Dus je weet het eigenlijk zelf ook niet? Of zeg je gewoon dat je vragen gaat beantwoorden om te kunnen zeggen "hier ga ik niets over zeggen"? Want meer basis dan dit zul je het niet krijgen. Wat was dan je beweegreden om überhaupt openheid te geven over jouw lidmaatschap in dit topic?quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:48 schreef Typisch het volgende:
Passer = Geest
Winkelhaak = Stof
Wat er mee bedoeld word is vrij simpel, het heeft te maken met de eerste drie graden van de Vrijmetselarij.
Tevreden Ali? Hoop het want meer ga ik niet beantwoorden hierover.
Je wil iets weten over hoe het ''joinen'' gaat? Kort samengevat, het verschild lichtelijk per loge. Ik heb o.a een aantal huisbezoeken gehad van één van de leden van mijn loge. Ook had ik een gesprek met ''de voorzittend Meester van de loge''. Deze bezoeken waren gesprekken over de Vrijmetselarij in het algemeen, onder andere over wat ik van de Vrijmetselarij verwachten, waarom ik er bij zou willen, een soort sollicitatie, maar dan anders.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:36 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ga je ook nog wat vertellen erover of kom je alleen interessant doen met je icoon en tot nu toe nietszeggende post? No offence.
Duidelijk, zo komen we ergens. Bedankt. Mijn excuses nog als ik wat grommig overkom. Kan je ook werkelijk iets vertellen over die initiatie of is dat een brug te ver? Dit zal ik begrijpen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:59 schreef Typisch het volgende:
[..]
Je wil iets weten over hoe het ''joinen'' gaat? Kort samengevat, het verschild lichtelijk per loge. Ik heb o.a een aantal huisbezoeken gehad van één van de leden van mijn loge. Ook had ik een gesprek met ''de voorzittend Meester van de loge''. Deze bezoeken waren gesprekken over de Vrijmetselarij in het algemeen, onder andere over wat ik van de Vrijmetselarij verwachten, waarom ik er bij zou willen, een soort sollicitatie, maar dan anders.
Ook werd ik op de landelijke lijst gezet van mensen die eventueel wilde toetreden, ook moest ik een vragenlijst en levensbeschrijving invullen en deze moest ik uiteraard inleveren bij de loge.
Daarna kwam er een redelijk spannend moment, mijn ingevulde papieren werden tijdens de ''Meestervergadering'' behandeld en die namen een beslissing of ik voorgesteld zou worden aan het bestuur van de Nederlandse Orde. (Een soort KNVB van de Vrijmetselarij, om het simpel te houden)
Na dit doorlopen te hebben ben ik ingewijd als leerling door een ritueel. Nee, dit was geen bloed drinken uit een schedel.
Relax gast, ik moet helemaal niets en bepaal zelf wat ik vertel en hoe ik het vertel. En waarom? Omdat mij het gevraagd werd door Ali en ik dit icon eigenlijk overal gebruik, MSN, andere fora en dat soort dingen. Als jij dat stoer doenerij vind, is goed hoor. Niks stoers aan, als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:53 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dus je weet het eigenlijk zelf ook niet? Of zeg je gewoon dat je vragen gaat beantwoorden om te kunnen zeggen "hier ga ik niets over zeggen"? Want meer basis dan dit zul je het niet krijgen. Wat was dan je beweegreden om überhaupt openheid te geven over jouw lidmaatschap in dit topic?
Je begon er zelf over vandaar, daarom vond ik het nogal vreemd. We're cool.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:03 schreef Typisch het volgende:
[..]
Relax gast, ik moet helemaal niets en bepaal zelf wat ik vertel en hoe ik het vertel. En waarom? Omdat mij het gevraagd werd door Ali en ik dit icon eigenlijk overal gebruik, MSN, andere fora en dat soort dingen. Als jij dat stoer doenerij vind, is goed hoor. Niks stoers aan, als je het mij vraagt.
Uhm, wat ik kan vertellen is dat het meeste iets weg heeft van een toneelstuk. Jij zal de hoofdpersoon zijn, maar toch zul je weinig tekst hebben en ben je meer een toeschouwer. Meer kan ik (helaas) echt niet vertellen, dit zou het ritueel zelf niet ten goede komen voor eventuele leden bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:02 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Duidelijk, zo komen we ergens. Bedankt. Mijn excuses nog als ik wat grommig overkom. Kan je ook werkelijk iets vertellen over die initiatie of is dat een brug te ver? Dit zal ik begrijpen.
Duidelijk.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:08 schreef Typisch het volgende:
[..]
Uhm, wat ik kan vertellen is dat het meeste iets weg heeft van een toneelstuk. Jij zal de hoofdpersoon zijn, maar toch zul je weinig tekst hebben en ben je meer een toeschouwer. Meer kan ik (helaas) echt niet vertellen, dit zou het ritueel zelf niet ten goede komen voor eventuele leden bijvoorbeeld.
Dus die V?quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:48 schreef Typisch het volgende:
Passer = Geest
Winkelhaak = Stof
Wat er mee bedoeld word is vrij simpel, het heeft te maken met de eerste drie graden van de Vrijmetselarij.
Daarin kan ik niet duidelijk opmaken dat Satan daardoor bij de geboorte de vader is. Hoe moet ik dat dus zien?quote:
quote:
Nevermind, beetje zoeken doet wonderen.quote:
quote:Passer en Winkelhaak vormen het symbool voor de Vrijmetselarij, waarbij de passer geopend ligt boven en/of onder de winkelhaak.
Als men de passer opvat als symbool voor de geest, en de winkelhaak voor de stof dan duidt de ligging van de passer de graad aan waar in wordt gewerkt:
Eerste of leerlinggraad: De passer onder de winkelhaak de geest is nog verborgen in de stof
Tweede of gezellengraad: De passer ligt met een been onder de winkelhaak De geest krijgt macht over de stof.
Derde of meestergraad: De passer op de winkelhaak De geest regeert over de stof
Andere betekenissen van de passer en winkelhaak dan de hierboven genoemde zijn mogelijk, het is een symbool dat door de vrijmetselaar op eigen wijze geïnterpreteerd mag worden; de vrijmetselarij zegt geen dogma's te kennen.
In sommige gevallen wordt de letter G tussen passer en winkelhaak geplaatst, net als bij de vlammende ster. Dit verwijst naar het heilige en kan worden opgevat als God, Grote Geometer, Gnosis e.d.
quote:Op zondag 2 januari 2011 22:06 schreef Mrtaylan het volgende:
Ik hoor de laatste tijd veel over illuminatie om me heen en heb zelf al wat onderzoek gedaan, maar weet (eigenlijk) nog steeds niet wat het inhoud. Het is gewoon te vermoeiend ondanks ik leuk vind dingen uit te zoeken. De info die ik vind is gewoon TE veel. ik kan de puzzel stukjes niet in elkaar zetten en er staan veel vragen nog steeds open. Ik wilde vragen of iemand hier mij eens een goede uitleg geven wat het inhoud of een site met genoeg uitleg geven.
Ik heb wel al zelf wat informatie, Bijv ziel verkopen, Satan, Lady gaga, Tupac, MJ,Bob Marley enz.
Een Toneelstuk met als hoofdpersoon "Hiram Abiff" De Architect van de tepel van Solomon ,door lomas en Knight word geclaimed dat het om de egyptische koning "Sequnenre Tao II " gaat *1 .quote:Uhm, wat ik kan vertellen is dat het meeste iets weg heeft van een toneelstuk. Jij zal de hoofdpersoon zijn, maar toch zul je weinig tekst hebben en ben je meer een toeschouwer. Meer kan ik (helaas) echt niet vertellen, dit zou het ritueel zelf niet ten goede komen voor eventuele leden bijvoorbeeld.
Kom hier nog wel op terug met meer infoquote:"The Triple Tau, signifying, among other occult things, Templum Hierosolyma, 'the Temple of Jerusalem'. It also means Clavis ad Theosaurum - 'A key to a treasure' - and Theca ubi res pretiosa deponitur - 'A place where a precious thing is concealed', or Res ipsa pretiosa - 'The precious thing itself'."
- Royal Arch Degree
Dat staat op wikipedia ja.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:48 schreef Typisch het volgende:
Passer = Geest
Winkelhaak = Stof
Volgens mij is de beschrijving die ik eerder heb gegeven van eerste graad redelijk correct.quote:
Dat staat er impliciet.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:26 schreef Ticker het volgende:
[..]
Daarin kan ik niet duidelijk opmaken dat Satan daardoor bij de geboorte de vader is. Hoe moet ik dat dus zien?
Staat inderdaad op wikipedia ja. Ja dat boek heb ik gelezen,quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat staat op wikipedia ja.
Heb je weleens boeken van Manly P Hall gelezen?
En de betekenis daarin opgezocht?
Die Tau is, zoals zoveel symbolen, een fallussymbool.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:52 schreef DeMolay het volgende:
[..]
Een Toneelstuk met als hoofdpersoon "Hiram Abiff" De Architect van de tepel van Solomon ,door lomas en Knight word geclaimed dat het om de egyptische koning "Sequnenre Tao II " gaat *1 .
*1 The Hiram key ....Christopher Knight en Rober Lomas , beide vrijmetselaar
De kledij gebruikt met de eerste graad initiatie ( opgestroopte broek en armen met een strop om zn nek) symboliseerd een Middeleeuwse ketter op zijn weg naar de Galg.
Bij de derde graad waarin het sterven en hergeboren word gesymobliseerd ,worden per lodge andere wapens gebruikt , in engeland vaak het kortswaard en in nederland vaak een dolk aan een sjerp met erop geschreven "Vincere Aut Mori"
foto van de dolk , zal later wel betere maken van zowel de dolk asl de sjerp
[ afbeelding ]
Nog een mooi plaatje mbt "de tempel van Solomon" en de "Triple Tau"
[ afbeelding ]
Het museum in den haag heeft hier ook een mooie oude versie van !
[..]
Kom hier nog wel op terug met meer info
Vincere Aut Mori en natuurlijk zie onderschrift
En nee ik ben er geen , wel gevraagd maar niet zon behoefte.
Welk boek?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:35 schreef Typisch het volgende:
[..]
Staat inderdaad op wikipedia ja. Ja dat boek heb ik gelezen,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |