quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:14 schreef Confession het volgende:
Tering dit lijkt wel een klaagbaak.![]()
het is al goed zo..![]()
Bedankt voor u suggesties, opmerkingen en aanmerkingen.
groetjes,
Lijkt me geen slecht plan, je gaat het met die instelling zwaar krijgen.quote:opleiding: non
Dus je gaat nu gewoon aan het werk? Goed zo!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:14 schreef Confession het volgende:
het is al goed zo..![]()
groetjes,
Kijk haar historie eens door.. die kan niet werken. Alleen dat taalgebruik (of gebrekquote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je gaat nu gewoon aan het werk? Goed zo!
Dus je denkt dat ze de reacties die niet gingen over 'hoe zo makkelijk en snel mogelijk die uitkering te krijgen' heeft gelezen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:32 schreef Scorpie het volgende:
Dus je gaat nu gewoon aan het werk? Goed zo!
Ach, wordt het moeilijk nou je zelf wat moet gaan nadenken?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:14 schreef Confession het volgende:
het is al goed zo..![]()
groetjes,
Ik mag even opmerken dat je een topic opende en om raad en hulp vroeg.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:14 schreef Confession het volgende:
het is al goed zo..![]()
groetjes,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TS ben je nog naar de Sociale Dienst geweest? Wat jij bedoeld is wel gewoon een bijstandsuitkering, maar wordt bij hoge uitzondering verstrekt, als je ouders bijv. niet in staat zijn om in jouw onderhoud te voorzien. Is dat zo? Is ook niet veel trouwens hoor, een kleine 240,- gemiddeld. Maar je zult wel een WLA moeten accepteren. Of werken, of leren. En als je die verplichting niet nakomt heeft de overheid ook geen enkele verplichting om in onderhoud te voorzien.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cassandra87 op 12-01-2011 18:23:26 ]
Die bedoel ik ook. Maar ja, daar moet je wel wat voor doen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:06 schreef Handdoekje het volgende:
Volgens mij kan TS een WIJ-uitkering krijgen.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier even een reactie van iemand die vréselijk jaloers is op TS omdat ik mij elke dag wel helaas naar mijn werk moet begeven om in dergelijke situaties personen de hele dag te woord te staan.Vet van mij, ook in de spoiler: je spreekt jezelf nogal tegen! Jaloers op TS èn gek op je werk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TS ben je nog naar de Sociale Dienst geweest? Wat jij bedoeldt is wel gewoon een bijstandsuitkering, maar wordt bij hoge uitzondering verstrekt, als je ouders bijv. niet in staat zijn om in jouw onderhoud te voorzien. Is dat zo? Is ook niet veel trouwens hoor, een kleine 240,- gemiddeld. Maar je zult wel een WLA moeten accepteren. Of werken, of leren. En als je die verplichting niet nakomt heeft de overheid ook geen enkele verplichting om in onderhoud te voorzien.
Dat vind ikzelf juist zo royaal in deze maatschappij: je hoeft helemaal niet te verhongeren. Voor een geringe inspanning per maand kun je toch aardig leven.
Ik heb jaren meegesparteld met de Sociale Dienst, maar dat was amper nuttig. Een royaal systeem: voor een geringe verplichting per maand toch een inkomen. En verder vrijwilligerswerk, daar hoefde ik niet voor betaald te worden. En ik was al die tijd dankbaar voor de royale regelingen in Nederland.
Een paar jaar geleden is het systeem drukkender geworden, zodat ik nu een baan heb. In samenspraak met mijn werkgever zo uitgezocht, dat net iets meer geld verdien dan de uitkering en ongeveer evenveel werk als bij mijn vrijwilligerswerk. Dus genoeg vrije tijd heb om andere dingen te doen.
Het enige verschil is de Sociale Dienst, die nu een turfje heeft aan de kant werk en een turfje minder aan de kant uitkering. Voor de belastingbetaler, de consument en mijzelf maakt het echt geen bal uit.
Maar ik vraag me af of TS niet gewoon hoopt om op deze manier een rijke partner aan de haak te slaan.
Zelf ben ik helemaal niet jaloers op TS.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Ooit gehoord van sarcasme?quote:Op donderdag 13 januari 2011 02:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij, ook in de spoiler: je spreekt jezelf nogal tegen! Jaloers op TS èn gek op je werk.
Hebben ze toch wel gelijk gehad, niet?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:03 schreef Confession het volgende:
Nee het gaat mij gewoon om het feit dat zij me zo wilt afschepen , allemaal trouwens...
hun hebben destijds allemaal besloten dat ik niet aan een opleiding mocht beginnnen , en dat ze zeker wisten dat ik er goed aan deed om een tijd te orienteren op wat ik nu wil.... Maar het gaat dus veel slechter. Mijn hele famillie ziet dat in.. maar hun zouden me begleiden en ze wisten zeker dat ik daar beter uit zou komen..Maar in feiten zit ik nog meer in de grond door hun..
baantje? ik wil me graag orienteren op me opleiding, ik weet nog steeds niet wat ik wil.
Ik had liefst gewoon geschikte opleiding, maar dat mocht toen niet aan me nieuwe kans beginnen.
Maar ik mag wel vrijwilligerswerk van ze doen.. dusja ben beetje zat met hun ook.
Jawel, maar je weet ook dat dat op internet een gevaarlijke vorm van humor is.quote:
Je wil niet werken of doet er niets voor, maar wil wel een uitkering.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:54 schreef Confession het volgende:
Ik heb al een enige lange tijd geen werk en school... maar bij dit alles was er dus een vrouw die mij begeleidde voor werk en of de juiste opleiding.. Ze wou me dus even aan een baan helpen iig tot en met september... Ik dacht hier blijkbaar anders over, elke week belden ze mij of er al vooruitgang in de zaken waren , dan moest ik keer op keer zeggen dat ik geen werk had gevonden en ook verder niet veel er aan gedaan had.. Zij vond het toen der tijde beter dat ik niet aan een opleiding begon, omdat ze totaal geen inzicht kreeg wat ik nou precies wilden ze dacht dat het maar een opwelling van me was om van het probleem af te zijn en dat het dan alleen slechter met me zou gaan. Toen ben ik dus ook niet aangenomen op een school, Maar eigelijk gaat het nu veel slechter... Ik heb toen in een gesprek gezegd van anders wil ik wel een uitkering... zegt ze van ja uitkering zo gaat dat niet we kunnen je ook aan een baantje bij de Mcdonalds helpen.. en als je die dan weigerd dan heb je werk geweigerd en krijg je dus geen uitkering.. intussen al 4 maanden of langer geen werk, en ze beld geen eens meer.
dus andere woorden zoek het je maar uit ofzo, maakt me niet uit ...
Maar vandaag kwam ik er dus achter dat ze jongeren van 18 veplicht zijn om een stukje te financieren..![]()
Mijn vraag moet ik een hele verklaring afleggen voor een uitkering tot en met September als 18 jarige of moeten ze het me gewoon toezien.. Heb ik daar recht op als iemand zonder opleiding en werk... of gaan ze dan met allerlei rotbaantjes aankomen..en klopt het wat die begeleider zegt?
..
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:03 schreef Cassandra87 het volgende:
Done. Overigens, net geleerd:
Een jongere vraagt geen uitkering aan, maar een WLA. Indien de jongere niet zelf werkt bestaat er recht op een inkomensvoorziening welke echter níet geboden kan worden zonder acceptatie van het WLA, tenzij er sprake is van dringende redenen waardoor een WLA geen optie is, buiten schuld van de jongere zelf om of wanneer een WLA nog niet gedaan kan worden. Maar naar mijn ervaring is dit echt heel zelden. Meestal wordt er gekozen voor een aangepast WLA.
De norm voor een jongere tussen de 16 en de 18 is nu gesteld op ¤ 215,65 exclusief vakantiegeld. Ook geen vetpot
Pervert, met je blote knietjesquote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]Je moet op je blote knietjes ons bedanken dat je dat geld krijgt.
Interessante wet! De WIJ kent iets andere voorwaarden dan de WWB. Onder de 21 jaar is de hoogte van de inkomensvoorziening te verwaarlozen. Het woord uitkering heeft volgens mij een slechte naam gekregen, vandaar dat tegenwoordig wordt gesproken over inkomensondersteuning. In de praktijk wordt voor mensen t/m 26 jaar lang niet altijd een werkleeraanbod aangeboden (passend werk niet altijd voorhanden, te veel rompslomp?).quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Is TS hier al uit?
Mogelijk een trolltopic maar ik ben nu de WIJ in mijn hoofd aan het stampen en vind het desondanks wel interessant. Benieuwd of TS een stap verder is
Dat laatste snap ik dan weer niet. Men wil de Wajong strenger maken. Maar als de Wajong en de Bijstand één regeling zijn, kom je daar al in als je ww afloopt. Hoe gaan ze die toelating implementeren?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:19 schreef schaal_9 het volgende:
Er is een grote kans dat gemeenten straks ook mensen met een structurele functiebeperking (of gewoon handicap) gaat toeleiden naar arbeid. Er komt één brede regeling voor de onderkant van de arbeidsmarkt.
De Wajong blijft bestaan voor mensen die door hun ziekte of aandoening geen benutbare mogelijkheden hebben op de arbeidsmarkt. Als je de maximale WW-duur bereikt hebt, stroom je gewoon door naar de bijstand. Tenzij je vermogen of een werkende partner hebt. Mensen die nu al een Wajong-uitkering hebben, blijven volgens het Regeerakkoord gewoon in de Wajong.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat laatste snap ik dan weer niet. Men wil de Wajong strenger maken. Maar als de Wajong en de Bijstand één regeling zijn, kom je daar al in als je ww afloopt. Hoe gaan ze die toelating implementeren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |