abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2011 @ 18:27:55 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90845366
quote:
Hier en daar duiken er af en toe topics op over wijn hier in CUL.
Laten we proberen om al deze topics te bundelen in het grote wijntopic.

Vraag je je af wat voor wijn bijv. bij welk gerecht zou passen of wil je ons mee laten beleven in een prachtige fles rode wijn waar je gisteravond van genoten hebt...plaats het hier.
Voor de Fok!kers die werkelijk niets van wijn weten maar er maar al te graag iets over willen leren, hierbij een wiki link over wijn
Verder zijn er Fok!kers onder ons met een behoorlijke kennis van wijn die je graag wegwijs maken en je aan de hand nemen op de ontdekkingstocht door de wondere wereld van wijn.

Maar natuurlijk valt er nog zo veel meer te genieten met wijn uit alle uithoeken van de wereld
Kortom, wijnliefhebbers verenig u en barst maar los..
Wie maakt er een mooie OP?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90846476
mooie Op zou leuk zijn idd :P

iemand die handig is met photoshop oid?
hardcoholic
pi_90847996
ik hoop dat er niet alleen mooie plaatjes in de OP komen, maar ook handige informatie als 'wat voor glazen moet ik gebruiken voor mijn witte burgundy' en 'wat is de ideale drink temperatuur voor een tokaji' :P

Of is dat meer voor een fok-wijn-wiki?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:45:52 #4
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_90852920
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:23 schreef devzero het volgende:
ik hoop dat er niet alleen mooie plaatjes in de OP komen, maar ook handige informatie als 'wat voor glazen moet ik gebruiken voor mijn witte burgundy' en 'wat is de ideale drink temperatuur voor een tokaji' :P

Of is dat meer voor een fok-wijn-wiki?
Nee, dit lijken mij prachtige vragen om over te discusseren op dit topic...prima voorzet Devzero!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_90854548
Heeft er iemand misschien interesse om een kistje van zes flessen Domaine Pierre Fil (een Minervois) uit 1998 over te nemen? Prijs: 40 euro inclusief verzenden
blub blub
  Moderator woensdag 5 januari 2011 @ 11:49:25 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_90874884
Waarom wil je het verkopen?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_90876346
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:11 schreef nielsgeode het volgende:
Heeft er iemand misschien interesse om een kistje van zes flessen Domaine Pierre Fil (een Minervois) uit 1998 over te nemen? Prijs: 40 euro inclusief verzenden
Corbières - Domaine Pierre Fil - Cuvée Elisyces
Jaartal: 1998 Houdbaar tot: 2005
Wit, rood, rosé, dessert: rood
Soort wijn: volle, fruitige, aromatische rode wijn
Land van herkomst: Frankrijk
Producent: Pierre Fil te Mailhac (vlakbij Minerve) - France
Herkomst: Corbières A.C.
Streek: Languedoc
Te koop bij: Gastrovino
Prijs in ¤: ¤ 17,45
Prijs per doos: ¤ 16,93
Soort aanbieding: Staffelkorting oplopend van 3% tot 10% vanaf 12 flessen assorti tot 120 flessen assorti..
Proefnotitie: Op het etiket staat dat deze wijn uit de Franse Minervois komt. Laat u echter door deze vaststelling niet beïnvloeden. Dit is een grote wijn, die men tijdens de voortreffelijke oogst 1998 heeft kunnen maken, door de optimaal gerijpte druiven met de hand te selecteren en apart te houden voor deze supercuvée. Deze wijn begint zich nu in volle glorie te openbaren. Van alles is er héél veel; kleur, geur en smaak. Deze wijn kan wedijveren met menige 'Cru Classé' uit de Médoc. Een aanrader. Serveertemperatuur 16ºC. tot 18ºC.

Hoop dat ze nog goed zijn :P gegevens komen van 1 of andere wijnwebsite waar ik de naam ff niet meer van weet btw
hardcoholic
  Moderator woensdag 5 januari 2011 @ 13:07:56 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_90877684
Over een maandje rij ik naar de Elzas. Iemand met aanraders uit die streek?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_90880263
quote:
5s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:49 schreef UIO_AMS het volgende:
Waarom wil je het verkopen?
Omdat ik destijds teveel ingekocht had en ik ze naast alle andere wijnen die ik nog heb liggen (ik schat een fles of 50 die binnen 1-2 jaar op moeten) zelf gewoon niet meer op krijg. Ze zijn nu nog lekker maar lang kan je ze niet meer bewaren denk ik.
blub blub
pi_90880304
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:07 schreef UIO_AMS het volgende:
Bott-Freres in Ribeauville is een producent waar ik aardig wat lekkers van gekocht heb. Als je echt goeie Elzasers wilt moet je gaan kijken bij producenten als Geiller en Kellner.
blub blub
  Moderator woensdag 5 januari 2011 @ 14:46:21 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_90881704
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:15 schreef nielsgeode het volgende:
Bott-Freres in Ribeauville is een producent waar ik aardig wat lekkers van gekocht heb. Als je echt goeie Elzasers wilt moet je gaan kijken bij producenten als Geiller en Kellner.
Bedankt! Heb alleen het volgende adres gevonden:

Jean Geiler - Cave Vinicole d'Ingersheim,
45 rue de la République,
F-68040 Ingersheim.
Opening hours of the tasting area :
- from the 1st of november to the 30th of april from 9am to noon and from 2pm to 6pm

Van Kellner geen bezoekadres gevonden. Helaas.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_90894574
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:46 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Bedankt! Heb alleen het volgende adres gevonden:

Jean Geiler - Cave Vinicole d'Ingersheim,
45 rue de la République,
F-68040 Ingersheim.
Opening hours of the tasting area :
- from the 1st of november to the 30th of april from 9am to noon and from 2pm to 6pm

Van Kellner geen bezoekadres gevonden. Helaas.
http://www.bott-freres.fr/

Die ander probeer ik vanavond voor je te vinden
blub blub
  † In Memoriam † vrijdag 7 januari 2011 @ 02:47:19 #13
25682 2cv
Niet subtiel
pi_90963524
Ik heb wel eens gehoord dat ijswijn heel zoet is. Klopt dat ?

* 2cv is zoetekauw.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 02:48:49 #14
236264 crew  capricia
pi_90963529
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 02:47 schreef 2cv het volgende:

* 2cv is zoetekauw.
Mijn ervaring met witte wijn is dat als er vorst overheen gaat, hij zoeter wordt.
Maar ben geen kenner.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 7 januari 2011 @ 03:16:46 #15
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_90963603
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 02:47 schreef 2cv het volgende:

* 2cv is zoetekauw.
Ja.
  † In Memoriam † vrijdag 7 januari 2011 @ 03:29:07 #16
25682 2cv
Niet subtiel
pi_90963653
Mooi, bij het eerstvolgende feestje haal ik ijswijn in huis. Heeft iemand tips voor goedkope maar niet al te belabberde (ik ben geen kenner en het is een feestje, geen wijnproeverij) ijswijn ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 03:34:14 #17
236264 crew  capricia
pi_90963669
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 03:29 schreef 2cv het volgende:
Mooi, bij het eerstvolgende feestje haal ik ijswijn in huis. Heeft iemand tips voor goedkope maar niet al te belabberde (ik ben geen kenner en het is een feestje, geen wijnproeverij) ijswijn ?
Kies dan een Duitse spatlese.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_90983981
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 03:29 schreef 2cv het volgende:
Parels voor de zwijnen ;) Koop dan een duitse riesling (bv een spatlese) of waarom geen port (ruby als je het niet te duur wil maken)?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:58:15 #19
296595 foodlover
live and learn
pi_90986046
Eiswein vind ik erg lekker, maar inderdaad een beetje zonde om als gewoon drankje bij de borrel te geven.

Ik heb laatst een dessertwijn geproefd die gemaakt was van gedroogde druiven, had ik zelf nog nooit van gehoord. Weet iemand hoe ik me de productie daarvan moet voorstellen: soort rozijnen die alsnog geperst worden?????
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 januari 2011 @ 18:21:31 #20
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_90986918
Wijn :9

Het lekkerst zijn de vollere/complexe wijnen :).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 7 januari 2011 @ 18:57:13 #21
45206 Pietverdriet
pi_90988195
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:58 schreef foodlover het volgende:
Eiswein vind ik erg lekker, maar inderdaad een beetje zonde om als gewoon drankje bij de borrel te geven.

Ik heb laatst een dessertwijn geproefd die gemaakt was van gedroogde druiven, had ik zelf nog nooit van gehoord. Weet iemand hoe ik me de productie daarvan moet voorstellen: soort rozijnen die alsnog geperst worden?????
Ja, het kan van gedroogde druiven worden gemaakt, ook worden er wijnen gemaakt van druiven die ze aan de stok laten en bevriezen, dan verliezen ze een deel van het water, dat geeft dan ijswijn. Verder heb je ook een proces waarbij ze druiven laten rotten voordat ze er wijn van maken, Tokaji esszencia wordt zo gemaakt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tokaj_%28wijn%29
Ook kan je tijdens het gisten alcohol of likeur toevoegen, bv Port wordt zo gemaakt. door het toevoegen van alcohol stopt het gisten en blijft veel van de suiker uit de druiven in de wijn.
Er zijn ook manieren om de wijn te laten beschimmelen, er vormt zich dan een dik pak schimmel (flor) op de wijn en je tapt hem dan daar onder af, zo wordt sherry gemaakt. Dit is ook de reden waarom sherry zo goed samengaat met paddestoelen, het smaakt er naar door de flor.
Je kan ook suikers toevoegen aan de wijn, of aan de most.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:53:12 #22
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_90991235
Hierbij even een kort berichtje wat ik deze week vond over het ontwikkelen van de Nieuw Zeelandse thuismarkt.
Er lijkt zich een verschuiving voor te doen van wit naar rood.
Het winnen van populariteit van de Pinot Noir komt volgens mij ook omdat de minder traditionele gebieden zoals Marlborough, Hawkes Bay en de Wairapa nu Pinot Noir beginnen te produceren en deze voor een aanzienlijk mindere prijs op de markt zetten dan de Pinot's uit Central Otago (wat het topgebied is voor NZ'se Pinot's) en waarvoor je minstens 17-20 euro betaal.

quote:
Wine-drinkers are more likely to pick pinot noir from the shelf than sauvignon blanc, a survey shows.
A Herald-DigiPoll survey showed that slightly more New Zealanders (31.3 per cent) chose red wines over white (30.1 per cent).
Red wine's popularity is likely to be due to the marked increase in pinot noir drinkers. As New Zealand pinot noir gathers international acclaim, local demand for it has stepped up, resulting in cheaper bottles on the shelves.
Wine commentators say New Zealanders' move to pinot noir was a natural progression, which showed a more mature local market and palate. Men were especially attracted to red wine, and were twice as likely as women to choose it.
In the white wine market, traditional favourite chardonnay has been overtaken by sauvignon blanc in popularity.
The poll showed 33.9 per cent of white wine drinkers chose sauvignon blanc, while 25.5 per cent chose chardonnay.
In his most recent book, wine writer Michael Cooper said sauvignon blanc eclipsed chardonnay in popularity when discounted brands came on the market.
The introduction of $10 sauvignon blanc gave people a cheap and fashionable option.
He said that with wine on supermarket shelves, women had taken over the job of buying wines and generally preferred fresh, fruity wines like sauvignon blanc.
A quarter of New Zealanders said they did not drink wine at all.
bron
pi_91035345
misschien dat jij het weet rechtsedirecte,

Had vandaag een klant met de vraag of wij aan een pinot grigio uit de marlborough streek konden komen. Hadden we helaas niet, maar ben ook erg benieuwd of die überhaupt gemaakt worden en of het goed te doen is :P
hardcoholic
pi_91035517
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:58 schreef foodlover het volgende:

Eiswein wordt ook meer als dessert wijn gedronken, zou het niet zo schenken op een feestje, dan eerder een spatlese/auslese nemen. Gewoon zoete troep voor een goedkoop prijsje.

Er worden vaker wijnen gemaakt van gedroogde druiven idd. Een bekende is bv de ripasso uit italie. Word na eerste persing de schilletjes etc gefilterd. Deze worden gedroogd en nogmaals geperst.
hardcoholic
  zaterdag 8 januari 2011 @ 20:48:52 #25
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_91039697
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 19:18 schreef Ferdii het volgende:
misschien dat jij het weet rechtsedirecte,

Had vandaag een klant met de vraag of wij aan een pinot grigio uit de marlborough streek konden komen. Hadden we helaas niet, maar ben ook erg benieuwd of die überhaupt gemaakt worden en of het goed te doen is :P
Ferdii, ik drink zelf weinig Pinot Gris en sowieso heb ik nog nooit een NZ'se Pinot Grigio gehad.
Het wordt hier ook heel weinig geproduceert, zeker ten opzichte van grote broer Pinot Gris maar er zijn wel enkele wijnmakers die het hier op de markt brengen.
Ik weet echter niet of er daadwerkelijk zoveel verschil zit tussen eeen Gris en een Grigio.
Maar hier vind je de google resultaten voor een Grigio uit Marlborough.
mocht je verder nog hulp nodig hebben dan hoor ik het wel.
pi_91055452
Ik dacht altijd dat Pinot Grigio en Pinot Gris dezelfde druif was, maar anders genoemd wordt afhankelijk van het gebied.
  zondag 9 januari 2011 @ 05:14:01 #27
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_91056603
quote:
5s.gif Op zondag 9 januari 2011 02:57 schreef devzero het volgende:
Ik dacht altijd dat Pinot Grigio en Pinot Gris dezelfde druif was, maar anders genoemd wordt afhankelijk van het gebied.
dit is volgens mij ook ten dele waar, volgens mij is Grigio weer een kloon van Pinot Gris maar aan de smaak zal niet veel verschillen.
als self acclaimed New Zealand wine ambassador ;) op dit forum vond ik het mijn plicht om Ferdii beter te kunnen informeren.
Vanavond heb ik een bbq en omdat ik toch bier bij de liqourstore moest halen heb ik voor proef ondervinderlijk warenonderzoek maar het volgende mee genomen

en dit is wat een website er over schrijft:
quote:
2009 Durvillea Marlborough Pinot Grigio ( Pinot Gris )
Double Gold Medal at the Sydney Top 100. This is Astrolabe's baby sister and is an absolute steal for the quality.( Pinot Grigio is the Italian name for what we call Pinot Gris ) The bouquet is of poached pear and nougat, with a whiff of brown spice. The palate is medium-bodied with pear and peach flavours, minerally texture and long finish. This won a blue gold at Sydney which is a medal for match matching and Astrolabe used the suggested foods of pasta and poultry dishes, smoked salmon and salads.
ik zal morgen even mijn oordeel posten.
pi_91058158
Vanavond hertenbiefstuk, stoofpeertjes en kriel uit de oven op het menu staan. Maar vind het zonde om mijn grand cru uit saint emillion door de stoofperen te gooien...dan maar mindere wijn bij het eten! :D

Van de zomer in die regio op vakantie geweest en een aantal proeverijen met rondleidingen gedaan, was erg interessant/lekker. Maar je raakt wel wat verwend van zulke wijnen/gebieden, supermarkt wijn smaakt nu vaak een stuk minder. Dus nu maar de goede bewaren voor speciale gelegenheden.
Fingerspitzgefühl
  zondag 9 januari 2011 @ 11:03:05 #29
45206 Pietverdriet
pi_91058537
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 05:14 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

dit is volgens mij ook ten dele waar, volgens mij is Grigio weer een kloon van Pinot Gris maar aan de smaak zal niet veel verschillen.

Volgens mij niet, Pinot Gris is hetzelfde als de Pinot Grigio, het is gewoon de italiaanse naam, en in Duitsland noemen ze hem weer Grauburgunder.
pi_91062461
zover mij bekend zit er wel wat verschil in. Pinot gris zijn over het algemeen iets zoeter aan het eind.

Pinot grigio is wat frisser.

Dat is mijn ervaring tot nu toe, kan natuurlijk ookgewoon aan gebied enz liggen.
hardcoholic
  zondag 9 januari 2011 @ 14:11:44 #31
45206 Pietverdriet
pi_91064411
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:20 schreef Ferdii het volgende:
zover mij bekend zit er wel wat verschil in. Pinot gris zijn over het algemeen iets zoeter aan het eind.

Pinot grigio is wat frisser.

Dat is mijn ervaring tot nu toe, kan natuurlijk ookgewoon aan gebied enz liggen.
Wat je proeft is het verschil in bodem, klimaat, etc
Een Sauvignon Blanc uit het ene gebied smaakt naar tomatenstelen, brandnetels, heel groen, uit een ander gebied smaakt ie naar vlierbloesem, of naar boterig tropisch fruit.
Dit kan per helling verschillen, de Fransen zijn daar helemaal gek van, dat noemen ze Terroir.
Voor fransen is het vermelden van de Druivensoort dan ook niet belangrijk, maar wel de vermelding van het Terroir
pi_91068000
I know ;)

hoewel je niet alle franse wijnen het terroir goed proeft. Goed voorbeeld van het proeven van het terroir is een sancerre
hardcoholic
pi_91085295
De oude wijnen waren ok. Ze waren hun fruitigheid behoorlijk kwijt maar er was nog wel een goede balans, je kon nog wel merken dat het grote wijnen waren. Toch niet helemaal optimaal bewaard door de jaren heen denk ik.
Aldus.
  zondag 9 januari 2011 @ 21:47:53 #34
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_91089161
Een Margaux die niet geweldig is, ik kan me er weinig bij voorstellen...
Life is what you make it.
  maandag 10 januari 2011 @ 04:47:10 #35
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_91102555
2009 Durvillea Marlborough Pinot Grigio
Hier dus even een beoordeling.
Niet wat ik verwachtte, maar dan in de goede zin van het woord.
Want in mijn smaak kan een Pinot Gris nog wel eens "flauw" en "neutraal" van smaak zijn.
deze wijn was wat aan de zoete kant, maar met een sprekend en fruitig karakter wat ik eerder zou verwachten van een Sauvignon Blanc uit dit gebied.
Kortom, een lekker glas wijn geschikt voor de gelegenheid waarvoor ik hem gekocht had (lekker op het deck met de bbq in de brand) voor een schappelijke prijs ($14.95 +/- 8 euro)

[ Bericht 8% gewijzigd door rechtsedirecte op 10-01-2011 06:51:31 ]
  maandag 10 januari 2011 @ 05:14:28 #36
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_91102596
Heeft er hier iemand ook ervaring met wijnen uit Ontario,Canada?
ik heb er nooit bij stil gestaan dat dit een behoorlijk wijngebied is totdat ik hier door iemand op gewezen werd.
pi_91159254
Er schijnen (rode) wijnen van grote kwaliteit in Canada gemaakt te worden. Maar ja, hoe kom je er aan, in A'dam ben ik ze nog nooit tegen gekomen ...
Aldus.
pi_91160223
Mijn recente succesje was een doosje Chateau Prieuré-Lichine 2005, een prachtige Margaux. Helaas niets meer van over, en doet een kleine 50 euro per fles bij de groothandel.

tvptje bij deze.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_91172481
Snel een paar flessen kopen voor ze weg zijn en dan niet aanraken voor de volgende 5-10 jaar.
pi_91172670
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:28 schreef Z het volgende:
Er schijnen (rode) wijnen van grote kwaliteit in Canada gemaakt te worden. Maar ja, hoe kom je er aan, in A'dam ben ik ze nog nooit tegen gekomen ...
Ik zie hier nog wel eens ijswijn liggen uit Ontario. Rode wijn uit canada ken ik niet, maar als er rode wijn uit nederland kan komen, waarom dan niet uit het (gedeeltelijk zuidelijkere dan nederland) Canada.
pi_91202536
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:43 schreef devzero het volgende:
Snel een paar flessen kopen voor ze weg zijn en dan niet aanraken voor de volgende 5-10 jaar.
Helaas geen optie voor deze student. Had dat eerste doosje 4 jaar geleden voor ongeveer 7 euro per fles.
pi_91222208
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 10:46 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Helaas geen optie voor deze student. Had dat eerste doosje 4 jaar geleden voor ongeveer 7 euro per fles.
Goede deal!
pi_91247310
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:56 schreef Casparovvv het volgende:
Mijn recente succesje was een doosje Chateau Prieuré-Lichine 2005, een prachtige Margaux. Helaas niets meer van over, en doet een kleine 50 euro per fles bij de groothandel.

tvptje bij deze.
35 ex btw :P
hardcoholic
pi_91261628
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 01:02 schreef Ferdii het volgende:

[..]

35 ex btw :P
Ik vond m voor 46 ex btw.
pi_91314399
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:38 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Ik vond m voor 46 ex btw.
ga nu twijfelen of het wel de 2005 was en niet de 2001 :P

vanavond ff checken :)
hardcoholic
pi_91314591
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:57 schreef Ferdii het volgende:

[..]

ga nu twijfelen of het wel de 2005 was en niet de 2001 :P

vanavond ff checken :)
De 2005 is wel een van de betere jaren afgelopen decennium. 2004 scheen maar belabberd te zijn.
pi_91342700
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:01 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

De 2005 is wel een van de betere jaren afgelopen decennium. 2004 scheen maar belabberd te zijn.
Het was idd de 2001, de 2005 was idd wel een stuk beter, vandaar ook die hogere prijs :P
hardcoholic
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 14:01:57 #48
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_91560272
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:51 schreef nielsgeode het volgende:
http://www.bott-freres.fr/

Die ander probeer ik vanavond voor je te vinden
Dat adres van Kelner lijkt niet te achterhalen. Ik kan hem in ieder geval niet vinden. Van mijn wijnleverancier inmiddels de volgende tip gekregen:

Domaine Rieflé
7 rue Drotfeld
BP 43
68250 Pfaffenheim

Mij benieuwen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_91571442
Rieflé kent goede wijnen.
De 2009 Pinot Blanc is verassend!
De terreinknecht schilderde de palen van het doelwit..
pi_91571826
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 13:07 schreef UIO_AMS het volgende:
Domaine Mittnach Frères in Hunawihr.
Fantastisch huis, eigenaren volledig bio.
Hier in Maart '10 geweest, was toen bezig om zijn nieuwe huis te bouwen. Ook volledig ecologisch etc. etc.

En de wijnen... Top! _O_

De terreinknecht schilderde de palen van het doelwit..
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:10:18 #51
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_91644237
Don David (Argentina) 2008 Reserve Tannat.

Iemand ervaring met deze wijn?
Ik kreeg deze via mijn favoriete wijnsite aangebodne voor +/- 9 euro en staat volgens hun te boek als een van de beste wijnen ter wereld.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 21:29:31 #52
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_91723481
Hierbij even een berichtje over de staat van de NZ'se wijnexport:
quote:
Wine sales to China and Canada rocketed last year and Central Otago producers are keeping an eye on export potential.
Exports to China increased 180 per cent to $17 million, New Zealand's sixth largest destination for wine shipments.
Shipments of wine to Canada climbed 41 per cent.
Mt Difficulty Winery marketing manager Mike Herrick said the Canadian market had huge potential, but it was difficult to build a sustainable business when the industry was controlled by government-owned liquor boards.
The United States market had dropped away and China, which produces almost as much wine as Australia, was "definitely interesting" but more of a long-term option, he said.
"For the moment it's for somebody else to develop. It's a 20-year project," he said.
Felton Rd winemaker Blair Walter said Canada had its difficulties because of state controls but there was significant interest in New Zealand wines.
The market was similar to Scandinavia, where countries such as Sweden control liquor supply through state-owned organisations.
"Canada is a very interesting market," Mr Walter said.
Chard Farm winery co-owner Rob Hay said the producer sent a shipment of 1100 cases to China, where change in consumer demographics meant more people were gaining disposable incomes.
"Central Otago pinot noir complements a lot of Chinese dishes and we came away from two visits to China very bullish," he said.
New Zealand Winegrowers' 2010 annual report says $59m of wine was exported to Canada last season – the fourth-largest wine export market – compared with $6.1m in 2001.
Last year, a New Zealand Trade and Enterprise report into the Canadian export wine market said there was room for growth.
Wine exporters wait and hope
Wineries in Central Otago are hoping the strength of the Australia export market continues this year amid a weak United States economy, plummeting grape prices and fallout from the Queensland floods.
The economic cost of the floods could hit producers who rely on Australia as the largest importer of New Zealand wine. Consumer confidence across the ditch has tumbled and flood repairs are expected to cost $13billion.
New Zealand Winegrowers' figures to June 2010 showed 142 million litres of wine were exported last year, about $1billion of sales, including $327m of wine shipped to Australia.
Exports continued to grow but prices tumbled, with the average value of bottled wine exports down 11 per cent to $8.77 dollars a litre.
Ad Feedback Average grape prices plummeted, from $2161 a tonne in 2008 to $1293 last year.
Pinot noir was an exception, enjoying a 33 per cent rise in exports but, as prices tumble and fears of a grape glut threaten to drive prices down further, producers are monitoring export markets carefully.
Mt Difficulty Winery marketing manager Mike Herrick said Australia was the Bannockburn winery's main export market.
Sales to Australia were growing, with continued interest in pinot noir from Central Otago, he said.
He said the US post-recession market was faltering as Americans reverted to cheaper, domestically produced wines.
The United Kingdom was the second-largest New Zealand wine market but the strongest market was Australia.
"We're not only seeing more imported wine into Australia but a natural strength in the varieties we produce that fits into those niches in Australia," he said.
Peregrine Wines business manager Craig Biggs said the US was a significant market but there was little growth in exports from the Gibbston Valley producer.
"Australia is very, very strong. It's going to be interesting to see what's happening in places like Brisbane and Melbourne, to see what happens to consumer confidence (after the floods)."
Central Otago pinot noir was renowned and quality would always win out, he said. "In the UK there's been no growth (for Peregrine) in the past two years. It's in a holding pattern and over the next year or 24 months I wouldn't expect any uplift."
However, other interesting markets popped up and Peregrine was exporting to Norway and Sweden, he said.
Felton Rd winemaker Blair Walter said the Bannockburn producer, which exports 70 per cent of its wine, was fielding inquiries from Poland and Finland.
Australia and the UK remained strong export markets but the US continued to plod along, he said.
For Felton Rd, the reputation of Central Otago wine meant the product was recession-proof.
bron: stuff.co.nz
pi_91724272
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 01:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
Don David (Argentina) 2008 Reserve Tannat.

Iemand ervaring met deze wijn?
Ik kreeg deze via mijn favoriete wijnsite aangebodne voor +/- 9 euro en staat volgens hun te boek als een van de beste wijnen ter wereld.
Ik ken het niet. Maar voor negen euro krijg je natuurlijk niet een van de beste wijnen in de wereld. Tanat is een druif toch?
Aldus.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:40:41 #54
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_91730841
De titel van beste wijn is hierop gebaseerd:
quote:
Voted Best red wine in the world - Concours Mondiale de Bruxelles 2010
Grand Gold Medal - Concours Mondiale de Bruxelles 2010
Zegt natuurlijk niet alles maar houd wel in dat het niet helemaal een verkeerde wijn moet zijn.
RRP was NZ$ 25.- en nu in de aanbieding voor NZ$ 18.-

Tannat is inderdaad een druivensoort, vooral erg populair in Urugauy.
Een krachtige volle wijn en naar ik heb begrepen een goede bewaarwijn.

Ik heb jullie advies niet kunnen afwachten en toch maar op de bonnefooi een doosje gekocht, als het niets is dan kan het altijd nog in de keuken gebruikt worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door rechtsedirecte op 22-01-2011 23:50:30 ]
pi_91766850
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
Voted Best red wine in the world - Concours Mondiale de Bruxelles 2010
Grand Gold Medal - Concours Mondiale de Bruxelles 2010
Alleen zijn er een hoop wijnen met een 'grand gold medal' op dat concours.
  maandag 24 januari 2011 @ 00:08:35 #56
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_91780851
quote:
12s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:43 schreef devzero het volgende:

[..]

Alleen zijn er een hoop wijnen met een 'grand gold medal' op dat concours.
waar, maar ik hoop mijn bestelling woensdag binnen te krijgen dus bij volgend weekend hoop ik jullie te kunnen melden of deze wijn een grand gold medal waardig is
pi_91897674
die medals zeggen mij nooit veel. Je weet nooit welke andere wijnen er mee deden. wie weet waren het enkel wijnen van het zelfde wijnhuis.

In dat opzicht zijn er teveel onbekende, vage stickers geplakt op flessen :p
hardcoholic
pi_91987287
Gister aantal leuke wijnen gekocht :)

Een gruner Veltliner uit oostenrijk (wijnhuis Federspiel)
Sauv. Blanc van Villa maria
sauv blanc uit spanje (ramaz corta oid? ff niet fles bij de hand :P )
hardcoholic
pi_91992424
Ik hou wel van een gruner veltliner; ik zou bijna zeggen gemalen onrkuid ;) Villa Maria ken ik niet, maar ik ken bijna amper sauv. blanc uit NZ; toch eens naar op zoek gaan.

Gisteren had ik een 2004 grave, interessante neus (de clichés tabak en leer), maar een erg gesloten karakter. Misschien wat langer laten luchten.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 19:59:06 #60
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_92004714
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:08 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

waar, maar ik hoop mijn bestelling woensdag binnen te krijgen dus bij volgend weekend hoop ik jullie te kunnen melden of deze wijn een grand gold medal waardig is

oke, gisteravond maar even een fles geopend..., en door de leuze "beste wijn ter wereld" waren de verwachtingen hoog gespannen.
En ik moet zeggen, het is inderdaad een heerlijke wijn, een mooie zware, volle rode wijn die kan doen met een paar jaartjes rijping om de scherpe kantjes van de tannine af te polijsten maar ook nu al prima te drinken is.
Kortom, beste wijn ter wereld? dat laat ik aan een ieder over, maar als je houd van stevige, volle rode wijnen in de trant van Shiraz en je komt deze wijn toevallig een keer tegen dan heb je er absoluut geen miskoop aan.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:01:23 #61
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_92004809
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:46 schreef devzero het volgende:
Villa Maria ken ik niet, maar ik ken bijna amper sauv. blanc uit NZ; toch eens naar op zoek gaan.
Zeker doen ;) maar wees gewaarschuwt, de Sauv Blanc's uit NZ, en dan met name Marlborough zijn vaak erg fruitig van karakter, iets waar je wel van moet houden,
pi_92008174
Hmm, ik verkies een white burgundy (chardonnay) die amper hout heeft gezien, maar dat sluit niet uit dat ik eens iets buiten mijn 'standaard wijntjes' moet proberen.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 21:07:41 #63
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_92008857
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:57 schreef devzero het volgende:
Hmm, ik verkies een white burgundy (chardonnay) die amper hout heeft gezien, maar dat sluit niet uit dat ik eens iets buiten mijn 'standaard wijntjes' moet proberen.
Inderdaad Dev, dat leidde mij naar de Don David Tannat, en geen spijt van gehad.
pi_92032351
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:40 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Zegt natuurlijk niet alles maar houd wel in dat het niet helemaal een verkeerde wijn moet zijn.
RRP was NZ$ 25.- en nu in de aanbieding voor NZ$ 18.-

Tannat is inderdaad een druivensoort, vooral erg populair in Urugauy.
Een krachtige volle wijn en naar ik heb begrepen een goede bewaarwijn.

Ik heb jullie advies niet kunnen afwachten en toch maar op de bonnefooi een doosje gekocht, als het niets is dan kan het altijd nog in de keuken gebruikt worden.
Over Uruguay gesproken, ik moet even graven naar de naam van die wijn maar jarenlang heb ik een heerlijke wijn uit Uruguay gedronken, zowel wit als rood was hij erg lekker. Eurootje 5/6 de fles. Zal eens kijken of hij nog aangeboden wordt tegenwoordig, zie weinig wijn uit Uruguay normaal gesproken!
pi_92098407
Was er laatst niet een vraag over Oregonwijnen?
http://tv.winelibrary.com(...)tasting-episode-974/
Aldus.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:07:53 #66
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_92340191

net een half doosje van besteld, hoop het volgende week vrijdag binnen te hebben dus volgend weekend een review.
Ben niet echt bekend met Durif maar afgaande op de bijnaam "de kleine Shiraz" weten we een beetje welke richting we moeten zoeken.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:08:57 #67
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_92340259
off topic: waar is Piet gebleven op dit topic? is hij van de blauwe knoop geworden? :)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:21:07 #68
45206 Pietverdriet
pi_92344401
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
off topic: waar is Piet gebleven op dit topic? is hij van de blauwe knoop geworden? :)
Nee hoor, alleen weinig nieuwe wijnen gedronken
pi_92349403
vande week binnen:

2009

erg lekker in franschhoek, maar nog steeds supergoed!

daarnaast
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_92349933
Ik heb de flaxbourne sauvignon blanc van de appie geprobeerd omdat er veel goede dingen over geschreven werden maar vond er weinig aan. Dag twee smaakte hij naar lychee wat wel interessant was maar geen speciale wijn.
Aldus.
pi_92426803
Hoe kun je een 'wine of the week' bij Marks&Spencer nou af doen als 'weinig aan'
pi_92429617
quote:
12s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:28 schreef devzero het volgende:
Hoe kun je een 'wine of the week' bij Marks&Spencer nou af doen als 'weinig aan'
Wat een geouwehoer, en altijd hetzelfde verhaal over NZSB.

Bestellen jullie ook wel eens online wijn en zo ja waar?
Aldus.
  zondag 6 februari 2011 @ 22:06:11 #73
45206 Pietverdriet
pi_92434110
quote:
12s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:28 schreef devzero het volgende:
Kan me het programma Food&Drink herinneren op de BBC, die hadden ook altijd waardeloze wijn waar ze helemaal lyrisch over werden.
  zondag 6 februari 2011 @ 22:36:13 #74
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_92436147
quote:
10s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:03 schreef Z het volgende:

[..]
Bestellen jullie ook wel eens online wijn en zo ja waar?
ik bestel 90% van de wijn die ik koop online, vaak een uitgebreide beschrijving van de wijn zoals cellaring) terwijl hier de gemiddelde winkelbediende bij de liqourstore van toeten noch blazen weet.
pi_92508173
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik bestel 90% van de wijn die ik koop online, vaak een uitgebreide beschrijving van de wijn zoals cellaring) terwijl hier de gemiddelde winkelbediende bij de liqourstore van toeten noch blazen weet.
voor drank moet je ook niet naar de slijterij maar naar de groothandel, daar lopen over het algemeen wijnspecialisten en sommeliers rond :p
hardcoholic
pi_92511929
Er zijn wel degelijk dozen schuivers onder de 'groothandel' die enkel wat recenties bij hun producten op hun site zetten en er zijn slijters waar mensen werken die weten waar ze over praten. Maar ik geef toe dat de laatste category niet heel erg groot is.

Bij de term liquorstore denk ik overigens direct aan een dump tussen een dollar-store en een afhaalchinees in een morsige stripmall waar tussen de $5 liquors een paar flessen california wijn staan.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:51:39 #77
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_92519148
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:27 schreef devzero het volgende:
Bij de term liquorstore denk ik overigens direct aan een dump tussen een dollar-store en een afhaalchinees in een morsige stripmall waar tussen de $5 liquors een paar flessen california wijn staan.
lol, ja ik ken het beeld wat je beschrijf, maar hier in het zuiden van NZ valt dat nog wel mee.
Dit is meer een beeld wat aansluit bij het Noorder Eiland, in wijken zoals South Auckland met een Indische shopkeeper achter de toonbank.
pi_92753465
Beginnersfout? Je koopt een vers stukje mahi mahi afkomstig uit de golf hier, je pakt een flesje 2008 chablis uit je voorraad en stopt die in je koelkast en dan ... vergeet je hem eruit te halen als je gaat koken en is de wijn te koud als je gaat eten. Naja, dan drink je het maar na de maaltijd ;(

pi_92762096
quote:
11s.gif Op maandag 14 februari 2011 01:17 schreef devzero het volgende:
Beginnersfout? Je koopt een vers stukje mahi mahi afkomstig uit de golf hier, je pakt een flesje 2008 chablis uit je voorraad en stopt die in je koelkast en dan ... vergeet je hem eruit te halen als je gaat koken en is de wijn te koud als je gaat eten. Naja, dan drink je het maar na de maaltijd ;(

[ afbeelding ]
Gewoon fles dan alsnog in de huiskamer zetten, beetje inschenken en dat met je handen opwarmen. Een half glas is binnen 2 minuten heel aardig op temperatuur :)
blub blub
pi_92824822
idd gewoon openen en laten staan ondertussen je glas volmieteren en handen om het glas houden :P

indien dat niet lukt, de magnetron al geprobeerd? :D
hardcoholic
pi_92829624
Ja, gewoon telkens een half glas inschenken en dat even opwarmen met je handen. En ik drink niet een hele fles binnen een half uurtje leeg, dus dat kwam wel goed.

Gisteren overigens een Marques de Riscal reserva 2003 gedronken (samen met short-ribs). Ik had deze fles al een paar jaartjes liggen en het smaakte als een 'volwassen' rioja; ik denk niet dat hij nog veel langer had kunnen liggen.
pi_92892957
Deze wijn is echt geweldig in zijn prijs / kwaliteit klasse.. echt wauw!

D'Arenberg The Stump Jump White
Wonderbaarlijk fris met duidelijke Riesling tonen. Laten we zeggen een crispy Riesling. "Great value drink !"

http://www.joostwijn.nl/e(...)/Products/6123010007
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  Moderator woensdag 23 februari 2011 @ 11:41:57 #83
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_93192144
Komend weekend rij ik naar de Elzas. We hebben een mooie route uitgedacht met een zevental te bezoeken wijnboeren die ons zijn aangeraden. Niet dat we alle zeven zullen bezoeken. We willen ook nog wat andere activiteiten uitvoeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 23-02-2011 12:46:55 ]
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_93192929
Leuk reisje hoor UIO, veel plezier!
Aldus.
pi_93249132
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:40 schreef devzero het volgende:
Ja, gewoon telkens een half glas inschenken en dat even opwarmen met je handen. En ik drink niet een hele fles binnen een half uurtje leeg, dus dat kwam wel goed.

[ afbeelding ]Gisteren overigens een Marques de Riscal reserva 2003 gedronken (samen met short-ribs). Ik had deze fles al een paar jaartjes liggen en het smaakte als een 'volwassen' rioja; ik denk niet dat hij nog veel langer had kunnen liggen.
prachtig glas wijn :) Heb vaak de marques de riscal 2005 gedronken, lekker fruit, stevig en rond :)

Wijn in nieuw zeeland zal wel duurder worden komende tijd ;(
hardcoholic
pi_93249335
Misschien moeten we eerst vragen hoe het met rechtsedirecte is.
Aldus.
pi_93251039
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:23 schreef Z het volgende:
Misschien moeten we eerst vragen hoe het met rechtsedirecte is.
idd prima vraag. Woonde hij niet op het zuid eiland?
hardcoholic
  Moderator donderdag 24 februari 2011 @ 13:16:20 #88
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_93251701
quote:
14s.gif Op woensdag 23 februari 2011 12:02 schreef Z het volgende:
Leuk reisje hoor UIO, veel plezier!
Bedankt Z! We vertrekken zaterdagochtend. Op het programma staan:

1. Domaine Armand Gilg in Mittelbergheim
2. Domaine J. Hauller in Dambach
3. Domaine Bott Frères in Ribeauville
4. Domaine Mittnacht Frères in Hunawihr
5. Domaine Jean Geiler in Ingersheim
6. Domaine Charles Schleret in Turckheim
7. Domaine Rieflé in Pfaffenheim

Helaas is op zondagmiddag bijna alles dicht. Behalve het automuseum in Mulhouse, dus dan gaan we daar heen. Maandagmiddag rijden we terug naar Nederland.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 24 februari 2011 @ 13:23:58 #89
45206 Pietverdriet
pi_93252039
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:02 schreef Ferdii het volgende:

[..]

idd prima vraag. Woonde hij niet op het zuid eiland?
Ja, maar niet in Christchurch, maar in de buurt van Dunedin als ik me goed herinner, wat een 5 uur rijden ervandaan ligt.
pi_93254015
quote:
14s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:16 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Bedankt Z! We vertrekken zaterdagochtend. Op het programma staan:

1. Domaine Armand Gilg in Mittelbergheim
2. Domaine J. Hauller in Dambach
3. Domaine Bott Frères in Ribeauville
4. Domaine Mittnacht Frères in Hunawihr
5. Domaine Jean Geiler in Ingersheim
6. Domaine Charles Schleret in Turckheim
7. Domaine Rieflé in Pfaffenheim

Helaas is op zondagmiddag bijna alles dicht. Behalve het automuseum in Mulhouse, dus dan gaan we daar heen. Maandagmiddag rijden we terug naar Nederland.
Dat wordt flink doorproeven!
Aldus.
  Moderator donderdag 24 februari 2011 @ 14:17:14 #91
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_93254246
quote:
11s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:11 schreef Z het volgende:
Dat wordt flink doorproeven!
Het is dan ook geen must om ze allemaal te bezoeken. Zaterdagmiddag een paar, zondagochtend een paar en maandagochtend een paar moet mogelijk zijn. En zo niet: geen probleem.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 24 februari 2011 @ 14:21:21 #92
45206 Pietverdriet
pi_93254435
Heb 5 flessen 2005er Marchese Antinori Chianti Classico Riserva DOCG besteld.
http://www.genuss7.de/Pro(...)co-Riserva-2005-DOCG
Erg lekker wijntje
pi_93311739
ziet er erg leuk uit :)

Laat ff een beschrijving achter op het moment dat je ze binnen hebt :)

vandaag een cotes du rhone opengemaakt, blijven mijn favoriete wijnen voor tussendoor :)
hardcoholic
pi_93315422
Was het een 2009? Ik heb erg gemengde reviews gelezen over 2009 rhones omdat het een erg warm jaar was en de gemiddelde rhone wijn dus erg sterk zou zijn. Ik heb een paar 'futures' voor rhone dus ik zie wel wanneer ik ze krijg.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:25:22 #95
45206 Pietverdriet
pi_93321377
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 16:16 schreef Ferdii het volgende:
ziet er erg leuk uit :)

Laat ff een beschrijving achter op het moment dat je ze binnen hebt :)

vandaag een cotes du rhone opengemaakt, blijven mijn favoriete wijnen voor tussendoor :)
Was een herhaalrecept
Het grote wijntopic
Staat al een comment
pi_93346310
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 17:54 schreef devzero het volgende:
Was het een 2009? Ik heb erg gemengde reviews gelezen over 2009 rhones omdat het een erg warm jaar was en de gemiddelde rhone wijn dus erg sterk zou zijn. Ik heb een paar 'futures' voor rhone dus ik zie wel wanneer ik ze krijg.
ligt sterk aan het gebied. Als je een gigondas of vacqueras hebt, die zijn stevig ja. Maar de gemiddelde rhone wijn is gewoon lekker fruitig en niet te stevig.

Jaartal heb ik hier ff niet bij de hand. Is deze trouwens
http://www.verstandvanwij(...)tier-cotes-du-rhone/

(leuke site ook btw) ;-)
hardcoholic
  Moderator dinsdag 1 maart 2011 @ 13:02:49 #97
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_93486112
Was een zeer geslaagd tripje naar de Elzas. M'n wijnvoorraad is weer aangesterkt.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_93486269
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:02 schreef UIO_AMS het volgende:
Was een zeer geslaagd tripje naar de Elzas. M'n wijnvoorraad is weer aangesterkt.
Wat is de score?
Aldus.
  Moderator dinsdag 1 maart 2011 @ 15:45:38 #99
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_93492856
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:06 schreef Z het volgende:
Wat is de score?
22-0

4 wijnboeren (Mittnacht, Gilg, Schleret en Geiler) bezocht, 22 flessen gekocht (10 riesling, 4 pinot noir, 2 muscat, 6 pinot gris). Voor iemand die niet drinkt is dat best veel.

Tevens zeer goed gegeten en ontelbaar veel Bugatti's gezien. B-).
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_93493066
* devzero is jaloers :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')