Hoe kan hij dat nou niet weten!quote:Op maandag 10 januari 2011 03:58 schreef Sine_Pari het volgende:
Denk dat Thaboel en rondje loopt. Weet waarschijnlijk niet dat er in het wachthok een verse pot koffie staat.
quote:Op maandag 10 januari 2011 04:34 schreef Sine_Pari het volgende:
Hij heeft waarschijnlijk gedacht "Die gekke Amerikaan kan geen koffie zetten", vergetend dat ik in Nederland ben opgegroeid.
quote:Op maandag 10 januari 2011 04:46 schreef Sine_Pari het volgende:
Naja, als het hem niet smaakt geef ik toch gewoon jou de schuld. Lie, deny and redirect, eerste stappen in PSYOPS.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2011 04:50 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
![]()
Eens kijken of mij dat ook lukt: Vronsky heeft de koffie gezet!
Natuurlijk.quote:Op maandag 10 januari 2011 07:21 schreef jankaas020 het volgende:
ik hoop dat er verse is gezet voor de aflossing?
Pff, nu moet ik nog langer wakker blijven.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:58 schreef Sine_Pari het volgende:
Na lekkere aflossing noem ik dat, heeft nu al aan zijn plat palen getrokken.
quote:Op maandag 10 januari 2011 04:46 schreef Sine_Pari het volgende:
Naja, als het hem niet smaakt geef ik toch gewoon jou de schuld. Lie, deny and redirect, eerste stappen in PSYOPS.![]()
Een echte student drink. Biertje?quote:Op maandag 10 januari 2011 11:02 schreef EllaN het volgende:
[..]
Watskeburt?iedereen. Ik begin aan een studiedag.
Correctquote:
8 dagen al.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:31 schreef Thaboel het volgende:
Capt Winters is al een tijdje dood toch?
of je geeft ff de bijzonderheden door..quote:Op maandag 10 januari 2011 09:58 schreef Sine_Pari het volgende:
Na lekkere aflossing noem ik dat, heeft nu al aan zijn plat palen getrokken.
quote:Op maandag 10 januari 2011 13:15 schreef Cobra4 het volgende:
WWII-held Majoor Dick Winters overleden
Na vast werken zal het niet zo moeilijk zijn lijkt me.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:51 schreef jankaas020 het volgende:
Ik zit nu een lijstje in te vullen voor m'n proeve van bekwaamheid, wat een kansloze hobby, zeg...Of ik ff in wil vullen wat ik 3 maanden terug met een dagje sleutelen heb gedaan..
Jij hebt ook altijd wat...quote:Op maandag 10 januari 2011 18:38 schreef Vronsky het volgende:
Lekker, mag waarschijnlijk door een administratieve fout de opleiding die ik niet doe af betalen.. morgen maar even langs de IB groep.
quote:Op maandag 10 januari 2011 13:15 schreef Cobra4 het volgende:
WWII-held Majoor Dick Winters overleden
Uuhm.. een administratie fout voor een opleiding die je niet doet.quote:Op maandag 10 januari 2011 18:38 schreef Vronsky het volgende:
Lekker, mag waarschijnlijk door een administratieve fout de opleiding die ik niet doe af betalen.. morgen maar even langs de IB groep.
Naja, als hij zo'nquote:Op maandag 10 januari 2011 19:21 schreef EllaN het volgende:
Waar lees je dat hij stufi ontvangt? Hij kan ook al een tijdje geen stufi meer ontvangen en opeens zo'n brief krijgen. Bij de IB-groep gebeuren rare dingen.
Wie weet volgt hij nog een minor of wat dan ook, waarvoor hij stufi ontvangt ofzo. Kan ook nog.
Dan hoef je je toch niet druk te maken? De rekening waarop het gestort wordt die draai je ff uit tot vorig jaar februari (je maakt bijv het saldo en de rest ff zwart zodat ze dat niet kunnen zien), en dan stuur je dat op naar IB!quote:Op maandag 10 januari 2011 19:29 schreef Vronsky het volgende:
Ik heb mijzelf VOOR 1 feb van 2010 uit laten schrijven, maar ze hebben daar dus een fout gemaakt en mij tot 15 maart erin laten staan blijkbaar, dus volgens de IB groep moet ik alles terug betalen.
Gaat ze dus echt niet lukken.
(Heb ook al sinds januari van 2010 geen stufi meer ontvangen naar mijn weten)
Niet zo op je high horse Maitjequote:Op maandag 10 januari 2011 19:31 schreef Maitje het volgende:
[..]
Naja, als hij zo'npoppetje erbij zet ga ik er vanuit dat het om (behoorlijk) wat geld gaat.
Wehehe.. dat bedoel ik
[..]
Dan hoef je je toch niet druk te maken? De rekening waarop het gestort wordt die draai je ff uit tot vorig jaar februari (je maakt bijv het saldo en de rest ff zwart zodat ze dat niet kunnen zien), en dan stuur je dat op naar IB!
Dan heb je toch bewijs dat je het niet ontvangen hebt? Ik zie het probleem niet....
Naja... vingertje wijzen, ik stel gewoon te snel conclusies...quote:Op maandag 10 januari 2011 19:35 schreef EllaN het volgende:
[..]
Niet zo op je high horse Maitje. Je had niet alle feiten en was al met je vingertje aan het wijzen.
Daarnaast is iets regelen bij de IB-groep echt een ramp. Het duurt lang en ze hebben blijkbaar altijd gelijk, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, dan willen ze nog meer geld en uiteindelijk krijg je je gelijk.
Maar neem dan wel die afschriften meequote:Op maandag 10 januari 2011 19:35 schreef Vronsky het volgende:
Nja.. ik vind 4 duizend euro nog best wel een hoop geld, weet niet uit wat voor huishouden jij komt.
Maar, heb wel gekkere dingen gezien met de IB groep, dus ga morgen maar gewoon gezellig langs het kantoor in Utrecht om even te zien hoe en wat.
quote:Op maandag 10 januari 2011 19:37 schreef AchJa het volgende:
Ik moest toen ik stufi kreeg (erg lang geleden) eens een keer iets terugbetalen, het ging om 32 guldencent ofzo. Heb toen 50 cent overgemaakt en ben daarna gaan reclameren over 18 cent. Leuke briefwisseling was dat.
quote:Op maandag 10 januari 2011 19:37 schreef AchJa het volgende:
Ik moest toen ik stufi kreeg (erg lang geleden) eens een keer iets terugbetalen, het ging om 32 guldencent ofzo. Heb toen 50 cent overgemaakt en ben daarna gaan reclameren over 18 cent. Leuke briefwisseling was dat.
Hahaha!quote:Op maandag 10 januari 2011 19:37 schreef AchJa het volgende:
Ja,quote:Op maandag 10 januari 2011 19:38 schreef Maitje het volgende:
[..]
Naja... vingertje wijzen, ik stel gewoon te snel conclusies...but thats me!
[..]
vond ik behoorlijk vingertje-wijzen arrogant klinken, aangezien je nog niet alle feiten op een rij had.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:11 schreef Maitje het volgende:
[..]
Uuhm.. een administratie fout voor een opleiding die je niet doet.
Mag ik even?
[..]
Wat ik dus even niet begrijp. Volgens de IB groep doe jij een studie, maar jij zegt van niet. Als dat zo is, waarom heb je dan al die tijd het geld geaccepteerd???
Alleen dit stukje : waarom heb je dan al die tijd het geld geaccepteerd??? Had ik er miss beter niet bij kunnen zetten omdat ik dat niet geheel zeker wist.. maar ik had uiteindelijk wel gelijk.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:43 schreef EllaN het volgende:
vond ik behoorlijk vingertje-wijzen arrogant klinken, aangezien je nog niet alle feiten op een rij had.
Af en toe moet iemand toch aan Vrons' kant staan, anders wordt het wel heel makkelijk![]()
.
Juist..quote:Op maandag 10 januari 2011 19:44 schreef Maitje het volgende:
Dus ik zeg zo tegen die griet "moet je luisteren, ik heb die kaart nodig om te reizen naar school, hoe gaan we dit oplossen"?
Je had geen gelijk, want hij heeft geen onrechtmatige stufi aangenomen wat jij impliceerdequote:Op maandag 10 januari 2011 19:45 schreef Maitje het volgende:
[..]
Alleen dit stukje : waarom heb je dan al die tijd het geld geaccepteerd??? Had ik er miss beter niet bij kunnen zetten omdat ik dat niet geheel zeker wist.. maar ik had uiteindelijk wel gelijk.
Goed, verder geen discussie... want dit gaat geen van beide winnen.
Jongen... je denkt toch niet dat ik mijzelf hier ga zitten verdedigen omdat jij het niet gelooft..quote:Op maandag 10 januari 2011 19:48 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Juist..
En nu hoe je het écht zei?
"Luister uit betrokkene, dat jij te stom bent om een seal apparaat te bedienen wat kleuterschool werk is is niet mijn probleem, en nu afkomen met die munten!"quote:Op maandag 10 januari 2011 19:48 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Juist..
En nu hoe je het écht zei?
Dus.. ik zei toch ook dat ik dat stukje van "waarom heb je het daan aangenomen" idd niet had moeten zeggen...quote:Op maandag 10 januari 2011 19:49 schreef Vronsky het volgende:
Nee, je had geen gelijk want ik heb geen geld gekregen daarna.
Maar goed, je hebt gelukkig zelf ook al ervaring met die geweldige instantie, dus dat is al genoeg.
Het is al goed, ik las er zelf ook even overheen.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:51 schreef Maitje het volgende:
[..]
Dus.. ik zei toch ook dat ik dat stukje van "waarom heb je het daan aangenomen" idd niet had moeten zeggen...Dus dat klopt.. maar dat heb ik 3 posts eerder ook al gezegd..
quote:Op maandag 10 januari 2011 19:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Luister uit betrokkene, dat jij te stom bent om een seal apparaat te bedienen wat kleuterschool werk is is niet mijn probleem, en nu afkomen met die munten!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
Mag ik ook een potje impliceren?quote:Op maandag 10 januari 2011 19:50 schreef Maitje het volgende:
[..]
Jongen... je denkt toch niet dat ik mijzelf hier ga zitten verdedigen omdat jij het niet gelooft..
Nou, het was serieus een rib uit het lijg van mijn vader elke maand voor dik 160 euro even met de trein reizen. Daarom was die ov kaart zo verdomd belangrijk en daarom was ik zo boos.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:52 schreef Vronsky het volgende:
Het schiet me net te binnen dat ik nog nooit in mijn leven een treinkaartje heb gekocht.
[me=Vronsky] 's papa werkte bij de NS en daardoor mag hij 1e klas gratis reizen
[/me]
[..]
Maakt niet uitquote:Het is al goed, ik las er zelf ook even overheen.
Waarom was je aan het balen?quote:Op maandag 10 januari 2011 19:52 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Mag ik ook een potje impliceren?
Jij lijkt me veel te netjes en aardig om het zo direct te brengen..
Haatster..
Je moest is wetenquote:Op maandag 10 januari 2011 19:52 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Mag ik ook een potje impliceren?
Jij lijkt me veel te netjes en aardig om het zo direct te brengen..
Haatster..
Daar was ik ook nieuwsgierig naar..quote:
Ik kan me dus dat echt serieus niet voorstellen, (niet dat het zo duur is, dat is wel ergquote:Op maandag 10 januari 2011 19:53 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nou, het was serieus een rib uit het lijg van mijn vader elke maand voor dik 160 euro even met de trein reizen. Daarom was die ov kaart zo verdomd belangrijk en daarom was ik zo boos.
[..]
Maakt niet uit
Oja, weer eerste werkdag.quote:
Dus als ik het goed begrijp wordt je eruit gekickt?quote:Op maandag 10 januari 2011 20:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Oja, weer eerste werkdag.
Allereerst blauwe maffia met een poortcontrole..
Daarna nog een privézaakje wat niets met de baas te maken heeft en als toetje de mededeling dat iedereen met een contract als moi gedag kan zeggen tegen automatische contractverlenging en bijbehorende baangarantie..
Dus..
Esses!quote:Op maandag 10 januari 2011 20:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Mooi kut.quote:Daarna nog een privézaakje wat niets met de baas te maken heeft en als toetje de mededeling dat iedereen met een contract als moi gedag kan zeggen tegen automatische contractverlenging en bijbehorende baangarantie..
Dus..
quote:Op maandag 10 januari 2011 20:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Daarna nog een privézaakje wat niets met de baas te maken heeft en als toetje de mededeling dat iedereen met een contract als moi gedag kan zeggen tegen automatische contractverlenging en bijbehorende baangarantie..
Dus..
Nope, ik ga morgen uitzoeken hoe het zit want mij was zwart op wit toegezegd dat ik tot 2023 poepgoed mocht zijn..quote:Op maandag 10 januari 2011 20:02 schreef Maitje het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp wordt je eruit gekickt?
Het zou me niets verbazen als ze dat geintje ook op de nieuwe haven geflikt hebben, niet normaal druk bij de zuid poort, me maat stond zelfs al halverwege de b-weg in de file..quote:Op maandag 10 januari 2011 20:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Mooi klote, wat voor contract heb je nu dan?quote:Daarna nog een privézaakje wat niets met de baas te maken heeft en als toetje de mededeling dat iedereen met een contract als moi gedag kan zeggen tegen automatische contractverlenging en bijbehorende baangarantie..
Dus..
Dat is niet goedkoper.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:05 schreef Vronsky het volgende:
[..]
, waarom heb ik mijn vermoedens dat je er gewoon uit word gewerkt omdat je te duur bent en het goedkoper is om zo'n V&V jochie erin te laten..
Ik vind het vreemd dat een marinier (net zoals jouw collega's) die een vrij pittige en lange opleiding hebben gedaan er "zomaar" uitgeflikkerd wordt.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:05 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nope, ik ga morgen uitzoeken hoe het zit want mij was zwart op wit toegezegd dat ik tot 2023 poepgoed mocht zijn..
Maarja, de baas..
En anders zou ik er echt aan moeten geloven en voor korporaal moeten gaan..
Of erger..
Hun manier om ons een nieuwjaar te wensen.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:06 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als ze dat geintje ook op de nieuwe haven geflikt hebben, niet normaal druk bij de zuid poort, me maat stond zelfs al halverwege de b-weg in de file..
Ik hoor hier ook al een hoop geluiden over FPS 1 en 2 kornuiten die te horen hebben gekregen dat ze niet kunnen verlengen.quote:
Flexibel Personeel Systeem, of iets dergelijks. Hoe het nu met 1 zit weet ik niet, want ik dacht dat je daarmee alleen in de opleiding(AMO, EMMV, EVO) zat, 2 is een contract tot je 35e, en 3 tot je pensioen gerechtigde leeftijd, als ik het goed heb.quote:
Muah, bij LMB wordt er waarschijnlijk een compleet bataljon weggesneden dus wij mogen niet klagen..quote:Op maandag 10 januari 2011 20:09 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat een marinier (net zoals jouw collega's) die een vrij pittige en lange opleiding hebben gedaan er "zomaar" uitgeflikkerd wordt.
Goed, ik hoop serieus dat het mee zal vallen.. en mag ik vragen waarom je niet voor korporaal wilt? (overigens dacht ik al dat je dat was.. heb ik dat toch verkeerd begrepen).
quote:Flexibel Personeelssysteem
Met ingang van 1 januari 2008 verdwijnen de aanstellingen voor Beroeps Bepaalde Tijd (BBT) en Beroeps Onbepaalde Tijd (BOT). Daarvoor in de plaats krijg je een aanstelling bij Defensie, welke bestaat uit drie fasen.
Fase 1 bestaat uit de opleiding en daarna een dienverplichting van 4 jaar.
Fase 2 bestaat uit de periode na afloop van de dienverplichting tot en met het besluit over het al dan niet doorstromen naar een hoger functieniveau. Daarbij vormen de kwaliteit van betrokkene, maar ook de behoefte van de organisatie aan personeel, doorslaggevende argumenten.
Fase 3 bestaat uit de periode na het doorstroombesluit en de loopbaan wordt voortgezet.
Toelichting
Het besluit om al dan niet door te stromen naar een hoger functieniveau zal rond de leeftijd van 35 jaar genomen worden. Is het niet mogelijk om door te stromen naar een hoger functieniveau dan zal men de krijgsmacht moeten verlaten.
Kun je niet meteen officiersopleiding doen? Of is dat niet mogelijk?quote:Op maandag 10 januari 2011 20:18 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Muah, bij LMB wordt er waarschijnlijk een compleet bataljon weggesneden dus wij mogen niet klagen..
En korporaal worden is bij ons een onderofficiersopleiding volgen met takenboek en additionele cursussen wat al gouw richting een kalenderjaar gaat.. En daar heb ik op dit moment even geen trek meer in..
En dat betekend ook dat je 0 op je request krijgt als ik ooit nog de officiersopleiding wil laten schitteren met mijn afwezigheid.
1= initiële contract, bij mij 4 jaar. Waar je een opleidingsvergoeding moet dokken als je voor einde contract opstapt.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:17 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Flexibel Personeel Systeem, of iets dergelijks. Hoe het nu met 1 zit weet ik niet, want ik dacht dat je daarmee alleen in de opleiding(AMO, EMMV, EVO) zat, 2 is een contract tot je 35e, en 3 tot je pensioen gerechtigde leeftijd, als ik het goed heb.
Om te fucken?quote:Op maandag 10 januari 2011 20:14 schreef hcwp het volgende:
Waarom zou de Kmar eigenlijk zo'n controle houden?
Is wel mogelijk (mits juiste vooropleiding) maar ik heb zo'n gevoel dat Rave het niet zo ziet zitten om als broekventje de ooff's aan te sturen.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:22 schreef Maitje het volgende:
[..]
Kun je niet meteen officiersopleiding doen? Of is dat niet mogelijk?
Dat kan ik begrijpen..quote:Op maandag 10 januari 2011 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is wel mogelijk (mits juiste vooropleiding) maar ik heb zo'n gevoel dat Rave het niet zo ziet zitten om als broekventje de ooff's aan te sturen.
Als hij nog in z'n initiële contract van 4 jaar zit, zat ik 'al' bij de baas toen hij nog om stickers stond de bedelen bij de poort...quote:
Betekent wel dat je weer de schoolbanken in mag, en dan niet al te zielig. Gezien de ervaring met Rave en schoolbanken zie ik dat wat minder zitten.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:25 schreef Maitje het volgende:
[..]
Dat kan ik begrijpen... Maar stel dat dat de enige manier is om te blijven?
Ik heb de vooropleiding, maar ik wil eerst meer in m'n tas hebben voor ik hogerop ga, hetzij ooff, hetzij off.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:22 schreef Maitje het volgende:
[..]
Kun je niet meteen officiersopleiding doen? Of is dat niet mogelijk?
Rave heeft vanwege z'n nachtelijke escapades wat moeite met die harde houten banken?quote:Op maandag 10 januari 2011 20:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Betekent wel dat je weer de schoolbanken in mag, en dan niet al te zielig. Gezien de ervaring met Rave en schoolbanken zie ik dat wat minder zitten.
Ik zou er m'n hand niet voor in het vuur willen steken maar hoeveel Kpl TD gaan daarna nog naar het KIM?quote:Op maandag 10 januari 2011 20:24 schreef jankaas020 het volgende:
Begrijp ik hier goed uit dat een marinier na de VVO niet meer een officiersopleiding kan doen?
Klopt, ik dacht dat 'ie 25+ was. Dan ben je pas echt oudquote:Op maandag 10 januari 2011 20:28 schreef Maitje het volgende:
[..]
WoehahahaNIET!! NIET!! Dat zei je NIET!!!
Als ik jou was zou ik er niet te lang mee wachten. Want ook jij komt straks op een punt dat je op de automatische piloot gaat en je de uitdaging mist. Ook jij hebt net iets teveel vooropleiding om tot het einde der tijden nebbes 1e klas te blijven.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:29 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik heb de vooropleiding, maar ik wil eerst meer in m'n tas hebben voor ik hogerop ga, hetzij ooff, hetzij off.
Tegenwoordig geen idee, hoewel ik een paar maanden terug nog een meneer zag waarvan ik in de EVO nog les had gehad, en ff daarvoor was hij nog kpl. Het zijn er niet veel, maar het gebeurd wel.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:31 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik zou er m'n hand niet voor in het vuur willen steken maar hoeveel Kpl TD gaan daarna nog naar het KIM?
quote:Op maandag 10 januari 2011 20:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Klopt, ik dacht dat 'ie 25+ was. Dan ben je pas echt oud.
Muah als dat gallon er op zit zal ik iig wel weten hoeveel respect je voor de ooff moet hebben. Maar ik wil me eerst nog meer bewijzen als 1 voor ik mij temidden van of hoger dan hen wil schakenquote:Op maandag 10 januari 2011 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is wel mogelijk (mits juiste vooropleiding) maar ik heb zo'n gevoel dat Rave het niet zo ziet zitten om als broekventje de ooff's aan te sturen.
Okquote:Op maandag 10 januari 2011 20:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Betekent wel dat je weer de schoolbanken in mag, en dan niet al te zielig. Gezien de ervaring met Rave en schoolbanken zie ik dat wat minder zitten.
Oke.. naja hoop dat het goed komtquote:Op maandag 10 januari 2011 20:29 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik heb de vooropleiding, maar ik wil eerst meer in m'n tas hebben voor ik hogerop ga, hetzij ooff, hetzij off.
quote:Op maandag 10 januari 2011 20:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Klopt, ik dacht dat 'ie 25+ was. Dan ben je pas echt oud.
Muah, hoe groter mijn hekel, des te groter mijn motivatie om er zo snel weer uit te komen.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bij de baas heb je meerdere gradaties van de term zwart-op-wit.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:36 schreef Sloggi het volgende:
Maar goed: als je het zwart op wit hebt staan sta je gewoon sterk natuurlijk. Als ze je er dan alsnog uit willen gooien (tenzij je hogerop gaat) wordt het een duur grapje voor ze.
Als het moet! Dan moet hetquote:Op maandag 10 januari 2011 20:39 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Muah, hoe groter mijn hekel, des te groter mijn motivatie om er zo snel weer uit te komen.
En gezien mijn trots kan het enkel met een nieuw A4tje aan de wand..
quote:Op maandag 10 januari 2011 20:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
AchJa, Cobra, ER... jonge goden.
Maar Clan...
Ouwe lullen..quote:Op maandag 10 januari 2011 20:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
AchJa, Cobra, ER... jonge goden.
Maar Clan...
P&O KM is de grootste boevenbende die er bestaat. Met die lui valt geen afspraak te makenquote:Op maandag 10 januari 2011 20:40 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Bij de baas heb je meerdere gradaties van de term zwart-op-wit.
Klopt, in mijn functieomschrijving staan een aantal cursussen waar ik geen flikker aan heb of ga hebben, maar ik MOET ze hebben.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:37 schreef jankaas020 het volgende:
Ze weten bij P&O wel meer "zwart op wit" te hebben...
Rotnieuws op jullie eerste werkdag weerquote:Op maandag 10 januari 2011 20:40 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Yep, vooral als over 2 jaar de eerste V&V-korporaals der mariniers zich komen melden...quote:Op maandag 10 januari 2011 20:40 schreef paintmeester het volgende:
Je moet niet te lang wachten met dit soort verzoeken (Korporaals /officiersopleiding e.d.). Het aantal opleidingsplaatsen dat de KM dit jaar krijgt is bedroevend.En de komende jaren gaat dat niet veranderen.
Als je niet op tijd dit soort verzoeken indient heb je een grote kans dat je buiten de boot valt.
Ik zie dat nu ook met matrozen die bij mij werken.. 1e klasser... harde werkers...jaar of 23-25 en die proberen de kpl opleiding in te komen. Een opleiding waar veel animo voor is, zowel bij eigen personeel als hori's. De eerste is al afgewezen
Kan zijn, maar in het geval van een arbeidsconflict liggen de zaken toch echt anders. Niet dat het ooit zo ver zal komen, jij wordt natuurlijk gewoon (onder-)officierquote:Op maandag 10 januari 2011 20:40 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het erge vind ik nog dat er nu een VVO TD is gestart met alleen maar ongemotiveerde, incapabele ouwe poep...quote:Op maandag 10 januari 2011 20:40 schreef paintmeester het volgende:
Ik zie dat nu ook met matrozen die bij mij werken.. 1e klasser... harde werkers...jaar of 23-25 en die proberen de kpl opleiding in te komen. Een opleiding waar veel animo voor is, zowel bij eigen personeel als hori's. De eerste is al afgewezen
P&O was fout in de oorlog geweest.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:41 schreef paintmeester het volgende:
[..]
P&O KM is de grootste boevenbende die er bestaat. Met die lui valt geen afspraak te maken
..met als gevolg dat alle gefrustreerde gemotiveerde jongelui teleurgesteld weggaan, en de minder gemotiveerde "ach-t-wordt-vanzelf-vrijdag"-types blijven lowlifen..quote:Op maandag 10 januari 2011 20:43 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Het erge vind ik nog dat er nu een VVO TD is gestart met alleen maar ongemotiveerde, incapabele ouwe poep...Allemaal de VVO ingedouwt omdat ze te oud worden voor matroos, maar de gemotiveerde poepgoede lui zijn te jong en worden aan de kant gezet...
in een donkerbruine kroeg waar het behang van de muur flikkert, ouwehoerend over de Leo 1 en de uzi en over die ene oefening in West-Duitsland (altijd W-D), en als hun bier op is gooien ze de inhoud van een glaasje jenever op de grond en maken ze oldtimer Clan weer wakker dat het weer zijn beurt is om een rondje te geven (werkt elk kwartier)..quote:
Idd, een jongen waar ik mee ben opgekomen, en 4 jaar lang mee heb gevaren, is weer voor de VVO afgewezen, terwijl hij meer dan capabel en gemotiveerd is, maar kennelijk te jong. Maar ik en onze andere buddy van de EVO zitten er wel in..quote:Op maandag 10 januari 2011 20:47 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
..met als gevolg dat alle gefrustreerde gemotiveerde jongelui teleurgesteld weggaan, en de minder gemotiveerde "ach-t-wordt-vanzelf-vrijdag"-types blijven lowlifen..
Over een paar jaar zijn dat dan weer die types die de VVO in worden gepusht terwijl er dan de nieuwe lichting jonge gemotiveerde lui weer afgewezen wordt..
Kroeg??? Kneipe of Bierstube!!!quote:Op maandag 10 januari 2011 20:53 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
in een donkerbruine kroeg waar het behang van de muur flikkert, ouwehoerend over de Leo 1 en de uzi en over die ene oefening in West-Duitsland (altijd W-D), en als hun bier op is gooien ze de inhoud van een glaasje jenever op de grond en maken ze oldtimer Clan weer wakker dat het weer zijn beurt is om een rondje te geven (werkt elk kwartier)..
Yep, hier hetzelfde..quote:Op maandag 10 januari 2011 20:53 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Idd, een jongen waar ik mee ben opgekomen, en 4 jaar lang mee heb gevaren, is weer voor de VVO afgewezen, terwijl hij meer dan capabel en gemotiveerd is, maar kennelijk te jong. Maar ik en onze andere buddy van de EVO zitten er wel in..Hij is er nu ook helemaal klaar mee en gaat totaal wat anders doen.
En een maat van me, die al kpl is, is het er ook niet mee eens, hij ziet lui die al eerste klas waren toen hij als takenfrits aan boord kwam, nu de VVO in gaan, en jongere en gemotiveerde lui niet..
De whiskey-compagnie.. Een geniale compagnie met de meest geniale naam ooit..quote:Op maandag 10 januari 2011 21:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kroeg??? Kneipe of Bierstube!!!![]()
De tijd in West-Duitsland had jou wel gepast. En jou kennende was jij de eerste geweest om af te reizen naar het hoge noorden als de Whisky coy nog bestaan had.
Uit mijn hoofd was het whisky zonder de "e". Maar ik kan er naast zitten.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:06 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
De whiskey-compagnie.. Een geniale compagnie met de meest geniale naam ooit..
Maar echte whisky is dan ook Schots.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:16 schreef Rave_NL het volgende:
Nee klopt, NAVO-spelalfabet wint het niet van Jameson..
Uisce Beatha.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:16 schreef Rave_NL het volgende:
Nee klopt, NAVO-spelalfabet wint het niet van Jameson..
Ja, vandaar ook de E.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:18 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Maar echte whisky is dan ook Schots.
quote:De schrijfwijze is afhankelijk van de herkomst van de drank. Whiskey uit Ierland en de Verenigde Staten wordt met een e geschreven, whisky uit Schotland en Canada zonder e. Het meervoud is, volgens de Engelse spellingregels, whiskeys, respectievelijk whiskies. Het Nederlandse meervoud is whiskeys of whisky's.
Nog 1 avondje en dan hoeft het niet meerquote:Op maandag 10 januari 2011 21:32 schreef jankaas020 het volgende:
Pff, ik probeer te leren voor morgen, het wil niet echt..
In wat voor boek zit je met je neus?quote:Op maandag 10 januari 2011 21:32 schreef jankaas020 het volgende:
Pff, ik probeer te leren voor morgen, het wil niet echt..
Vakbekwaam persoon hoogspanning.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
In wat voor boek zit je met je neus?
Nou, ik doe het bijna dagelijks met 4 uurtjes slaap, ik denk dat ik er later dan 'jullie' inga, en misschien nog eerder op ben.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:53 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Idd, een jongen waar ik mee ben opgekomen, en 4 jaar lang mee heb gevaren, is weer voor de VVO afgewezen, terwijl hij meer dan capabel en gemotiveerd is, maar kennelijk te jong. Maar ik en onze andere buddy van de EVO zitten er wel in..Hij is er nu ook helemaal klaar mee en gaat totaal wat anders doen.
En een maat van me, die al kpl is, is het er ook niet mee eens, hij ziet lui die al eerste klas waren toen hij als takenfrits aan boord kwam, nu de VVO in gaan, en jongere en gemotiveerde lui niet..
Om te transformeren...quote:Op maandag 10 januari 2011 21:36 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Vakbekwaam persoon hoogspanning.
'Wat is het doel van een transformator?'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
Ons beschermen tegen de decepticons?quote:Op maandag 10 januari 2011 21:36 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Het omzetten van stroom, meestal van hoog naar laagquote:Op maandag 10 januari 2011 21:36 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Zou maar zo kunnen. Ben niet echt op de hoogte van die patches etc. Het ging meer om de spelling.quote:
Om koperdieven dwars te zitten.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:36 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Klopt, onder mijn rechtertepel..quote:Op maandag 10 januari 2011 21:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zou maar zo kunnen. Ben niet echt op de hoogte van die patches etc. Het ging meer om de spelling.
Dat hijgend hert wat je in het midden in het zwart wit ziet staan zie je mariniers nog wel mee lopen.
quote:Op maandag 10 januari 2011 21:37 schreef Maitje het volgende:
[..]
Om te transformeren...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn Transformers.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:37 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ons beschermen tegen de decepticons?(Zie je wel dat je een beetje nurd ben
)
Alleen die ouwe baas heeft het bijna goed:quote:Op maandag 10 januari 2011 21:38 schreef Clan het volgende:
[..]
Het omzetten van stroom, meestal van hoog naar laagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
Op de veteranendag heb ik die een paar keer gezien, die liepen ook mee, tegenwoordig dikke buiken.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zou maar zo kunnen. Ben niet echt op de hoogte van die patches etc. Het ging meer om de spelling.
Dat hijgend hert wat je in het midden in het zwart wit ziet staan zie je mariniers nog wel mee lopen.
Joh.. ik ben 1. vrouw en 2. ik zou niet weten waar het in zou moeten zitten zo'n transformator, hoe het er überhaubt uitziet en wat het doet!!quote:
quote:Op maandag 10 januari 2011 21:39 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
![]()
[..]
Dat zijn Transformers.(Zie je wel dat je een beetje nurd ben
)
[..]
Alleen die ouwe baas heeft het bijna goed:Van een Elektrische centrale heb je, ik geloof 4 omzettingen, Centrale - onderstation-transformaterhuisje-elektriciteitskast.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Dat was ook ons eerste antwoord, hoor.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:41 schreef Maitje het volgende:
[..]
Joh.. ik ben 1. vrouw en 2. ik zou niet weten waar het in zou moeten zitten zo'n transformator, hoe het er überhaubt uitziet en wat het doet!!
Alhoewel ik mij nu zit te bedenken.. transformatorhuisje.. stroom..
Ja, ik kijk slechte actiefilms en daarom schilder ik poppetjes.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:39 schreef jankaas020 het volgende:
Dat zijn Transformers.(Zie je wel dat je een beetje nurd ben
)
ONS?quote:Op maandag 10 januari 2011 21:43 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Dat was ook ons eerste antwoord, hoor.
Weet ik dat jij dat weet, maar dat stopt mij niet om het gespreksonderwerp zodanig te sturen dat we tepels gaan adoreren..quote:
quote:Op maandag 10 januari 2011 21:45 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Weet ik dat jij dat weet, maar dat stopt mij niet om het gespreksonderwerp zodanig te sturen dat we tepels gaan adoreren..
Een transformator bestaat uit 2 spoelen met logischerwijs 4 aansluitingen waarbij de voltagevehouding theoretisch evenredig is met de verhouding tussen de aantal wikkelingen van de spoel. Als je links bijv. 50hz 220V (lichtnet) aansluit aan een transformator met links 50 windingen en rechts 100, betekend dat dat je rechts 440V krijgt. De stroom is omgekeerd evenredig met het aantal windingen.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:41 schreef Maitje het volgende:
[..]
Joh.. ik ben 1. vrouw en 2. ik zou niet weten waar het in zou moeten zitten zo'n transformator, hoe het er überhaubt uitziet en wat het doet!!
Alhoewel ik mij nu zit te bedenken.. transformatorhuisje.. stroom..
Ik kijk alleen goeie films, en schilder geen poppetjes. Ik speel alleen Dawn of War...quote:Op maandag 10 januari 2011 21:44 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ja, ik kijk slechte actiefilms en daarom schilder ik poppetjes.
Van mijn klas, sorry.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:45 schreef Maitje het volgende:
[..]
ONS?nu volg ik het helemaal niet meer......
quote:Op maandag 10 januari 2011 21:46 schreef Iska het volgende:
[..]
Een transformator bestaat uit 2 spoelen met logischerwijs 4 aansluitingen waarbij de voltagevehouding theoretisch evenredig is met de verhouding tussen de aantal wikkelingen van de spoel. Als je links bijv. 50hz 220V (lichtnet) aansluit aan een transformator met links 50 windingen en rechts 100, betekend dat dat je rechts 440V krijgt. De stroom is omgekeerd evenredig met het aantal windingen.
Als je wilt weten hoe dit echt werkt moet je eens gaan kijken naar fluxveranderingen, zelfinductie en de maxwell vergelijkingen (staan momenteel op mijn whiteboard ivm tentamen)
Ok, dacht ik al.quote:
quote:Op maandag 10 januari 2011 21:45 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Weet ik dat jij dat weet, maar dat stopt mij niet om het gespreksonderwerp zodanig te sturen dat we tepels gaan adoreren..
Niet helemaal, maar wel 4 omzettingen: van 380kV naar 150kV, 150kV naar 50kV, 50kV naar 10kV en 10kV naar 440 Volt lijnspanning en 230 fasespanning. (owja, kV= kiloVolt)quote:Op maandag 10 januari 2011 21:42 schreef Clan het volgende:
[..]
Van een Elektrische centrale heb je, ik geloof 4 omzettingen, Centrale - onderstation-transformaterhuisje-elektriciteitskast.
Wat is het klokgetal bij een transformator?quote:
Had iets met faseverschuiving te maken, maar weet het niet meer.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:54 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Wat is het klokgetal bij een transformator?
Warmquote:Op maandag 10 januari 2011 21:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Had iets met faseverschuiving te maken, maar weet het niet meer.
Allemaal wel erg lang geleden... Maar ik deed dan ook MTS werktuigbouw. We kregen zijdelings wel wat elektrotechniek mee maar dat was niet al teveel.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:57 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Warm:
'Het klokgetal geeft het aantal malen 30 graden fasedraaiing tussen primaire en secundaire spanning weer. Transformatoren met eenzelfde klokgetal kunnen zondermeer parallel worden geschakeld. Transformatoren uit eenzelfde schakelgroep kunnen parallel worden geschakeld door cyclische verwisseling van de aansluitklemmen aan één zijde, waarbij de hoogspanningzijde de voorkeur heeft.'
Ik zat nog na te denken, ik heb deze vragen ook allemaal gehad bij elektrotechniek.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:57 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Warm:
'Het klokgetal geeft het aantal malen 30 graden fasedraaiing tussen primaire en secundaire spanning weer. Transformatoren met eenzelfde klokgetal kunnen zondermeer parallel worden geschakeld. Transformatoren uit eenzelfde schakelgroep kunnen parallel worden geschakeld door cyclische verwisseling van de aansluitklemmen aan één zijde, waarbij de hoogspanningzijde de voorkeur heeft.'
Bij MVT ( Motorvoertuigentechniek ) krijg je dat veel meer, maar er zit ook veel elektrisch aan een voertuig.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Allemaal wel erg lang geleden... Maar ik deed dan ook MTS werktuigbouw. We kregen zijdelings wel wat elektrotechniek mee maar dat was niet al teveel.
Ah is het gezellig op sterveprins?quote:Op maandag 10 januari 2011 21:36 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Godzijdank ben ik walplaatser!quote:Op maandag 10 januari 2011 22:02 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ah is het gezellig op sterveprins?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We, the unwilling.. led by the unqualified..
Ik heb al mijn boeken nog, Vaktekenen, vaktheorie, Meten is weten, praktijk. Bij tekenen moest je al; die stroomschema's uittekenen met potlood, liniaal en ganzeveer en gum.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:01 schreef jankaas020 het volgende:
Dat is dan ook al duizend jaar hetzelfde, volgens mij... M'n vader (sinds vorig jaar december met pensioen) kwam ook met boekjes uit zijn tijd waar nagenoeg hetzelfde instaat..
Foto's dan.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:05 schreef Maitje het volgende:
Kunnen we het niet gewoon over tepels hebben want ik kan niet mee praten over transformers of klokgetallen...
Haai!!quote:Op maandag 10 januari 2011 21:54 schreef Sine_Pari het volgende:
Kom ik in SC en het eerste wat ik zie is koeienporno.
Stroom verandert ook niet echt...quote:Op maandag 10 januari 2011 22:01 schreef jankaas020 het volgende:
Dat is dan ook al duizend jaar hetzelfde, volgens mij... M'n vader (sinds vorig jaar december met pensioen) kwam ook met boekjes uit zijn tijd waar nagenoeg hetzelfde instaat..
Ik woon gewoon in een burgerbuurt, en ook nog eens een lekker eind van de basis vandaan.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:06 schreef Maitje het volgende:
[..]
Haai!!
Sine, nu je er toch bent wilde ik vragen... Woon jij nu op de kazerne met je gezin of woon je gewoon in een burgerbuurt?
Een lekker eind in USA begrippen?quote:Op maandag 10 januari 2011 22:08 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik woon gewoon in een burgerbuurt, en ook nog eens een lekker eind van de basis vandaan.
Oke..quote:Op maandag 10 januari 2011 22:08 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik woon gewoon in een burgerbuurt, en ook nog eens een lekker eind van de basis vandaan.
Successful Rave is successful!quote:Op maandag 10 januari 2011 22:05 schreef Maitje het volgende:
Kunnen we het niet gewoon over tepels hebben want ik kan niet mee praten over transformers of klokgetallen...
maarja de SP lui zijn dan ook net kleuters die alleen naar plaatjes kijken en geen tekst lezen/luisterenquote:Op maandag 10 januari 2011 22:10 schreef Clan het volgende:
Ik zit zojuist die documetaire 'Fokking hell' te bekijken, en zie dat hun gewoon een stripper op het einde van de missie kregen.
Trouwens die beelden van die dronken militairen zullen het weer goed doen bij de SP.
Dat het kan hé!! Niet normaal!!quote:Op maandag 10 januari 2011 22:10 schreef Clan het volgende:
Ik zit zojuist die documetaire 'Fokking hell' te bekijken, en zie dat hun gewoon een stripper op het einde van de missie kregen.
Trouwens die beelden van die dronken militairen zullen het weer goed doen bij de SP.
Ja is wat verder voor onze begrippen, zou bijna NLD doorzijn als ik het daar zou afleggen.quote:
Ja had hier ook op de basis kunnen wonen maar heb geen zin in FRG gezeur, plus dat ik nu een wat groter tuintje heb etc.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:09 schreef Maitje het volgende:
[..]
Oke..
Ik was daar serieus zo nieuwsgierig naar. Ik zat namelijk een keer armywifes (ofzo) te kijken.. (wat overigens een rete slechte serie is) en toen zag ik dat ze op een basis woonde.. dacht ff vragen of dat ook bij jou zo was.
FRG?quote:Op maandag 10 januari 2011 22:12 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja is wat verder voor onze begrippen, zou bijna NLD doorzijn als ik het daar zou afleggen.
[..]
Ja had hier ook op de basis kunnen wonen maar heb geen zin in FRG gezeur, plus dat ik nu een wat groter tuintje heb etc.
En hobbel je dan dagelijks op en neer?quote:Op maandag 10 januari 2011 22:12 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja is wat verder voor onze begrippen, zou bijna NLD doorzijn als ik het daar zou afleggen.
quote:Op maandag 10 januari 2011 22:03 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Godzijdank ben ik walplaatser!Check en check.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik woon iig niet in Den Helder
Stond vanmorgen een file van het wieringermeer tot aan de zuidpoort![]()
Sorry Family Readiness Group, soort van vrouwen clubje die elkaar bijstaan tijdens uitzendingen etc. maar die op de basis vaak gewoon regelrechte bemoeizuchtige ouwe wijven zijn.quote:
quote:Op maandag 10 januari 2011 22:12 schreef Maitje het volgende:
[..]
Dat het kan hé!! Niet normaal!!Ja, dat het kan, die had ik ook wel willen hebben op het eind van de missie, wij kregen alleen bier, nu is daar niets mis mee, maar toch!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok... eerst lief doen maar achter de rug omquote:Op maandag 10 januari 2011 22:16 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Sorry Family Readiness Group, soort van vrouwen clubje die elkaar bijstaan tijdens uitzendingen etc. maar die op de basis vaak gewoon regelrechte bemoeizuchtige ouwe wijven zijn.
Ging je ook dan naar Kreta of 1 of ander eiland?quote:Op maandag 10 januari 2011 22:17 schreef Clan het volgende:
[..]
Ja, dat het kan, die had ik ook wel willen hebben op het eind van de missie, wij kregen alleen bier, nu is daar niets mis mee, maar toch!
Ja, ik zei toen net al:quote:Op maandag 10 januari 2011 22:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Check en check.
Maar ik woon iig niet in Den Helder
Stond vanmorgen een file van het wieringermeer tot aan de zuidpoort
Waarom was die file nou eigenlijk? Of gewoon druk?quote:Op maandag 10 januari 2011 20:06 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als ze dat geintje ook op de nieuwe haven geflikt hebben, niet normaal druk bij de zuid poort, me maat stond zelfs al halverwege de b-weg in de file..
Ja hangt er maar vanaf, vandaag zit ik in iedergeval thuis omdat het hier lekker sneeuwd.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
En hobbel je dan dagelijks op en neer?
Ah overheen gelezen.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:18 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ja, ik zei toen net al:
[..]
Waarom was die file nou eigenlijk? Of gewoon druk?
Naar Split in Kroatie, hele mooie badplaats aan de Adriatische kust, daar werden de wapens ingeleverd en kon je lokaal wat ondernemen alvorens met het vliegtuig naar huis te gaan.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:18 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ok... eerst lief doen maar achter de rug om
[..]
Ging je ook dan naar Kreta of 1 of ander eiland?
Roger, maar over wat voor afstand hebben we het dan? 300 km oid?quote:Op maandag 10 januari 2011 22:19 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja hangt er maar vanaf, vandaag zit ik in iedergeval thuis omdat het hier lekker sneeuwd.
quote:Op maandag 10 januari 2011 22:19 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ah overheen gelezen.
Ze hadden weer eens maar 1 rijbaan open gegooid.
Dat lijkt me ook niets, op de basis wonen, ik houd toch van wat meer privacy en buiten werk om wat meer afstand van directe collega's.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:16 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Sorry Family Readiness Group, soort van vrouwen clubje die elkaar bijstaan tijdens uitzendingen etc. maar die op de basis vaak gewoon regelrechte bemoeizuchtige ouwe wijven zijn.
Gewoon heel veel schoonmoeders en moeders bijelkaar dus...quote:Op maandag 10 januari 2011 22:16 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nee over het algemeen wel lief, maar zitten wat regels aan verbonden bv. wat wel of niet in de tuin mag. Heb nu een tuintje waar ik mijn gazebo opzet waneer ik het wil, waar ik horseshoe pits heb, en als ik wil kan schieten zonder dat er een kip naar kraait.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:18 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ok... eerst lief doen maar achter de rug om
En anders komt mevrouw 'mijn-man-is-hoge-officier' zeuren?quote:Op maandag 10 januari 2011 22:23 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nee over het algemeen wel lief, maar zitten wat regels aan verbonden bv. wat wel of niet in de tuin mag. Heb nu een tuintje waar ik mijn gazebo opzet waneer ik het wil, waar ik horseshoe pits heb, en als ik wil kan schieten zonder dat er een kip naar kraait.
Naja.. is ook prima. Een stripper is toch niet interesantquote:Op maandag 10 januari 2011 22:20 schreef Clan het volgende:
[..]
Naar Split in Kroatie, hele mooie badplaats aan de Adriatische kust, daar werden de wapens ingeleverd en kon je lokaal wat ondernemen alvorens met het vliegtuig naar huis te gaan.
Oke... i snep itquote:Op maandag 10 januari 2011 22:23 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nee over het algemeen wel lief, maar zitten wat regels aan verbonden bv. wat wel of niet in de tuin mag. Heb nu een tuintje waar ik mijn gazebo opzet waneer ik het wil, waar ik horseshoe pits heb, en als ik wil kan schieten zonder dat er een kip naar kraait.
Waar staat R1 en R2 voor in een stroomschema?quote:
Nee zo gek is het nog niet, maar meeste gaat over interstate en highway dus dan schiet het lekker op.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Roger, maar over wat voor afstand hebben we het dan? 300 km oid?
Weerstandenquote:Op maandag 10 januari 2011 22:27 schreef Clan het volgende:
[..]
Waar staat R1 en R2 voor in een stroomschema?
Een component dat energie opslaatquote:Wat is een condensator?
Halfgeleiderquote:Wat is een diode?
Diodequote:Hoe noemt men een halfgeleider ook wel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We, the unwilling.. led by the unqualified..
Nee komt hier minder voor, maar als je op de basis woont woon je over het algemeen in een deel waar andere van jou eenheid ook zitten. Dit bv. ivm beveiliging tijdens uitzendingen etc. Maar je komt elkaar al genoeg tegen en dat hoeft voor mij dus niet echt. Daarbij woon ik hier zeg maar midden in de natuur dus kan lekker genieten van flora en fauna.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:25 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
En anders komt mevrouw 'mijn-man-is-hoge-officier' zeuren?
Dat vind ik ook, ik zei eerder al als ik niet thuis zat, dat ik dan gillend gek en alcoholist zou worden.. In Amerika heb je nog echte natuur, ik schijn ook in 'the middle of nowhere' te wonen, maar met 5 minuten rijden sta ik midden in het dorp...quote:Op maandag 10 januari 2011 22:36 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nee komt hier minder voor, maar als je op de basis woont woon je over het algemeen in een deel waar andere van jou eenheid ook zitten. Dit bv. ivm beveiliging tijdens uitzendingen etc. Maar je komt elkaar al genoeg tegen en dat hoeft voor mij dus niet echt. Daarbij woon ik hier zeg maar midden in de natuur dus kan lekker genieten van flora en fauna.
quote:Op maandag 10 januari 2011 22:35 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Weerstanden
[..]
Een component dat energie opslaat
[..]
Halfgeleider
[..]
DiodeDat klinkt iig correct.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, juist niet. pbm's draag je alleen bij laagspanning (voor de goede orde: extra lage spanning is <50V AC, en <120V DC, laagspanning <1000V AC en <1500V DC en hoogspanning is >1000V AC en >1500V DC) En dat is dan nog een speciale mat, gelaatscherm en idd handschoenen.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:46 schreef Clan het volgende:
Dat je een veiligheidsbril moet dragen en speciale handschoenen bij hoogspanning?
"In Sicily, women are more dangerous than shotguns."quote:Op maandag 10 januari 2011 22:50 schreef Lotusss het volgende:
Nu Godfather aan het kijken... voor mij de eerste keer dat ik die film zie
Herkenbaar..quote:Op maandag 10 januari 2011 22:54 schreef m.k het volgende:
Quote van de You Tube pagina "werken bij de marine" chatbox:
"Is het korps mariniers nou onderdeel van de marine?
Ik kan daar nooit echt achter komen want ik wil wel bij korps mariniers maar niet bij de marine"
[DEF] SC#111 het enige en echte Speed Chat op Fok.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:01 schreef Rave_NL het volgende:
[DEF] SC#111 Ergens tussen transformators en tepels..
Aangepastquote:Op maandag 10 januari 2011 23:04 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
[DEF] SC#111 het De enige en echte Speed Soldier Chat op Fok.
Defensie!quote:Op maandag 10 januari 2011 23:07 schreef Thaboel het volgende:
Morgen vrij dus opjacht naar een opleiding of baan met toekomst
1dag kma en al sld1??? Gewoon recruut totdat je klaar bent wat een onzin.. Al duidelijk of je zakgeld of een wedde krijgt?quote:Op maandag 10 januari 2011 23:06 schreef Vortix het volgende:
Vandaag eindelijk mijn SLD1 strepen ontvangen. Mag ze welgeteld vier weken dragen
Die willen me niet meerquote:
4 weken, waarom zo kort?quote:Op maandag 10 januari 2011 23:06 schreef Vortix het volgende:
Vandaag eindelijk mijn SLD1 strepen ontvangen. Mag ze welgeteld vier weken dragen
Nog ff en we hebben een eigen IRC channel.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:04 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
[DEF] SC#111 het enige en echte Speed Chat op Fok.
Kerel, ik begin pas volgende maand aan de KMAquote:Op maandag 10 januari 2011 23:09 schreef Thaboel het volgende:
[..]
1dag kma en al sld1??? Gewoon recruut totdat je klaar bent wat een onzin.. Al duidelijk of je zakgeld of een wedde krijgt?
FF kijken.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:14 schreef Clan het volgende:
Dick Berlijn bij Pauw en Witteman, ik denk dat het zal gaan over de nieuwe missie.
Zie hierboven.quote:
ik dacht al :p ik 4maanden moeten werken voor m'n sld2 streepje en kma ff opkomen en krijgen :p afaik?quote:Op maandag 10 januari 2011 23:15 schreef Vortix het volgende:
[..]
Kerel, ik begin pas volgende maand aan de KMABen nu reservist en was al in oktober bevorderd, maar heb nu pas mijn strepen ontvangen. En op de KMA begin ik inderdaad weer streeploos. En ik ga gewoon salaris verdienen afaik.
En wanneer ben je Cadet-Sergeant?quote:Op maandag 10 januari 2011 23:15 schreef Vortix het volgende:
[..]
Kerel, ik begin pas volgende maand aan de KMABen nu reservist en was al in oktober bevorderd, maar heb nu pas mijn strepen ontvangen. En op de KMA begin ik inderdaad weer streeploos. En ik ga gewoon salaris verdienen afaik.
Hoogvlieger weet dit denk ik beter dan ik, maar na een half jaar word je bevorderd tot cadet-korporaal en na een jaar wordt mijn lichting bevorderd tot vaandrig, maar dat is omdat het een KOO lichting is. Wanneer we worden bevorderd tot cadet-sergeant zou ik niet precies durven zeggen.quote:
Ik had pas na 6 maanden opleiding de rang van Kanonnier, maar toen bestonden daar nog geen chevrons voor, bij mijn aanstelling als beroeps werd ik direct bevorderd tot Soldaat der Eerste Klasse bij het wapen der Infanterie.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:19 schreef Thaboel het volgende:
[..]
ik dacht al :p ik 4maanden moeten werken voor m'n sld2 streepje en kma ff opkomen en krijgen :p afaik?
Hoogvlieger weet helemaal niets...quote:Op maandag 10 januari 2011 23:25 schreef Vortix het volgende:
[..]
Hoogvlieger weet dit denk ik beter dan ik,
quote:
Danki!quote:
Start nu.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:34 schreef AchJa het volgende:
Afghanistan debat zodadelijk met ome quicky.
quote:
quote:Op donderdag 23 december 2010 17:24 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Tussentijdse persoonsbeoordeling was niet goed genoeg, en heb tijdens de otv5 een marsfractuur opgelopen, waardoor ik die oefening eigenlijk niets meer heb kunnen doen (paar nachten FM9000) en toen bleek dat ik otv6 (eindoefening) ook niet mee zou kunnen doen besloot de cdt. opl. mij maar voor OTV6 uit de opleiding te ontheffen. Op de KMA had ik niets meer te zoeken dus kon ik naar huis vertrekken, maar vanwege mn contract krijg ik nog tot februari doorbetaald. 'T geld dat defensie niet heeft zal ongetwijfeld een rol hebben gespeeld. Ze knikkeren ze er zo snel mogelijk uit als blijkt dat je toch niet helemaal zo presteerd als bedoeld was.
Weltrusten lieve Maitje!quote:Op maandag 10 januari 2011 23:41 schreef Maitje het volgende:
Succes morgen Jankaa!
Werkse Cobra
En Rave succes met uitzoeken mbt je job
En ik ben pitten!!Aju!
Dat hoor je me niet zeggen maar dit is de eerste keer dat ik hem daadwerkelijk zie debatteren..quote:
Jonguh, de Taliban boeit niemand wat.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:47 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dat hoor je me niet zeggen maar dit is de eerste keer dat ik hem daadwerkelijk zie debatteren..
Brinkman is reclame aan het maken, Berlijn heeft gelijk, het meeste geld komt uit ontwikkelingssamenwerking en niet alleen Defensie. Dit vind ik pas ontwikkelingssamenwerking ipv doelloos geld storten. een belangrijk aspect is Helpen Helpen, help hun op termijn zichzelf te kunnen helpen, daar hadden ze vanaf het begin af aan voor moeten gaan.quote:
Heb je weer eens zand in je slipje.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jonguh, de Taliban boeit niemand wat.
Die Taliban zijn een stelletje amateurs, ook die 'terroristen' hier in het westen, alsof iemand bang voor ze is.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jonguh, de Taliban boeit niemand wat.
"Proffessional soldiers are just predictable, the world is full of dangerous amateurs.."quote:Op maandag 10 januari 2011 23:51 schreef Clan het volgende:
[..]
Die Taliban zijn een stelletje amateurs, ook die 'terroristen' hier in het westen, alsof iemand bang voor ze is.
Berlijn heeft vwb geld wel gelijk maar vwb inzet weet je net zo goed als ik dat het een kruisvaarder tocht is. Wie zijn wij eigenlijk om ons "democratische geloof" te verkopen in landen waar ze al sinds jaar en dag wat anders doen.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:49 schreef Clan het volgende:
[..]
Brinkman is reclame aan het maken, Berlijn heeft gelijk, het meeste geld komt uit ontwikkelingssamenwerking en niet alleen Defensie. Dit vind ik pas ontwikkelingssamenwerking ipv doelloos geld storten. een belangrijk aspect is Helpen Helpen, help hun op termijn zichzelf te kunnen helpen, daar hadden ze vanaf het begin af aan voor moeten gaan.
Tuurlijk niet, maar dat vechten heb ik altijd als debiel gezien, De Britten kwamen daar ooit ook binnen als bevrijders, en vertrokken als voormalig bezetters, en sinds de jaren 60 weten we dat je een guerillastrijd niet kunt winnen, dat opofferen van Nederlandse militairen was ook niet vernuftig in die zin was Van Uhm Herakles in zijn puurste vorm.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Berlijn heeft vwb geld wel gelijk maar vwb inzet weet je net zo goed als ik dat het een kruisvaarder tocht is. Wie zijn wij eigenlijk om ons "democratische geloof" te verkopen in landen waar ze al sinds jaar en dag wat anders doen.
Ik heb zelf een broertje dood aan de Islam, zou ik me nu moeten conformeren aan de Islam omdat een "vreemdeling" dat tegen mij zegt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |