Dan kun je vast wel een paar dingen noemen die niet aan te passen zijn bij Apple software maar wel bij windows.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:53 schreef Rechterbal het volgende:
Verder timmert Apple zijn software volledig dicht, waardoor je weinig kunt aanpassen. Windows is hier een stuk vrijer in.
Maar die mensen hoeven geen rekening te houden met virussen, of hun firewall. Dat is voor een hoop mensen wel wat extra geld waard.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:06 schreef doppelgänger het volgende:
Ik heb toch het idee dat een mac voor thuisgebruik vooral ook een status dingetje is (met name imacs).
Ik ken een mensen die alleen beetje internetten en mp3tjes luisteren op een macbook (voor "slechts" 1000 euro).
Inderdaad. Ik heb hier ook een MacBook pro van 1150 euro en daar internet ik alleen een beetje op. Het is gewoon heerlijk.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:33 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Maar die mensen hoeven geen rekening te houden met virussen, of hun firewall. Dat is voor een hoop mensen wel wat extra geld waard.
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:34 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Probeer Apple en je wilt nooit meer terug naar Windows.
+1.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:34 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Inderdaad, kijk eens hoeveel mensen van Windows naar Apple gaan en het een verademing vinden, kijk nu eens naar mensen die van Apple naar Windows gaan en er blij mee zijn. (die laatste ben ik zelfs in het echt nog niet eens tegengekomen.quote:
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:34 schreef Snuf. het volgende:
[..]
dat is niet waar. internetten en kutten doe ik veel liever op mn pc. muziek maken en videobewerken e.d. doe ik wel liever op de macquote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:34 schreef Snuf. het volgende:
Nou ik zal als eerste maar zeggen dat ik het daar dus helemaal niet mee eens ben. Wat een klote OS zeg. Natuurlijk zal het na een tijdje wel wennen maar beter dan Windows? En er zijn trouwens ook gewoon virussen voor je Apple hoor.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:34 schreef Snuf. het volgende:
ja vaak kunnen mensen net zo goed een goedkope laptop halenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:06 schreef doppelgänger het volgende:
Ik heb toch het idee dat een mac voor thuisgebruik vooral ook een status dingetje is (met name imacs).
Ik ken een mensen die alleen beetje internetten en mp3tjes luisteren op een macbook (voor "slechts" 1000 euro).
Virussen voor Apple....quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:39 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Nou ik zal als eerste maar zeggen dat ik het daar dus helemaal niet mee eens ben. Wat een klote OS zeg. Natuurlijk zal het na een tijdje wel wennen maar beter dan Windows? En er zijn trouwens ook gewoon virussen voor je Apple hoor.
Het ligt er ook maar net aan wat voor gebruiker je bent, niet iedereen heeft evenveel baat bij een Apple.
http://www.apple.com/down(...)rmachomeedition.html lijkt mij wel genoeg bewijs dat er virussen bestaan voor apple-meukquote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:40 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Virussen voor Apple....
Bewijs je graag, en kom dan niet aan met een trojan horse die de gebruiker zelf moet activeren waarbij hij zijn software van piratebay gedownload heeft.
Verder zijn we ook wel benieuwd wat er dan zo kut is aan OS X.
Onzin.quote:
Niet bepaald.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
http://www.apple.com/down(...)rmachomeedition.html lijkt mij wel genoeg bewijs dat er virussen bestaan voor apple-meuk
Anti-virus software is er al jaren voor Mac,maar virussen zijn er niet. De mensen die dit gebruiken doen dit vooral om de zooi niet naar hun vrienden te sturen als ze een mailtje doorsturen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
http://www.apple.com/down(...)rmachomeedition.html lijkt mij wel genoeg bewijs dat er virussen bestaan voor apple-meuk
Leuk dat je iMacs als voorbeeld neemt, aangezien dat misschien wel de Apple-producten zijn met de beste prijs/kwaliteit-verhouding, op misschien de nieuwe iPod Touch na.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:06 schreef doppelgänger het volgende:
Ik heb er nog nooit eentje gezien in 6 jaar OS X gebruik.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Nah, 90 euro voor een adapter vind ik best prijzig, ook al ben ik met je eens dat ze goed zijn. Apple rekent voor vervanging/uitbreiding wel echt belachelijk veel. Een verloopstukje om je USB in het stopcontact te stoppen kost je bijvoorbeeld al 30 euro, terwijl die voor 1,25 bij de Action liggen, en die het net zo goed doen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:01 schreef jimjim1983 het volgende:
ik vind vooral die stroomadapters voor je macbook echt geweldig. wat een stroomadapters! logisch dat ze daar 90 euro voor vragen
ik was sarcastisch.. 90 euro is echt een belachelijke prijs. had die verkoper bijna uitgescholdenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nah, 90 euro voor een adapter vind ik best prijzig, ook al ben ik met je eens dat ze goed zijn. Apple rekent voor vervanging/uitbreiding wel echt belachelijk veel. Een verloopstukje om je USB in het stopcontact te stoppen kost je bijvoorbeeld al 30 euro, terwijl die voor 1,25 bij de Action liggen, en die het net zo goed doen.
Hoe dan, het is BSD. Vrij weinig wat je er niet mee kan. Als er iets een duplo-OS is, dan is het Windows.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:53 schreef Rechterbal het volgende:
Verder timmert Apple zijn software volledig dicht, waardoor je weinig kunt aanpassen. Windows is hier een stuk vrijer in.
Dit inderdaad, ik vraag me af hoe mensen erbij komen dat OS X gesloten is. Het bewijst in ieder geval dat mensen over OS X praten terwijl ze er eigenlijk 0,0 verstand van hebben.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:55 schreef nietzman het volgende:
[..]
Hoe dan, het is BSD. Vrij weinig wat je er niet mee kan. Als er iets een duplo-OS is, dan is het Windows.
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:34 schreef Snuf. het volgende:
Dat zijn geen virussen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:38 schreef Rechterbal het volgende:
Bewijs virussen Apple: http://www.security.nl/ar(...)ontdekt_in_2009.html
Zijn er weinig, maar zijn er wel.
Same here, ben windows gewend en heb sinds kort een minimac voor mn werk, maar gebruik toch bij voorkeur de windows pc.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:39 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Nou ik zal als eerste maar zeggen dat ik het daar dus helemaal niet mee eens ben. Wat een klote OS zeg. Natuurlijk zal het na een tijdje wel wennen maar beter dan Windows? En er zijn trouwens ook gewoon virussen voor je Apple hoor.
Het ligt er ook maar net aan wat voor gebruiker je bent, niet iedereen heeft evenveel baat bij een Apple.
Als je meerdere programma's open hebt staan en je wilt in een bepaald programma iets bovenin in de menubalk aanklikken en je klikt net iets te laag (dus op je bureaublad achtergrond) dan zit je opeens in het finder menu.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:40 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Verder zijn we ook wel benieuwd wat er dan zo kut is aan OS X.
Bij een Mac is dat zelden nodig. Een 5 jaar oude Mac kan de nieuwste Mac OS X en de meeste apps nog meer dan prima draaien.quote:Op zondag 9 januari 2011 11:38 schreef pisnicht het volgende:
Bij een pc kun je tussentijds upgraden.
Same here.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:06 schreef beatrijs het volgende:
Ik heb OS X zowel Windows op mijn computer staan. Mijn computer is geen Mac
Ik moet zeggen dat ik kan begrijpen waarom mensen OS X fijner vinden werken. Er valt niet veel aan te sluetelen en heeft een groot gebruikersgemak.
Wie gebruikt er nou de rekenkracht van zijn pc voor meer dan 10%? "Rekenkracht" is nuttig als je onderzoeker bent maar een doorsnee consument heeft daar heeft daar helemaal niets aan. Gebruiksgemak, daar gaat het om. En daar scoort de Mac heel hoog op. En ja, daar betaal je voor. Maar niemand dwingt je.quote:Op zondag 9 januari 2011 11:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Same here.
Het is alleen jammer dat Steve Jobs met zijn bedrijf andere mensen met een laag salaris uitsluit van de voordelen van een Mac. Ik denk dat Apple behoorlijk wat extra afzet kan behalen met een instapmodel rond de 500/600 euro.
Sinds Mac OS X op mijn pc staat, ben ik er helemaal voor om mijn pc te vervangen door een iMac en mijn laptop door een Macbook. Maar als ik dezelfde specificaties wil behouden. betekent dat een investering van 4000 euro. Terwijl mijn PC en laptop mij niet eens de helft hebben gekost.
Feitelijk krijg je dus meer rekenkracht voor je geld als je 2x een pc koopt die drie jaar mee gaat, dan een mac die 6 jaar mee gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |