Waarom niet wachten op de 13" pro?quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:00 schreef retorbrapi het volgende:
Die Air komt hier sowieso tzt, de 13". Echt een fantastisch ding vind ik het.
Heb je die inchecktool dan, naast de saldoverhoger?quote:Op donderdag 27 januari 2011 08:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo...vandaag 's ff kijken of ik gratis kan reizen met de ov-chip
Air is mobieler en heeft standaard SSD. En ik vind 'm ook retestrak.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:58 schreef Saninl het volgende:
[..]
Waarom niet wachten op de 13" pro?
OVSaldo.rar, vcredist nog wat en libncfc nog wat. Oh, en een kaartlezer natuurlijk.quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Heb je die inchecktool dan, naast de saldoverhoger?
Mobieler hoe? Hij is even groot, alleen iets dunner. Neem dan de 11" Airquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:29 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Air is mobieler en heeft standaard SSD. En ik vind 'm ook retestrak.
Ja, dat had ik al gelezen: ik wil alleen weten of het werkt, want ik heb gewoon een eersteklas OV jaarkaart van mijn werkquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:42 schreef TwyLight het volgende:
Alleen moet je wel altijd je laptop bij je hebben, want je moet het beginstation er op zetten, en dat moet op de terugweg een andere zijn dan op de heenweg..
Volgens mij mis je dan nog steeds die inchecktool. Die VCredistributable is enkel een Visual Studio Runtime, en LibNFC is enkel een librarydll om je NFC-kaartlezer te kunnen uitlezen/schrijven (maar op welke manier moet toch zelf ingeprogd worden). OVsaldo heeft niet zoveel nut in de trein, omdat je dan toch geschnapt wordt op een gegeven moment.quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
OVSaldo.rar, vcredist nog wat en libncfc nog wat. Oh, en een kaartlezer natuurlijk.
Moet alleen nog even een anonieme chipkaart zien te scoren vandaag, maar ik vrees dat het pas morgen wordt dat ik die ga kopen: moet zo nl. pleite.
Mag niet over worden gepraat op FOK.quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Heb je die inchecktool dan, naast de saldoverhoger?
Hij's wel een flink stuk dunner en lichter. En 11" heeft te lage resolutie voor mij, 13" pro ook trouwens.quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Mobieler hoe? Hij is even groot, alleen iets dunner. Neem dan de 11" Air
Denk je dat de nieuwe 13" Pro niet ook de hogere resolutie van de Air krijgt?quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:59 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Hij's wel een flink stuk dunner en lichter. En 11" heeft te lage resolutie voor mij, 13" pro ook trouwens.
Daar heb je niet zo veel aan. Hoewel het afrekenen gebeurt direct met de kaart en de paaltjes, worden de paaltjes 1x per dag gesynchroniseerd met het centrale systeem. Het centrale systeem houdt een schaduwadministratie bij, en ziet dus dat er een abo bestaat dat niet hoort te bestaan, en blokkeert dat.quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:43 schreef TwyLight het volgende:
Ben benieuwd wanneer ze hebben uitgevonden hoe ze er een neppe studenten ov kaart op kunnen zetten
quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:55 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Mag niet over worden gepraat op FOK.
Stel dat het werkt, is er dan een mogelijkheid tot resititutie van het resterende geldbedrag dat je aan je werkgever betaalt voor je 1st klas OV jaarkaart?quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ja, dat had ik al gelezen: ik wil alleen weten of het werkt, want ik heb gewoon een eersteklas OV jaarkaart van mijn werk
Ach, wacht een paar weekjes en de nieuwe Pro is er ook.. Waarschijnlijk ook standaard SSD en die hoge res...quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:29 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Air is mobieler en heeft standaard SSD. En ik vind 'm ook retestrak.
Standaard niet gok ik. Gaat de prijs wel erg omhoog duwen. Maar misschien dat het via Apple iets goedkoper gaat worden als optie..quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:12 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ach, wacht een paar weekjes en de nieuwe Pro is er ook.. Waarschijnlijk ook standaard SSD en die hoge res...
Daar zou ik niet op rekenen. Apple rekent doorgaans belachelijke prijzen voor hun extra opties. Neem de 13" MacBook Pro bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:29 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Standaard niet gok ik. Gaat de prijs wel erg omhoog duwen. Maar misschien dat het via Apple iets goedkoper gaat worden als optie..
Hoi, het is 16%, maar dat is meestal zo ja. Af van de oude voorraad.quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het is trouwens wel altijd een beetje verdacht als MediaMarkt z'n 19% korting aan het doorvoeren is op Apple-producten. Meestal is het binnen 2 maanden een nieuwe product-release. Je zou bijna denken dat ze de Mac-Rumors Buy-guide bijhouden..
T is dan wel ECC SDRAM.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Daar zou ik niet op rekenen. Apple rekent doorgaans belachelijke prijzen voor hun extra opties. Neem de 13" MacBook Pro bijvoorbeeld:
upgraden van 4GB naar 8GB geheugen: +360 euro! Terwijl je voor 75 euro twee 4GB bankjes hebt.
upgraden van 250GB HDD naar 500GB: +135 euro. Terwijl je voor 50 euro een 500GB HDD kunt kopen, deze er zelf in kunt zetten, en dan nog een schijf van 250GB over hebt. Voor een 128GB SSD betaal je 115 euro meer dan je in de winkel betaalt, en voor een 256GB betaal je 245 euro extra om het door Apple te laten toen (plus de prijs van een 250GB schijf die je er dan niet meer bij krijgt).
Voor de twee meest basale upgrades rekenen ze VIER KEER ZOVEEL als je kwijt bent wanneer je het zelf doet. Apple maakt mooie computers, en ik ben bijzonder tevreden met mijn MacBook. Maar upgraden moet je absoluut NIET via Apple laten doen.
Edit: ik kijk net bij de Mac Pro, en daar rekenen ze gewoon 3550 euro voor 4x 4GB DDR3. Het is echt schandalig dat ze dat durven vragen.
Die 3500 euro is voor 8x 4GB (dus 32 GB in totaal).quote:Op donderdag 27 januari 2011 17:27 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je hebt gelijk, dan scheelt het 'maar' 1930 euro met die bankjes zelf kopen. Koopje
Bij Apple 500 euro per strip, ergens anders rond de 480. (4 gb)quote:Op donderdag 27 januari 2011 17:27 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je hebt gelijk, dan scheelt het 'maar' 1930 euro met die bankjes zelf kopen. Koopje
Rekenfoutje, mea culpaquote:Op donderdag 27 januari 2011 17:49 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Bij Apple 500 euro per strip, ergens anders rond de 480. (4 gb)
Waar zijn ze zo goedkoop?
Accessoires vallen niet onder de 19% korting geloof ik..quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:24 schreef Saninl het volgende:
Ik heb nu een Macbook en een vaste pc. Maar wil (zeerhoogstwaarschijnlijk) na de update van de Macbook Pro die aan gaan schaffen, en dan mijn vaste pc wegdoen.
Ik wil daarbij dan ook toetsenbord kopen van Apple (Mouse heb ik al (draadloos)). Is bij de Mediamarkt ook deze in de aanbieding?
Grtz,
Ik heb uiteindelijk weer via eBay gekocht, ondanks de wat hogere prijzen dan de verlenging vorig jaar.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:45 schreef KingOfMars het volgende:
MobileMe loopt weer eens bijna af. Op eBay vallen de prijzen me nogal tegen, iemand nog tips voor een family pack key?
Nee, ik heb de 'Nederlandse' layout met staande Enter-toets. Toen ik deze Mac bestelde kon je die nog niet makkelijk aanpassen. Volgende gaat ook de US-layout krijgen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:54 schreef Pino112 het volgende:
Gebruiken jullie (of de meesten) allemaal deze layout?
[ afbeelding ]
Die schijnt beter te typen? Heb nu op mn tobo ook een 'Nederlandse' enter, en vind het wel best typen namelijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, ik heb de 'Nederlandse' layout met staande Enter-toets. Toen ik deze Mac bestelde kon je die nog niet makkelijk aanpassen. Volgende gaat ook de US-layout krijgen.
[/mening]quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:28 schreef rubje het volgende:
Gasten die een toetsenbord gebruiken om op hun iPad te werken zijn net zo achterlijk als hen die een toetsenbord voor hun notebook gebruiken onder het mom "dat is beter werken"![]()
Koop dan een desktop,want een pad en notebook zijn JUIST om mobiel te werken, en dus zonder toetsenbord.![]()
command + T? en/of gewoon dubbelklikkenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:07 schreef Semmm het volgende:
Heb m'n Macbook eindelijk gekocht. Zit nu alleen naar het knopje te zoeken in Safari om een nieuw tabblad te openen maar ik kan deze niet vinden
HELP!?
Thanks, toch vreemd dat er niet gewoon een knopje voor is. Ik dacht deze in de Safari voor Windows wel altijd te hebben gehad.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
command + T? en/of gewoon dubbelklikken
Helemaal rechts naast de tabs, heb ik een knopje om een nieuwe tab te openen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:11 schreef Semmm het volgende:
[..]
Thanks, toch vreemd dat er niet gewoon een knopje voor is. Ik dacht deze in de Safari voor Windows wel altijd te hebben gehad.
Yup! Is naar mijn mening de fijnste layout!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:54 schreef Pino112 het volgende:
Gebruiken jullie (of de meesten) allemaal deze layout?
[ afbeelding ]
Ik zou sowieso Firefox installeren als ik jou was. Vind ik persoonlijk veel fijner werken. + dat je een opvallend knopje hebt om een extra tabblad te openen!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:07 schreef Semmm het volgende:
Heb m'n Macbook eindelijk gekocht. Zit nu alleen naar het knopje te zoeken in Safari om een nieuw tabblad te openen maar ik kan deze niet vinden
HELP!?
ja maar die heb je nog niet als je nog geen tab hebt. Wel als je eenmaal je eerste hebt , maar dan kan je ook gewoon dubbelklikkenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Helemaal rechts naast de tabs, heb ik een knopje om een nieuwe tab te openen.
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:14 schreef Wootism het volgende:
[..]
Yup! Is naar mijn mening de fijnste layout!
Ik kan echt niet overweg met die L-vormige enter-toets. De US-layout ziet er ook veel logische uit qua vorm.
[..]
Ik zou sowieso Firefox installeren als ik jou was. Vind ik persoonlijk veel fijner werken. + dat je een opvallend knopje hebt om een extra tabblad te openen!
Ik gebruik het 3 jaar, nooit problemen mee gehad en het werkt als een tiet.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:39 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Firefox is gaar voor mac, gewoon een lame ported versie.
Ach swets niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:57 schreef Swetsenegger het volgende:
firefox is sowieso een baggerbrowser.
Laat me raden, toen je voor het eerst een Mac kreeg heb je direct Firefox geïnstalleerd omdat je dat op Windows ook gebruikte?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:53 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ik gebruik het 3 jaar, nooit problemen mee gehad en het werkt als een tiet.
Wie ben jij dan om te zeggen dat het een 'gaar' programma is?
No sir. Heb ervaring met Safari, Firefox en Chrome. Uiteindelijk vond ik Firefox het fijnst werken.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:07 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Laat me raden, toen je voor het eerst een Mac kreeg heb je direct Firefox geïnstalleerd omdat je dat op Windows ook gebruikte?
Ik vond hem ook wel geslaagd!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
HAHAHA een woord grapje!! Jammer dat je het werkwoord niet kent.
Dankje!quote:
Uit de mond van de persoon die gaat schuimbekken als mensen wat over zijn favoriete browser zeggen is dat een compliment.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:34 schreef Wootism het volgende:
[..]
Dankje!
Ohja, en nog iets: je bent een ongelofelijk saaie zuurpruim!
Ik reageerde wel erg extreem inderdaad.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uit de mond van de persoon die gaat schuimbekken als mensen wat over zijn favoriete browser zeggen is dat een compliment.
Ja die knop bedoelde ik, bedankt!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:39 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Firefox is gaar voor mac, gewoon een lame ported versie. Webkit is het beste op dit moment (Safari & Chrome)
Als je in Safari rechtermuisknop op de titelbalk van safari doet krijg je "Pas knoppenbalk aan" en kan je er een knopje voor nieuw tabblad inzetten.
Maar ik doe altijd gewoon Cmd + t
Anders zou je haast blij worden dat je eind vorig jaar gewoon de 1 hebt gekocht?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Zeg, die iPad2 mag nu wel eens aangekondigd worden.
Nee? Waarom? Ik vind de eerste generatie niet interessant.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:38 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Anders zou je haast blij worden dat je eind vorig jaar gewoon de 1 hebt gekocht?.
niet genoeg aan de active corners?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:35 schreef jna het volgende:
is er ook een toetsencombinatie op de mac om alle vensters tegelijk te minimaliseren? zoals op een windows *windowstoets*-M?
In OS X is het gebruikelijker om vensters te verbergen, om het voorste venster te verbegen doe je (cmd) + H, om alle vensters behalve de voorste te verbergen doe je (option/alt) + (cmd) + Hquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:35 schreef jna het volgende:
is er ook een toetsencombinatie op de mac om alle vensters tegelijk te minimaliseren? zoals op een windows *windowstoets*-M?
Eerlijk gezegd moet ik nog eens goed bekijken wat ik daar allemaal mee kanquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:37 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
niet genoeg aan de active corners?
Dankjequote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:44 schreef TwyLight het volgende:
[..]
In OS X is het gebruikelijker om vensters te verbergen, om het voorste venster te verbegen doe je (cmd) + H, om alle vensters behalve de voorste te verbergen doe je (option/alt) + (cmd) + H
Als je echter naar je bureaublad wil is het gebruikelijk om daar Exposé voor te gebruiken, als je een Apple keyboard hebt van de afgelopen 3 jaar dan is de shortcut daarvoor (cmd) + F3, op oudere toetsenborden is het F11
alle vensters in 1 keer laten verdwijnen bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:23 schreef jna het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd moet ik nog eens goed bekijken wat ik daar allemaal mee kan
Op dezelfde manier als TwyLight beschrijft? (met expose) Of weer een andere manier?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:23 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
alle vensters in 1 keer laten verdwijnen bijvoorbeeld
door met je muis naar 1 van de hoeken van je scherm te gaanquote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:26 schreef jna het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als TwyLight beschrijft? (met expose) Of weer een andere manier?
Ja ok, maar ik bedoel dat het hetzelfde effect heeft (ik heb het net even snel bekeken). Ik kan ook even met 4 vingers tegelijk naar boven schuivenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:34 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
door met je muis naar 1 van de hoeken van je scherm te gaan
Meest lelijke FOH ooit gezien denk ik.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:17 schreef rubje het volgende:
De multifunctionaliteit van de iPad tijdens een feest (aansturing Mac's,filmscherm effecten etc.)
[ afbeelding ]
Idem voor de iPhone 4s/5.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Zeg, die iPad2 mag nu wel eens aangekondigd worden.
Ik heb pas sinds een week het 2010-model MacBook Pro, dus ik kan nog wel even wachten op de nieuwequote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:03 schreef Saninl het volgende:
[..]
Wat dachten jullie van de nieuwe lijn Macbook pro? Dat wachten heeft lang zat geduurd...
mijne uit 2007 voldoet nog primaquote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb pas sinds een week het 2010-model MacBook Pro, dus ik kan nog wel even wachten op de nieuwe
Kan ik begrijpen, prima laptops. Ik ben helemaal verliefd op de batterij van m'n MBP. Hij gaat gerust 8,5 uur mee. Da's net zo lang als mijn iPad meeging!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:00 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
mijne uit 2007 voldoet nog prima
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |