dat klinkt leuk arise, maar ik heb nog niet echt beeld... heb je een fotootje? ik ben benieuwdquote:Op donderdag 10 maart 2011 09:36 schreef arise het volgende:
Heerlijk!!
Borduren is mijn lust en mijn leven, heb al heel wat werken gemaakt.
Zal mijn man vragen of hi'j wat foto's plaatst ..
Ben nu bezig met een Pasen mail-art voor een vriendin , en dat is toch zo leuk om te doen ..
Dat is een lap aida, patroontjes, adres,achterkant patroontjes afzender borduren, binnenkant stofje..
Vouwen , als envolop stikken, geborduurd kaartje erin en hupla naar het postkantoor...
hmmm, ik heb een daglichtlamp, maar ik zie het niet beter met die lamp dan met het spotje dat ik heb in de kamerlamp... misschien ligt het aan mij hoor, maar ik zou zelf niet zo gauw weer zo'n dure daglichtlamp kopen omdat ik zelf het voordeel er niet zo van zie...quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:12 schreef trovey het volgende:
Iemand hier ervaring met daglichtlampen? Mijn ogen gaan steeds slechter worden door de leeftijd en nu heb ik begrepen dan die daglichtlampen dan beter werken bij 's avonds borduren want met de lampen die ik nu heb kan ik er geen chocolade meer van maken.
Ik snap niks van wat je zegtquote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:03 schreef annelotje het volgende:
@arual die totoro's zijn cute!!
Ik heb het plaatje ergens van spritestitch.com afgeplukt maar ik heb m zelf bewerkt want met dat plaatje kwam ik uit op 70 kleuren. Dat leek me een beetje veel voor een beginner. Ik geloof dat ik er nu 17 heb. Maak je gebruik van KG-chart? Ik kan je mijn patroon wel mailen als je me je mailadres stuurt.
Ik krijg het niet voor mekaar om er een jpeg in te openen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:00 schreef Tegan het volgende:
http://www.ursasoftware.com/macstitch/macStitch.html
Free edition kan alleen niets opslaan. Maar wel printen enzo.
Yesquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:53 schreef annelotje het volgende:
Ben ff aan het snuffelen op internet en ik vind wel programmaatjes om bestanden om te zetten naar een PDF. Die kun je toch wel openen op een MAC?
je kan hier geen PDF plaatsen iddquote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:16 schreef annelotje het volgende:
Gelukt!!!
Kan ik pdf bestanden hier plaatsen of kan ik die alleen mailen? In het tweede geval dan wil ik graag je mailadres Arual.
Groetjes van een creabearig annelotje!
Die bovenste 2quote:Op zondag 20 maart 2011 14:41 schreef Soempie het volgende:
Die angry bird.![]()
Ik ben ook weer begonnen met borduren.
[ afbeelding ]
Ben alleen nog niet zo goed in het ook echt afmaken van projecten. Het huisje wordt een hartje voor aan de kapstok. De rest is voor een maaksel voor in een kinderkamer. Zo'n hangding van stof waar zakjes in zitten. Dit zijn de versiersels voor op die zakjes.
Erg leuk om te doen, maar heb eigenlijk te weinig tijd.
Wat leuk, zelfgemaakte werkjes voor in een paasboom, ik vind het zo sfeervolquote:Op maandag 21 maart 2011 11:06 schreef Moshi het volgende:
Leuk Soempie! Ik ben wel benieuwd hoe je kapstok er uit gaat zien.
Hier zijn mijn paaseieren voor in de paasboom:
[ afbeelding ]
Wat een lief cadeau voor een 1-jarigequote:Op maandag 21 maart 2011 11:13 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb gisteren weer gewerkt aan mijn Nijntje... heb bedacht dat ik die op een t-shirt ga maken en als kadootje voor een vriendinnetje (die eind april 1 wordt) ga geven. Moet alleen nog even denken hoe ik die vast ga maken... denk met vlieseline en dan nog even naaien of zo?![]()
[ afbeelding ]
Oh, volgens mij heb ik dat laatste hier eens geroepen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:07 schreef Whoopdidoo het volgende:
Door wie ben ik ook alweer gaan borduren? *kijkt boos naar diegene*
Tis maar dat je het weet.
Vooral niet gaan googlen op punto- en ponto de cruz
Daar mag je zeker trots op zijn! Wat mooi gewordenquote:Op donderdag 24 maart 2011 17:10 schreef annelotje het volgende:
En jawel! Mn handdoek is af! Ben best wel trots op mezelluf![]()
[ afbeelding ]
Ik doe het anders en begin links onder.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:14 schreef Whoopdidoo het volgende:
Aan borduren valt weinig te leren.
Van wiki:
Voor een losse kruissteek:
begin linksboven en steek de naald van achter door het werkstuk naar voren;
ga met de draad naar rechtsonder en steek de naald door het werkstuk naar achteren;
ga langs de achterzijde van het werkstuk omhoog naar rechtsboven;
steek de naald door het werkstuk naar voren;
ga met de draad naar linksonder en steek de naald door het werkstuk naar achteren.
Ik ook zo meestal.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:44 schreef Lijnloos het volgende:
Ik doe hem ook anders...
linksboven naar rechtsonder, naar linksonder naar rechtsboven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |