Wachten is uberhaupt wel kut ja. Maar zoals ik al zei: misschien is die periode wel goed voor hem om aan het idee te wennen en zo.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:23 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Oh geeft niet hoor.
Nou ja, het speelt al een tijd en ik vind het best lang, er mag wel snel iets gebeuren wat mij betreft!
Het is vanuit een ander uitgangspunt, maar mijn broertje is vroeger toen hij net zo oud was als minipuber bijvoorbeeld een tijd naar een praatgroep gegaan voor kinderen die gepest worden.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:23 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja, hij schoot helemaal in de stress bij de gedachte erover te moeten praten in een groep. Ik zei al dat hij niks hoefde te zeggen als hij niet wilde... Maar afwachten hoe het gaat, ms valt het wel mee. Ik geloof dat ze ook dingen doen daar, niet alleen in een kring zitten zeg maar.
Ik heb geen probleem met jeugdzorg oid over de vloer hoor.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:20 schreef Ripley het volgende:
3 maanden is wel overzichtelijk toch, als het niet iets urgents is. Volgens mij wilde je zelf niet eens jeugdzorg over de vloer.
Hij heeft heel erg last van de scheiding en alle ellende eromheen, waardoor hij bij tijd en wijle gewoon onhandelbaar is. Hij kan zich niet uiten, thuis niet en op school niet en je ziet hem gewoon afglijden. Ik wil voorkomen dat hij straks echt ontspoort.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:24 schreef Ripley het volgende:
[..]
Wachten is uberhaupt wel kut ja. Maar zoals ik al zei: misschien is die periode wel goed voor hem om aan het idee te wennen en zo.
Sorry als ik heel nieuwsgierig doe, maar waarom wil je hulp?
Wat verwacht je dan van die mensen? Meer ruimte krijgen ze niet volgens mij, dus proberen ze zoveel mogelijk mensen te helpen voor zover ze kunnen. Probleem ligt eerder bij het beleidquote:Op maandag 10 januari 2011 17:25 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met jeugdzorg oid over de vloer hoor.![]()
Nooit gehad ook. Alleen heb ik wel een probleem met iemand die in een half uur even 10 jaar aan trauma's met het kind wil gaan bespreken
Precies, daar hoop ik ook opquote:Op maandag 10 januari 2011 17:24 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het is vanuit een ander uitgangspunt, maar mijn broertje is vroeger toen hij net zo oud was als minipuber bijvoorbeeld een tijd naar een praatgroep gegaan voor kinderen die gepest worden.
Ze doen daar idd ook spelletjes en andere dingen, en hij had er vooral wat aan omdat er kinderen zaten die dezelfde ervaringen hadden als hij. Hij is geen prater, maar het idee dat hij alleen al niet alles hoefde uit te leggen omdat zij in hetzelfde schuitje zaten hielp hem al genoeg.
Jij hoeft geen geld tussen die tieten te stoppen, die doen zelf het werk wel hoorquote:Op maandag 10 januari 2011 17:23 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ooh dus als ik een ontzettend lelijk shirt/jurkje/broek aan heb, maar met 100 euro tussen mijn tieten, is het al gauw goed?
Heb je enig idee waarom hij er zo'n moeite meeheeft? Misschien moet je je eigen emoties rustig met hem uitspreken zodat hij de zijne misschien een keertje uit?quote:Op maandag 10 januari 2011 17:26 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Hij heeft heel erg last van de scheiding en alle ellende eromheen, waardoor hij bij tijd en wijle gewoon onhandelbaar is. Hij kan zich niet uiten, thuis niet en op school niet en je ziet hem gewoon afglijden. Ik wil voorkomen dat hij straks echt ontspoort.
Ja dat is heel jammer. Maar dan mag ik toch wel balen als mijn kind daar de dupe van wordt.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:26 schreef Ripley het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan van die mensen? Meer ruimte krijgen ze niet volgens mij, dus proberen ze zoveel mogelijk mensen te helpen voor zover ze kunnen. Probleem ligt eerder bij het beleid
Nou ja, hij heeft ook een hoop voor zijn kiezen gehad, dus ik snap het wel. Maar hij kan er niet over praten, dat heb ik geprobeerd, believe me. Hij klapt gewoon dicht. Op school net zo.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:28 schreef Ripley het volgende:
[..]
Heb je enig idee waarom hij er zo'n moeite meeheeft? Misschien moet je je eigen emoties rustig met hem uitspreken zodat hij de zijne misschien een keertje uit?
Dit is overigens niet als kritiek bedoeld of als betweterij, ik vind het zielig als een kind zich zo voelt en het zal voor de meoder ook moeilijk zijn.
Komt helemaal goed met minipuberquote:Op maandag 10 januari 2011 17:29 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft ook een hoop voor zijn kiezen gehad, dus ik snap het wel. Maar hij kan er niet over praten, dat heb ik geprobeerd, believe me. Hij klapt gewoon dicht. Op school net zo.
En omdat ik hem dus niet kan helpen, probeer ik nu iemand te vinden die dat wel kan.
Ik kan me indenken dat dat heel kut is, want je krijgt geen aanknopingspunten op die manier.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:29 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft ook een hoop voor zijn kiezen gehad, dus ik snap het wel. Maar hij kan er niet over praten, dat heb ik geprobeerd, believe me. Hij klapt gewoon dicht. Op school net zo.
En omdat ik hem dus niet kan helpen, probeer ik nu iemand te vinden die dat wel kan.
dit is wel iets wat zou kunnen werkenquote:Op maandag 10 januari 2011 17:28 schreef Ripley het volgende:
[..]
Heb je enig idee waarom hij er zo'n moeite meeheeft? Misschien moet je je eigen emoties rustig met hem uitspreken zodat hij de zijne misschien een keertje uit?
oh ja, dat snap ik wel. Ik vond je op dat moment alleen nogal persoonlijk aanvallend op die vrouw die ook maar werk doet.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:28 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ja dat is heel jammer. Maar dan mag ik toch wel balen als mijn kind daar de dupe van wordt.
Maar mijn angst was geheel onterecht. Mijn koter heeft het heel goed doorstaan
We hebben wel een keer heel hard tegen kussens gebokst.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dit is wel iets wat zou kunnen werkenmaar dat ligt maar net aan je kind, als het er eentje is die al bij een beetje n serieuzig gesprek de benen neemt of dichtklapt dan word het weer lastiger
( niet om af te zeiken heik denk met je mee )
Je kunt ook ( dit is een wat extremere) keiharde muziek aanzetten en bijvoorbeeld in de tuin symbolisch dingen kapot gaan gooien en dan erbij zeggen, of roepen, waar je vanaf wilt en dan gooien "ik wil me niet meer boos voelen" * gooit appel ofzo kapot* . Soms is zoiets een beetje nodig om uit te lokken, en dan is het niet zo bedreigen gesprek achtig, maar gewoon ff lekker rebels doen met mama
In Huppels geval was het ook niet op haar uitnodiging dat die vrouw langskwam, dus ik kan me best voorstellen dat je daar dan wat moeite mee hebt.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:34 schreef Ripley het volgende:
[..]
oh ja, dat snap ik wel. Ik vond je op dat moment alleen nogal persoonlijk aanvallend op die vrouw die ook maar werk doet.
Uhuh was ik ook. Komt omdat ze al had bewezen niet eens te luisteren.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:34 schreef Ripley het volgende:
[..]
oh ja, dat snap ik wel. Ik vond je op dat moment alleen nogal persoonlijk aanvallend op die vrouw die ook maar werk doet.
Ooh, dan weet ik hoe ik moet versieren de volgende keer. Vandaar dat het nooit lukte!quote:
Waarom nou weer diequote:Op maandag 10 januari 2011 17:27 schreef rival het volgende:
Jij hoeft geen geld tussen die tieten te stoppen, die doen zelf het werk wel hoor
door groepsdruk gaan mensen praten he..quote:Op maandag 10 januari 2011 17:36 schreef Ripley het volgende:
Waarom dan niet 1 op 1 als hij dat aangeeft? Dat zou ik ook enorm prefereren, ik zou niet snel het achterste van mijn tong laten zien in een groep.
Nee, maar jeugdzorg was door iemand anders ingeroepen. Wees dan boos op die persoon of op jezelf dat iemand kennelijk reden ziet om ze in te roepen.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:36 schreef Kluts het volgende:
[..]
In Huppels geval was het ook niet op haar uitnodiging dat die vrouw langskwam, dus ik kan me best voorstellen dat je daar dan wat moeite mee hebt.
Tassen..... ik weet niet eens hoeveel ik er heb... maar in mijn hele leven al wel meer dan 20 gehadquote:
als het n goede begeleider heeft zal die dat wel zien bij het ventje en m begeleiden op een manier die wel bij hem past, door toneel, of tekenen, zingen, dansen whatever..quote:Op maandag 10 januari 2011 17:37 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
de groepsdruk van het praten he..
Omdat ik denk dat het goed is als hij ziet dat hij niet de enige is die in deze situatie zit. Maar als hij het echt heel naar vindt, dan gaan we gewoon iets anders zoeken hoor.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:36 schreef Ripley het volgende:
Waarom dan niet 1 op 1 als hij dat aangeeft? Dat zou ik ook enorm prefereren, ik zou niet snel het achterste van mijn tong laten zien in een groep.
Ik was heel blij dat ik niet voor mn loge hoef te koken. Kon ik lekker vroeg met het eten beginnen.quote:
Ik heb min of meer gedwongen 1 tas.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:38 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Tassen..... ik weet niet eens hoeveel ik er heb... maar in mijn hele leven al wel meer dan 20 gehad
Vroeg beginnen met koken prima. Maar om vijf uur al eten is me te vroegquote:Op maandag 10 januari 2011 17:40 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik was heel blij dat ik niet voor mn loge hoef te koken. Kon ik lekker vroeg met het eten beginnen.
Nu is HK foetsie, geen idee hoe laat ie terug is. Dus ik sta nog steeds laat in de keuken ben ik bang
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |