abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91275176
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:10 schreef Light7 het volgende:
Natuurlijke processen zorgen voor ijskristallen, maar deze natuurlijke processen hebben geen bewustzijn, God heeft die echter wel. de Natuur is Gods instrument om te scheppen. En wij zijn bewonderd door deze instrument, alleen zouden we juist MEER bewonderd moeten zijn door de gebruiker van deze instrument. De schilder is degene die schildert, niet zijn penseel. Dus we kunnen ook niet beweren dat de natuurlijke wetten zelf voor alles zorgen, het is een mooie middel van God.
En wat doet God precies met de natuurwetten heeft hij ze ooit in werking gezet of hebben zij constant zijn aandacht nodig?
Als hij ze enkel ooit in werking heeft gezet grijpt hij dan soms in of niet?
En als hij ingrijpt wat zegt dit over een God die meestal als alwetend wordt gezien?
Als hij ze enkel in werking heeft gezet is dan alles volgens het originele plan en is dit de best mogelijke realiteit?
En maakt het zo'n God wel uit of hij aanbeden wordt of niet, wat we wel en niet doen.
Kan hij dat zelfs wel
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:31:15 #252
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91275209
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:23 schreef Light7 het volgende:

Is het toevallig dat uit een klein zaadje een hele boom komt, die ook nog is oranje vruchten afgeeft. En heel toevallig hebben wij de O2 nodig van dez bomen, en zei de CO2 van ons.
Dat is helemaal niet toevallig aangezien we (zowel mensen als planten) resultaat zijn van de omstandigheden. Het zou pas raar zijn als we niet in deze wereld konden overleven. Maar dan hadden we deze discussie niet gehad.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:32:10 #253
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91275240
Verder een onzinnige vergelijking, daar we als mens weten waarom foetussen de eerste ± 9 maanden in de baarmoeder zitten. Die periode is verder niet echt te vergelijken met een mensen leven en wat er gebeurt met een mens als deze overlijd.

Je mist mijn voorbeeld ect compleet; en dat is omdat je niet verder kan kijken dan dit wat je zegt. het is een METAFOOR , dus de genoemde objecten moet je niet letterlijk nemen, je moek kijken naar de essentie van mijn metafoor
pi_91275272
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:23 schreef Light7 het volgende:
Maar als je kijk naar wat er allemaal gebeurd , alles perfect georganiseerd
Hooikoorts, malaria, Andries Knevel, borstkanker, mensen die doofstom geboren worden, hompjes mens die geboren worden. Perfect georganiseerd?
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:32:54 #255
pi_91275278
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:28 schreef Modus het volgende:
Waarom gaat KD trouwens niet eens in discussie met dit soort types?
Waarom zegt het CDA niets over integratie?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:34:23 #256
pi_91275351
quote:
5s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:32 schreef Modus het volgende:

[..]

Hooikoorts, malaria, Andries Knevel, borstkanker, mensen die doofstom geboren worden, hompjes mens die geboren worden. Perfect georganiseerd?
Hé! Mongooltjes zijn heel schattig hoor! :(
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:34:42 #257
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91275359
Ik had het nergens over discussieren, ik stel je een simpele vraag waarop je wederom weigert een fatsoenlijk beargumenteerd antwoord op te geven.
Alles wat je noemt is te verklaren vanuit de wetenschap en had je ook maar een greintje verstand van evolutie en biologie dan wist je dat.

Mijn antwoord was volkomen fatsoenlijk; ik denk dat je dit zegt omdat het je niet bevalt, omdat het tegen jou geloof (of ongeloof) in is.

maargoed, dan weet je heot een gelovige erover denkt, of je daar wat mee doet of niet; your choice !
pi_91275383
dit is zo nutteloos, niemand gelooft in god.
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:36:18 #259
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_91275423
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:32 schreef Light7 het volgende:
Verder een onzinnige vergelijking, daar we als mens weten waarom foetussen de eerste ± 9 maanden in de baarmoeder zitten. Die periode is verder niet echt te vergelijken met een mensen leven en wat er gebeurt met een mens als deze overlijd.

Je mist mijn voorbeeld ect compleet; en dat is omdat je niet verder kan kijken dan dit wat je zegt. het is een METAFOOR , dus de genoemde objecten moet je niet letterlijk nemen, je moek kijken naar de essentie van mijn metafoor
Ik heb daar dus al vaker over gesproken met gelovigen...het probleem van dit soort metaforen is dat ze nergens op slaan. Jij denkt dat die metafoor een antwoord op een vraagstuk of een stelling is, terwijl ze dat juist niet zijn.

Het verduidelijkt niks, behalve als je gelooft, maar laat dat nou precies datgene zijn wat ik niet doe. Ik kan dus niks met zon metafoor, behalve die op de manier zoals ik dat deed beantwoorden.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:36:35 #260
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91275435
Modus dat heeft allemaal zijn antwoorden binnein de Islam

stel je vraag aan vraagislam.nl of is dit ook spammen, ik kan niet 20 vragen allemaal bewantwoorden, ik ben geen fulltime poster, ik doe me best maar sommige vragen die een uitgebreide antwoord heeft verwijs ik naar deze site waar ik me antwoorden ook vandaar haal.
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:37:16 #261
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91275454
dit is zo nutteloos, niemand gelooft in god

ik denk dat jou wereldbeeld gekrompen is tot jou zelfbeeld zie het breder
pi_91275492
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:34 schreef Light7 het volgende:
Ik had het nergens over discussieren, ik stel je een simpele vraag waarop je wederom weigert een fatsoenlijk beargumenteerd antwoord op te geven.
Alles wat je noemt is te verklaren vanuit de wetenschap en had je ook maar een greintje verstand van evolutie en biologie dan wist je dat.

Mijn antwoord was volkomen fatsoenlijk; ik denk dat je dit zegt omdat het je niet bevalt, omdat het tegen jou geloof (of ongeloof) in is.

maargoed, dan weet je heot een gelovige erover denkt, of je daar wat mee doet of niet; your choice !
Het heeft niks te maken met of het mij wel of niet bevalt. Je geeft simpelweg geen echte antwoorden op de gestelde vragen. Je draait om de vragen heen, antwoord met wazige taal, refereert naar je islam site of begint simpelweg over iets anders.
Mijn ongeloof is net zo een geloof als dat niet postzegel verzamelen een hobby is.
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:38:49 #263
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91275504
waarom niet semisane? het geloof is helemala neit zo ingewikkeld, de boodschap die je kan halen uit zo'n simpele metafoor kan je toepassen op het geloof. Voor mensen die niet geloven is dit juist een heel gesimplifieerd toelichting van het hiernamaals zou ik juist denken
pi_91275532
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:34 schreef Light7 het volgende:

nu zegt hij het zelf
:P
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:40:41 #265
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91275590
terrystone, over mijn uitgebreide antwoorden die ik geef kan je een post vinden van waarom ik dat doe, sorry, jij stelt geen simpele vraag als 2x2, dan moet je niet verwachten dat ik een korte antwoord geef als 4. ik dwing sowieso niemand hier om mijn post te lezen toch? je doet het zelf omdat iets in jou je toch doet laat lezen, dat is ook de reden waarom jij nu op deze toopic ben
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:41:07 #266
pi_91275609
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:38 schreef Light7 het volgende:
waarom niet semisane? het geloof is helemala neit zo ingewikkeld,
Dat snap ik. De werkelijkheid is wel ingewikkeld en ik kies de moeilijke weg. Ik gun je jouw geluk, maar ga alsjeblieft niet net doen alsof je weet hoe alles in elkaar zit, want dat weet je niet. Het enige dat je weet is je religie.
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:43:16 #267
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91275699
Mr.44 wel goed volgen he! lees mijn posten niet met de intentie; ff kijken hoe ik hem kan pakken, lees ze met goede bedoelingen (als je geinteresseerrd bent). Anders krijg je deze acties; waaruit blijkt dat je half scannend leest om mij onderuit te halen : D. ik probeer hier niemand gedachtegoed onderuit te halen, doe het dan ook niet bij mij.
pi_91275705
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:40 schreef Light7 het volgende:
terrystone, over mijn uitgebreide antwoorden die ik geef kan je een post vinden van waarom ik dat doe, sorry, jij stelt geen simpele vraag als 2x2, dan moet je niet verwachten dat ik een korte antwoord geef als 4. ik dwing sowieso niemand hier om mijn post te lezen toch? je doet het zelf omdat iets in jou je toch doet laat lezen, dat is ook de reden waarom jij nu op deze toopic ben
Dat is allemaal prima en ik begrijp best dat je niet op alles kan reageren, maar wanneer je reageert doe je exact dat wat ik net zei. Dat is geen dialoog voeren maar eenzijdig je punt propageren.
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:44:24 #269
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91275758
papierversnipperaar; ik begrijp dat je het allemaal ingewikkeld vindt en dat ik vanuit mijn religie wel dingen kan verklaren vindt jij vervelend.

sorry daarvoor; maar nogmaals; het leven is helemaal neit zo ingewikkeld als je gelooft

greetings
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:45:29 #270
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91275807
dialoog wordt lastig als je aangevallen wordt, en dat probeer ik te weren. vandaar dat ik eenzijdig mijn ding vertel en geen tijd heb om julllie dezelfde vragen terug te vragen; excuses!
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:46:12 #271
pi_91275830
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:44 schreef Light7 het volgende:
papierversnipperaar; ik begrijp dat je het allemaal ingewikkeld vindt en dat ik vanuit mijn religie wel dingen kan verklaren vindt jij vervelend.
Nee dat vind ik niet vervelend, ik vind het dom. Je religie verklaart helemaal niks. Het is een cirkelredenatie.
quote:
sorry daarvoor; maar nogmaals; het leven is helemaal neit zo ingewikkeld als je gelooft

greetings
Ja dat is het wel. En als je echt in discussie gaat met mensen kom je daar achter. Wat ook helpt is gaan studeren. iets biologisch of anderszins wetenschappelijks. Maar als dat te moeilijk voor je is....
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:47:19 #272
pi_91275878
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:45 schreef Light7 het volgende:
dialoog wordt lastig als je aangevallen wordt, en dat probeer ik te weren. vandaar dat ik eenzijdig mijn ding vertel en geen tijd heb om julllie dezelfde vragen terug te vragen; excuses!
De aanval bestaat uit argumenten, feiten en logica.
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:48:20 #273
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91275915
papierguy; ik studeer geneeskunde dat ten eerste.

ten tweede vraag ik me daadwerklijk af wat jij studeert als je zegt dat discussies oplossingen zijn.

ten derde vind je het dom omdat je het niet begrijpt, en daarom verwerp je het ook. het feit dat jij het niet wilt begrijpen betekent niet dat het niet begrijpelijk is.
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:49:29 #274
331512 Light7
Light in the Dark
pi_91275965
papier hier, ik kan je laaggradige posts niet bijhouden, als je serieus wat te zeggen hebt ga ik selectief reageren,

groeten
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:50:08 #275
pi_91275990
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:48 schreef Light7 het volgende:
papierguy; ik studeer geneeskunde dat ten eerste.

ten tweede vraag ik me daadwerklijk af wat jij studeert als je zegt dat discussies oplossingen zijn.
Dat zei ik helemaal niet.
quote:
ten derde vind je het dom omdat je het niet begrijpt, en daarom verwerp je het ook. het feit dat jij het niet wilt begrijpen betekent niet dat het niet begrijpelijk is.
Ik begrijp het wel. Beter dan jij. Religie is een cirkelredenatie en een stoplap voor hele menselijke vragen, Maar het heeft niets te maken met de werkelijkheid waar jij iedere keer tegen aan botst en dan "belediging" en "respect"gaat roepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')