quote:
Ja en na een inworp van 20 cent schijt ezeltje strekje echte euro's uit.quote:Als het kabinet valt, verdwijnt de HRA dan wel?
Hoor ik daar een twijfelende liberaal die de conservatieve koers laakt, maar D66 te links vindt?quote:Op zondag 2 januari 2011 20:18 schreef kort het volgende:
Ok, dan ik met een gerust hart VVD gaan stemmen. Bedankt!
Daarom en als er al een verandering komt zal dat over lange tijd worden uitgesmeerdquote:Op zondag 2 januari 2011 20:18 schreef Dementor het volgende:
Nee, dan moeten er eerst een nieuwe regering gevormd worden.
Welke partijen dan in de coalitie verschijnen en met welke punten weet niemand zeker.
Maar ik denk niet dat er een partij de coalitie binnenkomt welke de HRA op rigoureuze af wil schaffen.
Je wilt dat de HRA behouden blijft?quote:Op zondag 2 januari 2011 20:18 schreef kort het volgende:
Ok, dan ik met een gerust hart VVD gaan stemmen. Bedankt!
Inderdaad. Daarom vooral links stemmen 3 maart.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:26 schreef Crazy Harry het volgende:
De kans dat de HRA wegvalt bij het vallen van het huidig kabinet is in ieder geval groter dan bij het aanblijven van het huidig kabinet.
Aangezien ik een progressief liberaal kabinet wenselijk acht, en dat meestal onder 'links' wordt geschaard, ben ik het deze keer met je eens, ondanks ik een hekel heb aan links-rechts denken.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:28 schreef KoosVogels het volgende:
Inderdaad. Daarom vooral links stemmen 3 maart.
Ik vind D66 alles behalve links, heb ook op D66 gestemd afgelopen verkiezingenquote:Op zondag 2 januari 2011 20:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoor ik daar een twijfelende liberaal die de conservatieve koers laakt, maar D66 te links vindt?
Dan kun je POL beter mijden, vrees ikquote:Op zondag 2 januari 2011 20:35 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Aangezien ik een progressief liberaal kabinet wenselijk acht, en dat meestal onder 'links' wordt geschaard, ben ik het deze keer met je eens, ondanks ik een hekel heb aan links-rechts denken.
Nee, zou het liefst zien verdwijnen. Vandaar ik D66 een stuk beter vind dan VVDquote:Op zondag 2 januari 2011 20:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je wilt dat de HRA behouden blijft?
Nee hoor, dat vind in POL iedereen. Alleen handelen we er niet naar.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan kun je POL beter mijden, vrees ik
Als je zo hervormingsgezind bent, waarom ben je dan voorstander van ons rechts kabinet?quote:Op zondag 2 januari 2011 20:37 schreef kort het volgende:
[..]
Nee, zou het liefst zien verdwijnen. Vandaar ik D66 een stuk beter vind dan VVD
Omdat het een rechts kabinet is die fors bezuinigt op cultuur en snijdt in het ambtenaren apparaat. Zie zo liefst mogelijk een kleine overheid. Een rechts kabinet met D66 zie ik niet zo snel komen.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je zo hervormingsgezind bent, waarom ben je dan voorstander van ons rechts kabinet?
Ah, oke. Al zou ik er maar niet op rekenen dat er veel ambtenaren gaan verdwijnen.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:39 schreef kort het volgende:
[..]
Omdat het een rechts kabinet is die fors bezuinigt op cultuur en snijdt in het ambtenaren apparaat. Zie zo liefst mogelijk een kleine overheid. Een rechts kabinet met D66 zie ik niet zo snel komen.
Dat is er toch regelmatig geweest met CDA, VVD en D'66. En zoals koos al zei, reken er maar niet op dat er zoveel ambtenaren verdwijnen. Daar hebben ambtenaren om de een of andere reden een hekel aan en die zullen nou niet bepaald meewerken.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:39 schreef kort het volgende:
[..]
Omdat het een rechts kabinet is die fors bezuinigt op cultuur en snijdt in het ambtenaren apparaat. Zie zo liefst mogelijk een kleine overheid. Een rechts kabinet met D66 zie ik niet zo snel komen.
My thoughts exactly. Graag D66 GL VVD, maar die kans is wel heel klein.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:39 schreef kort het volgende:
[..]
En het aflossingsvrije deel beperkt worden wellicht.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:16 schreef eriksd het volgende:
Ik zie sowieso de aftrek gemaximeerd worden tot 42%, en dan geleidelijk afbouwen.
Want er is een substiantieel verschil tussen aflossingsvrij en een spaarhypotheek.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En het aflossingsvrije deel beperkt worden wellicht.
Niet alleen ambtenaren maar vooral ook de politici. Flink bezuinigen kan wel maar dan moet de overheid ook bepaalde taken loslaten en dat vinden ze niet fijn. Als je wilt kan je door natuurlijk verloop zo een hoop mensen kwijtraken dat is het probleem niet zo.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:45 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dat is er toch regelmatig geweest met CDA, VVD en D'66. En zoals koos al zei, reken er maar niet op dat er zoveel ambtenaren verdwijnen. Daar hebben ambtenaren om de een of andere reden een hekel aan en die zullen nou niet bepaald meewerken.
Uiteraard. Welk woningbezit wordt gestimuleerd met HRA voor aflossingsvrije hypotheken?quote:Op zondag 2 januari 2011 21:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Want er is een substiantieel verschil tussen aflossingsvrij en een spaarhypotheek.
Een aflossingsvrije hypotheek is een hypotheek waarop niet wordt afgelost. Op een spaarhypotheek wordt niet afgelost (net zomin als op een levenhypotheek, beleggingshypotheek o.i.d.). De enige hypotheken waarop wordt afgelost zijn de lineaire hypotheek en de annuïteitenhypotheek.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteraard. Welk woningbezit wordt gestimuleerd met HRA voor aflossingsvrije hypotheken?
Van mij zouden ze de aftrekbaarheid mogen beperken tot de lineaire hypotheek en de annuïteitenhypotheek.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Een aflossingsvrije hypotheek is een hypotheek waarop niet wordt afgelost. Op een spaarhypotheek wordt niet afgelost (net zomin als op een levenhypotheek, beleggingshypotheek o.i.d.). De enige hypotheken waarop wordt afgelost zijn de lineaire hypotheek en de annuïteitenhypotheek.
Het enige verschil tussen de (bijv.) spaarhypotheek en de aflossingsvrije hypotheek is de verpanding en het feit dat er zekerheid is m.b.t. levensverzekering.
Ook voor bestaande gevallen?quote:Op zondag 2 januari 2011 21:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Van mij zouden ze de aftrekbaarheid mogen beperken tot de lineaire hypotheek en de annuïteitenhypotheek.
Wat links weer hoorquote:Op zondag 2 januari 2011 21:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Van mij zouden ze de aftrekbaarheid mogen beperken tot de lineaire hypotheek en de annuïteitenhypotheek.
Van mij niet. Waarom zou ik nu moeten inleveren om de hypotheek af te lossen als ik dat over 30 jaar ook kan?quote:Op zondag 2 januari 2011 21:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh ben van mening dat niet het lenen maar het aflossen fiscaal gestimuleerd moet worden. Heb nu zelf ook een spaarhypotheek omdat je dan meer van de renteaftrek kan profiteren maar in feite is het een perverse stimulans om maar zolang mogelijk te lenen.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:31 schreef kort het volgende:
[..]
Wat links weer hoorBen je jaloers op mensen die renteaftrek wel snappen en daar een slimme hypotheek bij pakken?
Wat is er slimmer aan?quote:Op zondag 2 januari 2011 21:31 schreef kort het volgende:
[..]
Wat links weer hoorBen je jaloers op mensen die renteaftrek wel snappen en daar een slimme hypotheek bij pakken?
Ach wat er ook gebeurt er zal toch een overgangsregeling moeten komen.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ook voor bestaande gevallen?
Als ik dan m'n hypotheekvorm mag omzetten naar 1 van die 2 hoor je mij niet zeuren.
Maar dat zal wel wat tegenvallen...
Dat zou van mij nog steeds mogen maar dan verlies je een deel van je fiscale voordelen.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Van mij niet. Waarom zou ik nu moeten inleveren om de hypotheek af te lossen als ik dat over 30 jaar ook kan?
Als ze de HRA in 15 jaar geheel afschaffen kan ik er mee leven, al zou ik het jammer vinden.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach wat er ook gebeurt er zal toch een overgangsregeling moeten komen.
Dat kan dus nietquote:Op zondag 2 januari 2011 21:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zou van mij nog steeds mogen maar dan verlies je een deel van je fiscale voordelen.
Op wat voor manier? Ik heb dat nou al met de eigenwoningforfait.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zou van mij nog steeds mogen maar dan verlies je een deel van je fiscale voordelen.
Er mee leven kan ik ook wel. Maar het lijkt me dat er altijd wel een vorm van stimulering van het eigen woningbezit zal blijven.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ze de HRA in 15 jaar geheel afschaffen kan ik er mee leven, al zou ik het jammer vinden.
Meer HRA betekent ook meer hypotheekrente betalen.quote:
Uiteraard. maar dan nog zouden na die overgangsperioden nog steeds wel nieuwe spaarhypotheken kunnen zijn alleen zonder dat fiscale voordeel.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat kan dus niet(tenzij je als onbetrouwbare overheid te boek wilt staan, maar dat zal wel niet. Elke aanpassing van de HRA (en we hebben er al heel veel gehad!) is met een overgangsregeling gegaan.
Blijkbaar groot genoeg want genoeg accountants en dat soort mensen gaan voor een spaarhypotheek.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Meer HRA betekent ook meer hypotheekrente betalen.
Ik ben wel benieuwd hoe groot dit "voordeel" van je is.
Het grootste voordeel van een spaarhypotheek zijn dat de woonlasten voor mij voor de komende 30 jaar bekend zijn (als er niets verandert aan de HRA én ik niet verhuis).
Ik ga toch maar proberen om wat te sparen en af en toe af te lossen (van het aflossingsvrije deel) als ik de kans krijg.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:39 schreef kort het volgende:
[..]
Blijkbaar groot genoeg want genoeg accountants en dat soort mensen gaan voor een spaarhypotheek.
Hoelang heeft je hypotheek nog een vaste rente? Als dat binnen 3 jaar is, dan raad ik je aan om juist af te lossen, want er is inflatie op komst die de hypotheekrente omhoog trekt.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik ga toch maar proberen om wat te sparen en af en toe af te lossen (van het aflossingsvrije deel) als ik de kans krijg.
Dan maar minder HRA... Het scheelt me ook rente en dat werkt harder naar me toe.
De reden dat de HRA is ingevoerd was juist om kopen te stimuleren. Ten eerste hebben we te weinig huurwoningen om iedereen van een huurwoning te voorzien, ten tweede gaan mensen met eigen bezit beter om dan wanneer het van iemand anders is.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:16 schreef eriksd het volgende:
Ik zie sowieso de aftrek gemaximeerd worden tot 42%, en dan geleidelijk afbouwen.
Veel ambtenaren gaan met pensioen.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, oke. Al zou ik er maar niet op rekenen dat er veel ambtenaren gaan verdwijnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |