In mijn werk bij de drogistquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:25 schreef L-E het volgende:
[..]
Wat maakt moeders irritanter? En welke ervaring is dat?
Ik vind dat die moeders het dan gewoon slecht geregeld hebben. Jammer dat dat de norm lijkt te zijn. Met een goede oppas hoeft de werkgever er geen last van te hebben.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:27 schreef Ripley het volgende:
Ik heb veel werkende moeder als collega's en ik vind het wel irritant. Kinderen worden ziek, moeten opgehaald worden, de oppas is er niet etc. Daarnaast werken ze veel 4 dagen ipv 5 waardoor belangrijke vergaderingen vanwege een mamadag op andere momenten moeten worden gepland. Dus ook als leuke hardwerkende moeder is dat soms best irritant voor je collega's.
Ik besef me daarnaast wel dat er nu eenmaal kinderen geboren moeten worden en dat de combinatie met name voor vrouwen sowieso al lastig is. Dus ik vind het irritant maar begrijpelijk en mee te leven
Enkele tientallen terreur-berbertjes doen dat met mij. Kanaleneiland-Noord is dan één van de meest onaangename stukjes Nederland.quote:
Ik heb een heel realistisch beeld van de kosten die het opvoeden van een kind met zich meebrengt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als jij je uitlaat over zaken die je nauwelijks kent wel natuurlijk.
En sinds wanneer ben jij expert in het alleenstaande mama zijn?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Doe jij nooit he.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ben er nog nooit geweestquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Enkele tientallen terreur-berbertjes doen dat met mij. Kanaleneiland-Noord is dan één van de meest onaangename stukjes Nederland.
Dat ben ik niet en zal ik nooit worden. Ik word er nu alleen wel mee geconfronteerd, zodat ik mijn eigen beeld daarvan ook bijgeschaafd heb.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:29 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
En sinds wanneer ben jij expert in het alleenstaande mama zijn?
Als jij je financiën op orde hebt is een kind niet onbetaalbaarquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mwah, ken genoeg zeikerige nietmoeders die ook irritant zijn.
Dat is onbetaalbaar en een land heeft belang bij een redelijk stabiele bevolking (voor Nederland betekent dat: geen groei maar een kleine krimp).
Oh genoeg. Maar in dit geval is het Klutsie.quote:
en als je oppas ziek wordt of je kind?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:29 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik vind dat die moeders het dan gewoon slecht geregeld hebben. Jammer dat dat de norm lijkt te zijn. Met een goede oppas hoeft de werkgever er geen last van te hebben.
In dat geval zou ik je aanraden wat meer om je heen te kijken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat ben ik niet en zal ik nooit worden. Ik word er nu alleen wel mee geconfronteerd, zodat ik mijn eigen beeld daarvan ook bijgeschaafd heb.
Geen kinderbijslag, geen vergoedingen voor kinderopvang en geen kinderen gratis meeverzekerd, dan kan je het met een salaris onder de 50.000 wel vergeten denk ik zo...quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als jij je financiën op orde hebt is een kind niet onbetaalbaar
Doe dan niet alsof je er alles van weet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat ben ik niet en zal ik nooit worden. Ik word er nu alleen wel mee geconfronteerd, zodat ik mijn eigen beeld daarvan ook bijgeschaafd heb.
Toch lijkt het mij dat dat gewoon irritante vrouwen zijn/waren die misbruik maken van hun moederschap. Ik ken echt zat moeders die daar niet op die manier instaan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
In mijn werk bij de drogist![]()
Het constante gepraat over de kinderen, het midden in de werkdag melden dat ze er in de pauze niet is, want het kind komt van school (waardoor ik dus alleen in de winkel sta, wat nooit mag), kind is ziek, dus moeder komt maar gewoon niet opdagen op het werk waardoor ik dus mijn vrije dag toch moest werken omdat mijn werkgever anders in de problemen zou komen.
Mijn andere collega was met zwangerschap verlof. En toen ze terug kwam nam ze standaard iedere pauze een half uur extra pauze omdat het toch wel vermoeiend was.
Nu moet ik erbij vertellen dat ik in geval van een ziek kind nog wel coulant kan zijn, maar de rest? Kom op zeg
Dat is wel herkenbaarquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:27 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Het enige probleem bij Appie is vaak (voor mij iig) dat ik sneller grijp naar de duurdere producten, want dat is 'beter' of 'gezonder'
quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:22 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Kaviaar en Champagne bij binnenkomst
Wanneer hebben we het over verkrachtingen gehad?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:32 schreef Kluts het volgende:
[..]
In dat geval zou ik je aanraden wat meer om je heen te kijken.
Misschien dat je je beeld ook bijschaaft als het om kanker of verkrachtingen gaat dan.
Dan moet je er dus niet aan beginnen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen kinderbijslag, geen vergoedingen voor kinderopvang en geen kinderen gratis meeverzekerd, dan kan je het met een salaris onder de 50.000 wel vergeten denk ik zo...
En dan nog alle andere regelingen die er zijn.
Goed plan!quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:32 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Doe dan niet alsof je er alles van weet.
Stap even van je zelfgemaakte voetstuk en nokken met die discussie.
Zullen we het nu gaan hebben over mijn goede humeur dat al 6 dagen non stop aanwezig is?
Mijn zieke kind mag bij de oppas zijn, en als de oppas ziek wordt heeft ze haar buurvrouw standby staan, in nood.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:31 schreef Ripley het volgende:
[..]
en als je oppas ziek wordt of je kind?Daar hoef je als kidnerloze nooit mee bezig te zijn
Daarnaast is het zwangerschapsverlof ook niet handig voor je collega's.
Maar zoals gezegd, zo is het nu eenmaal en het heeft weinig zin om je er aan te ergeren.
He ja, laten we even met z'n allen helemaal geen kinderen meer krijgen, dat het echt iets wordt van de rijkenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:33 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dan moet je er dus niet aan beginnen.
Sja, imo is dat dan jammerquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen kinderbijslag, geen vergoedingen voor kinderopvang en geen kinderen gratis meeverzekerd, dan kan je het met een salaris onder de 50.000 wel vergeten denk ik zo...
En dan nog alle andere regelingen die er zijn.
Dus 40% van Nederland zou geen kinderen mogen krijgen van jou?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:33 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dan moet je er dus niet aan beginnen.
Dan werkt het niet meer om naar de Aldi te gaanquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:33 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb de neiging om bij de Aldi allemaal dingen mee te nemen die niet op m'n lijstje staan omdat het zo goedkoop is
Dat jaquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:33 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb de neiging om bij de Aldi allemaal dingen mee te nemen die niet op m'n lijstje staan omdat het zo goedkoop is
Strak plan welquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus 40% van Nederland zou geen kinderen mogen krijgen van jou?
Jij vind dat ik hierin ongenuanceerd ben, terwijl jij dat over ALLE andere onderwerpen die iemand ovor het hoofd kunnen stoten zelf ook bent. En je sleept dat soort dingen erbij om dan een punt te maken terwijl je geen idee hebt waar je het over hebt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wanneer hebben we het over verkrachtingen gehad?
En kanker zie ik van heul dichtbij, dank je. Dat tast mijn onderscheid tussen vrije meningsuiting en de behandeling van een vreselijke ziekte niet aan, dank je.
Nou ja, dat ene pak chocoladevla van 45 cent zal me niet nekken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:34 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dan werkt het niet meer om naar de Aldi te gaan
Dat wil ik wel van je aannemenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:32 schreef L-E het volgende:
[..]
Toch lijkt het mij dat dat gewoon irritante vrouwen zijn/waren die misbruik maken van hun moederschap. Ik ken echt zat moeders die daar niet op die manier instaan.
Daar zit wat inquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, dat ene pak chocoladevla van 45 cent zal me niet nekken.
Juist dat laatste. Ik doe dat soort dingen ook niet, maar kinderen zijn gruwelijk duur. Zeker als je het een beetje goed wil aanpakken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Sja, imo is dat dan jammerIk koop ook geen huisdieren als ik ze niet kan betalen. Waarom moet dat met kinderen (die je ook nog eens niet zomaar weg kan doen) wel zo zijn?
CLquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, die ene pak chocoladevla van 45 cent zal me niet nekken.
Al stond er gister een vrouwtje voor me dat echt de centen aan het tellen was, vond ik eigenlijk wel sneuquote:
Als ik er financieel niet voor kan zorgen begin ik er niet aan. Terwijl ik een heel sterke kinderwens heb.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus 40% van Nederland zou geen kinderen mogen krijgen van jou?
Ja maar, Vla.. Dat hoort er gewoon bij vind ik hoor..quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, dat ene pak chocoladevla van 45 cent zal me niet nekken.
Op de juiste manier, brengen ze alleen geld opquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Juist dat laatste. Ik doe dat soort dingen ook niet, maar kinderen zijn gruwelijk duur. Zeker als je het een beetje goed wil aanpakken.
Wat bedoel je met die laatste zin? Wat is 'goed aanpakken' en waarom is dat duurder?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Juist dat laatste. Ik doe dat soort dingen ook niet, maar kinderen zijn gruwelijk duur. Zeker als je het een beetje goed wil aanpakken.
En waarom zou je het dan doen als je bij voorbaat al weet dat het niet kan zonder financiële hulp?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helaas weet ik hoe het voelt, voor het naar de supermarkt gaan, moeten kijken voor hoeveel dagen je eten kan halenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Al stond er gister een vrouwtje voor me dat echt de centen aan het tellen was, vond ik eigenlijk wel sneu
Bullshitquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:36 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Op de juiste manier, brengen ze alleen geld op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |