abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91663176
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:44 schreef GotC het volgende:
Net weer het bedrijf gebeld, de beslissing wordt over het weekend heen getild. Ze was iig positief dat ik het initiatief had genomen en ze wist nog wie ik was :P Altijd fijn.
Zit je iig in het weekend niet zo in spanning dus dat scheelt.

Ik hoop het beste voor je.

Zelf moet ik nog het arbeidsvoorwaarde-gesprek doen, waarbij we gaan kijken wat ik kan gaan doen en natuurlijk om het contract te tekenen. Salaris hebben we in ieder geval al een akkoord over. Ze hebben aangegeven hierover te bellen, maar dit hebben ze nog steeds niet gedaan. De contactpersoon van het inhouse uzb is een week vrij en ik heb zelf onvoldoende informatie om contact te zoeken hierover met de mensen die hierover gaan. Dus maandag maar eens terugbellen dan om te vragen hoe dit zit. 1 februari komt er al snel aan!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:09:28 #252
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91664115
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:49 schreef Daboman het volgende:

[..]

Zit je iig in het weekend niet zo in spanning dus dat scheelt.

Ik hoop het beste voor je.

Zelf moet ik nog het arbeidsvoorwaarde-gesprek doen, waarbij we gaan kijken wat ik kan gaan doen en natuurlijk om het contract te tekenen. Salaris hebben we in ieder geval al een akkoord over. Ze hebben aangegeven hierover te bellen, maar dit hebben ze nog steeds niet gedaan. De contactpersoon van het inhouse uzb is een week vrij en ik heb zelf onvoldoende informatie om contact te zoeken hierover met de mensen die hierover gaan. Dus maandag maar eens terugbellen dan om te vragen hoe dit zit. 1 februari komt er al snel aan!

Wat voor werk ga je doen?
Altijd spannend, zo'n arbeidsvoorwaardengesprek :Y Fijn dat t salaris al goed is. Tevreden mee?
pi_91665415
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:09 schreef GotC het volgende:

[..]

Wat voor werk ga je doen?
Altijd spannend, zo'n arbeidsvoorwaardengesprek :Y Fijn dat t salaris al goed is. Tevreden mee?
Ik ga werken bij een farmaceutisch bedrijf. Ze maken 4 soorten medicijnen gebaseerd op antibodies die ze uit cellen oogsten. Ik kom in het productieproces terecht. Welke stappen precies, daar gaan we dus nog over praten. Het bedrijf draait 24/7 door, dus het zal wel even wennen zijn met nachtdiensten.

Ja hoor, ze zaten ietsjes boven mijn indicatie, maar ook weer niet heel veel. Tsja, waarom dan nog onderhandelen, ben je lekker snel klaar en is makkelijk voor beide partijen.

En waar heb jij op gesolliciteerd?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:39:49 #254
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91665559
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:36 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik ga werken bij een farmaceutisch bedrijf. Ze maken 4 soorten medicijnen gebaseerd op antibodies die ze uit cellen oogsten. Ik kom in het productieproces terecht. Welke stappen precies, daar gaan we dus nog over praten. Het bedrijf draait 24/7 door, dus het zal wel even wennen zijn met nachtdiensten.

Ja hoor, ze zaten ietsjes boven mijn indicatie, maar ook weer niet heel veel. Tsja, waarom dan nog onderhandelen, ben je lekker snel klaar en is makkelijk voor beide partijen.

Leuk+interessant! Nachtdiensten zijn prima te doen hoor, gewoon goed voorbereiden ;) Als je tips wil, PM maar. Heb ook een jaar lang elke 3 weken nachtdiensten gedraaid :)

Ik heb 'gewoon' gesolliciteerd op administratief medewerker export. Nog best lastig, aangezien ik hiervoor Marketing & Communicatie heb gedaan, en daarna 2 jaar verpleegkunde :P Lastig om dan aan werkgevers te laten zien dat je juist nu voor iets anders wil gaan..
pi_91665654
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:39 schreef GotC het volgende:
Ik heb 'gewoon' gesolliciteerd op administratief medewerker export. Nog best lastig, aangezien ik hiervoor Marketing & Communicatie heb gedaan, en daarna 2 jaar verpleegkunde :P Lastig om dan aan werkgevers te laten zien dat je juist nu voor iets anders wil gaan..
Misschien zoeken ze ook nog BHV-ers voor naast je administratieve functie? :+
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:46:18 #256
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91665845
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:42 schreef Piles het volgende:

[..]

Misschien zoeken ze ook nog BHV-ers voor naast je administratieve functie? :+
Ik heb m'n BHV diploma al, maar die is verlopen :') Verder hebben ze veeeel BHVers, maar waren er wel over te spreken dat ik m'n diploma had :P
pi_91666443
Ja zoiets had ik ook. Ik doe vrijwilligerswerk wat voor hen relevant kan worden. Ik geef namelijk (vrij succesvol ook nog!) trainingen in mijn vrije tijd en zij komen GMP-trainers tekort. Dat wist ik niet tijdens mijn sollicitatie, maar het kan best dat ik hier onbewust mee gescoord heb. Maar hiervoor moet ik me wel opwerken in het bedrijf.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 17:02:47 #258
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91666596
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:43 schreef Blobje het volgende:

[..]

Ik wil niet veel zeggen, maar ik, en vele met mij, gebruiken precies hetzelfde als Viking84. Zo origineel is die inderdaad niet. :P
Toch krijg ik veel complimenten voor mijn brieven en mensen die er verstand van hebben, hebben er weinig op aan te merken.

Meneer bij het reïntegratiebureau bijv: "Jij zou MIJ beter kunnen leren sollicitatiebrieven te schrijven."

Maar dat zal ongetwijfeld niet alleen m'n openingszin zijn ;).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 17:03:57 #259
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91666648
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:44 schreef GotC het volgende:
Net weer het bedrijf gebeld, de beslissing wordt over het weekend heen getild. Ze was iig positief dat ik het initiatief had genomen en ze wist nog wie ik was :P Altijd fijn.
Ik vind serieus dat je je nu laat naaien. Jammer dat je geen andere opties hebt, anders zou ik ze als ik jou was vriendelijk bedanken. Je hebt 2 dagen de telefoon met je meegesleept, nog eens 2 dagen in de stress gezeten en dan melden ze doodleuk dat je het volgende week te horen krijgt.

Geen stijl :N.
Niet meer actief op Fok!
pi_91666784
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 17:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik vind serieus dat je je nu laat naaien. Jammer dat je geen andere opties hebt, anders zou ik ze als ik jou was vriendelijk bedanken. Je hebt 2 dagen de telefoon met je meegesleept, nog eens 2 dagen in de stress gezeten en dan melden ze doodleuk dat je het volgende week te horen krijgt.

Nou bedanken is wel weer erg grof, maar je kunt het zeker even zeggen ja. Maar goed, je zit wel altijd met dat dilemma: het kan je wel een aanbod kosten en je weet maar nooit hoe lang je op een eventueel volgend aanbod moet wachten.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 17:08:33 #261
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91666812
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:36 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ga je etiketten plakken oid?
Niet meer actief op Fok!
pi_91667036
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 17:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ga je etiketten plakken oid?
Nee ik ga wel werken met relatief ingewikkelde apparatuur. Je zou het meer als een soort operator kunnen zien. Wel zijn de doorgroeimogelijkheden erg goed, dus mocht het onvoldoende uitdaging bieden kan ik altijd proberen er meer uit te slepen.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 17:18:15 #263
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91667155
quote:

[..]

Ik ben niet echt in een positie om te zeggen: :{w stik er maar in, ik hoef die baan niet.
Als ik wekelijks/maandelijks een uitnodiging zou krijgen voor gesprekken, zou dat anders zijn, maar dat is nu eenmaal niet het geval.
Nee, het is niet netjes, en ja ik heb het ook aangegeven bij het bedrijf. Ze heeft haar excuses aangeboden en gezegd dat het niet de normale gang van zaken is.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 17:19:12 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91667188
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 17:18 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik ben niet echt in een positie om te zeggen: :{w stik er maar in, ik hoef die baan niet.
Als ik wekelijks/maandelijks een uitnodiging zou krijgen voor gesprekken, zou dat anders zijn, maar dat is nu eenmaal niet het geval.
Nee, het is niet netjes, en ja ik heb het ook aangegeven bij het bedrijf. Ze heeft haar excuses aangeboden en gezegd dat het niet de normale gang van zaken is.
Dan is het goed ^O^.

@ Daboman: ok, dat is wat duidelijker ;). Je komt namelijk een beetje te slim over om etikettenplakker te zijn ;).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 17:21:10 #265
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91667274
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 17:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dan is het goed ^O^.

@ Daboman: ok, dat is wat duidelijker ;). Je komt namelijk een beetje te slim over om etikettenplakker te zijn ;).
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor ;) Ergens denk ik ook wel zo..
Maargoed! Ben überhaupt nog niet aangenomen oid :D
  vrijdag 21 januari 2011 @ 17:28:57 #266
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91667551
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 17:21 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor ;) Ergens denk ik ook wel zo..
Maargoed! Ben überhaupt nog niet aangenomen oid :D
Ze hebben hun excuses aangeboden en gezegd dat het niet de normale gang van zaken is. Het was leuker geweest als ze hier uit zichzelf mee waren gekomen, maar ze hadden ook níet hun excuses kunnen aanbieden, dus wmb zou de kous wel af zijn nu. Misschien niet metéén, maar dan toch wel over een paar dagen ;).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 15:46:11 #267
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_91708019
quote:

[..]

Op zich ben ik het met je eens (al vind ik bedanken om deze reden wat drastisch). Maar nu ik er goed over nadenk, merk ik dat ik zelf eigenlijk niet veel anders ben als mensen mij benaderen voor een functie.

Ik vraag wat meer informatie, waar ik soms ook nog wel een aantal dagen mee wacht. Soms zelfs als ik al het idee heb dat het totaal niets voor me is. Daarna laat ik er rustig wat tijd overheen gaan tot ik daarop reageer. Ik geef wel eens een termijn aan, wanneer ik definitief iets laat horen, maar houd dat veelal vaag en laat de termijn ook rustig een paar dagen verstrijken.

Nu heb ik een luxe positie. Ik heb werk. Maar netjes t.o.v. de potentiële werkgever (of intercendent) is het natuurlijk eigenlijk ook niet.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 22 januari 2011 @ 16:18:35 #268
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_91709080
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:51 schreef Daboman het volgende:

[..]

Kun je het niet combineren met een andere baan? Is niet het meest ideale, maar je hebt dan iig wel inkomsten.
Niet als het drie kwartier rijden is vanaf huis. En ik ben nog niet zo desperate om maar alles aan te nemen. Ben pas 1,5 maand werkloos nu. Er is nog genoeg hoop en ik vermaak me wel thuis wel.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 16:57:54 #269
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91710533
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 15:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Op zich ben ik het met je eens (al vind ik bedanken om deze reden wat drastisch). Maar nu ik er goed over nadenk, merk ik dat ik zelf eigenlijk niet veel anders ben als mensen mij benaderen voor een functie.

Ik vraag wat meer informatie, waar ik soms ook nog wel een aantal dagen mee wacht. Soms zelfs als ik al het idee heb dat het totaal niets voor me is. Daarna laat ik er rustig wat tijd overheen gaan tot ik daarop reageer. Ik geef wel eens een termijn aan, wanneer ik definitief iets laat horen, maar houd dat veelal vaag en laat de termijn ook rustig een paar dagen verstrijken.

Nu heb ik een luxe positie. Ik heb werk. Maar netjes t.o.v. de potentiële werkgever (of intercendent) is het natuurlijk eigenlijk ook niet.
Daar gaat het niet om ;). Het gaat erom dat ze hadden gezegd dat ze het maandag of dinsdag zouden laten weten en dat hebben ze niet gedaan. Als ze meer bedenktijd nodig hadden, hadden ze dat eerder moeten aangeven :).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:10:43 #270
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_91711100
Ja het gaat dus om afspraken niet nakomen. Dat is niet netjes, zeker als niet aangegeven wordt dat ze het niet redden. Maar daar heb ik zelf dus ook nog wel eens een handje van in situaties zoals geschetst. Terwijl ik zelf ook direct aan de telefoon hang als een potentiële werkgever te laat is.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:12:22 #271
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91711175
Het is idd niet netjes, maar ik kan me wel voorstellen dat er, als het voorkomt, andere dingen voorgaan.

En over maandag/dinsdag: Tsja, ik twijfel dus of ze niet hebben gezegd: Misschien maandag/dinsdag, volgende week sowieso.
Twijfel :+
pi_91714053
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 17:14 schreef Daboman het volgende:

[..]

Nee ik ga wel werken met relatief ingewikkelde apparatuur. Je zou het meer als een soort operator kunnen zien. Wel zijn de doorgroeimogelijkheden erg goed, dus mocht het onvoldoende uitdaging bieden kan ik altijd proberen er meer uit te slepen.
Niiceee...

Deze vragen zullen vast dom over komen maar...

Waar vindt je dit soort productie banen (productiemedewerker)? Ik kijk met regelmaat op diverse banen sites, maar productiewerk vindt ik vrijwel nooit tussen staan. Eigenlijk is zo'n baan doen zonde van mij opleiding, maar als het niet anders kan dan moet het maar.

Als ze horen/lezen van mijn probleem wordt mijn sollicitatie vaak weggezet bij het oude papier of de Prullenbak van de mailbox. :{

Kan ik trouwens gewoon solliciteren op vacatures in welke staat aangegeven dat ze bij voorkeur liever iemand hebben met een rijbewijs, en werkervaring?

Want ik ben starter en heb dus heel weinig werkervaring opgedaan. Ik zou graag willen solliciteren, maar die verschillende voorkeuren, eisen e.d. weerhouden mij ervan om op sommige vacatures te reageren.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:21:29 #273
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_91714453
Je kan overal op solliciteren. Als jij denkt dat het een functie is waar je geschikt voor bent, waarom niet? Ik voldoe ook niet altijd aan de eisen als ik ergens solliciteer, vacatures voldoen ook niet altijd aan mijn eisen als ik iets aangeboden krijg.

Het geeft een indicatie, maar meer maak ik er ook niet van.
pi_91715767
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:21 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Je kan overal op solliciteren. Als jij denkt dat het een functie is waar je geschikt voor bent, waarom niet? Ik voldoe ook niet altijd aan de eisen als ik ergens solliciteer, vacatures voldoen ook niet altijd aan mijn eisen als ik iets aangeboden krijg.

Het geeft een indicatie, maar meer maak ik er ook niet van.
Thanx. :) Zo had ik het nog niet helemaal bekeken.

In sommige vacatures staan namelijk hele waslijsten in met voorkeuren. En dan bijvoorbeeld 5 jaar werkervaring... zelfs voor niet gediplomeerde baantjes.

Dus gewoon solliciteren als ik denk dat het een vacature is voor een functie is waar denk geschikt voor te zijn.

Zouden jullie trouwens vermelden in jullie CV dat jullie slechthorend + doof zijn, of dat achterwege laten en pas op gesprek aangeven? Ik had namelijk af en toe verbaasde gezichten op sollicitatiegesprekken omdat ik dat pas aangaf op het sollicitatiegesprek zelf. _O- Niet echt zo slim van mij.

Praten gaat redelijk, horen niet dus daar moesten ze even aan wennen.
pi_91717242
Voor deze specifieke baan ben ik gewoon op de bonnefooi naar Randstad geweest. Ik solliciteerde in de eerste instantie op een totaal andere functie, maar kwam zo bij Randstad Techniek terecht. Zij hebben vast wel iets dat op je achtergrond aansluit.

Ik ken nog een aantal anderen, maar ik weet ze alleen uit mijn hoofd voor een medische achtergrond: Labsupport, Balans en Labresource. Slechte ervaringen mee: Checkmark. Nooit echt serieus aan toegekomen: Kelly scientific resources.

Als je het nog technischer wil, dan zijn er nog de echte ingenieurs bureaus. Ik ken er eentje, maar er zijn er vast meer: Intechno ingenieursburo. Let wel op: vakkennis benodigd!

Allicht hebben ze iets tijdelijks: Tempo-team, Startpeople. Tempo team heb ik niet zo goede ervaring mee, Startpeople juist hele goede.

De beste manier om ze te vinden is door banenmarkten te bezoeken. Ook, of misschien wel juist ook als ze buiten je straatje liggen. Als ze door het UWV georganiseerd zijn, worden wel vaak vakmensen gevraagd. Of werk dat echt door iedereen gedaan kan worden. Maar eerlijk is eerlijk; deze sollicitatieprocedure begon compleet buiten mijn straatje, maar nu heb ik toch iets dat toch nog aardig in lijn met mijn studie ligt en werkzekerheid voor ongeveer 2 jaar.

In mijn geval is het misschien ook zonde, maar het was wel een bewuste keuze inderdaad om het lagerop te zoeken en me op te werken via bijv het bedrijfsleven. Maar het is wel een stuk beter dan wat ik had (en waar ik weg moest) en ook het salaris is veel beter.

Werkervaring moet je beetje doorheen kunnen prikken. Als starter kun je nog wel reageren op 1-2 jaar gevraagd. 3 of meer wordt echt wel teveel. Als ze een rijbewijs vragen kun je er denk ik wel vanuit gaan dat dat echt nodig is. Ik heb ooit wel s een verhaal gehoord van iemand die in zijn proeftijd ontslagen werd omdat ie geen rijbewijs had.

Ik zit ook in de starterspositie, maar wat ze bijv wel aansprak was dat ik als scholier altijd controleerbaar een van de beste was en ook in mijn latere werk in de wandelgangen door diverse collega's werd gezegd dat ik lekker doorwerk. Ik heb toen dus een paar letterlijke citaten genoemd van complimenten die zijn blijven hangen. Ook heb ik me met hart en ziel ingezet voor mijn sportvereniging en groeide zo door naar een bestuursfunctie in de bond. Ook dit sprak ze aan, want ik kon zo voorbeelden uit mijn mouw schudden van hoe ik bijv met problemen omga of dat ik een teamspeler ben.

Contract inmiddels per post ondertekend door de werkgever ontvangen. Altijd fijn als het dan ook echt komt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')