abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91291285
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:48 schreef Typisch het volgende:
Passer = Geest
Winkelhaak = Stof
Wat er mee bedoeld word is vrij simpel, het heeft te maken met de eerste drie graden van de Vrijmetselarij.
Tevreden Ali? Hoop het want meer ga ik niet beantwoorden hierover. :D
Dus je weet het eigenlijk zelf ook niet? Of zeg je gewoon dat je vragen gaat beantwoorden om te kunnen zeggen "hier ga ik niets over zeggen"? Want meer basis dan dit zul je het niet krijgen. Wat was dan je beweegreden om überhaupt openheid te geven over jouw lidmaatschap in dit topic?
pi_91291532
"Passer en winkelhaak vormen internationaal hét herkenningsteken van de vrijmetselarij. De passer wordt verbonden met de gedachte aan maatgeven, scheppen, afpassen. Hij is ook het symbool van de uitstralende Liefde uit het Oosten, het symbool van de Opperbouwmeester die alles ordende naar maat, getal en gewicht. De winkelhaak met zijn rechte hoek symboliseert de mens die het Licht ontvangt, de mens die zich in de 'rechte verhouding' weet te plaatsen tot de Opperbouwmeester en tot zijn medemens. En zo hebben alle gereedschappen (hamer, beitel, troffel, waterpas, schietlood) hun eigen symbolische functie en betekenis."

Bron:
http://www.vialucis.nl/watisvrijmetselarij.htm

Voor diegene die geïnteresseerd zijn in het antwoord op de vraag van Ali.
pi_91291698
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:36 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ga je ook nog wat vertellen erover of kom je alleen interessant doen met je icoon en tot nu toe nietszeggende post? No offence.
Je wil iets weten over hoe het ''joinen'' gaat? Kort samengevat, het verschild lichtelijk per loge. Ik heb o.a een aantal huisbezoeken gehad van één van de leden van mijn loge. Ook had ik een gesprek met ''de voorzittend Meester van de loge''. Deze bezoeken waren gesprekken over de Vrijmetselarij in het algemeen, onder andere over wat ik van de Vrijmetselarij verwachten, waarom ik er bij zou willen, een soort sollicitatie, maar dan anders.
Ook werd ik op de landelijke lijst gezet van mensen die eventueel wilde toetreden, ook moest ik een vragenlijst en levensbeschrijving invullen en deze moest ik uiteraard inleveren bij de loge.
Daarna kwam er een redelijk spannend moment, mijn ingevulde papieren werden tijdens de ''Meestervergadering'' behandeld en die namen een beslissing of ik voorgesteld zou worden aan het bestuur van de Nederlandse Orde. (Een soort KNVB van de Vrijmetselarij, om het simpel te houden)

Na dit doorlopen te hebben ben ik ingewijd als leerling door een ritueel. Nee, dit was geen bloed drinken uit een schedel.
pi_91291836
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:59 schreef Typisch het volgende:

[..]

Je wil iets weten over hoe het ''joinen'' gaat? Kort samengevat, het verschild lichtelijk per loge. Ik heb o.a een aantal huisbezoeken gehad van één van de leden van mijn loge. Ook had ik een gesprek met ''de voorzittend Meester van de loge''. Deze bezoeken waren gesprekken over de Vrijmetselarij in het algemeen, onder andere over wat ik van de Vrijmetselarij verwachten, waarom ik er bij zou willen, een soort sollicitatie, maar dan anders.
Ook werd ik op de landelijke lijst gezet van mensen die eventueel wilde toetreden, ook moest ik een vragenlijst en levensbeschrijving invullen en deze moest ik uiteraard inleveren bij de loge.
Daarna kwam er een redelijk spannend moment, mijn ingevulde papieren werden tijdens de ''Meestervergadering'' behandeld en die namen een beslissing of ik voorgesteld zou worden aan het bestuur van de Nederlandse Orde. (Een soort KNVB van de Vrijmetselarij, om het simpel te houden)

Na dit doorlopen te hebben ben ik ingewijd als leerling door een ritueel. Nee, dit was geen bloed drinken uit een schedel.
Duidelijk, zo komen we ergens. Bedankt. Mijn excuses nog als ik wat grommig overkom. Kan je ook werkelijk iets vertellen over die initiatie of is dat een brug te ver? Dit zal ik begrijpen.
pi_91291910
quote:
15s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:53 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dus je weet het eigenlijk zelf ook niet? Of zeg je gewoon dat je vragen gaat beantwoorden om te kunnen zeggen "hier ga ik niets over zeggen"? Want meer basis dan dit zul je het niet krijgen. Wat was dan je beweegreden om überhaupt openheid te geven over jouw lidmaatschap in dit topic?
Relax gast, ik moet helemaal niets en bepaal zelf wat ik vertel en hoe ik het vertel. En waarom? Omdat mij het gevraagd werd door Ali en ik dit icon eigenlijk overal gebruik, MSN, andere fora en dat soort dingen. Als jij dat stoer doenerij vind, is goed hoor. Niks stoers aan, als je het mij vraagt. ^O^
pi_91292190
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:03 schreef Typisch het volgende:

[..]

Relax gast, ik moet helemaal niets en bepaal zelf wat ik vertel en hoe ik het vertel. En waarom? Omdat mij het gevraagd werd door Ali en ik dit icon eigenlijk overal gebruik, MSN, andere fora en dat soort dingen. Als jij dat stoer doenerij vind, is goed hoor. Niks stoers aan, als je het mij vraagt. ^O^
Je begon er zelf over vandaar, daarom vond ik het nogal vreemd. We're cool.
pi_91292211
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:02 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Duidelijk, zo komen we ergens. Bedankt. Mijn excuses nog als ik wat grommig overkom. Kan je ook werkelijk iets vertellen over die initiatie of is dat een brug te ver? Dit zal ik begrijpen.
Uhm, wat ik kan vertellen is dat het meeste iets weg heeft van een toneelstuk. Jij zal de hoofdpersoon zijn, maar toch zul je weinig tekst hebben en ben je meer een toeschouwer. Meer kan ik (helaas) echt niet vertellen, dit zou het ritueel zelf niet ten goede komen voor eventuele leden bijvoorbeeld.
pi_91292254
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:08 schreef Typisch het volgende:

[..]

Uhm, wat ik kan vertellen is dat het meeste iets weg heeft van een toneelstuk. Jij zal de hoofdpersoon zijn, maar toch zul je weinig tekst hebben en ben je meer een toeschouwer. Meer kan ik (helaas) echt niet vertellen, dit zou het ritueel zelf niet ten goede komen voor eventuele leden bijvoorbeeld.
Duidelijk.
pi_91292334
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:09 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Duidelijk.
Duidelijker kan ik inderdaad niet zijn over dat onderwerp, maar het is bedtijd voor mij. :O
pi_91293375
quote:
Passer = Geest
Winkelhaak = Stof
Wat er mee bedoeld word is vrij simpel, het heeft te maken met de eerste drie graden van de Vrijmetselarij.
Dus die V?
Wat voor stof? Materie?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 00:26:03 #61
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_91296444
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

knip
Daarin kan ik niet duidelijk opmaken dat Satan daardoor bij de geboorte de vader is. Hoe moet ik dat dus zien?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 01:14:40 #62
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_91298074
Anekdote:
Mark neemt een kleine kitten mee naar school ipv. speelgoed. Al gauw bleek de kitten populairder dan welk speelgoed dan ook. In een kring gesprek wordt gevraagd of Mark wist of het een een jongen of meisje betrof. Dat wist Mark niet. De juf vraagt aan de klas of iemand toevallig wist hoe je daar wel achter kunt komen. Er viel een stilte. John stak zijn vinger op en zei ik weet wat! De juf vraagt oh John nou deel met de klas. Nou, zegt John, Mijn vader zegt dat wij in een democratie leven dus moeten we erover stemmen. En dan weten we het!

De rest schrijf ik morgen.

De Illuminati. lumi=licht oftwel "de verlichtten"

[ Bericht 3% gewijzigd door Schenkstroop op 14-01-2011 01:20:04 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 14 januari 2011 @ 01:21:39 #63
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_91298270
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:12 schreef Mrtaylan het volgende:
Good life?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_91298396
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:25 schreef Gray het volgende:

[..]

Dus die V?
Wat voor stof? Materie?
Nevermind, beetje zoeken doet wonderen. :@

Wiki:
quote:
Passer en Winkelhaak vormen het symbool voor de Vrijmetselarij, waarbij de passer geopend ligt boven en/of onder de winkelhaak.
Als men de passer opvat als symbool voor de geest, en de winkelhaak voor de stof dan duidt de ligging van de passer de graad aan waar in wordt gewerkt:
Eerste of leerlinggraad: De passer onder de winkelhaak de geest is nog verborgen in de stof
Tweede of gezellengraad: De passer ligt met een been onder de winkelhaak De geest krijgt macht over de stof.
Derde of meestergraad: De passer op de winkelhaak De geest regeert over de stof
Andere betekenissen van de passer en winkelhaak dan de hierboven genoemde zijn mogelijk, het is een symbool dat door de vrijmetselaar op eigen wijze geïnterpreteerd mag worden; de vrijmetselarij zegt geen dogma's te kennen.
In sommige gevallen wordt de letter G tussen passer en winkelhaak geplaatst, net als bij de vlammende ster. Dit verwijst naar het heilige en kan worden opgevat als God, Grote Geometer, Gnosis e.d.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 08:21:43 #65
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_91302266
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:06 schreef Mrtaylan het volgende:
Ik hoor de laatste tijd veel over illuminatie om me heen en heb zelf al wat onderzoek gedaan, maar weet (eigenlijk) nog steeds niet wat het inhoud. Het is gewoon te vermoeiend ondanks ik leuk vind dingen uit te zoeken. De info die ik vind is gewoon TE veel. ik kan de puzzel stukjes niet in elkaar zetten en er staan veel vragen nog steeds open. Ik wilde vragen of iemand hier mij eens een goede uitleg geven wat het inhoud of een site met genoeg uitleg geven.
Ik heb wel al zelf wat informatie, Bijv ziel verkopen, Satan, Lady gaga, Tupac, MJ,Bob Marley enz.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:52:20 #66
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_91311176
quote:
Een Toneelstuk met als hoofdpersoon "Hiram Abiff" De Architect van de tepel van Solomon ,door lomas en Knight word geclaimed dat het om de egyptische koning "Sequnenre Tao II " gaat *1 .

*1 The Hiram key ....Christopher Knight en Rober Lomas , beide vrijmetselaar

De kledij gebruikt met de eerste graad initiatie ( opgestroopte broek en armen met een strop om zn nek) symboliseerd een Middeleeuwse ketter op zijn weg naar de Galg.

Bij de derde graad waarin het sterven en hergeboren word gesymobliseerd ,worden per lodge andere wapens gebruikt , in engeland vaak het kortswaard en in nederland vaak een dolk aan een sjerp met erop geschreven "Vincere Aut Mori"

foto van de dolk , zal later wel betere maken van zowel de dolk asl de sjerp

Nog een mooi plaatje mbt "de tempel van Solomon" en de "Triple Tau"

Het museum in den haag heeft hier ook een mooie oude versie van !

quote:
"The Triple Tau, signifying, among other occult things, Templum Hierosolyma, 'the Temple of Jerusalem'. It also means Clavis ad Theosaurum - 'A key to a treasure' - and Theca ubi res pretiosa deponitur - 'A place where a precious thing is concealed', or Res ipsa pretiosa - 'The precious thing itself'."
- Royal Arch Degree

Kom hier nog wel op terug met meer info

Vincere Aut Mori en natuurlijk zie onderschrift

En nee ik ben er geen , wel gevraagd maar niet zon behoefte.

[ Bericht 7% gewijzigd door DeMolay op 14-01-2011 16:05:13 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_91312298
quote:
Passer = Geest
Winkelhaak = Stof
Dat staat op wikipedia ja.

Heb je weleens boeken van Manly P Hall gelezen?

En de betekenis daarin opgezocht?
pi_91312589
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:09 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Duidelijk.
Volgens mij is de beschrijving die ik eerder heb gegeven van eerste graad redelijk correct.

Bij de derde graad doe je Hiram Abiff na, die uit de dood gerezen wordt door de sterke greep van de leeuwenklauw.

Hiram Abiff is een figuur die een rol speelde bij de bouw van de tempel van solomon. in de vrijmetselarij neemt hij een soort zonnemessias rol aan, zoals Horus, of Tammuz, de gereincarneerde zonnegoden.

Hier staan alle rituelen van de York rite beschreven: http://www.sacred-texts.com/mas/dun/index.htm De eerste drie graden van de schotse en york rite zijn hetzelfde (de blauwe graden).

De blauwe graden zijn melkkoeien en dienen voornamelijk om geld in het laatje te brengen.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:26:50 #69
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_91312830
Hiram abif aka Sequnenre Tao II

komen de wonden overeen met de legende van de moord op Hiram ?!.

BTW Ikzelf denk dat Hiram of Tyre en Hiram Abiff dezelfde personen zijn aangezien Tyre steen of rots betekend
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_91312927
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:26 schreef Ticker het volgende:

[..]

Daarin kan ik niet duidelijk opmaken dat Satan daardoor bij de geboorte de vader is. Hoe moet ik dat dus zien?
Dat staat er impliciet.

Wat er gezegd wordt is dat je opnieuw geboren dient te worden om een kind van God te zijn. Bij dit opnieuw geboren worden, wordt je geboren uit de Geest, in plaats van in het vlees, zoals je bij je eerste geboorte geboren wordt.

Het vlees, in zijn gevallen staat, brengt niets dan kwaad voor, zoals in Galaten de vruchten van het vlees beschreven staan. Deze vruchten kun je herkennen als kwaadaardig. Een mens is van nature bij zijn geboorte dus aangelegd met kwaadaardigheid en kan de geboden van God niet bewaren. Een mens dient dus van nature de duivel en niet God. Alleen de christelijke wedergeboorte kan daar werkelijk verandering in brengen omdat die ons met God verzoent en we Zijn natuur ontvangen.

Dus de wereld is als het ware gevangen in zonde met de duivel als heerser of vader zo je wil, die we van nature gehoorzamen. Door geloof in Christus kun je daar uit komen en kan God je ware vader worden die je dan gehoorzaamt. Het zit hem dus in de gehoorzaamheid, die bepaalt wie je ware vader is.

Er wordt ook gesproken over adoptie. We worden geadopteerd in de familie van God, met Hem als vader. Dat impliceert dat we eerder een andere vader hadden, en dat kan er maar 1 zijn, satan, omdat we hem van nature gehoorzaamden.

12 Zo dan, broeders, wij zijn schuldenaars niet aan het vlees, om naar het vlees te leven.
13 Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven.
14 Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods.
15 Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader!
16 Dezelve Geest getuigt met onzen geest, dat wij kinderen Gods zijn.
17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeerfgenamen van Christus; zo wij anders met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.

Zo duidelijker?
pi_91313270
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat staat op wikipedia ja.

Heb je weleens boeken van Manly P Hall gelezen?

En de betekenis daarin opgezocht?
Staat inderdaad op wikipedia ja. Ja dat boek heb ik gelezen,
pi_91313295
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:52 schreef DeMolay het volgende:

[..]

Een Toneelstuk met als hoofdpersoon "Hiram Abiff" De Architect van de tepel van Solomon ,door lomas en Knight word geclaimed dat het om de egyptische koning "Sequnenre Tao II " gaat *1 .

*1 The Hiram key ....Christopher Knight en Rober Lomas , beide vrijmetselaar

De kledij gebruikt met de eerste graad initiatie ( opgestroopte broek en armen met een strop om zn nek) symboliseerd een Middeleeuwse ketter op zijn weg naar de Galg.

Bij de derde graad waarin het sterven en hergeboren word gesymobliseerd ,worden per lodge andere wapens gebruikt , in engeland vaak het kortswaard en in nederland vaak een dolk aan een sjerp met erop geschreven "Vincere Aut Mori"

foto van de dolk , zal later wel betere maken van zowel de dolk asl de sjerp

[ afbeelding ]

Nog een mooi plaatje mbt "de tempel van Solomon" en de "Triple Tau"

[ afbeelding ]
Het museum in den haag heeft hier ook een mooie oude versie van !

[..]

Kom hier nog wel op terug met meer info

Vincere Aut Mori en natuurlijk zie onderschrift

En nee ik ben er geen , wel gevraagd maar niet zon behoefte.
Die Tau is, zoals zoveel symbolen, een fallussymbool.

Dat plaatje lijkt me van de rozenkruisers te komen. Die vogel die haar jongen voedt met haar eigen vlees kom je overal in katholieke kerken tegen.
pi_91313335
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:35 schreef Typisch het volgende:

[..]

Staat inderdaad op wikipedia ja. Ja dat boek heb ik gelezen,
Welk boek?
pi_91313413
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Welk boek?
Harry Potter.
pi_91313441
Vrijmetselarij is gewoon de geheime leer van paganisme, welke teruggaat tot het vereren van fallussen en heilige moedergodinnen, rituelen van kinderen verbranden, ijzeren en houten idolen, en al dat soort ongein, in een notendop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')