Ik weet nog dat ik het bijzonder teleurstellend vond toen ik te horen kreeg wat je met HBO Recht kon doen. Genoeg reden om te stoppen, dacht ik toenquote:Op maandag 10 januari 2011 13:49 schreef Samzz het volgende:
Weet ik nog niet. Het lijkt me wel leuk om iets die richting op te doen, maar ik wil echt niet in de rechtbank procederen of zo
Ah. Opkomen voor de rechten van dieren en/of het milieu enzo?quote:Op maandag 10 januari 2011 13:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, daarom ga ik in het recht ook de hippische kant op
behalve een vermoeide rechterquote:Op maandag 10 januari 2011 13:52 schreef Ripley het volgende:
ow, echt in de rechtbank de advocaat uithangen lijkt me juist geweldig.
Niemand die zeurt dat je te stellig bent of te veel argumenten hebt
Je zou denken dat alle advocaten vrouw zouden zijnquote:Op maandag 10 januari 2011 13:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat is volgens mij juist de bedoeling in een rechtzaal.
Je moet wel enorm stevig in je schoenen staan. En strafprocesrecht is echt bikkelhard.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:52 schreef Ripley het volgende:
ow, echt in de rechtbank de advocaat uithangen lijkt me juist geweldig.
Niemand die zeurt dat je te stellig bent of te veel argumenten hebt
Die wetten moeten nog ontwikkeld worden. Maar, paarden inderdaadquote:Op maandag 10 januari 2011 13:52 schreef STING het volgende:
[..]
Ah. Opkomen voor de rechten van dieren en/of het milieu enzo?
--edit--
Ah, specifiek voor paarden
Zou ik ook zeggenquote:Op maandag 10 januari 2011 13:52 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik het bijzonder teleurstellend vond toen ik te horen kreeg wat je met HBO Recht kon doen. Genoeg reden om te stoppen, dacht ik toen
Hoezo, hebben ze er ook stofzuigers en keukens?quote:Op maandag 10 januari 2011 13:53 schreef HeatWave het volgende:
Je zou denken dat alle advocaten vrouw zouden zijn.
Ja, daar kan je echt niks mee. MBO recht net zo, dat is het gewoon allemaal net niet.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:52 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik het bijzonder teleurstellend vond toen ik te horen kreeg wat je met HBO Recht kon doen. Genoeg reden om te stoppen, dacht ik toen
Vanwaar is die behoefte ontstaan, speciale wetten voor paarden?quote:Op maandag 10 januari 2011 13:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je moet wel enorm stevig in je schoenen staan. En strafprocesrecht is echt bikkelhard.
[..]
Die wetten moeten nog ontwikkeld worden. Maar, paarden inderdaad
Daar ben ik het zooooooooooo mee eens!quote:Op maandag 10 januari 2011 13:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mijn telefoon moet gewoon een blaastestslot krrijgen
Nee, maar wel keukenschortjes, en befjesquote:Op maandag 10 januari 2011 13:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hoezo, hebben ze er ook stofzuigers en keukens?
Nou, ik doelde met die zin meer op je post voor de editquote:Op maandag 10 januari 2011 13:55 schreef STING het volgende:
[..]
Vanwaar is die behoefte ontstaan, speciale wetten voor paarden?
Maar daar klopt sowieso niks van, of iemand schuldig of onschuldig is wordt bepaald door de mate waarin je de jury kan bespelen. Zelfs met onomstotelijke bewijzen kan je daar nog vrijgesproken wordenquote:Op maandag 10 januari 2011 13:55 schreef Kluts het volgende:
Overigens lijkt me qua beroepuitoefening advocaat in de US of A een stuk interessanter, want daarin bespeel je ook echt in bepaalde mate de jury ed. Dat vind ik dan wel interessant.
Verder vind ik het Amerikaanse rechtssysteem kant nog wal raken, maar ik kan me voorstellen dat advocaat daarin zijn heel anders is dan hier.
Of je krijgt de volgende ochtend een sms: zo jij had het naar je zin vannachtquote:Op maandag 10 januari 2011 13:55 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Daar ben ik het zooooooooooo mee eens!echt.. Als ik wil zien hoe laat ik thuis gekomen ben bekijk ik dat altijd met het schaamrood op mn wangen van de smsjes die ik verstuurd heb. Hoewel het de laatste tijd gelukkig meevalt.
welke stempel dan?quote:Op maandag 10 januari 2011 13:57 schreef Ang3l het volgende:
Advocaten... toch een beroep met een stempel.
Net als belastinginspecteur.
En hoer.
Haha, eeeeeeh, ja, of het verzoek van een ex om haar uit de tel. lijst te halenquote:Op maandag 10 januari 2011 13:57 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Of je krijgt de volgende ochtend een sms: zo jij had het naar je zin vannacht
Ah en paarden vallen officieel natuurlijk niet onder gezelschaps-/huisdierenquote:Op maandag 10 januari 2011 13:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nou, ik doelde met die zin meer op je post voor de editMaar, zoals bij alle huisdieren, is er geen gezondheid- en welzijnswet voor paarden. Die zou er eigenlijk wel moeten zijn
De paardenindustrie is veel meer dan vrijwilligers en hobbyquote:Op maandag 10 januari 2011 13:57 schreef Kreator het volgende:
Toch vraag ik me in de praktijk wel af wat voor betaalde banen er nou echt zijn, qua paard en recht. Met name omdat het een industrie is die veel op vrijwilligers/hobby draait en er nogal veel mensen zijn die (lijkt mij) allemaal azen op die ene betaalde functie.
En de leukste: Goh wat stuur jij leuke smsjes als je gezopen hebt. Moesten vast niet naar mij.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:58 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Haha, eeeeeeh, ja, of het verzoek van een ex om haar uit de tel. lijst te halen
Er zit natuurlijk wel heel veel geld in die business. Natuurlijk niet de hobbyknollen op een veldje in Schubbekutteveen, maar een beetje racepaard kost tonnenquote:Op maandag 10 januari 2011 13:57 schreef Kreator het volgende:
Toch vraag ik me in de praktijk wel af wat voor betaalde banen er nou echt zijn, qua paard en recht. Met name omdat het een industrie is die veel op vrijwilligers/hobby draait en er nogal veel mensen zijn die (lijkt mij) allemaal azen op die ene betaalde functie.
Dat dacht ik ook, het is een miljarden businessquote:Op maandag 10 januari 2011 13:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
De paardenindustrie is veel meer dan vrijwilligers en hobbyPaarden zijn een van de grootste exportproducten van Nederland. Er gaat met de verkoop en inkoop miljarden gemoeid.
zolang dat verzoek niet van haar zelf af komt, carequote:Op maandag 10 januari 2011 13:58 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Haha, eeeeeeh, ja, of het verzoek van een ex om haar uit de tel. lijst te halen
In de raceindustrie gaat miljarden om. De dressuur- en springwereld net zo. Over de endurance wil ik niet eens pratenquote:Op maandag 10 januari 2011 13:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk wel heel veel geld in die business. Natuurlijk niet de hobbyknollen op een veldje in Schubbekutteveen, maar een beetje racepaard kost tonnen.
Daar wordt vast om gemat ergens.
Schubbekutteveen bestond gewoon echtquote:Op maandag 10 januari 2011 13:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk wel heel veel geld in die business. Natuurlijk niet de hobbyknollen op een veldje in Schubbekutteveen, maar een beetje racepaard kost tonnen.
Daar wordt vast om gemat ergens.
Jawel. Tenzij bedrijfsmatig, maar dat is met alle dieren zo.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:58 schreef STING het volgende:
[..]
Ah en paarden vallen officieel natuurlijk niet onder gezelschaps-/huisdieren
Geld zat dusquote:Op maandag 10 januari 2011 14:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
In de raceindustrie gaat miljarden om. De dressuur- en springwereld net zo. Over de endurance wil ik niet eens pratenAl die rijke olie-sjeiks met hun Arabische volbloeden.
die hebben tegenwoordig nieuwe speeltjes, voetballersquote:Op maandag 10 januari 2011 14:00 schreef Samzz het volgende:
Al die rijke olie-sjeiks met hun Arabische volbloeden.
Je moet voor de lol eens gaan kijken bij veilingen. Wat voor auto's je daar ziet staan, de mensen die er rondlopen. Dat is echt de elite. Compleet gestoord wat die mensen aan geld uitgeven in de paarden.quote:
Hmm. Heb je iets van een specifiek voorbeeld, waar bijv. een wet voor zou moeten zijn?quote:Op maandag 10 januari 2011 14:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jawel. Tenzij bedrijfsmatig, maar dat is met alle dieren zo.
Maar hoe groot is die markt qua werk. Dat bedoelde ik meer. Is dat niet iets waar het neefje van de sjeik toevallig inrolt?quote:Op maandag 10 januari 2011 14:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
In de raceindustrie gaat miljarden om. De dressuur- en springwereld net zo. Over de endurance wil ik niet eens pratenAl die rijke olie-sjeiks met hun Arabische volbloeden.
Tis niet echt mijn scene zeg maarquote:Op maandag 10 januari 2011 14:02 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je moet voor de lol eens gaan kijken bij veilingen. Wat voor auto's je daar ziet staan, de mensen die er rondlopen. Dat is echt de elite. Compleet gestoord wat die mensen aan geld uitgeven in de paarden.
En dan heb ik het nog niet eens over het geld dat omgaat in de fokkerij
Altijdquote:
Hoe bedoel je? Qua welzijn?quote:Op maandag 10 januari 2011 14:02 schreef STING het volgende:
[..]
Hmm. Heb je iets van een specifiek voorbeeld, waar bijv. een wet voor zou moeten zijn?
Het is een wereldwijd groeiende industrie met enorm veel vraag naar mensen met verstand van zakenquote:Op maandag 10 januari 2011 14:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar hoe groot is die markt qua werk. Dat bedoelde ik meer. Is dat niet iets waar het neefje van de sjeik toevallig inrolt?
Nee dat zijn gewoon de users.quote:
Ja, gisteren. Heel slecht laden en raar quoten en zo.quote:
Maar nu dat er nog geen wetgeving in Nederland voor bestaat, is er dan nu uberhaupt al werk te vinden?quote:Op maandag 10 januari 2011 14:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is een wereldwijd groeiende industrie met enorm veel vraag naar mensen met verstand van zaken
Vrijwel alle wetten zoals we ze kennen zijn vanuit het bedrijfsleven gelobbyd.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:08 schreef STING het volgende:
[..]
Maar nu dat er nog geen wetgeving in Nederland voor bestaat, is er dan nu uberhaupt al werk te vinden?
Er bestaat geen wetgeving voor welzijn. Verder is het huidige Hippische recht vooral via het privaatrecht toepasbaar en dat is heel breedquote:Op maandag 10 januari 2011 14:08 schreef STING het volgende:
[..]
Maar nu dat er nog geen wetgeving in Nederland voor bestaat, is er dan nu uberhaupt al werk te vinden?
Ik ook van jouquote:Op maandag 10 januari 2011 14:10 schreef Kreator het volgende:
Knetterpoep, wat is het druk hier.doei
Ah, duidelijk, de SRP.. en de GWvD. Logisch.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:10 schreef Samzz het volgende:
[..]
Er bestaat geen wetgeving voor welzijn. Verder is het huidige Hippische recht vooral via het privaatrecht toepasbaar en dat is heel breed
En zoals ik zei, de wetten zijn in de maak, de SRP draait (eindelijk) overuren om de minister van informatie te voorzien. Ik denk niet dat het lang gaat duren of het eerste concept ligt op tafel en de GWvD gaat er definitief uit
Dat zeg ik, ik ook van jouquote:Op maandag 10 januari 2011 14:12 schreef Kreator het volgende:
[..]
Druk op de zaak *hier*, achterlijke sociaal gehandicapte tyfusnerd.
Ja, sorry, Sectorraad Paarden en de Gezondheid- en welzijnswet voor dieren.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:12 schreef STING het volgende:
[..]
Ah, duidelijk, de SRP.. en de GWvD. Logisch.
Gelijk een paarden advertentie onderaanquote:Op maandag 10 januari 2011 14:13 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, sorry, Sectorraad Paarden en de Gezondheid- en welzijnswet voor dieren.
Nee, dat zijn beroepsmongolen.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:15 schreef STING het volgende:
[..]
Gelijk een paarden advertentie onderaan
En ben je dan ook lid van de PvdD?
Nee, serieus, die houden zich momenteel te veel bezig met de verkeerde dingen. De partij had potentie, maar heeft zich de laatste jaren erg belachelijk gemaaktquote:
Ui wel, skip de champignons, dat vind ik niet lekker bij ei.quote:
Niet zo gevolgd eigenlijk. Het is beter dan nietsquote:Op maandag 10 januari 2011 14:20 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, serieus, die houden zich momenteel te veel bezig met de verkeerde dingen. De partij had potentie, maar heeft zich de laatste jaren erg belachelijk gemaakt
Ja, toch welquote:Op maandag 10 januari 2011 14:29 schreef STING het volgende:
[..]
Niet zo gevolgd eigenlijk. Het is beter dan niets
Sunny side upquote:Op maandag 10 januari 2011 14:40 schreef Kluts het volgende:
Ik ben een uitsmijter-bak-masterin!
Alleen zelf hou ik niet van gebakken ei.
Negatieve reclame is ook reclame. Ik vond 't eerlijk gezegd wel een goede zet.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, toch welHoe geloofwaardig acht jij als leek een partij die de vissenkom af wil schaffen?
Hoewel afschaffing geheel terecht is, heeft o.a. dat feit gezorgd voor een hele negatieve sfeer om die partij. En de duizenden kamervragen die ze stellen...
quote:Op maandag 10 januari 2011 14:38 schreef Watertornado het volgende:
Jawoor dat heb ik weer! Strijkijzer gaat mutsen! Hij gaat vanzelf op "Auto-Off". Wat opzich een handige feature is verandert nu in een draak van een instelling.
Je kunt dus 5 minuten or-so strijken en dan moet je de steker even uit en in de wandcontactdoos doen.
Dat is het, maar door meer omstandigheden is die partij behoorlijk in discrediet geraakt, imo. Ze moeten prioriteiten gaan stellen en niet de boeren maar de particulier gaan lastig vallen, bijvoorbeeldquote:Op maandag 10 januari 2011 14:41 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Negatieve reclame is ook reclame. Ik vond 't eerlijk gezegd wel een goede zet.
Geloof me, je kan uitsmijters/omeletten bakken, of echt UBERuitsmijters/omeletten.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:42 schreef rival het volgende:
[..]
Dat soort dingen kan ik zelfs, zo verkoop je je niet echt Kluts
Wat is dat dan voor vaagheidquote:Op maandag 10 januari 2011 14:45 schreef Kluts het volgende:
[..]
Geloof me, je kan uitsmijters/omeletten bakken, of echt UBERuitsmijters/omeletten.
Ik kan alleen zelf geen gebakken ei eten want daar krijg ik op de een of andere rare manier koppijn van. Met gekookt ei heb ik dat niet.
Ja, geen idee, ik heb dat ook met appelsap. Al van kleins af aan.quote:
Ik heb er net wat beukers op gegeven, volgens mij gaat dat werken. Ik gaan weer verder met strijken.quote:
dat is inderdaad erg raarquote:Op maandag 10 januari 2011 14:45 schreef Kluts het volgende:
[..]
Geloof me, je kan uitsmijters/omeletten bakken, of echt UBERuitsmijters/omeletten.
Ik kan alleen zelf geen gebakken ei eten want daar krijg ik op de een of andere rare manier koppijn van. Met gekookt ei heb ik dat niet.
Raarquote:Op maandag 10 januari 2011 14:47 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, geen idee, ik heb dat ook met appelsap. Al van kleins af aan.
Ik wijt het maar aan het feit dat ik migraine heb en het misschien daarmee samenhangt ofzo, ik heb geen idee.
En je kan mensen uitnodigenquote:Op maandag 10 januari 2011 14:49 schreef Samzz het volgende:
Trouwens is het ook wel lekker dat pa en ma weg gaan voor een week, dan kan ik lekker al m'n boeken en papieren, laptop, wetboeken en schrijfspul naar beneden verhuizen en dan heb ik nog meer ruimte![]()
![]()
Oh, nog meer ruimte om rommel te maken dus
En dan uiteindelijk nog haasten en weinig lerenquote:Op maandag 10 januari 2011 14:49 schreef Samzz het volgende:
Trouwens is het ook wel lekker dat pa en ma weg gaan voor een week, dan kan ik lekker al m'n boeken en papieren, laptop, wetboeken en schrijfspul naar beneden verhuizen en dan heb ik nog meer ruimte![]()
![]()
Oh, nog meer ruimte om rommel te maken dus
Dat kan, maar dat ga ik niet doenquote:
Dat staat niet in de planningquote:Op maandag 10 januari 2011 14:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En dan uiteindelijk nog haasten en weinig leren
Dat zeg ik ook altijd.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat ga ik niet doen
[..]
Dat staat niet in de planning
Ik ben van plan me er ook echt aan te houdenquote:
Hoe braaf is dat!?quote:Op maandag 10 januari 2011 14:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat ga ik niet doen
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |