Ik maak me zorgen omdat ze het vaak over hem heeft. Ik heb haar gevraagd om het eerst netjes uit te maken met mij voor ze er met een ander vandoor gaat.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:56 schreef Microtubuli het volgende:
Waar bemoei je je mee? Het is haar leven, je kunt een vrouw niet verbieden om contact te hebben met anderen (al dan niet seksueel).
Waarom moet ze het daarvoor eerst uitmaken? Als ze van 2 walletjes wil snoepen ook prima toch, het lijkt welhaast een ongeschreven regel dat men maar één vriend(in) mag hebben, dikke bullshit imo.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:58 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik maak me zorgen omdat ze het vaak over hem heeft. Ik heb haar gevraagd om het eerst netjes uit te maken met mij voor ze er met een ander vandoor gaat.
Ik weet niet waarom ik niet mee mag. Hij mag mij niet, volgens haar. Ik ken hem eigenlijk alleen uit verhalen, ik heb hem nooit echt gesproken.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:59 schreef Smijn. het volgende:
Ik denk dat het contact met haar ex niet echt hetgene is waarover je je zorgen moet maken maar de opmerkingen over bijvoorbeeld cadeautjes. Dat vind ik echt not done. En waarom mag ej niet mee? Zou het juist niet leuk zijn voor haar als jullie elkaar eens ontmoeten? Als ze toch gewoon vrienden zijn? Een vriend van haar hoor jij toch ook gewoon te kunnen ontmoeten?
We hebben afgesproken dat het een monogame relatie is.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:00 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Waarom moet ze het daarvoor eerst uitmaken? Als ze van 2 walletjes wil snoepen ook prima toch, het lijkt welhaast een ongeschreven regel dat men maar één vriend(in) mag hebben, dikke bullshit imo.
Je zit wel een beetje onder de duim jij. Vertel haar gewoon dat ze best contact met hem mag hebben( daar heeft ze ook alle recht toe als hij gewoon een vriend is) maar dat je in elk geval wel wie weten wie hij nou is en met hem wil kennismaken voordat ze zomaar met hem afspreekt. En geef ook vooral aan dat ej er niet van gediend bent dat ze zulke opmerkingen maakt. Dat kan echt niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:01 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom ik niet mee mag. Hij mag mij niet, volgens haar. Ik ken hem eigenlijk alleen uit verhalen, ik heb hem nooit echt gesproken.
Die opmerkingen zijn trouwens helaas niet eenmalig. Ze klaagt eigenlijk elke dag over me. Te weinig cadeaus, te weinig aandacht. Terwijl toch bijna al mijn vrije tijd en geld aan haar opgaan. Ik hou heel veel van haar, maar ik kan er niet bij dat ik bijna nooit meer wat met mijn vrienden mag doen zonder haar, maar zij wel even leuk met haar ex op stap wil.
Dit ook nog ja.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:08 schreef ABombali het volgende:
Uiteindelijk gaan ze heus weer neuken
Oké, sorry, maar duidelijk is je vriendin niet te vertrouwen. En als ze dan ook nog eens zo tegen je praat en je slecht behandelt lijkt het me toch echt beter dat je ermee stopt. je verdient beter.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:11 schreef Schilpad het volgende:
Mijn vrienden zeggen al maanden dat ik haar aan de kant moet zetten, maar ik hou wel van haar. Als ze nou maar een keer eerlijk zou zijn, was alles opgelost. Maar ja, kan ik dat wel verwachten van iemand die vaak feiten verdraait?
Ze zegt weleens dat ze bij een vriendin is geweest, maar als ze dan een keer een glaasje teveel op heeft, vertelt ze waar ze echt is geweest. Dat is ook vaak bij jongens. Ik kan moeilijk gaan wachten tot ze weer dronken is zodat ik erachter kom hoe het nou zit.
Duidelijk. DUMP HAAR. Serieus. Wat moet je met zo'n vriendin?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:11 schreef Schilpad het volgende:
Mijn vrienden zeggen al maanden dat ik haar aan de kant moet zetten, maar ik hou wel van haar. Als ze nou maar een keer eerlijk zou zijn, was alles opgelost. Maar ja, kan ik dat wel verwachten van iemand die vaak feiten verdraait?
Ze zegt weleens dat ze bij een vriendin is geweest, maar als ze dan een keer een glaasje teveel op heeft, vertelt ze waar ze echt is geweest. Dat is ook vaak bij jongens. Ik kan moeilijk gaan wachten tot ze weer dronken is zodat ik erachter kom hoe het nou zit.
Serieus? Echt, waarom zou je bij zo iemand blijven?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:01 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom ik niet mee mag. Hij mag mij niet, volgens haar. Ik ken hem eigenlijk alleen uit verhalen, ik heb hem nooit echt gesproken.
Die opmerkingen zijn trouwens helaas niet eenmalig. Ze klaagt eigenlijk elke dag over me. Te weinig cadeaus, te weinig aandacht. Terwijl toch bijna al mijn vrije tijd en geld aan haar opgaan. Ik hou heel veel van haar, maar ik kan er niet bij dat ik bijna nooit meer wat met mijn vrienden mag doen zonder haar, maar zij wel even leuk met haar ex op stap wil.
Goh waarom zou ie jou nou niet mogen als ie je niet kent? Kijk even op ldvd naar al die exen die maar hoop blijven koesteren, ookal heeft hun ex een nieuwe vriend, al zou zij niks van hem willen, hij denk ik wel van haar.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:01 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Die opmerkingen zijn trouwens helaas niet eenmalig. Ze klaagt eigenlijk elke dag over me. Te weinig cadeaus, te weinig aandacht.
Ik hoop eigenlijk nog steeds dat ze normaal gaat doen. Dat ze me gewoon aan hem voorstelt of met een grote groep vrienden is als hij erbij is ofzo. Ze heeft ook een heel moeilijk verleden waar ik volgens haar niets van snap, omdat ik een hele normale jeugd heb gehad.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:14 schreef Arriviste het volgende:
[..]
Duidelijk. DUMP HAAR. Serieus. Wat moet je met zo'n vriendin?
Hij heeft volgens haar een vriendin en hij heeft het destijds uitgemaakt omdat ze vreemd ging met zijn beste vriend. Ze zegt dat ze veranderd is, maar als ze nooit vreemd gegaan was en niet had gelogen was ik nu niet bang geweest.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:15 schreef Gedoetje het volgende:
[..]
Goh waarom zou ie jou nou niet mogen als ie je niet kent? Kijk even op ldvd naar al die exen die maar hoop blijven koesteren, ookal heeft hun ex een nieuwe vriend, al zou zij niks van hem willen, hij denk ik wel van haar.
Je kan mensen niet veranderen. En je houdt niet van haar, je houdt van de persoon van wie je wilt dat ze wordt. Lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:16 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk nog steeds dat ze normaal gaat doen. Dat ze me gewoon aan hem voorstelt of met een grote groep vrienden is als hij erbij is ofzo. Ze heeft ook een heel moeilijk verleden waar ik volgens haar niets van snap, omdat ik een hele normale jeugd heb gehad.
Het stomme van jouw bericht is dat ik me nu echt afvraag wat ik met haar moet, en niet zo veel positieve dingen aan haar kan noemen.
Geen idee, eigenlijk. Soms denk ik dat ik bang ben dat wat ik mis niet dingen van haar zijn, maar meer de gewenning. Als ik terug denk aan leuke momenten met haar dan denk ik al gauw aan meer dan een half jaar terug.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:17 schreef goofy_goober het volgende:
Slapjanus.Wat moet je met zo'n profiteur?
Ik kan je nu al vertellen dat het niet gaat gebeuren. Ga geen excuses verzinnen om haar gedrag goed te praten. Hoe ze met jou omgaat kan echt niet. Je bent beter af zonder.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:16 schreef Schilpad het volgende:
Ik hoop eigenlijk nog steeds dat ze normaal gaat doen. Dat ze me gewoon aan hem voorstelt of met een grote groep vrienden is als hij erbij is ofzo. Ze heeft ook een heel moeilijk verleden waar ik volgens haar niets van snap, omdat ik een hele normale jeugd heb gehad.
Het stomme van jouw bericht is dat ik me nu echt afvraag wat ik met haar moet, en niet zo veel positieve dingen aan haar kan noemen.
Haha, borderline alert!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:16 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik ben 20 en zij is 18. En ze snapt niet waarom ik 'er zo'n ruzie om trap'. (Ik vroeg waarom ik hem niet mocht leren kennen en of ik haar kon vertrouwen).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:19 schreef yasmi-nn het volgende:
Sowieso een gesprek met haar aangaan.
A. Ze liegt tegen je over waar ze is geweest en met wie ze was
B. Ze wil contact met haar ex. Als jij er geen problemen mee hebt, oke, maar als jij het liever niet hebtdan moet ze haar ex maar lekker aan de kant zetten. Het is tot slot maar een ex..
C. De opmerkingen zijn kwetsend. Ik neem aan dat je dit niet leuk vind en dat je ermee zit. Ze moet begrijpen dat ze zoiets niet kan zeggen. Als die ex zo goed was, dan gaat ze toch lekker naar hem toe en dumpt ze jou?
Maak haar duidelijk dat je er niet van gediend bent. Kan ze zij niet verplaatsen in jou? Dan dump je haar, hoeveel je ook van haar houdt. Liever iemand die uit liefde bij je is toch?
Dat ze uberhaupt zo komt doen, geeft al aan dat er iets niet pluis is.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:20 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik ben 20 en zij is 18. En ze snapt niet waarom ik 'er zo'n ruzie om trap'. (Ik vroeg waarom ik hem niet mocht leren kennen en of ik haar kon vertrouwen).
MAAK HET UIT GAST. Grow some balls en ga leven, blijf niet in haar kutleventje hangen. Als ze zou veranderen voor je had ze dat wel gedaan toen jullie wat kregen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:20 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik ben 20 en zij is 18. En ze snapt niet waarom ik 'er zo'n ruzie om trap'. (Ik vroeg waarom ik hem niet mocht leren kennen en of ik haar kon vertrouwen).
Gaan 12-jarigen vaak vreemd tegenwoordig?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:19 schreef goofy_goober het volgende:
Hoe oud zijn jullie in godsnaam? Dit klinkt als een stel 12-jarigen.
Ik ga hier heel goed over nadenken. Ik wil eigenlijk niet zien dat het verkeerd af gaat lopen, maar het is toch beter dat ik het niet zo ver laat komen dat ik straks helemaal verstrikt raak in haar web van leugens. Zij heeft grootse plannen, ze wil samenwonen en ze heeft het zelfs al gehad over later, dan wil ze kinderen en zo. Ik heb gezegd dat ze dat over 10 jaar nog maar een keer moet aankaarten. Waarom claimt ze me zo terwijl ik niets van haar mag weten?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:21 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
MAAK HET UIT GAST. Grow some balls en ga leven, blijf niet in haar kutleventje hangen. Als ze zou veranderen voor je had ze dat wel gedaan toen jullie wat kregen.
Ik voel me nu echt een autist, maar ik ben bang voor zo'n verandering. Ze vult nu zo'n beetje mijn hele leven op en als ik straks alleen ben heb ik geen idee of ik haar ga missen en hoe ik met dat gemis om moet gaan.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:22 schreef Tanin het volgende:
TS, zet voor jezelf eens op een rijtje (bij voorkeur op papier):
Wat zoek jij in een relatie?
Wat biedt zij in een relatie?
Wat zoekt zij in een relatie?
Wat biedt jij in een relatie?
Kijk daar eens naar, kijk hoe dat overeenkomt en vraag jezelf eens af of het misschien met een ander beter overeen komt.
Omdat ze een mongool is en jou keihard gebruikt en ditquote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:24 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik ga hier heel goed over nadenken. Ik wil eigenlijk niet zien dat het verkeerd af gaat lopen, maar het is toch beter dat ik het niet zo ver laat komen dat ik straks helemaal verstrikt raak in haar web van leugens. Zij heeft grootse plannen, ze wil samenwonen en ze heeft het zelfs al gehad over later, dan wil ze kinderen en zo. Ik heb gezegd dat ze dat over 10 jaar nog maar een keer moet aankaarten. Waarom claimt ze me zo terwijl ik niets van haar mag weten?
weet. Wat ik opmaak uit je verhaal (ik ben trouwens een vrouw, even voor de beeldvorming), is dat ze je aan het lijntje houdt. Ik weet niet waar ze over liegt en heeft gelogen, maar dit klinkt gewoon verre van gezond. Je verdient beter als jij niet zo bent, wat er komen gaat is misschien 'eng' omdat het anders is, maar ik kan je vertellen dat jij je leven dan weer kan gaan leiden. Je bent fucking 20, TWINTIG. Je hebt je hele leven nog voor je, je kan doen en laten wat je wilt, zeer waarschijnlijk kom je een veel leuker wijf tegen (want serieus, hoeveel slechter kan het worden als je elke dag wordt verweten dat je niet genoeg cadeautjes geeftquote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:25 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik voel me nu echt een autist, maar ik ben bang voor zo'n verandering. Ze vult nu zo'n beetje mijn hele leven op en als ik straks alleen ben heb ik geen idee of ik haar ga missen en hoe ik met dat gemis om moet gaan.
Dit zou ik sowieso niet als excuus gebruiken om bij haar te blijven.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:25 schreef Schilpad het volgende:
Ik voel me nu echt een autist, maar ik ben bang voor zo'n verandering. Ze vult nu zo'n beetje mijn hele leven op en als ik straks alleen ben heb ik geen idee of ik haar ga missen en hoe ik met dat gemis om moet gaan.
Kop op. 10000 anderen voor haar. Veel slechter zal het niet worden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:31 schreef Schilpad het volgende:
Ik ga overmorgen een poging doen om met haar te praten. En ik denk dat jullie helaas gelijk hebben.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:03 schreef mymoodfentje het volgende:
gewoon keihard uitmaken met die slet. de tering, waar zijn je ballen kerel?
Gelijk hebben is niet altijd leuk...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:31 schreef Schilpad het volgende:
Ik ga overmorgen een poging doen om met haar te praten. En ik denk dat jullie helaas gelijk hebben.
Mijn beste vriend heeft het er de laatste maanden in elk geval al druk mee.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:33 schreef Arriviste het volgende:
[..]
Kop op. 10000 anderen voor haar. Veel slechter zal het niet worden.
Nou dan! Geniet er van, ga gezellig met hen dingen doen, en op den duur zul je weer behoefte hebben aan een relatie, en je weet nu heel goed hoe het niet moet, en dat kun je dus verkomen ook!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:35 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Mijn beste vriend heeft het er de laatste maanden in elk geval al druk mee.
'Zie je dat meisje? Die is toch veel leuker/spontaner/vrolijker dan ***'
Het zou voor mij heel goed zijn om een tijdje alleen te zijn denk ik. Heb ik wel eindelijk weer tijd voor mijn vrienden.
Ze kan heel goed omslaan. Ik vind het heel lastig om een discussie met haar aan te gaan. Ze werd laatst ook boos omdat ik met mijn ex-vriendin vaak naar festivals ging en met haar niet, puur en alleen omdat ik daar nu even niet het geld voor heb.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:34 schreef Mexicaantje. het volgende:
Oh en zorg even dat je niet meegesleept wordt in je 'ik houd van haar' gevoelens. Ze zal niet veranderen namelijk, en dat vergelijken met haar ex zegt genoeg.
Ik ga mijn moed bij elkaar rapen. We hebben nog wel een weekendje weg geboekt staan in februari vanwege haar verjaardag over precies een maand (dat zegt ze ook vijf keer per dag tegen me zodat ik haar verjaardag niet vergeet).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:36 schreef Tanin het volgende:
[..]
Nou dan! Geniet er van, ga gezellig met hen dingen doen, en op den duur zul je weer behoefte hebben aan een relatie, en je weet nu heel goed hoe het niet moet, en dat kun je dus verkomen ook!
Heel goed. Het wordt tijd dat je voor jezelf opkomt en die meid even haar plek wijst. Zo laat je je niet behandelen. Kom nou.....quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:35 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Mijn beste vriend heeft het er de laatste maanden in elk geval al druk mee.
'Zie je dat meisje? Die is toch veel leuker/spontaner/vrolijker dan ***'
Het zou voor mij heel goed zijn om een tijdje alleen te zijn denk ik. Heb ik wel eindelijk weer tijd voor mijn vrienden.
Eh, als ze oprecht is in gewoon vrienden blijven zou ze dit zelf voor moeten stellen.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:53 schreef Schilpad het volgende:
Ik heb gevraagd of ik mee mocht, maar dat wil ze ook niet hebben.
Oh... Dat is ook wel vreemd. Misschien wil ze je terugpakken? Zo van, laat ik hem eens voelen hoe het is als ik alleen met m'n ex ben?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:36 schreef Schilpad het volgende:
Ze kan heel goed omslaan. Ik vind het heel lastig om een discussie met haar aan te gaan. Ze werd laatst ook boos omdat ik met mijn ex-vriendin vaak naar festivals ging en met haar niet, puur en alleen omdat ik daar nu even niet het geld voor heb.
Serieus, het straaaaalt er vanaf dat je onder de plak zit, en niet de goede plak. Eerder een hoop stront.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:38 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik ga mijn moed bij elkaar rapen. We hebben nog wel een weekendje weg geboekt staan in februari vanwege haar verjaardag over precies een maand (dat zegt ze ook vijf keer per dag tegen me zodat ik haar verjaardag niet vergeet).
Daarom zei ik het juist.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:36 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ze kan heel goed omslaan. Ik vind het heel lastig om een discussie met haar aan te gaan. Ze werd laatst ook boos omdat ik met mijn ex-vriendin vaak naar festivals ging en met haar niet, puur en alleen omdat ik daar nu even niet het geld voor heb.
TS ging in zijn vorige relatie naar festivals en doet dat in zijn huidige nietquote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh... Dat is ook wel vreemd. Misschien wil ze je terugpakken? Zo van, laat ik hem eens voelen hoe het is als ik alleen met m'n ex ben?
Voor de duidelijkheid: dat was toen mijn ex en ik nog samen waren.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh... Dat is ook wel vreemd. Misschien wil ze je terugpakken? Zo van, laat ik hem eens voelen hoe het is als ik alleen met m'n ex ben?
edit: never mind, je bedoelt het in de verleden tijd, dus voordat jullie wat hadden neem ik aan.
Ik zit rond jullie leeftijd en ik heb mometeel zelf een relatie van meer dan 2 jaar. Ten eerste moet mijn vriend niet eens met het idee komen dat hij contact met zijn ex wil. Ex is ex. Puntquote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:20 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Weekendjes weg kun je altijd nog afzeggen, mocht dat nodig zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:38 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik ga mijn moed bij elkaar rapen. We hebben nog wel een weekendje weg geboekt staan in februari vanwege haar verjaardag over precies een maand (dat zegt ze ook vijf keer per dag tegen me zodat ik haar verjaardag niet vergeet).
En waar denk je dat ik dat geleerd heb?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:40 schreef Mexicaantje. het volgende:
Daarom zei ik het juist.Maar ik vond de tip van iemand hierboven ook wel goed, schrijf iets van een briefje oid, dat je niet meegesleept wordt door jouw of haar emoties en vervolgens niet meer zegt wat je wilde zeggen maar het riedeltje van voor af aan begint.
Ik heb het al eerder geprobeerd uit te maken. Toen ging ze huilend aan mijn been hangen en riep dat niemand van haar hield. Volgens mijn vader is ze een borderliner. Ik dacht dat hij dat zei om te plagen, maar ik begin steeds meer in te zien waarom hij dat zegt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:40 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Serieus, het straaaaalt er vanaf dat je onder de plak zit, en niet de goede plak. Eerder een hoop stront.Sorry dat ik zo gemeen ben maar echt, kap ermee. Je bent 20 en beperkt je leven zó erg door haar van wat ik hieruit opmaak.
[..]
Daarom zei ik het juist.Maar ik vond de tip van iemand hierboven ook wel goed, schrijf iets van een briefje oid, dat je niet meegesleept wordt door jouw of haar emoties en vervolgens niet meer zegt wat je wilde zeggen maar het riedeltje van voor af aan begint.
Jij moet niet bij haar blijven omdat anders niemand anders dat doet. Wordt niemand gelukkiger van, ook zij niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:43 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder geprobeerd uit te maken. Toen ging ze huilend aan mijn been hangen en riep dat niemand van haar hield. Volgens mijn vader is ze een borderliner. Ik dacht dat hij dat zei om te plagen, maar ik begin steeds meer in te zien waarom hij dat zegt.
Ik heb zelf nog wel contact met een van mijn ex-vriendinnen. Het verschil is dat het ze hier regelmatig over de vloer komt en mijn vriendin er altijd bij mag zijn. Ze zijn nu zelfs vriendinnen. Het is al wel sinds mijn 16e uit met die vriendin, het is nooit erg serieus geweest. Ik heb mijn vriendin wel alles verteld over mijn ex. Dat wilde ze graag weten. Als zij met haar ex om wil gaan wil ik eigenlijk heel graag weten of hij haar terug wil of tenminste hoe hij is.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:42 schreef yasmi-nn het volgende:
[..]
Ik zit rond jullie leeftijd en ik heb mometeel zelf een relatie van meer dan 2 jaar. Ten eerste moet mijn vriend niet eens met het idee komen dat hij contact met zijn ex wil. Ex is ex. Punt
Echter kan ik begrijpen dat dit voor veel mensen geen probleem is. Dan zou ik wel de ex willen ontmoeten. Als ze niks te verbergen heeft, dan kunnen jullie toch samen iets doen of op z'n minst kennis maken?
Ze komt egoïstisch over. Het feit dat ze überhaupt niet snap dat jij dit niet fijn vind zegt ook veel over haar.
Persoonlijk zou ik gekapt zijn na zulke opmerkingen. Jij houdt van haar en zij vast ook wel van jou, maar wat ze zelf wil en haar eigen belangen komen voorop. Je geeft immers geen aandacht genoeg, geen cadeaujes genoeg en haar ex zou zogenaamd beter zijn. Dat ze niet snapt dat dit kwetsend is, terwijl jij je best voor haar doet. Ik zou ermee stoppen.
Ik kijk eigenlijk liever uit naar een meisje waar ik op kan vertrouwen inderdaad. En die ik kan verrassen met af en toe iets liefs zonder dat ze er elke dag om zeurt. Ze bestaan vast wel, zulke meisjes...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:45 schreef Tanin het volgende:
Of ze een borderliner is of niet, kunnen wij niet beoordelen, je vader ook niet.
Ze heeft wel borderline trekjes, net als mijn ex. Dat heeft je vader goed gezien en kunnen wij beamen.
Als je er moeite mee hebt afstand van haar te nemen, bedenk dan dat als zij rationeel zou nadenken (en dus niet in haar driftbui) zij ook geen vriend wilt die eigenlijk niet van d'r houdt, en die bij d'r is omdat hij niet alleen wil zijn.
Jij kunt haar niet geven wat zij wil, dat denkt ze alleen maar.
Ik heb inmiddels ook weer goed contact met een van mijn exen (niet die schreeuwert), af en toe erg gezellige gesprekken over skype ofzo, maar die heb ik al een jaar niet gezien. Echter, als ik die tegenkom en heb op dat moment een vriendin, zou ik die zeker aan elkaar voorstellen (die zouden het dan ook als het goed is prima moeten kunnen vinden)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:46 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik heb zelf nog wel contact met een van mijn ex-vriendinnen. Het verschil is dat het ze hier regelmatig over de vloer komt en mijn vriendin er altijd bij mag zijn. Ze zijn nu zelfs vriendinnen. Het is al wel sinds mijn 16e uit met die vriendin, het is nooit erg serieus geweest. Ik heb mijn vriendin wel alles verteld over mijn ex. Dat wilde ze graag weten. Als zij met haar ex om wil gaan wil ik eigenlijk heel graag weten of hij haar terug wil of tenminste hoe hij is.
Haha, dat riep ik net ook nog. Je vader en ik zitten iig op één lijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:43 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder geprobeerd uit te maken. Toen ging ze huilend aan mijn been hangen en riep dat niemand van haar hield. Volgens mijn vader is ze een borderliner. Ik dacht dat hij dat zei om te plagen, maar ik begin steeds meer in te zien waarom hij dat zegt.
quote:
Uiteraard! dat is wel een vereiste na al deze goede raad!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:50 schreef Schilpad het volgende:
Zal ik woensdag even updaten over hoe het gesprek ging?
TS, je vriendin doet alsof jij er een groot probleem van maakt dat zij met haar ex wil omgaan. Wat is dat voor onzin? Zoals je al zegt, zij wilde ook alles weten omdat je nog met een ex omgaat. Dat is haar goed recht, maar als het om haar ex gaat dan mag jij er niks van wegen? Wat is dat voor onzin?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:46 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik heb zelf nog wel contact met een van mijn ex-vriendinnen. Het verschil is dat het ze hier regelmatig over de vloer komt en mijn vriendin er altijd bij mag zijn. Ze zijn nu zelfs vriendinnen. Het is al wel sinds mijn 16e uit met die vriendin, het is nooit erg serieus geweest. Ik heb mijn vriendin wel alles verteld over mijn ex. Dat wilde ze graag weten. Als zij met haar ex om wil gaan wil ik eigenlijk heel graag weten of hij haar terug wil of tenminste hoe hij is.
Ze doet eigenlijk altijd moeilijk om alles. Ze belt me elke dag minimaal drie keer op om te vragen waar ik ben en met wie. Dat verteld ik ook altijd eerlijk. Waarom er dan een probleem is als ik een keer iets van haar wil weten snap ik ook niet. Als ik haar bel (eigenlijk niet vaak, omdat ze mij zo vaak belt) is dat om iets liefs te zeggen of iets grappigs te vertellen. Soms om een afspraak te maken wanneer we elkaar weer zien. Ik hoopte dat ze ook een keer zou bellen om gewoon te zeggen dat ze van me houdt of dat ze het leuk heeft met haar vriendinnen of zo. Die hoop zal ik maar laten varen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:51 schreef yasmi-nn het volgende:
[..]
TS, je vriendin doet alsof jij er een groot probleem van maakt dat zij met haar ex wil omgaan. Wat is dat voor onzin? Zoals je al zegt, zij wilde ook alles weten omdat je nog met een ex omgaat. Dat is haar goed recht, maar als het om haar ex gaat dan mag jij er niks van wegen? Wat is dat voor onzin?
Je komt erg lief over, misschien te lief? Dat ze daarom maar denkt dat ze alles kan zeggen en doen. Je houdt immers van haar dus je zal dan oom wel niks doen.
En dan nog iets. Probeer, als je nog iets wil redden in de relatie, haar uit te leggen dat als ze iets geheimhoudt, jij haar gaat wantrouwen. Als er niks is, waarom dan zo moeilijk doen?
Slaap lekker! Zit er niet mee. Het komt wel goed, en zo niet, dan zijn er zat meisjes die af en toe cadeautjes wel waarderen, je tijd een aandacht wel waarderen en hun ex niet boven jou plaatsen. En die niet liegen over waar en met wie ze zijn. Dat is trouwens ook een punt dat je moet meenemen in je beslissing!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:52 schreef Schilpad het volgende:
Bedankt iedereen:) Ik ga proberen te slapen. Morgen zijn er weer colleges
Ik heb haar al een keer zoiets gezegd (ze belde me toen op om te zeggen dat ze met die ex aan een tafeltje op haar school zat). Ik zei: 'Ik wil dat je het uitmaakt met mij voordat je wat met hem doet. Als je me niets verteld ga ik je wantrouwen. Als je nog gevoelens voor hem hebt zul je moeten kiezen.'quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:52 schreef goofy_goober het volgende:
Ik zou niet eens een gesprek aangaan, maar gewoon zeggen van: 'als jij naar die ex gaat dan hoef je ook niet meer terug te komen bij mij.' Als ze gaat dan weet je gelijk op welke plaats jij staat bij haar.
Een gesprek aanknopen met een latente borderliner is vragen om problemen. En aan je antwoorden te zien is die chick een kei in het manipuleren en de waarheid verdraaien. Dus mijn voorspelling is dat het gesprekje eindigt met dat alles jouw schuld is en jij ook nog eens zal denken dat het zo is.
Reverse psychology.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:57 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik heb haar al een keer zoiets gezegd (ze belde me toen op om te zeggen dat ze met die ex aan een tafeltje op haar school zat). Ik zei: 'Ik wil dat je het uitmaakt met mij voordat je wat met hem doet. Als je me niets verteld ga ik je wantrouwen. Als je nog gevoelens voor hem hebt zul je moeten kiezen.'
Toen hing ze op. Drie uur later belde ze me dan wel weer om te vragen of ik was vreemdgegaan. Ik snap er niets van...
Maak ook overal een probleem van, kijk hoe ze erop gaat reageren. Sommige mensen snappen het namelijk niet als je het met woorden uitlegt of het dringt niet tot ze door.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:54 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ze doet eigenlijk altijd moeilijk om alles. Ze belt me elke dag minimaal drie keer op om te vragen waar ik ben en met wie. Dat verteld ik ook altijd eerlijk. Waarom er dan een probleem is als ik een keer iets van haar wil weten snap ik ook niet. Als ik haar bel (eigenlijk niet vaak, omdat ze mij zo vaak belt) is dat om iets liefs te zeggen of iets grappigs te vertellen. Soms om een afspraak te maken wanneer we elkaar weer zien. Ik hoopte dat ze ook een keer zou bellen om gewoon te zeggen dat ze van me houdt of dat ze het leuk heeft met haar vriendinnen of zo. Die hoop zal ik maar laten varen.
Waarom zou hij dat uberhaupt proberen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:59 schreef yasmi-nn het volgende:
[..]
Maak ook overal een probleem van, kijk hoe ze erop gaat reageren. Sommige mensen snappen het namelijk niet als je het met woorden uitlegt of het dringt niet tot ze door.
Of ze doet alsof ze het niet snapt.
Zo de waard is vertrouwt ie z'n gasten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:57 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Drie uur later belde ze me dan wel weer om te vragen of ik was vreemdgegaan. Ik snap er niets van...
Weet ik veelquote:Op dinsdag 11 januari 2011 01:04 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat uberhaupt proberen?
Maar inderdaad, dit dus.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 01:05 schreef goofy_goober het volgende:
Uitmaken is makkelijker, en verstandiger.
Gelukkig zijn er zat naieve mensen zoals de user hierboven die hun vriendin door jan en alleman laten neuken en dit goedkeuren.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:56 schreef Microtubuli het volgende:
Waar bemoei je je mee? Het is haar leven, je kunt een vrouw niet verbieden om contact te hebben met anderen (al dan niet seksueel).
Hoezo prima? Voor hem is dat totaal niet prima.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:00 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Waarom moet ze het daarvoor eerst uitmaken? Als ze van 2 walletjes wil snoepen ook prima toch, het lijkt welhaast een ongeschreven regel dat men maar één vriend(in) mag hebben, dikke bullshit imo.
maar ze heeft meer/ook gevoelens voor ts.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 04:23 schreef -Strawberry- het volgende:
Als het nou enkel om luchtig contact ging, maar door alle dingen die ze wel eens naar je roept zou ik me er ook totaal niet prettig bij voelen. Er hoeft maar iets te gebeuren en die vriend zal haar troosten, wat haar in de verleiding brengt om vreemd te gaan.
Belangrijkste punt: het klinkt niet alsof zij totaal geen gevoelens meer voor hem heeft.
enquote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:54 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ze doet eigenlijk altijd moeilijk om alles. Ze belt me elke dag minimaal drie keer op om te vragen waar ik ben en met wie. Dat verteld ik ook altijd eerlijk. Waarom er dan een probleem is als ik een keer iets van haar wil weten snap ik ook niet. Als ik haar bel (eigenlijk niet vaak, omdat ze mij zo vaak belt) is dat om iets liefs te zeggen of iets grappigs te vertellen. Soms om een afspraak te maken wanneer we elkaar weer zien. Ik hoopte dat ze ook een keer zou bellen om gewoon te zeggen dat ze van me houdt of dat ze het leuk heeft met haar vriendinnen of zo. Die hoop zal ik maar laten varen.
Ik denk dat die dingen, die je niet snapt, misschien acties van haar zijn die komen komen door haar onzekerheid.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:57 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik heb haar al een keer zoiets gezegd (ze belde me toen op om te zeggen dat ze met die ex aan een tafeltje op haar school zat). Ik zei: 'Ik wil dat je het uitmaakt met mij voordat je wat met hem doet. Als je me niets verteld ga ik je wantrouwen. Als je nog gevoelens voor hem hebt zul je moeten kiezen.'
Toen hing ze op. Drie uur later belde ze me dan wel weer om te vragen of ik was vreemdgegaan. Ik snap er niets van...
Dat is geen teken dat ze om hem geeft, dat is een jaloerse controlfreak. En het geeft ook niet aan dat ze meer gevoelens voor TS heeft. Weet jij veel hoe jaloers ze wel niet is van haar ex-vriend.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 04:46 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
maar ze heeft meer/ook gevoelens voor ts.
zie dit dan:
Dat ze vraagt of hij is vreemdgegaan in zo'n situatie, zegt mij meer dat ZIJ zoiets zou doen in die situatie. Ze houdt niet van TS, maar ze wil gewoon niet alleen zijn. Dat betekent niet dat ze om hem geeft, maar dat ze bang is alleen te zijn of gedumpt te worden.quote:Ik denk dat die dingen, die je niet snapt, misschien acties van haar zijn die komen komen door haar onzekerheid.
ik snap het probleem niet, ze blijft bij je terugkomen, dat is toch iets goeds?
misschien moet je er maar mee leren leven en er voor gaan, en toegeven aan haar behoeftes
(behoeftes bijvoorbeeld dat ze met die vriend dat dagje uit kan)
denk het niet, ze kennen elkaar "al" anderhalf jaar volgens de op. tussen aanhalingstekens omdat ze nog maar 18-20 zijnquote:Op dinsdag 11 januari 2011 05:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is geen teken dat ze om hem geeft, dat is een jaloerse controlfreak. En het geeft ook niet aan dat ze meer gevoelens voor TS heeft. Weet jij veel hoe jaloers ze wel niet is van haar ex-vriend.
Als ze van 2 walletjes wil snoepen ook prime?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:00 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Ik kan me in geen enkele vorm voorstellen dat je vriendin het aantrekkelijk vind als je je zo opstelt, ik zou zoals hierboven gezegd wordt wat meer ruggengraat tonen. Want als je die slachtoffer-rol aan blijft houden is ze sowieso in no-time weg.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:33 schreef Schilpad het volgende:
Ik heb niet kunnen slapen. Ze ziet hem elke dag op school (ze volgen gelukkig wel een andere studie). Vannacht belde ze me weer op en ze zei dat ze eerlijk was. Ze zou het eerst netjes uitmaken met mij voordat ze iets met iemand anders doet. Toch heb ik een heel naar gevoel in mijn buik, alsof er iets helemaal mis is.
Ik hou van haar, maar ik vertrouw haar niet. En ik weet niet hoe ik een bewijs kan vinden of ze te vertrouwen is. Zij kijkt altijd al mijn smsjes na en weet het wachtwoord van mijn e-mail. Zoiets doe ik bij haar niet, omdat ik het al vervelend genoeg vind dat ze mij zo controleert.
Ik kan haar beter dumpen, maar ik hou van haar. Ik wil haar wel vertrouwen, maar ik heb daar geen reden voor.
Hey mag ik vragen hoe oud jullie zijn?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:54 schreef Schilpad het volgende:
[..]
en als ik dit zo lees is het beter dat je haar kwijt bent dan rijk...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:33 schreef Schilpad het volgende:
Ik heb niet kunnen slapen. Ze ziet hem elke dag op school (ze volgen gelukkig wel een andere studie). Vannacht belde ze me weer op en ze zei dat ze eerlijk was. Ze zou het eerst netjes uitmaken met mij voordat ze iets met iemand anders doet. Toch heb ik een heel naar gevoel in mijn buik, alsof er iets helemaal mis is.
Ik hou van haar, maar ik vertrouw haar niet. En ik weet niet hoe ik een bewijs kan vinden of ze te vertrouwen is. Zij kijkt altijd al mijn smsjes na en weet het wachtwoord van mijn e-mail. Zoiets doe ik bij haar niet, omdat ik het al vervelend genoeg vind dat ze mij zo controleert.
Ik kan haar beter dumpen, maar ik hou van haar. Ik wil haar wel vertrouwen, maar ik heb daar geen reden voor.
Kijk eens naar de eerste regel van de topicstart?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:38 schreef Olle. het volgende:
weet overigens ook niet hoelang jullie al hebben
excuus anderhalf jaar bedenk ik mij nu ik jouw zin leesquote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kijk eens naar de eerste regel van de topicstart?
Een gezonde relatie hoort niet zo te zijn. Ook kun je de illusie laten varen dat het beter wordt, een dalende lijn is immers al vastgesteld. Een ander kun je niet veranderen. Alleen hoe je er zelf mee omgaat.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:42 schreef Schilpad het volgende:
Ze wil niet kiezen tussen mij en hem. En ze heeft dan wel beloofd dat ze niets met hem wil doen, maar ik vertrouw haar echt niet. Dat wantrouwen heeft ze eigenlijk bij me gekweekt door zo veel te liegen en me altijd te controleren. Toen we net was hadden was ze veel losser. Het wordt steeds ingewikkelder en ze heeft steeds meer dingen die ik niet begrijp.
probeer je roze bril eens af te zettenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:42 schreef Schilpad het volgende:
Ze wil niet kiezen tussen mij en hem. En ze heeft dan wel beloofd dat ze niets met hem wil doen, maar ik vertrouw haar echt niet. Dat wantrouwen heeft ze eigenlijk bij me gekweekt door zo veel te liegen en me altijd te controleren. Toen we net was hadden was ze veel losser. Het wordt steeds ingewikkelder en ze heeft steeds meer dingen die ik niet begrijp.
de keus bij haar laten kan ze zelf niet aan TS...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:45 schreef Schilpad het volgende:
Ja, ik heb haar ook gezegd: Als je geen monogame relatie met mij wil maak het dan uit! Dan wil ik best vrienden zijn, of gewoon netjes uit elkaar gaan. Maar ik wil dat ze OF trouw en eerlijk is, OF dat ze gewoon stopt met deze relatie.
Het is eigenlijk alleen maar afwachten tot ze me weer belt. Voor zessen vanavond belt ze zeker nog wel een keer, dat weet ik nu al. Vooral omdat ik haar vandaag niet zie.
Waarom moet zij degene zij die stopt met deze relatie in vredesnaam? Waarom spreken jullie sowieso over dat zij het eerst netjes uitmaakt voor ze iets met een ander doet? Jullie gaan er al vanuit dat ze je zal bedonderen en dat is geen basis voor de monogame relatie die jij wil. Accepteer gewoon dat jullie wat betreft ideeën over de toekomst en relaties niet bij elkaar passen. Er is geen enkele manier waarop dit gaat werken, want je kunt haar niet veranderen en jij wil niet de relatie die zij nastreeft.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:45 schreef Schilpad het volgende:
Ja, ik heb haar ook gezegd: Als je geen monogame relatie met mij wil maak het dan uit! Dan wil ik best vrienden zijn, of gewoon netjes uit elkaar gaan. Maar ik wil dat ze OF trouw en eerlijk is, OF dat ze gewoon stopt met deze relatie.
Het is eigenlijk alleen maar afwachten tot ze me weer belt. Voor zessen vanavond belt ze zeker nog wel een keer, dat weet ik nu al. Vooral omdat ik haar vandaag niet zie.
TS wil je ook nog reageren op opmerkingen zoals waarom zij het uit moet maken en niet jij dit kunt? En zoals Seven al zegt, waarom geen goed gesprek?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:47 schreef Schilpad het volgende:
Ze heeft het beloofd en ze zei dat ze er zo veel spijt van had toen ze in haar vorige relatie (met drie verschillende kerels) vreemd is gegaan, dat ze nooit meer zoiets doet.
Waarom geloof ik ik dit niet?
nee is niet domquote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:52 schreef Schilpad het volgende:
Ik probeer morgen een goed gesprek met haar te voeren. Alleen gaat ze erg snel schreeuwen en verwijten maken.
Waarom ik haar niet dump, weet ik niet. Als het zo doorgaat doe ik het zeker, maar op een of andere manier hoop ik dat het goed komt. Dom, ik weet het.
Dat was ik al van planquote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:54 schreef Kreator het volgende:
Laat haar dit topic lezen. Ben je klaar.
Agree, laat ze lekker op stap gaan, gebeurd er iets dan beuk je die kerel in elkaarquote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:33 schreef HLV_Siempre het volgende:
Gewoon "nee". Had ze d'r grote bek maar moeten houden over hem
Trouwens, mep die kerel gewoon in mekaar. Dit lijkt me helemaal het soort meisje dat er nat van wordt.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:33 schreef HLV_Siempre het volgende:
Gewoon "nee". Had ze d'r grote bek maar moeten houden over hem
Trouwens, mep die kerel gewoon in mekaar. Dit lijkt me helemaal het soort meisje dat er nat van wordt.
Wtf zijn dit nou weer voor reactiesquote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:36 schreef roy040 het volgende:
[..]
Agree, laat ze lekker op stap gaan, gebeurd er iets dan beuk je die kerel in elkaar
Sorry, dan geef je die vriendin er een. en daarna die vriend :dquote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:40 schreef Michhas het volgende:
[..]
[..]
Wtf zijn dit nou weer voor reacties
TS schiet hier toch niks mee op? Uiteindelijk zal dit meisje toch wel een andere jongen vinden om mee te ouwehoeren.
Plus het feit dat die ex van haar er niks mee te maken, hij gaat niet vreemd, de vriendin van TS gaat vreemd. Je hoeft niet iemand te straffen die niks verkeerd doet
De kosmische balans herstellenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:40 schreef Michhas het volgende:
[..]
[..]
Wtf zijn dit nou weer voor reacties
TS schiet hier toch niks mee op? Uiteindelijk zal dit meisje toch wel een andere jongen vinden om mee te ouwehoeren.
Plus het feit dat die ex van haar er niks mee te maken, hij gaat niet vreemd, de vriendin van TS gaat vreemd. Je hoeft niet iemand te straffen die niks verkeerd doet
wat een kut opmerking?? hij heeft zeker het recht om zich ermee te bemoeien...quote:Op maandag 10 januari 2011 23:56 schreef Microtubuli het volgende:
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:58 schreef sherezade het volgende:
[..]
wat een kut opmerking?? hij heeft zeker het recht om zich ermee te bemoeien...
Hij kan haar niks verbieden nee maar hij mag zeker hier een punt over maken en zijn gevoel erbij neer leggen...
zou nogal mooi zijn dat als je partner iets wilt gaat ondernemen met zijn/haar ex en je daar niets over mag zeggen..
Ik zou het btw echt niet willen als mijn ex ermee aan kwam, ik zou me dan zorgen maken..blijkbaar hebben hun dan toch nog iets samen wat ze bij jou misschien mist en dat ze daarom met hem wilt omgaan......
Afspreken met een ex moet kunnen, maar die dingen die ze tegen je zegt kunnen echt niet! Zou voor mij reden zijn om hey uit te makenquote:Op maandag 10 januari 2011 23:50 schreef Schilpad het volgende:
Mijn vriendin en ik zijn pas anderhalf jaar samen, maar nu dienen de problemen zich al aan. Ze wil graag weer een keer wat leuks gaan doen met haar ex. Ze wil 'vrienden' met hem zijn. Op zich zou ik er niet veel problemen mee hebben, maar het probleem is dat ze in eerdere relaties al eens vreemd is gegaan. Ze zegt dat ze genoeg heeft aan mij, maar als ik ruzie met haar heb begint ze me wel vaak met die betreffende ex te vergelijken.
'*naam ex* kocht veel vaker cadeautjes voor me!' en dat soort uitspraken. Ook geeft ze weleens aan dat ze hem liever heeft dan mij, maar alleen wanneer we ruzie hebben.
Moet ik me nu zorgen gaan maken als ze naar hem toe gaat of ben ik te jaloers?
Omdat hij haar vroeger gekend heeft, en ze toen wel normaal deed. Ze deed net zo normaal in de begin periode van de relatie, maar nu niet meer. TS hoopt dat ze weer normaal gaat doen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:15 schreef Michhas het volgende:
TS, ik ga er niet omheen lullen, heb het hele topic gelezen, en jij bent niet meer gelukkig met haar. Dat staat vast.
Waarom zou je bij haar blijven? Vertel dat nou eens dan, waarom?
Omdat je anders alleen bent? Dat is een slap excuus.
Omdat je haar niet kwijt wilt? Je hebt het misschien niet door, maar je bent haar al kwijt.
Dit kan gewoon niet zo, hoe kan je dit voor je eigen ogen zien gebeuren en er niks aan doen?! Grow some balls, en vertel haar eens waar het op staat!
Als je bij haar blijft wordt je alleen maar wantrouwiger en ongelukkiger, dus doe er wat aan. Niemand anders gaat het voor je doen, haar ex niet, jouw vrienden niet, en zij zelf niet. Bust a move man, stand up for yourself. De enige die deze situatie kan en moet veranderen ben jij.
Goed zo! Blijf doorgaan! Geef je grenzen aan!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:49 schreef Schilpad het volgende:
Net wilde ze in de pauze bij me langskomen op school. Geen idee waarom. Ze zei dat als ze iets met hem had gewild, ze al lang wel naar hem toe was gegaan. Ik heb gezegd dat ik haar stemmingswisselingen een beetje zat ben en dat ik niet meer samen wil gaan wonen. Haar reactie was:
'Als jij dat wilt'.
Vaag.
ik vraag me af, hoe klonk dat 'als jij dat wilt'?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:49 schreef Schilpad het volgende:
Net wilde ze in de pauze bij me langskomen op school. Geen idee waarom. Ze zei dat als ze iets met hem had gewild, ze al lang wel naar hem toe was gegaan. Ik heb gezegd dat ik haar stemmingswisselingen een beetje zat ben en dat ik niet meer samen wil gaan wonen. Haar reactie was:
'Als jij dat wilt'.
Vaag.
Wat doe je nog met deze meid, ze is niet goed voor je manquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:02 schreef Schilpad het volgende:
Ze zei het heel nuchter, alsof het haar niet veel deed. Op de toon van: 'wil je een koekje? pak er maar een?' alsof er gewoon een vriend om een koekje vraagt en jij een trommel vol hebt.
Kwestie van jou willen verwarren zodat je straks weer met hangende pootjes terugkomt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:02 schreef Schilpad het volgende:
Ze zei het heel nuchter, alsof het haar niet veel deed. Op de toon van: 'wil je een koekje? pak er maar een?' alsof er gewoon een vriend om een koekje vraagt en jij een trommel vol hebt.
Gelukkig.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:08 schreef Schilpad het volgende:
Ik denk inderdaad dat ze nu hoopt dat ik in paniek raak omdat het lijkt of het haar niets doet. Maar eigenlijk ben ik wel blij met deze keuze.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:08 schreef Schilpad het volgende:
Ik denk inderdaad dat ze nu hoopt dat ik in paniek raak omdat het lijkt of het haar niets doet. Maar eigenlijk ben ik wel blij met deze keuze.
Sorry maar dit is gewoon niet waar, borderline is een persoonlijkheidsstoornis en het is niet zo dat dat zich pas ontwikkeld als je volwassen bent (hoewel het pas 'mag' worden vastgesteld vanaf iemands 18e levensjaar).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:53 schreef Olle. het volgende:
[..]
en borderline begint pas boven te komen vanaf je 19 / 18 e levens jaar misschien dat ze daardoor veranderd is?
Daar probeer ik nu achter te komen. Ik zie de laatste tijd op school wel erg veel mooie vrouwen. En er zitten zelfs in mijn klas meisjes waar ik heel veel mee lach. Dan denk ik: Waarom kan ik niet zo omgaan met mijn eigen vriendin? Het gaat zo leuk met iedereen, maar met haar niet. Vanmiddag zat ik naar haar te kijken en ik vond haar niet meer zo mooi als ik haar ooit vond. Niet alleen omdat ze zeker 15 kilo is aangekomen, maar vooral door wat ze nu uitstraalt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:27 schreef CHZ het volgende:
Machtstrijdje dus.. Mja vind jij haar nog wel écht leuk trouwens?
En toch, ondanks dit, blijf je hopen op verbetering?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:29 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Daar probeer ik nu achter te komen. Ik zie de laatste tijd op school wel erg veel mooie vrouwen. En er zitten zelfs in mijn klas meisjes waar ik heel veel mee lach. Dan denk ik: Waarom kan ik niet zo omgaan met mijn eigen vriendin? Het gaat zo leuk met iedereen, maar met haar niet. Vanmiddag zat ik naar haar te kijken en ik vond haar niet meer zo mooi als ik haar ooit vond. Niet alleen omdat ze zeker 15 kilo is aangekomen, maar vooral door wat ze nu uitstraalt.
Das iig een verbetering over hoop hebbenquote:
quote:
Dit.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:41 schreef Olle. het volgende:
[..]
je weet het wel maar wilt er niet aan toegeven!
Als je er al over twijfelt of je haar leuk vindt, dan is het echt game over. De enige die dat nog moet inzien (of accepteren) ben jij.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:29 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Daar probeer ik nu achter te komen. Ik zie de laatste tijd op school wel erg veel mooie vrouwen. En er zitten zelfs in mijn klas meisjes waar ik heel veel mee lach. Dan denk ik: Waarom kan ik niet zo omgaan met mijn eigen vriendin? Het gaat zo leuk met iedereen, maar met haar niet. Vanmiddag zat ik naar haar te kijken en ik vond haar niet meer zo mooi als ik haar ooit vond. Niet alleen omdat ze zeker 15 kilo is aangekomen, maar vooral door wat ze nu uitstraalt.
schop haar eruit dan.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:01 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Goedzo TS! Je verdient veel beter!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:55 schreef Schilpad het volgende:
Oke. Voor mij is het helemaal klaar nu. Ik ben te weten gekomen dat mijn 'vriendin' steeds bij hem gaat zitten in de pauze. Hij wil er verder niets mee, hij heeft een vriendin. Eigenlijk heeft hij alleen maar medelijden omdat ze zoveel aandacht nodig heeft.
Ze dringt zich dus aan hem op. En nu blijft ze achter zonder wiens aandacht dan ook
Goed zo! Je bent er bijna!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:55 schreef Schilpad het volgende:
Oke. Voor mij is het helemaal klaar nu. Ik ben te weten gekomen dat mijn 'vriendin' steeds bij hem gaat zitten in de pauze. Hij wil er verder niets mee, hij heeft een vriendin. Eigenlijk heeft hij alleen maar medelijden omdat ze zoveel aandacht nodig heeft.
Ze dringt zich dus aan hem op. En nu blijft ze achter zonder wiens aandacht dan ook
Maakt het voor jou nog weer wat makkelijker om het uit te maken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:55 schreef Schilpad het volgende:
ben alleen benieuwd of hij het daadwerkeljik gedaan heeft eigenlijkquote:Op woensdag 12 januari 2011 02:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maakt het voor jou nog weer wat makkelijker om het uit te maken.
Snel op zoek naar een leuk vriendinnetje.
dat zal nog wel even zo blijven.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:52 schreef Schilpad het volgende:
Ik heb gezegd dat ik even rust aan mijn hoofd wil en zeker niet meer samen wil wonen. Vanmiddag gaan we praten en dan maak ik het uit. Van binnen weet ik al een paar maanden dat ik het uit moet maken.
Helaas blijft ze me wel 's nachts wakker bellen. Ik heb mn telefoon maar uit gezet.
Klinkt als een erg verwend meisje. Er zijn leukere exemplaren.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:01 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Heb je het gezegd of heb je het echt uitgemaakt?quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:02 schreef Schilpad het volgende:
Update: ik heb gezegd dat ik niet meer verder wil met haar. Nu doet ze alsof het haar niets kan schelen.
'Ik hield toch al niet meer van je' en 'Als jij dat wil' waren haar meest normale uitspraken van vanmiddag. Ik ben kotsmisselijk en ik heb geen idee waarom. Wat een kreng is het eigenlijk.
Knap van je dat je die stap hebt gezet. En vooral na zulke reacties van haar kant. Ik weet dat het even moeilijk is maar ik denk dat het veel beter is voor je is uiteindelijk!quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:02 schreef Schilpad het volgende:
Update: ik heb gezegd dat ik niet meer verder wil met haar. Nu doet ze alsof het haar niets kan schelen.
'Ik hield toch al niet meer van je' en 'Als jij dat wil' waren haar meest normale uitspraken van vanmiddag. Ik ben kotsmisselijk en ik heb geen idee waarom. Wat een kreng is het eigenlijk.
Ik lees dit topic nu pas, maar alleen al dit zinnetje uit de OPquote:
Lees het topic nog eens terug, uiteindelijk veel beter dat het over isquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:34 schreef Schilpad het volgende:
Het voelt alsof zij mij keihard heeft gedumpt inderdaad. Ik voel me echt intens verdrietig. Ik had gehoopt dat ik opgelucht zou zijn, maar ik voel me zo depressed dat ik bijna zeker weet dat het nooit meer over gaat...
Maar bij haar terug wil ik ook niet meer.
Het is echt uit.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:19 schreef Michhas het volgende:
[..]
Heb je het gezegd of heb je het echt uitgemaakt?
Dat is waarschijnlijk precies haar bedoeling. Laat je niet kennen, uiteindelijk ben jij degene die beter af is.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:34 schreef Schilpad het volgende:
Het voelt alsof zij mij keihard heeft gedumpt inderdaad. Ik voel me echt intens verdrietig. Ik had gehoopt dat ik opgelucht zou zijn, maar ik voel me zo depressed dat ik bijna zeker weet dat het nooit meer over gaat...
Maar bij haar terug wil ik ook niet meer.
Je moet helemaal fucking niks.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:37 schreef Schilpad het volgende:
> < ik kreeg trouwens een smsje van haar toen ik weer terug ging naar huis.
'Je moet wel mee uit zaterdag want dat heb je beloofd!'
Dit inderdaad. MSN verwijderen, nummer verwijderen, en niks meer van je laten horen.quote:
Je hebt een goede stap gezet, eerlijk waar!quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:36 schreef Schilpad het volgende:
Niets meer van haar gehoord. Ik weet niet of ik haar mis of dat ik gewoon bang ben om alleen te zijn. Ik ga in elk geval zelf niets meer laten horen.
Hey schildpad,quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:36 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Het is echt uit.
'Ik wil niet meer verder met jou.'
'OH DUS JIJ WILT MIJ NIET MEER?'
'Ik stop met deze relatie.'
'BEST IK HIELD TOCH AL NIET VAN JOU!'
Ongeveer zo ging het.
Ik ken het gevoelquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:36 schreef Schilpad het volgende:
Niets meer van haar gehoord. Ik weet niet of ik haar mis of dat ik gewoon bang ben om alleen te zijn. Ik ga in elk geval zelf niets meer laten horen.
Probeer actief te blijven, het gemis is het ergst op de momenten dat je niks te doen bent.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:10 schreef Schilpad het volgende:
Update: Het is nog steeds uit. Het weekendje weg is geannuleerd. Gisteren kwam ze haar spullen halen, en probeerde me te zoenen. Toen ik haar wegduwde is ze heel beledigd naar huis gegaan. Als ik niet in mijn eentje ben mis ik haar eigenlijk niet, alleen wanneer ik 's nachts weer alleen in bed lig.
goed gedaan! knap van je, lijkt me niet makkelijk!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:10 schreef Schilpad het volgende:
Update: Het is nog steeds uit. Het weekendje weg is geannuleerd. Gisteren kwam ze haar spullen halen, en probeerde me te zoenen. Toen ik haar wegduwde is ze heel beledigd naar huis gegaan. Als ik niet in mijn eentje ben mis ik haar eigenlijk niet, alleen wanneer ik 's nachts weer alleen in bed lig.
Lekker voor haar! En nu moet je sterk blijven en je rug recht houden!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:10 schreef Schilpad het volgende:
Volhouden TS, nu beginnen de psycho-acties van haar kant.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:43 schreef Schilpad het volgende:
Ik mis haar al veel minder. Gisteren had ze bedacht dat het blijkbaar een heel goed plan was om mij een roos te sturen. Ik heb hem weggegooit en ga al niet eens meer hopen dat ze nu wel lief is of lief blijft.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:43 schreef Schilpad het volgende:
Ik mis haar al veel minder. Gisteren had ze bedacht dat het blijkbaar een heel goed plan was om mij een roos te sturen. Ik heb hem weggegooit en ga al niet eens meer hopen dat ze nu wel lief is of lief blijft.
Ik heb haar een mail gestuurd waarin ik haar aangeef dat ik geen contact meer met haar wil. Vandaag heb ik nog niets gehoord van haar, op een enkel smsje na. Toen ik niet reageerde hoorde ik niets meer van haar. Ik hoop niet dat ze allerlei onzin uit te kast gaat trekken om mijn aandacht te vangen...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volhouden TS, nu beginnen de psycho-acties van haar kant.
Weinig kans.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:51 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Ik heb haar een mail gestuurd waarin ik haar aangeef dat ik geen contact meer met haar wil. Vandaag heb ik nog niets gehoord van haar, op een enkel smsje na. Toen ik niet reageerde hoorde ik niets meer van haar. Ik hoop niet dat ze allerlei onzin uit te kast gaat trekken om mijn aandacht te vangen...
Whut? Mijn ex belde alleen nog op vandaag, om te vragen of ik al een ander had. Het is nog niet eens een week uitquote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:26 schreef Tanin het volgende:
[..]
Weinig kans.
Die van mij heeft:
-Een wandeltocht georganiseerd, waar een man of 40 op af kwam, om de avond van te voren te zeggen dat ze niet kan en vragen of ik de leiding even op me neem.
-Heeft tot 2 keer toe vriendinnen uitgenodigd terwijl ze niet thuis is, of ik even voor ze wil zorgen.
-Heeft een goede vriendin van me een mailtje gestuurd met allemaal aantijgingen (ik zou het halve dorp hier gehad hebben), gelukkig prikte die vriendin daar doorheen.
-Zou met diezelfde vriendin gesproken hebben en die zou mij helemaal te gek vinden, en dat zou de enige reden zijn dat ik met die vriendin om ging (ik geef toe, ik vind die vriendin leuk, maar ze heeft al een vriend, en dat weet m'n ex niet)
-Heeft een andere goede vriendin van mij ontzettend zwart lopen maken (tegenover mij), om vervolgens plannen te maken met haar op kamers te willen.
-Heeft me bedreigd, gechanteerd, zwart lopen maken en lopen liegen.
-Is een bos ingelopen en gezegd dat ze niet meer terug zou komen als ik niet meer met haar verder zou gaan
-Heeft (de inhoud van) een potje paracetamol in een keer ingeslikt (zegt ze, ik was er niet bij)
-Claimde dat ze met haar vorige ex nog altijd films keek en af en toe ging wandelen, dus dat moest ik ook doen
etc.
Dan weet je wat er op je af kan komen. Geen zorgen, je hoeft d'r niet zwart te maken, geef het een week of 2 en iedereen prikt er doorheen (en degene die dat niet doen zijn je vriendschap niet waardig)
borderline hequote:
Normale meisjes zijn per definitie niet leuk genoeg. Ja, voor hun kutterige vriendinnetjes.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:23 schreef Seven. het volgende:
Goed zo TS. Veel leuke dingen doen inderdaad. Dikke kans dat je snel een leuk en normaal meisje tegenkomt.
Klinkt als een behoorlijk labiel en wraakzuchtig kreng. Zou er niet meer in één huis willen leven.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:50 schreef Schilpad het volgende:
Mijn vriendin en ik zijn pas anderhalf jaar samen, maar nu dienen de problemen zich al aan. Ze wil graag weer een keer wat leuks gaan doen met haar ex. Ze wil 'vrienden' met hem zijn. Op zich zou ik er niet veel problemen mee hebben, maar het probleem is dat ze in eerdere relaties al eens vreemd is gegaan. Ze zegt dat ze genoeg heeft aan mij, maar als ik ruzie met haar heb begint ze me wel vaak met die betreffende ex te vergelijken.
'*naam ex* kocht veel vaker cadeautjes voor me!' en dat soort uitspraken. Ook geeft ze weleens aan dat ze hem liever heeft dan mij, maar alleen wanneer we ruzie hebben.
dat wist je al toen je nog een relatie met haar had, hoe ze in elkaar zatquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:58 schreef Schilpad het volgende:
Ik wed dat ze binnen drie weken een nieuwe vent heeft. Ze is toen ze met haar ex was met vijf jongens vreemd gegaan, waaronder zijn toenmalige beste vriend. Maar goed, dan weet ik ook gelijk zeker hoe ze in elkaar zit.
Dit lijkt me nogal zorgelijk. In een relatie moet je iemand waarderen om wie hij/ zij is. Natuurlijk mag je best aangeven waar jouw behoeftes liggen, maar dat is iets anders dan je partner steeds bekritiseren.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:01 schreef Schilpad het volgende:
[..]
Die opmerkingen zijn trouwens helaas niet eenmalig. Ze klaagt eigenlijk elke dag over me.
lekker zo'n 3de graads kruisverhoor, dat je het gesprek überhaupt aangaatquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:17 schreef Schilpad het volgende:
Oh lordy,
Even een noemenswaardige update. Vanmiddag was ik met een vriend in de stad. Daar kwam ik, hoe raad je het, mijn ex tegen. Ze probeerde naar me te glimlachen maar keek alsof ze wilde gaan stampvoeten.
'Mag ik even wat tegen je zeggen?' vroeg ze, met haar neus in de lucht. Nou, dat vond ik prima. Mijn vriend ging even wat bestellen bij een fastfoodketen. Toen hij uit beeld was begon dit rare gesprek:
Zij: 'Ik ben blij dat je het uitgemaakt hebt. Ik heb veel liever tijd voor mezelf dat met jou.'
Ik: 'Dat is mooi, dan.'
Zij: 'Ik kan zo weer een ander krijgen als ik wil, hoor.'
Ik: 'Doe wat je niet laten kunt, ik wens je veel succes.'
Zij: 'Heb jij al seks gehad met iemand anders?'
Ik: 'Nee, daar heb ik nog geen behoefte aan gehad.'
Zij: 'Heb je al een nieuw iemand op het oog dan?'
Ik (zuchtend): 'Neehee..'
Zij: 'Ik ook niet.'
Ik: 'Boeit me niet.'
Zij: 'Waarom bel jij mij nooit meer?'
Ik: 'Daar heb ik geen zin in!'
Zij: 'Heb je al contact met een ander waar je het wel mee ziet zitten?'
Ik: 'Bemoei je met je eigen zaken.'
Zij: 'Oh, dus je hebt nu al een ander. Lekker dan!'
Ik: 'Ik heb niemand anders, maar jij maakt me moe met je vragen. Ik wil rust.'
Zij: 'Mail of bel of chat je dan al met een ander?'
Ik: 'Ik mail/bel/chat met zoveel mensen, dan hoef ik er toch niet gelijk wat mee te doen?'
Zij: 'Jamaar...'
Ik: 'Ik ga eten, de groeten.' Ik duwde haar weg (niet eens hard ofzo) en ze begon te huilen midden op straat. Ik voel me nu weer (onterecht?) schuldig omdat ik haar aan het huilen heb gemaakt, maar ik kan d'r echt niet uitstaan...
Verder heeft ze niets raars uitgehaald gelukkig
Dan moet je maar beter worden in bed...quote:Op maandag 7 februari 2011 20:09 schreef Microtubuli het volgende:
Mijn vriendin wil blijven sexen met haar exen.
Er is nogal een verschil tussen gewoon anderen en een ex waarmee ze haar vriend vergelijkt waarbij hij ook nog eens niet bij mag zijn.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:56 schreef Microtubuli het volgende:
Het is niet lullig wat hij doet. Hij laat zien dat hij de baas is en dat hij regelt hoe het gaat. Zo niet dan neemt hij wel iemand anders..quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:55 schreef Tanin het volgende:
Het is lullig wat je doet op het moment Schildpad. En dat doet haar pijn.
Maar dat is goed en hoef je je niet schuldig over te voelen.
Het is helemaal niet lullig. Kijk hoe dat mokkel zich gedraagt, ik vind dat TS nog behoorlijk vriendelijk is voor haar. Als ik in zijn schoenen had gestaan had ik haar niet eens met haar gaan staan praten.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:25 schreef Tanin het volgende:
Op zon manier tegen iemand praten is wel degelijk lullig, zeker als het iemand is die om jou geeft. Echter, het is gewoon heel hard nodig op het moment, want zij moet leren niet langer om hem te geven, en daar is maar 1 manier voor.
Het is wel lullig wat hij doet, maar ze heeft het er zelf naar gemaakt.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:20 schreef JohnLoper het volgende:
[..]
Het is niet lullig wat hij doet. Hij laat zien dat hij de baas is en dat hij regelt hoe het gaat. Zo niet dan neemt hij wel iemand anders..
Vertaling: Ik wil mijn ex weer eens lekker in mijn kutje laten soppen, Niet doen TS. Ben dezelfde fout ingegaanquote:Op maandag 10 januari 2011 23:50 schreef Schilpad het volgende:
Ze wil 'vrienden' met hem zijn. Op zich zou ik er niet veel problemen mee hebben, maar het probleem is dat ze in eerdere relaties al eens vreemd is gegaan. Ze zegt dat ze genoeg heeft aan mij, maar als ik ruzie met haar heb begint ze me wel vaak met die betreffende ex te vergelijken.
Same here, goed werk TS!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:25 schreef RutgerJan het volgende:
@Schildpad, net je topic nagenoeg helemaal doorgelezen. Goed dat je het hebt uitgemaakt zeg!
[...]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |