abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 januari 2011 @ 13:40:39 #141
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91063146
Als je serieus een uitkering verkiest boven werken ben je niet goed bij je hoofd. Maar goed, ik zal het maar aan je leeftijd wijten. Als er ooit een moment komt dat je ervaart hoe leuk het is om je eigen geld te verdienen zul je niet begrijpen dat je ooit een uitkering wenste boven werken.
Niet meer actief op Fok!
pi_91063232
quote:
13s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:04 schreef Microtubuli het volgende:
Vanwaar altijd dat gebash hier op uitkeringen?
Als iemand genoegen neemt met een uitkering en niet per sé jaarlijks een nieuwe auto hoeft te rijden is dat toch prima? Laat het aub ieder zijn eigen keus zijn of dat hij een uitkering geniet of liever werkt voor meer brood op de plank.
hier ben ik gestopt...
de rest van het topic heb ik dus niet eens gelezen.

Belachelijke uitspraak!

Als je iets van je leven kan maken ben je het aan jezelf en de maatschappij verplicht dat te doen!

En dat je meer brood op de plank hebt als je werkt... bullshit!!
Mijn vriendin is alleenstaande moeder (man werd geestelijke niet helemaal in orde in zoverre dat samenwonen niet meer mogelijk was).
Ze werkt zich te pletter, krijgt geen allimentatie omdat pa zelf geen cent heeft in verbandmet zijn problematiek, valt overal buiten de boot OMDAT ze zo haar best heeft gedaan (en doet).
Als zij een uitkering zou genieten zou zij incl alle kwijtscheldingen en extra's ruim 430euro meer te besteden hebben per maand!

ZIj leeft nu onder de norm doordát zij een leuke baan buiten de deur wilde, iets bij wilde dragen aan de maatschappij, haar eigen ontwikkeling en de kinderen met een actief levensbeeld wil inprenten zodat zij later geen lapzwansen worden.

Iemand met een bijstanduitkering heeft het prima voor elkaar! (en nog recht om eens in de zoveel tijd op kosten van de gemeente een korte vakantie te boeken ook!!)

Ik word vreselijk agressief op luie mensen en mensen die dat goedpraten.

Gatver!!!

Redenen genoeg waarom je al dan niet tijdelijk een uitkering zou moeten kunnen krijgen zonder wat voor gezeur dan ook, maar luiheid is daar niet één van!! En zeiken dat die mensen het slecht hebben is onzin, want dat hebben ze niet!
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
pi_91063280
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:40 schreef Viking84 het volgende:
Als je serieus een uitkering verkiest boven werken ben je niet goed bij je hoofd. Maar goed, ik zal het maar aan je leeftijd wijten. Als er ooit een moment komt dat je ervaart hoe leuk het is om je eigen geld te verdienen zul je niet begrijpen dat je ooit een uitkering wenste boven werken.
ik denk dat je dan een leven van energieloze depressieve jaren ingaat.
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
pi_91063371
quote:
10s.gif Op zondag 9 januari 2011 03:44 schreef MrVanBraun het volgende:
Vraag me af om de meeste hier wel echt gelukkig zijn. Wat een aanvallen weer..
Jullie trappen er ook allemaal net zo hard in, dit systeem..

Maandag ochtend weer met je broodtrommeltje naar je werk in de trein/ file.
Terugkomend van je werk, tv kijken, geloven wat het journaal je verteld.
En tot je dood uitgemolken worden.
Stelletje kankerschapen hier [ afbeelding ]

We zijn niet geboren om alleen maar te werken.

[ afbeelding ]
Je hebt gelijk. Je kan veel beter met je uitzichtloze kutleventje als single nerd op fora posten hoe de rest van de wereld kansloos is dan eens een keer naar jezelf kijken en zien dat je een keiharde faler bent in het leven die dure O2 voor andere mensen inneemt. Tijd dat je wel slaagt in iets vriend, en dat is het opzoeken van een brug en ervanaf springen, faalhaasje!
pi_91063836
quote:
10s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Je kan veel beter met je uitzichtloze kutleventje als single nerd op fora posten hoe de rest van de wereld kansloos is dan eens een keer naar jezelf kijken en zien dat je een keiharde faler bent in het leven die dure O2 voor andere mensen inneemt. Tijd dat je wel slaagt in iets vriend, en dat is het opzoeken van een brug en ervanaf springen, faalhaasje!
Je hebt jezelf goed omschreven.
Ik vind je een dappere kerel
  zondag 9 januari 2011 @ 14:00:23 #146
297051 schaal_9
Caissičre B
pi_91063881
Wet investeren in jongeren _O_

Ga gewoon weer bij je ouders wonen. Zij zijn nog financieel verantwoordelijk voor jou tot je 21e. De lonen liggen tot die leeftijd (i.v.m. minimumjeugdloon) ook te laag om zelfstandig te gaan wonen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_91064082
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:00 schreef schaal_9 het volgende:
Wet investeren in jongeren _O_

Ga gewoon weer bij je ouders wonen. Zij zijn nog financieel verantwoordelijk voor jou tot je 21e. De lonen liggen tot die leeftijd (i.v.m. minimumjeugdloon) ook te laag om zelfstandig te gaan wonen.
nee hoor, het minimumloon op die leeftijd staat aardig gelijk aan hetgeen een volwassenemet uitkering krijgt.
Daar kan je in je eentje prima van leven.
  zondag 9 januari 2011 @ 14:07:26 #148
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91064207
quote:
18s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:46 schreef opastokvis het volgende:
en hier heb ik het terugwerkende kracht verhaal.
zonder linkje omdat TS. }:|

De redenering achter die 10.000 euro is, dat je al die tijd niet kon werken maar wel kosten gemaakt hebt om te overleven.

Vandaar.
  zondag 9 januari 2011 @ 14:08:37 #149
297051 schaal_9
Caissičre B
pi_91064262
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:43 schreef PersonalAssistant het volgende:

[..]

hier ben ik gestopt...

Belachelijke uitspraak!

Als je iets van je leven kan maken ben je het aan jezelf en de maatschappij verplicht dat te doen!

Mijn vriendin is alleenstaande moeder (man werd geestelijke niet helemaal in orde in zoverre dat samenwonen niet meer mogelijk was).
Ze werkt zich te pletter, krijgt geen allimentatie omdat pa zelf geen cent heeft in verbandmet zijn problematiek, valt overal buiten de boot OMDAT ze zo haar best heeft gedaan (en doet).
Als zij een uitkering zou genieten zou zij incl alle kwijtscheldingen en extra's ruim 430euro meer te besteden hebben per maand!

ZIj leeft nu onder de norm doordát zij een leuke baan buiten de deur wilde, iets bij wilde dragen aan de maatschappij, haar eigen ontwikkeling en de kinderen met een actief levensbeeld wil inprenten zodat zij later geen lapzwansen worden.

Iemand met een bijstanduitkering heeft het prima voor elkaar! (en nog recht om eens in de zoveel tijd op kosten van de gemeente een korte vakantie te boeken ook!!)

Gatver!!!

Redenen genoeg waarom je al dan niet tijdelijk een uitkering zou moeten kunnen krijgen zonder wat voor gezeur dan ook, maar luiheid is daar niet één van!! En zeiken dat die mensen het slecht hebben is onzin, want dat hebben ze niet!
Dat is inderdaad krom, alleenstaande moeders kunnen er inderdaad op achteruit gaan vanwege de hoge kosten voor kinderopvang. Maar 430 euro is wel veel. Heeft ze wel alle toeslagen aangevraagd waar ze recht op heeft (kinderopvangtoeslag, kindgebonden budget)?

Een alleenstaande ouder in de bijstand krijgt een uitkering van 1110,68 euro netto (exclusief vakantietoeslag). Als ze minder gaat werken, lijkt me dat ze wel weer recht gaat krijgen op allerlei toeslagen.
  zondag 9 januari 2011 @ 14:14:24 #150
297051 schaal_9
Caissičre B
pi_91064546
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:29 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ja, vakantiegeld klopt.. naar wat ik gehoord heb, is dat recht op terugwerkende kracht met de 2010-regels vervallen. Maar ik weet er ook het fijne niet van, geen ervaring mee.
Ja, dat is indrdaad vervallen met de invoering van de nieuwe Wajong. Maar ook daarvoor kreeg je maar zeer zelden geld met terugwerkende kracht. Bijvoorbeeld wel als je nog inwonend bij ouders was. Als je vóórdat je Wajong inging al zelfstandig woonde, moest je toch iets hebben om van rond te komen zoals een bijstandsuitkering.
  Moderator zondag 9 januari 2011 @ 14:17:51 #151
236264 crew  capricia
pi_91064704
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 21:25 schreef opastokvis het volgende:

[..]

kan iemand dit bevestigen?
ik ben ervan overtuigd dat het niet zo is namelijk.
Ja, dit is zo of was zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 09-01-2011 14:40:53 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_91089086
quote:

[..]

hier ben ik gestopt...

Belachelijke uitspraak!

Hier moest ik toch wel even heel hard om lachen. _O-
pi_91098399
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 09:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Helaas werkt dit nog steeds zo: mensen die stomweg niet willen werken krijgen alles van de overheid, en als ze daar crimineel bij worden gaat de overheid nog veel meer geld aan ze uitgeven.
Maar dit stopt vanzelf een keer: de Staatsschuld stijgt maar door, de beroepsbevolking gaat dalen, het aantal bejaarden neemt hard toe, en de grensstreek wordt alsmaar aantrekkelijker voor jongeren. En naarmate er minder werkenden voor meer mensen moeten zorgen, is het alleen maar nog aantrekkelijker om het land te verlaten. Als overheid ben je lekker bezig: nietsnutten behouden en mensen die wat bijdragen wegjagen...

[..]

Helaas geldt dit alleen voor jonge mensen, en niet voor de mensen die al hun hele leven een uitkering hebben. De overheid heeft daarmee gewoon een lui leven gefinancierd, zonder enige prikkel om zelf wat van je leven te maken.
Zoals Ryon al schreef, is dat al een tijdje niet mee zo. Iedereen wordt tegenwoordig geprikkeld om aan het werk te gaan, ook als je 50 of 60 bent.

Maar ja, als je anderzijds overal gaat bezuinigen en bedrijven zonder slag of stoot door het buitenland laat opkopen, schep je zelf werkeloosheid.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_91099119
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:40 schreef Viking84 het volgende:
Nou, ik moet zeggen: dat maakt me niks uit.

Ik snap de zure en bittere verwijten niet, want als je jaloers bent, kies je toch ook voor werkeloosheid.
De mensen die het werken zo ophemelen als prachtig en geweldig, snap ik ook niet. Er zijn mensen met heel andere ambities dan een mooi huis en een dure auto, wat is daar mis mee?
Zeg nou eens eerlijk: is je eigen werk niet saai en frustrerend?

Ik moet dan steeds denken aan de ontmoeting van Alexander de Grote met Diogenes. Diogenes woonde als filosoof in een ton en had verder geen bezittingen. Alexander de Grote had wel bewondering voor hem en toen hij Griekenland had veroverd, ging hij op bezoek bij Diogenes.
Er ontstond een gesprek, waarin Diogenes aan Alexander vroeg wat hij ging doen.
"Hard werken en een groot en sterk leger opbouwen."
"En dan?"
"Dan ga ik alle landen veroveren."
"En dan?"
"Dan ga ik daar vrede en veiligheid en welvaart brengen."
"En dan?"
"Dan ga kunsten en wetenschappen bevorderen."
"En dan?"
"Dan ga ik zelf lekker in de zon ziten en genieten van al het moois dat er is."
"Tja, dat doe ik nu al."

Helemaal niks doen of het gevoel te hebben niks zinvols te doen, is funest voor een mens, dat is waar. Maar of je iets zinvols doet, hangt niet af van de vraag of je voor je bezigheden betaald wordt.
Ik hoorde van een man die nieuwe kabels kwam leggen van de straat naar mijn pand het volgende: "Kijk, ik graaf sleuven en leg kabels omdat je nou eenmaal de kost moet verdienen. Maar mijn zelfrespect ontleen ik aan de antieke auto's die ik opknap."

Ik heb wel plezier in mijn huidige, betaalde werk. Evenveel plezier als ik had in mijn vrijwilligerswerk toen ik nog een uitkering had.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_91099581
quote:

[..]

hier ben ik gestopt...

Belachelijke uitspraak!

Verplicht? Aan mezelf? Maak jij dat uit? Ik dacht het niet: dat maak ik zelf wel uit wat ik aan mezelf verplicht ben!
Aan de maatschappij? Wie maakt dat uit en op grond waarvan?
quote:
Als zij een uitkering zou genieten zou zij incl alle kwijtscheldingen en extra's ruim 430 euro meer te besteden hebben per maand!

Het hangt een beetje van de gemeente af, maar lage inkomens krijgen net zo goed vrijstellingen etc. als uitkeringstrekkers. De meeste van die regelingen zijn namelijk gekoppeld aan de hoogte van het inkomen, niet aan de herkomst.

En inderdaad: ik ken ook een paar mensen (vrouwen) die een dergelijke keuze maken. Maar dat is dan wel hun eigen keuze. Alle respect hoor, maar ik zie niet waarom die keuze ook aan anderen opgelegd moet worden.
quote:
Ik weet niet waar jij woont, maar hier heb ik nooit op kosten van de gemeente een vakantie kunnen boeken. Wel zat er in de uitkering ook vakantiegeld verdisconteerd, maar dat is wat anders.
quote:
Jaloers?
Weegt jouw plicht zo zwaar, dat je die ook op anderen wilt laten drukken?
Jouw plicht is de mijne niet, jouw god is de mijne niet.
quote:
Gatver!!!

Ach ja, die uitkering.
We betalen allemaal voor elkaars loon. Alle ambtenaren eten uit dezelfde ruif als de uitkeringstrekkers. En als die geen geld krijgen, kopen ze geen eten en hebben de echte en enige producenten van waardevolle dingen, de boeren, geen inkomen.
Als ik een baan op mijn niveau had gekregen, had ik de belastingbetaler EUR 100.000 per jaar gekost. Nog afgezien van alle dure projecten die ik had bedacht. Een uitkeringstrekker is veel goedkoper hoor!
pi_91099586
Ik wil ook nadenken over m'n leven en geld van de staat iig tot september, kom maar kom maar kom maar met die centen.
pi_91099934
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:42 schreef opastokvis het volgende:

[..]

sorry hoor, maar hier kots ik nu op :r.

jij bent één van die vele personen in dit land die ze wat mij betreft met een zweep aan het werk mogen zetten.
een uitkering moet je niet willen. wil je het wel, dan ben je gewoon een luie kut.
door mensen als jij word ik elke dag scheef aangekeken, dank je wel. :r
niemand vindt werken leuk en doet liever de hele dag leuke dingen, maar je doet wat je kunt.
al is dat maar vrijwilligerswerk ofzo.
Vet van mij.
Ah, heb jij ook een uitkering soms? En jij dan wel met een goede en terechte reden.

Ik snap trouwens niet waarom jij het gevoel hebt dat jij scheef aangekeken wordt omdat TS een uitkering zou hebben. Ben je ook wel eens scheef aangekeken toen ik een uitkering had?
pi_91100213
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:12 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Niet alleen jij maar heel arbeidend Nederland, dus het niet zo dat jouw koopkracht ineens achteruit gaat tov de buurman.
Nederland: ~16,5 miljoen inwoners. Beroepsbevolking: ~8 miljoen. Denk er over :-)

Ja, bejaarden en kinderen. Ik weet.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_91100470
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 01:13 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Nederland: ~16,5 miljoen inwoners. Beroepsbevolking: ~8 miljoen. Denk er over :-)

Ja, bejaarden en kinderen. Ik weet.
Uit: http://nl.wikipedia.org/w(...)and#Beroepsbevolking

De beroepsbevolking van Nederland werd in 2008 geschat op 7,715 miljoen mensen. Daarmee neemt het de 57e plaats in op de ranglijst van landen naar beroepsbevolking.[5] Zoals in veel moderne economieën werkt het grootste deel van de bevolking in de dienstensector (73%). De landbouw heeft een in vergelijking met buurlanden een relatief hoog percentage van de beroepsbevolking met 2%, dat komt door de moderne glastuinbouw, bloembollenteelt en de veredeling van zaden.
pi_91123920
Vermakelijk topic :)

Wel uitkering, niet uitkering, wel werken, niet werken en dat allemaal met spelfouten die zelfs mijn neefje van 6 niet maakt.

Het waren 10 leuke minuten....komen er nog meer dingen uit de hoge hoed? Nog meer uitkeringstrekkers die hier hun gelijk komen halen? Of verborgen leningen? Die laatste zou ook leuk zijn....heb je studieschuld TS?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')