abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91321977
quote:
Casus I
BV InPak wordt op 30 november 2010 failliet verklaard. De curator ziet geen mogelijkheden voor een doorstart en besluit daarom om het personeel van BV InPak, met inachtneming van de daarvoor geldende opzegtermijn en met machtiging van de Rechter-Commissaris, te ontslaan. Eén van de ontslagen werknemers, Rob Oudman, heeft een vordering van ¤ 3.000,- op BV InPak ter zake van loon verschuldigd door BV InPak over de maanden september, oktober en november 2010. Daarnaast heeft Rob Oudman een vordering van ¤ 2.000,- ter zake van het over de opzegtermijn verschuldigde loon. Op 14 januari 2011 vindt de verificatievergadering plaats.

Vraag 1 (12 punten):
Leg uit aan Rob wat hij dient te ondernemen om zijn vorderingen voldaan te krijgen en bespreek zijn positie als schuldeiser in het faillissement van BV InPak wat betreft beide vorderingen.

Casus II
Margriet sluit een ongevallenverzekering af bij verzekeraar Beterleven, uit hoofde waarvan bij haar invaliditeit als gevolg van een ongeval een vast bedrag van ¤ 100.000,- zal worden uitgekeerd.
Margriet raakt invalide wanneer de taxi waarvan zij als passagier gebruik maakt betrokken raakt bij een verkeersongeval.
Het blijkt dat Margriet bij het sluiten van de verzekering in het door Beterleven ter invulling overgelegde vragenformulier een vraag naar eventueel gebruik van medicijnen onbeantwoord heeft gelaten. Zij heeft er zodoende geen melding van gemaakt dat zij in verband met een longaandoening medicijnen gebruikt. Zij heeft er niet bij stil gestaan dat Beterleven dat van belang zou vinden.

Vraag 2a (6 punten):
Is Beterleven gehouden tot uitkering aan Margriet?

Vervolg casus II
Veronderstel – ongeacht uw antwoord op de vorige vraag – dat Beterleven inderdaad ¤ 100.000,- uitkeert aan Margriet. Aangezien het ongeval te wijten was aan de taxichauffeur, toont diens werkgever zich bereid aan de slachtoffers van het ongeval de door hen geleden schade te vergoeden.

Vraag 2b (4 punten):
Kan Margriet ook haar volledige schade van het taxibedrijf vorderen?

Ja dus :') (dit is overigens niet het hele tentamen)
pi_91322373
Nederlands Internationaal privaatrecht is stom :r

:')
pi_91323106
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:33 schreef Cortax het volgende:

[..]

Ja dus :') (dit is overigens niet het hele tentamen)
Die 2de vordering van de werknemer na uitspraak van het faillissement in casus 1 is toch een boedelschuld?
Geen referral hier.
pi_91323264
Ja, 40 Fw geloof ik.
pi_91323391
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:57 schreef Cortax het volgende:
Ja, 40 Fw geloof ik.
Vrijdag tentamen Goederen- en Insolventierecht, dus blij dat ik die iig nog weet :D.
Geen referral hier.
pi_91326154
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nice, jij ook gefeliciteerd dan :) die ga ik in maart doen :)

Echt he, met inschrijven voor nieuwe vakken.. Ik ga contractenrecht volgen, en dat is één van de verplichte vakken.. Zijn alle werkgroepen vol, ik dinsdag al voor gebeld, ja ze wisten er van en er kwam een oplossing.. Maar alles zit nog vol :P

Ga ook Onderneming en Arbeid en Sociaalzekerheidsrecht volgen, daar al wel voor ingeschreven :)

Ga jij ook de arbeidsrechtelijke kant op Fascination?
Thanks! Als je goed leert zal je het ook wel halen. :Y

Ik heb deze keer heel goed in de gaten gehouden wanneer je je kon inschrijven, maar alsnog was ik net op tijd. :') Volgens mij zijn er wat typjes bij die de godganse dag F5'en op de kiss-site. :{w

Ja, ik ga ook sociaalzekerheidsrecht volgen. Onderneming en arbeid lijkt me niet zo interessant, bovendien heb ik :rondernemingsrecht :r nog niet gehaald, dus kan ik het ook niet volgen.

Oh en ik ga ook contractenrecht volgen. :P
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_91329692
Ja maar dit keer hadden ze toch geen duidelijke datum gegeven, maar gewoon vanaf januari ofzo toch?

Naja het zou nog opgelost worden en anders moest ik maar bellen.. Het is een verplicht vak dus ja, moet toch wat :P Hoop dat ik in de middaggroepen terecht kan zodat ik sochtends kan blijven werken en een betere aansluiting heb op sociaalzekerheidsrecht, alhoewel ik daarvan ook nog hoop dat er een middag college komt :)
pi_91331313
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:09 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja maar dit keer hadden ze toch geen duidelijke datum gegeven, maar gewoon vanaf januari ofzo toch?

Naja het zou nog opgelost worden en anders moest ik maar bellen.. Het is een verplicht vak dus ja, moet toch wat :P Hoop dat ik in de middaggroepen terecht kan zodat ik sochtends kan blijven werken en een betere aansluiting heb op sociaalzekerheidsrecht, alhoewel ik daarvan ook nog hoop dat er een middag college komt :)
Je bent nog ruim op tijd met aanmelden, dus ze komen wel met een oplossing; hetzij dat je bij een groep wordt toegevoegd, hetzij dat er een nieuwe groep wordt aangemaakt. Ja, ik hoop ook dat er nog een middagcollege komt voor sociaalzekerheidsrecht, in de avond is behoorlijk vervelend, maar ik verwacht het niet. ;(
pi_91426717
Fascination heb jij toevallig morgen ook Internationaal Privaatrecht?
Heb opzich alle stof + arresten + verdragen doorgenomen maar ik vind het nog steeds een vaag vak hoor..

Wilde eigenlijk nu nog wat college aantekeningen doornemen die ik op blueboard had gevonden (ben zelf niet meer naar de colleges geweest toen ik er achter kwam dat hij nog steeds letterlijk hetzelfde aan het vertellen was) maar daar heb ik nu echt geen zin meer in.. Morgenvroeg maar nog even..
pi_91437288
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
Fascination heb jij toevallig morgen ook Internationaal Privaatrecht?
Heb opzich alle stof + arresten + verdragen doorgenomen maar ik vind het nog steeds een vaag vak hoor..

Wilde eigenlijk nu nog wat college aantekeningen doornemen die ik op blueboard had gevonden (ben zelf niet meer naar de colleges geweest toen ik er achter kwam dat hij nog steeds letterlijk hetzelfde aan het vertellen was) maar daar heb ik nu echt geen zin meer in.. Morgenvroeg maar nog even..
Nee, die kon ik nog niet volgen. Lijkt me ook niet echt een boeiend vak.
pi_91438614
Is het ook niet, het is eigenlijk heel vaag en heb aan de ene kant wel zoiets van ik ken de theorie het moet lukken, en aan de andere kant echt geen flauw idee wat ze nu precies willen, en dan is de herkansing ook nog eens een mondeling :') Maar goed dan heb je al wel beter een idee wat ze willen lijkt me.. Morgenvroeg oefententamen nog maar eens doornemen :P
pi_91446162
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:18 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik sluit mij aan bij de klagers. Ik vind het redelijk maf dat ik aanstaande vrijdag een deeltentamen heb van Inleiding Strafrecht, terwijl het eindtentamen van Inleiding Strafrecht de maandag daarop is. Dan weet ik geen eens hoeveel punten ik voor dat deeltentamen heb behaald. Ik had liever Rechtsgeschiedenis op de maandag en dan een week later het eindtentamen Strafrecht.
Erasmus uni?
Is dat tentamen niet dinsdag?
pi_91452724
Weet iemand waar ik het arrest met de volgende vindplaats kan vinden? Ik neem aan niet op internet, maar ergens in de bieb ofzo?

quote:
Rb. Zutphen 19 januari 1882, W. 4829
pi_91453410
Ik heb echt zo geen zin in het tentamen, heb gewoon niet echt een idee wat ik moet verwachten..
Heb wel het gevoel dat ik wel goed geleerd heb, ken opzich alle stof wel, maar weet niet echt of ik het kan toepassen want daar heb ik mezelf niet specifiek op gericht nu..

En het feit dat we hier waarschijnlijk ratten in huis hebben helpt ook niet, die hebben me de hele nacht wakker gehouden, kan me niet eens herinneren welke uren ik wel geslapen heb en welke niet..

Naja nog maar 2 te gaan en dan is de tentamenperiode ook weer "even" voorbij..
pi_91477135
Arbeidsrecht ging wel goed naar mijn gevoel.

30 van de 40 punten op MC, 5 fout van de 26.

Bij de open vragen heb ik één stomme fout gemaakt, de verkorting van de opzegtermijn met een maand bij toestemming van het UWV, maar verder ook wel goed gescoord denk ik.
Geen referral hier.
pi_91485012
Heeft er hier iemand toevallig nog oefententamens Inleiding Strafrecht en Criminologie (EUR)? Of evt. van Rechtsgeschiedenis? Mijn dank zou groot zijn!
pi_91488308
Rechtsgeschiedenis II Romeins recht :r .
pi_91501579
Heeft iemand last minute nog een denderende Prota samenvatting? Ik heb het tentamen vanmiddag en zie het niet zitten :P
  dinsdag 18 januari 2011 @ 08:12:47 #69
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_91502101
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 07:22 schreef Kudtstudent het volgende:
Heeft iemand last minute nog een denderende Prota samenvatting? Ik heb het tentamen vanmiddag en zie het niet zitten :P
Ik heb er wel een maar ik weet niet of ie denderend is. Ik heb hem zelf weinig gebruikt. Zal ik hem pm-en?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_91502128
Yes graag! :)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 08:23:34 #71
124676 RobertoCarlos
pi_91502206
PM me maar even een emailadres, ik kan geloof ik geen bijlage versturen per pm
pi_91502273
Ge pm'd :)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 08:33:18 #73
124676 RobertoCarlos
pi_91502304
Done :) Succes!
pi_91502374
Flinke samenvatting. Volgens mij ook best denderend. Dankuwel! Moet nog lukken voor 2 uur vanmiddag om dit één of twee keer door te lezen! Als ik hem haal krijg je een biertje van me ;)
pi_91502847
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:15 schreef Cortax het volgende:
Weet iemand waar ik het arrest met de volgende vindplaats kan vinden? Ik neem aan niet op internet, maar ergens in de bieb ofzo?

Rb. Zutphen 19 januari 1882, W. 4829

Niemand die dit weet? Staatsrecht 2 gehaald overigens *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')