abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 9 januari 2011 @ 14:17:51 #151
236264 crew  capricia
pi_91064704
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 21:25 schreef opastokvis het volgende:

[..]

kan iemand dit bevestigen?
ik ben ervan overtuigd dat het niet zo is namelijk.
Ja, dit is zo of was zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 09-01-2011 14:40:53 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_91089086
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:43 schreef PersonalAssistant het volgende:

[..]

hier ben ik gestopt...
de rest van het topic heb ik dus niet eens gelezen.

Belachelijke uitspraak!

Als je iets van je leven kan maken ben je het aan jezelf en de maatschappij verplicht dat te doen!

Hier moest ik toch wel even heel hard om lachen. _O-
pi_91098399
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 09:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Helaas werkt dit nog steeds zo: mensen die stomweg niet willen werken krijgen alles van de overheid, en als ze daar crimineel bij worden gaat de overheid nog veel meer geld aan ze uitgeven.
Maar dit stopt vanzelf een keer: de Staatsschuld stijgt maar door, de beroepsbevolking gaat dalen, het aantal bejaarden neemt hard toe, en de grensstreek wordt alsmaar aantrekkelijker voor jongeren. En naarmate er minder werkenden voor meer mensen moeten zorgen, is het alleen maar nog aantrekkelijker om het land te verlaten. Als overheid ben je lekker bezig: nietsnutten behouden en mensen die wat bijdragen wegjagen...

[..]

Helaas geldt dit alleen voor jonge mensen, en niet voor de mensen die al hun hele leven een uitkering hebben. De overheid heeft daarmee gewoon een lui leven gefinancierd, zonder enige prikkel om zelf wat van je leven te maken.
Zoals Ryon al schreef, is dat al een tijdje niet mee zo. Iedereen wordt tegenwoordig geprikkeld om aan het werk te gaan, ook als je 50 of 60 bent.

Maar ja, als je anderzijds overal gaat bezuinigen en bedrijven zonder slag of stoot door het buitenland laat opkopen, schep je zelf werkeloosheid.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_91099119
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:40 schreef Viking84 het volgende:
Als je serieus een uitkering verkiest boven werken ben je niet goed bij je hoofd. Maar goed, ik zal het maar aan je leeftijd wijten. Als er ooit een moment komt dat je ervaart hoe leuk het is om je eigen geld te verdienen zul je niet begrijpen dat je ooit een uitkering wenste boven werken.
Nou, ik moet zeggen: dat maakt me niks uit.

Ik snap de zure en bittere verwijten niet, want als je jaloers bent, kies je toch ook voor werkeloosheid.
De mensen die het werken zo ophemelen als prachtig en geweldig, snap ik ook niet. Er zijn mensen met heel andere ambities dan een mooi huis en een dure auto, wat is daar mis mee?
Zeg nou eens eerlijk: is je eigen werk niet saai en frustrerend?

Ik moet dan steeds denken aan de ontmoeting van Alexander de Grote met Diogenes. Diogenes woonde als filosoof in een ton en had verder geen bezittingen. Alexander de Grote had wel bewondering voor hem en toen hij Griekenland had veroverd, ging hij op bezoek bij Diogenes.
Er ontstond een gesprek, waarin Diogenes aan Alexander vroeg wat hij ging doen.
"Hard werken en een groot en sterk leger opbouwen."
"En dan?"
"Dan ga ik alle landen veroveren."
"En dan?"
"Dan ga ik daar vrede en veiligheid en welvaart brengen."
"En dan?"
"Dan ga kunsten en wetenschappen bevorderen."
"En dan?"
"Dan ga ik zelf lekker in de zon ziten en genieten van al het moois dat er is."
"Tja, dat doe ik nu al."

Helemaal niks doen of het gevoel te hebben niks zinvols te doen, is funest voor een mens, dat is waar. Maar of je iets zinvols doet, hangt niet af van de vraag of je voor je bezigheden betaald wordt.
Ik hoorde van een man die nieuwe kabels kwam leggen van de straat naar mijn pand het volgende: "Kijk, ik graaf sleuven en leg kabels omdat je nou eenmaal de kost moet verdienen. Maar mijn zelfrespect ontleen ik aan de antieke auto's die ik opknap."

Ik heb wel plezier in mijn huidige, betaalde werk. Evenveel plezier als ik had in mijn vrijwilligerswerk toen ik nog een uitkering had.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_91099581
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:43 schreef PersonalAssistant het volgende:

[..]

hier ben ik gestopt...
de rest van het topic heb ik dus niet eens gelezen.

Belachelijke uitspraak!

Als je iets van je leven kan maken ben je het aan jezelf en de maatschappij verplicht dat te doen!
Verplicht? Aan mezelf? Maak jij dat uit? Ik dacht het niet: dat maak ik zelf wel uit wat ik aan mezelf verplicht ben!
Aan de maatschappij? Wie maakt dat uit en op grond waarvan?
quote:
En dat je meer brood op de plank hebt als je werkt... bullshit!!
Mijn vriendin is alleenstaande moeder (man werd geestelijke niet helemaal in orde in zoverre dat samenwonen niet meer mogelijk was).
Ze werkt zich te pletter, krijgt geen allimentatie omdat pa zelf geen cent heeft in verbandmet zijn problematiek, valt overal buiten de boot OMDAT ze zo haar best heeft gedaan (en doet).
Als zij een uitkering zou genieten zou zij incl alle kwijtscheldingen en extra's ruim 430 euro meer te besteden hebben per maand!

ZIj leeft nu onder de norm doordát zij een leuke baan buiten de deur wilde, iets bij wilde dragen aan de maatschappij, haar eigen ontwikkeling en de kinderen met een actief levensbeeld wil inprenten zodat zij later geen lapzwansen worden.
Het hangt een beetje van de gemeente af, maar lage inkomens krijgen net zo goed vrijstellingen etc. als uitkeringstrekkers. De meeste van die regelingen zijn namelijk gekoppeld aan de hoogte van het inkomen, niet aan de herkomst.

En inderdaad: ik ken ook een paar mensen (vrouwen) die een dergelijke keuze maken. Maar dat is dan wel hun eigen keuze. Alle respect hoor, maar ik zie niet waarom die keuze ook aan anderen opgelegd moet worden.
quote:
Iemand met een bijstanduitkering heeft het prima voor elkaar! (en nog recht om eens in de zoveel tijd op kosten van de gemeente een korte vakantie te boeken ook!!)
Ik weet niet waar jij woont, maar hier heb ik nooit op kosten van de gemeente een vakantie kunnen boeken. Wel zat er in de uitkering ook vakantiegeld verdisconteerd, maar dat is wat anders.
quote:
Ik word vreselijk agressief op luie mensen en mensen die dat goedpraten.
Jaloers?
Weegt jouw plicht zo zwaar, dat je die ook op anderen wilt laten drukken?
Jouw plicht is de mijne niet, jouw god is de mijne niet.
quote:
Gatver!!!

Redenen genoeg waarom je al dan niet tijdelijk een uitkering zou moeten kunnen krijgen zonder wat voor gezeur dan ook, maar luiheid is daar niet één van!! En zeiken dat die mensen het slecht hebben is onzin, want dat hebben ze niet!
Ach ja, die uitkering.
We betalen allemaal voor elkaars loon. Alle ambtenaren eten uit dezelfde ruif als de uitkeringstrekkers. En als die geen geld krijgen, kopen ze geen eten en hebben de echte en enige producenten van waardevolle dingen, de boeren, geen inkomen.
Als ik een baan op mijn niveau had gekregen, had ik de belastingbetaler EUR 100.000 per jaar gekost. Nog afgezien van alle dure projecten die ik had bedacht. Een uitkeringstrekker is veel goedkoper hoor!
pi_91099586
Ik wil ook nadenken over m'n leven en geld van de staat iig tot september, kom maar kom maar kom maar met die centen.
pi_91099934
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:42 schreef opastokvis het volgende:

[..]

sorry hoor, maar hier kots ik nu op :r.

jij bent één van die vele personen in dit land die ze wat mij betreft met een zweep aan het werk mogen zetten.
een uitkering moet je niet willen. wil je het wel, dan ben je gewoon een luie kut.
door mensen als jij word ik elke dag scheef aangekeken, dank je wel. :r
niemand vindt werken leuk en doet liever de hele dag leuke dingen, maar je doet wat je kunt.
al is dat maar vrijwilligerswerk ofzo.
Vet van mij.
Ah, heb jij ook een uitkering soms? En jij dan wel met een goede en terechte reden.

Ik snap trouwens niet waarom jij het gevoel hebt dat jij scheef aangekeken wordt omdat TS een uitkering zou hebben. Ben je ook wel eens scheef aangekeken toen ik een uitkering had?
pi_91100213
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:12 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Niet alleen jij maar heel arbeidend Nederland, dus het niet zo dat jouw koopkracht ineens achteruit gaat tov de buurman.
Nederland: ~16,5 miljoen inwoners. Beroepsbevolking: ~8 miljoen. Denk er over :-)

Ja, bejaarden en kinderen. Ik weet.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_91100470
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 01:13 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Nederland: ~16,5 miljoen inwoners. Beroepsbevolking: ~8 miljoen. Denk er over :-)

Ja, bejaarden en kinderen. Ik weet.
Uit: http://nl.wikipedia.org/w(...)and#Beroepsbevolking

De beroepsbevolking van Nederland werd in 2008 geschat op 7,715 miljoen mensen. Daarmee neemt het de 57e plaats in op de ranglijst van landen naar beroepsbevolking.[5] Zoals in veel moderne economieën werkt het grootste deel van de bevolking in de dienstensector (73%). De landbouw heeft een in vergelijking met buurlanden een relatief hoog percentage van de beroepsbevolking met 2%, dat komt door de moderne glastuinbouw, bloembollenteelt en de veredeling van zaden.
pi_91123920
Vermakelijk topic :)

Wel uitkering, niet uitkering, wel werken, niet werken en dat allemaal met spelfouten die zelfs mijn neefje van 6 niet maakt.

Het waren 10 leuke minuten....komen er nog meer dingen uit de hoge hoed? Nog meer uitkeringstrekkers die hier hun gelijk komen halen? Of verborgen leningen? Die laatste zou ook leuk zijn....heb je studieschuld TS?
  maandag 10 januari 2011 @ 18:30:45 #161
148219 Jeroen_S.
De waarheid bestaat niet
pi_91125094
18 en een uitkering. het moet niet gekker worden!
PSV - Feyenoord 10 - 0
pi_91137276
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 00:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik snap de zure en bittere verwijten niet, want als je jaloers bent, kies je toch ook voor werkeloosheid.
De mensen die het werken zo ophemelen als prachtig en geweldig, snap ik ook niet. Er zijn mensen met heel andere ambities dan een mooi huis en een dure auto, wat is daar mis mee?

Ik moet dan steeds denken aan de ontmoeting van Alexander de Grote met Diogenes. Diogenes woonde als filosoof in een ton en had verder geen bezittingen. Alexander de Grote had wel bewondering voor hem en toen hij Griekenland had veroverd, ging hij op bezoek bij Diogenes.
"En dan?"
"En dan?"
"En dan?"
"En dan?"
"Tja, dat doe ik nu al."

Helemaal niks doen of het gevoel te hebben niks zinvols te doen, is funest voor een mens, dat is waar. Maar of je iets zinvols doet, hangt niet af van de vraag of je voor je bezigheden betaald wordt.
Ik hoorde van een man die nieuwe kabels kwam leggen van de straat naar mijn pand het volgende: "Kijk, ik graaf sleuven en leg kabels omdat je nou eenmaal de kost moet verdienen. Maar mijn zelfrespect ontleen ik aan de antieke auto's die ik opknap."

Ik heb wel plezier in mijn huidige, betaalde werk. Evenveel plezier als ik had in mijn vrijwilligerswerk toen ik nog een uitkering had.
Dit is toch de post met de meeste wijsheid in dit topic. ^O^
pi_91137521
Je probeert jezelf wel heel erg in een slachtofferrol te pushen, ik heb ook een tijd niet geweten wat ik wilde en dat is niet erg, toen heb ik gewoon even een 'simpel' baantje genomen....
pi_91138258
Je bent 18, get a life! Ga tijdens je bijbaantje maar over de zin van het leven nadenken :')
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:29 schreef Confession het volgende:

[..]
nooit van mn middelbare kunnen genieten.. kon geen genoegen nemen met een 9,8 want dan kreeg ik stress wat ik nu fout had gedaan in die 0,2 puntjes, en voelde ik me al kut..
Daar merk ik weinig van als ik naar je taalgebruik kijk, dus dat zal wel niet bij Nederlands geweest zijn :'(
pi_91138725
Werken is ook lekker toch...althans ik vind mijn werk echt heerlijk. En wat ik over 10 jaar ga doen daar heb ik tijd genoeg om over na te denken...zelfde gold met mijn studie..op mijn 18de wist ik dat echt niet, heb toen een tijdje allerlei bijbaantjes gehad en maakte wat later mijn keuze. Als je niks gaat doen heb je grote kans dat je alleen maar in een neerwaardse spiraal terecht komt...het is makkelijker te veranderen als je al met dingen bezig bent dan vanuit het niets opeens iets te moeten gaan doen. Heb ook weleens gehad dat ik een baantje via een uitzendbureau had en dat ik dan een paar weken niks had, maar zelfs toen heb ik geen uitkering aangevraagd. Dit kon natuurlijk ook omdat ik nog bij mijn ouders woonde en e.e.a. gespaard had.
pi_91142714
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 00:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

"En dan?"
"En dan?"
"En dan?"
"En dan?"
"Tja, dat doe ik nu al."

Leuk bedacht, en de TS mag van mij dan ook prima buiten in de zon gaan zitten omdat hij het vertikt te werken, maar dan niet gesponsord van onze maatschappij.
pi_91143916
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 20:54 schreef Confession het volgende:
Ik heb al een enige lange tijd geen werk en school... maar bij dit alles was er dus een vrouw die mij begeleidde voor werk en of de juiste opleiding.. Ze wou me dus even aan een baan helpen iig tot en met september... Ik dacht hier blijkbaar anders over, elke week belden ze mij of er al vooruitgang in de zaken waren , dan moest ik keer op keer zeggen dat ik geen werk had gevonden en ook verder niet veel er aan gedaan had.. Zij vond het toen der tijde beter dat ik niet aan een opleiding begon, omdat ze totaal geen inzicht kreeg wat ik nou precies wilden ze dacht dat het maar een opwelling van me was om van het probleem af te zijn en dat het dan alleen slechter met me zou gaan. Toen ben ik dus ook niet aangenomen op een school, Maar eigelijk gaat het nu veel slechter... Ik heb toen in een gesprek gezegd van anders wil ik wel een uitkering :{ ... zegt ze van ja uitkering zo gaat dat niet we kunnen je ook aan een baantje bij de Mcdonalds helpen.. en als je die dan weigerd dan heb je werk geweigerd en krijg je dus geen uitkering.. intussen al 4 maanden of langer geen werk, en ze beld geen eens meer. :{ dus andere woorden zoek het je maar uit ofzo, maakt me niet uit ...

Maar vandaag kwam ik er dus achter dat ze jongeren van 18 veplicht zijn om een stukje te financieren.. :?

Mijn vraag moet ik een hele verklaring afleggen voor een uitkering tot en met September als 18 jarige of moeten ze het me gewoon toezien.. Heb ik daar recht op als iemand zonder opleiding en werk... of gaan ze dan met allerlei rotbaantjes aankomen..en klopt het wat die begeleider zegt?

..
Mede ter aanvulling op mijn vorige bijdrage:
Toen indertijd mijn studiebeurs afliep, moest ik zelf de kost gaanverdienen. Dat werd dus uitzendwerk. Dus de eenvoudigste baantjes.
Ik moet zeggen: dat was heel verhelderend voor me.
In de eerste plaats keek ik zo goed mogelijk om me heen. Ik had toch weinig anders te doen dan de hele tijd dezelfde bewegingen maken en na een uurtje was ik wel uitgefilosofeerd. Ik kon dus goed kijken hoe een bedrijf in elkaar zat, waar mijn grondstoffen vandaan kwamen en waar het resultaat van mijn werk naartoe ging.
In de tweede plaats realiseerde ik me heel goed, dat er mensen zijn die dat werk hun hele leven lang doen, al dan niet gedwongen. Zoals een tijdelijke collega ooit zei toen ik wilde protesteren en hem mee wilde hebben: "Ik heb een gezin en een huis, jij bent vrijgezel en huurder."
In de derde plaats werd het scherp duidelijk, dat deze mensen wel voor mijn studie betaalden. Het collegegeld was toen duizend gulden en ik had de maximale beurs. Dat mijn ouders zich uit de naad werkten, vond ik normaal, dat was mijn hele leven al zo. En ik werkte thuis ook gewoon mee, als ik niet op school zat. Maar deze mensen deden ongeschoold werk en betaalden voor mijn studie.
In de vierde plaats was ik snel; genezen van mijn linksige ideeën over arbeiders die verheven moesten worden. Ook ik had 's avonds helemaal geen zin meer om nog iets anders te doen dan met mijn voeten op tafel naar een spelletje te kijken op de tv.
In de vijfde plaats werd me duidelijk, dat deze mensen wel de maatschappij draaiende houden. Zij zijn degenen die mijn krantje maken, mijn koekjes inpakken, mijn stenen stapelen, mijn wc-papier netjes oprollen, mijn kantoor schoonmaken etc.
En tenslotte: het leven is niet altijd leuk of makkelijk of gezellig. Het leven is al helemaal niet eerlijk. Een tijdje afzien is helemaal niet erg, zeker niet als je nog jong bent en in de kracht van je leven.

Dat je niet weet wat je wilt is wel vervelend, maar helemaal niet zo erg. Dan ga je gewoon iets anders doen, bijvoorbeeld gewoon een laag loon verdienen met dom werk. En bij voorkeur heel verschillend werk: broodbakkerij, steenfabriek, inrichtingskeuken, bordenwassen, plantsoenendienst, vuilnis ophalen, vakkenvullen, bollen pellen, kaas inpakken, vlees uitbenen of wat dan ook. Er is niks mis met dom werk: het is de basis van onze maatschappij.

En als je geest rijp is om te bedenken wat je wilt, komt dat vanzelf en kun je daaraan gaan werken.
Als je niks gaat doen, stomp je af. Niet alleen een lichaam heeft beweging nodig om gezond te blijven, ook een geest.

Oh, en zo te zien heb je last van perfectionisme, en omdat je niet perfect kunt zijn, ben je dan maar helemaal niks. Misschien moet je eens vragen of iemand je wil helpen om dat probleem op te lossen of minstens te nuanceren. Zo te zien zit daar namelijk de knoop.
pi_91144015
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Leuk bedacht, en de TS mag van mij dan ook prima buiten in de zon gaan zitten omdat hij het vertikt te werken, maar dan niet gesponsord van onze maatschappij.
Hij wordt hoe dan ook gesponsord door onze maatschappij. Desnoods door aalmoezen of gesponsorde of gesubsidieerde soep.
Net als jij trouwens.
We houden allemaal elkaar aan het eten. Dat heet economie.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:00:08 #169
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_91144230
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:30 schreef Jeroen_S. het volgende:
18 en een uitkering. het moet niet gekker worden!
Dat. En die wereldvreemde idioten die denken dat een uitkering ontvangen een vrije keus moet zijn mogen ze ook opnemen. Enig idee wat er zou moeten gebeuren als iedereen er zo over zou denken? |:(
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_91145802
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:00 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Dat. En die wereldvreemde idioten die denken dat een uitkering ontvangen een vrije keus moet zijn mogen ze ook opnemen. Enig idee wat er zou moeten gebeuren als iedereen er zo over zou denken? |:(
Ach, een van mijn vrienden is met hart en ziel meubelmaker. Enig idee wat er zou moeten gebeuren als iedereen er zo over zou denken?
Mijn vader was met hart en ziel boer.
Een collega staat graag om zes uur op.
Ikzelf sta graag om 12:00 op.
Mijn collega gaat om 22:00 naar bed.
Ik zit soms om 02:00 uur nog te werken.

Niet iedereen denkt er zo over. Dus dat argument is onzinnig.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:26:40 #171
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91149847
Ik snap wel waarom er een ' sociale boete' ligt op het zomaar nemen van een uitkering. Je neemt toch middelen weg uit het systeem, zonder er iets voor terug te geven. Dat moeten inderdaad niet teveel mensen gaan doen.

Maar zo zou je ook kunnen betwisten of ' rustig aan met carričre' ook in die lijn ligt.

Parttime werkende mensen voorzien wel hun eigen inkomen.. maar ik vraag me af of we al onze scholen, wegen, en ziekenhuizen nog zouden kunnen betalen als iedereen parttime ging werken..
pi_91150052
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:54 schreef Kees22 het volgende:
We houden allemaal elkaar aan het eten. Dat heet economie.
Dat betwist niemand, alleen het aandeel van iemand die participeert op de arbeidsmarkt tov iemand met een uitkering is hierin een stuk eenzijdiger. Het aandeel nemen is vele malen groter dan het aandeel bijdragen en staat niet in verhouding tot de aandelen van een werkend persoon.
Ik zal dan ook niemand veroordelen of anders behandelen omdat hij/zij een uitkering heeft, echter als je gewoon verdomd om te werken (terwijl je banen worden aangeboden) en leiver niks doet en geld ontvangen heb ik daar geen begrip voor.
Prima als je niet wil werken en de hele dag over de zin van het leven na denken maar dan moet je lekker als autark door het leven gaan, dan heb je pas je eigen leven in de hand en, belangrijker, hoef je aan een stuk minder mensen verantwoordelijkheid af te leggen.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_91151518
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 08:41 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

Dat betwist niemand, alleen het aandeel van iemand die participeert op de arbeidsmarkt tov iemand met een uitkering is hierin een stuk eenzijdiger. Het aandeel nemen is vele malen groter dan het aandeel bijdragen en staat niet in verhouding tot de aandelen van een werkend persoon.
Ik zal dan ook niemand veroordelen of anders behandelen omdat hij/zij een uitkering heeft, echter als je gewoon verdomd om te werken (terwijl je banen worden aangeboden) en leiver niks doet en geld ontvangen heb ik daar geen begrip voor.
Prima als je niet wil werken en de hele dag over de zin van het leven na denken maar dan moet je lekker als autark door het leven gaan, dan heb je pas je eigen leven in de hand en, belangrijker, hoef je aan een stuk minder mensen verantwoordelijkheid af te leggen.
Anders vind ik het nog iemand die een uitkering ontvangt en daarnaast vrijwilligerswerk doet. Dierenambulance, ouderen etc. Dat vind ik nog nuttiger werk dan iemand die bij bedrijf A zoveel mogelijk probeert te verkopen. Iemand die voor een hongerloontje met dieren of ouderen werkt draagt meer bij aan de maatschappij dan de verkoper die werkt voor de auto van de baas. En jah, voor zulke vrijwilligers betaal ik graag mee aan hun uitkering.
pi_91151641
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mede ter aanvulling op mijn vorige bijdrage:
Toen indertijd mijn studiebeurs afliep, moest ik zelf de kost gaanverdienen. Dat werd dus uitzendwerk. Dus de eenvoudigste baantjes.
Ik moet zeggen: dat was heel verhelderend voor me.
In de eerste plaats keek ik zo goed mogelijk om me heen. Ik had toch weinig anders te doen dan de hele tijd dezelfde bewegingen maken en na een uurtje was ik wel uitgefilosofeerd. Ik kon dus goed kijken hoe een bedrijf in elkaar zat, waar mijn grondstoffen vandaan kwamen en waar het resultaat van mijn werk naartoe ging.
In de tweede plaats realiseerde ik me heel goed, dat er mensen zijn die dat werk hun hele leven lang doen, al dan niet gedwongen. Zoals een tijdelijke collega ooit zei toen ik wilde protesteren en hem mee wilde hebben: "Ik heb een gezin en een huis, jij bent vrijgezel en huurder."
In de derde plaats werd het scherp duidelijk, dat deze mensen wel voor mijn studie betaalden. Het collegegeld was toen duizend gulden en ik had de maximale beurs. Dat mijn ouders zich uit de naad werkten, vond ik normaal, dat was mijn hele leven al zo. En ik werkte thuis ook gewoon mee, als ik niet op school zat. Maar deze mensen deden ongeschoold werk en betaalden voor mijn studie.
In de vierde plaats was ik snel; genezen van mijn linksige ideeën over arbeiders die verheven moesten worden. Ook ik had 's avonds helemaal geen zin meer om nog iets anders te doen dan met mijn voeten op tafel naar een spelletje te kijken op de tv.
In de vijfde plaats werd me duidelijk, dat deze mensen wel de maatschappij draaiende houden. Zij zijn degenen die mijn krantje maken, mijn koekjes inpakken, mijn stenen stapelen, mijn wc-papier netjes oprollen, mijn kantoor schoonmaken etc.
En tenslotte: het leven is niet altijd leuk of makkelijk of gezellig. Het leven is al helemaal niet eerlijk. Een tijdje afzien is helemaal niet erg, zeker niet als je nog jong bent en in de kracht van je leven.

Dat je niet weet wat je wilt is wel vervelend, maar helemaal niet zo erg. Dan ga je gewoon iets anders doen, bijvoorbeeld gewoon een laag loon verdienen met dom werk. En bij voorkeur heel verschillend werk: broodbakkerij, steenfabriek, inrichtingskeuken, bordenwassen, plantsoenendienst, vuilnis ophalen, vakkenvullen, bollen pellen, kaas inpakken, vlees uitbenen of wat dan ook. Er is niks mis met dom werk: het is de basis van onze maatschappij.

En als je geest rijp is om te bedenken wat je wilt, komt dat vanzelf en kun je daaraan gaan werken.
Als je niks gaat doen, stomp je af. Niet alleen een lichaam heeft beweging nodig om gezond te blijven, ook een geest.

Oh, en zo te zien heb je last van perfectionisme, en omdat je niet perfect kunt zijn, ben je dan maar helemaal niks. Misschien moet je eens vragen of iemand je wil helpen om dat probleem op te lossen of minstens te nuanceren. Zo te zien zit daar namelijk de knoop.
.. de spijker op z'n kop.
pi_91152174
Tering dit lijkt wel een klaagbaak. :')

het is al goed zo.. :)

Bedankt voor u suggesties, opmerkingen en aanmerkingen.

groetjes,
:*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')