Hoe kan hij dat nou niet weten!quote:Op maandag 10 januari 2011 03:58 schreef Sine_Pari het volgende:
Denk dat Thaboel en rondje loopt. Weet waarschijnlijk niet dat er in het wachthok een verse pot koffie staat.
quote:Op maandag 10 januari 2011 04:34 schreef Sine_Pari het volgende:
Hij heeft waarschijnlijk gedacht "Die gekke Amerikaan kan geen koffie zetten", vergetend dat ik in Nederland ben opgegroeid.
quote:Op maandag 10 januari 2011 04:46 schreef Sine_Pari het volgende:
Naja, als het hem niet smaakt geef ik toch gewoon jou de schuld. Lie, deny and redirect, eerste stappen in PSYOPS.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2011 04:50 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
![]()
Eens kijken of mij dat ook lukt: Vronsky heeft de koffie gezet!
Natuurlijk.quote:Op maandag 10 januari 2011 07:21 schreef jankaas020 het volgende:
ik hoop dat er verse is gezet voor de aflossing?
Pff, nu moet ik nog langer wakker blijven.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:58 schreef Sine_Pari het volgende:
Na lekkere aflossing noem ik dat, heeft nu al aan zijn plat palen getrokken.
quote:Op maandag 10 januari 2011 04:46 schreef Sine_Pari het volgende:
Naja, als het hem niet smaakt geef ik toch gewoon jou de schuld. Lie, deny and redirect, eerste stappen in PSYOPS.![]()
Een echte student drink. Biertje?quote:Op maandag 10 januari 2011 11:02 schreef EllaN het volgende:
[..]
Watskeburt?iedereen. Ik begin aan een studiedag.
Correctquote:
8 dagen al.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:31 schreef Thaboel het volgende:
Capt Winters is al een tijdje dood toch?
of je geeft ff de bijzonderheden door..quote:Op maandag 10 januari 2011 09:58 schreef Sine_Pari het volgende:
Na lekkere aflossing noem ik dat, heeft nu al aan zijn plat palen getrokken.
quote:Op maandag 10 januari 2011 13:15 schreef Cobra4 het volgende:
WWII-held Majoor Dick Winters overleden
Na vast werken zal het niet zo moeilijk zijn lijkt me.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:51 schreef jankaas020 het volgende:
Ik zit nu een lijstje in te vullen voor m'n proeve van bekwaamheid, wat een kansloze hobby, zeg...Of ik ff in wil vullen wat ik 3 maanden terug met een dagje sleutelen heb gedaan..
Jij hebt ook altijd wat...quote:Op maandag 10 januari 2011 18:38 schreef Vronsky het volgende:
Lekker, mag waarschijnlijk door een administratieve fout de opleiding die ik niet doe af betalen.. morgen maar even langs de IB groep.
quote:Op maandag 10 januari 2011 13:15 schreef Cobra4 het volgende:
WWII-held Majoor Dick Winters overleden
Uuhm.. een administratie fout voor een opleiding die je niet doet.quote:Op maandag 10 januari 2011 18:38 schreef Vronsky het volgende:
Lekker, mag waarschijnlijk door een administratieve fout de opleiding die ik niet doe af betalen.. morgen maar even langs de IB groep.
Naja, als hij zo'nquote:Op maandag 10 januari 2011 19:21 schreef EllaN het volgende:
Waar lees je dat hij stufi ontvangt? Hij kan ook al een tijdje geen stufi meer ontvangen en opeens zo'n brief krijgen. Bij de IB-groep gebeuren rare dingen.
Wie weet volgt hij nog een minor of wat dan ook, waarvoor hij stufi ontvangt ofzo. Kan ook nog.
Dan hoef je je toch niet druk te maken? De rekening waarop het gestort wordt die draai je ff uit tot vorig jaar februari (je maakt bijv het saldo en de rest ff zwart zodat ze dat niet kunnen zien), en dan stuur je dat op naar IB!quote:Op maandag 10 januari 2011 19:29 schreef Vronsky het volgende:
Ik heb mijzelf VOOR 1 feb van 2010 uit laten schrijven, maar ze hebben daar dus een fout gemaakt en mij tot 15 maart erin laten staan blijkbaar, dus volgens de IB groep moet ik alles terug betalen.
Gaat ze dus echt niet lukken.
(Heb ook al sinds januari van 2010 geen stufi meer ontvangen naar mijn weten)
Niet zo op je high horse Maitjequote:Op maandag 10 januari 2011 19:31 schreef Maitje het volgende:
[..]
Naja, als hij zo'npoppetje erbij zet ga ik er vanuit dat het om (behoorlijk) wat geld gaat.
Wehehe.. dat bedoel ik
[..]
Dan hoef je je toch niet druk te maken? De rekening waarop het gestort wordt die draai je ff uit tot vorig jaar februari (je maakt bijv het saldo en de rest ff zwart zodat ze dat niet kunnen zien), en dan stuur je dat op naar IB!
Dan heb je toch bewijs dat je het niet ontvangen hebt? Ik zie het probleem niet....
Naja... vingertje wijzen, ik stel gewoon te snel conclusies...quote:Op maandag 10 januari 2011 19:35 schreef EllaN het volgende:
[..]
Niet zo op je high horse Maitje. Je had niet alle feiten en was al met je vingertje aan het wijzen.
Daarnaast is iets regelen bij de IB-groep echt een ramp. Het duurt lang en ze hebben blijkbaar altijd gelijk, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, dan willen ze nog meer geld en uiteindelijk krijg je je gelijk.
Maar neem dan wel die afschriften meequote:Op maandag 10 januari 2011 19:35 schreef Vronsky het volgende:
Nja.. ik vind 4 duizend euro nog best wel een hoop geld, weet niet uit wat voor huishouden jij komt.
Maar, heb wel gekkere dingen gezien met de IB groep, dus ga morgen maar gewoon gezellig langs het kantoor in Utrecht om even te zien hoe en wat.
quote:Op maandag 10 januari 2011 19:37 schreef AchJa het volgende:
Ik moest toen ik stufi kreeg (erg lang geleden) eens een keer iets terugbetalen, het ging om 32 guldencent ofzo. Heb toen 50 cent overgemaakt en ben daarna gaan reclameren over 18 cent. Leuke briefwisseling was dat.
quote:Op maandag 10 januari 2011 19:37 schreef AchJa het volgende:
Ik moest toen ik stufi kreeg (erg lang geleden) eens een keer iets terugbetalen, het ging om 32 guldencent ofzo. Heb toen 50 cent overgemaakt en ben daarna gaan reclameren over 18 cent. Leuke briefwisseling was dat.
Hahaha!quote:Op maandag 10 januari 2011 19:37 schreef AchJa het volgende:
Ja,quote:Op maandag 10 januari 2011 19:38 schreef Maitje het volgende:
[..]
Naja... vingertje wijzen, ik stel gewoon te snel conclusies...but thats me!
[..]
vond ik behoorlijk vingertje-wijzen arrogant klinken, aangezien je nog niet alle feiten op een rij had.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:11 schreef Maitje het volgende:
[..]
Uuhm.. een administratie fout voor een opleiding die je niet doet.
Mag ik even?
[..]
Wat ik dus even niet begrijp. Volgens de IB groep doe jij een studie, maar jij zegt van niet. Als dat zo is, waarom heb je dan al die tijd het geld geaccepteerd???
Alleen dit stukje : waarom heb je dan al die tijd het geld geaccepteerd??? Had ik er miss beter niet bij kunnen zetten omdat ik dat niet geheel zeker wist.. maar ik had uiteindelijk wel gelijk.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:43 schreef EllaN het volgende:
vond ik behoorlijk vingertje-wijzen arrogant klinken, aangezien je nog niet alle feiten op een rij had.
Af en toe moet iemand toch aan Vrons' kant staan, anders wordt het wel heel makkelijk![]()
.
Juist..quote:Op maandag 10 januari 2011 19:44 schreef Maitje het volgende:
Dus ik zeg zo tegen die griet "moet je luisteren, ik heb die kaart nodig om te reizen naar school, hoe gaan we dit oplossen"?
Je had geen gelijk, want hij heeft geen onrechtmatige stufi aangenomen wat jij impliceerdequote:Op maandag 10 januari 2011 19:45 schreef Maitje het volgende:
[..]
Alleen dit stukje : waarom heb je dan al die tijd het geld geaccepteerd??? Had ik er miss beter niet bij kunnen zetten omdat ik dat niet geheel zeker wist.. maar ik had uiteindelijk wel gelijk.
Goed, verder geen discussie... want dit gaat geen van beide winnen.
Jongen... je denkt toch niet dat ik mijzelf hier ga zitten verdedigen omdat jij het niet gelooft..quote:Op maandag 10 januari 2011 19:48 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Juist..
En nu hoe je het écht zei?
"Luister uit betrokkene, dat jij te stom bent om een seal apparaat te bedienen wat kleuterschool werk is is niet mijn probleem, en nu afkomen met die munten!"quote:Op maandag 10 januari 2011 19:48 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Juist..
En nu hoe je het écht zei?
Dus.. ik zei toch ook dat ik dat stukje van "waarom heb je het daan aangenomen" idd niet had moeten zeggen...quote:Op maandag 10 januari 2011 19:49 schreef Vronsky het volgende:
Nee, je had geen gelijk want ik heb geen geld gekregen daarna.
Maar goed, je hebt gelukkig zelf ook al ervaring met die geweldige instantie, dus dat is al genoeg.
Het is al goed, ik las er zelf ook even overheen.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:51 schreef Maitje het volgende:
[..]
Dus.. ik zei toch ook dat ik dat stukje van "waarom heb je het daan aangenomen" idd niet had moeten zeggen...Dus dat klopt.. maar dat heb ik 3 posts eerder ook al gezegd..
quote:Op maandag 10 januari 2011 19:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Luister uit betrokkene, dat jij te stom bent om een seal apparaat te bedienen wat kleuterschool werk is is niet mijn probleem, en nu afkomen met die munten!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
Mag ik ook een potje impliceren?quote:Op maandag 10 januari 2011 19:50 schreef Maitje het volgende:
[..]
Jongen... je denkt toch niet dat ik mijzelf hier ga zitten verdedigen omdat jij het niet gelooft..
Nou, het was serieus een rib uit het lijg van mijn vader elke maand voor dik 160 euro even met de trein reizen. Daarom was die ov kaart zo verdomd belangrijk en daarom was ik zo boos.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:52 schreef Vronsky het volgende:
Het schiet me net te binnen dat ik nog nooit in mijn leven een treinkaartje heb gekocht.
[me=Vronsky] 's papa werkte bij de NS en daardoor mag hij 1e klas gratis reizen
[/me]
[..]
Maakt niet uitquote:Het is al goed, ik las er zelf ook even overheen.
Waarom was je aan het balen?quote:Op maandag 10 januari 2011 19:52 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Mag ik ook een potje impliceren?
Jij lijkt me veel te netjes en aardig om het zo direct te brengen..
Haatster..
Je moest is wetenquote:Op maandag 10 januari 2011 19:52 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Mag ik ook een potje impliceren?
Jij lijkt me veel te netjes en aardig om het zo direct te brengen..
Haatster..
Daar was ik ook nieuwsgierig naar..quote:
Ik kan me dus dat echt serieus niet voorstellen, (niet dat het zo duur is, dat is wel ergquote:Op maandag 10 januari 2011 19:53 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nou, het was serieus een rib uit het lijg van mijn vader elke maand voor dik 160 euro even met de trein reizen. Daarom was die ov kaart zo verdomd belangrijk en daarom was ik zo boos.
[..]
Maakt niet uit
Oja, weer eerste werkdag.quote:
Dus als ik het goed begrijp wordt je eruit gekickt?quote:Op maandag 10 januari 2011 20:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Oja, weer eerste werkdag.
Allereerst blauwe maffia met een poortcontrole..
Daarna nog een privézaakje wat niets met de baas te maken heeft en als toetje de mededeling dat iedereen met een contract als moi gedag kan zeggen tegen automatische contractverlenging en bijbehorende baangarantie..
Dus..
Esses!quote:Op maandag 10 januari 2011 20:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Mooi kut.quote:Daarna nog een privézaakje wat niets met de baas te maken heeft en als toetje de mededeling dat iedereen met een contract als moi gedag kan zeggen tegen automatische contractverlenging en bijbehorende baangarantie..
Dus..
quote:Op maandag 10 januari 2011 20:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Daarna nog een privézaakje wat niets met de baas te maken heeft en als toetje de mededeling dat iedereen met een contract als moi gedag kan zeggen tegen automatische contractverlenging en bijbehorende baangarantie..
Dus..
Nope, ik ga morgen uitzoeken hoe het zit want mij was zwart op wit toegezegd dat ik tot 2023 poepgoed mocht zijn..quote:Op maandag 10 januari 2011 20:02 schreef Maitje het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp wordt je eruit gekickt?
Het zou me niets verbazen als ze dat geintje ook op de nieuwe haven geflikt hebben, niet normaal druk bij de zuid poort, me maat stond zelfs al halverwege de b-weg in de file..quote:Op maandag 10 januari 2011 20:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Mooi klote, wat voor contract heb je nu dan?quote:Daarna nog een privézaakje wat niets met de baas te maken heeft en als toetje de mededeling dat iedereen met een contract als moi gedag kan zeggen tegen automatische contractverlenging en bijbehorende baangarantie..
Dus..
Dat is niet goedkoper.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:05 schreef Vronsky het volgende:
[..]
, waarom heb ik mijn vermoedens dat je er gewoon uit word gewerkt omdat je te duur bent en het goedkoper is om zo'n V&V jochie erin te laten..
Ik vind het vreemd dat een marinier (net zoals jouw collega's) die een vrij pittige en lange opleiding hebben gedaan er "zomaar" uitgeflikkerd wordt.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:05 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nope, ik ga morgen uitzoeken hoe het zit want mij was zwart op wit toegezegd dat ik tot 2023 poepgoed mocht zijn..
Maarja, de baas..
En anders zou ik er echt aan moeten geloven en voor korporaal moeten gaan..
Of erger..
Hun manier om ons een nieuwjaar te wensen.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:06 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als ze dat geintje ook op de nieuwe haven geflikt hebben, niet normaal druk bij de zuid poort, me maat stond zelfs al halverwege de b-weg in de file..
Ik hoor hier ook al een hoop geluiden over FPS 1 en 2 kornuiten die te horen hebben gekregen dat ze niet kunnen verlengen.quote:
Flexibel Personeel Systeem, of iets dergelijks. Hoe het nu met 1 zit weet ik niet, want ik dacht dat je daarmee alleen in de opleiding(AMO, EMMV, EVO) zat, 2 is een contract tot je 35e, en 3 tot je pensioen gerechtigde leeftijd, als ik het goed heb.quote:
Muah, bij LMB wordt er waarschijnlijk een compleet bataljon weggesneden dus wij mogen niet klagen..quote:Op maandag 10 januari 2011 20:09 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat een marinier (net zoals jouw collega's) die een vrij pittige en lange opleiding hebben gedaan er "zomaar" uitgeflikkerd wordt.
Goed, ik hoop serieus dat het mee zal vallen.. en mag ik vragen waarom je niet voor korporaal wilt? (overigens dacht ik al dat je dat was.. heb ik dat toch verkeerd begrepen).
quote:Flexibel Personeelssysteem
Met ingang van 1 januari 2008 verdwijnen de aanstellingen voor Beroeps Bepaalde Tijd (BBT) en Beroeps Onbepaalde Tijd (BOT). Daarvoor in de plaats krijg je een aanstelling bij Defensie, welke bestaat uit drie fasen.
Fase 1 bestaat uit de opleiding en daarna een dienverplichting van 4 jaar.
Fase 2 bestaat uit de periode na afloop van de dienverplichting tot en met het besluit over het al dan niet doorstromen naar een hoger functieniveau. Daarbij vormen de kwaliteit van betrokkene, maar ook de behoefte van de organisatie aan personeel, doorslaggevende argumenten.
Fase 3 bestaat uit de periode na het doorstroombesluit en de loopbaan wordt voortgezet.
Toelichting
Het besluit om al dan niet door te stromen naar een hoger functieniveau zal rond de leeftijd van 35 jaar genomen worden. Is het niet mogelijk om door te stromen naar een hoger functieniveau dan zal men de krijgsmacht moeten verlaten.
Kun je niet meteen officiersopleiding doen? Of is dat niet mogelijk?quote:Op maandag 10 januari 2011 20:18 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Muah, bij LMB wordt er waarschijnlijk een compleet bataljon weggesneden dus wij mogen niet klagen..
En korporaal worden is bij ons een onderofficiersopleiding volgen met takenboek en additionele cursussen wat al gouw richting een kalenderjaar gaat.. En daar heb ik op dit moment even geen trek meer in..
En dat betekend ook dat je 0 op je request krijgt als ik ooit nog de officiersopleiding wil laten schitteren met mijn afwezigheid.
1= initiële contract, bij mij 4 jaar. Waar je een opleidingsvergoeding moet dokken als je voor einde contract opstapt.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:17 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Flexibel Personeel Systeem, of iets dergelijks. Hoe het nu met 1 zit weet ik niet, want ik dacht dat je daarmee alleen in de opleiding(AMO, EMMV, EVO) zat, 2 is een contract tot je 35e, en 3 tot je pensioen gerechtigde leeftijd, als ik het goed heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |