Ik ben ook een SamSam-fanquote:Op maandag 3 januari 2011 03:48 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Is die aflevering met dat feest ja. Casper is een deo-acteur die blijkbaar veel werkt met 'Paul', VerhoevenHein is een nichterige kapper die Jo wat dooie punten bijbrengt, en Joost, tja dat is Lex hè
Big SamSam-fan hiero
Ja, dat is zeker waar. Pas vanaf aflevering 30 ongeveer wordt het wat leuker om te volgen.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:13 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Maar seizoen 1 is zoooo moeilijk om doorheen te komen... Heb wel de eerste cd gekeken, maar damn wat is het saai
Ja, zeker de laatste jaren, vanaf seizoen 18, omdat Erland Galjaard vond dat de kijker zich niet meer kon identificeren met de personages en de verhaallijnen. Zo gaf hij als voorbeeld de verhaallijn op de boot met Ludo. Dat vond hij niet geloofwaardig. Hij gaf Endemol/ScriptStudio de opdracht om het wat 'normaler' te maken. Hij gaf als voorbeeld jongen wordt verliefd op meisje, meisje op jongen, ze draaien om elkaar heen en ze komen bij elkaar. Leuk en aardig allemaal, maar geweldig is het zeker niet.quote:Op zondag 2 januari 2011 23:45 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ze hebben denk ik ook wel voldoende kennis van dat gedeelte, maar niet van de eerste 10 jaren. Bij de comeback van Linda Dekker bijvoorbeeld wisten ze alleen nog "ex van Arnie, ooit vreemd gegaan met Robert", dat Linda en Robert daarna 4 seizoenen niet meer naar elkaar omkeken wisten ze niet en toen Linda terugkwam dook ze weer direct in Roberts armen. Ze waren ook glad vergeten dat het een vriendin van Janine was geweest, die 2 hadden geen hereniging en nauwelijks een scene samen.
Maar ze zitten ook onder druk om het bij liefdeslijntjes te houden met af en toe een psychopaat, geen vaste slechterik meer helaas.
Die verhaallijn met die boot was ook een beetje belachelijk, maar zo een Galjaard ziet alleen even dat en baseert daar zijn hele mening op. Hoe die soap echt werkte wist ie niet, terwijl dat met die boot slechts een momentopname was.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:35 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ja, zeker de laatste jaren, vanaf seizoen 18, omdat Erland Galjaard vond dat de kijker zich niet meer kon identificeren met de personages en de verhaallijnen. Zo gaf hij als voorbeeld de verhaallijn op de boot met Ludo. Dat vond hij niet geloofwaardig. Hij gaf Endemol/ScriptStudio de opdracht om het wat 'normaler' te maken. Hij gaf als voorbeeld jongen wordt verliefd op meisje, meisje op jongen, ze draaien om elkaar heen en ze komen bij elkaar. Leuk en aardig allemaal, maar geweldig is het zeker niet.
Een beetje belachelijk? Mag ik even lachen?quote:Op maandag 3 januari 2011 13:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Die verhaallijn met die boot was ook een beetje belachelijk, maar zo een Galjaard ziet alleen even dat en baseert daar zijn hele mening op. Hoe die soap echt werkte wist ie niet, terwijl dat met die boot slechts een momentopname was.
ARNIE!quote:Op maandag 3 januari 2011 16:04 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Een beetje belachelijk? Mag ik even lachen?Dus hij vind een wraak van een badguy ongeloofwaardiger dan een 4000ste aflevering met een psycho, een moord door Zwarte Piet? En belachelijker dan een cliffhanger op een boot met een overvalster die wraak wil nemen, terwijl tegelijkertijd een dame moet bevallen van een kind waar ze niet eens de vader van weten? (Zo die laatste zin is eruit, goddank) Vind ik toch een beetje lulkoek.
Maar ja, ik vind sowieso dat zender-directeuren zich niet met een programma moeten bemoeien. Krijg je dit van, schrijversstel wat het goed doet in de ogen van de directeur, maar de oude kijker die ermee in 'deine hol' wordt genomen.
Je moet het wel in de juiste proporties zien. Psyco's zijn tijdelijke slechteriken, daar hoeft de kijker zich niet mee te identificeren volgens hun theorie. Ludo was een vast personage en hem toch 'psycho' dingen laten doen (in hun ogen dan) is uit den boze volgens diezelfde theorie. Wat mij betreft doet ie het wel (nouja gewoon slecht dus, niet per se psycho) maar wel op een manier die bij de rol Ludo past.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:04 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Een beetje belachelijk? Mag ik even lachen?Dus hij vind een wraak van een badguy ongeloofwaardiger dan een 4000ste aflevering met een psycho, een moord door Zwarte Piet? En belachelijker dan een cliffhanger op een boot met een overvalster die wraak wil nemen, terwijl tegelijkertijd een dame moet bevallen van een kind waar ze niet eens de vader van weten? (Zo die laatste zin is eruit, goddank) Vind ik toch een beetje lulkoek.
Het was inderdaad niet echt de stijl van Ludo met die boot, maar ja, wat wil je nog na al die jaren? Als Ludo voor de 369574763236229323293ste keer iemand zakelijk kapot maakt hebben veel kijkers ook zoiets van: Ja, maar dít kennen we zo langzamerhand wel! En ik denk dat je als schrijver van zo'n verhaallijn na de 369574763236229323293ste keer ook wel dezelfde reactie gaat geven.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Je moet het wel in de juiste proporties zien. Psyco's zijn tijdelijke slechteriken, daar hoeft de kijker zich niet mee te identificeren volgens hun theorie. Ludo was een vast personage en hem toch 'psycho' dingen laten doen (in hun ogen dan) is uit den boze volgens diezelfde theorie. Wat mij betreft doet ie het wel (nouja gewoon slecht dus, niet per se psycho) maar wel op een manier die bij de rol Ludo past.
En dan kom ik gelijk aan bij mijn tweede punt: dat gedoe op die boot vond ik een van de eerste dingen die heel erg on-Ludo like waren. De Ludo van weleer zou het veel subtieler doen en hun zakelijk saboteren en op een veel ingenieuzere manier wraak nemen dan zo lomp en stompzinnig simpel als op die boot.![]()
Tot slot vrouwen die een kind krijgen en niet weten wie de vader is, vind ik niet eens zo ongeloofwaardig en al helemaal niet in een soap.
Die psychoverhaallijn van vorig seizoen zat wel aardig in elkaar vond ik, alleen was het gewoon zo dat het veel te lang heeft geduurd (dat geldt ook voor Psychopiet René Meijer). De cliffhanger van vorig jaar sloeg inderdaad kant noch wal (wat wel weer kan kloppen, ze zaten namelijk op open waterquote:Op maandag 3 januari 2011 16:04 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Maar ja, ik vind sowieso dat zender-directeuren zich niet met een programma moeten bemoeien. Krijg je dit van, schrijversstel wat het goed doet in de ogen van de directeur, maar de oude kijker die ermee in 'deine hol' wordt genomen.
Terwijl er een overvalster achter het stel aan zit die gewoon faaltquote:Op maandag 3 januari 2011 16:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Tot slot vrouwen die een kind krijgen en niet weten wie de vader is, vind ik niet eens zo ongeloofwaardig en al helemaal niet in een soap.
Och, dat ligt gewoon aan de schrijvers, die kwamen er waarschijnlijk op een vrijdagmiddag achter dat ze geen spannend verhaaltje voor de zomercliff hadden bedacht, dus werd dit waarschijnlijk binnen een uurtje in elkaar geflanst. Tja, Oscarwinnend materiaal is het zeker niet, maar je moet de situatie van de schijvers ook wel een beetje begrijpenquote:Op maandag 3 januari 2011 17:50 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Terwijl er een overvalster achter het stel aan zit die gewoon faalt
ow laat maar... gevondenquote:Op maandag 3 januari 2011 18:39 schreef charmed_angel het volgende:
moeilijk om doorheen te komen seizoen 1 dvd 2
Ik kan heel die Petra en haar man niet meer herinnerenWTF doen die in die serie? aan wie zijn gekoppeld?
Daar schijnt trouwens niets van te kloppen; zowel Dieter Jansen als Djuna Hougee hebben in een interview verteld dat ze wisten dat ze maar 65 afleveringen mee zouden doen, omdat hun personages volgens het Australische script vertrokken uit de serie.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:44 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ow laat maar... gevonden
Maar omgekeerd kon het natuurlijk ook. De personages Jan (Dieter Jansen) en Petra van Ede (Djuna Hougee) pasten niet echt in Goede tijden, slechte tijden, maar bleven in de Australische serie.
Jan Henk was inderdaad verdacht en had een motief (hij haatte Frits en had een revolver in zijn huis), maar het was inderdaad Trix die de huurmoordenaar had ingeschakeld. Toen Jan Henk terug was in Nederland heeft hij (in een moment van verstandsverbijstering waarschijnlijk) Frits verteld dat Trix achter de aanslag zat. Frits zag Jan Henk als een bedreiging tov Fritsje/Herman-Rien/Jack en vertelde de politie vervolgens dat Jan Henk degene was die de huurmoordenaar had ingeschakeld. Toen Jan Henk terugging naar Australië, werd hij op het vliegveld door de Australische politie aangehouden en belandde in de bak.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:48 schreef crazydiamond het volgende:
Is het iemand trouwens opgevallen dat die biografieën van Jan Henk en Trix op gtst.nl niet kloppen?
Men stelt hier dat Jan Henk achter de moordaanslag op Frits zit, maar dat was Trix. Jan Henk is wel verdachte geweest en er uiteindelijk voor in de bak beland, geloof ik.
http://www.rtl.nl/soaps/gtst/meerdijk/inwoners/janhenk.xml
http://www.rtl.nl/soaps/gtst/meerdijk/inwoners/trix.xml
Maar goed, wel meer van die bio's zijn wat kort door de bocht
Het jammere is dat ze het personage Jack van Houten om zeep geholpen hebben, tevens zou Martine een goede optie zijn.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:49 schreef Frey het volgende:
Je hebt natuurlijk ook de juiste tegenspelers nodig. Wie had Ludo dan zakelijk kapot moeten maken? Er zijn al zo lang geen waardige tegenstanders meer.
dat vrees ik ookquote:Op maandag 3 januari 2011 19:32 schreef Frey het volgende:
Ik vrees dat wat eerder al zo vaak gezegd is gewoon klopt: zolang deze schrijvers er zijn, is niemand een optie.
Och dat het de zoveelste keer is maakt niet uit, hij kan het nog steeds overtuigend als ze hem maar de juiste scenes geven, zoals toen met Sjors, Nick en Jack bijvoorbeeld, dat was na dat boot gebeuren en weer helemaal de oude Ludo.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:42 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Het was inderdaad niet echt de stijl van Ludo met die boot, maar ja, wat wil je nog na al die jaren? Als Ludo voor de 369574763236229323293ste keer iemand zakelijk kapot maakt hebben veel kijkers ook zoiets van: Ja, maar dít kennen we zo langzamerhand wel! En ik denk dat je als schrijver van zo'n verhaallijn na de 369574763236229323293ste keer ook wel dezelfde reactie gaat geven.
Precies wat ik dus al zei, dit gebeurd altijd bij soaps, zowel bij the Bold als diverse keren bij gtst.quote:En over de zwangere vrouwen met kinderen: bij Laura is het tot twee keer toe gebeurd dat ze niet wist van wie het kind eigenlijk was
't is een aardige schatting ja, maarja slecht zijn om het slecht zijn deed ie voor het laatst voor de komst van Stefano in 1999, daarna was het een overdreven reactie op de actie van een uitdager.quote:Oja, ik heb het precieze aantal van Ludo's slechte zaakjes niet geturfd, maar ik denk dat ik wel aardig in de buurt kom
Ik niet, ik hoop dat die lijn nou eens afgelopen is. Tijd voor iets nieuws wat mij betreftquote:Op maandag 3 januari 2011 20:23 schreef James1988 het volgende:
Mijn god, ik hoop dat Laura's advocaat Jack met de grond gelijkmaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |