abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91144530
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Berlijn heeft vwb geld wel gelijk maar vwb inzet weet je net zo goed als ik dat het een kruisvaarder tocht is. Wie zijn wij eigenlijk om ons "democratische geloof" te verkopen in landen waar ze al sinds jaar en dag wat anders doen.

Ik heb zelf een broertje dood aan de Islam, zou ik me nu moeten conformeren aan de Islam omdat een "vreemdeling" dat tegen mij zegt?
Het is heel wat anders dan het conformeren aan een Christelijk geloof wat daar plaats vind, maar laat de Taliban die voorheen AQ een veilige thuishaven heeft bezorgt maar weer aan de macht komen. Afgezien dat ze net als voorheen geen andere religie toestaan dan de Islam en er sharia law opna gaan houden, zullen al die die vrijheid gewenst hebben weer op een achterbakse manier op een voetbalveldje geexucteerd worden. Maarja is lekker ver van ons bed, en intreseerd ons geen moer als daar een paar anders denkende vermoord worden. Totdat ze weer bij ons op de stoep staan en men weer huilt waarom er toch niks gedaan word. En dan met het verwijt komen als er olie in Afghanistan had gezetten had Amerika wel wat gedaan. Lekker kut mentaliteit!
pi_91144645
Afghanistan is belangrijk vanwege de pijpleidingen die door het land liggen, dat was met Bosnië hetzelfde, die Amerikanen waren nooit gekomen als daar geen pijpleidingen doorheen lagen.

http://members.localnet.com/~jeflan/jfafghanpipe.htm
pi_91144667
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:07 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Het is heel wat anders dan het conformeren aan een Christelijk geloof wat daar plaats vind, maar laat de Taliban die voorheen AQ een veilige thuishaven heeft bezorgt maar weer aan de macht komen. Afgezien dat ze net als voorheen geen andere religie toestaan dan de Islam en er sharia law opna gaan houden, zullen al die die vrijheid gewenst hebben weer op een achterbakse manier op een voetbalveldje geexucteerd worden. Maarja is lekker ver van ons bed, en intreseerd ons geen moer als daar een paar anders denkende vermoord worden. Totdat ze weer bij ons op de stoep staan en men weer huilt waarom er toch niks gedaan word. En dan met het verwijt komen als er olie in Afghanistan had gezetten had Amerika wel wat gedaan. Lekker kut mentaliteit!
^ Dat dus..

Ik vind dat wij als mens een morele verplichting hebben om ervoor te zorgen dat dit soort dingen niet gebeuren, maar ja, het kost geld etc..
Dus dan vinden de meeste mensen dat het maar niet hoort. ;(
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_91144731
Yey een nachtje ziekenhuis voor mij! Goeie vriendin dr blindedarm moet worden verwijdert en dr vriend is een goeie maat van me dus blijf vanacht lekker @ VU
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_91144758
Ik vind dat we beter geld kunnen insteken in projecten zodat die mensen zichzelf kunnen helpen ipv dat we ze weer moeten opnemen als vluchteling, want wees eerlijk, dat omschakelen naar onze maatschappij kunnen ze niet.
pi_91144807
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:12 schreef Thaboel het volgende:
Yey een nachtje ziekenhuis voor mij! Goeie vriendin dr blindedarm moet worden verwijdert en dr vriend is een goeie maat van me dus blijf vanacht lekker @ VU
Als je het doet omdat het een goeie vriendin van ej is begrijp ik het nog wel, maar om het te doen omdat haar vriend een 'goeie maat' is begrijp ik niet helemaal.
pi_91144840
Dat kunnen ze wel, Afghanistan was vroeger een van de meest moderne landen in dat gebied..
En er word daar ook immens veel geld in gepompt, scholen etc..
Religieus extremisme van een relatief kleine groep heeft het grotendeels verneukt samen met de Russen toentertijd.

Daar ga je dus niet 1, 2, 3 iets van zien.
pi_91144883
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:10 schreef Clan het volgende:
Afghanistan is belangrijk vanwege de pijpleidingen die door het land liggen, dat was met Bosnië hetzelfde, die Amerikanen waren nooit gekomen als daar geen pijpleidingen doorheen lagen.

http://members.localnet.com/~jeflan/jfafghanpipe.htm
Clan wat denk je nu dat we economische belangen bij een pijpleiding hebben die door een kut land Afghanistan loopt? Je moet eens verder kijkien dan je neus lang is.
pi_91144894
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 00:14 schreef Clan het volgende:

[..]

Als je het doet omdat het een goeie vriendin van ej is begrijp ik het nog wel, maar om het te doen omdat haar vriend een 'goeie maat' is begrijp ik niet helemaal.
die 'goeie maat' is mn buurjongen en al 6/7 jaar mn steun en toeverlaat ;)
pi_91144967
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:17 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Clan wat denk je nu dat we economische belangen bij een pijpleiding hebben die door een kut land Afghanistan loopt? Je moet eens verder kijkien dan je neus lang is.
Ik las ooit eens ergens dat we in Afghanistan zitten vanwege de olie die in de grond zit....... _O-

Ja, ok in het noorden zit blijkbaar wel wat olie, maar toch :P
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:21:09 #13
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91145015
Ja hoi.

Vergeet die bodemvonsten die een tijdje geleden in Afghanistan zijn aangetroffen niet. Als je de economiekaart wil spelen, kom dan in elk geval met dingen die ook daadwerkelijk spelen :P
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91145074
:P

In ieder geval, economische belangen spelen niet echt daarbij, maar je hebt nogal veel mensen die denken dat elke woestijn daar in azie bomvol olie zit en dergelijke :')
pi_91145103
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:17 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja, want daar hebben we aan meegefinancieerd, dus als die vernield worden, verliezen we geld.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:24:16 #16
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91145117
Nja, ik ga niet ontkennen dat de economische belangen wel degelijk een rol spelen (zeker in de vorm van miljardencontracten voor het militair-industrieel complex) maar als we tegelijkertijd ook Afghanistan kunnen helpen, soit.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91145178
pi_91145198
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:23 schreef Clan het volgende:

[..]

Ja, want daar hebben we aan meegefinancieerd, dus als die vernield word, verliezen we geld.
We hebben al meer geld geinvesteerd in dat kut land dan wat die pijplijn 100 keer waard is. En dan hebben we het enkel nog maar over het geld. Daarbij zie je over het hoofd dat er meer door de Russen in de pijplijn is gestopt dan door alle westerlijkelanden tesamen.

Het word eens tijd dat men hier in het Westen wakker word en de koffie ruikt. Dat gelul met excuses komen aanzetten waarom er terroristen zijn, of waarom men het begrijpt en meer van dat gelul werkt enkel maar contra productive op de Westerse samenleving uit. Of denkt men nu echt dat die paar idioten halt maken als ze weer vast in het zadel zitten in bv. Afghanistan?
pi_91145240
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:26 schreef Vronsky het volgende:
Goed leesvoer hierover:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/1626889.stm
OMG the BBC the Brithish Broadcasting Communism. :r
pi_91145315
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:26 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

We hebben al meer geld geinvesteerd in dat kut land dan wat die pijplijn 100 keer waard is. En dan hebben we het enkel nog maar over het geld. Daarbij zie je over het hoofd dat er meer door de Russen in de pijplijn is gestopt dan door alle westerlijkelanden tesamen.

Het word eens tijd dat men hier in het Westen wakker word en de koffie ruikt. Dat gelul met excuses komen aanzetten waarom er terroristen zijn, of waarom men het begrijpt en meer van dat gelul werkt enkel maar contra productive op de Westerse samenleving uit. Of denkt men nu echt dat die paar idioten halt maken als ze weer vast in het zadel zitten in bv. Afghanistan?
Wie is er toentertijd eigenlijk met het idiote plan gekomen een gigantisch land als Afghanistan compleet te bezetten in plaats van gerichte acties tegen trainingskampen en eventueel kopstukken van de Taliban uit te voeren?
pi_91145323
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:27 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

:')_!
pi_91145324
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:27 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

:D

Ben zeker geen fan van sommige dingen dat de BBC uitspookt, maar dat stukje is tenminste normaal geschreven.
pi_91145396
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:26 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Eh.. als we lief samen met de taliban gaan praten en ze netjes het land terug geven als ze beloven aardig te zijn ( :') ) is dat land in 1 klap weer 15 jaar terug in de tijd en gaat alles over een paar jaar weer overnieuw beginnen.
pi_91145421
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wie is er toentertijd eigenlijk met het idiote plan gekomen een gigantisch land als Afghanistan compleet te bezetten in plaats van gerichte acties tegen trainingskampen en eventueel kopstukken van de Taliban uit te voeren?
We bezetten het land niet maar ondersteunen het land in hun strijd tegen de Taliban, zoals we ook de Noordelijke Alliantie hebben geholpen in hun strijd het land terug te krijgen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bezetting_(militair)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noordelijke_Alliantie_(1996)
pi_91145434
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:32 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Eh.. als we lief samen met de taliban gaan praten en ze netjes het land terug geven als ze beloven aardig te zijn ( :') ) is dat land in 1 klap weer 15 jaar terug in de tijd en gaat alles over een paar jaar weer overnieuw beginnen.
Met de Taliban zal sowieso gepraat moeten worden.
pi_91145438
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

En jij denkt dat een paar bommen op trainingskampen en het ombrengen van een paar kopstukken wat had opgebracht? Trouwens wel eens gekeken naar diverse Afghanen die in balingschap dit al een paar jaar hadden gevraagt?
pi_91145491
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:33 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

En jij denkt dat een paar bomen op trainingskampen en het ombrengen van een paar kopstukken wat had opgebracht?
Niet veel meer of minder dan de huidige situatie. Ik hoef de lange lijst problemen die deze oorlog de VS heeft opgeleverd niet opnieuw op te sommen.

quote:
Trouwens wel eens gekeken naar diverse Afghanen die in balingschap dit al een paar jaar hadden gevraagt?
Nee, vertel.
pi_91145497
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:32 schreef Clan het volgende:

[..]

We bezetten het land niet maar ondersteunen het land in hun strijd tegen de Taliban, zoals we ook de Noordelijke Alliantie hebben geholpen in hun strijd het land terug te krijgen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bezetting_(militair)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noordelijke_Alliantie_(1996)
Oh ja, dat was ik even vergeten :').
pi_91145499
Haal een kopstuk weg en er komt een ander voor in de plaats.

Als je wilt winnen in Afghanistan moet je het hele concept van angst voor de Taliban weghalen bij de bevolking en ze de middelen en het lef geven om "nee" tegen ze te zeggen.
Dan ga je pas een geweldige vooruitgang meemaken. ^O^
pi_91145664
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:35 schreef Vronsky het volgende:
Haal een kopstuk weg en er komt een ander voor in de plaats.
Natuurlijk, maar ik bekijk het ook van de politieke kant; wat voor belang heeft een politicus (in dit geval George W. Bush)? Een politicus wil op korte termijn resultaten zien.

quote:
Als je wilt winnen in Afghanistan moet je het hele concept van angst voor de Taliban weghalen bij de bevolking en ze de middelen en het lef geven om "nee" tegen ze te zeggen.
Dan ga je pas een geweldige vooruitgang meemaken. ^O^
Gemakkelijker gezegd dan gedaan; het land is gigantisch groot en heeft een beperkte traditie van centraal bestuur, laat staan dat ze daar wat weten van democratie.

Of we op de goede weg zitten, geen idee. Het gaat nu in ieder geval beter dan een paar jaar geleden, maar ik betwijfel of het land de komende twintig jaar stabiel wordt en blijft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2011 00:41:01 ]
pi_91145755
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:34 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Niet veel meer of minder dan de huidige situatie. Ik hoef de lange lijst problemen die deze oorlog de VS heeft opgeleverd niet opnieuw op te sommen.
Nee natuurlijk niet er zijn enkel maar rond de 3,000 slagdoffers gevallen op, en rond de 6,000 gewonden op alleen al 9/11. Denk je nu werkelijk dat AQ en andere hierna getopt waren omdat ze een paar bommen op hun dak hadden gehad?

quote:
[..]

Nee, vertel.
Ooit iets van ondermeer Karzai gehoord?
pi_91145978
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:43 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet er zijn enkel maar rond de 3,000 slagdoffers gevallen op, en rond de 6,000 gewonden op alleen al 9/11. Denk je nu werkelijk dat AQ en andere hierna getopt waren omdat ze een paar bommen op hun dak hadden gehad?
Al Qaeda is niet hetzelfde als Afghanistan of de Taliban. Mijn punt is dat je prima gerichte acties uit kunt voeren, zeker in een land als Afghanistan wat je moeilijk een soevereine staat kunt noemen (ook in 2001 niet).

Daarmee zul je Al Qaeda niet stoppen - het is sowieso niet één organisatie maar een verzameling cellen voor zover ik weet - maar je kunt ze wel verzwakken zonder zelf al te veel schade op te lopen. Iets wat nu dus wel is gebeurd.

quote:
[..]

Ooit iets van ondermeer Karzai gehoord?
Ik begrijp niet waar je op doelt. Dat Karzai corrupt is lijkt me duidelijk.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2011 00:52:38 ]
pi_91146334
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:51 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Al Qaeda is niet hetzelfde als Afghanistan of de Taliban. Mijn punt is dat je prima gerichte acties uit kunt voeren, zeker in een land als Afghanistan wat je moeilijk een soevereine staat kunt noemen (ook in 2001 niet).

Daarmee zul je Al Qaeda niet stoppen - het is sowieso niet één organisatie maar een verzameling cellen voor zover ik weet - maar je kunt ze wel verzwakken zonder zelf al te veel schade op te lopen. Iets wat nu dus wel is gebeurd.
Nee AQ is niet het zelfde als de Taliban, maar deze hebben wel toegelaten dat AQ vanuit AFG kon opereren. En als men weet dat de Taliban versterkt/aangevuld word met AQ strijders, kan men op de vingers natellen dat als de Taliban weer aan de macht komt het wer als vanouds verder gaat.

quote:
[..]

Ik begrijp niet waar je op doelt. Dat Karzai corrupt is lijkt me duidelijk.
Oh dus jij hebt ergens op het net (of de BBC) gehoord dat Karzai corupt is, maar nog nooit gehord dat mannen als ondermeer Karzai ver voor 9/11 voor de trainings camps in AFG gewaarschuwd hebben, of over hun vraag om hulp in het verdringen van de Taliban en AQ? Mischien toch eens wat beter je huis werk doen. ;)

Zonder neerlatend te willen klinken, vraag ik me toch af of je militair bent, en zo ja of je wel eens in AFG geweest bent?
pi_91146529
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 01:03 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Nee AQ is niet het zelfde als de Taliban, maar deze hebben wel toegelaten dat AQ vanuit AFG kon opereren. En als men weet dat de Taliban versterkt/aangevuld word met AQ strijders, kan men op de vingers natellen dat als de Taliban weer aan de macht komt het wer als vanouds verder gaat.
De grens tussen AQ en de Taliban is juist na de inval bijzonder fluïde geworden voor zover ik weet. En 'toegelaten'. Ja, misschien. Maar ik gaf al aan: Afghanistan is en was geen soevereine staat. Je moet niet denken dat de Taliban het land controleerden en dat hun macht bijzonder verstrekkend was. Er was simpelweg geen centraal gezag, het land werd niet geregeerd zoals westerse landen dat worden.

Inderdaad ze deden er niets tegen, dus ze lieten het toe. Maar waren ze bij machte heel veel tegen AQ uit te richten? Geen idee. Misschien wel, misschien niet.

Met je laatste zin ben ik het eens: een terugkeer naar het Talibanregime is geen optie.

quote:
[..]
Oh dus jij hebt ergens op het net (of de BBC) gehoord dat Karzai corupt is, maar nog nooit gehord dat mannen als ondermeer Karzai ver voor 9/11 voor de trainings camps in AFG gewaarschuwd hebben, of over hun vraag om hulp in het verdringen van de Taliban en AQ? Mischien toch eens wat beter je huis werk doen. ;)

Zonder neerlatend te willen klinken, vraag ik me toch af of je militair bent, en zo ja of je wel eens in AFG geweest bent?
Ik ben geen militair en ben nooit in Afghanistan geweest, en ik wist niet dat Karzai de VS eerder waarschuwde. Ik pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben, ik stel kritische vragen en denk na over waarom dingen gaan zoals ze gaan (of gingen zoals ze gingen, daar ben ik historicus voor).

Het is in ieder geval allemaal de koe in de kont kijken.

Ik ga slapen, ik lees je reactie morgen. Truste!
pi_91146880
Weggestuurd uit het ziekenhuis omdat het te laat werd dus nu wachten op een belletje dat ze de OK in gaat. En ja de enige familie die ze heeft (dr ouders+broer) zijn op vakantie dus we zijn de enigste die ze hier heeft ;)

Lijkt wel een vronsky verhaal :p
pi_91146903
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 01:10 schreef Sloggi het volgende:

[..]

De grens tussen AQ en de Taliban is juist na de inval bijzonder fluïde geworden voor zover ik weet. En 'toegelaten'. Ja, misschien. Maar ik gaf al aan: Afghanistan is en was geen soevereine staat. Je moet niet denken dat de Taliban het land controleerden en dat hun macht bijzonder verstrekkend was. Er was simpelweg geen centraal gezag, het land werd niet geregeerd zoals westerse landen dat worden.

Inderdaad ze deden er niets tegen, dus ze lieten het toe. Maar waren ze bij machte heel veel tegen AQ uit te richten? Geen idee. Misschien wel, misschien niet.

Met je laatste zin ben ik het eens: een terugkeer naar het Talibanregime is geen optie.
Gekke is dat onder de Taliban er wel een centraal gezag was (alhoewel door harde hand er bij gevoerd). En er was ook een centraal gezag voor de inval van de USSR. Dus ik zou niet zien waarom het nu niet zou kunnen. Dat men op het ogenblik geen centraal gezag heeft, heeft veel meer te doen met andere factoren als bv. de onrust in de verschillende provincies ivm de Taliban. Maar ik had van een historicus toch verwacht dat hij in ieder geval had geweten hoe de vork in de steel zat voor 9/11.

quote:
[..]

Ik ben geen militair en ben nooit in Afghanistan geweest, en ik wist niet dat Karzai de VS eerder waarschuwde. Ik pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben, ik stel kritische vragen en denk na over waarom dingen gaan zoals ze gaan (of gingen zoals ze gingen, daar ben ik historicus voor).

Het is in ieder geval allemaal de koe in de kont kijken.

Ik ga slapen, ik lees je reactie morgen. Truste!
Kritsisch vragen stellen is altijd goed, maar net zo dat iemand enkel kan vragen waarom bepaalde worden op "dt" eindigen als hij eerst het ABC en schrijven lezen heeft geleerd, zal men voor het Kritisch vragen ook een gefundeerde ondergrond aanwezig moeten zijn.

Oh slaap zacht
"Men sleep peacefully in their beds at night because rough men stand ready to do violence on their behalf."
George Orwell
pi_91146914
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 01:24 schreef Thaboel het volgende:
Weggestuurd uit het ziekenhuis omdat het te laat werd dus nu wachten op een belletje dat ze de OK in gaat. En ja de enige familie die ze heeft (dr ouders+broer) zijn op vakantie dus we zijn de enigste die ze hier heeft ;)

Ik zit ook met spanning te wachten op de plotwending. _O-
pi_91146977
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 01:24 schreef Thaboel het volgende:

Jij laat je wegsturen? Do the Cartman

pi_91147225
Wat dan? Dr vriend wilde wat rotzooi trappen maja dan zit je in de cel en dan? Nu rustig op de bank wachten totdat we een telefoontje krijgen dat ze eindelijk de OK ingaat. Waar ze overgens al om 11uur al heen zou gaan... Leuke bijkomstigheid: zusters zijn lekker
pi_91147234
pi_91147317
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 01:40 schreef Vronsky het volgende:
[ afbeelding ]
Zal je moeder leuk vinden als je weer in haar klerenkast en aan haar make-up spulletjes zit.
pi_91147496
Haha geniaal! Maar ff een biertje opentrekken
pi_91147550
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:34 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[..]

En de vooruitgang voor de Afghaanse bevolking, telt dat niet mee?
De enorme vooruitgang qua onderwijs, economie, elektriciteitsvoorziening, etc?

Daarnaast heb je net door zulke verbeteringen kans om de meer gematigde Taliban strijders (degenen die het doen vanwege de paar dollar die ze in hun hand gedrukt krijgen als ze op een militair of agent schieten, en niet zozeer uit ideologische motieven) naar de goede kant over te winnen.
Als de bevolking het idee heeft dat de NAVO troepen binnen korte termijn weer vertrekken, is er voor hen geen enkele reden om met de NAVO samen te werken. Als je echter laat zien dat je er bent om hen te beschermen zolang als het nodig is, en hun levenssituatie daadwerkelijk wilt verbeteren, zal de bevolking veel eerder tot samenwerken geneigd zijn.
Kijk maar eens naar de verandering in Irak in 2006/2007, toen de bevolking in de gaten begon te krijgen het voor henzelf veel beter was om met de Amerikanen samen te werken dan met AQI.
pi_91147638
In landen zoals Irak tonen ze deze terroristen op de tv, en vragen hen waarom ze een aanslag wilde plegen, en het blijkt dat het gros gewoon paupers zijn die geld toegeschoven kregen voor hun familie. De aanslagplegers zijn meestal maar marionetten van de mensen die de 'heilige oorlog' prediken.

Maar ik ben wel van mening dat de Amerikanen maar zelf deze 'zooi' opruimen, voor 11 september hadden we hier in West Europa helemaal geen 'heilige oorlog'. Die missie die Nederland nu stuurt hadden ze vanaf het begin mogen sturen, niet vechten maar ander leren zelf te vechten.
pi_91147855
Al die unie's en en verbonden maken het voor landen alleen het er niet beter op heb ik soms het idee
pi_91147962
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 02:20 schreef Thaboel het volgende:
Al die unie's en en verbonden maken het voor landen alleen het er niet beter op heb ik soms het idee
Tuurlijk niet, tenzij het een Confederatie is waarbij de staten hun eigen wetten e.d behouden. Dat is waarom de E.U. maar niet wil werken. Landen onderling houden niet van die bemoeienis van Brussel op interne zaken en wetgeving.
pi_91148022
Zijn we de avondwacht clan?
pi_91148055
Het lijkt er wel op, al ga ik zo naar bed, even een film afkijken en dan morgen een nieuwe dag.
pi_91148114
We horen net dat de operatie morgen 9 uur word dus ik ga ook tukken!

Cobra niet aan het werk?
pi_91148129
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 02:43 schreef Thaboel het volgende:
We horen net dat de operatie morgen 9 uur word dus ik ga ook tukken!

Cobra niet aan het werk?
Ja wel, maar ben even druk bezig. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_91148175
Dat wilde ik net zeggen, in de tijd van de baas een beetje socialiseren op internet? ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Clan op 11-01-2011 03:03:22 ]
pi_91148291
Heb 4 maanden op mn legering kunnen xboxen omdat geen enkel onderdeel verandwoordelijkheid voor ons wilde nemen dus hadden geen budget voor opvoer en geen wapens. Wel 1dag in het veld geweest met die houte zwemwapens met een eigen lupa. Diep triest
pi_91148962
Zo, afgelopen zondag is de balk door t midden gegaan. En ik ben toch een stuk sterker dan ik dacht, ik heb gelijk de bijl ff door t midden geslagen :X

Toch vreemd, dat je flink staat te hakken en opeens de steel van je bijl breekt.

Moguh :W
pi_91149504
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 05:10 schreef Bouke-p het volgende:
Zo, afgelopen zondag is de balk door t midden gegaan. En ik ben toch een stuk sterker dan ik dacht, ik heb gelijk de bijl ff door t midden geslagen :X

Toch vreemd, dat je flink staat te hakken en opeens de steel van je bijl breekt.

Moguh :W
Ben jij dan de jongste van de groep?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_91151776
Moguh! :W
Er was eens....
pi_91151953
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 09:59 schreef Maitje het volgende:
Moguh! :W
Goeiemorgen Maitje. :) :*
pi_91152193
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 01:24 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Gekke is dat onder de Taliban er wel een centraal gezag was (alhoewel door harde hand er bij gevoerd). En er was ook een centraal gezag voor de inval van de USSR. Dus ik zou niet zien waarom het nu niet zou kunnen. Dat men op het ogenblik geen centraal gezag heeft, heeft veel meer te doen met andere factoren als bv. de onrust in de verschillende provincies ivm de Taliban. Maar ik had van een historicus toch verwacht dat hij in ieder geval had geweten hoe de vork in de steel zat voor 9/11.
Niet zo hoog van de toren blazen. Je loopt namelijk het risico dat je er af flikkert.

Uit het CIA World Factbook van 2001:

quote:
Government type: no functioning central government, administered by factions
quote:
Executive branch: on 27 September 1996, the ruling members of the Afghan Government were displaced by members of the Islamic Taliban movement; the Islamic State of Afghanistan has no functioning government at this time, and the country remains divided among fighting factions

note: the Taliban have declared themselves the legitimate government of Afghanistan; however, the UN still recognizes the government of Burhanuddin RABBANI; the Organization of the Islamic Conference has left the Afghan seat vacant until the question of legitimacy can be resolved through negotiations among the warring factions; the country is essentially divided along ethnic lines; the Taliban controls the capital of Kabul and approximately two-thirds of the country including the predominately ethnic Pashtun areas in southern Afghanistan; opposing factions have their stronghold in the ethnically diverse north
http://www.umsl.edu/services/govdocs/wofact2001/geos/af.html#Govt

Nu blijft de vraag over: hoe groot was de macht van de Taliban in de gebieden die ze 'onder controle' hadden? Ik heb daar mijn twijfels bij, maar ik zal eens kijken of ik er meer over te weten kan komen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:33:45 #59
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91152699
In de gebieden die ze onder controle hadden was hun macht voor zover ik weet vrij absoluut. Hoe groot die gebieden waren en hoe het eraan toeging in gebieden die ze niet controleerden zou ik zo snel niet durven zeggen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:45:18 #60
102442 demspec
Tequilla suicide
pi_91157657
@jankaas020
Veel succes op je nieuwe plaatsing. Je kan je op je nieuwe functie voorlopig behoorlijk uitleven.
pi_91157954
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 07:52 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ben jij dan de jongste van de groep?
nee, laagste in rang.... en omdat we ook marine mensen hier hebben en het bij de marine schijnbaar traditie is dat de jongste en oudste in rang de balk door midden slaan/zagen was ik de lul :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:33 schreef Vortix het volgende:
In de gebieden die ze onder controle hadden was hun macht voor zover ik weet vrij absoluut. Hoe groot die gebieden waren en hoe het eraan toeging in gebieden die ze niet controleerden zou ik zo snel niet durven zeggen.
Klopt, daar waar de taliban de baas was waren ze ook daadwerkelijk de baas.

Ik ben onlangs in het geweest wat het laatste bolwerk van de taliban in deze regio was, erg vreemd om te zijn! vooral ook omdat werkelijk ALLES naar de klote geschoten was.
pi_91158171
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 12:45 schreef demspec het volgende:
@jankaas020
Veel succes op je nieuwe plaatsing. Je kan je op je nieuwe functie voorlopig behoorlijk uitleven.
kut, die hele klotezooi ligt zeker in puin...? :') ach, dan heb ik tenminste wat te doen..
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_91158252
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 12:53 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

nee, laagste in rang.... en omdat we ook marine mensen hier hebben en het bij de marine schijnbaar traditie is dat de jongste en oudste in rang de balk door midden slaan/zagen was ik de lul :P

Dus omdat de jongste (blijkbaar van de Marine) te laf is om het te doen komen ze met nieuwe "regels" op de proppen!? En jij trapt er nog in ook! _O-
pi_91158922
Bouke (e.a. die er verstand van hebben) Besteedt men in het opwerktraject veel aandacht aan CBRN? De verwachting is neen, omdat er volgens mij nagenoeg geen dreiging is in Afghanistan...

[ Bericht 6% gewijzigd door hcwp op 11-01-2011 14:55:13 ]
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_91161226
Hoe ging je toets jankaa?
Er was eens....
pi_91161323
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 13:19 schreef hcwp het volgende:
Bouke (e.a. uitgezondenen) Besteedt men in het opwerktraject veel aandacht aan CBRN? De verwachting is neen, omdat er volgens mij nagenoeg geen dreiging is in Afghanistan...
Daar kan ik wel antwoord op ge....

Lama, de vraag is aan Bouke gesteld. ;)
pi_91162503
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:26 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Daar kan ik wel antwoord op ge....

Lama, de vraag is aan Bouke gesteld. ;)
Fixed! :)
pi_91162539
Het hele 45 pantserinfanterie worden door de bezuinigingen qua organisatie ingedikt. In plaats van 3 pelotons per compagnie zijn het er nu 2 geworden. En per bataljon wordt er 1 AT peloton opgeheven.

Fijn....... Cursussen en afspraken gaan in mijn peloton niet meer door..
pi_91162750
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 13:19 schreef hcwp het volgende:
Bouke (e.a. die er verstand van hebben) Besteedt men in het opwerktraject veel aandacht aan CBRN? De verwachting is neen, omdat er volgens mij nagenoeg geen dreiging is in Afghanistan...
Er is te weinig aandacht voor CBRN. En er is genoeg dreiging in A. Alleen denken de meeste mensen nog alleen aan bv chemische wapens. Een bv nabij gelegen chloor fabriek die kan ontploffen vergeet men voor het gemak.

Dit is dan ook de reden dat ik pislink kan worden over berichten van uitgezonden militairen die vertellen dat ze hun CBRN masker niet op de heup dragen omdat het maar lastig is en er geen dreiging van chemische wapens is.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:03:36 #70
102442 demspec
Tequilla suicide
pi_91162785
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 12:58 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

kut, die hele klotezooi ligt zeker in puin...? :') ach, dan heb ik tenminste wat te doen..
Ik zal de verrassing verder niet verpesten.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:04:34 #71
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91162819
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:03 schreef demspec het volgende:

[..]

Ik zal de verrassing verder niet verpesten.
Heb even wat gemist... waar gaat Jankaas heen?
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:17:32 #72
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91163312
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:02 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Er is te weinig aandacht voor CBRN. En er is genoeg dreiging in A. Alleen denken de meeste mensen nog alleen aan bv chemische wapens. Een bv nabij gelegen chloor fabriek die kan ontploffen vergeet men voor het gemak.

Dit is dan ook de reden dat ik pislink kan worden over berichten van uitgezonden militairen die vertellen dat ze hun CBRN masker niet op de heup dragen omdat het maar lastig is en er geen dreiging van chemische wapens is.
Goh, daar zeg je me wat. Zo had ik er nog niet tegenaan gekeken :@
pi_91163475
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 15:17 schreef Vortix het volgende:

[..]

Goh, daar zeg je me wat. Zo had ik er nog niet tegenaan gekeken :@
Het is dan ook mijn taak om dit duidelijk te maken. ;)
pi_91163544
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:04 schreef Lotusss het volgende:

[..]

wrs hebben die vissticks een bootje gesloopt en kan JK het oplossen :P

* Thaboel is een speklapjes lunch aan het maken
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:24:16 #75
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91163566
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:22 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Het is dan ook mijn taak om dit duidelijk te maken. ;)
Noted :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:23 schreef Thaboel het volgende:

[..]

_O-
pi_91163989
http://www.nu.nl/binnenla(...)uimd-bommelding.html

Station Amersfoort ontruimd na bommelding

Amersfoort. ^O^
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:34:11 #77
102442 demspec
Tequilla suicide
pi_91164006
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 15:23 schreef Thaboel het volgende:

[..]

* Thaboel is een speklapjes lunch aan het maken
Er gaat zat kapot zonder dat ze ons daar voor nodig hebben.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:34:48 #78
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91164031
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:33 schreef Vronsky het volgende:

Amersfoort. ^O^
Goh, daar was ik gisteren nog :P

Ik ben in POL weer eens verzeild geraakt in een discussie over de zin en onzin van contraguerrilla... :')
pi_91164035
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:23 schreef Maitje het volgende:
Hoe ging je toets jankaa?
Goed! :D Maar het liep natuurlijk uit, dus nu morgen pas PvB.. |:(
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:23 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Daar hebben we die torren niet voor nodig, de operationele dienst kan prima zelf schepen slopen.. :')
Maar die pods schijnen al vanaf het begin kut te zijn... :|W
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:04 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Naar een groot, grijs, drijvend flatgebouw. ;)
pi_91164051
JDW? of de uh 010?
pi_91164076
Pvb?
pi_91164095
JDW.

pvb=proeve van bekwaamheid, een competentie gericht onderwijs dingetje :X
pi_91164147
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 15:36 schreef jankaas020 het volgende:

pvb=proeve van bekwaamheid, een competentie gericht onderwijs dingetje :X
Is er een vertaling beschikbaar voor mensen die 20 jaar geleden van school zin afgegaan?
pi_91164277
In plaats van dat je tegenwoordig cijfers krijgt, is er een afvinklijst met dingen als leiderschap en samenwerken en weet ik veel wat. Zoiets noemen ze dan een competentie. Die proeve van bekwaamheid is er om te laten zien dat wat je geleerd heb, ook in de praktijk kan brengen.
Maar bij ons gaat dat allemaal een beetje ... leukig. :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:43:12 #85
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_91164343
Zo, noodgedwongen weer ff in Breda
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_91164446
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 15:41 schreef jankaas020 het volgende:
In plaats van dat je tegenwoordig cijfers krijgt, is er een afvinklijst met dingen als leiderschap en samenwerken en weet ik veel wat. Zoiets noemen ze dan een competentie. Die proeve van bekwaamheid is er om te laten zien dat wat je geleerd heb, ook in de praktijk kan brengen.
Maar bij ons gaat dat allemaal een beetje ... leukig. :')
Geen verschil dus tussen de voormalige tentamens en examens?
pi_91164483
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 15:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo, noodgedwongen weer ff in Breda
Te veel neuken is slecht voor de relatie. ;)
pi_91164507
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:45 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Geen verschil dus tussen de voormalige tentamens en examens?
Die doe je dus niet, aan een bepaalde opdracht zitten bepaalde competenties vast, heb je alle competenties behaald, dan ben je dus 'geslaagd'.
Alleen wil de marine nog wel dat we toetsen maken en daar een cijfer voor krijgen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:47:42 #89
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91164526
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:46 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Deze paar dagen wordt er toch niet geneukt, dus hij mist weinig hoor :+
... and I feel fine.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:48:09 #90
110987 ErwinRommel
pi_91164546
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:46 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

hehehe
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:48:35 #91
110987 ErwinRommel
pi_91164561
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:47 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Donderdag of vrijdag mag ik er weer op toch? ;)
pi_91164592
Dus huidige leerlingen hoeven alleen maar tentamens te doen? En een voldoende resultaat is genoeg voor een diploma?
pi_91164634
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 15:47 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Ah, de rode vlag. En ER is dus geen goede kapitein. ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:50:35 #94
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91164655
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:50 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Hij wel. Maar ik niet :P
... and I feel fine.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:51:17 #95
110987 ErwinRommel
pi_91164688
quote:

[..]

Een kapitein? Drie sterren? Da's een hele goede Zanusi.
pi_91164692
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:34 schreef Vortix het volgende:

[..]

Goh, daar was ik gisteren nog :P

Ik ben in POL weer eens verzeild geraakt in een discussie over de zin en onzin van contraguerrilla... :')
Aan het discussiëren met internet commando's die jaren in de rimboe in Vietnam hebben doorgebracht en daardoor expert zijn in dit onderwerp? :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:51:50 #97
110987 ErwinRommel
pi_91164709
quote:

[..]

De Rode Bef ;)
pi_91164710
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 15:50 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Hij wel. Maar ik niet :P
Wat!? Da's voor het eerst dat ik dat hoor! :D
pi_91164732
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:49 schreef Cobra4 het volgende:
Dus huidige leerlingen hoeven alleen maar tentamens te doen? En een voldoende resultaat is genoeg voor een diploma?
Ze hoeven er alleen maar voor te zorgen dat achter al hun competenties een 'goed' of hoger staat. :')
pi_91164807
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 15:52 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Ze hoeven er alleen maar voor te zorgen dat achter al hun competenties een 'goed' of hoger staat. :')
De watjes. :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:53:51 #101
110987 ErwinRommel
pi_91164815
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:51 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Wat!? Da's voor het eerst dat ik dat hoor! :D
KInderen? :{w
pi_91164886
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 15:53 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

KInderen? :{w
Lotusss is dus nog maar een meisje? :o
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:55:37 #103
110987 ErwinRommel
pi_91164905
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:55 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Lotusss is dus nog maar een meisje? :o
En ik ben een pedo ;(
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:55:56 #104
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91164920
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En ik ben een pedo ;(
Maar wel een geile pedo :+
... and I feel fine.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:56:04 #105
110987 ErwinRommel
pi_91164928
Ohhh, en ook nog eens een tokkie :')
pi_91164943
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 15:55 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Maar wel een geile pedo :+
pi_91164969
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 15:56 schreef ErwinRommel het volgende:
Ohhh, en ook nog eens een tokkie :')
Eet je dan alleen maar uit de frietpan? ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:57:51 #108
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91165008
Patatpan!

(Friet hoort niet.)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:58:57 #109
110987 ErwinRommel
pi_91165062
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:56 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Eet je dan alleen maar uit de frietpan? ;)
Dat valt mee, maar wel in trainingsbroek rondlopen, op slippers. Binnen dan.
Geen werk, bijstandsuitkering aangevraagd etc....
Maar hé, wel twee verblijven, ons buitenhuis, en ons stads-appartement.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:59:38 #110
110987 ErwinRommel
pi_91165101
Drink nog net geen Hollandia of Schültenbrau :+
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:01:52 #111
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91165208
Trainingsbroek met slippers. ^O^

Waarom moeilijk doen wanneer je ook in comfort kan leven? :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:02:33 #112
110987 ErwinRommel
pi_91165237
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:01 schreef Vronsky het volgende:
Trainingsbroek met slippers. ^O^

Waarom moeilijk doen wanneer je ook in comfort kan leven? :')
Juist ^O^
pi_91165277
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 15:58 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat valt mee, maar wel in trainingsbroek rondlopen, op slippers. Binnen dan.
Geen werk, bijstandsuitkering aangevraagd etc....
Maar hé, wel twee verblijven, ons buitenhuis, en ons stads-appartement.
Dat klinkt inderdaad niet als een tokkie.

Maar wel als een zigeuner. ;)
pi_91165293
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:53 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

De watjes. :')
Op zich zou het een goed werkend systeem kunnen zijn.
Alleen denken veel leraren dat competentie gericht onderwijs compleet neerkomt op zelfstandigheid, dus krijg je boek uitgedeeld, een datum voor de toets, de leraar gaat voor de klas zitten (als die er überhaupt al is) en wordt er van je verwacht dat je het zelf leert. En als er vragen zijn dan hoort hij het wel, maar als je denkt te weten hoe het werkt en dit vervolgens niet getoetst wordt, kan je de plank volledig misslaan. :{
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:04:32 #115
110987 ErwinRommel
pi_91165335
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:03 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Leg dat maar eens uit aan Lotusss :D
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:05:09 #116
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91165371
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:03 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Roma......... :') _O-
pi_91165382
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 16:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Leg dat maar eens uit aan Lotusss :D
Helpt niks. Jullie beiden verhuizen bijna dagelijks van verblijfplaats. ;)
pi_91165475
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 16:03 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Op zich zou het een goed werkend systeem kunnen zijn.
Alleen denken veel leraren dat competentie gericht onderwijs compleet neerkomt op zelfstandigheid, dus krijg je boek uitgedeeld, een datum voor de toets, de leraar gaat voor de klas zitten (als die er überhaupt al is) en wordt er van je verwacht dat je het zelf leert. En als er vragen zijn dan hoort hij het wel, maar als je denkt te weten hoe het werkt en dit vervolgens niet getoetst wordt, kan je de plank volledig misslaan. :{
Modern onderwijs sucks.

Terug naar het "ouderwetse" onderwijs.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:09:40 #119
110987 ErwinRommel
pi_91165579
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:05 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Helpt niks. Jullie beiden verhuizen bijna dagelijks van verblijfplaats. ;)
Always on the run 8-)
Nee, morgen weer naar Lotusss toe. Moest hier vandaag zijn ivm ophalen medicijn. Blijf hier dan maar pitten, wel zo gemakkelijk zo een uitvals basis, of als Lotusss me weer eens het buitenhuis uittrapt ;)
pi_91165590
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:07 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Modern onderwijs sucks.

:Y
pi_91165591
Ik ga maffen waken. :W
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:10:20 #122
110987 ErwinRommel
pi_91165609
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:07 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Modern onderwijs sucks.

Juist, terug naar de oude Mavo, Havo en VWO. Terug naag LBO, MBO en HBO
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:10:35 #123
110987 ErwinRommel
pi_91165625
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:09 schreef Cobra4 het volgende:
Ik ga maffen waken. :W
Waakse, met 1 oog open uiteraard ;)
pi_91165730
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 16:10 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Waakse, met 1 oog open uiteraard ;)
^O^
pi_91165746
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:19:53 #126
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91166054
pi_91166056
En bijna vergeet ik de lieve Maitje een goed verloop van de dag te wensen. :@

Lieve Maitje, een fijne dag verder. Ik zal over je dromen. :) :*
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:20:40 #128
110987 ErwinRommel
pi_91166095
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:19 schreef Cobra4 het volgende:
En bijna vergeet ik de lieve Maitje een goed verloop van de dag te wensen. :@

Lieve Maitje, een fijne dag verder. Ik zal over je dromen. :) :*
Klefbak :|W
pi_91166395
mondje! iwab :P
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:29:27 #130
110987 ErwinRommel
pi_91166478
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:27 schreef Thaboel het volgende:
mondje! iwab :P
Wie? Jij? ;)
pi_91166715
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 15:33 schreef Vronsky het volgende:

Amersfoort. ^O^
Maar eens kijken of we dadelijk alweer naar het werk kunnen :)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:34:41 #132
110987 ErwinRommel
pi_91166732
ff herhaling zien van P&W van gisteren tussen Dick Berlijn en Hero Brinkman
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:00:19 #133
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91168057
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:34 schreef hcwp het volgende:

[..]

Maar eens kijken of we dadelijk alweer naar het werk kunnen :)
Het hoort nu weer te rijden blijkbaar.
Maar u komt ook uit deze geweldige omgeving? :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:08:07 #134
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_91168434
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 16:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Klefbak :|W
De ironie.. :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:18:15 #135
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91168929
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:08 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Je vriendin zou eens moeten weten hoe jij hier over vrouwen en je vriendin praat :')
... and I feel fine.
pi_91169084
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:00 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Het hoort nu weer te rijden blijkbaar.
Maar u komt ook uit deze geweldige omgeving? :')
Als natressert mag ik zo nu en dan op de BKAZ rondwandelen ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:21:35 #137
168777 Rave_NL
pi_91169117
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 17:18 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Je vriendin zou eens moeten weten hoe jij hier over vrouwen en je vriendin praat :')
Dat ze in de ruil gaat als ze veertig is? Of heb je concrete anecdotes over mijn meisje? :')
pi_91169940
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 16:29 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wie? Jij? ;)
toch schattig dat je erop ingaat
pi_91170132
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:02 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dus lopen we in Nederland voortaan ook maar gewoon met het masker standaard op de man? Daar staat ook genoeg zooi dat kan ontploffen en de kans dat dat gebeurd is net zo reeel als in Afghanistan.
Alleen worden dat soort fabrieken hier ietsie pietsie beter beveiligd tegen terroristische aanslagen.

De aandacht ter voorbereiding is niks meer of minder dan het beheersen van de cbrn skills en drills die onderdeel zijn van de basis miliaire vaardigheden.

En om terug te komen op de balk, ik vond t niet erg om m door te slaan. En de jongste is niet van de marine, maar een kl sergeant. De oudste(leeftijd) is wel van de marine.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:47:26 #140
168777 Rave_NL
pi_91170269
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 17:43 schreef Bouke-p het volgende:.

En om terug te komen op de balk, ik vond t niet erg om m door te slaan. En de jongste is niet van de marine, maar een kl sergeant. De oudste(leeftijd) is wel van de marine.
Het is ook gewoon een mooie traditie. ^O^
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:48:09 #141
110987 ErwinRommel
pi_91170294
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:08 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ja, mooi hè? ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:53:33 #142
110987 ErwinRommel
pi_91170514
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:47 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Het is ook gewoon een mooie traditie. ^O^
Ik ben het met je eens dat tradities in ere gehouden dienen te worden.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:56:47 #143
168777 Rave_NL
pi_91170639
Dit is trouwens wel weer typisch Lotusss... :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:58:16 #144
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91170693
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:56 schreef Rave_NL het volgende:
:*
Ik hoef me niet te verantwoorden naar jou toe.
... and I feel fine.
pi_91170959
:')_!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:09:12 #146
110987 ErwinRommel
pi_91171109
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:56 schreef Rave_NL het volgende:
En stiekum vind je haar toch wel weer erg leuk ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:14:04 #147
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91171307
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:09 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En stiekum vind je haar toch wel weer erg leuk ;)
Zit jij nou je vrouwtje te verkopen of ligt het aan mij? :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:15:02 #148
110987 ErwinRommel
pi_91171343
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:14 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Ik vrees, oprecht, dat het aan jou ligt ja. Jij weet nog steeds niet wat je wilt gaan doen. Vandaag zus, morgen zo.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:15:24 #149
211797 Esses
Splendide mendax
pi_91171356
@bouke:

Balk? Welke balk? :p
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:20:49 #150
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91171540
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:15 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik vrees, oprecht, dat het aan jou ligt ja. Jij weet nog steeds niet wat je wilt gaan doen. Vandaag zus, morgen zo.
:') .... _O-

Komt de waarheid zo hard aan dat je maar met iets moet komen dat eigenlijk niet meer van toepassing is?
pi_91171567
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 18:14 schreef Vronsky het volgende:

[..]

lmb hoere tent hier :p
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:21:27 #152
110987 ErwinRommel
pi_91171572
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:20 schreef Vronsky het volgende:

[..]

:') .... _O-

Komt de waarheid zo hard aan dat je maar met iets moet komen dat eigenlijk niet meer van toepassing is?
Nou, vertel, wat wil je dan? En wees eens concreet.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:22:19 #153
110987 ErwinRommel
pi_91171608
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:21 schreef Thaboel het volgende:

[..]

lmb hoere tent hier :p
Er is er maar eentje lmb hier, en dat ben ik, dus hoerentent wil ik het niet noemen, die zit 1 deur naast me, Club Reeperbahn ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:26:46 #154
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91171784
Iets zegt me dat ik club Reeperbahn niet moet googelen :').

En ik ben volgens mij de afgelopen maand best wel concreet geweest over het feit dat ik voor die donkerblauwe pet met rode vlek wilt gaan. ;)
(Ga er overigens gewoon van uit dat defensie dit jaar WEL z'n zooi op orde heeft en niet weer al die sollicitanten gaat afblazen, ik zou over 12 dagen starten in de AMO en daarna naar de Cav Verk als chauffeur als de VVD niet zo hard wilde bezuinigen :P.)
pi_91171823
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:26 schreef Vronsky het volgende:
Iets zegt me dat ik club Reeperbahn niet moet googelen :').
Iets zegt me dat ik dat dan juist moet doen! :9~
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:28:19 #156
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91171849
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:22 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Er is er maar eentje lmb hier, en dat ben ik, dus hoerentent wil ik het niet noemen, die zit 1 deur naast me, Club Reeperbahn ;)
Die naam... :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:28:33 #157
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91171862
http://www.allesinbreda.nl/l59835.html

Weten we gelijk waar ER woont. ^O^
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:28:50 #158
110987 ErwinRommel
pi_91171874
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die naam... :')
Komt je beknd voor, toch?? Niet dan? ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:30:39 #159
110987 ErwinRommel
pi_91171940
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:28 schreef Vronsky het volgende:
http://www.allesinbreda.nl/l59835.html

Weten we gelijk waar ER woont. ^O^
Mooi, kom ff langs zou ik zeggen. En breng dan vooral bier mee!
pi_91171947
Sjesus, http://club_reeperbahn.selectiegids.com/p/default.asp , :')
klik je op mogelijkheden:
quote:
Mogelijkheden

Neem contact op voor de Mogelijkheden.
Klik je op prijzen:
quote:
Prijzen

Neem contact op voor prijsinformatie.
klik je op openingstijden:
quote:
Openingstijden

Neem contact op voor de openingstijden.
:|W
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:31:56 #161
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:32:44 #162
110987 ErwinRommel
pi_91172025
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

De reeperbahn is wel wat groter dan een enkele club...
In Hamburg wel ja ;)
Jammer dat het Spijkerkwartier er niet meer is.......nostalgie......
pi_91172191
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:15 schreef Esses het volgende:
@bouke:

Balk? Welke balk? :p
als een uitzending dr voor de helft op zit, is het traditie om een balk door te zagen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:37:01 #164
168777 Rave_NL
pi_91172194
Blijf voor seks betalen.. :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:39:18 #165
110987 ErwinRommel
pi_91172293
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:37 schreef Rave_NL het volgende:
Blijf voor seks betalen.. :')
Dan doe je toch iets structureels fout :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:41:21 #166
168777 Rave_NL
pi_91172389
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 18:39 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dan doe je toch iets structureels fout :')
Nee jij ging naar de Reeperbahn voor het culturele erfgoed.. :P
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:43:51 #167
110987 ErwinRommel
pi_91172497
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:41 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Nee jij ging naar de Reeperbahn voor het culturele erfgoed.. :P
:{w

Nooit gezegd dat ik naar de Reeperbahn ging, Spijkerkwartier te Arnhem? Ja dat dan weer wel :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:43:54 #168
211797 Esses
Splendide mendax
pi_91172502
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:36 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

als een uitzending dr voor de helft op zit, is het traditie om een balk door te zagen.
je zit al op de helft dan? :P
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_91173890
ER moet ff sex hebben hij gaat weer te serieus! :')_!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:14:27 #170
110987 ErwinRommel
pi_91174016
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:12 schreef Thaboel het volgende:
Doh!!!! |:(
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:16:10 #171
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91174088
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:12 schreef Thaboel het volgende:
_O-
... and I feel fine.
pi_91174219
Kom op de vronsky discussie is tevaak gevoerd :p

Zo ff de kroeg in
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:20:51 #173
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91174315
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:18 schreef Thaboel het volgende:
Kom op de vronsky discussie is tevaak gevoerd :p

Zo ff de kroeg in
Proost alvast ;)
... and I feel fine.
pi_91174701
Danku! Ff het toekomstig meissie zien :D
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:41:00 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:41:37 #176
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91175440
Bleh, SP. :r

Beetje zeggen dat ze het zo goed voor hebben met de mens, maar als we eens defensie goed werk kunnen laten doen is het maar niets en zijn ze tegen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:42:14 #177
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_91175482
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:41 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
:'(
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_91176920
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:15 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Niet zo hoog van de toren blazen. Je loopt namelijk het risico dat je er af flikkert.

Uit het CIA World Factbook van 2001:

[..]

[..]

http://www.umsl.edu/services/govdocs/wofact2001/geos/af.html#Govt

Nu blijft de vraag over: hoe groot was de macht van de Taliban in de gebieden die ze 'onder controle' hadden? Ik heb daar mijn twijfels bij, maar ik zal eens kijken of ik er meer over te weten kan komen.
Leuk dat je daar mee komt aanzetten. Ja in het noorden had de Taliban weinig tot geen controlle ivm het daar aanwezig zijn van de Northern Alliance. Maar deze was geen echte dreiging voor de Taliban omdat deze nogal verdeeld was onder zichzelf. Maar ondanks dat was er een centraal gezag, maar zoals gezegt met de harde hand er bij geroepen. Maar waar ik meer op duide was dat je als historicus bv. niet wist dat ondermeer Karzai, Massoud en andere niet enkel om hulp en ingrijpen van buitenaf hadden gevraagt, maar ook gewaarschuwd hadden over de situatie in AFG.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:12:21 #179
110987 ErwinRommel
pi_91177063
E-mail terug van een een kamerfractie omtrendt. maandelijkse levenslange vergoeding aan Bosniaks van ¤600 per maand. Schande!!!!

quote:
Geachte heer XXXXXXXX,

Bedankt voor uw bericht. De plannen van de regering zijn bij ons nog niet bekend. Wij wachten de details af en zullen er scherp naar kijken. We zijn het zonder meer met u eens dat de veteranen onvoldoende aandacht krijgen, daarom hebben wij ook de Veteranenwet samen met de PvdA, GroenLinks en de SP ingediend. We hebben derhalve goede hoop dat de regering zich aan haar belofte uit het regeerakkoord gaat houden, namelijk het in samenspraak met de Tweede Kamer wettelijk vastleggen van veteranenregelingen.

Ik hoop dat dit uw vraag voldoende beantwoord,

Met vriendelijke groet,

Abele Kamminga
pi_91177647
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:09 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Leuk dat je daar mee komt aanzetten. Ja in het noorden had de Taliban weinig tot geen controlle ivm het daar aanwezig zijn van de Northern Alliance. Maar deze was geen echte dreiging voor de Taliban omdat deze nogal verdeeld was onder zichzelf. Maar ondanks dat was er een centraal gezag, maar zoals gezegt met de harde hand er bij geroepen. Maar waar ik meer op duide was dat je als historicus bv. niet wist dat ondermeer Karzai, Massoud en andere niet enkel om hulp en ingrijpen van buitenaf hadden gevraagt, maar ook gewaarschuwd hadden over de situatie in AFG.
Je kan niet alles weten hè. Ik ben niet bepaald gespecialiseerd in dit deel van de wereld.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2011 20:23:06 ]
pi_91177944
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je kan niet alles weten hè. Ik ben niet bepaald gespecialiseerd in dit deel van de wereld.
True, ik weet er ook enkel deels van ivm werk, en ik daar eens als reisenbegeleider ben geweest.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:46:15 #182
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91178858
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:30 schreef jankaas020 het volgende:
Sjesus, http://club_reeperbahn.selectiegids.com/p/default.asp , :')
klik je op mogelijkheden:

[..]

Klik je op prijzen:

[..]

klik je op openingstijden:

[..]

:|W
_O-

Goedeavond allen :W
Er was eens....
pi_91178896
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:12 schreef ErwinRommel het volgende:
E-mail terug van een een kamerfractie omtrendt. maandelijkse levenslange vergoeding aan Bosniaks van ¤600 per maand. Schande!!!!

[..]

Ik vond het ook al een erg 'vaag' voornemen.
pi_91178962
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:46 schreef Maitje het volgende:

[..]

_O-

Goedeavond allen :W
hoi. :)
pi_91179144
Avond Maitje
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:52:20 #186
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91179200
Wat ik even niet snap hé.

Zoals jullie miss hebben gelezen of geheurd was er een bommelding op Amersfoort. Alle(!!) kantoorpanden ontruimd en alle mensen van het perron. En wat was het.. iemand die zijn tas vergeten was :').

Bedoel, ken daar niet eerst een (bommen)speurhond ofzo naar toe? Ik snap dat niet hé
Er was eens....
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:52:44 #187
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91179223
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:48 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

hoi. :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:51 schreef Clan het volgende:
Avond Maitje
Haaaai!! :W :D
Er was eens....
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:52:48 #188
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91179228
Altijd het zekere voor het onzekere nemen..
pi_91179338
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:52 schreef Maitje het volgende:
Wat ik even niet snap hé.

Zoals jullie miss hebben gelezen of geheurd was er een bommelding op Amersfoort. Alle(!!) kantoorpanden ontruimd en alle mensen van het perron. En wat was het.. iemand die zijn tas vergeten was :').

Bedoel, ken daar niet eerst een (bommen)speurhond ofzo naar toe? Ik snap dat niet hé
Dat is nu eenmaal het calamiteitenplan, stel dat een explosief op afstand wordt bediend, en het explosief af laat gaan als er een hond aankomt dan kan het mensenlevens kosten.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:57:37 #190
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91179529
Dat snap ik.. maar dit gebeurd bijna iedere maand. Ik snap niet dat 1 iemand ff gaat kijken of er wel wat inzit...

Bedoel, je ken toch ff die tas overhoop halen.

Laat ik het zo zeggen, bij mij in de (drukke) supermarkt laten mensen ook wel is hun tas staan. Soms als het te lang staat dan kijken we er gewoon in... kleine moeite.

Ik kan aan de ene kant het verontrustende wel begrijpen, maar we moeten niet van een mug een olifant maken.
Er was eens....
pi_91179653
En als er een boobytrap onder zit? Stations zijn trouwens aangewezen door de antiterreur als mogelijk potentiele aanslagplekken.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:01:04 #192
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91179735
Als je nou die veel te stoere macho bontkraagjes opdracht geeft om even in zo'n tas te kijken? Dan is het een win-win situatie:

1: Zit er niks in, dan hebben ze een goede daad verricht
2: Zit er wel wat in: probleem opgelost :D
... and I feel fine.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:01:20 #193
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91179749
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:57 schreef Maitje het volgende:
Dat snap ik.. maar dit gebeurd bijna iedere maand. Ik snap niet dat 1 iemand ff gaat kijken of er wel wat inzit...

Laat ik het zo zeggen, bij mij in de (drukke) supermarkt laten mensen ook wel is hun tas staan. Soms als het te lang staat dan kijken we er gewoon in... kleine moeite.

Ik kan aan de ene kant het verontrustende wel begrijpen, maar we moeten niet van een mug een olifant maken.
Hoop dat je wel snapt dat je dan misschien wel BAM hoort, schreeuwende mensen, overal zooi..
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:03:04 #194
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91179872
Even.. even.. ik SNAP! dat er een boobytrap onder ken zitten..

Maar kom op.. op 1 plek staat er 1 tas.. moet je daarvoor heel station met omliggende kantoren ontruimen..? Kent iemand hier station Amersfoort? Dat is groot, in een tas, kan toch never nooit zo'n grote bom zitten dat heel station Amersfoort ten onder gaat :')?
Er was eens....
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:03:49 #195
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91179917
Iets met chemicaliën enzo. :W
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:03:56 #196
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_91179928
avond mensen
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:05:01 #197
168777 Rave_NL
pi_91180012
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 20:57 schreef Maitje het volgende:

Net als ze Cobra 'gewoon' bij de brand in Moerdijk op een stoel in de rook hadden moeten zetten. Hadden we meteen ff kunnen kijken wat de schadelijke effecten nou echt waren in plaats van het zekere voor het onzekere te nemen..
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:07:34 #198
110987 ErwinRommel
pi_91180207
Waar ik mij steeds over verwonder is dat mensen hun bagage niet bij zich houden, en dat dan evt. uiteindelijk uit het oog verliezen. Dan ben je gewoon dom.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:08:10 #199
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91180247
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:05 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Net als ze Cobra 'gewoon' bij de brand in Moerdijk op een stoel in de rook hadden moeten zetten. Hadden we meteen ff kunnen kijken wat de schadelijke effecten nou echt waren in plaats van het zekere voor het onzekere te nemen..
Ik begrijp dat er net zo goed een bom in die tas kan zitten, alleen ik vind de maatregelen zo ontzettend overdreven....

En dit gebeurd onderhand iedere week...
Er was eens....
pi_91180319
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:03 schreef Iska het volgende:
avond mensen
mogge
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:09:15 #201
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91180333
Zullen we maar gelijk de EOD, de explosieven zoekers van de politie etc.. afschaffen, is blijkbaar overdreven. ^O^
pi_91180346
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:01 schreef Lotusss het volgende:
Als je nou die veel te stoere macho bontkraagjes opdracht geeft om even in zo'n tas te kijken? Dan is het een win-win situatie:

1: Zit er niks in, dan hebben ze een goede daad verricht
2: Zit er wel wat in: probleem opgelost :D
include: domme politici en ik steun je in dit plan ^O^
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:09:56 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91180382
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:09 schreef Vronsky het volgende:
Zullen we maar gelijk de EOD, de explosieven zoekers van de politie etc.. afschaffen, is blijkbaar overdreven. ^O^
Er zit ook nog iets tussen zwart en wit... :|W
pi_91180386
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:03 schreef Maitje het volgende:
Even.. even.. ik SNAP! dat er een boobytrap onder ken zitten..

Maar kom op.. op 1 plek staat er 1 tas.. moet je daarvoor heel station met omliggende kantoren ontruimen..? Kent iemand hier station Amersfoort? Dat is groot, in een tas, kan toch never nooit zo'n grote bom zitten dat heel station Amersfoort ten onder gaat :')?
Dan ken je de explosiekracht niet van bepaalde stoffen, sommige slaan een hele krater in de grond, en dan hebik het niet ens over de luchtdruk, die kan alle ruiten laten springen rondom zo'n explosief.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:10:37 #205
110987 ErwinRommel
pi_91180419
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:08 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ik begrijp dat er net zo goed een bom in die tas kan zitten, alleen ik vind de maatregelen zo ontzettend overdreven....

Beter voorkomen dan genezen.
En wmb, rekening naar de onachtzame gast die z'n koffer of weet ik veel wat heeft laten rondslingeren, en daarmee alles stop zet.
Als men nu gewoon eens heel simpel, en dat is het, heel simpel de eigen bagage met zich meeneemt is er geen vuiltje aan de lucht. Hoe kun je gvd je eigen bagage vergeten? Dan ben je wederom gewoonweg dom.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:10:46 #206
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91180434
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:09 schreef Vronsky het volgende:
:') waarom gooi je er nu weer zo'n stompzinnige oplossing doorheen?

Ik geef aan dat ik het overdreven vind dat alles maar (elke keer) ontruimd moet worden omdat er iemand zijn focking tas vergeet.... en jij zegt dat ze dan maar alles moeten afschaffen? Kom is met betere argumenten o|O
Er was eens....
pi_91180535
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Waar ik mij steeds over verwonder is dat mensen hun bagage niet bij zich houden, en dat dan evt. uiteindelijk uit het oog verliezen. Dan ben je gewoon dom.
Dat was een paar jaar geleden bij de veteranendag in Den Haag ook, daar had mijn vrouwe even haar tas langs zich neergezet, en stond met het fototoestel in haar hand. Binnen 3 minuten stond er een agent naast haar met de vraag of die tas van haar was.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:12:29 #208
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91180548
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:10 schreef Clan het volgende:

[..]

Dan ken je de explosiekracht niet van bepaalde stoffen, sommige slaan een hele krater in de grond, en dan hebik het niet ens over de luchtdruk, die kan alle ruiten laten springen rondom zo'n explosief.
Ik ben een burger en heb idd geen benul wat een bom die in een tas past kan aanrichten... maar ik denk dat er nooit genoeg springstof in ken zitten om heel station amersfoort plat te leggen :P .

Maar goed, laat maar, ik denk dat mijn punt niet gesnapt wordt... ;)
Er was eens....
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:12:51 #209
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91180572
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:10 schreef Maitje het volgende:

[..]

:') waarom gooi je er nu weer zo'n stompzinnige oplossing doorheen?

Ik geef aan dat ik het overdreven vind dat alles maar (elke keer) ontruimd moet worden omdat er iemand zijn focking tas vergeet.... en jij zegt dat ze dan maar alles moeten afschaffen? Kom is met betere argumenten o|O
Omdat ik het nogal stompzinnig vind dat jij het overdreven vind dat mensen liever het zekere voor het onzekere nemen met een verdacht pakketje op een station.
Blijkbaar omdat jullie bij de AH dat ook gewoon kunnen doen. :')

Ik zie liever dat een publieke plek uren lang is ontruimt en dat er niets aan de hand is, dan dat er lomp mee word omgegaan, er misschien WEL iets aan de hand is en we tientallen doden hebben.

Want, die kans is nog steeds aardig reëel jammer genoeg.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:13:31 #210
110987 ErwinRommel
pi_91180621
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:12 schreef Clan het volgende:

[..]

Dat was een paar jaar geleden bij de veteranendag in Den Haag ook, daar had mijn vrouwe even haar tas langs zich neergezet, en stond met het fototoestel in haar hand. Binnen 3 minuten stond er een agent naast haar met de vraag of die tas van haar was.
Goede zaak toch?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:15:01 #211
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_91180710
Avond :W

Net terug van ff klussen bij de autohobbyclub :)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:15:34 #212
110987 ErwinRommel
pi_91180743
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:15 schreef Erasmo het volgende:

Heb je die nog steeds op de kazerne?
pi_91180844
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:12 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ik ben een burger en heb idd geen benul wat een bom die in een tas past kan aanrichten... maar ik denk dat er nooit genoeg springstof in ken zitten om heel station amersfoort plat te leggen :P .

Maar goed, laat maar, ik denk dat mijn punt niet gesnapt wordt... ;)
Dit kan ter grootte van een weekendtas zijn, als je hier al de druk ziet begrijp je dat ze een heel station kunnen platleggen.

dinsdag 11 januari 2011 @ 21:17:36 #214
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_91180876
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:15 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Heb je die nog steeds op de kazerne?
Ben net weer terug in Den Helder.

Was bijna vergeten hoe saai het hier was :')
pi_91180896
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:12 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Omdat ik het nogal stompzinnig vind dat jij het overdreven vind dat mensen liever het zekere voor het onzekere nemen met een verdacht pakketje op een station.

Ik zie liever dat een publieke plek uren lang is ontruimt en dat er niets aan de hand is, dan dat er lomp mee word omgegaan, er misschien WEL iets aan de hand is en we tientallen doden hebben.

Er is natuurlijk wel een verschil tussen iemand die met 25 tassen er ééntje per ongeluk laat vallen en dit niet doorheeft of iemand die verdacht ergens een koffertje ongezien probeert neer te zetten.. ;)
quote:

kleppedeksel geplakt?
pi_91180927
quote:

Hebben ze fotohobbyclub ook nog, of is die afgeschaft met al die digitale fotografie?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:19:11 #217
110987 ErwinRommel
pi_91180976
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:18 schreef Clan het volgende:

[..]

Hebben ze fotohobbyclub ook nog, of is die afgeschaft met al die digitale fotografie?
De fotohobbyclub :)
Daar zat ik wel eens op de OK :D
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:19:19 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91180982
quote:

[..]

Laten we het niet spannender maken dan het is. Als je station A'foort wil opblazen moet je een 2000 ponder in je tasje hebben zitten. En zolang de Sport Billy tas nog niet in het echt bestaat gaat dat tegenvallen.

quote:
Mee eens.

quote:
Bron?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:19:23 #219
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91180988
Zo jammer dat mijn zwaar politiek incorrecte post van eerder nauwelijks opgepikt wordt.... :N
... and I feel fine.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:19:48 #220
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91181026
quote:

[..]

Dus jij vind dat iederen keer (wat hoevaak per dag gebeurd) in winkels en op stations en op luchthavens hun tassen laten staan er maar een heel team moet komen dat alles plat legt om te onderzoeken dat iemand zijn vuile was heeft laten rondslingeren...?

Want hoe vervelend ook, dat gebeurd nu steeds vaker en meer.

Het feit dat wij ons almaar bang laten maken vind ik vele maten erger.

Ik keur het aan de ene kant af.. Aan de andere kant zeg ik top ^O^ dat er altijd maar een team klaar staat om te onderzoeken... Maar ik vind het gewoon de laatste tijd te overdreven.
Er was eens....
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:21:20 #221
110987 ErwinRommel
pi_91181144
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:19 schreef Lotusss het volgende:
Zo jammer dat mijn zwaar politiek incorrecte post van eerder nauwelijks opgepikt wordt.... :N
Van mij mag het hoor, met elk stuk tuig.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:21:24 #222
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_91181151
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:17 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel een verschil tussen iemand die met 25 tassen er ééntje per ongeluk laat vallen en dit niet doorheeft of iemand die verdacht ergens een koffertje ongezien probeert neer te zetten.. ;)

[..]

kleppedeksel geplakt?
Tijdje al :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:18 schreef Clan het volgende:

[..]

Die is volgens mij samengegaan met een burgerclub.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:23:46 #223
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91181310
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:17 schreef Clan het volgende:

[..]

Dit kan ter grootte van een weekendtas zijn, als je hier al de druk ziet begrijp je dat ze een heel station kunnen platleggen.

Wil je zeggen dat zoiets in weekendtas zou kunnen...

Goed, zoals ik al zei heb ik geen verstand van bommen en granaten.. :D
Er was eens....
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:24:32 #224
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91181371
quote:
Sorry schat.. :*

Kun je het even herhalen?
Er was eens....
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:24:54 #225
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91181396
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:17 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

[..]

kleppedeksel geplakt?
Het gaat mij ook meer om dit stukje :P
Dat je iets als dit kan vergelijken met een tasje in de supermarkt, ach, als het daar kan zal het vast ook wel hier kunnen. :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:57 schreef Maitje het volgende:

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Laten we het niet spannender maken dan het is. Als je station A'foort wil opblazen moet je een 2000 ponder in je tasje hebben zitten. En zolang de Sport Billy tas nog niet in het echt bestaat gaat dat tegenvallen.

[..]

Mee eens.

[..]

Bron?
Ja dat is waar, punt is alleen wel dat het op station Amersfoort nog best wel druk kan zijn en je zelfs met zo'n klein tasje aardig wat gewonden gaat krijgen, en dan hebben we het nog geen eens over het psychologische aspect dat zo'n kleine aanslag hier gaat krijgen in Nederland.
Het hele land gaat dan in paniek raken de gemiddelde Nederlander kennende.

http://www.nctb.nl/Actuee(...).aspx?cp=91&cs=25481

^ Wel interessant leesvoer op het gebied van een dreiging in Nederland, gering, maar toch niet uit te sluiten.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:25:36 #226
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91181434
quote:
Dan moet je in een ander subforum zijn, ons boeit dat allemaal niet zo.
pi_91181439
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:19 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

De fotohobbyclub :)
Daar zat ik wel eens op de OK :D
Daar liet ik vroeger altijd de foto's afdrukken, anders had ik misschien helemaal geen foto's gehad, want zelf maakte ik meestal geen foto's iemand maakte die, en dan kon je bijbestellen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:26:57 #228
110987 ErwinRommel
pi_91181518
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:25 schreef Clan het volgende:

[..]

Daar liet ik vroeger altijd de foto's afdrukken, anders had ik misschien helemaal geen foto's gehad, want zelf maakte ik meestal geen foto's iemand maakte die, en dan kon je bijbestellen.
Klopt, voor een hele geringe vergoeding kon je dat aan die echte die-hard hobby gasten overlaten. Eveneens het maken van een VCR video
pi_91181529
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:24 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Het gaat mij ook meer om dit stukje :P
Dat je iets als dit kan vergelijken met een tasje in de supermarkt, ach, als het daar kan zal het vast ook wel hier kunnen. :')

Ik krijg er altijd een beetje dit idee bij:
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:28:24 #230
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91181614
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:24 schreef Vronsky het volgende:

Ja dat is waar, punt is alleen wel dat het op station Amersfoort nog best wel druk kan zijn en je zelfs met zo'n klein tasje aardig wat gewonden gaat krijgen, en dan hebben we het nog geen eens over het psychologische aspect dat zo'n kleine aanslag hier gaat krijgen in Nederland.
Het hele land gaat dan in paniek raken de gemiddelde Nederlander kennende.
Dan clear je een gebied van een paar honderd meter. En niet de halve buurt evacueren.

quote:
http://www.nctb.nl/Actuee(...).aspx?cp=91&cs=25481

^ Wel interessant leesvoer op het gebied van een dreiging in Nederland, gering, maar toch niet uit te sluiten.
Nou nou, dikke mik...
pi_91181761
Maitje er word gereageerd op tassen die in een profiel passen. Dit kan verschillende zaken zijn waar ik hier echter op een open forum niet op in wil gaan. Het even open van een tas die verdacht is kan echter vergaande gevolgen hebben. Dit omdat buiten een spotter er verschillende soorten ontstekkingen op een bom geplaatst kunnen worden (magnetische, bewegings, etc). Ook kan het effect van een bom nog al verschillen. Zo heb je langzame en snelle combustion, shrapnel etc. Uit het zicht van de algemenen veiligheid zijn er daarom ook voorschriften met betrekking op bommen, een van deze is personen zo ver mogelijk te verwijderen en enkel geschoold personeel onderzoek te laten doorvoeren.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:37:58 #232
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91182217
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:30 schreef Sine_Pari het volgende:
Maitje er word gereageerd op tassen die in een profiel passen. Dit kan verschillende zaken zijn waar ik hier echter op een open forum niet op in wil gaan. Het even open van een tas die verdacht is kan echter vergaande gevolgen hebben. Dit omdat buiten een spotter er verschillende soorten ontstekkingen op een bom geplaatst kunnen worden (magnetische, bewegings, etc). Ook kan het effect van een bom nog al verschillen. Zo heb je langzame en snelle combustion, shrapnel etc. Uit het zicht van de algemenen veiligheid zijn er daarom ook voorschriften met betrekking op bommen, een van deze is personen zo ver mogelijk te verwijderen en enkel geschoold personeel onderzoek te laten doorvoeren.
Thnx voor je uitleg...

Fijn dat je het even erin zette dat dik gedrukte stukje
Er was eens....
pi_91182339
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:26 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Klopt, voor een hele geringe vergoeding kon je dat aan die echte die-hard hobby gasten overlaten. Eveneens het maken van een VCR video
Ik heb nog veel video's bij hun besteld, ook van onze uitzending een mooie video;

Uploaded with ImageShack.us
pi_91182395
quote:
mijn politiek incorrecte reactie niet gezien ?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_91183455
Mooi eerbetoon aan wijlen Majoor Dick Winters

Prachtige muzie blijft dat
pi_91183899
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:08 schreef Maitje het volgende:

[..]

Kan goed zijn, maar het is beter te voorzichtig te zijn, dan te laks. Daarbij kost het alle betrokkene minder (geld, matrieel en levens/gezondheid) dan het zou kosten als er verkeerd/niet op word gereageerd.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:01:50 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91183951
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:30 schreef Sine_Pari het volgende:
Maitje er word gereageerd op tassen die in een profiel passen. Dit kan verschillende zaken zijn waar ik hier echter op een open forum niet op in wil gaan.
Op bv Schiphol (en de meeste luchthavens) wordt niet aan profielen gedaan, elke tas is daar verdacht.

quote:
Het even open van een tas die verdacht is kan echter vergaande gevolgen hebben. Dit omdat buiten een spotter er verschillende soorten ontstekkingen op een bom geplaatst kunnen worden (magnetische, bewegings, etc). Ook kan het effect van een bom nog al verschillen. Zo heb je langzame en snelle combustion, shrapnel etc. Uit het zicht van de algemenen veiligheid zijn er daarom ook voorschriften met betrekking op bommen, een van deze is personen zo ver mogelijk te verwijderen en enkel geschoold personeel onderzoek te laten doorvoeren.
I know, maar A'foort was erg overdreven mbt het ontruimen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:02:31 #238
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91184022
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:01 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Kan goed zijn, maar het is beter te voorzichtig te zijn, dan te laks. Daarbij kost het alle betrokkene minder (geld, matrieel en levens/gezondheid) dan het zou kosten als er verkeerd/niet op word gereageerd.
ok ;)
Er was eens....
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:02:41 #239
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91184035
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:40 schreef m.k het volgende:

[..]

mijn politiek incorrecte reactie niet gezien ?
Daarom ook "nauwelijks" ipv "niet" :P
whehehe...... :D
... and I feel fine.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:03:15 #240
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91184092
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan moet je in een ander subforum zijn, ons boeit dat allemaal niet zo.
:6
... and I feel fine.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:05:23 #241
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:07:01 #242
168777 Rave_NL
pi_91184409
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 21:19 schreef Lotusss het volgende:
Alsof het iemand interesseert.. :O
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:07:08 #243
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91184417
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik bedoel dus dat "politiek incorrecte"... Dat zijn we hier allemaal :P
Ah ok :+
Maar ik vond het best wel leuk verzonnen. Jullie blijkbaar niet... vrouwen en humor hè.... -O-
... and I feel fine.
pi_91184458
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Op bv Schiphol (en de meeste luchthavens) wordt niet aan profielen gedaan, elke tas is daar verdacht.
Ja maar er zijn wat betreft luchthavens ook andere threat assessments en ROE's etc.

quote:
[..]

I know, maar A'foort was erg overdreven mbt het ontruimen.
Kan ik niet over oordelen, zou ik meer informatie moeten hebben over verschillende factoren. Maar zoals eerder gezegt is het beter te voorkomen dan te genezen (of hoe het ook heet :D).
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:07:42 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:09:03 #246
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91184566
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:07 schreef Sine_Pari het volgende:

Kan ik niet over oordelen, zou ik meer informatie moeten hebben over verschillende factoren. Maar zoals eerder gezegt is het beter te voorkomen dan te genezen (of hoe het ook heet :D).
Helemaal mee eens, maar soms gaat men het overdrijven.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:09:22 #247
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91184602
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit is wel leuk voor je: http://www.onze-marine.nl/marinier.htm
"De krijgstucht

Art.1: De sergeant heeft altijd gelijk.
Art.2: In het - overigens zeer zeldzame, om niet te zeggen onbestaanbare geval - dat de sergeant geen gelijk heeft,
is artikel 1 van toepassing."

dinsdag 11 januari 2011 @ 22:11:11 #248
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91184745
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:09 schreef Vronsky het volgende:

[..]

"De krijgstucht

Art.2: In het - overigens zeer zeldzame, om niet te zeggen onbestaanbare geval - dat de sergeant geen gelijk heeft,

Die heb ik al in zoveel manieren en vormen gezien, dat het gewoon niet grappig meer is.... :N
... and I feel fine.
pi_91184797
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:09 schreef Vronsky het volgende:

[..]

"De krijgstucht

Die is zo oud dat hij al terug te vinden was op een perkament gevonden in een pyramid
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:13:00 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91184850
Deze vond ik ook grappig, heb zelf een ongeveer vergelijkbaar iets meegemaakt...

quote:
Na een buitengewoon zware, meerdaagse oefening werd in een geforceerd tempo teruggemarcheerd naar de kazerne in Doorn. Behalve onze eigen wapens en uitrusting werd ook nog buitgemaakt materieel meegetorst.
Slaapgebrek, oververmoeidheid, de hitte van de dag, het gewicht van alles dat meegesjouwd moest worden en het hoge tempo werd sommigen teveel.
De één na de ander zakte in elkaar.
Een ziekenverpleger van de vloot, die zoiets nog nooit had meegemaakt, rende naar voren.
Hier riep hij in paniek naar de kapitein die het tempo aangaf: 'Langzamer. U loopt veel te snel, er zijn er al zes bewusteloos gevallen.'
Zonder het tempo te verlagen riep de kapitein terug: 'Geef die lui een zoutpil en een schop onder hun reet.'
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:13:17 #251
110987 ErwinRommel
pi_91184866
De enige echte God binnen de KL is de CSM!!!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:13:35 #252
168777 Rave_NL
pi_91184883
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 22:11 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Die heb ik al in zoveel manieren en vormen gezien, dat het gewoon niet grappig meer is.... :N
Hetzelfde valt te zeggen over zwaar politiek incorrecte opmerkingen.. :+
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:14:41 #253
110987 ErwinRommel
pi_91184960
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:13 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Of het ophemelen van de mariniers, waar jij schijnbaar zo prat op gaat ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:16:03 #254
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91185059
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:13 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Of alles wat jij uitblaat :*
... and I feel fine.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:16:56 #255
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91185120
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:13 schreef ErwinRommel het volgende:
De enige echte God binnen de KL is de CSM!!!
In Sines leger is dat de SMA, nee niet de administrateur maar de Sergeant Major of the Army.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:17:47 #256
110987 ErwinRommel
pi_91185182
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

In Sines leger is dat de SMA, nee niet de administrateur maar de Sergeant Major of the Army.
Dat is mij duidelijk ;)
SMI (jij dus), CSM, SMOD, SMA.
pi_91185234
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja en er is er maar een die met dat rank rond loopt, SMA Preston. ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:18:48 #258
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:18:58 #259
168777 Rave_NL
pi_91185259
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 22:14 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Of het ophemelen van de mariniers, waar jij schijnbaar zo prat op gaat ;)
Muah, 99% van alle keren dat dat gebeurt is het als vergelijkingsmateriaal voor het ongetwijfeld poepgoede onderdeel waar jij ooit bij hebt gezeten wat inmiddels gedegradeerd is tot een tweede rangs dierentuinatractie.. :')
pi_91185317
In het begin schiep God de hemel en de aarde.
De aarde was nog woest en doods, en duisternis lag over de oervloed, maar Gods geest zweefde over het water.
God zei: Er moet licht komen, en er was licht. God zag dat het licht goed was, en hij scheidde het licht van de duisternis; het licht noemde hij dag, de duisternis noemde hij nacht. Het werd avond en het werd morgen. De eerste dag.

Maar daarvoor hadden de machinisten de diesels al gestart en de monteurs de kabels getrokken. :O
pi_91185377
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:18 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Muah, 99% van alle keren dat dat gebeurt is het als vergelijkingsmateriaal voor het ongetwijfeld poepgoede onderdeel waar jij ooit bij hebt gezeten wat inmiddels gedegradeerd is tot een tweede rangs dierentuinatractie.. :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:21:26 #262
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91185436
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:18 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja en er is er maar een die met dat rank rond loopt, SMA Preston. ;)
Binnenkort gaat er 1 van onze club naar El Paso.

Btw, is exo naar Weert (KMS) niet iets voor jou?

Of had ik dat al eens gevraagd...
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:23:04 #263
110987 ErwinRommel
pi_91185557
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

}:| Owi...
OWI, ja, sorry ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:23:11 #264
211797 Esses
Splendide mendax
pi_91185569
quote:
In de tijd dat in de Koninklijke Marine de salarissen nog contant werden uitbetaald, was het onvermijdelijk dat de officier van administratie maandelijks met een grote som geld over straat moest. Om een eventuele overval te voorkomen werd in die gevallen een gewapende marinier meegestuurd om de officier van administratie te vergezellen.
Niet iedere marinier vatte zijn taak echter op dezelfde manier op. Toen de commandant eens ter contróle aan zo'n marinier vroeg, wat nu eigenlijk zijn opdracht was, antwoordde deze, zonder blikken of blozen: "Ik moet zorgen dat de officier van administratie er niet met het geld vandoor gaat!"
Eindelijk, een marinier die niet doet alsof hij slim is maar zijn ware niveau toont (A) ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:24:51 #265
168777 Rave_NL
pi_91185698
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 22:16 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Of alles wat jij uitblaat :*
Och, in het onwaarschijnlijke geval dat ik een opmerking plaats waar niemand op zit te wachten heb ik genoeg eigenwaarde om er niet alsnog aandacht voor te vragen.. *O*
Nouja, ik ben sowieso niet zo van de politiek incorrecte opmerkingen.. :P
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:25:41 #266
110987 ErwinRommel
pi_91185765
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:18 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

De arrogantie ten top _O-
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:26:35 #267
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91185822
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:25 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

De arrogantie ten top _O-
Je weet dondersgoed dat het waar is dat de LMB niet meer is wat het geweest is vergeleken met jouw tijd :P.
pi_91185837
Ah, 'tis weer die tijd van week? :Y)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:27:15 #269
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91185865
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:26 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Je weet dondersgoed dat het waar is dat de LMB niet meer is wat het geweest is vergeleken met jouw tijd :P.
Aarslikkert. Ben jij het vriendinnetje van Rave geworden ofzo? :')
... and I feel fine.
pi_91185887
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Binnenkort gaat er 1 van onze club naar El Paso.

Btw, is exo naar Weert (KMS) niet iets voor jou?

Of had ik dat al eens gevraagd...
Ik had die vraag als eens gekregen, maar ivm functie zit dat er niet in. Zou wel leuk zijn om een uitwisseling in NLD te lopen, maar dan zou het meer in Roosendaal of Doorn moeten zijn.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:27:55 #271
110987 ErwinRommel
pi_91185918
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:26 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Idem met die knijters die nu aanmonsteren bij de mariniers :+
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:28:24 #272
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91185957
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:23 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

OWI, ja, sorry ;)
Verschil moet er zijn. Ik ben van de bereden wapens, te poot doe ik niet aan. Die matskist van mij is zwaarder dan die 200+ .50 kilo van Rave.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:28:48 #273
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91185989
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:27 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ik had die vraag als eens gekregen, maar ivm functie zit dat er niet in. Zou wel leuk zijn om een uitwisseling in NLD te lopen, maar dan zou het meer in Roosendaal of Doorn moeten zijn.
Doe maar Roosendaal :D
... and I feel fine.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:29:02 #274
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:29:11 #275
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91186016
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:27 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Lees jij eigenlijk wel wat er staat? Ik zet min of meer neer dat de kwaliteit van de LMB schijnbaar een stuk lager is dan de tijd dat ER in dienst zat :').

Dat is iets positiefs.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:29:50 #276
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91186058
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:29 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Lees jij eigenlijk wel wat er staat? Ik zet min of meer neer dat de kwaliteit van de LMB schijnbaar een stuk lager is dan de tijd dat ER in dienst zat :').

Dat is iets positiefs.
Dat kwam niet zo over, lieverd!
... and I feel fine.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:30:10 #277
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91186086
Mijn oprechte excuses. :*
pi_91186087
In ander nieuws, ik ga bier pakken. :)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:30:18 #279
168777 Rave_NL
pi_91186094
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 22:26 schreef jankaas020 het volgende:
Ah, 'tis weer die tijd van week? :Y)
En wederom kaats ik alleen maar terug.. :Y)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:31:39 #280
168777 Rave_NL
pi_91186169
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 22:27 schreef Lotusss het volgende:

[..]

_O-
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:31:44 #281
110987 ErwinRommel
pi_91186177
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:30 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

En wederom kaats ik alleen maar terug.. :Y)
Tja, en jij zit op de schop (helaas).
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:32:04 #282
110987 ErwinRommel
pi_91186203
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:31 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

_O-
Ga nu niet zeggen dat dat niet zo is 8-)
pi_91186234
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:29 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Dat is iets positiefs.
En hoe wil jij dat dan weten? Bij mij kom je echt over als iemand die maar meelult om het meelullen. Ik was al old skool voordat jij nog naar school ging, maar zelfs ik oordeel niet over waar ik de ballen verstand van heb.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:34:49 #284
110987 ErwinRommel
pi_91186369
Ach, ik geef eerlijk toe dat het "niveau" van LMB nu iets lager is dan toen ik daar zat.
Echter dat geldt voor alle onderdelen van de Krijgsmacht. Dit oa. door de eisen die momenyteel gesteld worden. }:|
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:34:51 #285
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91186374
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:27 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

En volgens mij had ik die vraag gesteld zoveel duizend topics geleden...

Ik weet niet of Roosendaal of Doorn tot de mogelijkheden behoren, maar Weert iig wel.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:34:52 #286
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91186378
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:32 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

En hoe wil jij dat dan weten? Bij mij kom je echt over als iemand die maar meelult om het meelullen. Ik was al old skool voordat jij nog naar school ging, maar zelfs ik oordeel niet over waar ik de ballen verstand van heb.
Mag ik even heel zachtjes zeggen: I love you! Sssst.... niet doorvertellen aan ER :P
... and I feel fine.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:35:34 #287
110987 ErwinRommel
pi_91186420
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:34 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Mag ik even heel zachtjes zeggen: I love you! Sssst.... niet doorvertellen aan ER :P
o|O
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:35:48 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:35:52 #289
211797 Esses
Splendide mendax
pi_91186435
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Verschil moet er zijn. Ik ben van de bereden wapens, te poot doe ik niet aan. Die matskist van mij is zwaarder dan die 200+ .50 kilo van Rave.
Waarom denk je dat de KMar niet uit de auto stapt? :P te poot *pff*

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:32 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

jezus... zou je je grijze baard niet is afscheren? Hebben ze geen pensioenleeftijd in the US of A ;)
pi_91186498
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Al...
Ok, en de rest hoeft zeker niet? :{ Des te meer voor ons! >:)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:37:21 #291
168777 Rave_NL
pi_91186529
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 22:31 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Tja, en jij zit op de schop (helaas).
3/4 van defensie zit momenteel op de schop. Geen rang of stand is veilig op dit moment.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:37:23 #292
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91186530
Ik krijg bij bepaalde personen hier af en toe dit beeld van ze:

... and I feel fine.
pi_91186536
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

En volgens mij had ik die vraag gesteld zoveel duizend topics geleden...

Ik weet niet of Roosendaal of Doorn tot de mogelijkheden behoren, maar Weert iig wel.
Ja heb gehoord dat er op het KMS een SF Sergeant zit/zat, maar heeft niet een SQI die ik wel heb, en dus zal men mij nietzo snel ergens heensturen waar deze SQI niet van toepassing is.
pi_91186623
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:35 schreef Esses het volgende:
[..]

jezus... zou je je grijze baard niet is afscheren? Hebben ze geen pensioenleeftijd in the US of A ;)
Nee kam het via de nek over me kop om de kale plekken te verbergen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:39:18 #295
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:39:23 #296
110987 ErwinRommel
pi_91186663
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:37 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

3/4 van defensie zit momenteel op de schop. Geen rang of stand is veilig op dit moment.
Helaas ja :N
Kijk, jij als marinier, ik als oud-lmb, uiteindelijk hebben wij het beste voor met defensie, ongeacht onze conflicten onderling.
Ik ben arrogant op mijn manier, jij op jouw manier.
Heb jij al een plan B getrokken?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:40:29 #297
168777 Rave_NL
pi_91186739
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 22:39 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Helaas ja :N
Kijk, jij als marinier, ik als oud-lmb, uiteindelijk hebben wij het beste voor met defensie, ongeacht onze conflicten onderling.
Ik ben arrogant op mijn manier, jij op jouw manier.
Heb jij al een plan B getrokken?
Naar LMB :')
pi_91186770
_O-
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:41:55 #299
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91186827
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:37 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja heb gehoord dat er op het KMS een SF Sergeant zit/zat, maar heeft niet een SQI die ik wel heb, en dus zal men mij nietzo snel ergens heensturen waar deze SQI niet van toepassing is.
Heb in 2007 geloof ik nog een "airborne" rondleiding gehad van de vent die er toen zat.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:42:24 #300
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91186857
Welterusten!! :W
Er was eens....
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:42:26 #301
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91186862
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:37 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

SQI? Wasda?
... and I feel fine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')