunne aardappelen en Patat zijn de normale of de dikke aardappelen. Als je friet verkoopt...dan verkoop je friet. Maar iedereen verkoopt patat maar noemt het friet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:07 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Hahaha nou hier is het dus precies andersom, patat =meuk en friet =
lekker...
Wat Vanyel ook al zegt dus eigenlijk!
Dat is wel zo jaquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:08 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Ik zou ook geen "patat" als naam gebruiken, maar persoonlijk vind ik frietzakje klinken als een betuttelende mama i.p.v. een lekkere zak friet/patat. Dan zou ik nog eerder voor "De Frietzak" gaan.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:08 schreef Chr1st1aan het volgende:
Friet zijn dunne aardappelen en Patat zijn de normale of de dikke aardappelen.
Brabant, geen randstad. Ik kan hier niet met patat aankomen want dan geef ik ze zak aardappelen. Ook niet met Vlaamse friet want ben niet Bels.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:57 schreef Chr1st1aan het volgende:
Er moet toch wel een mooie ambachtelijke naam te verzinnen zijn voor kwaliteit frituur.
Help gerust met het verzinnen van een betere naam.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:09 schreef Aphrodyte het volgende:
Oh daar gaan we weer met de zoveelste patat/friet discussie
Het frietzakje vind ik niet zo'n mooie naam omdat ik het op een of andere manier goedkoop vind klinken (kan niet goed plaatsen waarom) en je wil gaan voor ambachtelijk.
Meer dat het eigenlijk geen dikmaker is. Zo kun je het ook zien.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is wel zo jaEn nu impliceer je ook dat je maar een klein zakje krijgt voor je geld
En een vrouw draagt Libresse.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:31 schreef Peter het volgende:
Ambachtelijke finesse bij de Fritesse!
Laat je nie flesse, koop bij Fritesse!
Gezellig klessebesse met een frietje van Fritesse!
't bin de besse, doar by Fritesse
Of Frietesse
Dat belooft watquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:46 schreef Staal het volgende:
Bedankt voor jullie meedenken trouwens. Moet op mijn pannen letten. Kon weer opnieuw beginnen net.
True!quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat belooft wat
En de naam maakt toch niet zoveel uit volgens mij, het wordt toch 'de frituur op het plein' oid
Desnoods maak je er Stali's Frietkot van, als je er toch iets unieks van wil maken. Maar ik weet niet of dat wat isquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:02 schreef Staal het volgende:
[..]
True!
En hoe werd het in de header genoemd in BN de Stem? Frietkot.
Dat wordt het dan: 't Frietkot. Ze noemen het hier zelf zo.
Hoef ik ook niet moeilijk te doen over Vlaamse friet. Men associeert frietkot hier met Vlaamse friet.
Of "De frietkot van Staal"quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Desnoods maak je er Stali's Frietkot van, als je er toch iets unieks van wil maken. Maar ik weet niet of dat wat is
quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:11 schreef Staal het volgende:
Friet van staal.
Eet zo lekker weg.
*grijns*
Het was dan ook niet serieus bedoeld.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:50 schreef Pandora73 het volgende:
Frietje burenruzie, als je net hebt gelezen dat sommige buren tegen jouw komst zijn... Lijkt mij niet heel verstandig! (maar goed, ik heb dan ook geen gevoel voor humor)
Nou op zich vond ik hem wel heel erg origineel (quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:16 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Het was dan ook niet serieus bedoeld.
Wat vind jij dat wel? Een libelle truttigheid zaakje met bloemetjes op tafel?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:08 schreef Ataraxy het volgende:
Ik vind frietkot niet echt iets voor een kwalitatief ambachtelijke frituur. Ik kom dan niet uit Brabant maar uit Limburg, maar ik zie dan een vieze vettige kar voor me.
Ik heb het over de naam, niet over de kar.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat vind jij dat wel? Een libelle truttigheid zaakje met bloemetjes op tafel?
Ah, dan begreep ik je verkeerdquote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:13 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Ik heb het over de naam, niet over de kar.
Ja toen ik het terug las na je reactie zag ik dat het wat onduidelijk was.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, dan begreep ik je verkeerd
Dat gaat echt niet. Piles heeft gelijk, als het goed is noemen ze het toch wel het frietkot of karretje op het plein. En meer is het ook niet alleen wel prima kwaliteit. Dat laatste vind ik belangrijk. Niets aanbieden wat ik zelf niet wil eten. Ik ben geen kok, dus niks fancy of pretentieus, daar houden de mensen hier niet van. Gelijk hebben ze.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:31 schreef Ohrpolster. het volgende:
D'n Gulden Aardappel
Ambachtelijke Friture
Dat moeten we een beetje in ploegendienst gaan doen. Als er mensen staan trekt dat klanten aanquote:
Eerst maar eens de boel hier van de grond krijgen maar het lijkt mij best een leuk idee om t.z.t. een paar uur zonder winst te staan op een grote FOK!meet.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat moeten we een beetje in ploegendienst gaan doen. Als er mensen staan trekt dat klanten aan
Bij 'het plein'quote:Op zaterdag 15 januari 2011 04:57 schreef nero7 het volgende:
Waar heb je friet gehaald?
"Bij de goude vlaamse"
of
"Bij Stali"
Er kan altijd wel wat mee. De snackbar "De peerdeschuur" kreeg vanzelf zijn eigen benamingen voor de frikadel of berehap, dat weet ik niet meer. Hoe zou jij eigenlijk je eigen frietkraam noemen, piet patat of friet verdriet?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Neem in ieder geval een naam die je niet leuk kan veranderen. Zo kende ik vroeger een snackbar die door iedereen de droge hap werd genoemd en is er een grieks restaurant in Duitsland wat ik altijd Papalamelos noem wat nu iedereen op dat dorp zegt. Leuke is dat de meeste geen idee hebben van de grap, maar denken dat de eigenaar zo heet.
Piet van Friet natuurlijkquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er kan altijd wel wat mee. De snackbar "De peerdeschuur" kreeg vanzelf zijn eigen benamingen voor de frikadel of berehap, dat weet ik niet meer. Hoe zou jij eigenlijk je eigen frietkraam noemen, piet patat of friet verdriet?
Of wat dacht je vanquote:Anyway, ik vind iets met goud wel passend, beide kanten op. Iets met Vlaams zou ook wel goed kunnen. Eventueel iets met Flandre, La Flamande, Flandrien, Frans heeft toch altijd een kwaliteitsassociatie bij eten. Frituur heeft voor mij ook iets romantisch en kwalitatiefs goeds, maar ik denk dat dat persoonlijk is en veel mensen vooral doet denken aan hun tefal frituurpan.
Le Moribond en ne me quitte pas komen dan misschien weer wat te wanhopig over, als het op het Brel geinspireerd moet.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Of wat dacht je van
Les Flamandes, (de Vlamingen)
Frieten in het groen
Dikke Sjaan uit Montferland
t Vlakke Land
Ja, daarom juist.quote:
En in Gent zit het Waterhuis aan de Bierkantquote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, daarom juist.
Als ik mijn huis schilder hang ik een bordje Nad op, dan roept iedereen Nat is met een T
Stel ik hang een bordje nat op, dan zit iedereen met zijn vingers aan de lak.
Waarom dan Piet van Friet?
Dat blijft hangen omdat het niet klopt.
Er is een keten van bouwmarkten in Duitsland die reclame maakt met de leus
40% KORTING OP ALLES en dan een voice over " behalve hondevoer"
Een normale spot gaat aan je voorbij, blijft slacht hangen, hier vraagt iedereen zich af, waarom niet op hondevoer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |