Wow, wil gelijk zo'n ding aanschaffen:quote:Op donderdag 24 februari 2011 03:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
dan is het sowieso geen probleem
edit: online bestellen kan ook, bijv http://www.koffiecenter.n(...)r-ring-3-kopjes.html
Groot gelijk, goede manier om lekkere koffie te maken. Ondanks dat ik een espressomachine heb gebruik ik em nog regelmatig. Zeker in de ochtend, lekker snel en de keuken vult zich al snel met zo'n heerlijke koffiegeurquote:Op donderdag 24 februari 2011 06:18 schreef edcetera het volgende:
[..]
Wow, wil gelijk zo'n ding aanschaffen:
http://www.koffiecenter.n(...)xpress-3-kopjes.html
Het deel wat je er bovenop schroeft, daar zit onderin een filter.quote:Op donderdag 24 februari 2011 01:00 schreef edcetera het volgende:
[..]
Is dat niet een blunder van het apparaat dan van jou of mis ik iets? heb een jaar jang koffie gezet met zo'n ding en nooit problemen gehad? Druk zou niet mogen bestaan in dat ding.
Filter vergeten? dan gooi je dus toch de koffie bij het water? Snap em niet![]()
Even verder zoeken. 27 euro is echt veel te duur..... gangbare prijs voor dat maatje van bialetti is zo ongeveer 18 euro.quote:Op donderdag 24 februari 2011 06:18 schreef edcetera het volgende:
[..]
Het beste reken je het gewoon om naar milliliters. Dan moet je ook opletten waar een boek vandaan komt, een Amerikaanse Cup, Engelse Cup en een Australische Cup zijn namelijk alle drie anders. Maar wat de theelepels betreft: dat snapt de Nederlander gewoon niet. Een theelepel is groot, ongeveer zo groot als een gebaksvorkje, en dat scheelt nauwelijks met een engelse teaspoon. Een koffielepel is een stuk kleiner, die noemen we hier vaak (incorrect) theelepel.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:08 schreef edcetera het volgende:
[..]
Met buitenlanse recepten moet je ook oppassen met maten als een "cup", wat dus niet hetzefde is als een "kopje". Idem dito met een "teaspoon", wat dus geen hollands theelepeltje is, maar een dessertlepel qua hoeveelheid.
Ooit eens Irish Stew gemaakt. De stew werd in eerste instantie erg stroperig en te smaakvol. toch maar wat water bijgegooid en was uiteindelijk superlekker (als alle hoeveelheden verdubbelen wordt het enkel wat geconcentreerder)
Als je dat ding aanschaft laat je dan ook uitleggen hoe je hem schoonmaakt. Gros van de mensen in noord europa hebben geen idee en laten de filter in het bovenste deel altijd zitten, je wilt niet weten wat zich daar allemaal boven vormt aan afzettingen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 06:18 schreef edcetera het volgende:
[..]
Je weet dat de rubber ringen ook los te krijgen zijn voor een paar cent, zodat je niet een heel potje hoeft te kopen?quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik een huisje huur in Italie koop ik daar altijd een nieuwe moko, want de rubber ring van het bovenste filter van de moko die je altijd daar in de keuken vind is altijd versteend.
Ja, dat weet ik, maar dan moet ik ook die jarenlang niet schoongemaakte moko gaan schoonmaken, en zo een ding koop jij bij de italiaanse supermarkt voor iets van 8 a 9 euro, neem hem na de vakantie mee naar huis en heb er tot nu toe altijd iemand een plezier mee weten te doen. Heb verder 2 huishoudens en in ieder huis staat er ook eentje.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je weet dat de rubber ringen ook los te krijgen zijn voor een paar cent, zodat je niet een heel potje hoeft te kopen?
heb je ook weer gelijk in.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, maar dan moet ik ook die jarenlang niet schoongemaakte moko gaan schoonmaken, en zo een ding koop jij bij de italiaanse supermarkt voor iets van 8 a 9 euro, neem hem na de vakantie mee naar huis en heb er tot nu toe altijd iemand een plezier mee weten te doen. Heb verder 2 huishoudens en in ieder huis staat er ook eentje.
Bedankt voor de tip, zou zonde zijn van dat apparaat.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je dat ding aanschaft laat je dan ook uitleggen hoe je hem schoonmaakt. Gros van de mensen in noord europa hebben geen idee en laten de filter in het bovenste deel altijd zitten, je wilt niet weten wat zich daar allemaal boven vormt aan afzettingen.
Als ik een huisje huur in Italie koop ik daar altijd een nieuwe moko, want de rubber ring van het bovenste filter van de moko die je altijd daar in de keuken vind is altijd versteend.
Zoiets heb ik ook ooit gedaan, maar dan met een afbakstokbrood..quote:Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef Treinhomo het volgende:
Kip in de combimagnetron bereiden:
Tijd ingesteld op 1 uur, echter vergeten de 'grill' stand te selecteren.
Gevolg: kip is een uur lang op vol vermogen bestookt met magnetronstraling. Kip kwam eruit als karton.
Haha helaas een zeer bekend verhaalquote:Op donderdag 24 februari 2011 18:43 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook ooit gedaan, maar dan met een afbakstokbrood..
Nieuwe combimagnetron, bij de oude kon je na het voorverwarmen altijd direct de tijd instellen en gaan, bij de nieuwe moest je dus nogmaals het 'oven' symbooltje aantikken
8 minuten... Nog steeds behoorlijk bleek dat broodje.. Nog maar een minuut of wat erbij... Hmm, nog steeds wit. 5 minuutjes erbij nog dan maar (het was laat, en ik had een biertje op).
Op 'n gegeven moment ruik ik iets branderigs.. Deur naar de keuken open, en echt een DICHTE witte rook dringt de kamer binnen.. KUT..
Theedoek voor mn gezicht, buitendeur open, ovendeur open, nog meer rook, snel brood naar buiten gepleurt. Het leek wel een stuk steenkool
Wel lekker met schenkstroop.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Teveel panekoeken-beslag in een klein pannetje bij het gourmet-stel.. Dat ding wordt NOOIT gaar!
/learn the hard way.
Neejoh dat wil niemand meer hebbenquote:
Levensgevaarlijk mongool.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:57 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Haha helaas een zeer bekend verhaal
Laatst een biefstuk aan het bakken, zit ie opeens te roken, ik haal hem na een tijdje van het vuur af, loop ff met de pan, vliegt opeens de vlam in de panIk snel met die vlammende pan naar de kraan toe lopen en het vuur doven met de kraan
Was wel lekker warm dat dan weer wel
Ja, zoals dat restaurant dat bekend staat om zijn biefstukken, Loetje in A'dam. Bakt zijn biefstukken in de margarine. Kan echt niet he?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:10 schreef Schenkstroop het volgende:
En margarine als vet gebruiken voor bij het bakken in de koekepan (welbekende ruitjes-boter bijvoorbeeld) was ook een faal. Het kan niet veel hitte hebben en dan stinkt je hele keuken naar de olie-roet!
Of je moet de pan niet te heet laten worden en direkt bakken. Maar dan bak je geen vlees gaar hoogstens eieren. Ik zie teveel jongens dat nogsteeds doen.
Een biefstuk netjes laten ontdooien in koud water, en dan ontdekken dat het zakje lek is.quote:Op zondag 27 februari 2011 01:04 schreef fespo het volgende:
een hele goede biefstuk lekker 10min laten ontdooien in kokend water.
was vergeten dat hij dan ook gaar wordt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |