FhF leek mij juist weer niet de plek omdat het niet om een Fokker gaat. Meer openheid van zaken zonder persoonsgegevens te geven.. eehh... huurachterstand, vonnis van de rechter, uithuiszetting staat (zeer snel!) op de agenda. Laatste maanden ver onder minimum geleefd qua inkomen (800 ongeveer) en nu aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Waar kan ze aankloppen, wat kan ze doen, ik denk dat het voor Fokkers online erg lastig is om mee te denken zonder daadwerkelijk inzage in papieren enz. Dat is namelijk ook het probleem waar ik hier in Utrecht tegenaan loop. Ik kan structureel weinig doen vanwege de afstand. Wie weet is er iemand in Arnhem of omgeving die ook wel eens met dit bijltje heeft gehakt, of juist iemand die werkt in die sociale factor en weet waar ze moet zijn. Iemand die gewoon eens inzage kan doen en kan kijken wat de mogelijkheden zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Toch is [WGR] er niet echt de plek voor. Ik stel voor je topic te verhuizen naar FVF of je geeft hier (zonder persoonsgegevens) meer openheid van zaken zodat iedereen kan meedenken.
Je krijgt 'm van me terug, want dit is niet iets voor FHF. En zonder in details te treden, zullen er toch wel mensen zijn in WGR die weten waar je - in z'n algemeenheid - in dit soort gevallen kunt aankloppen? Ik weet dat diverse dingen op gemeentelijk niveau geregeld zijn (en dus voor elke gemeente verschillend), maar er moét iets zinvols over op te merken zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Toch is [WGR] er niet echt de plek voor. Ik stel voor je topic te verhuizen naar FVF of je geeft hier (zonder persoonsgegevens) meer openheid van zaken zodat iedereen kan meedenken.
Ik verhuis wel meequote:Op woensdag 5 januari 2011 09:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je krijgt 'm van me terug, want dit is niet iets voor FHF. En zonder in details te treden, zullen er toch wel mensen zijn in WGR die weten waar je - in z'n algemeenheid - in dit soort gevallen kunt aankloppen? Ik weet dat diverse singen op gemeenteniveau geregeld zijn (en dus vopor elke gemeente verschillend), maar er moét iets zinvols over op te merken zijn.
(Ireth, excuses voor de topicvoetbal)
Aan dat vonnis an sich niet nee, maar heeft ze geen optie's om alsnog die aanvullende bijstandsuitkering te krijgen? Daarmee zou de huurachterstand namelijk al een heul end, zoniet volledig ingelopen kunnen worden. Dat soort dingen dus. Ik probeer vanaf een afstand mee te denken, maar echt helpen lukt me niet omdat ik hier zit en zij daar...quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:22 schreef Scorpie het volgende:
Als dat vonnis van de rechter er ligt lijkt het mij zeer lastig daar wat aan te doen.
Zonder meer details (waar er nu wel íets meer van in staan) is er gewoon niets zinnigs over te zeggen en is het gewoon een oproepje waar FOK! niet voor bedoeld is. Ik laat 'm nu open, maar ik blijf de informatie vrij karig vinden. Ik neem aan dat de vriendin van TS écht hulp wil.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je krijgt 'm van me terug, want dit is niet iets voor FHF. En zonder in details te treden, zullen er toch wel mensen zijn in WGR die weten waar je - in z'n algemeenheid - in dit soort gevallen kunt aankloppen?
Wat tof van je!quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:25 schreef motorbloempje het volgende:
ik werk bij een corporatie in de buurt van Nijmegen/Arnhem.. kan er wel even naar kijken eventueel?
Wat voor informatie? Ik ben hier zelf (GZD!) niet bekend mee, maar wat voor informatie zou ik kunnen geven waar Fokkers op afstand iets mee zouden kunnen? Dan kan ik bij haar ook de meer gerichtere informatie navragen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zonder meer details (waar er nu wel íets meer van in staan) is er gewoon niets zinnigs over te zeggen en is het gewoon een oproepje waar FOK! niet voor bedoeld is. Ik laat 'm nu open, maar ik blijf de informatie vrij karig vinden. Ik neem aan dat de vriendin van TS écht hulp wil.
edit: gezien de laatste post, wil ze dat echt. Ireth: geef gewoon alle info die je kunt geven en misschien dat er mensen zijn die ingangen hebben op basis van die informatie.
Enige mogelijkheid om huisuitzetting te voorkomen: volledige schuld vandaag of morgen voldoen. Dat is tenminste wat ik heb begrepen van mn buurjongen, die thuis was toen de deurwaarder het huis leeg kwam halen. En dus letterlijk alles leeggehaald en afgevoerd werd. Hij kreeg kennelijk de keuze nog.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:34 schreef motorbloempje het volgende:
Een huisuitzetting op deze termijn kan denk ik niet meer voorkomen worden.
Vaak is het zo dat als mensen (en ja, die drempel is heel hoog, vooral als je het écht geprobeerd hebt en het niet meer kunt) bij tijds aan de bel trekken bij een corporatie door uit te leggen wat de situatie is en dat er een huurachterstand op stapel staat, dat de corporaties alles in het werk stellen om mee te denken en de boel op te lossen.
Ondanks het begrip van de drempel is het alleen wel lastig werken met mensen die de boel blijven negeren/geen contact opnemen en wachten tot het bedrag té hoog is om te negeren van de kant van de corporatie.
Een corporatie is ook een bedrijf, en ondanks dat het zich in de sociale sector bevindt, heeft dat ook zo zijn grenzen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat mensen die (al is het niet HUN schuld) de huur niet betalen en mogen blijven wonen, dat is niet eerlijk tegenover wel betalende huurders.
Maargoed.
Wat ze kan proberen om een bewindvoerderte vinden of uiteraard de schuldhulpverlening in te schakelen. Contact op te nemen met de gemeente en daar een noodkreet te plaatsen als het ware is de beste optie. Vaak kunnen gemeenten in overleg met andere instanties nog wel de laatste handvatten aan proberen te geven... zoals bovengenoemde schuldhulpverlening.. en daar kan ze dan het beste NU heen gaan..
Hangt helemaal af van de situatie, schuld, woningcorporatie, huurder en eventueel incassobureau/deurwaarderquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:14 schreef Inlognaam het volgende:
Enige mogelijkheid om huisuitzetting te voorkomen: volledige schuld vandaag of morgen voldoen. Dat is tenminste wat ik heb begrepen van mn buurjongen, die thuis was toen de deurwaarder het huis leeg kwam halen. En dus letterlijk alles leeggehaald en afgevoerd werd. Hij kreeg kennelijk de keuze nog.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:12 schreef Ireth het volgende:
Ze heeft net contact gehad met iemand van de sociale dienst. (Aanvullende) bijstand krijgt ze niet..
Bijstand voor een alleenstaande is pakweg 650 euro, incl. vakantiegeld.quote:Op woensdag 5 januari 2011 08:55 schreef Ireth het volgende:
Laatste maanden ver onder minimum geleefd qua inkomen (800 ongeveer) en nu aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.
Alleenstaande ouder (21-65 jaar) ¤ 1123,35quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:10 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Bijstand voor een alleenstaande is pakweg 650 euro, incl. vakantiegeld.
Welke aanvullende bijstand had ze in gedachte, dan? Een langdurigheidstoeslag?
2700 euro....quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:41 schreef ElisaB het volgende:
Weten we al om wat voor bedrag het gaat?
TS was op schoenenjacht met dochterlief, die kwam weer eens uit school met het zoveelste paar kapotte schoenen...quote:
Ik had nergens gelezen dat er ook nog kinderen in het spel zijn en ging, tot nu toe, met Gia uit van een alleenstaande. Niet geheel onbelangrijk detail bij een huisuitzettingquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:16 schreef Ireth het volgende:
[..]
Alleenstaande ouder (21-65 jaar) ¤ 1123,35
Bron
Haar eigen inkomen was rond de 800 de afgelopen maanden, dat had aangevuld moeten/kunnen worden dmv een bijstandsuitkering. Hoe het zover heeft kunnen komen? Daar heeft de (inmiddels) ex-man ook een rol in gespeeld, maar die is hem inmiddels gesmeerd en zij zit met de puinhoop....
Inderdaad. Ik had nergens gelezen dat zij kinderen heeft. Dan is het bedrag voor bijstand uiteraard hoger.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik had nergens gelezen dat er ook nog kinderen in het spel zijn en ging, tot nu toe, met Gia uit van een alleenstaande. Niet geheel onbelangrijk detail bij een huisuitzetting
En ze heeft geen kennissen / vrienden etc waarbij ze even terrecht kan om dit bedrag te lenen?quote:
Het betreffende kind is 16, had die in gedachten eerlijk gezegd even niet meegenomen als zijnde kind in mijn uitleg, denk bij kind al snel aan kleinere kinderen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik had nergens gelezen dat er ook nog kinderen in het spel zijn en ging, tot nu toe, met Gia uit van een alleenstaande. Niet geheel onbelangrijk detail bij een huisuitzetting
En is ze nou al naar de gemeente en woningcorporatie geweest? Ze moet zich ook niet te makkelijk naar de slachtbank laten leiden natuurlijk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:00 schreef Ireth het volgende:
[..]
Het betreffende kind is 16, had die in gedachten eerlijk gezegd even niet meegenomen als zijnde kind in mijn uitleg, denk bij kind al snel aan kleinere kinderen.
Laatste update: zij is met kind tijdelijk bij vriendin ingetrokken, gedeeltelijke inboedel is her en der opgeslagen (bij die wat in de schuur, bij die wat in de schuur) en morgen volgt de ontruiming...
Misschien ten overvloede, maar laat ''r dr wel voor zorgen dat echt dierbare dingen alvast veilig weg zijn. Ik heb gezien hoe ze omgingen met de spullen van mijn buren destijds en dat was niet echt vriendelijk te noemen. Wordt in een container gedonderd en daar kun je pas bij na het betalen van een x-bedrag.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:00 schreef Ireth het volgende:
[..]
Het betreffende kind is 16, had die in gedachten eerlijk gezegd even niet meegenomen als zijnde kind in mijn uitleg, denk bij kind al snel aan kleinere kinderen.
Laatste update: zij is met kind tijdelijk bij vriendin ingetrokken, gedeeltelijke inboedel is her en der opgeslagen (bij die wat in de schuur, bij die wat in de schuur) en morgen volgt de ontruiming...
't Is goed dat ze de spullen opslaat. Moet ze wel ouwe rommel in huis zetten, want volgens mij kun je het niet hardmaken dat je in een woning met een puber van 16 geen computer hebt, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:00 schreef Ireth het volgende:
[..]
Het is een huisuitzetting, geen beslaglegging.quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:34 schreef Gia het volgende:
[..]
't Is goed dat ze de spullen opslaat. Moet ze wel ouwe rommel in huis zetten, want volgens mij kun je het niet hardmaken dat je in een woning met een puber van 16 geen computer hebt, bijvoorbeeld.
Verder vraag ik me nog steeds af hoe het zit met de alimentatie. Die pa moet nog steeds betalen voor die 16-jarige. Is toch zo'n 250 euro of zo.
Dat vraag ik me af met een dergelijke schuld. 't Is niet zo ontzettend veel, maar ik gok dat de woningbouw toch geld wil zien.quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:39 schreef Inlognaam het volgende:
Het is een huisuitzetting, geen beslaglegging.
Waarom moet dat in veiligheid als het geen beslaglegging is?quote:De studieboeken van het kind zou ik ook wel even elders brengen. Dat soort dingen...en juwelen en dergelijke. Kun jehet niet betalen, zal het mogelijk tzt openbaar verkocht worden en nadat het in de container is verdwenen kom je dr echt niet meer bij.
De woning moet leeg opgeleverd worden. Dat is wat anders dan beslaglegging, waarbij de boedel in de woning zelf verkocht kan worden. Eenmaal leeggehaald zal alles opgeslagen worden en ook hier zitten weer flinke kosten aan. Je kan niet meer aan je spullen komen totdat er een x bedrag betaald is. Ook de containerverhuur, opslag ed wil namelijk graag betaald worden en de boedel dient daarvoor waarshcijnlijk als zekerheid en als het uiteindelijk te lang gaat duren is er best kans dat het alsnog executoriaal verkocht gaat worden of misschien zelfs vernietigd wordt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af met een dergelijke schuld. 't Is niet zo ontzettend veel, maar ik gok dat de woningbouw toch geld wil zien.
[..]
Waarom moet dat in veiligheid als het geen beslaglegging is?
Maar goed, ze haalt de belangrijkste zaken uit huis, dat is in elk geval al goed.
Zoveel is dat nu ook weer niet. Weet jij wel zeker dat dit alle schuld is?quote:
Denk dat ze al maanden haar kop in het zand steekt. Niet slim maar ook niet helemaal onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:26 schreef Piles het volgende:
[..]
En is ze nou al naar de gemeente en woningcorporatie geweest? Ze moet zich ook niet te makkelijk naar de slachtbank laten leiden natuurlijk.
Zeker niet onbegrijpelijk, maar wel het beste wat Ireth nu kan doen: zorgen dat ze hulp gaat zoeken. Er zijn genoeg instanties hiervoorquote:Op donderdag 6 januari 2011 01:26 schreef Staal het volgende:
Denk dat ze al maanden haar kop in het zand steekt. Niet slim maar ook niet helemaal onbegrijpelijk.
Zonde dat ze niet aan de bel heeft gehangen bij maatschappelijk werk.
Denk dat het wel iets meer is met een schuld van 2700quote:Op donderdag 6 januari 2011 03:00 schreef Ronaldsen het volgende:
Nog nooit gehoord dat je al na 3 maanden huurachterstand uitgezet wordt.
Nare situatie, maar ik vrees dat je vriendin niet assertief genoeg geweest is, met het zoeken naar hulp
Idd, maar het punt om een betalingsregeling te treffen is al een tijdje voorbij, als ze vandaag gaan ontruimen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 08:28 schreef lezzer het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat je voor 2700 euro huurachterstand geen betalingsregeling kunt treffen.
Het was geen advies, maar een suggestie. En de schuld was toen nog niet bekend.quote:WSNP wordt wel heel snel geadviseerd hier, maar voor ¤2700,- kom op zeg. Er zijn hele massa's mensen die meer schuld hebben bij Wehkamp.
Update TS?quote:
Ja, ach. Iets met zeven maanden huurachterstand en alle gelegenheid om wat te regelen denk ik.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:57 schreef Staal het volgende:
[..]
Update TS?
Best lullig dat het voor iemand vandaag zo'n inktzwarte dag is.
Kennelijk is het voor TS ook niet meer interessant.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:22 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, ach. Iets met zeven maanden huurachterstand en alle gelegenheid om wat te regelen denk ik.
Als je ontruimt+inwonend bij vriendin opgelost vindtquote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:35 schreef Staal het volgende:
[..]
Kennelijk is het voor TS ook niet meer interessant.
Het zal wel opgelost zijn.
Tja, ik had vele opties voor je maar ik krijg een beetje het gevoel dat dit andermaal iemand is die zaken teveel op zijn beloop heeft gelaten ( ongeacht of dit nu wel of niet haar fout is) en nu dus gezien de ernst van uitzetting en al wat niet meer, nog hoopt op een reddingsboei terwijl bijna alles al in kanen en kruiken is als het gaat om het woord bij de daad te voegen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:12 schreef Ireth het volgende:
Ze heeft net contact gehad met iemand van de sociale dienst. (Aanvullende) bijstand krijgt ze niet.. en de huisuitzetting is voor morgen gepland![]()
* Ireth is lichtelijk lamgeslagen nu....
Ben echt benieuwd of er oplossingen zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:11 schreef Ireth het volgende:
Voedertijd en spitsuur hiero, zal later vanaaf even uitgebreid reageren en updaten!
Ik heb Eliza net in een prive berichtje wat meer uitleg gegeven over het hoe en wat. Laten we het er maar op houden dat ik gisteren letterlijk de gornd onder mijn voeten vandaan heb voelen vallen (op medisch gebied) en daar weer een beetje houvast in heb gekregen. Heb gisteren eigenlijk de hele dag min of meer op de automatische piloot geleefd (overleefd) en als een kip zonder kop de dag doorgekomen. De grond is inmiddels (na arts bezoek) iets stabieler geworden, maar helemaal houvast is er nog nietquote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:21 schreef Staal het volgende:
Ik reageerde wat bot omdat ik zag dat je heel erg laat wel in andere topics reageerde. Sorry.
Snap het nu beter in ieder geval.
Wens je vriendin veel sterkte en ze zal je morele steun echt nog wel flink kunnen gebruiken. Het lijkt me niet mals wat ze doormaakt.
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:48 schreef Ireth het volgende:
Iemand die ik ken (omg. Arnhem) zit momenteel in diepe shit. Er staat (na een echtscheiding van een lul van een vent)
Toch wel aardig van die lul dat hij haar heeft geholpen met het leeghalen van de woning.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:10 schreef Ireth het volgende:
De hele woensdagavond, nacht en donderdag ochtend is mijn vriendin met haar exman en een vriendin van haar ter plekke bezig geweest om alles uit huis te halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |