abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91102365
En hier gaat het verder
pi_91102394
Present. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_91102434
Denk dat Thaboel en rondje loopt. Weet waarschijnlijk niet dat er in het wachthok een verse pot koffie staat.
pi_91102510
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 03:58 schreef Sine_Pari het volgende:
Denk dat Thaboel en rondje loopt. Weet waarschijnlijk niet dat er in het wachthok een verse pot koffie staat.
Hoe kan hij dat nou niet weten! :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_91102529
Hij heeft waarschijnlijk gedacht "Die gekke Amerikaan kan geen koffie zetten", vergetend dat ik in Nederland ben opgegroeid. ;)
pi_91102539
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 04:34 schreef Sine_Pari het volgende:
Hij heeft waarschijnlijk gedacht "Die gekke Amerikaan kan geen koffie zetten", vergetend dat ik in Nederland ben opgegroeid. ;)
:D

Die gedachte is wel deels waar. Goede koffie is lastig te vinden in de US.
pi_91102543
Hangt maar vanaf wat je koopt en hoe je het zet. ;)
pi_91102546
Maar die kennis was op de plekken waar ik ben geweest niet aanwezig.
pi_91102554
Naja, als het hem niet smaakt geef ik toch gewoon jou de schuld. Lie, deny and redirect, eerste stappen in PSYOPS. ;) :D
pi_91102559
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 04:46 schreef Sine_Pari het volgende:
Naja, als het hem niet smaakt geef ik toch gewoon jou de schuld. Lie, deny and redirect, eerste stappen in PSYOPS. ;) :D
_O-

Eens kijken of mij dat ook lukt: Vronsky heeft de koffie gezet!
pi_91102571
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 04:50 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

_O-

Eens kijken of mij dat ook lukt: Vronsky heeft de koffie gezet!
_O-
Die komt nooit toe aan het zetten van de koffie, omdat hij zich niet kan beslissen welk koffie merk te gebruiken of voor hoeveel bakjes te zetten. _O-
pi_91102861
ik hoop dat er verse is gezet voor de aflossing? :O
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_91103045
quote:
Op maandag 10 januari 2011 07:21 schreef jankaas020 het volgende:
ik hoop dat er verse is gezet voor de aflossing? :O
Natuurlijk. :)
pi_91105032
Na lekkere aflossing noem ik dat, heeft nu al aan zijn plat palen getrokken. }:|
pi_91105254
quote:
Op maandag 10 januari 2011 09:58 schreef Sine_Pari het volgende:
Na lekkere aflossing noem ik dat, heeft nu al aan zijn plat palen getrokken. }:|
Pff, nu moet ik nog langer wakker blijven. ;)
  maandag 10 januari 2011 @ 10:36:15 #16
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91106052
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 04:46 schreef Sine_Pari het volgende:

Ik ben weer baardloos. Hallo goede oude vriend scheerirritatie :(
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  maandag 10 januari 2011 @ 10:39:44 #17
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_91106146
Jaar begint goed.. :{
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_91106731
quote:
13s.gif Op maandag 10 januari 2011 10:39 schreef Rave_NL het volgende:
Jaar begint goed.. :{
Watskeburt?

:W iedereen. Ik begin aan een studiedag.
pi_91107099
:W

Ik ga zometeen even sporten, daarna mensen lastig vallen bij de applestore :')
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_91107373
quote:
Op maandag 10 januari 2011 11:02 schreef EllaN het volgende:

[..]

Watskeburt?

:W iedereen. Ik begin aan een studiedag.
Een echte student drink. Biertje? ;)
  maandag 10 januari 2011 @ 12:11:28 #21
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_91108991
Middag
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_91109046
quote:
Op maandag 10 januari 2011 12:11 schreef ErwinRommel het volgende:
Middag
Correct
pi_91109571
Moggee! Sorry heren kreeg snachts nog een plezant telefoontje :D en daarna direct gaan slapen.

Die americanen kunnen een leuke bak koffie zetten! Lekker babbie van de starbucks!! Of schop ik nu tegen wat schenen?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_91109590

RIP :{
pi_91109671
Capt Winters is al een tijdje dood toch?
pi_91109726
quote:
Op maandag 10 januari 2011 12:31 schreef Thaboel het volgende:
Capt Winters is al een tijdje dood toch?
8 dagen al.
pi_91109827
Dacht het vorig jaar ergens gehoort te hebben

Een held!
pi_91111300
pi_91111732
quote:
Op maandag 10 januari 2011 09:58 schreef Sine_Pari het volgende:
of je geeft ff de bijzonderheden door.. :P

En RIP Majoor Winters :'(
pi_91113277
Ik ga maffen. :W
pi_91113692
Weltrusten.
  maandag 10 januari 2011 @ 15:11:52 #32
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91116033
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91116233
-O-
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_91119621
'middag.
pi_91120232
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:24 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Een echte student drink. Biertje? ;)
Nee, maar heb al wel 3 liter thee weggewerkt :D.
  maandag 10 januari 2011 @ 17:11:29 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91122388
Goeiemiddagallemaalbijelkaardaar
pi_91122413
:W
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_91122541
mogge.
pi_91122900
:W goedemorgen
pi_91123553
Ik zit nu een lijstje in te vullen voor m'n proeve van bekwaamheid, wat een kansloze hobby, zeg... :') Of ik ff in wil vullen wat ik 3 maanden terug met een dagje sleutelen heb gedaan.. |:(
  maandag 10 januari 2011 @ 17:57:41 #42
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91123788
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:51 schreef jankaas020 het volgende:
Ik zit nu een lijstje in te vullen voor m'n proeve van bekwaamheid, wat een kansloze hobby, zeg... :') Of ik ff in wil vullen wat ik 3 maanden terug met een dagje sleutelen heb gedaan.. |:(
Na vast werken zal het niet zo moeilijk zijn lijkt me.
pi_91123837
Nee, dat was kakke te kort naar huis.. :')
pi_91124702
vanaf morgen 2 weken op oefening, nachtwacht zal er wel inzitten... :W
pi_91125115
epische katten gevechten hierzo
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_91125469
Lekker, mag waarschijnlijk door een administratieve fout de opleiding die ik niet doe af betalen.. morgen maar even langs de IB groep. -O-
  maandag 10 januari 2011 @ 18:43:32 #47
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91125712
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:38 schreef Vronsky het volgende:
Lekker, mag waarschijnlijk door een administratieve fout de opleiding die ik niet doe af betalen.. morgen maar even langs de IB groep. -O-
Jij hebt ook altijd wat... >:)

Je moet maar geen militair worden, want na een paar dagen wil er niemand meer met jou op patrouille.
pi_91126025
:P

Ik heb gewoon weinig zin om een hoop geld voor iets te betalen dat ik niet doe, dus morgen gewoon vrolijk klagen!
pi_91126997
Meld :W

quote:
:'( .. triest om te horen
Er was eens....
pi_91127199
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:38 schreef Vronsky het volgende:
Uuhm.. een administratie fout voor een opleiding die je niet doet.

Mag ik even?

Als jij een opleiding doet (mbo/hbo) ontvang je geld (een x bedrag per maand) van de IB. Behaal jij deze opleiding binnen 5 jaar, dan hoef je hem niet terug te betalen, dan wordt eht een gift. Tenzij je er een lening bij hebt, die moet wel terug betaald worden.

Stop jij met je opleiding na 2 jaar en behaald dus niet je diploma, dan moet jij al het geld dat jij in de afgelopen 2 jaar + je ov kaart (gratis reizen) terug betalen. Dat kan meteen of in termijnen.

Wat ik dus even niet begrijp. Volgens de IB groep doe jij een studie, maar jij zegt van niet. Als dat zo is, waarom heb je dan al die tijd het geld geaccepteerd???
Er was eens....
pi_91127742
Waar lees je dat hij stufi ontvangt? Hij kan ook al een tijdje geen stufi meer ontvangen en opeens zo'n brief krijgen. Bij de IB-groep gebeuren rare dingen :').

Wie weet volgt hij nog een minor of wat dan ook, waarvoor hij stufi ontvangt ofzo. Kan ook nog.
pi_91127857
Of heeft hij een acceptgiro gekregen voor een opleiding. Zo kregen wij ook persoonlijk de rekening van onze opleiding, die konden we vervolgens doorgeven aan de baas, en dan hopen dat ze op tijd betalen anders hadden wij de deurwaarder op de stoep staan.. :')
pi_91128216
Ik heb mijzelf VOOR 1 feb van 2010 uit laten schrijven, maar ze hebben daar dus een fout gemaakt en mij tot 15 maart erin laten staan blijkbaar, dus volgens de IB groep moet ik alles terug betalen.

Gaat ze dus echt niet lukken. :')
(Heb ook al sinds januari van 2010 geen stufi meer ontvangen naar mijn weten)

Maar ja, als het goed is heb ik alles nog bewaart van m'n laatste storting van stufi, dus hoort genoeg te zijn.
Maar je weet het maar nooit met de IB groep.
pi_91128337
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:21 schreef EllaN het volgende:
Waar lees je dat hij stufi ontvangt? Hij kan ook al een tijdje geen stufi meer ontvangen en opeens zo'n brief krijgen. Bij de IB-groep gebeuren rare dingen :').

Wie weet volgt hij nog een minor of wat dan ook, waarvoor hij stufi ontvangt ofzo. Kan ook nog.
Naja, als hij zo'n -O- poppetje erbij zet ga ik er vanuit dat het om (behoorlijk) wat geld gaat.

Wehehe.. dat bedoel ik :')

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:29 schreef Vronsky het volgende:
Ik heb mijzelf VOOR 1 feb van 2010 uit laten schrijven, maar ze hebben daar dus een fout gemaakt en mij tot 15 maart erin laten staan blijkbaar, dus volgens de IB groep moet ik alles terug betalen.

Gaat ze dus echt niet lukken. :')
(Heb ook al sinds januari van 2010 geen stufi meer ontvangen naar mijn weten)
Dan hoef je je toch niet druk te maken? De rekening waarop het gestort wordt die draai je ff uit tot vorig jaar februari (je maakt bijv het saldo en de rest ff zwart zodat ze dat niet kunnen zien), en dan stuur je dat op naar IB!

Dan heb je toch bewijs dat je het niet ontvangen hebt? Ik zie het probleem niet.... :')
Er was eens....
pi_91128527
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:31 schreef Maitje het volgende:

[..]

Naja, als hij zo'n -O- poppetje erbij zet ga ik er vanuit dat het om (behoorlijk) wat geld gaat.

Wehehe.. dat bedoel ik :')

[..]

Dan hoef je je toch niet druk te maken? De rekening waarop het gestort wordt die draai je ff uit tot vorig jaar februari (je maakt bijv het saldo en de rest ff zwart zodat ze dat niet kunnen zien), en dan stuur je dat op naar IB!

Dan heb je toch bewijs dat je het niet ontvangen hebt? Ik zie het probleem niet.... :')
Niet zo op je high horse Maitje ;). Je had niet alle feiten en was al met je vingertje aan het wijzen.

Daarnaast is iets regelen bij de IB-groep echt een ramp. Het duurt lang en ze hebben blijkbaar altijd gelijk, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, dan willen ze nog meer geld en uiteindelijk krijg je je gelijk.
pi_91128531
Nja.. ik vind 4 duizend euro nog best wel een hoop geld, weet niet uit wat voor huishouden jij komt :P.

Maar, heb wel gekkere dingen gezien met de IB groep, dus ga morgen maar gewoon gezellig langs het kantoor in Utrecht om even te zien hoe en wat.
  maandag 10 januari 2011 @ 19:37:44 #57
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91128699
Ik moest toen ik stufi kreeg (erg lang geleden) eens een keer iets terugbetalen, het ging om 32 guldencent ofzo. Heb toen 50 cent overgemaakt en ben daarna gaan reclameren over 18 cent. Leuke briefwisseling was dat.
pi_91128741
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:35 schreef EllaN het volgende:

[..]

Niet zo op je high horse Maitje ;). Je had niet alle feiten en was al met je vingertje aan het wijzen.

Daarnaast is iets regelen bij de IB-groep echt een ramp. Het duurt lang en ze hebben blijkbaar altijd gelijk, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, dan willen ze nog meer geld en uiteindelijk krijg je je gelijk.
Naja... vingertje wijzen, ik stel gewoon te snel conclusies... :D but thats me!

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:35 schreef Vronsky het volgende:
Nja.. ik vind 4 duizend euro nog best wel een hoop geld, weet niet uit wat voor huishouden jij komt :P.

Maar, heb wel gekkere dingen gezien met de IB groep, dus ga morgen maar gewoon gezellig langs het kantoor in Utrecht om even te zien hoe en wat.
Maar neem dan wel die afschriften mee ;). Dan sta je namelijk altijd in je recht.

En ik vind 4 duizend euro ook heel veel geld, daar kan ik potver een auto van kopen jonguh!! :'). (wel 2e hands :D). En daarbij zie je mij ook nergens vertellen dat ik het niet veel vind... ;)
Er was eens....
pi_91128742
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:37 schreef AchJa het volgende:
Ik moest toen ik stufi kreeg (erg lang geleden) eens een keer iets terugbetalen, het ging om 32 guldencent ofzo. Heb toen 50 cent overgemaakt en ben daarna gaan reclameren over 18 cent. Leuke briefwisseling was dat.
_O-!
pi_91128786
quote:
_O_
pi_91128837
quote:
Hahaha! _O- Lefgozert!

Ik kreeg vorige maand ook een brief dat ik ze 75 euro verschuldigd was omdat mijn school mij (en andere klasgenoten) te laat had uitgeschreven. Ik had dus een maand te lang ontvangen. Goed, nu kan ik toevallig 75 euro missen, maar er zijn er zat die dat niet kunnen, dus in dat geval is het belachelijk dat zoiets zo slecht gedaan wordt.

Gelukkig had ik mijn ov-chipkaart al opgezegd, anders had ik daar ook nog voor kunnen dokken!
Er was eens....
pi_91128998
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:38 schreef Maitje het volgende:

[..]

Naja... vingertje wijzen, ik stel gewoon te snel conclusies... :D but thats me!

[..]
Ja,

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:11 schreef Maitje het volgende:

[..]

Uuhm.. een administratie fout voor een opleiding die je niet doet.

Mag ik even?

[..]

Wat ik dus even niet begrijp. Volgens de IB groep doe jij een studie, maar jij zegt van niet. Als dat zo is, waarom heb je dan al die tijd het geld geaccepteerd???
vond ik behoorlijk vingertje-wijzen arrogant klinken, aangezien je nog niet alle feiten op een rij had.

Af en toe moet iemand toch aan Vrons' kant staan, anders wordt het wel heel makkelijk :o ;).
pi_91129053
Zit mij trouwens te bedenken dat IB groep mij 1x heeft terugbetaald :D.

Ik mocht eindelijk (was net 18) mijn ov-kaart ophalen. Ik blij met foto naar het postkantoor (mijn ouders waren toen al 2 jaar lang (bijna) elke maand 160 euro aan treinreizen voor mij kwijt) waar ik hem zou krijgen.

Eindelijk aan de beurt, dus die vrouw pakt mij foto aan en gaat mijn foto op die kaart sealen.. hoor ik ineens veel gevloek. Komt ze naar mij toe lopen en legt mijn kaart voor mijn neus met "sorry, je foto is een beetje verbrand, je krijgt hem niet mee"

:') het leek wel als of ik zo uit brandwondencentrum beverwijk was komen lopen op die foto...!

Dus ik zeg zo tegen die griet "moet je luisteren, ik heb die kaart nodig om te reizen naar school, hoe gaan we dit oplossen"?

Kreeg ik 5(!!!!!) euro :') vergoeding van haar, daar ging ik niet mee akkoord, dus ik bellen naar IB groep en toen moest ik losse kaartjes kopen en die uiteindelijk opsturen naar IB en uiteindelijk heb ik al het geld (en extra.. vals spelert!! :D) terug betaald gekregen.
Er was eens....
pi_91129124
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:43 schreef EllaN het volgende:

vond ik behoorlijk vingertje-wijzen arrogant klinken, aangezien je nog niet alle feiten op een rij had.

Af en toe moet iemand toch aan Vrons' kant staan, anders wordt het wel heel makkelijk :o ;).
Alleen dit stukje : waarom heb je dan al die tijd het geld geaccepteerd??? Had ik er miss beter niet bij kunnen zetten omdat ik dat niet geheel zeker wist.. maar ik had uiteindelijk wel gelijk.

Goed, verder geen discussie... want dit gaat geen van beide winnen.
Er was eens....
  maandag 10 januari 2011 @ 19:48:01 #65
168777 Rave_NL
pi_91129243
quote:
Op maandag 10 januari 2011 19:44 schreef Maitje het volgende:
Dus ik zeg zo tegen die griet "moet je luisteren, ik heb die kaart nodig om te reizen naar school, hoe gaan we dit oplossen"?
Juist.. :')

En nu hoe je het écht zei?
pi_91129252
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:45 schreef Maitje het volgende:

[..]

Alleen dit stukje : waarom heb je dan al die tijd het geld geaccepteerd??? Had ik er miss beter niet bij kunnen zetten omdat ik dat niet geheel zeker wist.. maar ik had uiteindelijk wel gelijk.

Goed, verder geen discussie... want dit gaat geen van beide winnen.
Je had geen gelijk, want hij heeft geen onrechtmatige stufi aangenomen wat jij impliceerde :). Hij heeft sinds januari 2010 geen stufi meer ontvangen ;).
pi_91129298
Nee, je had geen gelijk want ik heb geen geld gekregen daarna :P.
Maar goed, je hebt gelukkig zelf ook al ervaring met die geweldige instantie, dus dat is al genoeg ;).
pi_91129368
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:48 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Jongen... je denkt toch niet dat ik mijzelf hier ga zitten verdedigen omdat jij het niet gelooft.. :')
Er was eens....
  maandag 10 januari 2011 @ 19:50:37 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91129384
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:48 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

"Luister uit betrokkene, dat jij te stom bent om een seal apparaat te bedienen wat kleuterschool werk is is niet mijn probleem, en nu afkomen met die munten!"
pi_91129454
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:49 schreef Vronsky het volgende:
Nee, je had geen gelijk want ik heb geen geld gekregen daarna :P.
Maar goed, je hebt gelukkig zelf ook al ervaring met die geweldige instantie, dus dat is al genoeg ;).
Dus.. ik zei toch ook dat ik dat stukje van "waarom heb je het daan aangenomen" idd niet had moeten zeggen... :') Dus dat klopt.. maar dat heb ik 3 posts eerder ook al gezegd.. ;)
Er was eens....
pi_91129484
Het schiet me net te binnen dat ik nog nooit in mijn leven een treinkaartje heb gekocht. :')

* Vronsky 's papa werkte bij de NS en daardoor mag hij 1e klas gratis reizen

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:51 schreef Maitje het volgende:

[..]

Dus.. ik zei toch ook dat ik dat stukje van "waarom heb je het daan aangenomen" idd niet had moeten zeggen... :') Dus dat klopt.. maar dat heb ik 3 posts eerder ook al gezegd.. ;)
Het is al goed, ik las er zelf ook even overheen. :')
pi_91129485
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

"Luister uit betrokkene, dat jij te stom bent om een seal apparaat te bedienen wat kleuterschool werk is is niet mijn probleem, en nu afkomen met die munten!"
:D _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er was eens....
  maandag 10 januari 2011 @ 19:52:54 #73
168777 Rave_NL
pi_91129515
quote:
Op maandag 10 januari 2011 19:50 schreef Maitje het volgende:

[..]

Jongen... je denkt toch niet dat ik mijzelf hier ga zitten verdedigen omdat jij het niet gelooft.. :')
Mag ik ook een potje impliceren?
Jij lijkt me veel te netjes en aardig om het zo direct te brengen.. :{w

Haatster.. :')
pi_91129558
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:52 schreef Vronsky het volgende:
Het schiet me net te binnen dat ik nog nooit in mijn leven een treinkaartje heb gekocht. :')

[me=Vronsky] 's papa werkte bij de NS en daardoor mag hij 1e klas gratis reizen
[/me]

[..]
Nou, het was serieus een rib uit het lijg van mijn vader elke maand voor dik 160 euro even met de trein reizen. Daarom was die ov kaart zo verdomd belangrijk en daarom was ik zo boos.

quote:
Het is al goed, ik las er zelf ook even overheen. :')
Maakt niet uit ;)
Er was eens....
pi_91129572
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:52 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Waarom was je aan het balen?
pi_91129626
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:52 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Je moest is weten :*

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:53 schreef EllaN het volgende:

[..]

Daar was ik ook nieuwsgierig naar.. :)
Er was eens....
pi_91129748
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:53 schreef Maitje het volgende:

[..]

Nou, het was serieus een rib uit het lijg van mijn vader elke maand voor dik 160 euro even met de trein reizen. Daarom was die ov kaart zo verdomd belangrijk en daarom was ik zo boos.

[..]

Maakt niet uit ;)
Ik kan me dus dat echt serieus niet voorstellen, (niet dat het zo duur is, dat is wel erg :X ) maar ik heb zelfs nog nooit zo'n kaartjes automaat aangeraakt! :')

Morgen, ga ik een treinkaartje kopen en bij het plebs zitten. ^O^
pi_91129815
  maandag 10 januari 2011 @ 20:00:33 #79
168777 Rave_NL
pi_91129968
quote:
Op maandag 10 januari 2011 19:53 schreef EllaN het volgende:

[..]

Oja, weer eerste werkdag.

Allereerst blauwe maffia met een poortcontrole.. :')
Daarna nog een privézaakje wat niets met de baas te maken heeft en als toetje de mededeling dat iedereen met een contract als moi gedag kan zeggen tegen automatische contractverlenging en bijbehorende baangarantie.. :{

Dus.. :{
pi_91130045
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:00 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Daarna nog een privézaakje wat niets met de baas te maken heeft en als toetje de mededeling dat iedereen met een contract als moi gedag kan zeggen tegen automatische contractverlenging en bijbehorende baangarantie.. :{

Dus als ik het goed begrijp wordt je eruit gekickt? :{
Er was eens....
  maandag 10 januari 2011 @ 20:02:15 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91130055
quote:

[..]

Esses!

quote:

Mooi kut.

Heb je een FPS 1 contract?
pi_91130226
quote:

[..]

;( , waarom heb ik mijn vermoedens dat je er gewoon uit word gewerkt omdat je te duur bent en het goedkoper is om zo'n V&V jochie erin te laten..
  maandag 10 januari 2011 @ 20:05:42 #83
168777 Rave_NL
pi_91130228
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:02 schreef Maitje het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp wordt je eruit gekickt? :{
Nope, ik ga morgen uitzoeken hoe het zit want mij was zwart op wit toegezegd dat ik tot 2023 poepgoed mocht zijn.. :')

Maarja, de baas.. :')

En anders zou ik er echt aan moeten geloven en voor korporaal moeten gaan.. :')

Of erger.. :D
pi_91130249
quote:

[..]

Het zou me niets verbazen als ze dat geintje ook op de nieuwe haven geflikt hebben, niet normaal druk bij de zuid poort, me maat stond zelfs al halverwege de b-weg in de file.. :{
quote:

Mooi klote, wat voor contract heb je nu dan?
  maandag 10 januari 2011 @ 20:06:55 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91130290
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:05 schreef Vronsky het volgende:

[..]

;( , waarom heb ik mijn vermoedens dat je er gewoon uit word gewerkt omdat je te duur bent en het goedkoper is om zo'n V&V jochie erin te laten..
Dat is niet goedkoper.
pi_91130388
Dat is inderdaad flink zuur, Rave. Hopelijk heb je nog even op je contract, tot betere tijden.

En de DUO/IB-Groep, don't even get me started :')
  maandag 10 januari 2011 @ 20:09:11 #87
168777 Rave_NL
pi_91130404
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:02 schreef AchJa het volgende:
Mooi kut.

Heb je een FPS 1 contract?
Yep.. :')
pi_91130419
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:05 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Nope, ik ga morgen uitzoeken hoe het zit want mij was zwart op wit toegezegd dat ik tot 2023 poepgoed mocht zijn.. :')

Maarja, de baas.. :')

En anders zou ik er echt aan moeten geloven en voor korporaal moeten gaan.. :')

Of erger.. :D
Ik vind het vreemd dat een marinier (net zoals jouw collega's) die een vrij pittige en lange opleiding hebben gedaan er "zomaar" uitgeflikkerd wordt.

Goed, ik hoop serieus dat het mee zal vallen.. en mag ik vragen waarom je niet voor korporaal wilt? (overigens dacht ik al dat je dat was.. heb ik dat toch verkeerd begrepen).
Er was eens....
  maandag 10 januari 2011 @ 20:12:05 #89
168777 Rave_NL
pi_91130546
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:06 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Het zou me niets verbazen als ze dat geintje ook op de nieuwe haven geflikt hebben, niet normaal druk bij de zuid poort, me maat stond zelfs al halverwege de b-weg in de file.. :{
Hun manier om ons een nieuwjaar te wensen.

Nee, ik ben "gelukkig" niet opzettelijk vergeten, daar zorgen zij wel voor. :')
  maandag 10 januari 2011 @ 20:13:39 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91130627
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:09 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Yep.. :')
Ik hoor hier ook al een hoop geluiden over FPS 1 en 2 kornuiten die te horen hebben gekregen dat ze niet kunnen verlengen.

Maar als jij ergens zwart op wit hebt staan dat jij een baangarantie tot je 35e (meetmoment up or out) hebt lijkt het me dat ze er niet zomaar uit kunnen kicken danwel je contract niet verlengen.
pi_91130653
Waarom zou de Kmar eigenlijk zo'n controle houden?
pi_91130657
Wat is FPS 1/2?
  maandag 10 januari 2011 @ 20:15:48 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91130816
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:14 schreef Sloggi het volgende:
Wat is FPS 1/2?
Flexibel Personeel Systeem, of iets dergelijks. Hoe het nu met 1 zit weet ik niet, want ik dacht dat je daarmee alleen in de opleiding(AMO, EMMV, EVO) zat, 2 is een contract tot je 35e, en 3 tot je pensioen gerechtigde leeftijd, als ik het goed heb.
  maandag 10 januari 2011 @ 20:18:37 #95
168777 Rave_NL
pi_91130901
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:09 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ik vind het vreemd dat een marinier (net zoals jouw collega's) die een vrij pittige en lange opleiding hebben gedaan er "zomaar" uitgeflikkerd wordt.

Goed, ik hoop serieus dat het mee zal vallen.. en mag ik vragen waarom je niet voor korporaal wilt? (overigens dacht ik al dat je dat was.. heb ik dat toch verkeerd begrepen).
Muah, bij LMB wordt er waarschijnlijk een compleet bataljon weggesneden dus wij mogen niet klagen.. :{

En korporaal worden is bij ons een onderofficiersopleiding volgen met takenboek en additionele cursussen wat al gouw richting een kalenderjaar gaat.. En daar heb ik op dit moment even geen trek meer in..
En dat betekend ook dat je 0 op je request krijgt als ik ooit nog de officiersopleiding wil laten schitteren met mijn afwezigheid. :P
  maandag 10 januari 2011 @ 20:20:35 #96
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91131005
quote:
Flexibel Personeelssysteem
Met ingang van 1 januari 2008 verdwijnen de aanstellingen voor Beroeps Bepaalde Tijd (BBT) en Beroeps Onbepaalde Tijd (BOT). Daarvoor in de plaats krijg je een aanstelling bij Defensie, welke bestaat uit drie fasen.
Fase 1 bestaat uit de opleiding en daarna een dienverplichting van 4 jaar.
Fase 2 bestaat uit de periode na afloop van de dienverplichting tot en met het besluit over het al dan niet doorstromen naar een hoger functieniveau. Daarbij vormen de kwaliteit van betrokkene, maar ook de behoefte van de organisatie aan personeel, doorslaggevende argumenten.
Fase 3 bestaat uit de periode na het doorstroombesluit en de loopbaan wordt voortgezet.

Toelichting
Het besluit om al dan niet door te stromen naar een hoger functieniveau zal rond de leeftijd van 35 jaar genomen worden. Is het niet mogelijk om door te stromen naar een hoger functieniveau dan zal men de krijgsmacht moeten verlaten.
pi_91131068
Duidelijk, bedankt.
pi_91131092
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:18 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Muah, bij LMB wordt er waarschijnlijk een compleet bataljon weggesneden dus wij mogen niet klagen.. :{

En korporaal worden is bij ons een onderofficiersopleiding volgen met takenboek en additionele cursussen wat al gouw richting een kalenderjaar gaat.. En daar heb ik op dit moment even geen trek meer in..
En dat betekend ook dat je 0 op je request krijgt als ik ooit nog de officiersopleiding wil laten schitteren met mijn afwezigheid. :P
Kun je niet meteen officiersopleiding doen? Of is dat niet mogelijk?
Er was eens....
pi_91131095
Bij ons hebben ook een hoop lui zo'n bericht van P&O gehad.

Ben je marinier/ korporaal geworden? Goede zaak man. :7

Maar na je contract moet je oprotten. :W

Nee zo hou ik gemotiveerde lui op de werkvloer.
:')
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  maandag 10 januari 2011 @ 20:23:20 #100
168777 Rave_NL
pi_91131159
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:17 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Flexibel Personeel Systeem, of iets dergelijks. Hoe het nu met 1 zit weet ik niet, want ik dacht dat je daarmee alleen in de opleiding(AMO, EMMV, EVO) zat, 2 is een contract tot je 35e, en 3 tot je pensioen gerechtigde leeftijd, als ik het goed heb.
1= initiële contract, bij mij 4 jaar. Waar je een opleidingsvergoeding moet dokken als je voor einde contract opstapt.
2= contract tot de leeftijd waar je je rangsfunctie niet meer kan uitoefenen, (bij ons als manschap je 35e). Opzegtermijn van 3 maanden.
3= pensioengerechtigde leeftijd, feitelijk onbepaalde tijdscontract.
pi_91131226
Begrijp ik hier goed uit dat een marinier na de VVO niet meer een officiersopleiding kan doen? :?

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:14 schreef hcwp het volgende:
Waarom zou de Kmar eigenlijk zo'n controle houden?
Om te fucken? :P Maar ik denk drankcontrole, of je niet teveel gezopen heb op de laatste dag van je verlof ofzo.. Maar met zo'n geintje zet je meteen één van de twee toegangswegen naar Den Helder compleet vast.. :')
  maandag 10 januari 2011 @ 20:24:48 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91131230
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:22 schreef Maitje het volgende:

[..]

Is wel mogelijk (mits juiste vooropleiding) maar ik heb zo'n gevoel dat Rave het niet zo ziet zitten om als broekventje de ooff's aan te sturen.
  maandag 10 januari 2011 @ 20:25:25 #103
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91131256
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is wel mogelijk (mits juiste vooropleiding) maar ik heb zo'n gevoel dat Rave het niet zo ziet zitten om als broekventje de ooff's aan te sturen.
Dat kan ik begrijpen.. :) . Maar stel dat dat de enige manier is om te blijven?
Er was eens....
  maandag 10 januari 2011 @ 20:25:28 #104
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_91131259
Je hebt de juiste vooropleiding nodig. Havo/VWO of een afgeronde HBO/WO.
pi_91131271
Rave is toch al een ouwe zak?
  maandag 10 januari 2011 @ 20:26:15 #106
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91131300
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:25 schreef Sloggi het volgende:
Rave is 22 dacht ik :')
  maandag 10 januari 2011 @ 20:26:30 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91131348
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:26 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Rave is 22 dacht ik :')
Dat zeg ik :').

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2011 20:27:18 ]
pi_91131372
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:25 schreef Sloggi het volgende:
Als hij nog in z'n initiële contract van 4 jaar zit, zat ik 'al' bij de baas toen hij nog om stickers stond de bedelen bij de poort... :')
  maandag 10 januari 2011 @ 20:28:36 #110
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91131430
quote:
10s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:27 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat zeg ik :').
Woehahaha _O- NIET!! NIET!! Dat zei je NIET!!! :D
Er was eens....
  maandag 10 januari 2011 @ 20:28:46 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91131442
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:25 schreef Maitje het volgende:

[..]

Dat kan ik begrijpen.. :) . Maar stel dat dat de enige manier is om te blijven?
Betekent wel dat je weer de schoolbanken in mag, en dan niet al te zielig. Gezien de ervaring met Rave en schoolbanken zie ik dat wat minder zitten.
  maandag 10 januari 2011 @ 20:29:02 #112
168777 Rave_NL
pi_91131454
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:22 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ik heb de vooropleiding, maar ik wil eerst meer in m'n tas hebben voor ik hogerop ga, hetzij ooff, hetzij off.
pi_91131557
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Betekent wel dat je weer de schoolbanken in mag, en dan niet al te zielig. Gezien de ervaring met Rave en schoolbanken zie ik dat wat minder zitten.
Rave heeft vanwege z'n nachtelijke escapades wat moeite met die harde houten banken?
  maandag 10 januari 2011 @ 20:31:10 #114
168777 Rave_NL
pi_91131562
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:24 schreef jankaas020 het volgende:
Begrijp ik hier goed uit dat een marinier na de VVO niet meer een officiersopleiding kan doen? :?
Ik zou er m'n hand niet voor in het vuur willen steken maar hoeveel Kpl TD gaan daarna nog naar het KIM?
pi_91131571
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:28 schreef Maitje het volgende:

[..]

Woehahaha _O- NIET!! NIET!! Dat zei je NIET!!! :D
Klopt, ik dacht dat 'ie 25+ was. Dan ben je pas echt oud :').
  maandag 10 januari 2011 @ 20:33:11 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91131666
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:29 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ik heb de vooropleiding, maar ik wil eerst meer in m'n tas hebben voor ik hogerop ga, hetzij ooff, hetzij off.
Als ik jou was zou ik er niet te lang mee wachten. Want ook jij komt straks op een punt dat je op de automatische piloot gaat en je de uitdaging mist. Ook jij hebt net iets teveel vooropleiding om tot het einde der tijden nebbes 1e klas te blijven.
pi_91131677
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:31 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ik zou er m'n hand niet voor in het vuur willen steken maar hoeveel Kpl TD gaan daarna nog naar het KIM?
Tegenwoordig geen idee, hoewel ik een paar maanden terug nog een meneer zag waarvan ik in de EVO nog les had gehad, en ff daarvoor was hij nog kpl. Het zijn er niet veel, maar het gebeurd wel.
Maar dat kunnen natuurlijk ook hori's zijn... :')
quote:
10s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

;(
  maandag 10 januari 2011 @ 20:33:55 #118
168777 Rave_NL
pi_91131702
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Muah als dat gallon er op zit zal ik iig wel weten hoeveel respect je voor de ooff moet hebben. Maar ik wil me eerst nog meer bewijzen als 1 voor ik mij temidden van of hoger dan hen wil schaken
pi_91131760
Ik wilde ook eerst meer ervaring, maar toch maar een verzoek ingediend om mijn goede wil te laten blijken.. En overmorgen word ik bevordert... :')
  maandag 10 januari 2011 @ 20:35:25 #120
168777 Rave_NL
pi_91131786
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:25 schreef Sloggi het volgende:
Inclusief nafta-klus. :')
pi_91131869
Maar goed: als je het zwart op wit hebt staan sta je gewoon sterk natuurlijk. Als ze je er dan alsnog uit willen gooien (tenzij je hogerop gaat) wordt het een duur grapje voor ze.
pi_91131911
Ze weten bij P&O wel meer "zwart op wit" te hebben... _O-
  maandag 10 januari 2011 @ 20:37:57 #123
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91131926
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ok

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:29 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Oke.. naja hoop dat het goed komt ;)

quote:
10s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

_O- .... wat is Achja dan wel niet?! :o
Er was eens....
  maandag 10 januari 2011 @ 20:39:14 #124
168777 Rave_NL
pi_91131986
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Muah, hoe groter mijn hekel, des te groter mijn motivatie om er zo snel weer uit te komen.
En gezien mijn trots kan het enkel met een nieuw A4tje aan de wand.. :')
  maandag 10 januari 2011 @ 20:39:20 #125
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 20:40:04 #126
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_91132033
Je moet niet te lang wachten met dit soort verzoeken (Korporaals /officiersopleiding e.d.). Het aantal opleidingsplaatsen dat de KM dit jaar krijgt is bedroevend. :'( En de komende jaren gaat dat niet veranderen.

Als je niet op tijd dit soort verzoeken indient heb je een grote kans dat je buiten de boot valt.

Ik zie dat nu ook met matrozen die bij mij werken.. 1e klasser... harde werkers...jaar of 23-25 en die proberen de kpl opleiding in te komen. Een opleiding waar veel animo voor is, zowel bij eigen personeel als hori's. De eerste is al afgewezen :(
  maandag 10 januari 2011 @ 20:40:52 #127
168777 Rave_NL
pi_91132085
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:36 schreef Sloggi het volgende:
Maar goed: als je het zwart op wit hebt staan sta je gewoon sterk natuurlijk. Als ze je er dan alsnog uit willen gooien (tenzij je hogerop gaat) wordt het een duur grapje voor ze.
Bij de baas heb je meerdere gradaties van de term zwart-op-wit. :')
  maandag 10 januari 2011 @ 20:41:09 #128
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91132104
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:39 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Muah, hoe groter mijn hekel, des te groter mijn motivatie om er zo snel weer uit te komen.
En gezien mijn trots kan het enkel met een nieuw A4tje aan de wand.. :')
Als het moet! Dan moet het :D

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

AchJa, Cobra, ER... jonge goden.

Maar Clan...
:o :o

Er was eens....
  maandag 10 januari 2011 @ 20:41:24 #129
168777 Rave_NL
pi_91132115
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

AchJa, Cobra, ER... jonge goden.

Maar Clan...
Ouwe lullen.. :')
  maandag 10 januari 2011 @ 20:41:44 #130
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_91132131
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:40 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

P&O KM is de grootste boevenbende die er bestaat. Met die lui valt geen afspraak te maken :r
  maandag 10 januari 2011 @ 20:42:12 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91132163
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:37 schreef jankaas020 het volgende:
Ze weten bij P&O wel meer "zwart op wit" te hebben... _O-
Klopt, in mijn functieomschrijving staan een aantal cursussen waar ik geen flikker aan heb of ga hebben, maar ik MOET ze hebben.

Dus schrijf ik me maar weer in voor een opleiding trekker oplegger ofzo... :')
pi_91132219
quote:

[..]

Rotnieuws op jullie eerste werkdag weer :(. Goed de opties afwegen en spoedig een keuze maken..

Komt wel goed schatje :* *aai over de bol zoals in die reclame*.
  maandag 10 januari 2011 @ 20:43:04 #133
168777 Rave_NL
pi_91132223
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:40 schreef paintmeester het volgende:
Je moet niet te lang wachten met dit soort verzoeken (Korporaals /officiersopleiding e.d.). Het aantal opleidingsplaatsen dat de KM dit jaar krijgt is bedroevend. :'( En de komende jaren gaat dat niet veranderen.

Als je niet op tijd dit soort verzoeken indient heb je een grote kans dat je buiten de boot valt.

Ik zie dat nu ook met matrozen die bij mij werken.. 1e klasser... harde werkers...jaar of 23-25 en die proberen de kpl opleiding in te komen. Een opleiding waar veel animo voor is, zowel bij eigen personeel als hori's. De eerste is al afgewezen :(
Yep, vooral als over 2 jaar de eerste V&V-korporaals der mariniers zich komen melden...

Iets tussen :'), :'( en :r in..
pi_91132235
quote:

[..]

Kan zijn, maar in het geval van een arbeidsconflict liggen de zaken toch echt anders. Niet dat het ooit zo ver zal komen, jij wordt natuurlijk gewoon (onder-)officier ;).
pi_91132251
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:40 schreef paintmeester het volgende:
Het erge vind ik nog dat er nu een VVO TD is gestart met alleen maar ongemotiveerde, incapabele ouwe poep... :{ Allemaal de VVO ingedouwt omdat ze te oud worden voor matroos, maar de gemotiveerde poepgoede lui zijn te jong en worden aan de kant gezet... 8)7
  maandag 10 januari 2011 @ 20:44:19 #136
168777 Rave_NL
pi_91132296
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:41 schreef paintmeester het volgende:

[..]

P&O KM is de grootste boevenbende die er bestaat. Met die lui valt geen afspraak te maken :r
P&O was fout in de oorlog geweest.

Sowieso.
  maandag 10 januari 2011 @ 20:47:08 #137
168777 Rave_NL
pi_91132453
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:43 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Het erge vind ik nog dat er nu een VVO TD is gestart met alleen maar ongemotiveerde, incapabele ouwe poep... :{ Allemaal de VVO ingedouwt omdat ze te oud worden voor matroos, maar de gemotiveerde poepgoede lui zijn te jong en worden aan de kant gezet... 8)7
..met als gevolg dat alle gefrustreerde gemotiveerde jongelui teleurgesteld weggaan, en de minder gemotiveerde "ach-t-wordt-vanzelf-vrijdag"-types blijven lowlifen..
Over een paar jaar zijn dat dan weer die types die de VVO in worden gepusht terwijl er dan de nieuwe lichting jonge gemotiveerde lui weer afgewezen wordt.. :')
  maandag 10 januari 2011 @ 20:47:16 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 20:53:05 #139
168777 Rave_NL
pi_91132821
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Whehehehe.
in een donkerbruine kroeg waar het behang van de muur flikkert, ouwehoerend over de Leo 1 en de uzi en over die ene oefening in West-Duitsland (altijd W-D), en als hun bier op is gooien ze de inhoud van een glaasje jenever op de grond en maken ze oldtimer Clan weer wakker dat het weer zijn beurt is om een rondje te geven (werkt elk kwartier)..

pi_91132836
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:47 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

..met als gevolg dat alle gefrustreerde gemotiveerde jongelui teleurgesteld weggaan, en de minder gemotiveerde "ach-t-wordt-vanzelf-vrijdag"-types blijven lowlifen..
Over een paar jaar zijn dat dan weer die types die de VVO in worden gepusht terwijl er dan de nieuwe lichting jonge gemotiveerde lui weer afgewezen wordt.. :')
Idd, een jongen waar ik mee ben opgekomen, en 4 jaar lang mee heb gevaren, is weer voor de VVO afgewezen, terwijl hij meer dan capabel en gemotiveerd is, maar kennelijk te jong. Maar ik en onze andere buddy van de EVO zitten er wel in.. :X Hij is er nu ook helemaal klaar mee en gaat totaal wat anders doen.

En een maat van me, die al kpl is, is het er ook niet mee eens, hij ziet lui die al eerste klas waren toen hij als takenfrits aan boord kwam, nu de VVO in gaan, en jongere en gemotiveerde lui niet.. :N
  maandag 10 januari 2011 @ 21:01:31 #141
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91133356
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:53 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

in een donkerbruine kroeg waar het behang van de muur flikkert, ouwehoerend over de Leo 1 en de uzi en over die ene oefening in West-Duitsland (altijd W-D), en als hun bier op is gooien ze de inhoud van een glaasje jenever op de grond en maken ze oldtimer Clan weer wakker dat het weer zijn beurt is om een rondje te geven (werkt elk kwartier)..

Kroeg??? Kneipe of Bierstube!!! }:|

De tijd in West-Duitsland had jou wel gepast. En jou kennende was jij de eerste geweest om af te reizen naar het hoge noorden als de Whisky coy nog bestaan had.
  maandag 10 januari 2011 @ 21:04:26 #142
168777 Rave_NL
pi_91133519
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:53 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Idd, een jongen waar ik mee ben opgekomen, en 4 jaar lang mee heb gevaren, is weer voor de VVO afgewezen, terwijl hij meer dan capabel en gemotiveerd is, maar kennelijk te jong. Maar ik en onze andere buddy van de EVO zitten er wel in.. :X Hij is er nu ook helemaal klaar mee en gaat totaal wat anders doen.

En een maat van me, die al kpl is, is het er ook niet mee eens, hij ziet lui die al eerste klas waren toen hij als takenfrits aan boord kwam, nu de VVO in gaan, en jongere en gemotiveerde lui niet.. :N
Yep, hier hetzelfde..
  maandag 10 januari 2011 @ 21:06:11 #143
168777 Rave_NL
pi_91133622
quote:
Op maandag 10 januari 2011 21:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kroeg??? Kneipe of Bierstube!!! }:|

De tijd in West-Duitsland had jou wel gepast. En jou kennende was jij de eerste geweest om af te reizen naar het hoge noorden als de Whisky coy nog bestaan had.
De whiskey-compagnie.. Een geniale compagnie met de meest geniale naam ooit.. ^O^
  maandag 10 januari 2011 @ 21:10:31 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91133851
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:06 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

De whiskey-compagnie.. Een geniale compagnie met de meest geniale naam ooit.. ^O^
Uit mijn hoofd was het whisky zonder de "e". Maar ik kan er naast zitten.
  maandag 10 januari 2011 @ 21:13:41 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 21:16:10 #146
168777 Rave_NL
pi_91134157
Nee klopt, NAVO-spelalfabet wint het niet van Jameson.. :')
pi_91134215
Zo.. Klaar voor vandaag.
pi_91134274
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:16 schreef Rave_NL het volgende:
Nee klopt, NAVO-spelalfabet wint het niet van Jameson.. :')
Maar echte whisky is dan ook Schots. ;)
  maandag 10 januari 2011 @ 21:20:43 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 21:20:51 #150
168777 Rave_NL
pi_91134423
quote:
Op maandag 10 januari 2011 21:18 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Maar echte whisky is dan ook Schots. ;)
Ja, vandaar ook de E. :)
pi_91134473
quote:
De schrijfwijze is afhankelijk van de herkomst van de drank. Whiskey uit Ierland en de Verenigde Staten wordt met een e geschreven, whisky uit Schotland en Canada zonder e. Het meervoud is, volgens de Engelse spellingregels, whiskeys, respectievelijk whiskies. Het Nederlandse meervoud is whiskeys of whisky's.
  maandag 10 januari 2011 @ 21:22:04 #152
168777 Rave_NL
pi_91134499
quote:
Op maandag 10 januari 2011 21:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Uisce Beatha.
Vuurwater. :9
  maandag 10 januari 2011 @ 21:22:41 #153
168777 Rave_NL
pi_91134545
quote:
Op maandag 10 januari 2011 21:21 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Canada ook? :{
  maandag 10 januari 2011 @ 21:23:39 #154
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 21:24:13 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 21:29:04 #156
168777 Rave_NL
pi_91134917
5 afleveringen 2,5 men binnen 3 uur.

een smilie:

^O^
pi_91135165
Pff, ik probeer te leren voor morgen, het wil niet echt.. ;(
  maandag 10 januari 2011 @ 21:34:55 #158
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91135313
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:32 schreef jankaas020 het volgende:
Pff, ik probeer te leren voor morgen, het wil niet echt.. ;(
Nog 1 avondje en dan hoeft het niet meer ;)
Er was eens....
  maandag 10 januari 2011 @ 21:35:01 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91135355
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:13 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
Was dit niet de gehanteerde patch?

Uploaded with ImageShack.us
pi_91135450
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

In wat voor boek zit je met je neus?
Vakbekwaam persoon hoogspanning.

'Wat is het doel van een transformator?'
pi_91135497
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:53 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Nou, ik doe het bijna dagelijks met 4 uurtjes slaap, ik denk dat ik er later dan 'jullie' inga, en misschien nog eerder op ben. ;)
  maandag 10 januari 2011 @ 21:37:46 #163
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91135518
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:36 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Om te transformeren... :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er was eens....
  maandag 10 januari 2011 @ 21:37:58 #164
168777 Rave_NL
pi_91135531
quote:
Op maandag 10 januari 2011 21:36 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Ons beschermen tegen de decepticons?
pi_91135557
quote:

[..]

Het omzetten van stroom, meestal van hoog naar laag
  maandag 10 januari 2011 @ 21:38:45 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91135590
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:35 schreef Clan het volgende:

[..]

Was dit niet de gehanteerde patch?
Zou maar zo kunnen. Ben niet echt op de hoogte van die patches etc. Het ging meer om de spelling.

Dat hijgend hert wat je in het midden in het zwart wit ziet staan zie je mariniers nog wel mee lopen.
  maandag 10 januari 2011 @ 21:39:30 #167
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 21:39:43 #168
168777 Rave_NL
pi_91135660
quote:
Op maandag 10 januari 2011 21:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zou maar zo kunnen. Ben niet echt op de hoogte van die patches etc. Het ging meer om de spelling.

Dat hijgend hert wat je in het midden in het zwart wit ziet staan zie je mariniers nog wel mee lopen.
Klopt, onder mijn rechtertepel.. :P
pi_91135671
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:37 schreef Maitje het volgende:

[..]

Om te transformeren... :D

SPOILER
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:37 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ons beschermen tegen de decepticons?
Dat zijn Transformers. }:| (Zie je wel dat je een beetje nurd ben ;) )
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:38 schreef Clan het volgende:

[..]

Het omzetten van stroom, meestal van hoog naar laag
Alleen die ouwe baas heeft het bijna goed:
SPOILER
pi_91135690
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Op de veteranendag heb ik die een paar keer gezien, die liepen ook mee, tegenwoordig dikke buiken.
  maandag 10 januari 2011 @ 21:41:54 #171
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91135791
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:39 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Joh.. ik ben 1. vrouw en 2. ik zou niet weten waar het in zou moeten zitten zo'n transformator, hoe het er überhaubt uitziet en wat het doet!!

Alhoewel ik mij nu zit te bedenken.. transformatorhuisje.. stroom.. :')
Er was eens....
pi_91135798
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:39 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Alleen die ouwe baas heeft het bijna goed:
SPOILER
Van een Elektrische centrale heb je, ik geloof 4 omzettingen, Centrale - onderstation-transformaterhuisje-elektriciteitskast.
pi_91135884
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Om koperdieven dwars te zitten.

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:41 schreef Maitje het volgende:

[..]

Joh.. ik ben 1. vrouw en 2. ik zou niet weten waar het in zou moeten zitten zo'n transformator, hoe het er überhaubt uitziet en wat het doet!!

Dat was ook ons eerste antwoord, hoor. ;)
  maandag 10 januari 2011 @ 21:44:00 #174
168777 Rave_NL
pi_91135928
quote:
Op maandag 10 januari 2011 21:39 schreef jankaas020 het volgende:
Ja, ik kijk slechte actiefilms en daarom schilder ik poppetjes. :')
  maandag 10 januari 2011 @ 21:44:05 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 21:45:00 #176
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91135990
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:43 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Dat was ook ons eerste antwoord, hoor. ;)
ONS? ;( nu volg ik het helemaal niet meer......
Er was eens....
  maandag 10 januari 2011 @ 21:45:41 #177
168777 Rave_NL
pi_91136024
quote:
Op maandag 10 januari 2011 21:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Weet ik.
Weet ik dat jij dat weet, maar dat stopt mij niet om het gespreksonderwerp zodanig te sturen dat we tepels gaan adoreren.. :{w
  maandag 10 januari 2011 @ 21:46:13 #178
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91136052
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:45 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Weet ik dat jij dat weet, maar dat stopt mij niet om het gespreksonderwerp zodanig te sturen dat we tepels gaan adoreren.. :{w
_O-
Er was eens....
  maandag 10 januari 2011 @ 21:46:19 #179
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_91136057
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:41 schreef Maitje het volgende:

[..]

Een transformator bestaat uit 2 spoelen met logischerwijs 4 aansluitingen waarbij de voltagevehouding theoretisch evenredig is met de verhouding tussen de aantal wikkelingen van de spoel. Als je links bijv. 50hz 220V (lichtnet) aansluit aan een transformator met links 50 windingen en rechts 100, betekend dat dat je rechts 440V krijgt. De stroom is omgekeerd evenredig met het aantal windingen.
Als je wilt weten hoe dit echt werkt moet je eens gaan kijken naar fluxveranderingen, zelfinductie en de maxwell vergelijkingen (staan momenteel op mijn whiteboard ivm tentamen)
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
pi_91136062
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:44 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ja, ik kijk slechte actiefilms en daarom schilder ik poppetjes. :')
Ik kijk alleen goeie films, en schilder geen poppetjes. Ik speel alleen Dawn of War... :')
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:45 schreef Maitje het volgende:

[..]

ONS? ;( nu volg ik het helemaal niet meer......
Van mijn klas, sorry.
  maandag 10 januari 2011 @ 21:48:28 #181
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91136185
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:46 schreef Iska het volgende:

[..]

Een transformator bestaat uit 2 spoelen met logischerwijs 4 aansluitingen waarbij de voltagevehouding theoretisch evenredig is met de verhouding tussen de aantal wikkelingen van de spoel. Als je links bijv. 50hz 220V (lichtnet) aansluit aan een transformator met links 50 windingen en rechts 100, betekend dat dat je rechts 440V krijgt. De stroom is omgekeerd evenredig met het aantal windingen.
Als je wilt weten hoe dit echt werkt moet je eens gaan kijken naar fluxveranderingen, zelfinductie en de maxwell vergelijkingen (staan momenteel op mijn whiteboard ivm tentamen)
Ik ben aan het minderen met roken.. Sterker nog, ik heb nog nooit zo weinig gerookt op een dag sinds 5 jaar... mijn hersens zijn op het moment pulp en denken alleen maar aan ROKEN!! ROKEN!!
En dan ga jij mij proberen uit te leggen hoe een tranformator werkt :N.

Try again! ^O^

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:46 schreef jankaas020 het volgende:

Van mijn klas, sorry.
Ok, dacht ik al. :)
Er was eens....
  maandag 10 januari 2011 @ 21:50:35 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 21:51:06 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91136555
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:42 schreef Clan het volgende:

[..]

Van een Elektrische centrale heb je, ik geloof 4 omzettingen, Centrale - onderstation-transformaterhuisje-elektriciteitskast.
Niet helemaal, maar wel 4 omzettingen: van 380kV naar 150kV, 150kV naar 50kV, 50kV naar 10kV en 10kV naar 440 Volt lijnspanning en 230 fasespanning. (owja, kV= kiloVolt)
pi_91136609
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kom Jean Fromage, nieuwe vraag!
Wat is het klokgetal bij een transformator?
pi_91136651
Kom ik in SC en het eerste wat ik zie is koeienporno.
  maandag 10 januari 2011 @ 21:55:36 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91136828
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Had iets met faseverschuiving te maken, maar weet het niet meer.
Warm ;) :

'Het klokgetal geeft het aantal malen 30 graden fasedraaiing tussen primaire en secundaire spanning weer. Transformatoren met eenzelfde klokgetal kunnen zondermeer parallel worden geschakeld. Transformatoren uit eenzelfde schakelgroep kunnen parallel worden geschakeld door cyclische verwisseling van de aansluitklemmen aan één zijde, waarbij de hoogspanningzijde de voorkeur heeft.'
  maandag 10 januari 2011 @ 21:57:47 #189
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91136867
Nerdpower. ^O^
  maandag 10 januari 2011 @ 21:59:55 #190
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91137013
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:57 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Warm ;) :

'Het klokgetal geeft het aantal malen 30 graden fasedraaiing tussen primaire en secundaire spanning weer. Transformatoren met eenzelfde klokgetal kunnen zondermeer parallel worden geschakeld. Transformatoren uit eenzelfde schakelgroep kunnen parallel worden geschakeld door cyclische verwisseling van de aansluitklemmen aan één zijde, waarbij de hoogspanningzijde de voorkeur heeft.'
Allemaal wel erg lang geleden... Maar ik deed dan ook MTS werktuigbouw. We kregen zijdelings wel wat elektrotechniek mee maar dat was niet al teveel.
pi_91137060
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:57 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Warm ;) :

Ik zat nog na te denken, ik heb deze vragen ook allemaal gehad bij elektrotechniek.
pi_91137131
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Allemaal wel erg lang geleden... Maar ik deed dan ook MTS werktuigbouw. We kregen zijdelings wel wat elektrotechniek mee maar dat was niet al teveel.
Bij MVT ( Motorvoertuigentechniek ) krijg je dat veel meer, maar er zit ook veel elektrisch aan een voertuig.
pi_91137136
Dat is dan ook al duizend jaar hetzelfde, volgens mij... M'n vader (sinds vorig jaar december met pensioen) kwam ook met boekjes uit zijn tijd waar nagenoeg hetzelfde instaat..
  maandag 10 januari 2011 @ 22:02:29 #194
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_91137183
quote:

[..]

Ah is het gezellig op sterveprins? :P
pi_91137262
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:02 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ah is het gezellig op sterveprins? :P
Godzijdank ben ik walplaatser!
SPOILER
  maandag 10 januari 2011 @ 22:05:13 #196
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91137364
Kunnen we het niet gewoon over tepels hebben want ik kan niet mee praten over transformers of klokgetallen... ;(
Er was eens....
pi_91137367
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:01 schreef jankaas020 het volgende:
Dat is dan ook al duizend jaar hetzelfde, volgens mij... M'n vader (sinds vorig jaar december met pensioen) kwam ook met boekjes uit zijn tijd waar nagenoeg hetzelfde instaat..
Ik heb al mijn boeken nog, Vaktekenen, vaktheorie, Meten is weten, praktijk. Bij tekenen moest je al; die stroomschema's uittekenen met potlood, liniaal en ganzeveer en gum.
pi_91137387
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:05 schreef Maitje het volgende:
Kunnen we het niet gewoon over tepels hebben want ik kan niet mee praten over transformers of klokgetallen... ;(
Foto's dan.
  maandag 10 januari 2011 @ 22:06:18 #199
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91137429
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:54 schreef Sine_Pari het volgende:
Kom ik in SC en het eerste wat ik zie is koeienporno.
Haai!! :W

Sine, nu je er toch bent wilde ik vragen... Woon jij nu op de kazerne met je gezin of woon je gewoon in een burgerbuurt?
Er was eens....
pi_91137450
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Foto's dan.
  maandag 10 januari 2011 @ 22:07:50 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91137530
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:01 schreef jankaas020 het volgende:
Stroom verandert ook niet echt...
pi_91137581
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:06 schreef Maitje het volgende:

[..]

Haai!! :W

Sine, nu je er toch bent wilde ik vragen... Woon jij nu op de kazerne met je gezin of woon je gewoon in een burgerbuurt?
Ik woon gewoon in een burgerbuurt, en ook nog eens een lekker eind van de basis vandaan.
  maandag 10 januari 2011 @ 22:08:28 #203
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91137585
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Foto's dan.
Er was eens....
  maandag 10 januari 2011 @ 22:09:33 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 22:09:34 #205
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91137659
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:08 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ik woon gewoon in een burgerbuurt, en ook nog eens een lekker eind van de basis vandaan.
Oke.. ;)

Ik was daar serieus zo nieuwsgierig naar :'). Ik zat namelijk een keer armywifes (ofzo) te kijken.. (wat overigens een rete slechte serie is) en toen zag ik dat ze op een basis woonde.. dacht ff vragen of dat ook bij jou zo was.
Er was eens....
  maandag 10 januari 2011 @ 22:10:24 #206
168777 Rave_NL
pi_91137709
quote:
Op maandag 10 januari 2011 22:05 schreef Maitje het volgende:
Successful Rave is successful! ^O^
pi_91137720
Ik zit zojuist die documetaire 'Fokking hell' te bekijken, en zie dat hun gewoon een stripper op het einde van de missie kregen.

Trouwens die beelden van die dronken militairen zullen het weer goed doen bij de SP.
pi_91137823
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:10 schreef Clan het volgende:
Ik zit zojuist die documetaire 'Fokking hell' te bekijken, en zie dat hun gewoon een stripper op het einde van de missie kregen.

Trouwens die beelden van die dronken militairen zullen het weer goed doen bij de SP.
maarja de SP lui zijn dan ook net kleuters die alleen naar plaatjes kijken en geen tekst lezen/luisteren
  maandag 10 januari 2011 @ 22:12:29 #209
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91137869
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:10 schreef Clan het volgende:

Dat het kan hé!! Niet normaal!!

SPOILER
Er was eens....
pi_91137890
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een lekker eind in USA begrippen?
Ja is wat verder voor onze begrippen, zou bijna NLD doorzijn als ik het daar zou afleggen.

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:09 schreef Maitje het volgende:

[..]

Oke.. ;)

Ik was daar serieus zo nieuwsgierig naar :'). Ik zat namelijk een keer armywifes (ofzo) te kijken.. (wat overigens een rete slechte serie is) en toen zag ik dat ze op een basis woonde.. dacht ff vragen of dat ook bij jou zo was.
Ja had hier ook op de basis kunnen wonen maar heb geen zin in FRG gezeur, plus dat ik nu een wat groter tuintje heb etc.
  maandag 10 januari 2011 @ 22:13:36 #211
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 22:13:59 #212
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91137993
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:12 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja is wat verder voor onze begrippen, zou bijna NLD doorzijn als ik het daar zou afleggen.

[..]

Ja had hier ook op de basis kunnen wonen maar heb geen zin in FRG gezeur, plus dat ik nu een wat groter tuintje heb etc.
FRG?
Er was eens....
  maandag 10 januari 2011 @ 22:14:24 #213
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 22:16:13 #214
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_91138151
quote:
10s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:03 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Godzijdank ben ik walplaatser!
SPOILER
Check en check.

Maar ik woon iig niet in Den Helder :')
Stond vanmorgen een file van het wieringermeer tot aan de zuidpoort :')
pi_91138170
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:13 schreef Maitje het volgende:

[..]

FRG?
Sorry Family Readiness Group, soort van vrouwen clubje die elkaar bijstaan tijdens uitzendingen etc. maar die op de basis vaak gewoon regelrechte bemoeizuchtige ouwe wijven zijn.
pi_91138228
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:12 schreef Maitje het volgende:

[..]

Dat het kan hé!! Niet normaal!!

SPOILER
Ja, dat het kan, die had ik ook wel willen hebben op het eind van de missie, wij kregen alleen bier, nu is daar niets mis mee, maar toch!
  maandag 10 januari 2011 @ 22:18:04 #217
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91138268
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:16 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Sorry Family Readiness Group, soort van vrouwen clubje die elkaar bijstaan tijdens uitzendingen etc. maar die op de basis vaak gewoon regelrechte bemoeizuchtige ouwe wijven zijn.
Ok... eerst lief doen maar achter de rug om :X

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:17 schreef Clan het volgende:

[..]

Ja, dat het kan, die had ik ook wel willen hebben op het eind van de missie, wij kregen alleen bier, nu is daar niets mis mee, maar toch!
Ging je ook dan naar Kreta of 1 of ander eiland?
Er was eens....
pi_91138300
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:16 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Check en check.

Maar ik woon iig niet in Den Helder :')
Stond vanmorgen een file van het wieringermeer tot aan de zuidpoort :')
Ja, ik zei toen net al:
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:06 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Waarom was die file nou eigenlijk? Of gewoon druk?
pi_91138333
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

En hobbel je dan dagelijks op en neer?
Ja hangt er maar vanaf, vandaag zit ik in iedergeval thuis omdat het hier lekker sneeuwd.
  maandag 10 januari 2011 @ 22:19:58 #220
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_91138396
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:18 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Ja, ik zei toen net al:

[..]

Waarom was die file nou eigenlijk? Of gewoon druk?
Ah overheen gelezen.

Ze hadden weer eens maar 1 rijbaan open gegooid.
pi_91138436
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:18 schreef Maitje het volgende:

[..]

[..]

Ging je ook dan naar Kreta of 1 of ander eiland?
Naar Split in Kroatie, hele mooie badplaats aan de Adriatische kust, daar werden de wapens ingeleverd en kon je lokaal wat ondernemen alvorens met het vliegtuig naar huis te gaan.
  maandag 10 januari 2011 @ 22:21:22 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91138510
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:19 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja hangt er maar vanaf, vandaag zit ik in iedergeval thuis omdat het hier lekker sneeuwd.
Roger, maar over wat voor afstand hebben we het dan? 300 km oid?
pi_91138538
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:19 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ah overheen gelezen.

Ze hadden weer eens maar 1 rijbaan open gegooid.
Wat een klonten ook bij het MBK...

Ik reed ook op de b-weg, gelukkig kon ik er nog net ff langs en tussendoor glippen, hoewel sommige mensen daar anders over dachten.. :')
pi_91138547
quote:

[..]

Dat lijkt me ook niets, op de basis wonen, ik houd toch van wat meer privacy en buiten werk om wat meer afstand van directe collega's.
  maandag 10 januari 2011 @ 22:22:11 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91138561
quote:

[..]

Gewoon heel veel schoonmoeders en moeders bijelkaar dus...
pi_91138626
Zo, klaar mee. ^O^
pi_91138651
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:18 schreef Maitje het volgende:

[..]

Nee over het algemeen wel lief, maar zitten wat regels aan verbonden bv. wat wel of niet in de tuin mag. Heb nu een tuintje waar ik mijn gazebo opzet waneer ik het wil, waar ik horseshoe pits heb, en als ik wil kan schieten zonder dat er een kip naar kraait.
pi_91138779
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:23 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Nee over het algemeen wel lief, maar zitten wat regels aan verbonden bv. wat wel of niet in de tuin mag. Heb nu een tuintje waar ik mijn gazebo opzet waneer ik het wil, waar ik horseshoe pits heb, en als ik wil kan schieten zonder dat er een kip naar kraait.
En anders komt mevrouw 'mijn-man-is-hoge-officier' zeuren? _O-
  maandag 10 januari 2011 @ 22:27:13 #229
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91138867
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:20 schreef Clan het volgende:

[..]

Naar Split in Kroatie, hele mooie badplaats aan de Adriatische kust, daar werden de wapens ingeleverd en kon je lokaal wat ondernemen alvorens met het vliegtuig naar huis te gaan.
Naja.. is ook prima. Een stripper is toch niet interesant :P. (Tenzij die mannelijk is uiteraard :D)

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:23 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Oke... i snep it
Er was eens....
pi_91138900
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:23 schreef jankaas020 het volgende:
Zo, klaar mee. ^O^
Waar staat R1 en R2 voor in een stroomschema?
Wat is een condensator?
Wat is een diode?
Hoe noemt men een halfgeleider ook wel?
pi_91139205
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Roger, maar over wat voor afstand hebben we het dan? 300 km oid?
Nee zo gek is het nog niet, maar meeste gaat over interstate en highway dus dan schiet het lekker op.
pi_91139466
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:27 schreef Clan het volgende:

[..]

Waar staat R1 en R2 voor in een stroomschema?
Weerstanden
quote:
Wat is een condensator?
Een component dat energie opslaat
quote:
Wat is een diode?
Halfgeleider
quote:
Hoe noemt men een halfgeleider ook wel?
Diode

SPOILER
pi_91139522
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:25 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

En anders komt mevrouw 'mijn-man-is-hoge-officier' zeuren? _O-
Nee komt hier minder voor, maar als je op de basis woont woon je over het algemeen in een deel waar andere van jou eenheid ook zitten. Dit bv. ivm beveiliging tijdens uitzendingen etc. Maar je komt elkaar al genoeg tegen en dat hoeft voor mij dus niet echt. Daarbij woon ik hier zeg maar midden in de natuur dus kan lekker genieten van flora en fauna.
pi_91139776
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:36 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Nee komt hier minder voor, maar als je op de basis woont woon je over het algemeen in een deel waar andere van jou eenheid ook zitten. Dit bv. ivm beveiliging tijdens uitzendingen etc. Maar je komt elkaar al genoeg tegen en dat hoeft voor mij dus niet echt. Daarbij woon ik hier zeg maar midden in de natuur dus kan lekker genieten van flora en fauna.
Dat vind ik ook, ik zei eerder al als ik niet thuis zat, dat ik dan gillend gek en alcoholist zou worden.. In Amerika heb je nog echte natuur, ik schijn ook in 'the middle of nowhere' te wonen, maar met 5 minuten rijden sta ik midden in het dorp... :')
pi_91139957
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:35 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Weerstanden

[..]

Een component dat energie opslaat

[..]

Halfgeleider

[..]

Diode

SPOILER
Dat klinkt iig correct.
pi_91140130
'tis trouwens een veiligheidsopleiding, geen cursus elektro.
pi_91140267
Dat je een veiligheidsbril moet dragen en speciale handschoenen bij hoogspanning?
  maandag 10 januari 2011 @ 22:50:49 #238
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91140530
Nu Godfather aan het kijken... voor mij de eerste keer dat ik die film zie :@
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_91140657
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:46 schreef Clan het volgende:
Dat je een veiligheidsbril moet dragen en speciale handschoenen bij hoogspanning?
Nee, juist niet. pbm's draag je alleen bij laagspanning (voor de goede orde: extra lage spanning is <50V AC, en <120V DC, laagspanning <1000V AC en <1500V DC en hoogspanning is >1000V AC en >1500V DC) En dat is dan nog een speciale mat, gelaatscherm en idd handschoenen.
Bij hoogspanning gebruik je speciale apparatuur (meetstokken) op een afstand van 1150mm bij 10kV
pi_91140736
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:50 schreef Lotusss het volgende:
Nu Godfather aan het kijken... voor mij de eerste keer dat ik die film zie :@
"In Sicily, women are more dangerous than shotguns."
pi_91140760
Quote van de You Tube pagina "werken bij de marine" chatbox:

"Is het korps mariniers nou onderdeel van de marine?
Ik kan daar nooit echt achter komen want ik wil wel bij korps mariniers maar niet bij de marine"

_O-
  maandag 10 januari 2011 @ 23:00:08 #242
168777 Rave_NL
pi_91141126
quote:
Op maandag 10 januari 2011 22:54 schreef m.k het volgende:
Quote van de You Tube pagina "werken bij de marine" chatbox:

"Is het korps mariniers nou onderdeel van de marine?
Ik kan daar nooit echt achter komen want ik wil wel bij korps mariniers maar niet bij de marine"

_O-
Herkenbaar.. :')
  maandag 10 januari 2011 @ 23:01:12 #243
168777 Rave_NL
pi_91141202
[DEF] SC#111 Ergens tussen transformators en tepels..
pi_91141405
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:01 schreef Rave_NL het volgende:
[DEF] SC#111 Ergens tussen transformators en tepels..
[DEF] SC#111 het enige en echte Speed Chat op Fok. ;)
  maandag 10 januari 2011 @ 23:06:23 #245
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91141542
Vandaag eindelijk mijn SLD1 strepen ontvangen. Mag ze welgeteld vier weken dragen :')
pi_91141597
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:04 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

[DEF] SC#111 het De enige en echte Speed Soldier Chat op Fok. ;)
Aangepast
pi_91141632
Avond! Net gewerkt en daarna ff met vrienden hier gezeten en black ops tegen elkaar gespeelt! Dus mn cv is er klaar voor :D

Morgen vrij dus opjacht naar een opleiding of baan met toekomst
pi_91141674
Goeieavond allemaal. :W
  maandag 10 januari 2011 @ 23:08:55 #249
168777 Rave_NL
pi_91141691
quote:
Op maandag 10 januari 2011 23:07 schreef Thaboel het volgende:

Morgen vrij dus opjacht naar een opleiding of baan met toekomst
Defensie! ^O^

pi_91141713
quote:
Op maandag 10 januari 2011 23:06 schreef Vortix het volgende:
Vandaag eindelijk mijn SLD1 strepen ontvangen. Mag ze welgeteld vier weken dragen :')
1dag kma en al sld1??? Gewoon recruut totdat je klaar bent wat een onzin.. Al duidelijk of je zakgeld of een wedde krijgt?
pi_91141783
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:08 schreef Cobra4 het volgende:
Goeieavond allemaal. :W
Goedeavond Cobra
pi_91141786
quote:
Op maandag 10 januari 2011 23:08 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Defensie! ^O^

Die willen me niet meer ^O^ zal daar morgen ook nog eens naar bellen voor de gein
pi_91141879
N'avond C4
pi_91141900
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:06 schreef Vortix het volgende:
4 weken, waarom zo kort?
  maandag 10 januari 2011 @ 23:13:34 #255
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91142020
Dick Berlijn bij Pauw en Witteman, ik denk dat het zal gaan over de nieuwe missie.
  maandag 10 januari 2011 @ 23:15:10 #257
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91142078
quote:
Op maandag 10 januari 2011 23:09 schreef Thaboel het volgende:

[..]

1dag kma en al sld1??? Gewoon recruut totdat je klaar bent wat een onzin.. Al duidelijk of je zakgeld of een wedde krijgt?
Kerel, ik begin pas volgende maand aan de KMA :P Ben nu reservist en was al in oktober bevorderd, maar heb nu pas mijn strepen ontvangen. En op de KMA begin ik inderdaad weer streeploos. En ik ga gewoon salaris verdienen afaik.
  maandag 10 januari 2011 @ 23:16:03 #258
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 23:16:08 #259
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91142124
quote:
Op maandag 10 januari 2011 23:12 schreef Clan het volgende:

[..]

4 weken, waarom zo kort?
Zie hierboven.
pi_91142303
quote:
Op maandag 10 januari 2011 23:15 schreef Vortix het volgende:

[..]

Kerel, ik begin pas volgende maand aan de KMA :P Ben nu reservist en was al in oktober bevorderd, maar heb nu pas mijn strepen ontvangen. En op de KMA begin ik inderdaad weer streeploos. En ik ga gewoon salaris verdienen afaik.
ik dacht al :p ik 4maanden moeten werken voor m'n sld2 streepje en kma ff opkomen en krijgen :p afaik?
pi_91142333
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:15 schreef Vortix het volgende:

[..]

En wanneer ben je Cadet-Sergeant?
  maandag 10 januari 2011 @ 23:25:24 #262
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91142679
quote:
Op maandag 10 januari 2011 23:19 schreef Clan het volgende:

[..]

En wanneer ben je Cadet-Sergeant?
Hoogvlieger weet dit denk ik beter dan ik, maar na een half jaar word je bevorderd tot cadet-korporaal en na een jaar wordt mijn lichting bevorderd tot vaandrig, maar dat is omdat het een KOO lichting is. Wanneer we worden bevorderd tot cadet-sergeant zou ik niet precies durven zeggen.

@Thaboel: dat zou inderdaad een beetje raar zijn ;) afaik=as far as I know.
pi_91142692
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:19 schreef Thaboel het volgende:

[..]

ik dacht al :p ik 4maanden moeten werken voor m'n sld2 streepje en kma ff opkomen en krijgen :p afaik?
Ik had pas na 6 maanden opleiding de rang van Kanonnier, maar toen bestonden daar nog geen chevrons voor, bij mijn aanstelling als beroeps werd ik direct bevorderd tot Soldaat der Eerste Klasse bij het wapen der Infanterie.
pi_91142858
Ik was pas na anderhalf jaar eerste klas, en dat zegt meer over eerste klas worden en de marine, want ik was ruim binnen de gestelde tijd klaar, ik kreeg alleen m'n strepen pas 4 maanden later.. :')

Maar lui ik ga tukken, als het meezit morgen m'n laatste schooldag! *O*
pi_91142954
Welterusten en veel succes morgen
pi_91142997
Snurk ze Jankaas
  maandag 10 januari 2011 @ 23:31:41 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91143034
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:30 schreef Clan het volgende:
Welterusten en veel succes morgen
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:31 schreef Sine_Pari het volgende:
Snurk ze Jankaas
Danki!
  maandag 10 januari 2011 @ 23:34:06 #269
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91143160
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:34 schreef AchJa het volgende:
Afghanistan debat zodadelijk met ome quicky.
Start nu.
  maandag 10 januari 2011 @ 23:35:41 #271
168777 Rave_NL
pi_91143206
quote:
Op maandag 10 januari 2011 23:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoogvlieger weet helemaal niets...
quote:
Op donderdag 23 december 2010 17:24 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Tussentijdse persoonsbeoordeling was niet goed genoeg, en heb tijdens de otv5 een marsfractuur opgelopen, waardoor ik die oefening eigenlijk niets meer heb kunnen doen (paar nachten FM9000 :P) en toen bleek dat ik otv6 (eindoefening) ook niet mee zou kunnen doen besloot de cdt. opl. mij maar voor OTV6 uit de opleiding te ontheffen. Op de KMA had ik niets meer te zoeken dus kon ik naar huis vertrekken, maar vanwege mn contract krijg ik nog tot februari doorbetaald. 'T geld dat defensie niet heeft zal ongetwijfeld een rol hebben gespeeld. Ze knikkeren ze er zo snel mogelijk uit als blijkt dat je toch niet helemaal zo presteerd als bedoeld was.
pi_91143210
Een tientje op Berlijn :)
  maandag 10 januari 2011 @ 23:36:07 #273
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 23:36:43 #274
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 23:37:19 #275
168777 Rave_NL
pi_91143277
quote:
Op maandag 10 januari 2011 23:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daarom juist.
Ik leg het verder uit, kutje.. :')
pi_91143369
Ik pak nog even een glaasje rood. Ik zie jullie in het nieuwe topic ;).
  maandag 10 januari 2011 @ 23:40:09 #277
168777 Rave_NL
pi_91143402
Hoeveel Posts?
  maandag 10 januari 2011 @ 23:41:01 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 23:41:38 #279
168777 Rave_NL
pi_91143465
quote:
Op maandag 10 januari 2011 23:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ter verduidelijking taaiaap....

Sterk.
  maandag 10 januari 2011 @ 23:41:53 #280
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91143478
Succes morgen Jankaa!

Werkse Cobra :*

En Rave succes met uitzoeken mbt je job ;)

En ik ben pitten!! :W Aju!
Er was eens....
pi_91143541
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:41 schreef Maitje het volgende:
Succes morgen Jankaa!

Werkse Cobra :*

En Rave succes met uitzoeken mbt je job ;)

En ik ben pitten!! :W Aju!
Weltrusten lieve Maitje! :* O+
  maandag 10 januari 2011 @ 23:43:50 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 23:44:33 #283
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 23:45:54 #284
168777 Rave_NL
pi_91143651
Hero Brinkman is on fire :{
  maandag 10 januari 2011 @ 23:46:52 #285
168777 Rave_NL
pi_91143684
quote:
Op maandag 10 januari 2011 23:44 schreef AchJa het volgende:
En jij mag de nieuwe openen!
Muah ik kan de postcount niet zien dus het zij zo..
  maandag 10 januari 2011 @ 23:46:59 #286
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 23:47:48 #287
168777 Rave_NL
pi_91143723
quote:
Op maandag 10 januari 2011 23:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alsof ome Dick gelijk heeft... :')
Dat hoor je me niet zeggen maar dit is de eerste keer dat ik hem daadwerkelijk zie debatteren.. :{
pi_91143746
Ik ga zo "Animal House" maar weer eens kijken. :)
  maandag 10 januari 2011 @ 23:49:03 #289
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91143791
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:45 schreef Rave_NL het volgende:
Hero Brinkman is on fire :{
Brinkman is reclame aan het maken, Berlijn heeft gelijk, het meeste geld komt uit ontwikkelingssamenwerking en niet alleen Defensie. Dit vind ik pas ontwikkelingssamenwerking ipv doelloos geld storten. een belangrijk aspect is Helpen Helpen, help hun op termijn zichzelf te kunnen helpen, daar hadden ze vanaf het begin af aan voor moeten gaan.
  maandag 10 januari 2011 @ 23:50:43 #291
168777 Rave_NL
pi_91143855
quote:
Op maandag 10 januari 2011 23:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jonguh, de Taliban boeit niemand wat.
Heb je weer eens zand in je slipje.
Ik zit alleen te kijken van die vent, dat hij inhoudelijk wat te zeggen heeft buiten de schaduw van Geert.
pi_91143886
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jonguh, de Taliban boeit niemand wat.
Die Taliban zijn een stelletje amateurs, ook die 'terroristen' hier in het westen, alsof iemand bang voor ze is.
  maandag 10 januari 2011 @ 23:52:25 #293
168777 Rave_NL
pi_91143922
quote:
Op maandag 10 januari 2011 23:51 schreef Clan het volgende:

[..]

Die Taliban zijn een stelletje amateurs, ook die 'terroristen' hier in het westen, alsof iemand bang voor ze is.
"Proffessional soldiers are just predictable, the world is full of dangerous amateurs.."
pi_91143972
Slappe discussie was dat, alleen de cijfers op het einde door Groenhuisen was interssant.
  maandag 10 januari 2011 @ 23:54:09 #295
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91143993
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:49 schreef Clan het volgende:

[..]

Brinkman is reclame aan het maken, Berlijn heeft gelijk, het meeste geld komt uit ontwikkelingssamenwerking en niet alleen Defensie. Dit vind ik pas ontwikkelingssamenwerking ipv doelloos geld storten. een belangrijk aspect is Helpen Helpen, help hun op termijn zichzelf te kunnen helpen, daar hadden ze vanaf het begin af aan voor moeten gaan.
Berlijn heeft vwb geld wel gelijk maar vwb inzet weet je net zo goed als ik dat het een kruisvaarder tocht is. Wie zijn wij eigenlijk om ons "democratische geloof" te verkopen in landen waar ze al sinds jaar en dag wat anders doen.

Ik heb zelf een broertje dood aan de Islam, zou ik me nu moeten conformeren aan de Islam omdat een "vreemdeling" dat tegen mij zegt?
  maandag 10 januari 2011 @ 23:55:49 #296
168777 Rave_NL
pi_91144051
Inliggen mars. :O
pi_91144052
Slaap ze Maitje
  maandag 10 januari 2011 @ 23:58:08 #298
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 januari 2011 @ 23:59:05 #299
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91144198
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Berlijn heeft vwb geld wel gelijk maar vwb inzet weet je net zo goed als ik dat het een kruisvaarder tocht is. Wie zijn wij eigenlijk om ons "democratische geloof" te verkopen in landen waar ze al sinds jaar en dag wat anders doen.

Ik heb zelf een broertje dood aan de Islam, zou ik me nu moeten conformeren aan de Islam omdat een "vreemdeling" dat tegen mij zegt?
Tuurlijk niet, maar dat vechten heb ik altijd als debiel gezien, De Britten kwamen daar ooit ook binnen als bevrijders, en vertrokken als voormalig bezetters, en sinds de jaren 60 weten we dat je een guerillastrijd niet kunt winnen, dat opofferen van Nederlandse militairen was ook niet vernuftig in die zin was Van Uhm Herakles in zijn puurste vorm.

Wat ik me kan herinneren gingen we naar Afghanistan vanwege Bin Laden, maar daar hoor je niets meer over.
pi_91144228
Truste allemaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')