abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90865353
Eigelijk is het zonde van m'n tijd in dit trolltopic, maar ik heb nog niet veel economiestudenten belastingkantoren zien openen.

Daarentegen heb ik wel veel kleine webdesignbedrijfjes geopend zien worden. Mensen die eigen CMS'jes gingen schrijven om veel sites tegelijkertijd te kunnen verkopen. Mensen die als programmeur in dienst gingen voor 16 uur per week. Er is dus veel mogelijk.
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:40:56 #32
177885 JoaC
Het is patat
pi_90865369
Mensen die denken dat exacte wetenschappen perse moeilijker zijn :')
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_90865402
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 23:56 schreef ecktebaas het volgende:
Samenvatting: Ik studeer beta en vind het jammer dat ik voor deze moeilijke studie heb gekozen en nu zoveel lol kan hebben als een alphastudent omdat ik veel meer moet leren. En mensen denken dat ik alles kan repareren.
Terechte klacht.
life goes by...
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:43:39 #34
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_90865433
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:40 schreef fonsoy het volgende:
Eigelijk is het zonde van m'n tijd in dit trolltopic, maar ik heb nog niet veel economiestudenten belastingkantoren zien openen.

Daarentegen heb ik wel veel kleine webdesignbedrijfjes geopend zien worden. Mensen die eigen CMS'jes gingen schrijven om veel sites tegelijkertijd te kunnen verkopen. Mensen die als programmeur in dienst gingen voor 16 uur per week. Er is dus veel mogelijk.
Ken zat medestudenten die naast hun studie een bedrijfje hebben hoor :Y. Ook begrijpelijk, je kan het geleerde vaak ook meteen toepassen in jouw bedrijf.

[ Bericht 1% gewijzigd door o.us op 05-01-2011 00:44:33 ]
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:45:30 #35
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_90865487
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:38 schreef RacerDKB het volgende:
Maarja, ik zeg niet dat TS het makkelijk heeft, maar zoals hij het in de OP omschrijft slaat werkelijk nergens op :')

Zit liever de hele week op de universiteit met wat diversiteit, soms een college, dan lekker knippen en plakken voor een maquette, in plaats van een jaar lang elke week alleen colleges en thuis zelfstudie.
Boeieuh. Liever een beetje studeren, veel zuipen en veel centjes verdienen dan zielig zijn, 5 dagen per week in een duf hol zitten en sommen te maken om later een paar duizend euro per maand te pakken.

Als bètastudenten het zwaar hebben en zielig zijn, dan hebben ze daar zelf voor gekozen. Prima.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_90865633
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:03 schreef Steengeyl het volgende:
Het is 'bèta, niet béta.
Het is Βήτα
pi_90865682
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 00:51 schreef superdrufus het volgende:

[..]

Het is Βήτα
Ook fout..---> βητα
pi_90865684
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:14 schreef Marie30 het volgende:
Denken dat accountants wel gewaardeerd worden. Niet hoor, man! :{w
Baas boven baas hé

Was laatst op zo een accountantskantoor, de manager liep de ict-ers wel af te kraken zeg
''Dat zijn de nerdjes die in een donkere kamer de hele dag programmeren..'' _O-
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:58:54 #39
177885 JoaC
Het is patat
pi_90865791
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:53 schreef xminator het volgende:

[..]

Baas boven baas hé

Was laatst op zo een accountantskantoor, de manager liep de ict-ers wel af te kraken zeg
Helemaal gelijk, wie gaat er dan ook controleren of een proces goed verloopt....

Stelletje nerds die ICT'ers
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_90866073
quote:
Baas boven baas hé

Dit.
intergalactic
  woensdag 5 januari 2011 @ 01:12:38 #41
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_90866122
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 00:34 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

TS overdrijft, ik overdrijf terug.

En kan me niet interesseren wat jouw BSA is, TS heeft het over TU studies en van de mensen die ik ken die bijvoorbeeld Bouwkunde of Industrieel ontwerpen doen is de BSA 30 van de 60.

Bovendien bedoel ik niet dat ik het moeilijker hebt, TS moet het alleen niet onderwaarderen zoals hij overduidelijk wel doet.

Maargoed, ik ken je, en ik weet dat je mij niet mag. Vandaar dat je waarschjinlijk mij wel persoonlijk aanvalt en TS niet met zijn TT waarin letterlijk staat ''Het harde leven van een Bètastudent'' en wel tegen mij.
Ik verwacht een gevat antwoord van je terug.

[..]

Gefeliciteerd, je hebt er aanleg voor.
Je kan ook aanleg hebben voor een technische studie en ook maar 5% tijd er in steken vergeleken met een andere student.
IO een betastudie noemen, die lapzwanzen krijgen 0,0 wiskunde. Op alle tu's is het bsa voor zover ik weet 30 ects en dat is best te doen. Als ts beweert dat ie er 45 moet is ie dus hbo'er en mag ie helemaal niet klagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fenomeno op 05-01-2011 01:20:53 ]
  woensdag 5 januari 2011 @ 01:19:55 #42
303996 Saarbarbaar
Panic Chaos Disaster ^^
pi_90866280
Wat een lang lulverhaal :') tl;dr

Dan doe je toch geen beta-studie? Is het nou zo moeilijk of wat?.. :')
Life is crap. And then you die ._.
pi_90866883
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:19 schreef Saarbarbaar het volgende:
Wat een lang lulverhaal :') tl;dr

Dan doe je toch geen beta-studie? Is het nou zo moeilijk of wat?.. :')
was de wereld maar zo simpel he
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_90867691
De OP is precies de reden waarom ik vorig jaar als middelbaar-scholier met een N&T profiel lekker voor een studie Economie heb gekozen. :)
Play hard, go pro.
pi_90867715
Doe twee studies, dan kun je én een technische achtergrond hebben én een economische achtergrond. Economie is knettersimpel voor een beta dus je fietst er echt zo doorheen.
pi_90867738
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:35 schreef Knuck-les het volgende:
Daarom econometrie. Best of both worlds.
Econometristen hebben meestal een vrij matig economisch denkniveau vind ik. Economie en econometrie zijn echt andere takken van sport. Dat econometrie bestaat komt omdat de meeste economen hopeloos falen met wiskunde.
  woensdag 5 januari 2011 @ 03:17:59 #47
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_90867747
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 03:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
Doe twee studies, dan kun je én een technische achtergrond hebben én een economische achtergrond. Economie is knettersimpel voor een beta dus je fietst er echt zo doorheen.
Mensen die al een moeilijker studie dan economie hebben gedaan moeten er nog maar eentje doen om niet gepest te worden door iemand die wel economie deed? :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_90867753
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 03:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hoe moet je in godsnaam twee studies gaan financieren als je geen rijke ouders hebt?
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  woensdag 5 januari 2011 @ 03:18:42 #49
pi_90867754
TS heeft best wel een punt. Helaas worden mensen zelden echt beloond naar prestatie.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_90867772
quote:
9s.gif Op woensdag 5 januari 2011 03:18 schreef Chowi het volgende:

[..]

Hoe moet je in godsnaam twee studies gaan financieren als je geen rijke ouders hebt?
Ik heb ooit van iemand gehoord dat je maar één keer collegegeld hoeft te betalen en dat dat je dan gewoon twee studies kunt doen.
Play hard, go pro.
pi_90867783
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 03:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:Mensen die al een moeilijker studie dan economie hebben gedaan moeten er nog maar eentje doen om niet gepest te worden door iemand die wel economie deed? :')
Er zijn redelijk wat mensen hier in Rotterdam die in Delft een technische studie doen en in Rotterdam economie studeren. Zelf heb ik ook een technische achtergrond en ik ben blij dat ik er voor gekozen heb ook nog economie te gaan studeren.
pi_90867787
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 03:20 schreef Aethereal het volgende:Ik heb ooit van iemand gehoord dat je maar één keer collegegeld hoeft te betalen en dat dat je dan gewoon twee studies kunt doen.
Dat klopt. :) Gaat helaas wel veranderen als ik het goed begrepen heb.
pi_90867817
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 03:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
TS heeft best wel een punt. Helaas worden mensen zelden echt beloond naar prestatie.
Daar kunnen economen je alles over vertellen. Veel belangrijker is de macht die je op de arbeidsmarkt hebt. Zaken als onderhandelingspositie en of je iets 'maakt' waar klanten veel geld voor over hebben hebben veel meer invloed op je beloning dan prestatie als in uren werken.
  woensdag 5 januari 2011 @ 03:26:32 #54
pi_90867818
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 03:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er zijn redelijk wat mensen hier in Rotterdam die in Delft een technische studie doen en in Rotterdam economie studeren. Zelf heb ik ook een technische achtergrond en ik ben blij dat ik er voor gekozen heb ook nog economie te gaan studeren.
Dat was mijn vraag niet. Dat het kan weet ik, alles kan. Mijn punt is dat de maatschappij zo is ingericht dat degenen met de zwaardere studies daar niet naar beloond worden.
  woensdag 5 januari 2011 @ 03:27:21 #55
pi_90867823
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 03:26 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daar kunnen economen je alles over vertellen. Veel belangrijker is de macht die je op de arbeidsmarkt hebt. Zaken als onderhandelingspositie en of je iets 'maakt' waar klanten veel geld voor over hebben hebben veel meer invloed op je beloning dan prestatie als in uren werken.
Economen maken niets. Dat doen wetenschappers en technici voor ze. Economen verkopen slechts.
pi_90867835
quote:
2s.gif Op woensdag 5 januari 2011 03:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Economen maken niets. Dat doen wetenschappers en technici voor ze. Economen verkopen slechts.
Niet mee eens. Economen kunnen keuzeproblemen in een omgeving van schaarste oplossen, dilemma's die veelvuldig ten grondslag liggen aan technische projecten.
  woensdag 5 januari 2011 @ 03:32:59 #57
pi_90867854
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 03:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Niet mee eens. Economen kunnen keuzeproblemen in een omgeving van schaarste oplossen, dilemma's die veelvuldig ten grondslag liggen aan technische projecten.
Maar ze produceren zelf niets. Ze handelen in producten en kennis die van anderen afkomstig is. En ze lossen problemen op ja, ook mooi natuurlijk.
pi_90867864
quote:
6s.gif Op woensdag 5 januari 2011 03:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Maar ze produceren zelf niets. Ze handelen in producten en kennis die van anderen afkomstig is. En ze lossen problemen op ja, ook mooi natuurlijk.
Waarin verschilt het maken van maatschappelijk kosten/baten analyse van het maken van een technisch ontwerp? Beide zijn het optimalisatieproblemen. Zeker in het gebied (Transporteconomie en Logistiek) waar ik mij mee bezig hou is de overgang met Civiele Techniek heel vaag.
pi_90867873
Toen ik net een paar maanden op het gymnasium zat, werd mij al duidelijk dat economen vroeg of laat tot de grootste faalhazen van de mensheid zouden gaan behoren.
pi_90867879
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 03:36 schreef MotorCitySoul het volgende:
Toen ik net een paar maanden op het gymnasium zat, werd mij al duidelijk dat economen vroeg of laat tot de grootste faalhazen van de mensheid zouden gaan behoren.
Hoe kon je dat weten? De economielesjes op de middelbare school zijn namelijk volslagen anders dan op de universiteit. :) Het wordt op de universiteit zelfs als een pre gezien als je geen economie hebt gehad op de middelbare school.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')