abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90773244
Vorig deel: De kunst van het loslaten van je ex # 140

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zon fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan
Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen
Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!
Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren
In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

GELUKKIG 2011 IEDEREEN! En succes in de liefde ;)

pi_90773493
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:36 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Weetje
Ik kan wel hier zeggen:' Don't worry, be happy, genoeg vissen in de zee,maak je geen zorgen, er zijn meer mensen op de wereld!Zij is jou niet waard, verspil je tijd niet etc.' En duizenden anderen zinnetjes,mantra's uit zelfhelp boeken op nachtkastjes van zoveel vrouwen maar als het op dat moment niet helpt,dan helpt het niet.

ik heb een vriendin die zegt altijd op het zwaarste moment: JohnfuckinMayer,laat het.
En dat helpt niet. Je moet gewoon fucking hard je kaken op elkaar houden en jezelf onder controle houden want anders knap je & dan heb je niks meer.

Verdomme ik word zo boos nu.
@JFM: En nu kan ik jou 100% volgen. Ik word zo gek van die kutmuren! Ik heb al twee-en-een-halve maand 'geduld' en alles en iedereen die er meer van weet zegt "geduld hebben" en ja, ik heb best geduld merk ik nu, maar ergens tijdens dat hele geduld hebben ben ik wel heel erg alleen aan het worden/zijn nu....
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_90773734
als je er niet in zit of hebt gezeten,zal je er geen fuck van snappen.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
  zondag 2 januari 2011 @ 23:50:07 #4
328555 backgammon
All that Jazz
pi_90773756
Jullie zijn allemaal toe aan een potje sex, dat werkt heel goed.
hey sexy, ooohhh you already know!
pi_90773775
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:50 schreef backgammon het volgende:
Jullie zijn allemaal toe aan een potje sex, dat werkt heel goed.
Nee.
ik wil een dikke knuffel.
  zondag 2 januari 2011 @ 23:51:13 #6
328555 backgammon
All that Jazz
pi_90773803
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:50 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Nee.
ik wil een dikke knuffel.
Ik wil je best knuffelen maar dat wil jij niet :)
pi_90773830
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:51 schreef backgammon het volgende:

[..]

Ik wil je best knuffelen maar dat wil jij niet :)
want JFM heeft smetvrees?
pi_90773853
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:49 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
als je er niet in zit of hebt gezeten,zal je er geen fuck van snappen.
Ik snap jouw omstandigheden niet, daar reageerde ik niet op. Ik snap je boosheid, je kaken op elkaar moeten houden omdat je er geen fuck aan kunt doen. Gewoon die onmacht. Al zou je willen, je kunt niets 0,0 doen.
Strek je eens uit !
pi_90773868
Ik wil ook een knuffel!
JFM, knuffelen?
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 2 januari 2011 @ 23:52:51 #10
328555 backgammon
All that Jazz
pi_90773878
Nee dat denk ik niet, maar dan moeten we ergens afspreken :)
pi_90774029
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik wil ook een knuffel!
JFM, knuffelen?
-hug-
pi_90774178
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik wil ook een knuffel!
JFM, knuffelen?
Alles klaar voor morgen Neo?
Strek je eens uit !
pi_90774274
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:55 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

-hug-
-huggle-
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:58 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Alles klaar voor morgen Neo?
Jep, papiertje nog ff doornemen en zo ff uitprinten.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_90775142
Stilgevallen hier?

@JFM: Is je ex nog steeds in je leven of heb je nu een punt bereikt waardoor je nu wel verder kunt?
Strek je eens uit !
pi_90775226
Hij zocht contact vandaag enzo,huilend aan de telefoon.

ik heb zojuist besloten dat ik hem nooit meer terug wil.
pi_90775316
quote:
Op zondag 2 januari 2011 23:44 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

@JFM: En nu kan ik jou 100% volgen. Ik word zo gek van die kutmuren! Ik heb al twee-en-een-halve maand 'geduld' en alles en iedereen die er meer van weet zegt "geduld hebben" en ja, ik heb best geduld merk ik nu, maar ergens tijdens dat hele geduld hebben ben ik wel heel erg alleen aan het worden/zijn nu....
Dat vind ik zo moeilijk. Ik laat niks van me horen om afstand te nemen, maar hoewel iedereen zegt dat ik er goed aan doe, voelt het zo verkeerd... 'Geef haar de tijd om te beseffen wat ze mist'. Ja leuk, maar helpt het dan als ik zo goed als uit haar leven verdwijn....?

Anderzijds, met contact houden komt het ook niet goed. Zo ziet het er tenminste niet naar uit. Ik word er radeloos van...
pi_90775420
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:18 schreef Mr.Myst het volgende:

[..]

Dat vind ik zo moeilijk. Ik laat niks van me horen om afstand te nemen, maar hoewel iedereen zegt dat ik er goed aan doe, voelt het zo verkeerd... 'Geef haar de tijd om te beseffen wat ze mist'. Ja leuk, maar helpt het dan als ik zo goed als uit haar leven verdwijn....?

Anderzijds, met contact houden komt het ook niet goed. Zo ziet het er tenminste niet naar uit. Ik word er radeloos van...
Ja. Je geeft haar daardoor de ruimte om zélf te gaan denken. Zonder dat ze direct vanuit emoties reageert ;) Ze zal ongetwijfeld ook nog veel aan jou denken hoor.
  maandag 3 januari 2011 @ 00:23:40 #18
328555 backgammon
All that Jazz
pi_90775590
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:16 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Hij zocht contact vandaag enzo,huilend aan de telefoon.

ik heb zojuist besloten dat ik hem nooit meer terug wil.
Een knuffel kan veel doen! zo ben je ineens genezen ;)
pi_90775645
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:23 schreef backgammon het volgende:

[..]

Een knuffel kan veel doen! zo ben je ineens genezen ;)
Sex ook dunkt me. Mja dat zal voorlopig nog wel niet gebeuren :P
  maandag 3 januari 2011 @ 00:26:36 #20
328555 backgammon
All that Jazz
pi_90775731
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:24 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Sex ook dunkt me. Mja dat zal voorlopig nog wel niet gebeuren :P
Dat zei ik net al, iedereen is toe aan een potje sex.
Misschien klinkt dat heel stom maar dat breekt een soort band die je nog hebt met die persoon.
pi_90775754
quote:
Op maandag 3 januari 2011 00:20 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Ja. Je geeft haar daardoor de ruimte om zélf te gaan denken. Zonder dat ze direct vanuit emoties reageert ;) Ze zal ongetwijfeld ook nog veel aan jou denken hoor.
Dank je. Ik denk, en hoop, dat je gelijk hebt. Ik heb vanavond bij familie gezeten, veel gepraat, het was erg emotioneel. Iedereen om mij heen zit vol onbegrip over de situatie, en aan de ene kant doet het mij goed dat ik niet de enige ben die het niet begrijpt. Aan de andere kant is dat des te frustrerender.
pi_90775948
quote:
Op maandag 3 januari 2011 00:26 schreef backgammon het volgende:

[..]

Dat zei ik net al, iedereen is toe aan een potje sex.
Misschien klinkt dat heel stom maar dat breekt een soort band die je nog hebt met die persoon.
Dat zal misschien zo zijn, maar ik heb op dit moment echt geen behoefte aan sex met iemand anders dan mijn ex. Ik denk niet dat ik er op dit moment gelukkiger van zou worden. Eerder het tegenovergestelde.
Dat betekent niet dat ik het niet mis, dat wel. Maar dan wel met mijn vriendin... mijn ex, bedoel ik.
pi_90775951
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:20 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Echt Mr.Myst: In jouw situatie is wat CP zegt zo ontzettend waar.

Even open kaart Mr.Myst, ik weet echt wel dat mijn ex heel veel over me nadenkt. Dat weet ik omdat de weinige signalen die ik wel krijg duidelijk afwijkend zijn van haar 'gewone' doen. Daar zitten bakken emotie in.
Er geldt nog een andere 'wet' bij jou Mr.Myst; zolang jij je armen blijft uitstrekken zal zij het tegenovergestelde willen doen. Zie dat in de figuurlijke zin.
Wat CP zegt is alles waar je je op moet richten. En als je haar een keer ziet zorg dan dat je niet 'zielig' bent maar wees juist de vent waar ze verliefd op werd. Je wilt immers haar medelijden niet maar haar liefde ;)
Strek je eens uit !
pi_90776012
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:27 schreef Mr.Myst het volgende:

[..]

Dank je. Ik denk, en hoop, dat je gelijk hebt. Ik heb vanavond bij familie gezeten, veel gepraat, het was erg emotioneel. Iedereen om mij heen zit vol onbegrip over de situatie, en aan de ene kant doet het mij goed dat ik niet de enige ben die het niet begrijpt. Aan de andere kant is dat des te frustrerender.
Ja ik geloofde zelf ook niet toen mij dat gezegd werd hoor. Maar ik deed het wel, en na 3 maanden nam ze contact met me op. Niet dat er genoeg veranderd was om een succesvolle relatie voort te zetten, maar het gebeurde :) In de tijd hebben onszelf een stuk beter leren kennen.

Dat is het énige wat je wel kan doen, naar jezelf kijken en voor jezelf stappen vooruit zetten. Waar je niks aan kan doen , is zonde van je tijd om je druk over te maken. Zoals een ander tegen mij zij, energie die je in jezelf steekt is nooit verloren.
pi_90776406
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:18 schreef Mr.Myst het volgende:

[..]

Mr.Myst:
Ergens zal dit zo ontzettend goed voor je zijn.Als jij jezelf niet kunt zijn zonder haar is dat iets waar je serieus over na moet gaan denken. Dat is dan geen liefde meer die in balans is, maar een liefde waarin je een enorme afhankelijkheid bent gaan ontwikkelen.

Benut deze periode om jezelf weer te gaan zijn. Om al die plannen die je hebt in jezelf te steken. Stop met denken dat zij dat goed van je zou vinden. Vind het goed van en voor jezelf. Deze periode is daar perfect voor. Want je moet haar die rust en ruimte nu geven en al die energie die je in haar en jouw relatie wilt steken kun je nu voor jezelf gebruiken.

Je zult gaan merken dat door die dingen ook echt te gaan doen je weer meer zelfrespect gaat krijgen en je zult gaan zien dat je lang niet zo afhankelijk van haar hoeft te zijn om gelukkig te zijn. Jouw geluk moet niet afhangen van alleen haar in jouw leven. Jouw geluk moet ook afhangen van dingen en doelen die je voor jezelf weet te bereiken. Ik weet dat je dat kunt. Succes! ;)
Strek je eens uit !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')