abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91628798
Yep, het eerste jaar is voor praktisch elke richting hetzelfde.
pi_91630279
In Nijmegen is het eerste jaar van Notarieel recht toch al wel anders meen ik mij te herinneren :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:51:26 #103
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91630416
Op de UvA wel. Vroeger het tweede jaar grotendeels ook, nu ga je in het tweede jaar al wat meer de fiscale richting op.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_91651045
Ik heb volkomen onverwacht rechtsgeschiedenis gehaald! Echt niet verwacht! Vast een beetje geluk gehad! Nu alleen bestuurd nog...

(sorry xxiessiexx! :()
pi_91651359
Oh en Roberto, dat biertje krijg je. Binnenkort een fok WO Rechten meet? :D
pi_91651682
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:04 schreef Kudtstudent het volgende:
Ik heb volkomen onverwacht rechtsgeschiedenis gehaald! Echt niet verwacht! Vast een beetje geluk gehad! Nu alleen bestuurd nog...

Wheheh, nice :D
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:12:00 #107
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_91658535
quote:

Gefeliciteerd! Ik had vandaag Rechtsgeschiedenis. De eerste vijf minuten dacht ik echt van: Wat voor moeilijke vragen zijn dit toch? Nu snap ik pas het lage slagingspercentage van 40% voor dit vak. Dus heb ik rustig twee a drie vragen gemaakt, totdat ik opeens warmgedraaid was en de vragen bij de juiste onderwerpen kon plaatsten. Na een aantal keer lezen begreep ik de vragen toen een stuk beter waardoor ik toch verder kon. Ik zag opvallend veel mensen na 1,5 uur weggaan, terwijl ik toch 2 uur en 50 minuten ervoor nodig had. Ik denk wel dat ik het gehaald heb.
pi_91659103
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Ik had vandaag Rechtsgeschiedenis. De eerste vijf minuten dacht ik echt van: Wat voor moeilijke vragen zijn dit toch? Nu snap ik pas het lage slagingspercentage van 40% voor dit vak. Dus heb ik rustig twee a drie vragen gemaakt, totdat ik opeens warmgedraaid was en de vragen bij de juiste onderwerpen kon plaatsten. Na een aantal keer lezen begreep ik de vragen toen een stuk beter waardoor ik toch verder kon. Ik zag opvallend veel mensen na 1,5 uur weggaan, terwijl ik toch 2 uur en 50 minuten ervoor nodig had. Ik denk wel dat ik het gehaald heb.
Jouw plotselinge inzicht had ik helaas niet :') Was na 2 uur weg
pi_91659389
Dat zegt niet zoveel.

Bij mijn beste examen tot op heden was ik in een derde van de tijd klaar, terwijl er veel mensen tot het einde zaten.
Geen referral hier.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:13:42 #110
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_91661547
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Dat zegt niet zoveel.

Bij mijn beste examen tot op heden was ik in een derde van de tijd klaar, terwijl er veel mensen tot het einde zaten.
Ik vond het erg opvallend, want bij de tentamens die ik tot nu toe had gemaakt waren er op het einde veel meer mensen op het eind dan nu bij Rechtsgeschiedenis. Het zegt niks over hoe het tentamen is gemaakt.
pi_91662486
Vandaag burgerlijk procesrecht-tentamen gehad. Er zaten toch nog nare vragen tussen. Hopelijk heb ik 'm gehaald.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_91673008
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:34 schreef Fascination het volgende:
Vandaag burgerlijk procesrecht-tentamen gehad. Er zaten toch nog nare vragen tussen. Hopelijk heb ik 'm gehaald.
Ik hoop het ook voor!

Aan welke universiteit studeer je? Dan kan je erbij in de OP volgende keer :) En hoeveelste jaar ben je? Ook wel leuk om te weten :)
pi_91676940
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 19:44 schreef Kudtstudent het volgende:

[..]

Ik hoop het ook voor!

Aan welke universiteit studeer je? Dan kan je erbij in de OP volgende keer :) En hoeveelste jaar ben je? Ook wel leuk om te weten :)
Ik studeer aan de ru en ben bezig met m'n masterfase, maar ik moet nog twee bachelorvakken halen.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_91677673
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:56 schreef Kimochi het volgende:
Succes GDPP! Waar gaat het dit keer over?
Ik ben nog aan het twijfelen tussen twee onderwerpen. :) Eerst nog even de tentamenweek doorkomen en dan hak ik de knoop door.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_91678117
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:07 schreef GDPP het volgende:

[..]

Ik ben nog aan het twijfelen tussen twee onderwerpen. :) Eerst nog even de tentamenweek doorkomen en dan hak ik de knoop door.
Brrr, dankje voor de herinnering. Ik moet ook nog een tweede onderwerp kiezen...en wel zodanig dat ik die scriptie binnen 4/5 maanden kan afronden. Dat is op zich geen probleem want als je er echt voor gaat zitten heb je 'm binnen een paar weken af....maar ik heb er helemaal geen zin meer in na de eerste :+
pi_91678445
Ik zit er wat dubbel in, aan de ene kant wil ik de scriptie zo snel mogelijk afronden aangezien ik het studeren wel gehad heb, maar ik wil ook een mooi cijfer. :')
4 a 5 maanden moet te doen zijn ja, zoiets heb ik ook in gedachten.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_91680281
De motivatie voor een mooi cijfer is bij mij eigenlijk weggezakt nu ik aan het werk ben. De werkervaring die ik opbouw is het eerste wat (indien van toepassing) andere werkgevers zullen zien, en niet meer zozeer de cijfers op m'n scripties en eventueel nog tentamens (waarvan ik maandag de laatste heb).

Met een 7 ben ik dus tevreden, zolang het maar geen 6 is. Een 6 op je masterscriptie is een beetje.... :@
pi_91688313
quote:

_O- Ik troost me met het feit dat het vak een andere naam heeft :') Haha wel gefeliciteerd hoor :P
pi_91688432
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
In Nijmegen is het eerste jaar van Notarieel recht toch al wel anders meen ik mij te herinneren :)
In Leiden is het wel hetzelfde ;) Je zit alleen wel in het eerste jaar in een vaste werkgroep met Notarieel Recht studenten.
pi_91697476
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:47 schreef Maharbal het volgende:
De motivatie voor een mooi cijfer is bij mij eigenlijk weggezakt nu ik aan het werk ben. De werkervaring die ik opbouw is het eerste wat (indien van toepassing) andere werkgevers zullen zien, en niet meer zozeer de cijfers op m'n scripties en eventueel nog tentamens (waarvan ik maandag de laatste heb).

Met een 7 ben ik dus tevreden, zolang het maar geen 6 is. Een 6 op je masterscriptie is een beetje.... :@
Dat heb ik dus ook ja. Maar ik heb nog wel een stemmetje dat roept dat het zonde is om niet mijn best te doen en voor een 8 te gaan. Naja, ik zie wel hoe het gaat als ik eenmaal bezig ben.
pi_91729650
heej .. heeft er iemand nog tips voor staatsrecht 2, aan de RuG? Ik kom dat boek écht écht niet door, en ik heb in het algemeen een grote moeite gekregen met studeren.. ik weet gewoon niet meer wat het juiste is. Zo heb ik dit jaar (eindelijk!) burgerlijk recht 2 gehaald.. een 7 ook nog, en hoe? Alle oefen-tentamens in mn kop stampen, terwijl ik 2 jaar daarvoor heb geprobeerd alle drie de boeken compleet te lezen, met alle onzin erbij .. waar ik dus nooit doorheen kwam... en ook veelste veel details wist .. ik word er zo gek van dat het boek lezen lang niet altijd betekent dat je het ook haalt , integendeel.. ik weet daardoor zoveel nuances en uitzonderingen en dergelijke dat ik op tentamens veeeeel te moeilijk ga denken ..

maar ja staatsrecht 2 halen, HOE doe je dat dan?
pi_91732395
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:16 schreef anti-fok het volgende:
heej .. heeft er iemand nog tips voor staatsrecht 2, aan de RuG? Ik kom dat boek écht écht niet door, en ik heb in het algemeen een grote moeite gekregen met studeren.. ik weet gewoon niet meer wat het juiste is. Zo heb ik dit jaar (eindelijk!) burgerlijk recht 2 gehaald.. een 7 ook nog, en hoe? Alle oefen-tentamens in mn kop stampen, terwijl ik 2 jaar daarvoor heb geprobeerd alle drie de boeken compleet te lezen, met alle onzin erbij .. waar ik dus nooit doorheen kwam... en ook veelste veel details wist .. ik word er zo gek van dat het boek lezen lang niet altijd betekent dat je het ook haalt , integendeel.. ik weet daardoor zoveel nuances en uitzonderingen en dergelijke dat ik op tentamens veeeeel te moeilijk ga denken ..

maar ja staatsrecht 2 halen, HOE doe je dat dan?
Hoorcolleges als leidraad gebruiken. Daarnaast samenvattingen kopen en stampen, als je niet in staat bent om het boek te doorgronden.
pi_91734086
ja heb je staatsrecht 2 zelf gehad of is dit gewoon een algemeen advies? "niet in staat het boek te doorgronden" , er valt niets te doorgronden aan .. het is gewoon veel en veel te gedetaileerd .. samenvattingen stampen kan ik niet, ik moet het hele geheel zien .. dus ik denk dat het hopeloos is.
pi_91737026
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 00:52 schreef anti-fok het volgende:
dus ik denk dat het hopeloos is.
Je geeft zelf het antwoord al. Geef het maar op, het is zinloos.
pi_91737729
ja flikker op .. mag ik eventjes een wanhoop-momentje hebben?

zo hele nacht geleerd, er zit eindelijk een systeem in dus ik ben wat optimistischer.. nu eventjes slapen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')