O negatief?quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:47 schreef Hubs het volgende:
En er bestaat ook nog iets als een universele bloeddonor. Dit bloed kan aan iedereen worden gegeven zonder dat er stollings reacties ontstaan. Nu weet ik er niet meer alles van maar het lijkt mij dat ze dat dan wel bij de hand houden.
In principe wel, maar er zijn een hoop uitzonderingen op die regel. O- is de zeldzaamste bloedgroep. Ik heb 'm, dus eigenlijk zou ik eens bloed moeten doneren.quote:
Gelukkig is de koffie gratis ;-) Is er dit keer wel een vertegenwoordiger voor het 20e? Laat ff weten straks wat je niet verstrekt gekregen hebt.quote:Op donderdag 20 januari 2011 06:55 schreef CpV het volgende:
Zo, voor de files vertrokken dus reeds present bij het KPU. Nog even wachten en dan alle spulletjes ophalen.
Nou dat "even" wachten zal wel meevallenquote:Op donderdag 20 januari 2011 06:55 schreef CpV het volgende:
Zo, voor de files vertrokken dus reeds present bij het KPU. Nog even wachten en dan alle spulletjes ophalen.
Werd dat terplekke op maat gemaakt dan??quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:10 schreef zipta het volgende:
[..]
Nou dat "even" wachten zal wel meevallen
Ik was op een dagje KPU rond 8 uur aanwezig en 4 uur kon ik weer naar huisen dan had ik nog niet eens alles....
Ohja en een keertje een DT ophalen, 10uur aanwezig en 4 uur later was ik pas klaar
Ik ben weer thuis met alle spulletjes.. nouja, allesquote:Op donderdag 20 januari 2011 09:59 schreef PugaPyga het volgende:
[..]
Gelukkig is de koffie gratis ;-) Is er dit keer wel een vertegenwoordiger voor het 20e? Laat ff weten straks wat je niet verstrekt gekregen hebt.
Kistensokken is niet zo erg, je zult zoiso toch bij moeten kopen. (ik kreeg 2 paar verstrekt voor kma, toch maar even 5 paar bijgekocht), handschoenen deden ze bij ons niet moeilijk over, zolang ze maar zwart zijn en niet van die ski/motor dingen. Alleen veldpet is wel vreemd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:59 schreef CpV het volgende:
[..]
Ik ben weer thuis met alle spulletjes.. nouja, alles. Een aantal zaken op nalevering.
Niemand van het 20ste aanwezig, van andere bataljons wel.
Ik mis zaken als een veldpet, handschoenen, sokken voor in de kisten, eigenlijk alle sportkleding behalve sportschoenen en tot slot nette schoenen voor bij het DT.
AB- is de minst voorkomende bloedgroep (0,5%).quote:Op donderdag 20 januari 2011 09:34 schreef Vortix het volgende:
[..]
In principe wel, maar er zijn een hoop uitzonderingen op die regel. O- is de zeldzaamste bloedgroep. Ik heb 'm, dus eigenlijk zou ik eens bloed moeten doneren.
krijg je trouwens wel weer gewoon een m90 + accesoire?quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:14 schreef PugaPyga het volgende:
Dan mis je eigenlijk precies dezelfde zaken als ik, al heb ik alle sportkleding (op kort broekje na) wel verstrekt gekregen. Ik had van een kennis nog 3 paar ongebruikte kistsokken liggen en heb 2 paar hikingsokken extra gekocht bij de hema.
Heb jij wel het Hamil (al denk ik dat die pas in Assen verstrekt wordt) en het pubtentje gekregen (niet dat we die gaan gebruiken trouwens)?
Ach ik weet zeker dat al er een woodland koppel, lage schoenen, regenjas,sportbroek,sporthemd,zwembroek,wittesokken,trainingsbroek,trainingsjack, leren handschoenen en woodland pet er geweest waren, dat ik toch iets vrolijker zou zijn. Nu worden die producten later nog geleverd aan het 50natresbat, terwijl ik er zelf pas in Juni bij zit. Niet leuk.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:12 schreef CpV het volgende:
Ja, sokken was drama. Vooral in de redelijk gangbare maat 44/45.
Heb je goed gedaan trouwens! Ik reed half 3 weg ofzo.
slazaquote:Op donderdag 20 januari 2011 17:19 schreef PugaPyga het volgende:
De slaapzak of de gevechtslaars M90?
Owja, das ook zoquote:Op donderdag 20 januari 2011 18:16 schreef CpV het volgende:
Baretten zitten inmiddels nat tussen de verwarming!
Heb een tijdje geleden z'n 'tarp' gekocht, is soort van pocho zeiltje maar dan net iets groter. Op de hoekpunten zitten ook van zn versterkte ogen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:20 schreef hoogvlieger het volgende:
Doe mij maar gewoon de poncho met wat stokken/haringen. Zeiltje dr onder, slaapzak dr op en klaar.
Of; het kader regelt dat de mensen zonder tenten die zooi in bruikleen krijgen uit voorraadquote:Op donderdag 20 januari 2011 19:16 schreef Schild het volgende:
Tijdens de AMO één iemand die geen tent heeft? Dan kan de rest de tent ook gewoon op de kazerne laten.![]()
Soort van eenheid van tenue zeg maar...
heb jij nooit in de kou buiten geslapen? Dat matje maakt echt verschil als de grond koud is! en het ligt een stuk lekkerder.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:39 schreef hoogvlieger het volgende:
die grondzeilen kregen wij standaard bij ons opblaasbare matje, dat ik overigens ook nooit gebruikt heb.
Geloof mij, daar ga je spijt van krijgenquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:45 schreef PugaPyga het volgende:
Ik had begrepen dat vorige lichtingen die ene nacht bivak sowieso onder de poncho lagen, tent of geen tent. Scheelt iig een hoop gesjouw als je er geen hebt ;-)
En die veldpet, ach... De vorige lichting mocht een muts, maar als dat nu niet mag dan is dat maar zo. Vind het niet de moeite waard om speciaal voor naar een dump te gaan. Niet klagen maar dragen (krijg je goeie nekspieren van).
De laatste keer was eind november, toen lagen we op een geasfalteerde parkeerplaats in zeeland. Het was maar voor 2 uur ofso en iedereen was zo kapot van de geforceerde mars van 8km daarvoor dat je gewoon met dikke kleding aan ging tukken. Voor de vorige bivaks vond ik het altijd wel prima zonder.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 05:23 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
heb jij nooit in de kou buiten geslapen? Dat matje maakt echt verschil als de grond koud is! en het ligt een stuk lekkerder.
Als het vriest maakt dat matje echt veel verschil. Daarnaast weegt dat ding niks, waarom zou je m niet meenemen dan?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:47 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
De laatste keer was eind november, toen lagen we op een geasfalteerde parkeerplaats in zeeland. Het was maar voor 2 uur ofso en iedereen was zo kapot van de geforceerde mars van 8km daarvoor dat je gewoon met dikke kleding aan ging tukken. Voor de vorige bivaks vond ik het altijd wel prima zonder.
Hm nouja, het is nu voor mij toch al te laat om nog naar een dump te gaan. Zouden ze geen veldpetten te leen hebben?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 08:16 schreef StinsonB het volgende:
[..]
Geloof mij, daar ga je spijt van krijgen. Helm is niet alleen zwaar maar wordt ook vies en plakkerig als je hem lange tijd op hebt.
Is het geen palesteinse?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:45 schreef Schild het volgende:
Jullie bedoelen dat zelf opblaasbare matje wat zich niet zelf opblaast?
tip, koop je een Noorloos baret, deze zijn al voorgevormd. geen gezeur meer met baret natmaken, voering eruit knippen, vormen etc. Zijn ook een stuk dunner dus handig voor de zomer.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:16 schreef CpV het volgende:
Baretten zitten inmiddels nat tussen de verwarming!
voering eruit knippen bij de hassing baretten? waarom zou je? Helemaal nat maken, oprollen en tussen de verwarming leggen werkt prima voor het vormen. Voordeel van de noorloos baret is wel dat ze wat dunner en lichter zijn, maar vind de vorm wat minder.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:33 schreef Leopaard het volgende:
[..]
tip, koop je een Noorloos baret, deze zijn al voorgevormd. geen gezeur meer met baret natmaken, voering eruit knippen, vormen etc. Zijn ook een stuk dunner dus handig voor de zomer.
http://www.noorloos-se.co(...)s/baretten.html]klik
Jawel, hier en daar . Maar dat mag geen naam hebbenquote:
Als je de voering uit je baret haalt zitten ze beter.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:09 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
voering eruit knippen bij de hassing baretten? waarom zou je? Helemaal nat maken, oprollen en tussen de verwarming leggen werkt prima voor het vormen. Voordeel van de noorloos baret is wel dat ze wat dunner en lichter zijn, maar vind de vorm wat minder.
Liepen er bij jouw lichting lui rond met Engels model baret? Werd dat toegestaan?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:09 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
voering eruit knippen bij de hassing baretten? waarom zou je? Helemaal nat maken, oprollen en tussen de verwarming leggen werkt prima voor het vormen. Voordeel van de noorloos baret is wel dat ze wat dunner en lichter zijn, maar vind de vorm wat minder.
Zelfs mn sergeant liep met een noorloos baret, en geloof 2 pltn matenquote:Op zondag 23 januari 2011 15:53 schreef Vortix het volgende:
[..]
Liepen er bij jouw lichting lui rond met Engels model baret? Werd dat toegestaan?
Als je hen een mailtje stuurt en er naar vraagt, hebben deze het wel wel. Probeer maar. Ik heb altijd prima contact met hen.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:11 schreef TMartina het volgende:
topsite die net gegeven is.
Jammer dat die krengen nergens normaal te vinden zijn.
dat petje gaat hopelijk nooit getolereerd worden....quote:Op zondag 23 januari 2011 16:36 schreef TMartina het volgende:
Overal zijn die veldpetjes weg, maar online heb ik deze besteld:
[ afbeelding ]
waar trouwens 6 euro bezorgkosten bijkomen(!). Zou deze de juiste zijn?
Met overal, bedoelde ik de legerdumps in Utrecht,quote:Op zondag 23 januari 2011 19:23 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat petje gaat hopelijk nooit getolereerd worden....
voor de goede petjes, ga langs legerdumps...
meer kans.
betreft voering uit baret knippe, bouke heeft daarin gelijk.
heb zelf inmiddels wel een noorloos.
Als ik jou hier mee zou tegen komen zou ik je toch vriendelijk verzoeken om iets anders op je hoofd te zetten.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:36 schreef TMartina het volgende:
Overal zijn die veldpetjes weg, maar online heb ik deze besteld:
[ afbeelding ]
waar trouwens 6 euro bezorgkosten bijkomen(!). Zou deze de juiste zijn?
Well, er zijn mensen die dat ook over de Natres zeggen...quote:Op maandag 24 januari 2011 21:11 schreef Sloggi het volgende:
Er zijn mensen die zich als militair verkleden tijdens een potje paintball?
Vast wel. There are idiots everywherequote:Op maandag 24 januari 2011 21:11 schreef Sloggi het volgende:
Er zijn mensen die zich als militair verkleden tijdens een potje paintball?
Mwah, idiots. Het is toch leuk om even militair te spelen?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:18 schreef Vortix het volgende:
[..]
Vast wel. There are idiots everywhere
Wait whut?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:59 schreef StinsonB het volgende:
Met het verschil dat de mensen van de NatRes wel echte militairen zijn.
Haha, had ik wel verwacht zo'n reactie. Ik voel mij ook echt geen militair hoor, maar officieel is het wel zo toch? Heb zelfs een leip pasje.quote:
Officieel wel in elk geval. Als ik op zaterdagavond iemand in elkaar beuk (niet dat ik dat snel zie gebeuren, maar goed) dan wordt daar toch echt de mareschaussee bij gehaald. Dus voor het systeem zijn reservisten gewoon 'echte' militairen. Dat ze zich niet kunnen meten met beroeps op veel vlakken, well duhquote:
Ja joh? Dus als je opgepakt word moet je melden dat je reservist bent?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:37 schreef Vortix het volgende:
[..]
Officieel wel in elk geval. Als ik op zaterdagavond iemand in elkaar beuk (niet dat ik dat snel zie gebeuren, maar goed) dan wordt daar toch echt de mareschaussee bij gehaald. Dus voor het systeem zijn reservisten gewoon 'echte' militairen. Dat ze zich niet kunnen meten met beroeps op veel vlakken, well duh
Hebben ze tegenwoordig nieteens meer veldpetten?quote:Op maandag 10 januari 2011 14:26 schreef PugaPyga het volgende:
PP ook present op AMO1 2011, maar ik heb mijn spulletjes al in nov gehaald. Geen opsvest maar bokketuig (wat in mijn beleving nu gewoon volstaat, wellicht verandert mijn mening daarover na de AMO maar ik verwacht het niet). Zelfs een DT gekregen (minus zwarte lage schoenen)! Alleen tent, handschoenen GVT, sokken GVT en veldpet niet, maar dat verschilde per maat (ik had redelijk veel geluk).
Ga zelf nog een hoofdlampje, horloge, handschoenen en muts (al) aanschaffen. Wacht alleen nog op de meldinstructie van het SBat.
Zin in!
Alleen als je in je bloemenpak rond loopt. Je wordt ook bij elke oefening opgeroepen in werkelijke dienst.quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:02 schreef zipta het volgende:
[..]
Ja joh? Dus als je opgepakt word moet je melden dat je reservist bent?
Was mij nooit echt duidelijk...
Van die zwarte. Groen is voor de peppie eenheden.quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:22 schreef wiver het volgende:
Welke gvt handschoenen gebruiken jullie? Groene?
je krijgt (normaal gesprokenquote:Op woensdag 26 januari 2011 14:22 schreef wiver het volgende:
Welke gvt handschoenen gebruiken jullie? Groene?
Waar kun je die krijgen?quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:05 schreef Vortix het volgende:
Ik heb zwarte schiethandschoenen. Toch een stuk beter dan die leren dingen waardoor je geen flikker meer kan met je handen.
Niet doen..quote:
Gekocht bij Victory Outdoor in Amsterdam, van Fostex. Niet echt peppy of zo, maar het doet wat het moet doen.quote:
Wat heb ik verkeerd gedaan?quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:02 schreef Transmittendus het volgende:
[ afbeelding ]
in combinatie met zwarte dunne thermo handschoenen van de bever zwerfsport. Lekker warm, kunt alles prima bedienen/doen en allemaal snel droog.
Ohja en
[..]
Niet doen..
u was ook in A'foort?quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:05 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Gister een sollicitatie pakket meegekregen en man... het kan niet onduidelijker.
bijlage 3 moet je in laten vullen door iemand van de banenwinkel maar blijkt dus niet meer te bestaan toen ik de uwv binnenstapte.
En die kut ambtenaren die om 16:30 al klaar zijn met werken terwijl ik een gemeente stempel nodig heb
Link pleasequote:Op woensdag 26 januari 2011 22:02 schreef Transmittendus het volgende:
in combinatie met zwarte dunne thermo handschoenen van de bever zwerfsport.
Doe eens sorteren op prijs, ze zijn niet zo duur.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |