Dat is gecreëerd, niet bestaand-geld. Dat wordt niet onttrokken aan de economie. Je begrijpt het principe van het hefboomeffect niet?quote:Op maandag 3 januari 2011 19:25 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Zwengelt de economie helemaal niet aan, zorgt alleen maar voor te hoge huizenprijzen en daaraan gekoppeld ook huurprijzen. Kost alleen maar geld wat niet in de economie gaat. Ook kost het de schatkist teveel geld.
Wanneer mensen steeds meer voor een hypotheek of aan huur moeten betalen onttrekt dat geld aan andere (naar mijn idee belangrijkere) delen van de economie. HRA gaat grotendeels naar de hoogste inkomens die bij verlies daarvan heus niet op hun geld gaan zitten ineens.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is gecreëerd, niet bestaand-geld. Dat wordt niet onttrokken aan de economie. Je begrijpt het principe van het hefboomeffect niet?
Wat raar dat de huizenprijzen, ondanks die HRA, dan dalen, momenteelquote:Op maandag 3 januari 2011 19:38 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Wanneer mensen steeds meer voor een hypotheek of aan huur moeten betalen onttrekt dat geld aan andere (naar mijn idee belangrijkere) delen van de economie. HRA gaat grotendeels naar de hoogste inkomens die bij verlies daarvan heus niet op hun geld gaan zitten ineens.
Kunnen de huizenprijzen en daarmee de huren omlaag en komt er meer geld vrij om elders te besteden.
Die ook geen huis kan huren bij een WBVGquote:Op maandag 3 januari 2011 19:49 schreef gtotep het volgende:
het is maar een beperkt gedeelte dat naar hoge inkomens gaat
alleen dat is wel het gedeelte dat de meeste weerstand oproept
als HRA wordt afgeschaft heeft de grote middengroep daar last van
zeg maar 1,5 tot 2 keer modaal
t
Jij liegt, het overgrote deel HRA, zo'n 80% gaat naar de hoogste inkomens.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:49 schreef gtotep het volgende:
het is maar een beperkt gedeelte dat naar hoge inkomens gaat
alleen dat is wel het gedeelte dat de meeste weerstand oproept
als HRA wordt afgeschaft heeft de grote middengroep daar last van
zeg maar 1,5 tot 2 keer modaal
hoewel een groot deel van de HRA weer teniet wordt gedaan door het huurwaardeforfait
het HRA voordeel is veel kleiner dan vaak wordt gedacht
zeker nu met lage rentes
rentes zijn laatste jaren wel gedaald maar het huurwaardeforfait niet
Ja vooral als je je bedenkt dat de huizenprijzen juist nooit zo hoog hadden moeten oplopen, DANKZIJ de HRA. Was bedoeld om een ieder in staat te stellen om een huis te kopen, toch?quote:Op maandag 3 januari 2011 19:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat raar dat de huizenprijzen, ondanks die HRA, dan dalen, momenteel
geen sociale huurwoningquote:Op maandag 3 januari 2011 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die ook geen huis kan huren bij een WBVG
was het maar waar dat we zoveel mensen in NL hadden met zulke hoge inkomensquote:Op maandag 3 januari 2011 20:15 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Jij liegt, het overgrote deel HRA, zo'n 80% gaat naar de hoogste inkomens.
En dat afschaffen mag van mij dus daar beginnen, gisteren al.
Ik zal het nog een keer zeggen:quote:Op maandag 3 januari 2011 20:18 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Ja vooral als je je bedenkt dat de huizenprijzen juist nooit zo hoog hadden moeten oplopen, DANKZIJ de HRA. Was bedoeld om een ieder in staat te stellen om een huis te kopen, toch?
oftewel: wat heeft de HRA hiermee te maken?quote:Wat raar dat de huizenprijzen dalen ondanks de HRA....
Naarmate je meer belasting betaalt krijg je ook meer HRA, het werkt net andersom als bij de huurtoeslag. Daarnaast hoe hoger de hypotheek, en dus meer rente, hoe meer je er van profiteerd.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:34 schreef gtotep het volgende:
[..]
was het maar waar dat we zoveel mensen in NL hadden met zulke hoge inkomens
dat het meeste naar mensen gaat met een inkomen hoger dan gemiddelde inkomen is wat anders
de echt hoogste inkomens valt slechts 5-10% onder
de 50% met een huis met hypotheek daaronder zijn middeninkomens
ik schrijf het niet precies letterlijk goed maar je weet wel hoe het wel zit
Rente staat voor 30 jaar vast op 5,7%quote:Op zondag 2 januari 2011 22:56 schreef mlg het volgende:
[..]
Hoelang heeft je hypotheek nog een vaste rente? Als dat binnen 3 jaar is, dan raad ik je aan om juist af te lossen, want er is inflatie op komst die de hypotheekrente omhoog trekt.
Huursubsidie doet dat ook.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Huizenprijzen in NL zijn hoog door het krap houden van de markt door de overheid, de HRA maakt het alleen maar mogelijk dat de overheid dit doet.
Ik zie een overheid alleen niet beide zaken tegelijk aanpakken. Ze moeten iets tegelijk doen aan de HRA, huursubsidie en overdrachtsbelasting. Dat kan nog wel jaaaaren duren voor dat men daar aan begint. Die dingen moeten anders geregeld worden, dat kan zo veel schelenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Huursubsidie doet dat ook.
Toch investeer ik mijn geld liever in een koop- dan huurbuurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |