tsss, das altijd nog 15 minder dan ikquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:46 schreef ThaTim het volgende:
Weet niet, haal meestal rond de 130 bij IQ-tests.
Ik weet dat Yi-Long en Papierversnipperaar t ook zijn..quote:
Nice.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:46 schreef Teal het volgende:
[..]
tsss, das altijd nog 15 minder dan ik
Das dan erg sneu.. maar bekijk het zo, Nu ben je erg slim, maar met 1 punt meer zou je een domme hoogbegaafde zijn..quote:
Sja, als je er een tpic over opent komen er mensen die t hebben op af, en dat lijken er dan al gauw veel... En dan heb je er ook nog die het overal even 'terloops' moeten vermelden..quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:48 schreef nikky het volgende:
Ik denk 90% van FOK! ( doet men voorkomen )
quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik weet dat Yi-Long en Papierversnipperaar t ook zijn..
Minst waarschijnlijk: PhP en AP..
Maar ik kan me altijd vergissen..
Ik wou de hoogbegaafdheid van alle Fok!ers absorberen zodat ik mijn huiswerk snap..quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:01 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Ik heb zo hoogbegaafd dat ik met mijn telepatie jou dit topic heb laten openen
Dit dusquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:59 schreef henkde_j het volgende:
Gelukkig niet!
Maar intelligent genoeg voor een universitaire opleiding
Er zijn tegenwoordig best veel speciale projecten voor die mensen hoor, en als die een beetje goed zijn opgezet wordt het wel weer heel erg leuk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:11 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Dit dus.
De hoogbegaafde mensen die ik ken, hebben er weinig profijt van (in de zin van: weinig begrip op school, voelt zich niet 'thuis', etc.). Ben blij met m'n IQ zoals 'ie is
Weet je het zeker?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:16 schreef Weissman het volgende:
Hoogbegaafde meld zich !!
TjilpTjilp heeft gelijk, idd vaak het geval maar daarnaast; in het dagelijkse leven komt het wel van pas, als een soort extra gereedschap, een soort plus-uitvoering van de mens zeg maar
Dit soort dingen bedoel ik nouquote:
Sorry man, maar ik ben gewoon een zure Grammar Nazi.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:21 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dit soort dingen bedoel ik noumensen staan al snel klaar om iemand die hoogbegaafd is af te rekenen op de kleinste fouten
Want hoogbegaafde mensen zijn wonderen, übermenschen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
Seedorf is intelligenter dan Yi-longquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik weet dat Yi-Long en Papierversnipperaar t ook zijn..
Minst waarschijnlijk: PhP en AP..
Maar ik kan me altijd vergissen..
quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:24 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Sorry man, maar ik ben gewoon een zure Grammar Nazi.Ik zal er op voortaan op letten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:12 schreef 92Merel het volgende:
Volgens een internet IQ-test heb ik een IQ van 137, maar dat is dus ook nog wel met een korrel zout te nemen en ook niet hoog genoeg om hoogbegaafd te zijn.
Iemand die een obsessie voor treinen heeft moet wel hoogbegaafd zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:56 schreef bosgroentensoep het volgende:
[..]
moet zeggen dat ik dit wel geloofwaardig vindt.
Ik vindt?quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:56 schreef bosgroentensoep het volgende:
[..]
moet zeggen dat ik dit wel geloofwaardig vindt.
Ik heb zo'n 9 jaar geleden een test van Mensa gedaan en kreeg toegang tot de club, maar ben niet lid gewordenquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik weet: Het flauwe antwoord is : Allemaal, en ze hebben ook een pik van 30 cm.
Maar ik was gewoon nieuwsgierig![]()
Dus? Wie? Als in: ooit een officiële test gedaan.. geen internet geneuzel..
Want??quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:33 schreef TeringHenkie het volgende:
TS haalt hoogbegaafd en autistisch door elkaar.
http://www.mensa.nl/lid-worden/doe-de-thuistestquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:23 schreef Inlognaam het volgende:
oh, post eens een testje dat ik online kan maken om te checken?
Die tests zijn trouwens vaag. Weet je waar je op moet letten bij bepaalde 'tests', dan maak je ze beter dan dat je dat niet weet. Beetje oefenen en je hebt dus grotere kans op hoogbegaafdheid.
Zeer herkenbaar. Je zegt dat je hoogbegaafd bent? Je kan niet eens vliegen!quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:21 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dit soort dingen bedoel ik noumensen staan al snel klaar om iemand die hoogbegaafd is af te rekenen op de kleinste fouten
Want hoogbegaafde mensen zijn wonderen, übermenschen
Die thuistest geeft toch alleen aan of het zin heeft om je aan te melden voor de officiële test? Of geeft ie ook een IQ-indicatie? 'In mijn tijd' was dat nog niet zo namelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
http://www.mensa.nl/lid-worden/doe-de-thuistest
[..]
Zeer herkenbaar. Je zegt dat je hoogbegaafd bent? Je kan niet eens vliegen!
Ja, je krijgt alleen te zien dat ze je uitnodigen voor een officiële test, inderdaad.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:40 schreef Sosha het volgende:
[..]
Die thuistest geeft toch alleen aan of het zin heeft om je aan te melden voor de officiële test? Of geeft ie ook een IQ-indicatie? 'In mijn tijd' was dat nog niet zo namelijk.
Ga eens KLB lezen, weet je wel beterquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:41 schreef dralion13 het volgende:
iedere fokker is toch hoogbegaafd, dat is toch 1 van de toelatingseisen
Geachte kandidaat,quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
http://www.mensa.nl/lid-worden/doe-de-thuistest
[..]
Zeer herkenbaar. Je zegt dat je hoogbegaafd bent? Je kan niet eens vliegen!
Dat vraagt om een testje. Ik ga hem even expres heel fout makenquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:43 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ja, je krijgt alleen te zien dat ze je uitnodigen voor een officiële test, inderdaad.
Maar die test is zo simpel, dat iederen die uitslag krijgt.. zo krijgen ze lekker veel testaanvragen en dus lekker veel geld binnen.
Autist!!!!!quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:44 schreef Sosha het volgende:
[..]
Dat vraagt om een testje. Ik ga hem even expres heel fout maken
Nee, de vragen zijn simpel. Niet de controle van de antwoorden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:44 schreef Sosha het volgende:
[..]
Dat vraagt om een testje. Ik ga hem even expres heel fout maken
Verkapte 'Ik wil mensen die het niet snappen zich heel dom laten voelen'-post?quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:45 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Nee, de vragen zijn simpel. Niet de controle van de antwoorden.
quote:U heeft onvoldoende vragen goed beantwoord om een betrouwbaar advies te kunnen geven. Na ongeveer een dag wordt de test weer vrijgegeven en kunt U het opnieuw proberen. Geef op elke vraag serieus antwoord en geef geen willekeurige antwoorden ("gokken").
Ach, het is Fok!. Zoiets kan ik wel zeggen zonder iemand te schaden volgens mijquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:47 schreef Sosha het volgende:
[..]
Verkapte 'Ik wil mensen die het niet snappen zich heel dom laten voelen'-post?
Geen idee. Ik ben 't niet geworden, heb de inschrijfformulieren kortgeleden eindelijk maar weggegooid... Daar ging 't me totaal niet om. Ik was gewoon benieuwd naar m'n IQ.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:51 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Wat beweegt iemand eigenlijk om lid te worden van Mensa?
Mensen die zich graag identificeren met hun intelligentie.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:51 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Wat beweegt iemand om lid te worden van Mensa?
Lezen is ook een vak, hè... Ik ben niet lid geworden. Ik wilde mijn IQ weten en heb de test gedaan. Daarna kies je pas of je lid wilt worden, als je die kans krijgt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:56 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Mensen die zich graag identificeren met hun intelligentie.
Mensen die graag huilie huilie doen omdat ze zeggen last te hebben van hun intelligentie.
En dus mensen die gewoon benieuwd zijn naar hun IQ, blijkbaar.
Owja. Weet ik 't hoe dat daar werkt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:57 schreef Sosha het volgende:
[..]
Lezen is ook een vak, hè... Ik ben niet lid geworden. Ik wilde mijn IQ weten en heb de test gedaan. Daarna kies je pas of je lid wilt worden, als je die kans krijgt.
Dank je. Wat heeft dyslexie er nou weer mee te maken?quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:59 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Owja. Weet ik 't hoe dat daar werkt.Gelukkig bestaan er ook nog stichtingen voor mensen met dyslekxsie.
Heb het maar aangepast.
Met verkeerd lezen? Doorgaans een hoop.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:00 schreef Sosha het volgende:
[..]
Dank je. Wat heeft dyslexie er nou weer mee te maken?
Losse woorden verkeerd lezen okee, maar ook tekstbegrip is een probleem..? Heeft dyslexie invloed op het zien van samenhang en het overzicht hebben?quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:02 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Met verkeerd lezen? Doorgaans een hoop.
Het heeft eigenlijk niets met dyslexie te maken, maar met haast. Ik had simpelweg het woordje "niet" in je post overgeslagen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:04 schreef Sosha het volgende:
[..]
Losse woorden verkeerd lezen okee, maar ook tekstbegrip is een probleem..? Heeft dyslexie invloed op het zien van samenhang en het overzicht hebben?
quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:02 schreef speknek het volgende:
Het is algemeen bekend dat risk one, god hebbe zijn ziel, de intelligentste fokker was.
Als je erg slim bent maar je zit in een niet erg slimme omgeving denk ik dat het me wel eens fijn lijkt om lekker ingewikkelde gesprekken te houden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:51 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Wat beweegt iemand om lid te worden van Mensa?
Daarvoor hoef je toch niet naar een dergelijke vereniging? Ik zie het meer als iets voor mensen die op zoek zijn naar een bepaalde erkenning.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:26 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Als je erg slim bent maar je zit in een niet erg slimme omgeving denk ik dat het me wel eens fijn lijkt om lekker ingewikkelde gesprekken te houden.
Waar moet je dan heen? Niet iedereen heeft een verzameling professoren, slimme leken en whizzkids om zich heen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:30 schreef Gulo het volgende:
[..]
Daarvoor hoef je toch niet naar een dergelijke vereniging? Ik zie het meer als iets voor mensen die op zoek zijn naar een bepaalde erkenning.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je zeker dat dat is wat ze drinken?quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:07 schreef rijsttafel het volgende:
Hoe zou zo'n meet gaan van dat Mensa?
"Heej John, ouwe rukker! Tijden niet gezien. Zin om te filosoferen over de snaartheorie met een glaasje C2H5OH?"
Als mensen graag over moeilijke dingen praten moeten ze maar een uitdagendere studie of baan kiezen, lijkt mij. Maarja, whatever.
Ah ja, op die manier.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:26 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Als je erg slim bent maar je zit in een niet erg slimme omgeving denk ik dat het me wel eens fijn lijkt om lekker ingewikkelde gesprekken te houden.
Of gezellig een spelletje Triviant. Ze zijn dan wel aan elkaar gewaagd.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:07 schreef rijsttafel het volgende:
"Heej John, ouwe rukker! Tijden niet gezien. Zin om te filosoferen over de snaartheorie met een glaasje C2H5OH?"
Als mensen graag over moeilijke dingen praten moeten ze maar een uitdagendere studie of baan kiezen, lijkt mij. Maarja, whatever.
Daar zit idd vaak het probleem.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:07 schreef rijsttafel het volgende:
"
Ik ken ook best veel honours studenten en die maken opvallend vaak grapjes over Scrodingers kat, de Turing test, P is NP en weet ik al niet wat...quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:23 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Ah ja, op die manier.![]()
Ik had er echt een totaal verkeerd beeld van, volgens mij.
[..]
Of gezellig een spelletje Triviant. Ze zijn dan wel aan elkaar gewaagd.
Wel echt kerels in ieder geval, pure C2H5OH.![]()
een hoog IQ wil niet altijd zeggen dat mensen ook hoge scholing hebben gevolgd.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:07 schreef rijsttafel het volgende:
Niks, hij is gewoon van fok verdwenen, ik maakte een grapje.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:12 schreef Verbal het volgende:
[..]
ik heb duidelijk iets gemist
WTF happened?
V.
Van wie ben jij nou weer een kloon ?quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:25 schreef kaima het volgende:
[..]
een hoog IQ wil niet altijd zeggen dat mensen ook hoge scholing hebben gevolgd.
Heb je soms last van een luie tong?quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:43 schreef tong80 het volgende:
Mijn laatst twee testen waren 126 en 129. Dus net niet.
Blijft er iets open voor de toekomst.
Net niet?quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:43 schreef tong80 het volgende:
Het gaat erom of je hoogbegaafd bent. En daar heeft scholing niks mee te maken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:25 schreef kaima het volgende:
[..]
een hoog IQ wil niet altijd zeggen dat mensen ook hoge scholing hebben gevolgd.
Volgens mij is 125 ondergens van hoogbegaafdheid. En het enige wat je nodig hebt om hoogbegaafd te kunnen zijn is dus een IQ boven 125. Gefeliciteerd, je bent hoogbegaafd.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:46 schreef Sosha het volgende:
[..]
Net niet?Ik heb 142 en ben ook niet automatisch hoogbegaafd, hoor. Komt meer bij kijken dan een hoog IQ. Ik heb wel eens gehoord dat 130 de ondergrens is, maar volgens mij is dat bullshit.
en toch zit je maar aan te kutten op Fok?quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:43 schreef tong80 het volgende:
Ja, er komt ook een hoge creativiteit bij kijken. Maar dat is niet te testen, dus zou praktisch niemand kunnen zeggen dat ze hoogbegaafd zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:46 schreef Sosha het volgende:
[..]
Net niet?Ik heb 142 en ben ook niet automatisch hoogbegaafd, hoor. Komt meer bij kijken dan een hoog IQ. Ik heb wel eens gehoord dat 130 de ondergrens is, maar volgens mij is dat bullshit.
Net alsof minder begaafde mensen hun tijd niet beter kunnen besteden dan door te fokkenquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:47 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
en toch zit je maar aan te kutten op Fok?doe wat met je leven
Okee, expertquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:46 schreef sciter het volgende:
[..]
Het gaat erom of je hoogbegaafd bent. En daar heeft scholing niks mee te maken.
[..]
Volgens mij is 125 ondergens van hoogbegaafdheid. En het enige wat je nodig hebt om hoogbegaafd te kunnen zijn is dus een IQ boven 125. Gefeliciteerd, je bent hoogbegaafd.
Is ook flauwekul.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:46 schreef Sosha het volgende:
[..]
Van 't Landelijk Informatiecentrum Hoogbegaafdheid.quote:Er bestaat geen éénduidige definitie van hoogbegaafdheid.
Er zijn wel vele kenmerken waardoor hoogbegaafdheid herkend kan worden. Als voorbeeld zijn er opvallende motorische, intellectuele en sociale vaardigheden zoals een uitstekende fijne motoriek, een brede interesse, een uitmuntend geheugen en het goed om kunnen gaan met oudere kinderen.
Bij het uitleggen van wat hoogbegaafdheid is gebruiken we hier het (triadisch) interdependentiemodel van Renzulli/Mönks.
Dit model gaat uit van
- 3 persoonskenmerken, te weten:
- hoge intellectuele capaciteiten (IQ hoger dan 130)
- doorzettingsvermogen om taak te volbrengen
- creativiteit = het op originele wijze oplossen of bedenken van problemen;
- 3 sociale-omgevingsfactoren, die van belang zijn voor de ontwikkeling van een hoogbegaafd kind, te weten:
- gezin
- peers (=ontwikkelingsgelijken, dit zijn niet noodzakelijk de leeftijdgenoten, maar bij hoogbegaafde kinderen oudere kinderen)
- school.
Dat doe ik pas na mijn 40ste.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:47 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
en toch zit je maar aan te kutten op Fok?doe wat met je leven
Scholing kan je IQ niet beinvloeden. En ik probeer alleen uit te leggen wat ik denk dat de term ''hoogbegaafd'' inhoud.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |