En wel meerdere Amerikaanse staten zitten financieel zwaar in de problemen, nog nagelaten het Quantitative easing van de federale overheid. Toch heeft de VS nog een "Crispy" triple-A credit rating. Dus volgens de credit rating agencies valt het reuze mee met California en de VS.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat moet je echt beter opletten; California heeft een tijdje terug rekeningen moeten betalen met schuldbekentenissen. Het was dus effectief niet meer liquide.
Ik weet niet, hoezo?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:25 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Goed gezien.
Zou het iets met de dollar te maken hebben denk je?
Ach ja, de ratings. Hoe zat het ook weer met de rating van Lehmans?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:33 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
En wel meerdere Amerikaanse staten zitten financieel zwaar in de problemen, nog nagelaten het Quantitative easing van de federale overheid. Toch heeft de VS nog een "Crispy" triple-A credit rating. Dus volgens de credit rating agencies valt het reuze mee met California en de VS.
Hier hebben de provincies een stuk van de motorrijtuigenbelasting, daar kennelijk nietquote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat moet je echt beter opletten; California heeft een tijdje terug rekeningen moeten betalen met schuldbekentenissen. Het was dus effectief niet meer liquide.
Staten hebben daar een enorme vrijheid in de belastingheffing. Alleen heeft de volksvertegenwoordiging in Californie een 2/3 meerderheid nodig om meer belasting te heffen en maar een gewone meerderheid om andere maatregelen te treffen (geld uit te geven) dat dat niet werkt kan een kind begrijpen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hier hebben de provincies een stuk van de motorrijtuigenbelasting, daar kennelijk niet
Dat denk ik ook ja.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:51 schreef de_ier het volgende:
Ik vind Arizona eerder de Ierland van de V.S.
Behalve dan dat Californie de 8e economie is ter wereld en diens GDP net zo groot is als die van Griekenland, Spanje, Ierland en Portugal tezamen!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:11 schreef de_ier het volgende:
Griekenland is wat de betreft de Californie van Europa. Belastingontwijken is een grote hobby daar en de regering blijft maar uitgeven meer dan wat er binnenkomt (metrolijnen, snelwegen, luchthavens, Olympische spelen, ambtenaren met 61 jaar met pensioen etc.). Gewoon structureel fout.
En vervolgens kon je als bedrijf niet je belasting betalen met die IOU'squote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is meer uit chauvinisme denk ik. En nee, ik ben niet chauvinistisch over de Euro.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:24 schreef SemperSenseo het volgende:
Nou, als ik de media mag geloven dus niet zo. De media is negatief over de Euro, en dan vooral de Britse en Amerikaanse media.
Maar het BBP/inwoner is helemaal niet zo bijzonder van Californie. Een land als Luxemburg is nog veel rijker.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:46 schreef SemperSenseo het volgende:
Behalve dan dat Californie de 8e economie is ter wereld en diens GDP net zo groot is als die van Griekenland, Spanje, Ierland en Portugal tezamen!
Dan noem je ook wel een land, qua inwoners is dat minuscuul. Vergelijk dan bijv. Palo Alto e.o. met Luxemburgquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Maar het BBP/inwoner is helemaal niet zo bijzonder van Californie. Een land als Luxemburg is nog veel rijker.
Ik kom voor Californie in 2009 uit op een BBP/inwoner van 50775. Dat zit in de buurt van Nederland (47900). Dan zijn er nog de VS (46400), Denemarken (56000), Noorwegen (79000). Luxemburg heeft een meer dan twee keer zo hoog BBP/inwoner met 105000. Alles in nominale USD.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:35 schreef tjoptjop het volgende:
Dan noem je ook wel een land, qua inwoners is dat minuscuul. Vergelijk dan bijv. Palo Alto e.o. met Luxemburg
Volgens mij is Luxemburg het rijkste land, dus zo vreemd is het niet om daar onder te zittenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik kom voor Californie in 2009 uit op een BBP/inwoner van 50775. Dat zit in de buurt van Nederland (47900). Dan zijn er nog de VS (46400), Denemarken (56000), Noorwegen (79000). Luxemburg heeft een meer dan twee keer zo hoog BBP/inwoner met 105000. Alles in nominale USD.
Liechtenstein zit er met ruim 113000 nog boven.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:01 schreef tjoptjop het volgende:
Volgens mij is Luxemburg het rijkste land, dus zo vreemd is het niet om daar onder te zitten
En Guernsey ook zekerquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Liechtenstein zit er met ruim 113000 nog boven.
Lijkt mij zo lachten om eens een 'foutje' te maken als je bij een kredietbeoordelaar werkt. "US rating A-" en op versturen drukkenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:23 schreef fedsingularity het volgende:
Fitch verlaagt rating Griekenland naar junk
AMSTERDAM - Kredietbeoordelaar Fitch heeft zijn rating voor Griekenland verlaagd naar de 'junk-status'. Dat maakte het bureau vrijdagavond bekend.
Fitch verlaagt de rating voor het Zuid-Europese land van BBB-min naar BB-plus. Daarmee geeft de beoordelaar Griekenland de status 'junk'.
Ook geeft Fitch Griekenland een negatieve outlook. Dat betekent dat de kredietwaardigheid van het noodlijdende land in de nabije toekomst nog verder omlaag kan worden bijgesteld.
Ondanks dat Griekenland de nodige vooruitgang heeft geboekt en de economische en fiscale verwachtingen heeft overtroffen, is Fitch niet positief over het land.
Fitch noemt de controle die Griekenland heeft over de enorme schuldenlast nog steeds 'zeer kwetsbaar' en de toegang die Griekenland heeft tot financiering blijft 'onzeker'.
Als je met falen, het zelfstandig kopers vinden voor hun waardepapier bedoelt, dan wel.quote:Op zondag 16 januari 2011 05:24 schreef michaelmoore het volgende:het opgehaald bedrag was slechts 1,5 miljard en komende maanden moeten ze 90 miljard ophalen, de kans dat ze falen is groot
Broekzak, vestzak.quote:Op zondag 16 januari 2011 07:47 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Als je met falen, het zelfstandig kopers vinden voor hun waardepapier bedoelt, dan wel.
Maar met hulp van de ECB, China, Japan, en wie weet zelfs de FED, wordt elke veiling een "succes".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |