Dan kun je vast wel een paar dingen noemen die niet aan te passen zijn bij Apple software maar wel bij windows.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:53 schreef Rechterbal het volgende:
Verder timmert Apple zijn software volledig dicht, waardoor je weinig kunt aanpassen. Windows is hier een stuk vrijer in.
Maar die mensen hoeven geen rekening te houden met virussen, of hun firewall. Dat is voor een hoop mensen wel wat extra geld waard.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:06 schreef doppelgänger het volgende:
Ik heb toch het idee dat een mac voor thuisgebruik vooral ook een status dingetje is (met name imacs).
Ik ken een mensen die alleen beetje internetten en mp3tjes luisteren op een macbook (voor "slechts" 1000 euro).
Inderdaad. Ik heb hier ook een MacBook pro van 1150 euro en daar internet ik alleen een beetje op. Het is gewoon heerlijk.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:33 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Maar die mensen hoeven geen rekening te houden met virussen, of hun firewall. Dat is voor een hoop mensen wel wat extra geld waard.
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:34 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Probeer Apple en je wilt nooit meer terug naar Windows.
+1.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:34 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Inderdaad, kijk eens hoeveel mensen van Windows naar Apple gaan en het een verademing vinden, kijk nu eens naar mensen die van Apple naar Windows gaan en er blij mee zijn. (die laatste ben ik zelfs in het echt nog niet eens tegengekomen.quote:
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:34 schreef Snuf. het volgende:
[..]
dat is niet waar. internetten en kutten doe ik veel liever op mn pc. muziek maken en videobewerken e.d. doe ik wel liever op de macquote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:34 schreef Snuf. het volgende:
Nou ik zal als eerste maar zeggen dat ik het daar dus helemaal niet mee eens ben. Wat een klote OS zeg. Natuurlijk zal het na een tijdje wel wennen maar beter dan Windows? En er zijn trouwens ook gewoon virussen voor je Apple hoor.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:34 schreef Snuf. het volgende:
ja vaak kunnen mensen net zo goed een goedkope laptop halenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:06 schreef doppelgänger het volgende:
Ik heb toch het idee dat een mac voor thuisgebruik vooral ook een status dingetje is (met name imacs).
Ik ken een mensen die alleen beetje internetten en mp3tjes luisteren op een macbook (voor "slechts" 1000 euro).
Virussen voor Apple....quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:39 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Nou ik zal als eerste maar zeggen dat ik het daar dus helemaal niet mee eens ben. Wat een klote OS zeg. Natuurlijk zal het na een tijdje wel wennen maar beter dan Windows? En er zijn trouwens ook gewoon virussen voor je Apple hoor.
Het ligt er ook maar net aan wat voor gebruiker je bent, niet iedereen heeft evenveel baat bij een Apple.
http://www.apple.com/down(...)rmachomeedition.html lijkt mij wel genoeg bewijs dat er virussen bestaan voor apple-meukquote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:40 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Virussen voor Apple....
Bewijs je graag, en kom dan niet aan met een trojan horse die de gebruiker zelf moet activeren waarbij hij zijn software van piratebay gedownload heeft.
Verder zijn we ook wel benieuwd wat er dan zo kut is aan OS X.
Onzin.quote:
Niet bepaald.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
http://www.apple.com/down(...)rmachomeedition.html lijkt mij wel genoeg bewijs dat er virussen bestaan voor apple-meuk
Anti-virus software is er al jaren voor Mac,maar virussen zijn er niet. De mensen die dit gebruiken doen dit vooral om de zooi niet naar hun vrienden te sturen als ze een mailtje doorsturen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
http://www.apple.com/down(...)rmachomeedition.html lijkt mij wel genoeg bewijs dat er virussen bestaan voor apple-meuk
Leuk dat je iMacs als voorbeeld neemt, aangezien dat misschien wel de Apple-producten zijn met de beste prijs/kwaliteit-verhouding, op misschien de nieuwe iPod Touch na.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:06 schreef doppelgänger het volgende:
Ik heb er nog nooit eentje gezien in 6 jaar OS X gebruik.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Nah, 90 euro voor een adapter vind ik best prijzig, ook al ben ik met je eens dat ze goed zijn. Apple rekent voor vervanging/uitbreiding wel echt belachelijk veel. Een verloopstukje om je USB in het stopcontact te stoppen kost je bijvoorbeeld al 30 euro, terwijl die voor 1,25 bij de Action liggen, en die het net zo goed doen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:01 schreef jimjim1983 het volgende:
ik vind vooral die stroomadapters voor je macbook echt geweldig. wat een stroomadapters! logisch dat ze daar 90 euro voor vragen
ik was sarcastisch.. 90 euro is echt een belachelijke prijs. had die verkoper bijna uitgescholdenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nah, 90 euro voor een adapter vind ik best prijzig, ook al ben ik met je eens dat ze goed zijn. Apple rekent voor vervanging/uitbreiding wel echt belachelijk veel. Een verloopstukje om je USB in het stopcontact te stoppen kost je bijvoorbeeld al 30 euro, terwijl die voor 1,25 bij de Action liggen, en die het net zo goed doen.
Hoe dan, het is BSD. Vrij weinig wat je er niet mee kan. Als er iets een duplo-OS is, dan is het Windows.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:53 schreef Rechterbal het volgende:
Verder timmert Apple zijn software volledig dicht, waardoor je weinig kunt aanpassen. Windows is hier een stuk vrijer in.
Dit inderdaad, ik vraag me af hoe mensen erbij komen dat OS X gesloten is. Het bewijst in ieder geval dat mensen over OS X praten terwijl ze er eigenlijk 0,0 verstand van hebben.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:55 schreef nietzman het volgende:
[..]
Hoe dan, het is BSD. Vrij weinig wat je er niet mee kan. Als er iets een duplo-OS is, dan is het Windows.
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:34 schreef Snuf. het volgende:
Dat zijn geen virussen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:38 schreef Rechterbal het volgende:
Bewijs virussen Apple: http://www.security.nl/ar(...)ontdekt_in_2009.html
Zijn er weinig, maar zijn er wel.
Same here, ben windows gewend en heb sinds kort een minimac voor mn werk, maar gebruik toch bij voorkeur de windows pc.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:39 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Nou ik zal als eerste maar zeggen dat ik het daar dus helemaal niet mee eens ben. Wat een klote OS zeg. Natuurlijk zal het na een tijdje wel wennen maar beter dan Windows? En er zijn trouwens ook gewoon virussen voor je Apple hoor.
Het ligt er ook maar net aan wat voor gebruiker je bent, niet iedereen heeft evenveel baat bij een Apple.
Als je meerdere programma's open hebt staan en je wilt in een bepaald programma iets bovenin in de menubalk aanklikken en je klikt net iets te laag (dus op je bureaublad achtergrond) dan zit je opeens in het finder menu.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:40 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Verder zijn we ook wel benieuwd wat er dan zo kut is aan OS X.
Bij een Mac is dat zelden nodig. Een 5 jaar oude Mac kan de nieuwste Mac OS X en de meeste apps nog meer dan prima draaien.quote:Op zondag 9 januari 2011 11:38 schreef pisnicht het volgende:
Bij een pc kun je tussentijds upgraden.
Same here.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:06 schreef beatrijs het volgende:
Ik heb OS X zowel Windows op mijn computer staan. Mijn computer is geen Mac
Ik moet zeggen dat ik kan begrijpen waarom mensen OS X fijner vinden werken. Er valt niet veel aan te sluetelen en heeft een groot gebruikersgemak.
Wie gebruikt er nou de rekenkracht van zijn pc voor meer dan 10%? "Rekenkracht" is nuttig als je onderzoeker bent maar een doorsnee consument heeft daar heeft daar helemaal niets aan. Gebruiksgemak, daar gaat het om. En daar scoort de Mac heel hoog op. En ja, daar betaal je voor. Maar niemand dwingt je.quote:Op zondag 9 januari 2011 11:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Same here.
Het is alleen jammer dat Steve Jobs met zijn bedrijf andere mensen met een laag salaris uitsluit van de voordelen van een Mac. Ik denk dat Apple behoorlijk wat extra afzet kan behalen met een instapmodel rond de 500/600 euro.
Sinds Mac OS X op mijn pc staat, ben ik er helemaal voor om mijn pc te vervangen door een iMac en mijn laptop door een Macbook. Maar als ik dezelfde specificaties wil behouden. betekent dat een investering van 4000 euro. Terwijl mijn PC en laptop mij niet eens de helft hebben gekost.
Feitelijk krijg je dus meer rekenkracht voor je geld als je 2x een pc koopt die drie jaar mee gaat, dan een mac die 6 jaar mee gaat.
Ik mag hopen dat je niet serieus bent.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:12 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Pak dan een fatsoendelijke Dell...
[ afbeelding ]
Och, die Alienware laptops van Dell zijn hele degelijke laptops. Ugly as hell, maar wel goed.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:39 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je niet serieus bent..
Deze is nog vrij kalmpjes, zou Leo vakantie hebben?quote:Op zondag 9 januari 2011 22:49 schreef captainkid het volgende:
PC vs Apple discussies zijn grappig, ongeveer hetzelfde als met een gelovige in discussie gaan.
Ze kunnen het niet winnen maar ze proberen het wel heel fanatiek.
Uiteraard. Al kan je met GIMP vrijwel alles wat je met Photoshop ook kunt, en dat is gratisquote:Op zondag 9 januari 2011 22:51 schreef sneeuwuil het volgende:
Geldt het voor OSX net zo goed dat er genoeg software van TPB te halen is net zoals op Windows? (denk aan cs5, sony vegas, misschien wel logic?) Alleen ter back-up natuurlijk omdat je de licentie al hebt maar de cd toevallig kwijt bent?
Vast wel minder omdat er A minder software voor Apple is en B er minder Apple gebruikers dus minder torrent aanbod is maar CS5 moet toch wel lukken lijkt mij aangezien veel grafische designers op een Apple werken.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:51 schreef sneeuwuil het volgende:
Geldt het voor OSX net zo goed dat er genoeg software van TPB te halen is net zoals op Windows? (denk aan cs5, sony vegas, misschien wel logic?) Alleen ter back-up natuurlijk omdat je de licentie al hebt maar de cd toevallig kwijt bent?
KITT zou ze nog niet als decorstuk in Knight Rider willen gebruiken.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:43 schreef Splackavellie02 het volgende:
Och, die Alienware laptops van Dell zijn hele degelijke laptops. Ugly as hell, maar wel goed.
Ah, en als je de licentie kwijt bent, kun je hem dan wel gewoon installeren? En als er dan iets kapot gaat wat onder de garantie valt en je stuurt hem naar apple, ben je dan niet anaal gepenetreeerd omdat je iets illegaals hebt geinstalleerd? En zijn eckte apple programmas ook illegaal te verkrijgen dan?quote:Op zondag 9 januari 2011 22:54 schreef captainkid het volgende:
[..]
Vast wel minder omdat er A minder software voor Apple is en B er minder Apple gebruikers dus minder torrent aanbod is maar CS5 moet toch wel lukken lijkt mij aangezien veel grafische designers op een Apple werken.
Geen flauw idee, ik doe niet aan licenties.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:01 schreef sneeuwuil het volgende:
[..]
Ah, en als je de licentie kwijt bent, kun je hem dan wel gewoon installeren? En als er dan iets kapot gaat wat onder de garantie valt en je stuurt hem naar apple, ben je dan niet anaal gepenetreeerd omdat je iets illegaals hebt geinstalleerd? En zijn eckte apple programmas ook illegaal te verkrijgen dan?
Ja dat bedoel ik ook. Heb je een Macbook/iMac? Dat is namelijk de enige drempel nog voor mij, de software. Soort van verzameldrang.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:02 schreef captainkid het volgende:
[..]
Geen flauw idee, ik doe niet aan licenties.
Ik heb al mijn software illegaal.
Dat gaat niet anders als bij een Windowsbak.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:01 schreef sneeuwuil het volgende:
Ah, en als je de licentie kwijt bent, kun je hem dan wel gewoon installeren?
Natuurlijk niet, dat kost ze klanten.quote:En als er dan iets kapot gaat wat onder de garantie valt en je stuurt hem naar apple, ben je dan niet anaal gepenetreeerd omdat je iets illegaals hebt geinstalleerd?
Natuurlijk.quote:En zijn eckte apple programmas ook illegaal te verkrijgen dan?
Ook programma's zoals logic en de volledige iLife suite niet?quote:Op zondag 9 januari 2011 23:03 schreef Tijn het volgende:
De software van Apple zelf is nauwelijks beveiligd. Illegale kopieën zijn een fluitje van een cent, dingen als online activeren doen ze niet aan. De meeste software heeft niet eens een key.
Een account bij brokenstones is wel een aanrader.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:03 schreef sneeuwuil het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik ook. Heb je een Macbook/iMac? Dat is namelijk de enige drempel nog voor mij, de software. Soort van verzameldrang.
Logic heeft geloof ik wel een key. iLife niet.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:04 schreef sneeuwuil het volgende:
[..]
Ook programma's zoals logic en de volledige iLife suite niet?
Crapware verzamelen zoals onder Windows kun je op een Mac wel vergeten. Godzijdank ligt de kwaliteit van macsoftware stukken hoger.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:03 schreef sneeuwuil het volgende:
Ja dat bedoel ik ook. Heb je een Macbook/iMac? Dat is namelijk de enige drempel nog voor mij, de software. Soort van verzameldrang.
Nee ik doe niet aan Apple ik betaal niet graag extra voor een leuke vormgeving.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:03 schreef sneeuwuil het volgende:
[..]
Crapware wil ik het niet noemen. Denk aan cs uiteraard, sony vegas, fruity studio reason dat soort dingen.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:05 schreef nietzman het volgende:
[..]
Crapware verzamelen zoals onder Windows kun je op een Mac wel vergeten. Godzijdank ligt de kwaliteit van macsoftware stukken hoger.
Uit nieuwsgierigheid; waarom wil je graag een Mac eigenlijk?quote:Op zondag 9 januari 2011 23:06 schreef sneeuwuil het volgende:
Oja, nog een ding wat mij tegenhoudt. Ik werk graag met meerdere schermen, identieke schermen. Nu is een apple scherm 1k (het enige scherm wat op de 27 inch imac lijkt). Dat is wel een probleem, ik bedoel, het lijkt me irritant om met een tweede scherm op een mac te werken wat niet hetzelfde is. (als dit al uberhaubt fijn is met ios?)
Sony Vegas is er niet voor Mac OS X. Maar goed, wel Final Cut natuurlijk.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:06 schreef sneeuwuil het volgende:
[..]
Crapware wil ik het niet noemen. Denk aan cs uiteraard, sony vegas, fruity studio reason dat soort dingen.
Apple randapparatuur (iphone 4 en binnekort ipad 2, als ie bevalt). Ik ben sowieso op zoek naar een computer dus hou ik mijn opties open, en ik wil eigenlijk alles wel eens proberen.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:07 schreef captainkid het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid; waarom wil je graag een Mac eigenlijk?
De hippe (gay) vormgeving of het MacOs wat je ook gewoon op een PC kan installeren?
Waarom zou dat in vredesnaam niet mogelijk zijn?quote:Op zondag 9 januari 2011 23:08 schreef sneeuwuil het volgende:
En is het mogelijk om een illegale versie van windows op een mac te zetten? En vallen daar ook illegale spellen op te spelen? Zonder bootcamp.
Nou, als je een illegale versie van windows op een windowsmachine zet dan moet je dat volgens mij via een virituele cd/usb stick doen (kan me allang niet meer herinneren) en op een iMac is het toch een kwestie van cd invoeren en de licentie (die je niet hebt bij een illegale versie?) invoeren en thats it?quote:Op zondag 9 januari 2011 23:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou dat in vredesnaam niet mogelijk zijn?
Nee, juist niet.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:11 schreef sneeuwuil het volgende:
[..]
Verklaar? Bootcamp is toch alleen om te switchen zonder opnieuw op te starten?
Eh, ik installeer ook gewoon illegale Windows vanaf een CD op mijn PC..quote:Op zondag 9 januari 2011 23:11 schreef sneeuwuil het volgende:
[..]
Nou, als je een illegale versie van windows op een windowsmachine zet dan moet je dat volgens mij via een virituele cd/usb stick doen (kan me allang niet meer herinneren) en op een iMac is het toch een kwestie van cd invoeren en de licentie (die je niet hebt bij een illegale versie?) invoeren en thats it?
Is het allereerste touchpad wat kapot is gegaan bij me, in een paar maanden tijd al. Al is het inderdaad wel verder een fijn iets.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:32 schreef Snuf. het volgende:
Trackpad (alleen het Trackpad is reden genoeg om er 1 te halen)
En lukt dat met diezelfde cd ook op een mac? @Tijn volgens mij wel hoor?quote:Op zondag 9 januari 2011 23:12 schreef captainkid het volgende:
[..]
Eh, ik installeer ook gewoon illegale Windows vanaf een CD op mijn PC..
Nee. Met Bootcamp kun je booten naar Windows. Met Virtualbox/VMWare/Parallels kun je Windows in Mac OS X draaien en het dus gebruiken zonder opnieuw op te starten.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:13 schreef sneeuwuil het volgende:
[..]
En lukt dat met diezelfde cd ook op een mac? @Tijn volgens mij wel hoor?
Zo gay dat elke fabrikant het na probeert te maken.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:07 schreef captainkid het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid; waarom wil je graag een Mac eigenlijk?
De hippe (gay) vormgeving of het MacOs wat je ook gewoon op een PC kan installeren?
Eh, mijn MacBook Pro kostte mij maar 700 euro hoor.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:14 schreef Adames het volgende:
Oh TS, als je 800 euro voor een pc wilt uitgeven kies je een gewone PC, als je het dubbele hebt, kies een Mac.
Bij telefoons in elk geval wel ja.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:15 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zo gay dat elke fabrikant het na probeert te maken.
HP Envy?quote:Op zondag 9 januari 2011 23:17 schreef captainkid het volgende:
[..]
Bij telefoons in elk geval wel ja.
Laptops toch niet.
Niet? Niet gemerkt dat er minstens vier fabrikanten zijn die nu een unibody aluminium-laptop op de markt gebracht hebben? En waar doet deze laptop je aan denken: http://www.engadget.com/2(...)-coming-in-february/ ?quote:Op zondag 9 januari 2011 23:17 schreef captainkid het volgende:
[..]
Laptops toch niet.
Volgens mij zoekt hij een Desktop, maar goed, een mac mini zou nog kunnen.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Eh, mijn MacBook Pro kostte mij maar 700 euro hoor.
Voor 800 euro heb je geen complete desktop die zich met een iMac kan meten.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:22 schreef Adames het volgende:
[..]
Volgens mij zoekt hij een Desktop, maar goed, een mac mini zou nog kunnen.
Ooit het toetsenbord van de Sony VAIO gezien?quote:Op zondag 9 januari 2011 23:17 schreef captainkid het volgende:
[..]
Laptops toch niet.
Whehe.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:22 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Niet? Niet gemerkt dat er minstens vier fabrikanten zijn die nu een unibody aluminium-laptop op de markt gebracht hebben? En waar doet deze laptop je aan denken: http://www.engadget.com/2(...)-coming-in-february/ ?
Ik bedoel maar
Apple heeft het juist van Sonyquote:Op zondag 9 januari 2011 23:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ooit het toetsenbord van de Sony VAIO gezien?
Zelf bouwen of de debielen manier en kant en klaar kopen?quote:Op zondag 9 januari 2011 23:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Voor 800 euro heb je geen complete desktop die zich met een iMac kan meten.
Succes met het vinden van een vergelijkbaar systeem voor 800 euro. Vergeet het IPS-scherm niet.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:30 schreef captainkid het volgende:
[..]
Zelf bouwen of de debielen manier en kant en klaar kopen?
Omdat Apple een goeie computer in elkaar schroeft waarmee hun operating system goed mee samenwerkt. Kost wat, maar dan heb je ook wat.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:38 schreef webbyplus het volgende:
Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe computer, dus ik ging langs bij de Saturn.
Daar hadden ze een nieuwe "Apple"-hoek ingericht met alleen Apple notebooks, ipod, ipad, etc.
Kan iemand mij uitleggen waarom ik zou moeten kiezen voor een Apple ipv een reguliere PC?
Zeg ik dat? Wel een die ook gewoon werkt. Natuurlijk heb je dan geen fancy hoge resolutie IPS scherm, maar wie zegt dat TS daar nog eens een extra 800e voor wilt uitgeven.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Voor 800 euro heb je geen complete desktop die zich met een iMac kan meten.
Ja want elke e-mail gebruikende consument wilt graag een IPS schermquote:Op zondag 9 januari 2011 23:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Succes met het vinden van een vergelijkbaar systeem voor 800 euro. Vergeet het IPS-scherm niet.
Zegt me niks klinkt wel stoer, touchscreen ofzo?quote:Op zondag 9 januari 2011 23:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Succes met het vinden van een vergelijkbaar systeem voor 800 euro. Vergeet het IPS-scherm niet.
Het kan en het werkt redelijk goed, al zijn de drivers een beetje gaar bij de macbooks.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:30 schreef sneeuwuil het volgende:
Maar to get things straight; het is dus mogelijk om een illegale versie van windows 7 op een mac te zetten (hoe dan?, kan dat gewoon de reguliere windows zijn?). Draait deze duo boot mac dan slechter dan een normale mac? Het is dus mogelijk om 3rd party software illegaal (office, adobe etc) op een mac te zetten en 'apple' software (logic, ilife).
Nouja, ik ben van plan om muziek (studio dus) te gaan maken, zolang ik maar niet zo een te dure apogee moet kopen vind ik het goed. Windows ga ik alleen gebruiken om te gamen en met kinects enzo te kutten.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:34 schreef Adames het volgende:
[..]
Het kan en het werkt redelijk goed, al zijn de drivers een beetje gaar bij de macbooks.
Nee, betere kleurweergave. De goedkope 200 euro schermpjes zijn niet helemaal ideaal qua kleurweergave, is niet zo handig als je gaat werken met fotobewerking.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:34 schreef captainkid het volgende:
[..]
Zegt me niks klinkt wel stoer, touchscreen ofzo?
Wat kost zo'n Imac dan? Vast geen 800 Euro..
Nee, vast niet. Maar er is wel een reden dat een iMac kost wat 'ie kost en dat is niet alleen maar marketing.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:33 schreef Adames het volgende:
[..]
Ja want elke e-mail gebruikende consument wilt graag een IPS scherm
Eerste hit een review van The Times;quote:
Dat is geen slap gelul, dat is zo. Ja, je kunt MacOS draaien op Windows PC's, maar alleen via de hackintosh-weg, wat illegaal is. Macs, daarentegen, kunnen wel officieel Windows draaien. Zo'n slap gelul is het dus niet.quote:Op maandag 10 januari 2011 00:08 schreef captainkid het volgende:
Eerste hit een review van The Times;
Voordelen van een Apple:
1 Reliable
Macs are designed and built by Apple, the same company that makes the operating system, so hardware clashes are unknown.
2 Versatile
With additional software, Macs can run other operating systems. Windows PCs cannot run the Mac OS.
Wat een slap gelul.
Dus omdat iets illegaal is wil het niet?quote:Op maandag 10 januari 2011 00:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat is geen slap gelul, dat is zo. Ja, je kunt MacOS draaien op Windows PC's, maar alleen via de hackintosh-weg, wat illegaal is. Macs, daarentegen, kunnen wel officieel Windows draaien. Zo'n slap gelul is het dus niet.
Ja, en Windows is eigenlijk gratis, moet je 'm wel uit de winkel jatten maar goed.quote:Op maandag 10 januari 2011 00:30 schreef captainkid het volgende:
[..]
Dus omdat iets illegaal is wil het niet?
Dit had er moeten staan;
Windows PCs can run the Mac OS fine as well however the necessary software required has to be illegally obtained.
Godver, wat zijn die Alienware-machines toch lelijkquote:Op maandag 10 januari 2011 00:36 schreef retorbrapi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vs.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 januari 2011 00:30 schreef captainkid het volgende:
[..]
Dit had er moeten staan;
Windows PCs can run the Mac OS fine as well however the necessary software required has to be illegally obtained.
Voeg ook dit even toe:quote:Op maandag 10 januari 2011 00:30 schreef captainkid het volgende:
[..]
Dit had er moeten staan;
Wat een vergelijking weer.quote:Op maandag 10 januari 2011 00:36 schreef retorbrapi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vs.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tot de volgende update, waarbij je maar weer mag hopen dat het weer zo simpel werkt.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:00 schreef MacorgaZ het volgende:
Ehm, misschien dat jullie geen updates qua hackintoshes/OSx86 hebben meegekregen, maar tegenwoordig kan je met een tooltje binnen 20 minuten je hele systeem werkend hebben
Nog steeds best lelijk.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:07 schreef smegmanus het volgende:
Ikzelf heb de Asus G73SW. Nee niet zo slank als de macbook. Gelukkig ook niet zo lelijk als de Alienware laptops.
Moeilijk he, een hele post lezen? Koop een systeem zonder brak spul maar koop iets van nVidia, Intel, etc, en je kan gewoon updaten zonder problemen. Het enige nadeel is van 10.5 naar 10.6, en 10.6 naar 10.7, wat om de paar jaar gebeurt.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tot de volgende update, waarbij je maar weer mag hopen dat het weer zo simpel werkt.
Ik heb een hekel aan wit en al helemaal een hekel aan afgerond. Jammer, maar zodoende is het design van een Mac voor mij gewoon ronduit lelijk.quote:
Tot Apple, die nul komma nul interesse heeft om jouw hackwerk te ondersteunen, toch iets breekt. Er is geen enkele reden dat dat niet ook tussen major versies in kan. Voor de tweaker een uitdaging (en die gun ik zijn hobby), voor de gewone gebruiker een reden om toch gewoon in de buidel te tasten.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:23 schreef MacorgaZ het volgende:
Koop een systeem zonder brak spul maar koop iets van nVidia, Intel, etc, en je kan gewoon updaten zonder problemen.
Ik ook. Lang leve aluminium (en een zwarte iPhone)quote:
Een troll-post natuurlijk. Bijna all die game-laptops zien er zo uit met die rare kleuren ed. Overigens is het ook een heel ander product. Die Alienware loopt rondjes om die macbook pro heen.quote:Op maandag 10 januari 2011 00:36 schreef retorbrapi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vs.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoek maar eens iets uit met dezelfde specs als de Asus. Dan is dit nog heeeeel netjes gedaan hoor. Plus dat het ding aardige specs heeft waar de macbook niet aan kan tippen. Daarom is de Asus ook beter geschikt om mee te gamen dan een macbook. Niets tegen een macbook uiteraard.quote:
Als je een game-machine wil, moet je per definitie niet gaan voor de macbook. Waarom al die game-notebooks er zo uitzien, vraag ik me ook af. Ik denk dat gewoon gebleken is dat deze designs beter verkopen dan een lomp blok wat de andere optie is wanneer je een dikke processor en vooral videokaart wil uitvoeren. En al helemaal wanneer je ze overklokt. Die gamekaarten van tegenwoordig zijn beesten van kaarten en hebben een airflow van nodig waar je u tegen zet. Mijn neefje heeft ook de nieuwe Asus GW. Als je kijkt wat daar aan hete lucht uitkomt....quote:Op maandag 10 januari 2011 15:54 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Zoek maar eens iets uit met dezelfde specs als de Asus. Dan is dit nog heeeeel netjes gedaan hoor. Plus dat het ding aardige specs heeft waar de macbook niet aan kan tippen. Daarom is de Asus ook beter geschikt om mee te gamen dan een macbook. Niets tegen een macbook uiteraard.
Een stealthbommenwerper?quote:Op maandag 10 januari 2011 15:07 schreef smegmanus het volgende:
Geef het nog een kans maar zodra het uitloopt op (alweer) een bashtopic dan flikker ik hem op slot en ga ik notes uitdelen.
[..]
Wat een vergelijking weer.
Ikzelf heb de Asus G73SW. Nee niet zo slank als de macbook. Gelukkig ook niet zo lelijk als de Alienware laptops.
[ afbeelding ]
Het hangt er helemaal vanaf wat je onder "specs" rekent. De belangrijkste specs voor een laptop zijn wat mij betreft de accutijd en het gewicht. Voor anderen is de rekenkracht van de CPU en/of GPU misschien belangrijker.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:54 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Zoek maar eens iets uit met dezelfde specs als de Asus. Dan is dit nog heeeeel netjes gedaan hoor. Plus dat het ding aardige specs heeft waar de macbook niet aan kan tippen. Daarom is de Asus ook beter geschikt om mee te gamen dan een macbook. Niets tegen een macbook uiteraard.
Helemaal mee eens. Dat laatste is voor mij inderdaad belangrijker dan accutijd en gewichtquote:Op maandag 10 januari 2011 16:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het hangt er helemaal vanaf wat je onder "specs" rekent. De belangrijkste specs voor een laptop zijn wat mij betreft de accutijd en het gewicht. Voor anderen is de rekenkracht van de CPU en/of GPU misschien belangrijker.
Beetje lastig zonder vleugelsquote:
Ah, een appache/harrier met straalaandrijving wanneer de cd-drive is geopend?quote:Op maandag 10 januari 2011 16:45 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Dat laatste is voor mij inderdaad belangrijker dan accutijd en gewicht
[..]
Beetje lastig zonder vleugels
Daar is het design op geīnspireerd inderdaad.quote:
Van die Reventon dat wist ik, en dat mag ook bij een auto. Graag zelfs *fapfap*. Maar bij een laptop lijkt me dat niet fijn, waar is de laptop trouwens van gemaakt? Staal of plastic?quote:Op maandag 10 januari 2011 16:57 schreef Kenju het volgende:
[..]
Daar is het design op geīnspireerd inderdaad.
Net als dat deze op de Lamborghini Reventon geīnspireerd is (wel wat meer dan 'geīnspireerd', als je naar het logo kijkt):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk 3cm dik staal om gewicht te besparen, wat denk jij?quote:Op maandag 10 januari 2011 17:18 schreef sneeuwuil het volgende:
[..]
Van die Reventon dat wist ik, en dat mag ook bij een auto. Graag zelfs *fapfap*. Maar bij een laptop lijkt me dat niet fijn, waar is de laptop trouwens van gemaakt? Staal of plastic?
Hoezo een troll-post? Op pagina 2 werd een vergelijking gemaakt tussen een MacBook en een Alienware. Daar haakte ik op in.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:48 schreef Kenju het volgende:
[..]
Een troll-post natuurlijk. Bijna all die game-laptops zien er zo uit met die rare kleuren ed. Overigens is het ook een heel ander product. Die Alienware loopt rondjes om die macbook pro heen.
PC notebooks voorbeelden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en wat goedkoper:
[ afbeelding ]
Ik denk simple design en Dieter Rams, bij een Macbook dan.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:41 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Ik denk 3cm dik staal om gewicht te besparen, wat denk jij?
Maar daar ging het niet om toch?quote:Op maandag 10 januari 2011 18:29 schreef sneeuwuil het volgende:
[..]
Ik denk simple design en Dieter Rams, bij een Macbook dan.
Waar dan wel om? Een macbook is net zo mooi als dat een Picasso mooi is, of Mozart, hoe verschrikkelijk je het ook vindt, je moet het kunnen waarderen, wil je serieus genomen kunnen worden.quote:Op maandag 10 januari 2011 18:33 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Maar daar ging het niet om toch?
Ik dacht dat jij doelde op de Asus en dan met name het gewicht:quote:
Of mis ik nu iets?quote:Op maandag 10 januari 2011 17:18 schreef sneeuwuil het volgende:
waar is de laptop trouwens van gemaakt? Staal of plastic?
Ja, je hebt gelijk. Laptops die hun design van Apple stelen, zien er heel behoorlijk uit. Je vergeet alleen wel te vermelden dat het "MacBooks kosten twee keer zoveel als gelijkwaardige Windows-laptops"-argument een beetje uiteen valt als je deze laptops in de vergelijking meebrengt. En laat dat nu juist het enige argument van Apple-haters zijnquote:Op maandag 10 januari 2011 15:48 schreef Kenju het volgende:
[..]
Een troll-post natuurlijk. Bijna all die game-laptops zien er zo uit met die rare kleuren ed. Overigens is het ook een heel ander product. Die Alienware loopt rondjes om die macbook pro heen.
PC notebooks voorbeelden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en wat goedkoper:
[ afbeelding ]
Slechte vergelijking. Het design van Apple is minimalistisch, en mooi in zijn eenvoud. Picasso en Mozart zijn beiden alles behalve minimalistisch.quote:Op maandag 10 januari 2011 18:55 schreef sneeuwuil het volgende:
[..]
Waar dan wel om? Een macbook is net zo mooi als dat een Picasso mooi is, of Mozart, hoe verschrikkelijk je het ook vindt, je moet het kunnen waarderen, wil je serieus genomen kunnen worden.
windows dusquote:en omdat het er alleen maar gelikter uitziet, ben ik niet van plan om er een te gaan kopen.
Mijn god wat een wagen!!quote:Op maandag 10 januari 2011 16:57 schreef Kenju het volgende:
[..]
Daar is het design op geīnspireerd inderdaad.
[ afbeelding ]
Picasso en Mozart draaien zich om in het grafquote:Op maandag 10 januari 2011 18:55 schreef sneeuwuil het volgende:
[..]
Waar dan wel om? Een macbook is net zo mooi als dat een Picasso mooi is, of Mozart, hoe verschrikkelijk je het ook vindt, je moet het kunnen waarderen, wil je serieus genomen kunnen worden.
'Nouhou, die stoute fabrikanten jatten het enige echte apple designquote:Op maandag 10 januari 2011 19:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Laptops die hun design van Apple stelen, zien er heel behoorlijk uit. Je vergeet alleen wel te vermelden dat het "MacBooks kosten twee keer zoveel als gelijkwaardige Windows-laptops"-argument een beetje uiteen valt als je deze laptops in de vergelijking meebrengt. En laat dat nu juist het enige argument van Apple-haters zijn
Jezus, zal ik het zo zeggen: Op dezelfde manier 'mooi' als Picasso of Mozart. Iedereen heeft er een persoonlijk mening over, ofcourse. Maar er zijn nou eenmaal bepaalde standaarden of er wordt ingespeeld op bepaalde geīntegreerde voorkeuren wat uiteindelijk leidt tot iets wat je mķet kunnen waarderen wil je nog serieus genomen worden.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:50 schreef Casos het volgende:
[..]
Picasso en Mozart draaien zich om in het graf
Dus je moet Apple's design kunnen waarderen om serieus genomen te worden? Net zoals je bijv. Mozarts of Picasso's werk moet waarderen?quote:Op maandag 10 januari 2011 20:01 schreef sneeuwuil het volgende:
[..]
Jezus, zal ik het zo zeggen: Op dezelfde manier 'mooi' als Picasso of Mozart. Iedereen heeft er een persoonlijk mening over, ofcourse. Maar er zijn nou eenmaal bepaalde standaarden of er wordt ingespeeld op bepaalde geīntegreerde voorkeuren wat uiteindelijk leidt tot iets wat je mķet kunnen waarderen wil je nog serieus genomen worden.
Waarom luisteren alle grote mensen niet Justin Beaver maar naar Haydn, dat is een beetje gerammel op een piano, of Mozart, nog erger, alsof je een kat verkracht met een aquarium op je hoofd. Waarom hangt niet in elke museum Naruto of Pokemon, in plaats van die saaie van Gogh's en Picasso's. Nu get the troll out.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:09 schreef Casos het volgende:
[..]
Dus je moet Apple's design kunnen waarderen om serieus genomen te worden? Net zoals je bijv. Mozarts of Picasso's werk moet waarderen?
Wat ik zal zei, Mozart en Picasso draaien zich om in hun graf, 2x zelfs.
Design stelen. Dat vind ik wel erg makkelijk. Apple stal het design van Dieter Ram zeker? Of het laptopconcept van Toshiba? De chiclettoetsen (dat is dus gewoon heel concreet) van Sony? Erg makkelijk. Verder vind ik ze helemaal niet lijken op de macbook pro. Er is wel een Vaioserie geweest die er een beetje op leek, maar die deed ook wel het nodige weer anders.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Laptops die hun design van Apple stelen, zien er heel behoorlijk uit.
Het ging mij erom dat het wel kan. Niet de prijs. Maar ook dat gaat hier gewoon op. Want bij een Sony Vaio krijg je gewoon topspecs, terwijl dat bij een Macbook niet het geval is. Niet voor dezelfde prijs.quote:Je vergeet alleen wel te vermelden dat het "MacBooks kosten twee keer zoveel als gelijkwaardige Windows-laptops"-argument een beetje uiteen valt als je deze laptops in de vergelijking meebrengt.
Er zijn wel meer zaken te noemen. Ik vind het uitblijven van gewoon een concrete HDMI aansluiitng, de hoge prijs van accessoires en het niet beschikbaar zijn van topspecs die de industrie wel biedt, ook wel een tegenvaller. Net als (maar dat geldt voor meerdere notebookfabrikanten) slechts 1 jaar garantie, en dat het bijkopen van garantie belachelijk veel kost. Verder zijn de Macbooks ook niet de toppers op het gebied van degelijkheid, en zijn de garantievoorwaarden ook niet zo gunstig als bijv. bij een Asus (die daarnaast ook nog eens het beste scoren op het gebied van degelijkheid). Dit terwijl je dat voor die prijs wel mag verwachten, vind ik.quote:En laat dat nu juist het enige argument van Apple-haters zijn
Nee. Het is wel gebaseerd op een uitvoering van de Murcielago (zelfde chassis en de motor hebben ze geloof ik wel iets mee gedaan) en het ontwerp is geīnspireerd op de F22 Raptor straaljager. Maar het is wel een model opzich. Opzich ook wel logisch. Een auto die zoveel veranderd is kwa uiterlijk kun je natuurlijk moeilijk een uitvoering van een andere auto noemen. Dat doen ze nooit.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:46 schreef captainkid het volgende:
[..]
Mijn god wat een wagen!!
Is dat niet een uitvoering van de Murcielago?
Mijn touchpad klikt al na 3 maanden niet meer, defect. Natuurlijk een incident, maar nog nooit zoiets gezien en ik zie genoeg laptops. Internet staat vol met oplossingen, inclusief een papiertje vouwen in origami stijl en op de batterij leggenquote:Op maandag 10 januari 2011 20:23 schreef sneeuwuil het volgende:
Macbooks niet degelijk, als in? (en kom nou niet met die haarscheurtjes)
Ze zijn best degelijk. Maar ik bedoel gewoon de uitvalrate, dat die hoger is dan bij Toshiba, Sony en Asus. Waarvan de laatste 2 standaard 2 jaar garantie geven, en die eerste ook in veel gevallen. Overigens zijn die haarscheurtjes wel noemenswaardig, zeker als dit bij anderen niet speelt, en het bij Macs voor een deel ook om het design gaat. Hetzelfde geld voor het geel worden van de macbooks een paar jaar geleden. Maar dit soort zaken wordt naar ik aanneem gewoon volgens de garantie afgehandeld? Derhalve til ik daar niet zo zwaar aan. Net als bijv. de deathgrab van de iPhone (al vond ik dat wel iets zwaarder tellen).quote:Op maandag 10 januari 2011 20:23 schreef sneeuwuil het volgende:
Macbooks niet degelijk, als in? (en kom nou niet met die haarscheurtjes)
Teruggebracht naar de winkel? Garantie?quote:Op maandag 10 januari 2011 20:26 schreef Adames het volgende:
[..]
Mijn touchpad klikt al na 3 maanden niet meer, defect. Natuurlijk een incident, maar nog nooit zoiets gezien en ik zie genoeg laptops. Internet staat vol met oplossingen, inclusief een papiertje vouwen in origami stijl en op de batterij leggen
Reventon = F-22 Raptor-straaljager + Lamborghini Murciélago LP640quote:Op maandag 10 januari 2011 19:46 schreef captainkid het volgende:
[..]
Mijn god wat een wagen!!
Is dat niet een uitvoering van de Murcielago?
Erg makkelijk, ja. Aluminium unibody design, ook heel gemakzuchtig. Zo erg zelfs, dat sinds de MacBook Pro bijna elke premium laptop een aluminium design heeft. Wel NA dat de MacBook ermee kwam.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:19 schreef Kenju het volgende:
Design stelen. Dat vind ik wel erg makkelijk. Apple stal het design van Dieter Ram zeker? Of het laptopconcept van Toshiba? De chiclettoetsen (dat is dus gewoon heel concreet) van Sony? Erg makkelijk. Verder vind ik ze helemaal niet lijken op de macbook pro. Er is wel een Vaioserie geweest die er een beetje op leek, maar die deed ook wel het nodige weer anders.
Je kunt geen MacBook met topspecs krijgen? Grapjas.quote:Het ging mij erom dat het wel kan. Niet de prijs. Maar ook dat gaat hier gewoon op. Want bij een Sony Vaio krijg je gewoon topspecs, terwijl dat bij een Macbook niet het geval is. Niet voor dezelfde prijs.
Met de prijs van de accessoires en het ontbreken van HDMI ben ik het eens, daar kan ik me ook aan storen. De duurdere MBP's hebben bijzonder degelijke specs. Het zijn geen monster game-laptops, maar dat pretenderen ze ook niet te zijn, en dat segment van de markt is ook niet de doelgroep van Apple. Dat is een beetje een leeg kritiek dus.quote:Er zijn wel meer zaken te noemen. Ik vind het uitblijven van gewoon een concrete HDMI aansluiitng, de hoge prijs van accessoires en het niet beschikbaar zijn van topspecs die de industrie wel biedt, ook wel een tegenvaller. Net als (maar dat geldt voor meerdere notebookfabrikanten) slechts 1 jaar garantie, en dat het bijkopen van garantie belachelijk veel kost. Verder zijn de Macbooks ook niet de toppers op het gebied van degelijkheid, en zijn de garantievoorwaarden ook niet zo gunstig als bijv. bij een Asus (die daarnaast ook nog eens het beste scoren op het gebied van degelijkheid). Dit terwijl je dat voor die prijs wel mag verwachten, vind ik.
Vooral in de creatieve hoek.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:46 schreef webbyplus het volgende:
Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij en daar hebben ze echt geen ene Apple staan. Bij wat voor bedrijven werken jullie, en wordt daar wel gebruik gemaakt van Apple??
Ik ontken ook niet dat Apple niet gewoon een heel concept heeft bedacht. Ik zeg alleen dat het makkelijk is om te spreken van het stelen van een design. Want daar doen ze teveel anders voor. Apple nam daar en tegen 1 op 1 het chiclet toetsenbord over, terwijl de aluminium notebooks er echt anders uitzien dan de Mac. Maar ik vind het ook niet boeien. Dit is hoe innovatie tot stand komt.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
Erg makkelijk, ja. Aluminium unibody design, ook heel gemakzuchtig. Zo erg zelfs, dat sinds de MacBook Pro bijna elke premium laptop een aluminium design heeft. Wel NA dat de MacBook ermee kwam.
Dit zeg ik niet. Ik zeg dat de topspecs er niet zijn. Zeker op het gebied van grafische kaarten. Maar het heeft bijv. ook te lang geduurd voordat Apple eindelijk de core-i-processoren leverde.quote:Je kunt geen MacBook met topspecs krijgen? Grapjas.
1900 dollar=1463 Euro. In Nederland beginnen ze bij 1459. En bij sonystyle ja, niet de reguliere webshops. En hoe zit het met de vergelijking kwa specs? Voor de 13" is een C2D de max, waar bij Sony de i7 640 een optie is. Ik vraag me af hoe lang het gaat duren voordat er Sandybridge processoren beschikbaar komen.quote:En een aluminium Sony Vaio Z start bij 1900 dollar: http://www.sonystyle.com/(...)let/CategoryDisplay?
Ik verwacht geen GT460M oid. Maar een GT 330M als max, vind ik te mager. Bedenk je ook dat die 3xx-serie gewoon een hernoemde 2xx-serie is.quote:Het zijn geen monster game-laptops, maar dat pretenderen ze ook niet te zijn, en dat segment van de markt is ook niet de doelgroep van Apple. Dat is een beetje een leeg kritiek dus.
Vind ik dus wel meevallen. Andere merken hebben ook ontzettend mooie notebooks.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:00 schreef Outlined het volgende:
Als eht op design aankomt wint Apple.
Het moet zo goed zijn al nodig is. Meer niet. Dus feitelijk is dit weinig speciaal.quote:Ze schijnen betere luchtventilatie te hebben wat een mooi punt is
Op PC-gebied was dat wel mooi ja. Maar kwa innovativiteit valt dat wel mee. De Pentium-generatie was eigenlijk de eerste die een ventilator nodig had in een laptop. Dat was maar een jaar of 14 geleden. En die fannetjes stelde helemaal niets voor. Passief koelen kon dus gewoon in die tijd. Alleen de oplossingen waren waarschijnlijk te prijzig om in gewone PC's te bouwen.quote:10 jaar geleden had je Macs zonder ventialator, dat was helemaal stoer).
Hoef je niet te doen met een macquote:Op maandag 10 januari 2011 21:00 schreef Outlined het volgende:
Als eht op design aankomt wint Apple. Ze schijnen betere luchtventilatie te hebben wat een mooi punt is (10 jaar geleden had je Macs zonder ventialator, dat was helemaal stoer). Voor de rest is het om het even, mijn PC is erg stabiel en veilig, gewoon goed configureren.
QFTquote:Op maandag 10 januari 2011 22:48 schreef TC03 het volgende:
Ik moet altijd lachen om mensen die bij dit soort discussies gaan lopen kijken naar Core 2 Duo's en FSB-snelheden. Lekker belangrijk... Als ik een laptop open klap, zie ik een scherm, een behuizing, een toetsenbord, een touchpad en na een tijdje deze laptop gebruikt te hebben is ook de accuduur van belang. Pas nadat ik deze zaken grondig bestudeerd heb is het misschien een klein beetje relevant of er een 2,13 GHz C2D in zit of een 1,83 GHz Core i3, maar dan wel pas nadat ik heb bekeken of er een SSD of conventionele HD in zit.
Die aluminium behuizing en de accuduur zijn dingen waar je over vijf jaar nog net zoveel profijt van hebt als nu, dat beetje snelheid van een Core i3 of i5t.o.v. een C2D is allemaal gerommel in de marge waar je heel weinig van merkt. Als je heel eerlijk bent maken specs tegenwoordig heel weinig uit zolang het systeem een acceptable 'drempelwaarde' heeft bereikt, en dat heeft elke laptop in die prijsklasse wel.
Kijk, de die-hard gamers en videobewerkers hebben misschien iets meer baat de specs dan normale gebruikers, maar ik durf te wedden dat 90% van de mensen die constant de specs erbij halen die specs nooit nodig zullen hebben. Behalve dan om Mac-gebruikers te laten zien wat voor slechte keuze ze hebben gemaakt.
Precies, processors van tegenwoordig zijn allemaal razendsnel en je kan er sowieso jaren mee vooruit. Bijv. de MacBook Air heeft een 1,6 GHz processor maar is toch supersnel.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:48 schreef TC03 het volgende:
Ik moet altijd lachen om mensen die bij dit soort discussies gaan lopen kijken naar Core 2 Duo's en FSB-snelheden. Lekker belangrijk... Als ik een laptop open klap, zie ik een scherm, een behuizing, een toetsenbord, een touchpad en na een tijdje deze laptop gebruikt te hebben is ook de accuduur van belang.
Pas nadat ik deze zaken grondig bestudeerd heb is het misschien een klein beetje relevant of er een 2,13 GHz C2D in zit of een 1,83 GHz Core i3, maar dan wel pas nadat ik heb bekeken of er een SSD of conventionele HD in zit...
Die aluminium behuizing en de accuduur zijn dingen waar je over vijf jaar nog net zoveel profijt van hebt als nu, dat beetje snelheid van een Core i3 of i5t.o.v. een C2D is allemaal gerommel in de marge waar je heel weinig van merkt.
de grap is dat Macs vaak voor video en audio bewerking gekozen worden en dat het dus wel degelijk van belang kan zijn.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:48 schreef TC03 het volgende:
Ik moet altijd lachen om mensen die bij dit soort discussies gaan lopen kijken naar Core 2 Duo's en FSB-snelheden. Lekker belangrijk... Als ik een laptop open klap, zie ik een scherm, een behuizing, een toetsenbord, een touchpad en na een tijdje deze laptop gebruikt te hebben is ook de accuduur van belang. Pas nadat ik deze zaken grondig bestudeerd heb is het misschien een klein beetje relevant of er een 2,13 GHz C2D in zit of een 1,83 GHz Core i3, maar dan wel pas nadat ik heb bekeken of er een SSD of conventionele HD in zit.
Die aluminium behuizing en de accuduur zijn dingen waar je over vijf jaar nog net zoveel profijt van hebt als nu, dat beetje snelheid van een Core i3 of i5t.o.v. een C2D is allemaal gerommel in de marge waar je heel weinig van merkt. Als je heel eerlijk bent maken specs tegenwoordig heel weinig uit zolang het systeem een acceptable 'drempelwaarde' heeft bereikt, en dat heeft elke laptop in die prijsklasse wel.
Kijk, de die-hard gamers en videobewerkers hebben misschien iets meer baat de specs dan normale gebruikers, maar ik durf te wedden dat 90% van de mensen die constant de specs erbij halen die specs nooit nodig zullen hebben. Behalve dan om Mac-gebruikers te laten zien wat voor slechte keuze ze hebben gemaakt.
Natuurlijk, maar het is niet zo alsof een laptop meteen langzaam is omdat deze een C2D heeft i.p.v. Core i3/5/7.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:54 schreef Outlined het volgende:
[..]
de grap is dat Macs vaak voor video en audio bewerking gekozen worden en dat het dus wel degelijk van belang kan zijn.
Maar vergelijkingen maken met ULV processors mag dan weer nietquote:Op maandag 10 januari 2011 23:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het is niet zo alsof een laptop meteen langzaam is omdat deze een C2D heeft i.p.v. Core i3/5/7.
Van wie niet?quote:Op maandag 10 januari 2011 23:01 schreef Adames het volgende:
[..]
Maar vergelijkingen maken met ULV processors mag dan weer niet
Een drogreden natuurlijk. Het is misschien wel bruikbaar, maar het zegt wel iets over in hoeverre je bang for je buck krijgt. Die is minder bij Apple, onder meer door de mindere processor. Het is niet voor niets dat snellere processoren meer kosten. Op deze manier kun je alles wel afdoen met 'ach boeien, de meesten missen het niet'.....En ondertussen wel spreken over het mooie design en het o zo goede scherm, terwijl een hoop mensen daar weer geen flikker om geven bij regulier gebruik.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:48 schreef TC03 het volgende:
Ik moet altijd lachen om mensen die bij dit soort discussies gaan lopen kijken naar Core 2 Duo's en FSB-snelheden. Lekker belangrijk... Als ik een laptop open klap, zie ik een scherm, een behuizing, een toetsenbord, een touchpad en na een tijdje deze laptop gebruikt te hebben is ook de accuduur van belang.
Net zo min als dat mensen die zich nu bij aankoop van een goedkopere plastic laptop zich daar niet aan zullen storen, omdat ze destijds ook niet betaald hebben voor een metalen casing. En er zijn zoals gezegd ook opties om voor een niet-Mac te gaan die ook een alu of magnesium body heeft.quote:Die aluminium behuizing en de accuduur zijn dingen waar je over vijf jaar nog net zoveel profijt van hebt als nu
Bullshit. De i5 processoren zijn een goede stap vooruit. Wanneer je je toppie voor het zwaardere werk gebruikt, merk je dat echt wel. Maar goed, voor jou maakt dat niet uit. Maar het zegt toch iets in hoeverre je waar voor je geld krijgt. Jij koopt het kennelijk alleen voor MacOSX. Velen geven daar weer helemaal niets om of vinden het dat meerbedrag niet waard.quote:dat beetje snelheid van een Core i3 of i5t.o.v. een C2D is allemaal gerommel in de marge waar je heel weinig van merkt.
Definieer 'bang for buck'. Ik heb 10x liever een aluminium unibody laptop, 8 uur accuduur, een perfect toetsenbord, zo'n chique magnetische kliksluiting voor je lader, etc. dan een net wat nieuwere Intel-processor waar je echt niks van merkt als je niet zou weten dat hij er in zit. Dát vind ik bang for buck, de EUR/GHz-ratio laat mij vrij koud. Ik zeg niet dat een processor niet van belang is, maar als je reëel bent zie je dat de snelheid tegenwoordig zodanig hoog is dat het allemaal echt niet zoveel meer uitmaakt en dat daarom andere dingen belangrijker worden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:04 schreef Kenju het volgende:
[..]
Een drogreden natuurlijk. Het is misschien wel bruikbaar, maar het zegt wel iets over in hoeverre je bang for je buck krijgt. Die is minder bij Apple, onder meer door de mindere processor. Het is niet voor niets dat snellere processoren meer kosten. Op deze manier kun je alles wel afdoen met 'ach boeien, de meesten missen het niet'.....En ondertussen wel spreken over het mooie design en het o zo goede scherm, terwijl een hoop mensen daar weer geen flikker om geven bij regulier gebruik.
Nee, maar een plastic behuizing slijt veel sneller, en daar kan je je wel aan storen. Ik heb zelf een plastic Dell en spreek uit ervaring. Ik klaag niet omdat ik wist wat ik kocht (wat dat betreft heb je gelijk), alleen mijn laptop is nu duidelijk minder mooi dan twee jaar geleden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:04 schreef Kenju het volgende:
Net zo min als dat mensen die zich nu bij aankoop van een goedkopere plastic laptop zich daar niet aan zullen storen, omdat ze destijds ook niet betaald hebben voor een metalen casing. En er zijn zoals gezegd ook opties om voor een niet-Mac te gaan die ook een alu of magnesium body heeft.
Natuurlijk is een i5 een stuk beter, maar dat merk je toch een stuk minder dan het verschil tussen een plastic behuizing die kraakt en een stevige aluminium unibody.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:04 schreef Kenju het volgende:
Bullshit. De i5 processoren zijn een goede stap vooruit. Wanneer je je toppie voor het zwaardere werk gebruikt, merk je dat echt wel. Maar goed, voor jou maakt dat niet uit. Maar het zegt toch iets in hoeverre je waar voor je geld krijgt. Jij koopt het kennelijk alleen voor MacOSX. Velen geven daar weer helemaal niets om of vinden het dat meerbedrag niet waard.
Lees nou gewoon even wat hij zei. Misschien snap je het wel de 2e keer.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Definieer 'bang for buck'.
..
Ik geef veel makkelijker ¤1500 aan een Mac uit dan een Sony of Asus.
Ik snap het wel hoor, misschien even een tweede keer lezen wat ik zeg?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 01:09 schreef Adames het volgende:
[..]
Lees nou gewoon even wat hij zei. Misschien snap je het wel de 2e keer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |