abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 20 maart 2011 @ 14:41:36 #251
30252 Soempie
Procreating
pi_94375679
registreer om deze reclame te verbergen
Die angry bird. :D

Ik ben ook weer begonnen met borduren. *O*

395809944.jpg

Ben alleen nog niet zo goed in het ook echt afmaken van projecten. Het huisje wordt een hartje voor aan de kapstok. De rest is voor een maaksel voor in een kinderkamer. Zo'n hangding van stof waar zakjes in zitten. Dit zijn de versiersels voor op die zakjes.

Erg leuk om te doen, maar heb eigenlijk te weinig tijd. -O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_94412258
Leuk Soempie! Ik ben wel benieuwd hoe je kapstok er uit gaat zien.

Hier zijn mijn paaseieren voor in de paasboom:

2ivmnbk.jpg
What goes around, comes around...
pi_94412475
Soempie, wat een leuke werkjes! En dat uiltje... O+ Dat zal vast prachtig staan in de kinderkamer!

Hihi, Moshi, wat een leuke paaseieren! _O_

Ik heb gisteren weer gewerkt aan mijn Nijntje... heb bedacht dat ik die op een t-shirt ga maken en als kadootje voor een vriendinnetje (die eind april 1 wordt) ga geven. Moet alleen nog even denken hoe ik die vast ga maken... denk met vlieseline en dan nog even naaien of zo? :?

Web%20Albums%20App%20Upload%20-%2021-03-11%2011%3A10%3A25.jpg
pi_94415075
Soempie wat veel werkjes! En wat zijn de paaseieren leuk geworden Moshi!

@Lijnloos. Nijntje wordt cute! ik zou m niet met textiellijm ofzo vastmaken. Dan wordt ie heel hard. Dat lijkt me niet fijn voor een t-shirt. Vliesofix en dan nog de randjes vastnaaien lijkt me inderdaad het beste.
pi_94461806
ik heb weer iets bedacht.. Ik wil graag een handdoek borduren. Nu heb ik op internet wel handdoeken gevonden met een aida rand erin geweven maar eigenlijk heb ik het sneller nodig en dus geen tijd om het te bestellen. Zou ik ook kunnen borduren op een gewone handdoek?
Ik heb in water oplosbaar spul liggen met gaatjes waarop ik kan borduren. Maar hoe doe ik dat dan met de achterkant. Dat lijkt me niet mooi worden. Iemand een idee/tip/suggestie??
pi_94462652
Eindelijk een foto!
P3220039.jpg
Mijn totoro O+

Iemand enig idee hoe je een sleutelhanger of iets dergelijks maakt van geborduurde dingen?
https://picasaweb.google.(...)#5324843231122007010
Zoiets dus? Eerst textiellijm en afknippen en dan? Hoe maak je beide zijden aan elkaar?
pi_94463114
hij is cute Whoop!
Ik durf je niet te helpen met je vraag. Ik heb even getuurd naar het plaatje en ik denk (let wel denk) dat ze aan elkaar genaaid zijn met een steek die over de rand heen gaat maar hoe dat weet ik niet. Hij is ook gevuld zie ik.
pi_94463135
Whoop, hij is mooi geworden!!! O+
Misschien kun je er nog 1 maken, maar dan in spiegelbeeld en die dan met textiellijm aan elkaar maken? Of anders deze met aan de achterkant vlieseline... heb ik ook bij mijn gekregen boekenlegger en die rafelt helemaal niet terwijl hij echt wel veel gebruikt wordt...

Annelotje, die handdoeken, da's voor mij ook een raadsel... ik heb er al vaak naar gekeken en het leek me heel leuk, maar geen idee hoe je dat moet doen met de achterkant. Dat lijkt me ook juist niet leuk. Misschien ook gewoon een stukje aida borduren en dan op een bestaande handdoek plakken? Dan zie je de achterkant tenminste niet. Met die oplosbare lijkt me juist dat je die gebruikt bij kleding, daar zie je de achterkant (dan binnenkant) toch niet.
pi_94463155
Oh, dat plaatje Whoop, dan kun je de 2 helften aan elkaar borduren... ik weet dat ik ergens een soort tutorial heb gezien daarvan met welke steken je moet gebruiken... ga effe voor je zoeken!
pi_94463330
Volgens mij zit er een achterkant bij het patroontje. Maar kan het wel? Aangezien ik een vrij klein randje aan de onderkant heb?

Ik wil op vakantie, en dan maar hopen dat ik wat garen kan vinden, want t scheelt toch wel een stuk. Maarja das pas augustus.

Vlieseline? Dat strijk je er gewoon op? Volgens google tenminste? :p

Nog vergeten om te laten zien wat ik nu ga doen, deze https://picasaweb.google.(...)#5324846378088830770

Ow en ik vind minke zo leuk!!
pi_94465009
Ja, vlieseline strijk je gewoon. De randjes van die boekenlegger waren omgevouwen en daaroverheen de vlieseline...
pi_94467914
Ik ben er al uit wat ik ga doen! Ik ga aidaband kopen. Dat is een band van aida (duh) en die is afgewerkt aan de boven en onderkant. En die naai je er dan idd op. Ik mag een half uurtje eerder van mn werk dus zometeen gelijk sprinten naar t Smitje! En dan naar de hema voor een handdoek.
pi_94468220
Oh ja, met Aida Band bereik je natuurlijk ook hetzelfde effect. Ik heb zelf ook nog een stuk van dat spul liggen... wie weet ook maar es een handdoek pimpen ;)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:29:57 #264
257772 Pisces29
Mijn kleine kuikentje <3
pi_94469041
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:41 schreef Soempie het volgende:
Die angry bird. :D

Ik ben ook weer begonnen met borduren. *O*

[ afbeelding ]

Ben alleen nog niet zo goed in het ook echt afmaken van projecten. Het huisje wordt een hartje voor aan de kapstok. De rest is voor een maaksel voor in een kinderkamer. Zo'n hangding van stof waar zakjes in zitten. Dit zijn de versiersels voor op die zakjes.

Erg leuk om te doen, maar heb eigenlijk te weinig tijd. -O-
Die bovenste 2 O+ En die linksonder, dat huisje O+! Mooi!
Life only gives you what you decided you can have!
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende: Abs are made in the kitchen.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:31:20 #265
257772 Pisces29
Mijn kleine kuikentje <3
pi_94469081
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:06 schreef Moshi het volgende:
Leuk Soempie! Ik ben wel benieuwd hoe je kapstok er uit gaat zien.

Hier zijn mijn paaseieren voor in de paasboom:

[ afbeelding ]
Wat leuk, zelfgemaakte werkjes voor in een paasboom, ik vind het zo sfeervol O+

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:13 schreef Lijnloos het volgende:

Ik heb gisteren weer gewerkt aan mijn Nijntje... heb bedacht dat ik die op een t-shirt ga maken en als kadootje voor een vriendinnetje (die eind april 1 wordt) ga geven. Moet alleen nog even denken hoe ik die vast ga maken... denk met vlieseline en dan nog even naaien of zo? :?

[ afbeelding ]
Wat een lief cadeau voor een 1-jarige O+ Erg leuk Lijnloos :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende: Abs are made in the kitchen.
pi_94517059
Door wie ben ik ook alweer gaan borduren? *kijkt boos naar diegene*
Tis maar dat je het weet.

Vooral niet gaan googlen op punto- en ponto de cruz
pi_94517223
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:07 schreef Whoopdidoo het volgende:
Door wie ben ik ook alweer gaan borduren? *kijkt boos naar diegene*
Tis maar dat je het weet.

Vooral niet gaan googlen op punto- en ponto de cruz
Oh, volgens mij heb ik dat laatste hier eens geroepen.
pi_94526550
Ja. Jouw schuld :P
Maar met ponto werkt het ook, dus nog meer.

Mn pinguin is ook af. Weer niet foutloos maarja t ziet er niet raar uit ofzo.
pi_94557302
ik ben ook helemaal verslaafd! Allemaal de schuld van dit forum. Borduren en haken. Mn vriend wordt er gek van hihihi
pi_94558161
haha, mn moeder ook, van de zooi!
Ben nu begonnen(ok er staan welgeteld 10 kruisjes) met een katje.
Moet ook nog geleerd worden. Maar vanavond na het eten even lekker borduren.
Mn haken komt op een lager pitje =(
Maar wol loopt niet weg dus ach.
pi_94561026
Gelukkig zit er op wol geen houdbaarheidsdatum haha

En jawel! Mn handdoek is af! Ben best wel trots op mezelluf :@

Hij is voor een bijna excollega. Zij gaat het bestuur van onze vereniging verlaten dus leek het me wel een leuk cadeautje om ons logo en de naam van onze vereniging op een handdoek te borduren en dit samen met een lekker badderpakket te geven. De tekst is nog langer maar vond het een beetje stom om de hele naam van de vereniging op internet te plempen.

95ed149c.jpg
pi_94572033
Annelotje, mooi geworden! _O_

Hoe heb je het band nu op de handdoek gemaakt? Ziet er strak uit hoor!
  donderdag 24 maart 2011 @ 21:05:42 #273
257772 Pisces29
Mijn kleine kuikentje <3
pi_94572101
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:10 schreef annelotje het volgende:

En jawel! Mn handdoek is af! Ben best wel trots op mezelluf :@

[ afbeelding ]
Daar mag je zeker trots op zijn! Wat mooi geworden O+ Tof cadeau!
pi_94587249
Thnx voor de complimenten!

Ik heb aan de zijkanten de afwerkingsband losgetornd. Vervolgens de band er met de hand los op vast gemaakt en daarna onder het naaimachine door. Als je netjes langs de kanten naait zie je er niets van.
Vervolgens de afwerkingsband weer vastgenaaid over de zijkanten van de aidaband.
pi_94587304
Af zo! Nice... Je ziet er niks van indeerdaad... mooi hoor!
pi_94702386
Ik ben de laatste tijd weer erg veel dingen voor anderen aan het maken maar ik ben mn yoshi's niet helemaal aan het verwaarlozen. Als bewijs heb ik weer even een wip foto gemaakt:

6104cdfd.jpg
pi_94703673
Je schiet lekker op Annelotje! Wat worden ze leuk O+
Mijn Nijntje nadert ook het einde... alleen nog veel wit te doen, maar met een uurtje of 2 moet dat wel klaar zijn denk ik. En dan gaan we een poging doen om het op een shirtje te maken. Vlieseline al gehaald en dan ga ik eerst maar es oefenen met die Piplup op een shirtje te maken, dan zien we daarna wel of dat de manier is.

Web%20Albums%20App%20Upload%20-%2028-03-11%2009%3A41%3A00.jpg
Nijntje... vanaf rechts is het gezicht en het oor al gevuld tot ongeveer de helft..
pi_94703931
Pfff wat een werk! Maar wat mooi!!

Ik doe al vet lang over zo'n klein dingetje!

Ik ga trouwens allemaal kleine dingetjes maken en die op een mini laptophoes doen, nu nog de kleine dingetjes uitzoeken.

En er zit vooruitgang in! Voor het eerst zit er geen foutje in mn werk!
pi_94704100
Oh Annelotje, ik zie het nu pas eigenlijk... hoe zit dat met die draden die je daar nog her en der hebt... Gebruik je die later weer of zo? Wat een idee, best handig eigenlijk, kun je ondertussen gewoon verder met een andere kleur en niet perse die kleur moeten "afmaken"...
pi_94705281
Ja die draden gebruik ik later weer. Ik wil niet teveel van het zwart in 1 keer doen om dat ik dan alleen nog maar in moet kleuren. Ik vind het juist zo leuk dat er steeds weer een stukje ontstaat.
Als ik die kleur binnen 3 cm weer nodig heb dan laat ik m zo hangen.
Je moet m wel aan de bovenkan van je werk laten hangen want anders dan zet je m ergens anders dan bedoeld vast heb ik gemerkt haha.

Hebben jullie dat trouwens ook: Mijn draad gaat aan de achterkant vaak in de knoop. Meestal krijg ik ze er wel weer uit maar het is wel erg frustrerend. Misschien dat ik iets niet goed doe... Tips/suggesties zijn welkom!
pi_94705449
Ah zo ja... da's wel een goeie zo, dat ga ik onthouden (voor als ik weer es iets groots ga beginnen, is bij Nijntje niet echt meer een optie en was ook niet groot genoeg voor).

Hoe bedoel je dat van dat draad in de war? Ik heb wel eens dat het in de knoop komt, maar dan meestal tijdens het borduren bij het doorhalen. Dat komt meestal doordat het draad begint te draaien, dus af en toe effe de draad laten hangen en dan draait ie gewoon weer goed. Maar weet niet of dat is wat je bedoelt?
pi_94706566
ja dat bedoel ik inderdaad! Dus gewoon even uit laten draaien en dan zou het opgelost moeten zijn. Gaan we proberen!
pi_94706707
En wat ook nog wel es wil helpen is het knoopje bij de naald goed aantrekken, zodat ie niet los wordt, dan gaat het bij mij ook nog wel es minder soepel allemaal (vooral het door het "gaatje" halen, dan moet ik hard trekken en ben ik bang dat ik de hele boel kapot trek of scheef of zo.

Als Nijn af is, ga ik trouwens eerst gewoon Mario afmaken voor ik iets nieuws start... Wil hem binnen een jaar af hebben (begonnen half juli, dus moet lukken). En mijn giraffes zijn er ook nog, maar wil ook graag het kadootje voor mijn paps verjaardag maken, dus hmmm... Keuzes!! ! :@
pi_94708763
hahaha lastig he als je veel ideen hebt!
pi_94711520
Hier is het een en al knoop. Mn moeder vraagt zich af waarom ik het uberhaupt nog doe want loop de helft van de tijd te vloeken.
Maar hiervoor doe ik het allemaal :
P3280054.jpg

Pinguin is af, kat moet nog ingekleurd worden.

Lijnloos jouw stof lijkt heel mooi, welke gebruik je?
pi_94711627
Ik heb ook vaak knopen. Vreemd genoeg vaker in donkere draadjes dan in lichtere. Alsof dat dan stugger is of zo?
pi_94711744
Nu je het zegt....Volgens mij had ik t met die witte ook veel minder dan met het zwart bij de kat.
pi_94711853
Whoop, wat een leuke werkjes! Super zeg _O_
Ik gebruik altijd Aida stof, dat vind ik gewoon het prettigste werken. Het is wel heel stug in het begin, maar als je eenmaal een beetje bezig bent wordt het losser en zacht en werkt het ook prettig. De gaatjes zijn ook goed te zien en te gebruiken...
pi_94711965
Oja, ik heb een stuk gevraagd voor mn verjaardag! Dus dat is mooi.
Dat stofje waar die kat op zit is echt niet fijn. Kan heel moeilijk de kruisjes tellen enzo.
Maar nu hoeft ie alleen nog maar ingekleurd dus dat is lekker makkelijk.
pi_94714917
Ik wil ook graag leren borduren.
En dan zoiets maken als het huisje van Soempie. Maar waar moet ik beginnen?
pi_94715233
Aan borduren valt weinig te leren.
Van wiki:

Voor een losse kruissteek:
begin linksboven en steek de naald van achter door het werkstuk naar voren;
ga met de draad naar rechtsonder en steek de naald door het werkstuk naar achteren;
ga langs de achterzijde van het werkstuk omhoog naar rechtsboven;
steek de naald door het werkstuk naar voren;
ga met de draad naar linksonder en steek de naald door het werkstuk naar achteren.
pi_94715346
Misschien ook wel iets voor Juweliek:

Ik was van het weekend bij de pipoos en daar hadden ze iets gaafs! 36 strengetjes borduurzijde voor maar 7,95! Het is dan wel geen dmc maar je bent wel in 1x voorzien van de belangrijkste kleuren.
Ze hebben 2 verschillende. Helder en pasteltinten.

Wat je verder nodig hebt is stof. Aida is heel fijn. En ik raad een borduurnaald aan. Ik heb het in het begin gedaan met een naald om te naaien maar die hebben een heel klein oogje en er zit een superscherpe punt aan! (auw enzo)

En verder natuurlijk nog een patroontje. Via een programaatje KG-Chart kun je zelf patronen maken van elk willekeurig plaatje of foto. Erg leuk om te doen.
pi_94715732
Waarom hebben wij nou geen pipoos!
Was het een aanbieding of niet?
Ik wil ook!
pi_94715945
Juweliek, ik heb het gewoon geleerd van de bijbeschrijving van mijn eerste werkje... daar stond een tekeningetje bij waarop stond hoe je moest steken...
Ik denk ook wel dat je het beste met een simpel pakketje kunt beginnen, dan hoef je niet meteen hele lappen stof te halen waarvan je niet weet of je het allemaal gebruikt en leuk vind. En dan heb je ook meteen een naald die passend is voor de stof die erbij zit.
Ik gebruik ook nog steeds diezelfde naald, omdat ie zo fijn was. Bij de Nijntje zat een andere naald en die is echt rete-scherp aan de putn. Dus nu heb ik eelt op mijn linkerwijsvinger en zitten er wellicht ook wat stukjes lijnloos meegeborduurd in de Nijn.. :+
pi_94716291
auw Lijnloos!

@Whoopdidoo het was geen aanbieding. Gewoon standaard collectie.
Had ik trouwens al gezegd dat ik je werkjes erg schattig vind? Nee he? Bij deze!! O+
  maandag 28 maart 2011 @ 15:40:38 #296
30252 Soempie
Procreating
pi_94716385
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:14 schreef Whoopdidoo het volgende:
Aan borduren valt weinig te leren.
Van wiki:

Voor een losse kruissteek:
begin linksboven en steek de naald van achter door het werkstuk naar voren;
ga met de draad naar rechtsonder en steek de naald door het werkstuk naar achteren;
ga langs de achterzijde van het werkstuk omhoog naar rechtsboven;
steek de naald door het werkstuk naar voren;
ga met de draad naar linksonder en steek de naald door het werkstuk naar achteren.
Ik doe het anders en begin links onder. :P
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 28 maart 2011 @ 15:43:49 #297
30252 Soempie
Procreating
pi_94716497
Oeh ik vind Nijntje heel leuk.

En het katje van Whoop is echt cute. O+
pi_94716523
Ik doe hem ook anders...
linksboven naar rechtsonder, naar linksonder naar rechtsboven :P
pi_94720795
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:44 schreef Lijnloos het volgende:
Ik doe hem ook anders...
linksboven naar rechtsonder, naar linksonder naar rechtsboven :P
Ik ook zo meestal.

Dat katje stond op picasa. Waar komt jouw uil vandaan?
Dat katje is lekker makkelijk, nou ja snorharen enzo :P Als je m wilt moet je je email maar pmmen.
pi_94726346
whoop, zie ik nou goed dat je bij dat katje over 1 draad heen borduurt? want dat lijkt me lastig en dan is het logisch als het moeilijk tellen is... kaaslinnen is handiger over 2 draadjes heen te borduren... :) wel heel leuk gedaan! :)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')