abonnement Unibet Coolblue
pi_90749378


Het borduurtopic, hier verder.

Linkje naar deel één: Borduren?! .

Met dank aan Lijnloos voor het prachtig geborduurde FOK!logo!

[ Bericht 43% gewijzigd door Lutte op 02-02-2011 07:29:30 ]
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_90794215
Aha! Daar waren we weer...

Zal zo effe de WIP-foto's plaatsen, dat hoort er natuurlijk wel bij...

Laatste foto van Marilyn door Arual:


De boekenlegger van Loecje:


Het kattentafereel van Miss_dynastie:


Mijsje ouderswetsche leesplank:


En natuurlijk een nieuwe foto van mijn eigen werk...


Oh en een linkje naar het vorige topic natuurlijk:
Borduren?!

[ Bericht 29% gewijzigd door Lijnloos op 05-01-2011 07:54:42 ]
pi_90825320
Het logo voor de OP in WIP-vorm:

pi_90825369
Lijnloos _O_ :D

Borduren vond ik nooit zo leuk, omdat de meeste patronen zo oudbollig zijn. Maar nu ik bijvoorbeeld jouw boekenlegger in het vorige topic zag...tja, misschien ga ik ook wel wat bedenken. :) Heb je er een handigheidje voor om een gewone tekening om te zetten in een patroon?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_90825756
Jep, heb een programmatje wat ik er voor gebruik: KG-chart... is gratis en werkt super! Kun je gewoon een plaatje (jpg, gif, etc...) inladen en dan aangeven hoe groot hij moet worden en hoeveel kleuren je max wil gebruiken en dan gaat ie het omzetten en krijg je het patroon... die kun je vervolgens weer uitprinten, evt. in pdf-formaat. Kortom, top!

En ik ben het wel met je eens hoor dat er veel oubollig gefrutsel is, zeker als je kijkt naar de pakketten die je kunt bestellen, maar ik vind het wel tof om juist zelf dingen te bedenken om te maken en zo...
pi_90846041
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 08:52 schreef Lijnloos het volgende:
Jep, heb een programmatje wat ik er voor gebruik: KG-chart... is gratis en werkt super! Kun je gewoon een plaatje (jpg, gif, etc...) inladen en dan aangeven hoe groot hij moet worden en hoeveel kleuren je max wil gebruiken en dan gaat ie het omzetten en krijg je het patroon... die kun je vervolgens weer uitprinten, evt. in pdf-formaat. Kortom, top!

En ik ben het wel met je eens hoor dat er veel oubollig gefrutsel is, zeker als je kijkt naar de pakketten die je kunt bestellen, maar ik vind het wel tof om juist zelf dingen te bedenken om te maken en zo...
Dat is echt een goede tip! Ik ga er eens naar kijken. Bij het kopen van een borduurwerk voor m'n moeder heb ik inderdaad eens al die pakketten bekeken en vond er niet veel aan. Maar met dat programma wat je noemt kun je dus precies maken wat je leuk vindt. Bedankt voor de tip! ^O^
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_90847440
voor leuke pakketten moet je idd ff zoeken.
ik heb wel leuke pakketten gezien, maar eerst moet de boekenlegger af(ben nog niets verder)
en dan nog gaat het niets groots worden, dat gaat nooit afkomen hier.
toch kan ik het niet laten soms de sajet in te lopen(borduur/handwerk winkel in groningen)
pi_90847916
--> Schopje CRE
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_90851349
Ik ben ook bezig met een custom design :9 .
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:36:51 #10
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90852382
Hoera! We zijn er weer :)

Ik werd vanmiddag zo depri tijdens het lezen dat ik besloot dat er op heel korte termijn een boekenlegger van eigen maaksel moet komen. Ja het is heel triest, ik ben nog meer verslaafd aan lezen dan aan knutselen en creativiteit. Denk ik nu iets geks als ik zeg ik koop gewoon een lapje stof en ga met KG-chart een leuk plaatje te lijf? Dat zou wel eens simpeler kunnen zijn dan stad en land afsjouwen naar een leuke boekenlegger die iemand anders bedacht heeft.
pi_90852475
Doen.

Of Googlen naar een leuk patroon met weinig kleuren.
pi_90853167
Ik heb die van mij ook gewoon met mijn normale borduurstof gemaakt. Degene die ik gekregen heb was van Aida-band gemaakt, dan heb je meteen een mooi randje... en de maker had aan de achterkant vlieseline gestreken, erg mooie oplossing vond ik zelf!

We staan in CRE *O*
pi_91110159
Oh en Ah en zo... maar nog niet klaar :')

pi_91226987
Hi.

Eindelijk een pic van mijn projectje :+ .

*knip*

Klikbaar voor een grote versie, en dit moet het worden.

[ Bericht 25% gewijzigd door Tegan op 12-01-2011 21:59:59 ]
pi_91227649
Supertof Tegan! Ik dacht Stuwey al te herkennen... ben heel benieuwd wat het wordt als ie af is!
pi_91227744
Ik wou eerst heel Stewie afmaken, maar het zijn alleen nog maar heel veel kleuren en dan paar steken per kleur ;( .
pi_91234583
Betere pic :) .

pi_91236255
nice!!! *O*
pi_91253558
Lijnloos, wat geweldig! Ook die Marilyn en dat leesplankje.. Eigenlijk vind ik alles knap om te maken, maar heb ik niet met elke afbeelding 'wat'. Wat dat gepriegel met heel veel kleurtjes is weer niets voor mij.

Ik heb nog vele borduurpakketten liggen, maar ik kom er maar niet toe om ze te maken of af te maken. Verder weet ik niet niet zo goed wat ik 'moet' doen met de dingen die wel af zijn. Deze liggen nu in een doos niets te doen. Dat vind ik eigenlijk ook zonde.

Wat doen jullie met de dingen die je klaar hebt?

Ophangen? Weggeven?

enkele projecten die ik klaar heb:




met deze ben ik bezig:

Ik zal er binnenkort eens een foto van maken.

Het lijkt nu net alsof ik alleen Winnie the Pooh heb liggen/ gemaakt heb, maar ik heb ook nog Popcorn bear, Forever Friens Tatty en nog veel meer liggen. Eigenlijk te veel om op te noemen..

[ Bericht 0% gewijzigd door loezzie op 13-01-2011 10:10:22 (foto verbeterd) ]
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_91300240
En een update :+ .



Ik mis enkele kleuren, vandaar dat het blauw en groen niet af is ;( . Maar als het goed is heb ik alle kleuren compleet volgende week.

@loezzie: Ik ga mijne gewoon inlijsten en ophangen als hij af is :) .

[ Bericht 18% gewijzigd door Tegan op 14-01-2011 03:28:25 ]
pi_91301910
Heel tof Tegan! Ben heel benieuwd hoe is is als ie af is! *O*

Loezzie, wat een leuke projectjes! Als ik de dingen zo zie, zou het wel leuk zijn om in te lijsten en eventueel bv. als kraamkadootje te geven aan iemand (zeker als ze Jessica heten en op 05-08-08 geboren zijn :P ).

Ik heb gisteren ook wel weer wat gedaan, maar vooral geel en wat cactussen inge-groent... niet echt update waardig. Misschien vandaag nog effe wat doen, dan kan ik weer een update doen dit weekend.

Ik weet ook nog niet precies wat ik met mijn mario-world ga doen hoor... Aan de ene kant heel tof om in te lijsten en zo, maar aan de andere kant zou ik niet weten waar ik hem moet ophangen... Misschien dat ik hem wel verkoop of zo.
pi_91322246
Bijna klaar voor de OP ;)

pi_91406274
Nu ik het topic al een tijdje volg, toch ook twee WIP's van mij.

De eerste ben ik al tijden aan bezig, en af en toe pak ik hem er weer eens bij:


De tweede ben ik nog niet zo lang aan bezig:
  zondag 16 januari 2011 @ 14:13:19 #24
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91409220
Jammer dat borduren nog geen krachtsport is dat we van het maken ook zo'n mooie arm kregen ;)

Mooi!
  zondag 16 januari 2011 @ 14:16:15 #25
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91409365
Loezzie, mooi en ook nog mijn favoriete beestjes - zeker ophangen of weggeven want het is dood- en doodzonde om zoveel fleurigs in het donker te verstoppen!
pi_91417823
[quote]1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:07 schreef appelbanaancitroen het volgende:
Nu ik het topic al een tijdje volg, toch ook twee WIP's van mij.

De eerste ben ik al tijden aan bezig, en af en toe pak ik hem er weer eens bij:
[ afbeelding ]

hey die komt me bekend voor O-) ik heb die ook alleen ben er al een 4 jaar ofzo meebezig :X
dat komt omdat ik iets te veel hobby's heb denk ik :9
pi_91418484
hij is wel ontzettend mooi! en het "iets teveel hobbies" probleem ken ik wel... :D nu ook al tijden bezig met de letterplank... :P
pi_91420195
Ja, ik ben er denk ik ondertussen ook zolang mee bezig... Af en toe een paar weken er veel aan geborduurd, dan schiet het wel aardig op, maar hij ligt ook regelmatig maanden in de kast...

quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 17:05 schreef hadassa1 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 16 januari 2011 13:07 schreef appelbanaancitroen het volgende:
Nu ik het topic al een tijdje volg, toch ook twee WIP's van mij.

De eerste ben ik al tijden aan bezig, en af en toe pak ik hem er weer eens bij:
[ afbeelding ]

hey die komt me bekend voor O-) ik heb die ook alleen ben er al een 4 jaar ofzo meebezig :X
dat komt omdat ik iets te veel hobby's heb denk ik :9
Die van Winnie the Pooh zijn ook wel heel lief :) Je kunt ze bij elkaar ophangen, ik heb ook wel eens kussentjes gemaakt van lapjes, maar dan weet ik weer niet wat ik met zo'n kussentje moet...
pi_91420745
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 17:53 schreef appelbanaancitroen het volgende:
Ja, ik ben er denk ik ondertussen ook zolang mee bezig... Af en toe een paar weken er veel aan geborduurd, dan schiet het wel aardig op, maar hij ligt ook regelmatig maanden in de kast...

[..]

Die van Winnie the Pooh zijn ook wel heel lief :) Je kunt ze bij elkaar ophangen, ik heb ook wel eens kussentjes gemaakt van lapjes, maar dan weet ik weer niet wat ik met zo'n kussentje moet...
gewoon op de bank? wij hebben een paar kussentjes liggen, lekker om tegenaan te zitten, maar ook gewoon leuk om naar te kijken... :)
  zondag 16 januari 2011 @ 18:55:03 #30
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91422812
Wat een wereldidee! Kussentjes *O*

Niet dat ik een bank heb :@ maar ik kan lekker doen alsof. Ben zelf niet zo'n held in inlijsten en ik ken er ook geen, laten doen is nogal prijzig. Maar een kussentje moet te doen zijn (mits het niet te groot is natuurlijk).
pi_91423148
je kan er ook een wandkleed(je) van maken door er een stuk stof aan te bevestigen en dan leuk door de zijkanten een mooi bijpassend lint doorheen weven en lussen aan de bovenkant maken en een roede er doorheen. ;)
  zondag 16 januari 2011 @ 19:27:33 #32
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91424398
Hadassa, je hebt gelijk maar dan heb ik wel een heel mooi patroon nodig op het juiste formaat.
Denk 1x2 meter. Maar ja eer dat ik dat geborduurd heb :@
pi_91424635




dit is dan waar ik nog mee bezig ben :P
quote:
[img]

http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/7s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 19:27 schreef caroline88 het volgende:
Hadassa, je hebt gelijk maar dan heb ik wel een heel mooi patroon nodig op het juiste formaat.
Denk 1x2 meter. Maar ja eer dat ik dat geborduurd heb :@
ik bedoel stuk stof aan de achterkant ik zie namelijk dat ik het verkeerd had gezegd :D
pi_91425337
Hm, een Family Guy kussen zou ook gaaf zijn.

Alleen, waarvan maak ik dan de achterkant, in een effen kleur geborduurd :P .
pi_91425992
quote:
11s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:45 schreef Tegan het volgende:
Hm, een Family Guy kussen zou ook gaaf zijn.

Alleen, waarvan maak ik dan de achterkant, in een effen kleur geborduurd :P .
of gewoon een effen kleur katoen, of een kunststof. (niet plastic maar stof op acrylbasis bijvoorbeeld... :) ) als je een stoffenwinkel inloopt, kunnen ze je vaak wel helpen op dat vlak. het is wel mooi als je op je borduurwerk eerst op de achterkant plakvliseline strijkt, dan is het steviger en blijft het mooier voor het kussen. :)
pi_91451423
appelbanaancitroen, wat een mooie WIPs! Die onderste, is dat van dat bedrukte stof ook? Ziet er wel mooi uit zo met die overgang in kleur als achtergrond.

Hadassa1 Mooie werkjes ook bij jou!!!

Mijn update:
pi_91453132
Je gaat snel Lijnloos! Leuk. Het schiet al op!!

Ik zag ideeën voor kussentjes of zo voorbijkomen voor mijn borduurwerkjes, maar dat vind ik weer niets. Verkopen of weggeven? Mwa, ik ben veel te kritisch en zie overal dingen die netter hadden gekund, dus dan wil ik ze ook niet verkopen..
Voorlopig liggen ze dus weer in de doos..
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_91453837
Loezzie, ik zou niet al te kritisch zijn voor jezelf hoor. Je moet ook maar zo deenken dat een ander het waarschijnlijk niet zelf wil/kan doen want anders zouden ze het ook niet kopen. En weggeven in een leuk pakketje wordt altijd wel gewaardeerd.
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 13:12:49 #39
43556 miss_dynastie
pi_91458899
Wat ga je hard lijnloos!

Ik heb m'n werkje niet meer aangeraakt, ben veeeeel te druk in m'n hoofd :@
pi_91458959
quote:
Op maandag 17 januari 2011 09:25 schreef Lijnloos het volgende:
appelbanaancitroen, wat een mooie WIPs! Die onderste, is dat van dat bedrukte stof ook? Ziet er wel mooi uit zo met die overgang in kleur als achtergrond.

Hadassa1 Mooie werkjes ook bij jou!!!

Mijn update:
[ afbeelding ]
Alleen dat geel nog he
Hoe gaat het met het denken :D
pi_91461306
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:14 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Alleen dat geel nog he
Hoe gaat het met het denken :D
Haha, en bedankt he?! }:|

Maar uhm dat denken... ja, ik heb nagedacht en ik heb nog zo'n waslijst met dingen die ik "moet" maken dat het er voorlopig echt niet van gaat komen... sorrys! :@
Misschien later, maar dit jaar gaat hem niet meer worden.
pi_91468980
quote:
Op maandag 17 januari 2011 14:03 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Haha, en bedankt he?! }:|

Maar uhm dat denken... ja, ik heb nagedacht en ik heb nog zo'n waslijst met dingen die ik "moet" maken dat het er voorlopig echt niet van gaat komen... sorrys! :@
Misschien later, maar dit jaar gaat hem niet meer worden.
O.K sterkte met het geel
pi_91504470
he allemaal, ik ben erg nieuw hier. Eigenlijk ben ik zelf meer van het haken en breien maar ik ben opzoek naar een leuk patroon van olifantjes of konijntjes om een rand te borduren voor een lakentje in een ledikant. Heeft iemand een idee??

later....
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_91505473
L-l, als je een leuk plaatje hebt van een olifantje of konijntje, kun je er zelf (of anders wil ik het best voor je doen) een patroontje ervan maken. Da's niet zo moeilijk met dat KG-chart.
pi_91511576
ik weet niet eens wat een kg-chart is. Mijn moeder gaat het borduren voor me. Maar ik zal wel kijken wat een leuk olifantje is.

dank je....
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_91512717
KG-chart is een simpel (gratis *O* ) programmatje voor op de pc waarmee je plaatjes om kan zetten naar patronen met DMC-kleurcodes. Ik gebruik het regelmatig om dingen zo te converteren zeg maar. En dan kun je het uitprinten of als pdf opslaan en zo.
pi_91513235
dat is handig, waar heb je dat programmatje vandaan??? misschien kan ik het ook downloaden.
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_91514927
http://www.iktsoft.net/kgchart-en/kgchart/ -> hier dus... Gewoon effe installeren en de rest wijst eigenlijk zichzelf. Ook kun je er dus zelf patroontjes mee verzinnen. Zo heb ik ooit mijn boekenlegger "bedacht" met behulp van allerlei foto's en zo.
pi_91515047
Mijn Family Guy patroon komt ook van zo'n programma, alleen eentje waarbij in de gratis versie opslaan niet mogelijk is. Print screen is my friend :P .
pi_91515206
Ja, je hebt inderdaad ook wel hele handige andere programma's maar deze was gratis en dat hielp wel zeg maar. En in het gebruik vind ik hem ook erg prettig werken tot nu toe.
Heb jij die PC-stitch?
pi_91515281
Cross Stitch Professional Platinum heet hij.

Bij een volgend patroon ga ik wel jouw programma gebruiken denk ik.
pi_91525949
Update.



Schaduw in het tapijt erbij, valt helemaal niet op.

Nu bezig met het wit van Brian. *zucht*
pi_91526004
zow je gaat hard tegan
ik ben nog helemaal niets verder gekomen.
pi_91529073
Jeetje tegan,. jij gaat echt superhard! _O_
pi_91632502
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:25 schreef Lijnloos het volgende:
appelbanaancitroen, wat een mooie WIPs! Die onderste, is dat van dat bedrukte stof ook? Ziet er wel mooi uit zo met die overgang in kleur als achtergrond.

Hadassa1 Mooie werkjes ook bij jou!!!

Mijn update:
[ afbeelding ]
Dank je, Lijnloos. Het is inderdaad groen bedrukte stof, dus ik hoop dat ik netjes in het midden begonnen ben :)

Mijn vriend wil nu trouwens ook dat ik de mario-wereld ga borduren... Hoe groot is hij precies?
pi_91634252
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:28 schreef appelbanaancitroen het volgende:

[..]

Dank je, Lijnloos. Het is inderdaad groen bedrukte stof, dus ik hoop dat ik netjes in het midden begonnen ben :)

Mijn vriend wil nu trouwens ook dat ik de mario-wereld ga borduren... Hoe groot is hij precies?
Ik zou het even precies na moeten kijken, maar zo uit mijn hoofd iets van 70cm breed bij iets van 30 of 40 hoog... Zal het effe checken morgen. Heb het op Aida 18 gemaakt (weet neit precies wat de nederlandse maat is, sorry)... bij andere maten heb je natuurlijk ook andere maten bij het eindresultaat...
pi_91664398
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:09 schreef Lijnloos het volgende:

Mijsje ouderswetsche leesplank:
[ afbeelding ]

Oh wat leuk, dat leesplankje O+

Ik ben al wat weken op zoek naar een geboortelap, heb er nu eindelijk een paar gevonden die ik leuk genoeg vind. Nu nog een keuze maken en kopen :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_91667924
ik ben gister maar is met wat anders begonnen aangezien mijn neefje bijna 2 wordt en voor kinderen je tegenwoordig bijna niet meer weet wat je moet kopen ze hebben alles al wat leuk is ;(
dus ik dacht dan zet ik een foto van hem even over op een borduurpatroon heeft hij later ook nog wat aan als ie ouder is.
pi_91708502
Brian was toch te saai, dat wit, dus maar begonnen met de muren.



Moet alleen nog de muur achter Peter.
pi_91779671
Ok, dilemma. Op de zwarte streep mist een regel kruisjes. Zo laten?

Dat haar ga ik sowieso opnieuw doen van Peter, maar de rest ;( .

pi_91780064
dat is een lange regel kruisjes die mist Tegan... moet je er veel voor uithalen?
pi_91780134
Ja, alles links of alles rechts. Maar veel is gewoon 'aan te passen'. De breedte is eigenlijk 199 terwijl het 200 moet zijn zeg maar.
pi_91780251
ah, zo... ik zou dan tussen twee figuurtjes de muur een steekje minder geven, zodat je inderdaad de rest niet uit hoeft te halen. als je alles uithaalt, wordt de stof daar meestal niet heel veel mooier van... en zo merkt niemand het als je tussen de mensen gewoon een steekje minder doet...
pi_91780565
Mja, ik ben alleen bang dat ik me er enorm aan ga ergeren als het dan af is.
pi_91781111
als de figuren 1 kruisje dichter bij elkaar staan dan de bedoeling was? ik denk dat het niet te zien zal zijn, mits je niks aan de figuren zelf gaat doen. ik denk dat een ander het sowieso niet gaat zien, tenzij je aangeeft dat daar een steekje mist... maar dat het jammer is dat je net één steekje mist, ja, ik denk dat ik er ook wel gigantisch van zou balen... jammer is het wel. maar volgens mij niet onoverkomelijk bij dit werk.
pi_91781184
Tja, als ik het nu helemaal ga uithalen, dan vind ik idd misschien ergens anders nog wel een erge fout.

Toch vind ik het niet tof dat hij dan maar 199 kruisjes breed is.
pi_91785774
Jeetje Tegan, wat schiet jij op zeg... maar kan me die "misser" en vooral de bijhorende frustraties erg goed voorstellen. Ik denk echter wel dat wat Mijsje zegt het handigst (minste werk met toch een mooi resultaat) is, maar je zult inderdaad bij jezelf in beraad moeten of je dat wilt. Weegt het uithalen op tegen het gevoel?!

Ik ben gister begonnen met een nieuw (voor thuis op de bank) project. Deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb van die serie de olifanten al gemaakt en heb nu dus dit pakket en het pakket met de tijgers om ze compleet te maken uiteindelijk. Het valt me wel mee hoe snel het weer gaat, maar het enige nadeel is wel dat de stof erg stug is nog... dat moet echt effe snel soepel worden!

En in de trein en tussendoor doe ik mijn mario netjes... die schiet nu echt lekker op, zo erg dat ik al het patroon voor wereld 2 heb uitgeprint en gelukkig zitten daar veel dezelfde kleuren bij, dus da's mooi makkelijk, kan ik in een keer door! ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en ik heb het HELP-ballonnetje met Glow-in-the-dark-draad gedaan... alleen nog niet gezien in het donker, maar het werk wel volgens mij :|W Leek me wel grappig!

[ Bericht 8% gewijzigd door Lijnloos op 24-01-2011 08:29:38 ]
pi_92068529
mijn god wat een priegelwerk, maar zooo mooi, hoelang is iedereen bezig om zo'n borduur schilderijtje af te krijgen :o
pi_92069870
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 10:00 schreef EilandjeOnline het volgende:
mijn god wat een priegelwerk, maar zooo mooi, hoelang is iedereen bezig om zo'n borduur schilderijtje af te krijgen :o
Dat hangt er natuurlijk heel erg vanaf hoeveel tijd je hebt, hoe groot het is en hoeveel verschillende kleuren en zo je nodig hebt...

Om een indicatie te geven, met mijn Mario wereld ben ik sinds half juli bezig, maar ook maanden dat ik het ding nauwelijks aan heb geraakt. Wel neem ik het nu mee naar werk, zodat ik in de trein lekker kan borduren (half uurtje heen en ook weer terug). En nu het telwerk erop zit is het gewoon heel lekker wegborduren, niet nadenken en zo..

Met mijn piplup ben ik denk ik een paar uurtjes bezig geweest, die was zo klaar, maar daar zat het meeste werk in het wisselen van kleuren en goed het patroontje lezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lijnloos op 01-02-2011 08:13:12 ]
pi_92072597
en hoe weet je nou welke kleuren je wanneer gebruiken moet ? of zit dat in het doek "uitgeprint" ?
vooral met schaduwen werken vind ik echt knap

maar zelf zou ik hier absoluut geen geduld voor hebben

[ Bericht 10% gewijzigd door EilandjeOnline op 30-01-2011 13:15:42 ]
pi_92073920
EilandjeOnline, je kan een telpatroon gebruiken. het doek waar je op borduurt kan ook al bedrukt zijn, maar dat vind ik meestal niet zo fijn. ik vind het fijner als het doek leeg is, en het patroon op papier staat dat je ernaast kan gebruiken. het patroon staat dan op hokjespapier, en iedere kleur heeft een bepaald symbool, waardoor je makkelijk kan zien waar je welke kleur kan borduren. de stof is ook verdeeld in vlakjes, doordat de stof geweven is. je moet er wel het geduld voor hebben, daar heb je gelijk in, maar het is niet zo moeilijk als veel mensen denken. voorbeeldje van een telpatroon:
pi_92074468
ah een telpatroon, ik vermoedde het al maar bij bepaalde werkstukken hier in het topic vond ik de geweven stof waarop geborduurd wordt verder eng leeg :D
pi_92082157
Bedrukt op de stof lijkt me juist irritant :P .

Ik heb mijn patroon toch uitgehaald, het hele linkse stuk :X , nu is het voor de helft weer terug. Update komt wel weer als er meer bij is tov vorige update :+ .
pi_92083220
Ik ging toch zo snel :P.
pi_92161359
Oh Tegan, da's niet tof... Schiet het wel weer een beetje op, of ben je nu een beetje de motivatie kwijt? Ik wil wel weer een fotootje zien hoor! _O_

Mijn Fok!-logo is af, mijn giraffes zijn ook al flink vorm aan het krijgen en ondertussen in de trein en auto werk ik aan mijn mario... *O*

Giraffes:

Fok!:


Mario wereld:
pi_92189359
Het logo is prachtig! Het lijkt mij erg leuk om het in de OP te zetten, zou dat mogen?
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_92190035
Graag, daar was ie ook voor bedoeld ;)
pi_92190607
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:17 schreef Lijnloos het volgende:
Graag, daar was ie ook voor bedoeld ;)
Dat dacht ik al, maar ik vond het een beetje stom om je plaatje te gebruiken zonder het nog even te vragen. :@ Als iemand genoeg van borduren weet om een leuke tekst voor in de OP in elkaar te zetten zou dat ook leuk zijn, dat kan bij zo'n prachtig plaatje natuurlijk niet ontbreken. Ik weet zeker dat het nu al de meest originele OP ooit is! O+
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_92191302
Leuk topic! Iemand een linkje naar deel 1? Ik kan het niet vinden bij gesloten topics?
pi_92191521
Hier is deel 1: Borduren?!
pi_92195952
Thanks! ^O^
pi_92208665
@Lutte: Misschien kan deel een ook gelinkt worden in de OP?

@Lijnloos: Jouw giraffe gaat ook super snel zeg :o . Sneller dan bij mij.

En motivatie is er opzich nog wel. Een update is alleen zo stom als er minder af is dan in die eerdere update omdat ik dingen uit heb gehaald, toch :+ .
pi_92209433
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 02:49 schreef Tegan het volgende:
@Lutte: Misschien kan deel een ook gelinkt worden in de OP?
Goed plan, heb het linkje erin gezet! ^O^ Voor zoiets kun je als je wilt ook een TR of een post in onze FB plaatsen, dan zien we het eerder en gemakkelijker. :)
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_92268978
Dames (gok ik tenminste),

ik heb een vraagje. Na eigenlijk altijd kleine borduurpakketjes gemaakt te hebben wil ik nu eens een groter project aangaan. En dan geen pakket, maar gewoon een los telpatroon waarbij ik dan zelf de splijtzij en het linnen/kaasdoek nog moet kopen.

Maar hoe weet ik nu hoeveel strengetjes garen ik nodig heb voor de hoeveelheid steken die ik in die kleur moet doen? Is daar een gulden regel voor, een manier om het uit te rekenen of doen jullie het allemaal op gevoel?
pi_92270638
Ik gebruik altijd 2500 steken per strengetje, maar da's op 18-count Aida en dan dubbel draads...
pi_92309850
Even lekker makkelijk, quote van mijn blog over mijn nieuwste borduur-projectje....

Eens in de zoveel tijd houden ze op Spritestitch.com een challenge. Sommige gaan over borduren, soms mag je kiezen welke "craft" je gebruikt, soms is het een Swap, dan weer een echte wedstrijd....
Deze maand is het een 1-maand-durende wedstrijd met als thema "Unlikely Partnership" met een knipoog naar Valentijnsdag dus. In eerste instantie kwam ik (net als meerderen daar op de site) niet verder dan Bowser met de Princess, maar ineens kwam er een lumineus idee: Yoshi met Birdie! 2 verschillende Mario-spellen, dus ook daar unlikely...

Snel op zoek gegaan naar Sprites en een patroontje in elkaar geflanst. Vandaag dan echt begonnen, ik mis alleen 1 kleur, dus misschien morgen of zaterdag effe voor gaan shoppen bij de handwerkwinkel hier in het dorp (of in Amersfoort).

Ik heb wat foto's gemaakt tussendoor, zodat ik mijn voortgang mooi kon bijhouden en mensen op Twitter kon lastig vallen ;)

De start, een vlak van 100x100 steken:

Als eerste Birdie-outline klaar:


En daar is Yoshi:


Lakitu erboven:


Tijd om in te kleuren, eerst Birdie:


Nog wat verder:


Eind van de avond, de meeste kleuren gehad...


Vanochtend in de trein heb ik nog wat wit gedaan maar niet genoeg om foto-waardig te zijn.
Ik twijfel nu alleen nog over de tekst die erbij komt:
- Will you be my valentine?
- Love is in the air...

Hiermee wordt tevens nog een 101-doel in behandeling genomen... :)
pi_92311678
Lijnloos, wat leuk!

Ik zou voor "Love is in the air" gaan..
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:15:04 #88
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92312570
Lijnloos, wat een lieve valentine. Ja love is in the air klinkt heel toepasselijk.
Mooi dat grijze randje in de wolk.
pi_92316420
gaaf!
leuk die tussentijdse foto's. doet me denken aan een tv programma van vroeger waar ze het verhaal gingen tekenen.
pi_92317662


Als het goed krijg ik hem morgen binnen, dan kan ik eindelijk beginnen *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Pisces29 op 04-02-2011 12:27:29 ]
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_92318657
Oh, wat een lief werkje Pisces! O+
pi_92319074
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:35 schreef Lijnloos het volgende:
Oh, wat een lief werkje Pisces! O+
Ja hè O+ Ik heb echt heel veel avonden zitten zoeken tot ik eindelijk "de" geboortelap heb gevonden, die het moet worden. O+

Heb echt lang niet geborduurd, heel veel zin *O*
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_92450773
Kleine update van mijn nieuwste projectje... Tekstje toegevoegd, wolkje erbij (bijna ingewit) en nu nog heel veel blauw om er een lucht van te maken:

pi_92453130
gaaf hoor, vind het erg knap, overigens zou ik het boorduursel van lijnloos ook best kunnen, tziet er iets minder complex uit :)
pi_92453816
Ja joh, dat kan iedereen wel... Heb gewoon zelf een patroontje gemaakt (nav wat plaatjes) en die omgezet naar een telpatroon met bijhorende kleurencodes (die ik ook nog had, dat scheelt weer kopen).
pi_92462086
Hoe ga je dat blauw doen bij de letters?
pi_92462227
Het blauw komt niet over het geheel heen, maar stop tussen de onderkant van de wolk en de bovenkant vna de letters... Dat leek me wel meer dan voldoende... ;)
pi_92465193
Ooh wat gaaf Lijnloos! Deze gaat ook even in MyAt om de voortgang te bekijken :)
pi_92475790
Heeft iemand nog een tip betreft het inlijsten van een borduurwerkje?
Ik lees dat er ook veel mensen zijn die het zelf doen, maar ik ben een beetje huiverig dat m'n kostbare borduursel straks verprutst in een lijst zit, terwijl ik het dan beter in 1 keer netjes had kunnen laten doen bij een lijstenmakerij. Het lijkt me best prijzig, maar dan heb ik het wel helemaal mooi ingelijst.
Hoe doen jullie dat? :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_92475999
Inlijsten is toch niet heel moeilijk?
pi_92476174
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:56 schreef Tegan het volgende:
Inlijsten is toch niet heel moeilijk?
Nee, zeker niet, maar is een borduurwerksel niet heel wat anders dan bijvoorbeeld een foto, vanwege de dikte?
Of denk ik echt te moeilijk? :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_92476823
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:59 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Nee, zeker niet, maar is een borduurwerksel niet heel wat anders dan bijvoorbeeld een foto, vanwege de dikte?
Of denk ik echt te moeilijk? :D
Het enige moeilijke wat ik kan bedenken is de randen, die moet je gewoon mooi om het bijgeleverde stuk karton vouwen en vastzetten :) .
pi_92477319
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:09 schreef Tegan het volgende:

[..]

Het enige moeilijke wat ik kan bedenken is de randen, die moet je gewoon mooi om het bijgeleverde stuk karton vouwen en vastzetten :) .
Ja dat dus o.a :) Maar dan ga ik het proberen :Y ^O^
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  maandag 7 februari 2011 @ 23:54:53 #104
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92485328
Misschien moet je de hoekjes eruit knippen zodat je beter kunt vouwen.
(Maar dit heb ik nog nooit met een borduurwerk of iets anders van stof gedaan!)
Ik bedoel maar met al dat omvouwen kan het op de hoeken heel dik worden.
pi_92485377
Ik zou het juist niet knippen, want de kluns die ik ben knipt dan meteen de hoeken van het werk mee kapot :+ .
pi_92485872
quote:
Op maandag 7 februari 2011 23:55 schreef Tegan het volgende:
Ik zou het juist niet knippen, want de kluns die ik ben knipt dan meteen de hoeken van het werk mee kapot :+ .
En dan zeggen dat lijsten niet moeilijk is ;)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_92485947
Vouwen :P.

Maar goed, inlijsten is gewoon heel duur imo, en borduren an zich is al duur genoeg.
pi_92490958
Inlijsten heb ik nog niet gedaan... maar het lijkt me best lastig aangezien het toch een stuk dikker is dan een gemiddelde foto... Maar wellicht valt het mee. Zelf heb ik nog wel een lijst + borduurwerk klaar liggen om te bundelen, maar moet ik nog een goed passepartou vinden, althans van de juiste maat. Maar misschien moet ik die gewoon laten maken bij de lijstenboer hier in het dorp.
pi_92492165
Bij de ballerina die ik gekocht had staat een heel verhaal over inlijsten, maar ik heb nu even geen tijd om dat op internet te krijgen... Het kopje is: "De ideal manier van inlijsten" en het ziet er op zich uit of het best te doen is. Ik vrees alleen dat ik in het weekend pas weer tijd heb.
pi_92493774
Maar wat doen jullie dan met de borduurwerkjes die klaar zijn als je het niet inlijst? :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_92494104
UHm, nou gewoon... ergens neerleggen en niet veel meer naar kijekn :@
Ik heb wel een paar dingetjes die ik gemaakt heb, puur om het maken maar die ik niet echt op hang of zo. Van mijn valentijnsdingetje wil ik een soort kussentje/lapje maken, dus met wat gewone stof erachter aan elkaar naaien. Ben benieuwd of dat wat wordt, want ben geen prof als het om de naaimachine gaat en met de hand wordt het sowieso niks...
pi_92515005
Bij deze de beschrijving zoals hij bij het borduurwerk zat, ik hoop dat jullie het kunnen lezen.


pi_92515153
Tof. Opgeslagen.
pi_92534013
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 19:36 schreef appelbanaancitroen het volgende:
Bij deze de beschrijving zoals hij bij het borduurwerk zat, ik hoop dat jullie het kunnen lezen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dankjewel :* ^O^
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  woensdag 9 februari 2011 @ 17:59:16 #115
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92554424
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:54 schreef Pisces29 het volgende:
Maar wat doen jullie dan met de borduurwerkjes die klaar zijn als je het niet inlijst? :)
Niets. Wat precies de reden is dat ik al gauw niet meer borduurde.
Alleen een borduurwerkje van school dat was een vierkant lapje met kruiststeekjes in rood groen en blauw, dat is een speldekussentje geworden wat mijn moeder nu nog steeds gebruikt.
(Jaloers dus ik wil dat voor mezelf ook nog eens een keertje maken)
pi_92600613
Update.



Lois' broek en de bank zijn nieuw.
pi_92768000
Ik ben ook begonnen met borduren. Eerst met een pakketje om te oefenen en later wil ik een foto gaan borduren. Maar nu heb ik een probleempje. De borduurstof wordt bij mij op elkaar gedrukt. Volgens mij is de stof die bij het pakket zit dat Aida en het heeft 5,5 steekjes per cm. Eerst heb ik met twee draden geborduurd want dat stond in de beschrijving. Maar op een gegeven moment kon ik het verschil tussen twee lijnen bijna niet meer zien. Daarna met 1 draad geprobeerd. Gaat volgens mij wel wat beter, maar nog steeds wel hetzelfde probleem. Doe ik iets fout of is dat normaal??
pi_92768046
Welk verschil?
pi_92768889
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:34 schreef Tegan het volgende:
Welk verschil?
Ik bedoel dat de draden van de verschillende lijnen helemaal tegen elkaar gedrukt worden, waardoor je die kleine gaatjes waar je normaal de draden doorheen haalt totaal niet meer ziet. Ik moest op een gegeven moment ergens nog een steekje van een andere kleur tussen proppen, en daar kon ik dus de stof echt nog maar nauwelijks zien.
pi_92768929
Foto?
pi_92780508


Hopelijk is het goed genoeg te zien. Ik gebruik trouwens niet zo'n borduurring. Misschien heeft dat ermee te maken?
pi_92781792
Je moet twee draadjes als afstand nemen ipv een.
pi_92782625
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 18:52 schreef zea het volgende:
[ afbeelding ]

Hopelijk is het goed genoeg te zien. Ik gebruik trouwens niet zo'n borduurring. Misschien heeft dat ermee te maken?
De stof die erbij zit is geen aïda, maar linnen. Daarbij moet je inderdaad over twee draadjes heen borduren, over eentje gaat waarschijnlijk ook heel lastig (als je te hard trekt, trek je het draadje borduurgaren door het linnen heen). De oplossing is dus inderdaad wat Tegan zegt om over twee draadjes te borduren.
pi_92788126
Ah, ok! Bedankt! Ga ik dat eens proberen. Dan heb ik de beschrijving die erbij zit verkeerd begrepen...
pi_92953470


Ik heb ergens twee steekjes andersom gedaan: het bovenste draadje loopt daar van linksonder naar rechtsboven. En hoewel ik er zelf naar moet zoeken, word ik er heel ;( van.
pi_93042880
Ik weet helemaal hoe je je voelt Arual :* . Ik zie er iig niets van.

Update van mijn kant.



Tweede bank staat er nu ook. En nu bezig met Lois' shirt, wat echt 98353 verschillende kleuren heeft...

En ter vergelijking :P.

pi_93047083
Hoe zien jullie mijn foto? Toennik 'm met mijn mac erop zette, was ie recht. Maar nu op mij iPod, moet ik mijn hoofd een kwartslag draaien.
pi_93047763
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 10:44 schreef _Arual_ het volgende:
Hoe zien jullie mijn foto? Toennik 'm met mijn mac erop zette, was ie recht. Maar nu op mij iPod, moet ik mijn hoofd een kwartslag draaien.
Hier op de laptop gewoon goed, zonder hoofd te moeten draaien ;)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_93047831
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 03:07 schreef Tegan het volgende:
Ik weet helemaal hoe je je voelt Arual :* . Ik zie er iig niets van.

Update van mijn kant.

[ link | afbeelding ]

Tweede bank staat er nu ook. En nu bezig met Lois' shirt, wat echt 98353 verschillende kleuren heeft...

En ter vergelijking :P.

[ afbeelding ]
Wat grappig, ik had niet meegekregen wat je aan het maken was en zag iets heel anders rechts onder. Dat kale kleine mannetje, van zijn ellebogen/armen en broekriempjes op de borst zag ik een meisje met zwart haar en (schaduw) een gezichtje (nu dus broekriempjes). :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_93050804
quote:
Op zondag 20 februari 2011 10:44 schreef _Arual_ het volgende:
Hoe zien jullie mijn foto? Toennik 'm met mijn mac erop zette, was ie recht. Maar nu op mij iPod, moet ik mijn hoofd een kwartslag draaien.
Op de I-pad moet ik m'n hoofd ook een kwartslag draaien... Op de laptop zag ik hem wel goed... Hij is mooi! O+

Tegan gaat ook als een speer zeg! Wow!
pi_93063511
Ik vind borduren super! O+ Helaas zijn alleen de borduurprentjes altijd reteduur ;( Voor een klein dingetje betaal je al gauw ¤20,- :{
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_93066667
Wat ik nu doe kostte ook iets van vijftig euro. Maar ik ben er ook al twee jaar zoet mee, bij vlagen dan. Wat dat betreft vind ik het niet superduur. Haken bv vond ik duurder, en mijn hele huis staat dan binnen de kortste keren vol met afgeronde projecten.
pi_93075578
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 11:14 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Wat grappig, ik had niet meegekregen wat je aan het maken was en zag iets heel anders rechts onder. Dat kale kleine mannetje, van zijn ellebogen/armen en broekriempjes op de borst zag ik een meisje met zwart haar en (schaduw) een gezichtje (nu dus broekriempjes). :D
Haha :D , dat meisje zie ik niet erin ;( .
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 10:44 schreef _Arual_ het volgende:
Hoe zien jullie mijn foto? Toennik 'm met mijn mac erop zette, was ie recht. Maar nu op mij iPod, moet ik mijn hoofd een kwartslag draaien.
Ik zie hem gewoon goed hier.
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 16:59 schreef DjinN het volgende:
Ik vind borduren super! O+ Helaas zijn alleen de borduurprentjes altijd reteduur ;( Voor een klein dingetje betaal je al gauw ¤20,- :{
Mijne kost ook wel ruim 50,- , maar het is het idd wel waard met de hoeveelheid uren die erin zit :) . Het scheelt wel een hoop als je zelf een patroon maakt volgens mij.

Hierna ga ik denk ik een sjaal en muts breien :P, wat een heel stuk goedkoper is...
pi_93218671
Borduren is supergeweldig! Ik ben er helemaal verslaafd aan......
Is iemand hier actief op het EMS forum? Daar komen borduurgekken van de hele wereld, en zijn ontelbare freebies beschikbaar!
Dan is borduren niet zo duur: gewoon freebies downloaden, stukje stof kopen en borduren maar.

Plofje
pi_93224033
EMS forum zegt mij niks, maar ik heb al genoeg op mijn to-do lijst staan voorlopig :@

Ik zal morgen weer effe foto's maken met updates! Mijn valentijn dingetje is af, hoewel er eigenlijk nog effe een stofje tegenaan moet (hmmm, moeders is morgen hier, misschien kan zij het effe met de naaimachine doen ;) ) en mario begint ook echt zijn einde te naderen... maar nog steeds veeeeeeel geel. Giraffen heb ik niks meer aangedaan, moet nu eerst aan de slag voor mijn charity-stitch (ook voor spritestitch) waar ik ook nog es 3 stukken voor heb beloofd.
pi_93273510
Hier een foto van mijn februari-projectje voor Spritestitch:



De rest is nog niet gefotograveerd, komt nog wel ;)
  donderdag 24 februari 2011 @ 21:47:25 #137
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93277681
Met of zonder stofje - ik word gewoon blij van ernaar te kijken, Lijnloos O+
pi_93355031
Ik heb ook borduurstof gekocht!! En al een aantal kleurtjes garen. Nu nog bedenken wat ik wil maken. Ik vind de mario wereld die lijnloos aan het maken is erg leuk. Ik ben al op spritestitch aan het snuffelen maar kan daar niet iets soortgelijks vinden. Heb je dat patroon zelf gemaakt? Of zoek ik niet goed. Dat kan natuurlijk ook ;)

Ik vind de stof wel behoorlijk duur. Ik moest 15 euro voor een halve meter betalen. Is dat een normale prijs of hebben jullie goedkopere adresjes?
pi_93355461
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:52 schreef Lijnloos het volgende:
Hier een foto van mijn februari-projectje voor Spritestitch:

[ afbeelding ]

De rest is nog niet gefotograveerd, komt nog wel ;)
Hij is echt heel leuk O+ Mooi gemaakt Lijnloos :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2011 @ 17:32:34 #140
43556 miss_dynastie
pi_93355480
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 17:22 schreef annelotje het volgende:
Ik heb ook borduurstof gekocht!! En al een aantal kleurtjes garen. Nu nog bedenken wat ik wil maken. Ik vind de mario wereld die lijnloos aan het maken is erg leuk. Ik ben al op spritestitch aan het snuffelen maar kan daar niet iets soortgelijks vinden. Heb je dat patroon zelf gemaakt? Of zoek ik niet goed. Dat kan natuurlijk ook ;)

Ik vind de stof wel behoorlijk duur. Ik moest 15 euro voor een halve meter betalen. Is dat een normale prijs of hebben jullie goedkopere adresjes?
Een halve meter bij...? En welke stof?
Het lijkt me op zich niet duur hoor, maar het hangt af van de hoogte... als het maar 10 cm is, is het wat veel, maar bij de winkel waar ik standaard koop kost een lap aida van 51 bij 36 cm rond de 37 dollar.
pi_93355684
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:47 schreef zea het volgende:
Ah, ok! Bedankt! Ga ik dat eens proberen. Dan heb ik de beschrijving die erbij zit verkeerd begrepen...
En, is het gelukt?
pi_93355720
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 17:22 schreef annelotje het volgende:
Ik heb ook borduurstof gekocht!! En al een aantal kleurtjes garen. Nu nog bedenken wat ik wil maken. Ik vind de mario wereld die lijnloos aan het maken is erg leuk. Ik ben al op spritestitch aan het snuffelen maar kan daar niet iets soortgelijks vinden. Heb je dat patroon zelf gemaakt? Of zoek ik niet goed. Dat kan natuurlijk ook ;)

Ik vind de stof wel behoorlijk duur. Ik moest 15 euro voor een halve meter betalen. Is dat een normale prijs of hebben jullie goedkopere adresjes?
Als je een goede afbeelding hebt van de wereld die je wil maken zal een patroon niet zo moeilijk zijn :). Kan ik je ook nog wel mee helpen.
pi_93357593
De stof die ik heb is 50x110 cm hij is merkloos. Wel heeft ie een marmereffect als achtergrond.

Ja ik heb inmiddels een programma gedownload om borduurpatronen te maken. Nu nog een goede afbeelding vinden die ik wil gebruiken.
pi_93369675
Ik kan je morgen wel effe het sth-bestand (voor kg-chart) sturen als je me je emailadres effe pmt.
Ik heb overigens een lap van 1 x 1.40 m gehaald en daar 18 euro voor betaald. Tis aida stof 6 kruisjes... En daar doe ik nog steeds alles mee eigenlijk. Dus best prima prijsje vind ik. En laatst een stuk van 0.4 x 1.1 m via internet gekocht voor nog geen tientje incl. Verzenden... Maar die is voor mijn volgende spritestitch project...

Ik ben vandaag op de handwerkbeurd weer zoveel leuks tegen gekomen, maar me ingehouden en 'maar' 2 pakketjes en 2 patronen gekocht... Gelukkig had ik nog niks te doen :@
pi_93370408
O+ lijnloos, wat heb je dat mooi gemaakt! super lief! O+
pi_93383967


Klaar!!!

Maar wat moet ik nu met mijn leven :D :')
pi_93383993
Er zit een raar wit vlekje in de foto, op de arm, in het echt zit dat er niet.
pi_93384135
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:05 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]

Klaar!!!

Maar wat moet ik nu met mijn leven :D :')
Wow, erg mooi geworden _O_ Hoe lang ben je er mee bezig geweest? :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_93384260
Wat grappig, ik zie nu de link tussen je username en je sig op het borduurwerkje :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_93384359
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:11 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Wow, erg mooi geworden _O_ Hoe lang ben je er mee bezig geweest? :)
Ik geloof dat ik er dik twee jaar terug mee begonnen ben, maar het heeft ook dik anderhalf jaar in de kast gelegen omdat ik in een 'haakflow' kwam, en vervolgens honderden lucky stars moest vouwen :')

Eind november ben ik er weer mee begonnen, toen zag het er zo uit:



Ben ondertussen wel zo'n zes weken met vakantie geweest! Dus zeg dat ik over de laatste driekwart effect twee maanden gedaan heb... wel (bijna) iedere avond enkele uurtjes.
pi_93384371
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:15 schreef Pisces29 het volgende:
Wat grappig, ik zie nu de link tussen je username en je sig op het borduurwerkje :)
*)
pi_93384799
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:18 schreef _Arual_ het volgende:

omdat ik in een 'haakflow' kwam, en vervolgens honderden lucky stars moest vouwen :')
Hehe :D Ik ben ook met 10 dingen tegelijk bezig nu.

Maar je kunt zien dat er echt veel tijd in zit _O_
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_93386112
Wow Arual! Dat heb je echt prachtig gedaan! _O_ Had je die twee steekjes die je andersom had gedaan nog ooit teruggevonden? En ik had nu ook het kwartje vallen over je naam... :D
pi_93386371
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:06 schreef mijsje het volgende:
Wow Arual! Dat heb je echt prachtig gedaan! _O_ Had je die twee steekjes die je andersom had gedaan nog ooit teruggevonden? En ik had nu ook het kwartje vallen over je naam... :D
Ik zie ze zelf zitten, die steekjes, maar ik kan ze niet losmaken, omdat aan de achterkant aan de betreffende draad weer andere draden zijn vastgehecht, dus ik laat het maar zo.

Ik zoek nu zoiets als borduurpatroon, zodat ik wat restjes garen weg kan werken.

pi_93391371
Lijnloos je hebt PM. Alvast bedankt!

Ondertussen kon ik me niet inhouden en ben ik aan iets anders begonnen. Zodra ik iets van een vordering heb gemaakt en je ook kunt zien wat het moet gaan worden plaats ik een foto.

Arual echt prachtig!!
  maandag 28 februari 2011 @ 06:49:06 #156
30252 Soempie
Procreating
pi_93428390
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:18 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik er dik twee jaar terug mee begonnen ben, maar het heeft ook dik anderhalf jaar in de kast gelegen omdat ik in een 'haakflow' kwam, en vervolgens honderden lucky stars moest vouwen :')

Eind november ben ik er weer mee begonnen, toen zag het er zo uit:

[ afbeelding ]

Ben ondertussen wel zo'n zes weken met vakantie geweest! Dus zeg dat ik over de laatste driekwart effect twee maanden gedaan heb... wel (bijna) iedere avond enkele uurtjes.
Dat heb je dan toch heel snel gedaan! ^O^

Ik heb een vraagje; gebruiken jullie zo'n ring? Of borduren jullie gewoon met de stof los? Op de handwerkbeurs heb ik wat borduurpatronen gekocht en daar ga ik deze week mee beginnen. *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_93430086
Annelotje, ik dacht dat ik het patroon nog op mijn gmail-docs had staan, maar dat was dus niet zo, dus ik heb effe het topic opgezocht op sprite-stitch:
http://www.spritestitch.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=1117
Daar staan alle werelden los (let wel, elk bestand bevat zowel de orginele wereld als de remake-wereld, maar die kun je er gewoon afknippen met KG-chart) te downloaden.

Ik zal vanavond effe fotootjes maken van mijn gescoorde patronen van de handwerkbeurs, wil ik ook graag aan gaan beginnen, maar dan moet er eerst iets af zijn... :@
pi_93431220
Oh gut, ik vind weer wat, met mijn kawaii-obsessie:

https://picasaweb.google.com/yenhieubin1/CrossStitch#

https://picasaweb.google.com/zeniarp/HelloKitty#

[ Bericht 25% gewijzigd door _Arual_ op 28-02-2011 10:58:35 ]
pi_93431827
Lijnloos bedankt voor de link. Zo kom ik er wel uit!

Arual errug cute! :)

Ik heb mogelijk een stomme vraag.. Maar ik heb nog nooit geborduurd dus ik vind m wel gerechtvaardigd. Ik moet op sommige plaatsen 1 kruisje zetten van een bepaalde kleur en dan 2 cm verderop nog 1. Is het dan de bedoeling dat ik dit kruisje maak, afhecht en dat bij de andere ook weer doe? Of kan ik mn draad aan de achterkant gewoon die kant op laten gaan. Dan loopt er dus een lange draad over de achterkant van mijn werk.
O en kun je die kleine stukjes beter als eerste of als laatste doen?
pi_93432255
Oh Arual, ik was helemaal vergeten te reageren op je Marilyn! Prachtig!!! _O_

Annelotje, als het van die kleine afstanden zijn (tot 3/4 cm) dan trek ik de draad gewoon door aan de achterkant tot waar het volgende kruisje komt... maar als het grotere afstanden zijn hecht ik af en ga ik daar weer beginnen. Het is maar net wat je zelf wilt, maar soms is het wel onhandig als er zo'n draad achterlangs zit, waar je voorbij moet prikken zeg maar. Dan wil dat kleurtje nog wel eens mee naar boven/voren piepen, en da's niet heel mooi. Maar ook dat leer je snel zat! ^O^
pi_93432499
Ik heb trouwens op de beurs nog 4 patronen/pakketjes gekocht en vooral van de 2 patronen wordt ik helemaal blij:

Deze


en deze:
pi_93433147
Erg gaaf Lijnloos!

En bedankt voor je reactie. Ik begrijp daar ook uit dat ik dus het beste wel kan beginnen met die kleine stukjes en dan later grotere vlakken invullen?
Dat lijkt me ook wel logisch want als je eerst de grotere doet dan vallen die kleine stukjes misschien een beetje weg en zijn ze niet zo goed meer te zien.
pi_93434661
Wat ik doe aan het begin is vanuit een makkelijk te vinden punt werken... dat kan een hoek zijn, of juist het midden. En of dat dan een groot vlak is, of juist de zwarte omranding, dat maakt me nog niet eens zoveel uit. Bij die Valentijns-dinges ben ik juist met de zwarte randjes begonnen en daarna alles "ingekleurd". Maar bij Mario ben ik juist in een bovenhoek begonnen en heb ik nu dus nog bijna alleen maar grote gele vlakken over. Dat is zowel negatief als positief... het lijkt nog zo veel, en een beetje saai, maar ik hoef ook niet meer op te letten want alles wat nu nog niet is gedaan moet geel worden, dus hoef niet meer op het patroon te kijken en kan lekker voor de tv of in de trein een beetje borduren.
Eigenlijk moet je gaandeweg een beetje jouw eigen manier vinden denk ik... en elk borduursel is gewoon anders. Doe gewoon wat je goed lijkt en kijk ofhet werkt, dan kun je de volgende keer altijd nog iets anders proberen en zien of dat misschien fijner is... ^O^
pi_93435514
Iemand een patroon voor zoiets?
http://www.flickr.com/photos/starrynight1/4341694910/lightbox/
Die zoektocht naar patronen zorgt er wel voor dat ik inmiddels een aantal woorden Braziliaans-Portugees ken *)
  maandag 28 februari 2011 @ 14:15:22 #165
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93439194
Arual, mooie Marilyn! Petje af hoor. En je heet net zoals mijn allerliefste oma O+

Annelotje domme vragen bestaan niet hoor, gewoon stellen! Ik zou niet met die paar enkele steekjes beginnen omdat de kans dan groter is dat je fout telt.
Maar hier zijn geen wetboeken over geschreven dus ga gewoon aan de slag en we hopen natuurlijk snel foto's te zien ;)
pi_93439557
Lijnloos, vind je 'Escherpatronen' dan ook leuk? Of is dat al iets van Escher?



Wil ik ook nog ooit zoiets maken, maar na Marilyn eerst eens even veeel kleur!
pi_93440294
Ik vind Escher geweldig, en zou ook graag eens een patroon van hem maken... ooit...
Dit komt van www.aaronart.nl , die stonden met een kleine stand op de handwerkbeurs en ik was echt meteen verkocht... Zaten ook nog andere hele toffe patronen bij, maar die waren groter en duurder en aangezien ik daar voorlopig nog echt geen tijd voor heb, heb ik die maar even laten schieten.

Mijn pa tekende vroeger altijd van dit soort kubussen en vormen, dus ik wil misschien die 2e in 5 losse blokken voor zijn verjaardag (eind mei) maken... Moet te doen zijn denk ik, maar dan moet ik mario even on hold zetten...
pi_93443458
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 17:36 schreef Tegan het volgende:

[..]

En, is het gelukt?
Ja, helemaal. Ik ben nu begonnen aan een vakantiefoto die ik omgezet heb in een patroon. Ben benieuwd hoe dat gaat worden!
pi_93445538
Ik ben echt helemaal verslaafd nu aan borduren hihi. Hoe moet dat nu met al mn haaksels! Ik heb gewoon te weinig tijd om alles te doen wat ik leuk vind. Of ik spendeer teveel tijd op mn werk hihi
pi_93445885
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:42 schreef annelotje het volgende:
Ik ben echt helemaal verslaafd nu aan borduren hihi. Hoe moet dat nu met al mn haaksels! Ik heb gewoon te weinig tijd om alles te doen wat ik leuk vind. Of ik spendeer teveel tijd op mn werk hihi
Heel herkenbaar.. ik vind het ook irritant dat werken eigenlijk zoveel tijd opslurpt en dat je niet lekker kan borduren/haken de halve dag.. Maar goed, ooit heb ik vast meer vrije tijd (wordt tijd dat ik weer zwanger wordt en met verlof kan, dan heb ik zeeeen van tijd! :+ )
pi_93459857
hahaha ja dat is ook een manier. Ik ben er alleen nog niet uit of ik kindjes wil. Misschien toch maar in overweging nemen hihihi
pi_93460391
Een tussendoortje:



Ik heb me verteld bij mijn tweede project, dus dat haal ik weer uit (Ik dacht, zo'n klein patroontje, dat zie ik wel op mijn iPod, dat ga ik echt niet uitprinten!)



Ondertussen ben ik op zoek naar een nieuw groot project. Denk toch een pakket, want dat vind ik wel heel gemakkelijk....
pi_93460988
Ooo door die kawaiidingetjes wil ik ook borduren!
Heb je ook patroontjes op internet enzo?

En dat terwijl ik eigenlijk alleen maar kwam om te kijken of de associatie arual-totoro klopte maar dat was dus zo :P
pi_93461593
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:05 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ooo door die kawaiidingetjes wil ik ook borduren!
Heb je ook patroontjes op internet enzo?

En dat terwijl ik eigenlijk alleen maar kwam om te kijken of de associatie arual-totoro klopte maar dat was dus zo :P
Je moet op Picasaweb eens zoeken op punto of ponto cruz. Die Braziliaanse dames flikkeren echt alles wat ze hebben het web op, copyright of niet.
pi_93461926
Ok maar bij deze dan bijvoorbeeld: https://picasaweb.google.(...)#5188836062137261218
Heb je dan gewoon zon stukje borduurstof(heeft dat een naam?) en dan begin je gewoon?
pi_93462637
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:20 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ok maar bij deze dan bijvoorbeeld: https://picasaweb.google.(...)#5188836062137261218
Heb je dan gewoon zon stukje borduurstof(heeft dat een naam?) en dan begin je gewoon?
Ik borduur altijd op aïda, dat is denk ik wel het meest gebruikt om te borduren. Te halen bij knutselwinkels a la Pipoos. De kleurtjes verwijzen in negen van de tien gevallen naar DMC-garens, en die vind je in dezelfde (soort) winkels.

Ik zal eens een keer mijn aller- allereerste proeflapje kiezen. Dat was ook een kwestie van maar wat proberen.
pi_93477499
Ik gebruik ook Aida (18ct) stof, vind het heel fijn spul om mee te borduren... En inderdaad DMC-garen, dat kun je in de meeste hobbywinkels wel krijgen.

Leuke dingen weer Arual!
pi_93781854
Ik zal dit topic even een schopje geven door een foto te plaatsen van mijn vorderingen!

Ik kan echt niet wachten om het eindresultaat te zien. Het is echt zo leuk dat er steeds meer ontstaat. Al gaat het wel een tikkie langzaam haha.



Ow vergeef me even de kwaliteit... Telefoonfoto..
pi_93782185
Yoshi's O+ I like!!! Mooi gemaakt Annelotje!

Ik kan helaas iet echt foto's plaatsen... mario heeft nog geen update, giraffen hebben nog geen update... ik ben begonnen met Professor Layton, maar daar is nog weinig te showen... Damn my other hobbies ;)
pi_93782248
Tof annelotje. Heb je een foto van hoe het eruit gaat zien als het af is?
pi_93785858
Wat leuk!

Ik ging ook borduren maar er zit een her aan te komen, dus donderdagmiddag/vrijdag maar eens kijken of ik wat kan!
  maandag 7 maart 2011 @ 22:48:45 #182
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93794784
Annelotje, wat een leuke foto O+

Ik bedoel natuurlijk leuk borduurwerk want je onderwerp is zo lief dat de fotokwaliteit amper opgemerkt wordt (hoewel ik daar normaal gesproken erg kritisch in ben vooral tav mijn eigen foto's ;) )
pi_93804261
thnx voor de complimenten!

Hij moet zo gaan worden:



De mijne hebben wel ietsjes andere kleuren. Ik zit nu op mn werk en kan het plaatje dat ik gebruikt heb niet zo snel vinden.
pi_93858075
Annelotje, waar komt het patroon vandaan? Ik zit hier met een Yoshifreak...

Mijn Totoro's zien er eng uit zonder omlijning en oogjes, maar ik had geen zwart meer...

Slechte foto trouwens...

pi_93858220
Leuk Arual! Grappig ook zo met die regenboogkleurtjes O+ Maar beetje freaky zijn ze wel nu nog... :+
pi_93858240
Ik vraag me alleen af of ik nog iets als achtergrond moet doen...
pi_93872275
Wat leuk! Waar heb je die vandaan?
pi_93872781
quote:
Op woensdag 9 maart 2011 19:29 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat leuk! Waar heb je die vandaan?
Die Totoro?
pi_93872838
Ja hoe je het moet maken zeg maar?
pi_93872974
Het patroon? Ff zoeken...
pi_93873198
http://ilikestitch.com.ne.kr/handphone/hc-totoro01.jpg

De linker. En dan 6 keer in zelfgekozen kleuren.
pi_93873718
Bedankt!
Ik ga vrijdag maar eens kijken of ik het kan!
pi_93890054
Ik ben nog niet verder gegaan sinds de laatste update :@ .

Vriendin van me werkt in de mode en die houdt ook van handwerken. Dus nu gaan we samen een borduuravondje houden volgende week, hopelijk ben ik dan wel gemotiveerd :D :P .
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:36:45 #194
119202 arise
mag ik even?
pi_93894613
Heerlijk!!

Borduren is mijn lust en mijn leven, heb al heel wat werken gemaakt.
Zal mijn man vragen of hi'j wat foto's plaatst ..
Ben nu bezig met een Pasen mail-art voor een vriendin , en dat is toch zo leuk om te doen ..
Dat is een lap aida, patroontjes, adres,achterkant patroontjes afzender borduren, binnenkant stofje..
Vouwen , als envolop stikken, geborduurd kaartje erin en hupla naar het postkantoor...
Ik bemoei me nergens mee, maar wil wel alles graag weten.
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:39:08 #195
119202 arise
mag ik even?
pi_93894676
Dames, mooie werkjes trouwens !!!! O+
Ik bemoei me nergens mee, maar wil wel alles graag weten.
pi_93905879
Dit gaat zo veel langzamer dan haken.
En je ziet nog wit. Tussen mn steekjes. Ach het is een probeerseltje.
pi_93907277
Bij mij zie je ook wit, vooral tussen de donkere kleuren. Valt uiteindelijk niet op!
pi_93907403
Ow ok. Het stof lijkt ook veel kleiner, maar weet niet of dat zo lijkt of dat het zo is :P Was gewoon een lapje dat we nog hadden dus geen idee wat het is. Maar ik ga stug door. Al gaat het zo langzaam!
pi_93909724
Ik ben m een stukje aan het inkleuren maar ik blijf mooi wit omlijnde vierkantjes houden *O*
Eens kijken wat mn moeder er van zegt straks.
pi_93911512
Ah ik deed het niet goed. Poging 2 straks maar :P
pi_93912781
@Whoopdidoo: Foto?
pi_93917824
Iemand hier ervaring met daglichtlampen? Mijn ogen gaan steeds slechter worden door de leeftijd en nu heb ik begrepen dan die daglichtlampen dan beter werken bij 's avonds borduren want met de lampen die ik nu heb kan ik er geen chocolade meer van maken. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_93919243
quote:
17s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:36 schreef arise het volgende:
Heerlijk!!

Borduren is mijn lust en mijn leven, heb al heel wat werken gemaakt.
Zal mijn man vragen of hi'j wat foto's plaatst ..
Ben nu bezig met een Pasen mail-art voor een vriendin , en dat is toch zo leuk om te doen ..
Dat is een lap aida, patroontjes, adres,achterkant patroontjes afzender borduren, binnenkant stofje..
Vouwen , als envolop stikken, geborduurd kaartje erin en hupla naar het postkantoor...
dat klinkt leuk arise, maar ik heb nog niet echt beeld... heb je een fotootje? ik ben benieuwd :)

quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:12 schreef trovey het volgende:
Iemand hier ervaring met daglichtlampen? Mijn ogen gaan steeds slechter worden door de leeftijd en nu heb ik begrepen dan die daglichtlampen dan beter werken bij 's avonds borduren want met de lampen die ik nu heb kan ik er geen chocolade meer van maken. :+
hmmm, ik heb een daglichtlamp, maar ik zie het niet beter met die lamp dan met het spotje dat ik heb in de kamerlamp... misschien ligt het aan mij hoor, maar ik zou zelf niet zo gauw weer zo'n dure daglichtlamp kopen omdat ik zelf het voordeel er niet zo van zie...
pi_93919615
Ik zou het idd gewoon bij een spotje of bureaulamp proberen :).
pi_93920164
Ik heb een staande lamp met spot speciaal voor het lezen en handwerken naast de bank staan maar het blijft aanklungelen. ;( , daglichtlamp helpt dus niet begrijp ik...ondanks al die reclame op de Creatiefbeurs. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_93920355
Probleem is opgelost, nu gaat het wel goed. Maar wat traag!
pi_93946652
@arual die totoro's zijn cute!!
Ik heb het plaatje ergens van spritestitch.com afgeplukt maar ik heb m zelf bewerkt want met dat plaatje kwam ik uit op 70 kleuren. Dat leek me een beetje veel voor een beginner. Ik geloof dat ik er nu 17 heb. Maak je gebruik van KG-chart? Ik kan je mijn patroon wel mailen als je me je mailadres stuurt.
pi_93958751
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:03 schreef annelotje het volgende:
@arual die totoro's zijn cute!!
Ik heb het plaatje ergens van spritestitch.com afgeplukt maar ik heb m zelf bewerkt want met dat plaatje kwam ik uit op 70 kleuren. Dat leek me een beetje veel voor een beginner. Ik geloof dat ik er nu 17 heb. Maak je gebruik van KG-chart? Ik kan je mijn patroon wel mailen als je me je mailadres stuurt.
Ik snap niks van wat je zegt :D :P Je hebt het patroon zelf gemaakt? Ik heb gezocht naar een programma waarmee dat kon, maar ja: een MacBook en alles lijkt voor windows te zijn geschreven...
pi_93959348
KG-Chart is een programma om patronen te maken van foto's ;) .

Blijkbaar heeft zij een patroon met 70 kleuren aangepast zodat het maar 17 kleuren zijn :).
pi_93961077
* _Arual_ probeert google

yep, alleen voor windows....
pi_93961310
http://www.ursasoftware.com/macstitch/macStitch.html

Free edition kan alleen niets opslaan. Maar wel printen enzo :) .
pi_93962979
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 16:00 schreef Tegan het volgende:
http://www.ursasoftware.com/macstitch/macStitch.html

Free edition kan alleen niets opslaan. Maar wel printen enzo :) .
Ik krijg het niet voor mekaar om er een jpeg in te openen.

Gut, ik fok! ik werk en ik kijk naar het nieuws (mijn totorofanschap heeft iets te maken met mijn liefde voor Japan). Probeer het zo wel weer.
pi_93963039
Ik gebruik het programma nog niet zo lang dus ik weet niet of ik hem om kan zetten naar een jpeg formaat.
Lijnloos heb jij hier misschien ervaring mee?
pi_93963534
Ben ff aan het snuffelen op internet en ik vind wel programmaatjes om bestanden om te zetten naar een PDF. Die kun je toch wel openen op een MAC?
pi_93963789
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 16:53 schreef annelotje het volgende:
Ben ff aan het snuffelen op internet en ik vind wel programmaatjes om bestanden om te zetten naar een PDF. Die kun je toch wel openen op een MAC?
Yes :Y
pi_93963884
Goed dan ga ik vanavond even knutselen voor je! Ik geef geen garanties hoor hihi.

Vinden jullie trouwens ook dat er veel wit door mijn werk heen schijnt. Ik heb stof van 5 lijntjes per cm. Ik denk dat ik de volgende keer met iets meer lijntjes neem. (vergeef me de ontzettend slechte beschrijvingen) Ik heb bijna de neiging om het uit te halen. :@
pi_93969163
Gelukt!!!

Kan ik pdf bestanden hier plaatsen of kan ik die alleen mailen? In het tweede geval dan wil ik graag je mailadres Arual.

Groetjes van een creabearig annelotje! :)
  Boks-Chick vrijdag 11 maart 2011 @ 19:48:53 #218
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93970866
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:16 schreef annelotje het volgende:
Gelukt!!!

Kan ik pdf bestanden hier plaatsen of kan ik die alleen mailen? In het tweede geval dan wil ik graag je mailadres Arual.

Groetjes van een creabearig annelotje! :)
je kan hier geen PDF plaatsen idd :).

Mailen is dan handiger.
lolwut
pi_93976030
Arual check de reactie van de Moderater (bedankt voor de snelle reactie!) Als je ze bestanden wilt dan zie ik je e-mailadres graag tegemoet!
pi_93976206
Je hebt pm!
  Boks-Chick vrijdag 11 maart 2011 @ 21:21:13 #221
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93976249
*O*
lolwut
pi_93976627
Iedereen blij!
pi_94021572
Arual je hebt mail!!! :)

En Caroline je hebt pm met uitleg. Als het niet duidelijk is dan hoor ik het graag.

Ik ga nu lekker slapen (ja vroeg he op een zaterdagavond) Morgen mag ik lekker de hele dag fröbelen van mezelf :s)
  zondag 13 maart 2011 @ 08:24:55 #224
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_94035939
Annelotje, bedankt! Ik weet nu hoe ik van 70 kleuren naar 17 kan :)
pi_94086276
Oh sorry, effe niet genoeg in dit topic gekeken... Maar voor zover ik het weet is er inderdaad geen MAC-versie van KG-chart, maar zijn ze er daar wel mee bezig.

Whoop doe je nog een foto? :@ *O* Ben zo benieuwd naar jullie dingen ook. Mijn dingen zit geen schot in, gisteravond nog wel wat gedaan aan mijn Layton en ik wil heel graag met een ander ding aan de slag, maar goed...

Mijn Valentijnsdingetje is trouwens nu in de running voor de Monthly Challenge bij SpriteStitch en het lijtk er op dat ik wel 3e wordt *O* Jeuj, best aardig vind ik zelf :)
pi_94087945
Mijn mini totoro is nogsteeds niet af, moet nog 1 oog wit doen(al is het niet echt wit :P) en zn halve buik.

Ik vind het wel leuk. Maar het gaat me te langzaam, dus het is leuk voor erbij. Maar zal niet mn hoofdhobby worden :P
Maar weet wel dat ik op vakantie wat van dat borduurgaren in ga slaan. Is wel niet de echte dmc maar das niet erg, tis namelijk een stuk goedkoper.
pi_94088051
Die totoro's zijn ook wel erg schattig... Misschien dat ik er daar ook nog wel es een van tussendoor ga doen.

DMC garen zijn inderdaad niet heel goedkoop, maar ik ben blij met een goedkoop adresje (marktplaats) en daar bestel ik af en toe es wat als ik weer een nieuw project begin en zo.

Vanavond moet ik wel effe de kleurenkaart checken, want ik het voor mijn Layton een streng donkergroen erbij, maar in die hele tekening komt echt geen donkergroen voor.. dus effe checken of KG-chart het wel goed heeft.... schijnt wel vaker niet helemaal te kloppen... }:|
pi_94088217
Ow lekker dan. Layton is wel leuk!
En die nep dmc(maar ook gewoon keiveel kleurtjes) is omgerekend 20 cent ofzo. We hadden het nu meegenomen voor gezichtjes bij het haken. Maar hoop wel dat we het nu ook kunnen vinden want we gaan nu naar een ander gebiedje. Zal wel denk ik.

Gelukkig hebben we nog wel wat, aangezien ik toch geen grote projecten ga doen, red ik het daar wel mee.
  † In Memoriam † maandag 14 maart 2011 @ 12:34:52 #229
43556 miss_dynastie
pi_94089112
Ik bestel DMG-garen bij 123stitch.com voor 44 dollarcent p/s. Voor 50 strengen incl. verzenden ben ik dan 30 dollar kwijt ('gewone' kleuren dan, metallic e.d. zijn duurder).
pi_94089386
Dat valt ook wel mee. Hoeveel kun je eigenlijk doen met 1 streng?

En zijn er sites met hoe je dingetjes kunt afwerken? Want ik heb geen idee wat je er mee kunt doen. Grote dingen kun je inlijsten, maar zijn er ook nog andere mogelijkheden om dingen te gebruiken?
pi_94089601
Tja, je kunt er vanalles mee doen. Met een stukje vlieseline of stof erachter heb je ook een leuk kadootje. Boekeleggers natuurlijk, altijd makkelijk... En inlijsten inderdaad...
Tja, verder vind ik het gewoon vooral leuk om te doen, het eindresultaat is dan meer voor erbij ;)

Maar wat ik maak is meer voor inlijsten inderdaad, of het moet iets specifieks zijn. Mijn Mario wordt voor de verkoop...
pi_94089622
Oh en ik gebruik Aida 16 of 18 en dan heb ik ongeveer 2500 steken uit 1 streng met 2 draads-steken. Ongeveer hoor, kan iets meer of minder zijn...
pi_94090663
Ik heb besloten dat ik de yoshi's gewoon af ga maken. Maar als ik het hierna (over een maand of 3 haha) nog leuk vind dan ga ik een fijnere stof kopen.
Ik heb niet zo heel veel geborduurd ondanks mn voornemen. Dus ook geen foto gemaakt. Ik beloof plechtig dat ik deze week een nieuwe foto maak!
pi_94090857
Ik vind trouwens stof en vooral het fijn vinden daarvan wel een essentieel onderdeel van mijn borduur-experience zeg maar... Ik ben altijd alleen maar met Aida aan het borduren... had 1 keer iets anders en dat was (voor mij) echt prut. Dus vond ik het ook niet leuk meer. Dat setje verpatst en aida-stof gekocht en nu is het weer leuk!
pi_94091001
Ik heb trouwens niet helemaal stilgezeten dit weekend! Ik heb een telefoonhoesje gehaakt voor een collega en daar een hello kitty op geborduurd :)

pi_94091020
Hoe doe je dat dan? Hoe zorg je dat de stof niet gaat rafelen en hoe maak je het dan vast op het gehaakte?
pi_94091232
Nice Annelotje! Da's een leuk idee zo, dat ga ik onthouden... (haak swap ;) )
pi_94092426
thnx voor de complimenten..

Ik heb eerst de randjes van het borduurwerk ingesmeerd met textiellijm. Toen dat droog was heb ik het uitgeknipt. Wel een klein stukje vanaf je draadjes knippen. En daarna heb ik het borduurwerkje met textiellijm op het hoesje gemaakt. Ik had een papiertje in het hoesje gedaan zodat eventuele lijm niet door het hoesje zou gaan. Boek erop en even laten drogen.
pi_94112374
Hij is af *O*
Foto komt morgen!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:10:33 #240
119202 arise
mag ik even?
pi_94131825
Ik ben dol op mijn daglichtlamp, wat moet ik zonder...
Mijn DMC garen bestel ik bij de Magere Man, 45 cent per strengetje ,dat is wel te doen ..

Leuke dingen weer !!!
Ik bemoei me nergens mee, maar wil wel alles graag weten.
pi_94230410
Hallo!

Ik ben nieuw hier, ik zocht een léuk forum over borduren en ik kwam hier terecht.
Zelf borduur ik nog niet zo heel lang. Ik heb van mijn oma alle DMC garens gekregen omdat ze niet meer kon borduren, sindsdien ben ik zelf aan de slag gegaan.
Leuk om te lezen en zien wat jullie maken, zelf zal ik ook foto's plaatsen van mijn projecten.
Even lezen hoe je een foto in je bericht moet plakken...
What goes around, comes around...
pi_94230651
Aha, zo dus!
Dit zijn mijn Kokeshi Dolls:


En dit mijn Sweet Heart Sampler:
What goes around, comes around...
pi_94232274
leuk Moshi! Vooral de Kokeshi Dolls vind ik erg cute!
pi_94278838
Leuk gemaakt Moshi! O+
Ik ben gister weer met een nieuw ding begonnen... Nijntje. Gewoon omdat de rest boven lag en ik effe geen zin had in moeilijk puzzelen op Layton of zo... en dat pakketje had ik nog liggen vna de handwerkbeurs...
pi_94282139
Ik ben ook weer druk bezig geweest:

Voor een collega een ipodhoesje gehaakt met een angry bird erop:



En mn eigen hoesje ook even gepimpt:



En ook al heb ik er niet heel veel aan gedaan toch een kleine update van mn yoshi's. Zodat jullie zien dat ik er echt nog wel mee bezig ben:

pi_94282159
hmm de foto's zijn mogelijk een tikkie groot... SORRY!!!
pi_94282217
Die hoesjes zijn echt leuk annelotje! O+
En je Yoshis, tja, groots project, maar wel super als ie straks af is!
pi_94326864
Bedankt voor de complimentjes!

@ annelotje, als je je geborduurde figuurtjes uitknipt, gebruik je dan ook iets van textiellijm tegen het rafelen ofzo?
What goes around, comes around...
pi_94367053
Ja ik smeer eerst textiellijm op de randjes en als dat droog is dan knip ik het pas uit. Dan gaat het idd niet rafelen.
pi_94367082
Mooi, dan weet ik dat ook weer! Thanks.

Nu ben ik bezig met 2 vilten paaseieren waar ik geborduurde kuikentjes op ga bevestigen...
Als ze klaar zijn post ik wel een fotootje.
Daarna ga ik een naaldenboekje maken van vilt.
What goes around, comes around...
  zondag 20 maart 2011 @ 14:41:36 #251
30252 Soempie
Procreating
pi_94375679
Die angry bird. :D

Ik ben ook weer begonnen met borduren. *O*



Ben alleen nog niet zo goed in het ook echt afmaken van projecten. Het huisje wordt een hartje voor aan de kapstok. De rest is voor een maaksel voor in een kinderkamer. Zo'n hangding van stof waar zakjes in zitten. Dit zijn de versiersels voor op die zakjes.

Erg leuk om te doen, maar heb eigenlijk te weinig tijd. -O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_94412258
Leuk Soempie! Ik ben wel benieuwd hoe je kapstok er uit gaat zien.

Hier zijn mijn paaseieren voor in de paasboom:

What goes around, comes around...
pi_94412475
Soempie, wat een leuke werkjes! En dat uiltje... O+ Dat zal vast prachtig staan in de kinderkamer!

Hihi, Moshi, wat een leuke paaseieren! _O_

Ik heb gisteren weer gewerkt aan mijn Nijntje... heb bedacht dat ik die op een t-shirt ga maken en als kadootje voor een vriendinnetje (die eind april 1 wordt) ga geven. Moet alleen nog even denken hoe ik die vast ga maken... denk met vlieseline en dan nog even naaien of zo? :?

pi_94415075
Soempie wat veel werkjes! En wat zijn de paaseieren leuk geworden Moshi!

@Lijnloos. Nijntje wordt cute! ik zou m niet met textiellijm ofzo vastmaken. Dan wordt ie heel hard. Dat lijkt me niet fijn voor een t-shirt. Vliesofix en dan nog de randjes vastnaaien lijkt me inderdaad het beste.
pi_94461806
ik heb weer iets bedacht.. Ik wil graag een handdoek borduren. Nu heb ik op internet wel handdoeken gevonden met een aida rand erin geweven maar eigenlijk heb ik het sneller nodig en dus geen tijd om het te bestellen. Zou ik ook kunnen borduren op een gewone handdoek?
Ik heb in water oplosbaar spul liggen met gaatjes waarop ik kan borduren. Maar hoe doe ik dat dan met de achterkant. Dat lijkt me niet mooi worden. Iemand een idee/tip/suggestie??
pi_94462652
Eindelijk een foto!

Mijn totoro O+

Iemand enig idee hoe je een sleutelhanger of iets dergelijks maakt van geborduurde dingen?
https://picasaweb.google.(...)#5324843231122007010
Zoiets dus? Eerst textiellijm en afknippen en dan? Hoe maak je beide zijden aan elkaar?
pi_94463114
hij is cute Whoop!
Ik durf je niet te helpen met je vraag. Ik heb even getuurd naar het plaatje en ik denk (let wel denk) dat ze aan elkaar genaaid zijn met een steek die over de rand heen gaat maar hoe dat weet ik niet. Hij is ook gevuld zie ik.
pi_94463135
Whoop, hij is mooi geworden!!! O+
Misschien kun je er nog 1 maken, maar dan in spiegelbeeld en die dan met textiellijm aan elkaar maken? Of anders deze met aan de achterkant vlieseline... heb ik ook bij mijn gekregen boekenlegger en die rafelt helemaal niet terwijl hij echt wel veel gebruikt wordt...

Annelotje, die handdoeken, da's voor mij ook een raadsel... ik heb er al vaak naar gekeken en het leek me heel leuk, maar geen idee hoe je dat moet doen met de achterkant. Dat lijkt me ook juist niet leuk. Misschien ook gewoon een stukje aida borduren en dan op een bestaande handdoek plakken? Dan zie je de achterkant tenminste niet. Met die oplosbare lijkt me juist dat je die gebruikt bij kleding, daar zie je de achterkant (dan binnenkant) toch niet.
pi_94463155
Oh, dat plaatje Whoop, dan kun je de 2 helften aan elkaar borduren... ik weet dat ik ergens een soort tutorial heb gezien daarvan met welke steken je moet gebruiken... ga effe voor je zoeken!
pi_94463330
Volgens mij zit er een achterkant bij het patroontje. Maar kan het wel? Aangezien ik een vrij klein randje aan de onderkant heb?

Ik wil op vakantie, en dan maar hopen dat ik wat garen kan vinden, want t scheelt toch wel een stuk. Maarja das pas augustus.

Vlieseline? Dat strijk je er gewoon op? Volgens google tenminste? :p

Nog vergeten om te laten zien wat ik nu ga doen, deze https://picasaweb.google.(...)#5324846378088830770

Ow en ik vind minke zo leuk!!
pi_94465009
Ja, vlieseline strijk je gewoon. De randjes van die boekenlegger waren omgevouwen en daaroverheen de vlieseline...
pi_94467914
Ik ben er al uit wat ik ga doen! Ik ga aidaband kopen. Dat is een band van aida (duh) en die is afgewerkt aan de boven en onderkant. En die naai je er dan idd op. Ik mag een half uurtje eerder van mn werk dus zometeen gelijk sprinten naar t Smitje! En dan naar de hema voor een handdoek.
pi_94468220
Oh ja, met Aida Band bereik je natuurlijk ook hetzelfde effect. Ik heb zelf ook nog een stuk van dat spul liggen... wie weet ook maar es een handdoek pimpen ;)
pi_94469041
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:41 schreef Soempie het volgende:
Die angry bird. :D

Ik ben ook weer begonnen met borduren. *O*

[ afbeelding ]

Ben alleen nog niet zo goed in het ook echt afmaken van projecten. Het huisje wordt een hartje voor aan de kapstok. De rest is voor een maaksel voor in een kinderkamer. Zo'n hangding van stof waar zakjes in zitten. Dit zijn de versiersels voor op die zakjes.

Erg leuk om te doen, maar heb eigenlijk te weinig tijd. -O-
Die bovenste 2 O+ En die linksonder, dat huisje O+! Mooi!
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_94469081
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:06 schreef Moshi het volgende:
Leuk Soempie! Ik ben wel benieuwd hoe je kapstok er uit gaat zien.

Hier zijn mijn paaseieren voor in de paasboom:

[ afbeelding ]
Wat leuk, zelfgemaakte werkjes voor in een paasboom, ik vind het zo sfeervol O+

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:13 schreef Lijnloos het volgende:

Ik heb gisteren weer gewerkt aan mijn Nijntje... heb bedacht dat ik die op een t-shirt ga maken en als kadootje voor een vriendinnetje (die eind april 1 wordt) ga geven. Moet alleen nog even denken hoe ik die vast ga maken... denk met vlieseline en dan nog even naaien of zo? :?

[ afbeelding ]
Wat een lief cadeau voor een 1-jarige O+ Erg leuk Lijnloos :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_94517059
Door wie ben ik ook alweer gaan borduren? *kijkt boos naar diegene*
Tis maar dat je het weet.

Vooral niet gaan googlen op punto- en ponto de cruz
pi_94517223
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:07 schreef Whoopdidoo het volgende:
Door wie ben ik ook alweer gaan borduren? *kijkt boos naar diegene*
Tis maar dat je het weet.

Vooral niet gaan googlen op punto- en ponto de cruz
Oh, volgens mij heb ik dat laatste hier eens geroepen.
pi_94526550
Ja. Jouw schuld :P
Maar met ponto werkt het ook, dus nog meer.

Mn pinguin is ook af. Weer niet foutloos maarja t ziet er niet raar uit ofzo.
pi_94557302
ik ben ook helemaal verslaafd! Allemaal de schuld van dit forum. Borduren en haken. Mn vriend wordt er gek van hihihi
pi_94558161
haha, mn moeder ook, van de zooi!
Ben nu begonnen(ok er staan welgeteld 10 kruisjes) met een katje.
Moet ook nog geleerd worden. Maar vanavond na het eten even lekker borduren.
Mn haken komt op een lager pitje =(
Maar wol loopt niet weg dus ach.
pi_94561026
Gelukkig zit er op wol geen houdbaarheidsdatum haha

En jawel! Mn handdoek is af! Ben best wel trots op mezelluf :@

Hij is voor een bijna excollega. Zij gaat het bestuur van onze vereniging verlaten dus leek het me wel een leuk cadeautje om ons logo en de naam van onze vereniging op een handdoek te borduren en dit samen met een lekker badderpakket te geven. De tekst is nog langer maar vond het een beetje stom om de hele naam van de vereniging op internet te plempen.

pi_94572033
Annelotje, mooi geworden! _O_

Hoe heb je het band nu op de handdoek gemaakt? Ziet er strak uit hoor!
pi_94572101
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:10 schreef annelotje het volgende:

En jawel! Mn handdoek is af! Ben best wel trots op mezelluf :@

[ afbeelding ]
Daar mag je zeker trots op zijn! Wat mooi geworden O+ Tof cadeau!
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_94587249
Thnx voor de complimenten!

Ik heb aan de zijkanten de afwerkingsband losgetornd. Vervolgens de band er met de hand los op vast gemaakt en daarna onder het naaimachine door. Als je netjes langs de kanten naait zie je er niets van.
Vervolgens de afwerkingsband weer vastgenaaid over de zijkanten van de aidaband.
pi_94587304
Af zo! Nice... Je ziet er niks van indeerdaad... mooi hoor!
pi_94702386
Ik ben de laatste tijd weer erg veel dingen voor anderen aan het maken maar ik ben mn yoshi's niet helemaal aan het verwaarlozen. Als bewijs heb ik weer even een wip foto gemaakt:

pi_94703673
Je schiet lekker op Annelotje! Wat worden ze leuk O+
Mijn Nijntje nadert ook het einde... alleen nog veel wit te doen, maar met een uurtje of 2 moet dat wel klaar zijn denk ik. En dan gaan we een poging doen om het op een shirtje te maken. Vlieseline al gehaald en dan ga ik eerst maar es oefenen met die Piplup op een shirtje te maken, dan zien we daarna wel of dat de manier is.


Nijntje... vanaf rechts is het gezicht en het oor al gevuld tot ongeveer de helft..
pi_94703931
Pfff wat een werk! Maar wat mooi!!

Ik doe al vet lang over zo'n klein dingetje!

Ik ga trouwens allemaal kleine dingetjes maken en die op een mini laptophoes doen, nu nog de kleine dingetjes uitzoeken.

En er zit vooruitgang in! Voor het eerst zit er geen foutje in mn werk!
pi_94704100
Oh Annelotje, ik zie het nu pas eigenlijk... hoe zit dat met die draden die je daar nog her en der hebt... Gebruik je die later weer of zo? Wat een idee, best handig eigenlijk, kun je ondertussen gewoon verder met een andere kleur en niet perse die kleur moeten "afmaken"...
pi_94705281
Ja die draden gebruik ik later weer. Ik wil niet teveel van het zwart in 1 keer doen om dat ik dan alleen nog maar in moet kleuren. Ik vind het juist zo leuk dat er steeds weer een stukje ontstaat.
Als ik die kleur binnen 3 cm weer nodig heb dan laat ik m zo hangen.
Je moet m wel aan de bovenkan van je werk laten hangen want anders dan zet je m ergens anders dan bedoeld vast heb ik gemerkt haha.

Hebben jullie dat trouwens ook: Mijn draad gaat aan de achterkant vaak in de knoop. Meestal krijg ik ze er wel weer uit maar het is wel erg frustrerend. Misschien dat ik iets niet goed doe... Tips/suggesties zijn welkom!
pi_94705449
Ah zo ja... da's wel een goeie zo, dat ga ik onthouden (voor als ik weer es iets groots ga beginnen, is bij Nijntje niet echt meer een optie en was ook niet groot genoeg voor).

Hoe bedoel je dat van dat draad in de war? Ik heb wel eens dat het in de knoop komt, maar dan meestal tijdens het borduren bij het doorhalen. Dat komt meestal doordat het draad begint te draaien, dus af en toe effe de draad laten hangen en dan draait ie gewoon weer goed. Maar weet niet of dat is wat je bedoelt?
pi_94706566
ja dat bedoel ik inderdaad! Dus gewoon even uit laten draaien en dan zou het opgelost moeten zijn. Gaan we proberen!
pi_94706707
En wat ook nog wel es wil helpen is het knoopje bij de naald goed aantrekken, zodat ie niet los wordt, dan gaat het bij mij ook nog wel es minder soepel allemaal (vooral het door het "gaatje" halen, dan moet ik hard trekken en ben ik bang dat ik de hele boel kapot trek of scheef of zo.

Als Nijn af is, ga ik trouwens eerst gewoon Mario afmaken voor ik iets nieuws start... Wil hem binnen een jaar af hebben (begonnen half juli, dus moet lukken). En mijn giraffes zijn er ook nog, maar wil ook graag het kadootje voor mijn paps verjaardag maken, dus hmmm... Keuzes!! ! :@
pi_94708763
hahaha lastig he als je veel ideeën hebt!
pi_94711520
Hier is het een en al knoop. Mn moeder vraagt zich af waarom ik het uberhaupt nog doe want loop de helft van de tijd te vloeken.
Maar hiervoor doe ik het allemaal :


Pinguin is af, kat moet nog ingekleurd worden.

Lijnloos jouw stof lijkt heel mooi, welke gebruik je?
pi_94711627
Ik heb ook vaak knopen. Vreemd genoeg vaker in donkere draadjes dan in lichtere. Alsof dat dan stugger is of zo?
pi_94711744
Nu je het zegt....Volgens mij had ik t met die witte ook veel minder dan met het zwart bij de kat.
pi_94711853
Whoop, wat een leuke werkjes! Super zeg _O_
Ik gebruik altijd Aida stof, dat vind ik gewoon het prettigste werken. Het is wel heel stug in het begin, maar als je eenmaal een beetje bezig bent wordt het losser en zacht en werkt het ook prettig. De gaatjes zijn ook goed te zien en te gebruiken...
pi_94711965
Oja, ik heb een stuk gevraagd voor mn verjaardag! Dus dat is mooi.
Dat stofje waar die kat op zit is echt niet fijn. Kan heel moeilijk de kruisjes tellen enzo.
Maar nu hoeft ie alleen nog maar ingekleurd dus dat is lekker makkelijk.
pi_94714917
Ik wil ook graag leren borduren.
En dan zoiets maken als het huisje van Soempie. Maar waar moet ik beginnen?
pi_94715233
Aan borduren valt weinig te leren.
Van wiki:

Voor een losse kruissteek:
begin linksboven en steek de naald van achter door het werkstuk naar voren;
ga met de draad naar rechtsonder en steek de naald door het werkstuk naar achteren;
ga langs de achterzijde van het werkstuk omhoog naar rechtsboven;
steek de naald door het werkstuk naar voren;
ga met de draad naar linksonder en steek de naald door het werkstuk naar achteren.
pi_94715346
Misschien ook wel iets voor Juweliek:

Ik was van het weekend bij de pipoos en daar hadden ze iets gaafs! 36 strengetjes borduurzijde voor maar 7,95! Het is dan wel geen dmc maar je bent wel in 1x voorzien van de belangrijkste kleuren.
Ze hebben 2 verschillende. Helder en pasteltinten.

Wat je verder nodig hebt is stof. Aida is heel fijn. En ik raad een borduurnaald aan. Ik heb het in het begin gedaan met een naald om te naaien maar die hebben een heel klein oogje en er zit een superscherpe punt aan! (auw enzo)

En verder natuurlijk nog een patroontje. Via een programaatje KG-Chart kun je zelf patronen maken van elk willekeurig plaatje of foto. Erg leuk om te doen.
pi_94715732
Waarom hebben wij nou geen pipoos!
Was het een aanbieding of niet?
Ik wil ook!
pi_94715945
Juweliek, ik heb het gewoon geleerd van de bijbeschrijving van mijn eerste werkje... daar stond een tekeningetje bij waarop stond hoe je moest steken...
Ik denk ook wel dat je het beste met een simpel pakketje kunt beginnen, dan hoef je niet meteen hele lappen stof te halen waarvan je niet weet of je het allemaal gebruikt en leuk vind. En dan heb je ook meteen een naald die passend is voor de stof die erbij zit.
Ik gebruik ook nog steeds diezelfde naald, omdat ie zo fijn was. Bij de Nijntje zat een andere naald en die is echt rete-scherp aan de putn. Dus nu heb ik eelt op mijn linkerwijsvinger en zitten er wellicht ook wat stukjes lijnloos meegeborduurd in de Nijn.. :+
pi_94716291
auw Lijnloos!

@Whoopdidoo het was geen aanbieding. Gewoon standaard collectie.
Had ik trouwens al gezegd dat ik je werkjes erg schattig vind? Nee he? Bij deze!! O+
  maandag 28 maart 2011 @ 15:40:38 #296
30252 Soempie
Procreating
pi_94716385
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:14 schreef Whoopdidoo het volgende:
Aan borduren valt weinig te leren.
Van wiki:

Voor een losse kruissteek:
begin linksboven en steek de naald van achter door het werkstuk naar voren;
ga met de draad naar rechtsonder en steek de naald door het werkstuk naar achteren;
ga langs de achterzijde van het werkstuk omhoog naar rechtsboven;
steek de naald door het werkstuk naar voren;
ga met de draad naar linksonder en steek de naald door het werkstuk naar achteren.
Ik doe het anders en begin links onder. :P
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 28 maart 2011 @ 15:43:49 #297
30252 Soempie
Procreating
pi_94716497
Oeh ik vind Nijntje heel leuk.

En het katje van Whoop is echt cute. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_94716523
Ik doe hem ook anders...
linksboven naar rechtsonder, naar linksonder naar rechtsboven :P
pi_94720795
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:44 schreef Lijnloos het volgende:
Ik doe hem ook anders...
linksboven naar rechtsonder, naar linksonder naar rechtsboven :P
Ik ook zo meestal.

Dat katje stond op picasa. Waar komt jouw uil vandaan?
Dat katje is lekker makkelijk, nou ja snorharen enzo :P Als je m wilt moet je je email maar pmmen.
pi_94726346
whoop, zie ik nou goed dat je bij dat katje over 1 draad heen borduurt? want dat lijkt me lastig en dan is het logisch als het moeilijk tellen is... kaaslinnen is handiger over 2 draadjes heen te borduren... :) wel heel leuk gedaan! :)
pi_94756670
Nou ik heb via deze http://www.handwerk.nl/ site de e pakketjes gekocht van Jip en Janneke met 80% korting. Nu was het te betalen en is het minder erg als ik het toch niet zo leuk vind. Denk het wel want breien haken en met de naaimachine weet ik ook overweg te gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')