abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91585749
hmm oke, dan is dat inderdaad veranderd. En met een veldtestje is binnen een minuut een bloedgroep te bepalen dat is inderdaad erg makkelijk.

En er bestaat ook nog iets als een universele bloeddonor. Dit bloed kan aan iedereen worden gegeven zonder dat er stollings reacties ontstaan. Nu weet ik er niet meer alles van maar het lijkt mij dat ze dat dan wel bij de hand houden.
pi_91594368
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:47 schreef Hubs het volgende:

En er bestaat ook nog iets als een universele bloeddonor. Dit bloed kan aan iedereen worden gegeven zonder dat er stollings reacties ontstaan. Nu weet ik er niet meer alles van maar het lijkt mij dat ze dat dan wel bij de hand houden.
O negatief?
pi_91599589
Zo, voor de files vertrokken dus reeds present bij het KPU. Nog even wachten en dan alle spulletjes ophalen.
pi_91600015
Alle spulletjes? hehehe duidelijk nog nooit bij t kpu geweest :P
  donderdag 20 januari 2011 @ 09:34:47 #105
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91601391
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:01 schreef TMartina het volgende:

[..]

O negatief?
In principe wel, maar er zijn een hoop uitzonderingen op die regel. O- is de zeldzaamste bloedgroep. Ik heb 'm, dus eigenlijk zou ik eens bloed moeten doneren.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91602022
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 06:55 schreef CpV het volgende:
Zo, voor de files vertrokken dus reeds present bij het KPU. Nog even wachten en dan alle spulletjes ophalen.
Gelukkig is de koffie gratis ;-) Is er dit keer wel een vertegenwoordiger voor het 20e? Laat ff weten straks wat je niet verstrekt gekregen hebt.
pi_91602300
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 06:55 schreef CpV het volgende:
Nou dat "even" wachten zal wel meevallen :P

Ik was op een dagje KPU rond 8 uur aanwezig en 4 uur kon ik weer naar huis :') en dan had ik nog niet eens alles....

Ohja en een keertje een DT ophalen, 10uur aanwezig en 4 uur later was ik pas klaar :')
pi_91607265
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 10:10 schreef zipta het volgende:

[..]

Nou dat "even" wachten zal wel meevallen :P

Ik was op een dagje KPU rond 8 uur aanwezig en 4 uur kon ik weer naar huis :') en dan had ik nog niet eens alles....

Ohja en een keertje een DT ophalen, 10uur aanwezig en 4 uur later was ik pas klaar :')
Werd dat terplekke op maat gemaakt dan??
pi_91608910
Het DT is er gewoon in verschillende maten, net als het GVT. Indien nodig kunnen het jasje en de pantalon wel vermaakt worden door de kleermaker, maar bij mij werden er alleen emblemen op genaaid omdat alles al redelijk goed zat.
pi_91615946
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 09:59 schreef PugaPyga het volgende:

[..]

Gelukkig is de koffie gratis ;-) Is er dit keer wel een vertegenwoordiger voor het 20e? Laat ff weten straks wat je niet verstrekt gekregen hebt.
Ik ben weer thuis met alle spulletjes.. nouja, alles :). Een aantal zaken op nalevering.

Niemand van het 20ste aanwezig, van andere bataljons wel.

Ik mis zaken als een veldpet, handschoenen, sokken voor in de kisten, eigenlijk alle sportkleding behalve sportschoenen en tot slot nette schoenen voor bij het DT.
pi_91616521
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:59 schreef CpV het volgende:

[..]

Ik ben weer thuis met alle spulletjes.. nouja, alles :). Een aantal zaken op nalevering.

Niemand van het 20ste aanwezig, van andere bataljons wel.

Ik mis zaken als een veldpet, handschoenen, sokken voor in de kisten, eigenlijk alle sportkleding behalve sportschoenen en tot slot nette schoenen voor bij het DT.
Kistensokken is niet zo erg, je zult zoiso toch bij moeten kopen. (ik kreeg 2 paar verstrekt voor kma, toch maar even 5 paar bijgekocht), handschoenen deden ze bij ons niet moeilijk over, zolang ze maar zwart zijn en niet van die ski/motor dingen. Alleen veldpet is wel vreemd.
Blood Sugar Sex Magik
pi_91616718
Dan mis je eigenlijk precies dezelfde zaken als ik, al heb ik alle sportkleding (op kort broekje na) wel verstrekt gekregen. Ik had van een kennis nog 3 paar ongebruikte kistsokken liggen en heb 2 paar hikingsokken extra gekocht bij de hema.

Heb jij wel het Hamil (al denk ik dat die pas in Assen verstrekt wordt) en het pubtentje gekregen (niet dat we die gaan gebruiken trouwens :P)?
pi_91616954
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 09:34 schreef Vortix het volgende:

[..]

In principe wel, maar er zijn een hoop uitzonderingen op die regel. O- is de zeldzaamste bloedgroep. Ik heb 'm, dus eigenlijk zou ik eens bloed moeten doneren.
AB- is de minst voorkomende bloedgroep (0,5%). :) (het is trouwens 0 ("nul"); komt in NL bij 7,5% van de mensen voor)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_91618817
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:14 schreef PugaPyga het volgende:
Dan mis je eigenlijk precies dezelfde zaken als ik, al heb ik alle sportkleding (op kort broekje na) wel verstrekt gekregen. Ik had van een kennis nog 3 paar ongebruikte kistsokken liggen en heb 2 paar hikingsokken extra gekocht bij de hema.

Heb jij wel het Hamil (al denk ik dat die pas in Assen verstrekt wordt) en het pubtentje gekregen (niet dat we die gaan gebruiken trouwens :P)?
krijg je trouwens wel weer gewoon een m90 + accesoire?
Blood Sugar Sex Magik
pi_91619807
De slaapzak of de gevechtslaars M90?
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:33:54 #116
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91620446
Maar goed dat je die sokken van de baas niet hebt gekregen. ;)
Vooral die beige dingen zijn echt een ramp, soort van jute zak...

Die groene (winterversie) zijn al iets beter maar nogsteeds niet super :N
pi_91621810
Geen HAMIL gekregen. Wel een tentje ;), aangezien ik een van de eerste was. De rest van de groep heeft hem niet. Dat wordt dus lekker tukken onder je poncho :D!

Sokken ga ik nog even voor naar de dump, idem voor handschoenen (zwart dus) en een muts / veldpet.

Gevechtslaars is de M107. Slaapzak schijnt 'de oude' te zijn volgens een ex-beroeps ;).
pi_91621824
Wat een willekeurige boel daar. Ik was, net al vele anderen, er om half 8. Omdat ik door toeval wat eerder kon, kon ik om half 12 al naar huis terwijl een meisje achter me nog niet eens een kwart van haar wagentje vol had. Maargoed, die tenten waren ook 2 minuten na mij weg en het schijnt dat ik de zowat de enige ben die sokken heeft =D Vraag me af of het altijd zo'n drama daar is.
pi_91621885
Ja, sokken was drama. Vooral in de redelijk gangbare maat 44/45.

Heb je goed gedaan trouwens! Ik reed half 3 weg ofzo |:(.
pi_91621904
Voor die paar dagen dat je t bos in gaat in de amo is een poncho makkelijker. "paraat" gaat de natres ook weinig 3 weken achterelkaar weg denk ik dus dan is die tent ook overbodig. Is alleen maar extra zooi die je meesleept.
pi_91622012
Baretten zitten inmiddels nat tussen de verwarming :)!
pi_91622082
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:12 schreef CpV het volgende:
Ja, sokken was drama. Vooral in de redelijk gangbare maat 44/45.

Heb je goed gedaan trouwens! Ik reed half 3 weg ofzo |:(.
Ach ik weet zeker dat al er een woodland koppel, lage schoenen, regenjas,sportbroek,sporthemd,zwembroek,wittesokken,trainingsbroek,trainingsjack, leren handschoenen en woodland pet er geweest waren, dat ik toch iets vrolijker zou zijn. Nu worden die producten later nog geleverd aan het 50natresbat, terwijl ik er zelf pas in Juni bij zit. Niet leuk.
Half 3, is iig nog voor de spits!
pi_91624446
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:19 schreef PugaPyga het volgende:
De slaapzak of de gevechtslaars M90?
slaza
Blood Sugar Sex Magik
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:16:45 #124
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_91624750
Tijdens de AMO één iemand die geen tent heeft? Dan kan de rest de tent ook gewoon op de kazerne laten. :W

Soort van eenheid van tenue zeg maar... ;)
pi_91624982
Moet eerlijk zeggen dat ik liever zonder dan met tent sliep. Elke keer met een aanval weer dat ding platgooien en opzetten, geen ruimte om behoorlijk je spullen te stouwen als je ook nog beetje redelijk wil liggen, en je moet hem elke keer schoonmaken. Doe mij maar gewoon de poncho met wat stokken/haringen. Zeiltje dr onder, slaapzak dr op en klaar.
Blood Sugar Sex Magik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')