abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91170476
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:49 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ridiculiseren is totaal wat anders als debunken, dat is ook het probleem. In dit geval wordt er offtopic gegaan om BNW positief te beïnvloeden door dit probleem aan de kaak te stellen waar de ridiculiserende draakjes alleen maar uit zijn op het etaleren van hun gebrek aan humor en het vernietigen van discussies met geforceerde kortzichtigheid en knullige grapjes.
En daar ben ik het mee oneens omdat? Rediculiseren is inderdaad wat heel anders als debunken maar voor sommige mensen is alles trollen en/of rediculiseren en valt alles onder die noemer. Stomme grapjes en "Ga even naar de psych" opmerkingen vind ik ook niet kunnen.
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 17:52:44 #102
249559 crew  Lavenderr
pi_91170478
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:44 schreef Gray het volgende:

[..]

Hier kan ik me goed in vinden. Chapeau!

[..]

Hoe zie je ondermijnen? Valt daar ook debunken onder? Zelf denk ik van niet namelijk.

Al draag ik zelf niet veel bij aan nieuwe complottheorien, ik houd me er graag mee bezig en hoop door middel van gepaste kritiek de discussies te verfijnen. Waarheden uit onwaarheden wieden, als het ware.
Nee, vanzelfsprekend valt debunken daar niet onder.
Zoals jij post bijvoorbeeld is gewoon prima, en gelukkig posten de meesten zo.

Het gaat puur om het trollen.
Maar heb de post van Typisch al op de fb gezet, kunnen we er daar verder over praten.
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 17:55:44 #103
249559 crew  Lavenderr
pi_91170594
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:52 schreef Flammie het volgende:

[..]

En daar ben ik het mee oneens omdat? Rediculiseren is inderdaad wat heel anders als debunken maar voor sommige mensen is alles trollen en/of rediculiseren en valt alles onder die noemer. Stomme grapjes en "Ga even naar de psych" opmerkingen vind ik ook niet kunnen.
Want jij ridiculiseert nooit :+
En verder fb graag.
En on topic.
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 17:56:50 #104
249559 crew  Lavenderr
pi_91170641
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:49 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ridiculiseren is totaal wat anders als debunken, dat is ook het probleem. In dit geval wordt er offtopic gegaan om BNW positief te beïnvloeden door dit probleem aan de kaak te stellen waar de ridiculiserende draakjes alleen maar uit zijn op het etaleren van hun gebrek aan humor en het vernietigen van discussies met geforceerde kortzichtigheid en knullige grapjes.
pi_91170769
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als je er er van bewust bent dat het kan optreden ben je al minder vatbaar. Het is patroondoorbreking.
En daarnaast is 15% van de mensen niet vatbaar.
*grinnik*
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:04:11 #106
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91170909
Tof om te zien dat de users die BNW mooi maken zelf ook de herkenning zien in de trolls van sommige mensen. Zijn de mods er dus niet de enige in die dat de laatste tijd meer opvalt. O+

Eigenlijk is de TT dus net verkeerd om :P
The truth was in here.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:08:06 #107
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_91173681
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:44 schreef Gray het volgende:

[..]

Hier kan ik me goed in vinden. Chapeau!

[..]

Hoe zie je ondermijnen? Valt daar ook debunken onder? Zelf denk ik van niet namelijk.

Al draag ik zelf niet veel bij aan nieuwe complottheorien, ik houd me er graag mee bezig en hoop door middel van gepaste kritiek de discussies te verfijnen. Waarheden uit onwaarheden wieden, als het ware.
Debunken ansich is niets mis mee. Iedereen moet scherp blijven. Maar debunken zodat de overheid geen smet op het blazoen heeft is een no-go. Dan heb je het nog niet helemaal begrepen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:31:09 #108
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_91181788
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:10 schreef Michielos het volgende:

[..]

het is ook zo dat er op themafora een setting gecreëerd wordt waar alle objectiviteit de raam uit vliegt en men elkaar bevestigd in hun denkbeelden. Maar goed anderzijds moeten mensen natuurlijk kunnen praten over wat hen "blieft".
En wat doen mensen als jij dan in BNW Michielos. Anderen lekker belachelijk omdat je dat leuk vindt. Of zoek je hier toch stiekem een andere insteek op zaken, omdat het algemene geluid anders te eentonig wordt waardoor objectiviteit het raam uitvliegt?

Maargoed anderzijds is trollen ook een vrije activiteit en mensen moeten kunnen doen wat hen "blieft".

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 11-01-2011 21:40:23 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_91193021
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Debunken ansich is niets mis mee. Iedereen moet scherp blijven. Maar debunken zodat de overheid geen smet op het blazoen heeft is een no-go. Dan heb je het nog niet helemaal begrepen.
Ik doe dat niet voor de overheid, daar heb ik geen affiniteit mee en interesseer ik me allerminst voor. Het is juist vanwege het scherp blijven.
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:10:33 #110
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_91194650
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:22 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Dit topic gaat toevallig over een doorgedraaide conspiracy nut die meerdere mensen doodgeschoten heeft.

Daaruit voortvloeiend volgt de discussie of het ventileren van extreme theoriëen waarbij de overheid en/of een onzichtbare elite als tot op het bot slecht wordt afgeschilderd een voedingsbodem biedt voor het voorkomen van dergelijke gewelddadige incidenten.

Er zijn zat topics waarbij wordt gediscussieerd over de link tussen bv de Islam en terrorisme, in essentie zijn dergelijke discussies niet veel anders. Lambiekje is geen terrorist, bij gebrek aan een beter woord is hij is echter wel een "complot fundamentalist".

Het is niet ondenkbaar dat mensen die er heilig van overtuigd zijn dat de doortrapte elite de mensheid willen terugbrengen naar 400 miljoen mensen, mensen bewust ziek en gewillig houden door het sproeien van rondzooi, vrijdenkers om het leven brengen met hun onzichtbare veiligheidsdiensten, etc. etc. op een gegeven moment zelf een slag willen toebrengen aan deze doortrapte elite. In hun wereldbeeld is dit behoorlijk verdedigbaar, als ik er zelf van overtuigd zou zijn dat obama één van de sturende figuren is achter een geplande uitroeiing van 6 miljard mensen zou ik hem misschien ook wel kapot willen schieten als ik de kans had. Sterker nog, ik zou het met een beetje pech als mijn heilige missie zien.
Ik heb net even Alex Jones gekeken op youtube. Het blijkt dat de dader allerminst een 'conspiracy nut' was. Maar wel als zodanig wordt weggezet door de media. Die jongen is zwaar schizofreen. Haalt alles doormekaar en is ws nihilist. Hij aanbidt de duivel, hangt karl marx aan en hitlers ideologieen. En praat over mindcontrol. Er zit geen duidelijke coherente logische lijn in wat hij allemaal denkt/gelooft, in tegenstelling tot serieuze complot-theoristen. De ouders van het meisje van 9 dat is doodgeschoten, hebben opgeroepen de dood van hun dochter niet te gebruiken in de politiek om meer onzin door te voeren. Wat, en ik weet niet precies wat, wel lijkt te gebeuren.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_91196260
ik zeg dat die gast een patsy is en het nooit alleen gedaan kan hebben.
  woensdag 12 januari 2011 @ 08:10:07 #112
52357 Lambiekje
pi_91198851
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 01:10 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik heb net even Alex Jones gekeken op youtube. Het blijkt dat de dader allerminst een 'conspiracy nut' was. Maar wel als zodanig wordt weggezet door de media. Die jongen is zwaar schizofreen. Haalt alles doormekaar en is ws nihilist. Hij aanbidt de duivel, hangt karl marx aan en hitlers ideologieen. En praat over mindcontrol. Er zit geen duidelijke coherente logische lijn in wat hij allemaal denkt/gelooft, in tegenstelling tot serieuze complot-theoristen. De ouders van het meisje van 9 dat is doodgeschoten, hebben opgeroepen de dood van hun dochter niet te gebruiken in de politiek om meer onzin door te voeren. Wat, en ik weet niet precies wat, wel lijkt te gebeuren.
zie _led_ gaat zonder enig eigen onderzoek er maar van uit dat hij een complotter was. Lachwekkend hoe simpel hij denkt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 12 januari 2011 @ 08:17:40 #113
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_91198906
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 08:10 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zie _led_ gaat zonder enig eigen onderzoek er maar van uit dat hij een complotter was. Lachwekkend hoe simpel hij denkt.
ik vind het altijd weer lachwekkend hoe mensen die andere users van trollen beschuldigen zelf ook hun hand niet omdraaien om steken onder- of bovenwater uit te delen.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_91198931
quote:
It's all part of the plan.
The Joker, 2008
  woensdag 12 januari 2011 @ 08:37:52 #115
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91199192
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:48 schreef THEFXR het volgende:
ik zeg dat die gast een patsy is en het nooit alleen gedaan kan hebben.
Ok.. wat is een Patsy? Zag gisteren een foto van hem genomen vlak nadat hij opgepakt was, staat hij met een grote glimlach op. :{
The truth was in here.
  woensdag 12 januari 2011 @ 08:39:20 #116
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91199218
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 08:19 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Apart, maar ik kan de kaart niet echt lezen zo.. zegt het ook iets over de toekomst?
The truth was in here.
pi_91199300
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

In de roos ^O^
Eeuwig zonde dat mensen hun tijd en energie steken in het ondermijnen van de topics op BNW en TRU.
Ja, want je zult eens een weldenkend mens op je forum krijgen. Griezelig.
  woensdag 12 januari 2011 @ 08:55:39 #118
52357 Lambiekje
pi_91199492
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 08:17 schreef Jumparound het volgende:

[..]

ik vind het altijd weer lachwekkend hoe mensen die andere users van trollen beschuldigen zelf ook hun hand niet omdraaien om steken onder- of bovenwater uit te delen.
Nou hij beticht mij er van dat ik wel eens de dader zou kunnen zijn. Dat is even wat meer dan trollen.
Daarom ben ik van mening dat ik hem wel even mag terecht wijzen op zijn naïeve aannames
  woensdag 12 januari 2011 @ 08:57:52 #119
52357 Lambiekje
pi_91199553
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 08:37 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ok.. wat is een Patsy? Zag gisteren een foto van hem genomen vlak nadat hij opgepakt was, staat hij met een grote glimlach op. :{
Oswald en Lubbe zijn beide ook eentje.
  woensdag 12 januari 2011 @ 09:01:36 #120
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91199621
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 08:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Oswald en Lubbe zijn beide ook eentje.
Maar... wat is het, een Patsy? Klinkt als een zigeuner?
The truth was in here.
pi_91199668
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:01 schreef Bastard het volgende:

[..]

Maar... wat is het, een Patsy? Klinkt als een zigeuner?
Een Patsy is een doetje, mietje. Maar dan in het Engels.
  woensdag 12 januari 2011 @ 09:06:15 #122
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_91199719
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:56 schreef Typisch het volgende:

[..]

Bullshit, jij weet dus de precieze standpunten van de dader en van Lambiekje?
Misschien niet tot op de komma, maar het gevolg van posten op internet is inderdaad dat mensen je standpunten leren kennen.
Maar eh, als jij Lambiekje's standpunten niet kent, waar bemoei je je dan mee ?
En als je ze wel kent, waarom zou ik ze dan niet kunnen kennen ?

quote:
Waarom worden de laatste tijd mensen die tijd en energie in BNW steken voornamelijk aangevallen door mensen die verder geen mooie topics en dergelijke maken?
Geen idee, misschien is het een samenzwering !
zzz
  woensdag 12 januari 2011 @ 09:08:21 #123
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_91199769
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 01:10 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Alex Jones :')

Ik zeg overigens niet dat hij een complot-theorist was, ik gebruikte specifiek de woorden "doorgedraaide conspiracy nut". Jared Lee verhoudt zich tot de gemiddelde complot theorist zoals Mohammed B zich verhoudt tot de gemiddelde Islamiet.

Het is echter wel zo dat binnen de groep complot theoristen extreme denkbeelden ventileren waarbij de overheid (of facetten daarvan) wordt neergezet als een soort evil empire (denk star wars). Dat biedt een prima voedingsbodem voor idioten.

Dat je Jared Lee aanvalt op zijn vreemde denkbeelden is gezien dit subforum overigens wel wat ironisch. Ik heb hier topics zien langskomen waarin wordt beweerd dat we nooit op de maan zijn geweest, dat de holocaust niet heeft bestaan, dat de nazis werkende ufos hadden en hitler naar een ondergrondse basis op antartica is gevlucht, dat er chemicaliën worden gesproeid door vliegtuigen om onze gedachten te sturen, dat de new world order de wereldbevolking wil terugbrengen naar 500 miljoen door ziektes los te laten op de mensheid, dat aids niet bestaat danwel genezen kan worden door vitamine c, etc. etc.

Zonder namen te noemen zijn er users die in vrijwel al deze topics langs komen om de stellingen te verdedigen. Die geloven in zo ongelooflijk veel, vaak tegenstrijdige (niet op de maan geweest maar uiteraard wel op mars waar we hele beschavingen hebben ontdekt) rotzooi dat je er bang van wordt.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 12 januari 2011 @ 09:09:10 #124
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_91199788
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

In de roos ^O^
Eeuwig zonde dat mensen hun tijd en energie steken in het ondermijnen van de topics op BNW en TRU.
Inderdaad.
Lees de TT nou een s? Dus als jij dit geen leuk onderwerp vindt, wat doe je dan in dit topic ? Zijn er niet genoeg andere topics die je leuk vindt, moet je per se dit topic weer ondermijnen :?
zzz
  woensdag 12 januari 2011 @ 09:11:33 #125
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91199832
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:04 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Een Patsy is een doetje, mietje. Maar dan in het Engels.
O.. nou een doetje zal je niet wezen als je 6 mensen kan vermoorden van close range, althans niet in mijn boekje.
Maar goed, ik denk wel dat hij het alleen deed eigenlijk.. het zijn meestal toch zonderlingen die alleen doorslaan denk ik.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')