abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90755243
Overigens is zat gisteren toevallig een paar afleveringen van seizoen 2 te bekijken, ik moet toch wel zeggen dat Frits (vooral de eerste helft, waar hij Suzanne Balk verkrachtte) een stuk slechter, sadistischer en eigenlijk een stuk zieker was dan in de tweede helft. In seizoen 3 was ie nog milder, eigenlijk heeft ie daar weinig slechts uitgevreten behalve dat ie Simon in elkaar liet slaan. Ook Jef wil hij eigenlijk helemaal niet bedriegen, dit is vooral Martines werk.

Martine zelf vind ik (hoewel ze een paar personen flink uit de weg laten ruimen) ook een stuk minder crimineel en machtig in de dagelijkse omgang dan ze in de eerste 2 seizoen leek. Waar ze soms ineens opdook, mannetjes had die hielpen, ondergronds een compleet plan had opgezet (zoals met David Harkema en later met die cliff). Met die Celu-verhaallijn bijvoorbeeld was zij niet diegene die erachter zat, het viel wel onder haar verantwoordelijkheid.
Een heer met stijl
  zondag 2 januari 2011 @ 18:38:32 #52
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_90755484
Tussendoor, video van de dag;

CREDIT-CHEQUES! :')
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_90755787
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:01 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Nee, anders zou ik ook niet vragen om eventuele credits. Als ik achter die site zou zitten, had ik dat uit mezelf al gedaan ;)
was ook maar een grapje ;)

quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:48 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Ach ja, toen ik hier die mail geplaatst had van Bridge stond het ook meteen op de Courant :P Vond het wel een beetje jammer dat ze er geen credits bij hadden geplaatst. ;)
:o das eig best triest
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_90755825
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:38 schreef ArnieAlberts het volgende:
Tussendoor, video van de dag;

CREDIT-CHEQUES! :')
Die videoband heb ik hier liggen. ^O^
Een heer met stijl
  zondag 2 januari 2011 @ 18:54:26 #55
301923 Koosnaam
Daniel Daniel
pi_90756110
Om toch maar even een beetje up to date te blijven, heb ik de aflevering van vrijdag bekeken.
Maar nou loopt die Edwin dus weer met Wiet :')
Wat doe die Wiet eigenlijk nog meer dan alleen maar achter kerels aanlopen? ( Zit ze nog op school ofzo??)
Gelukkig lette Lucas wel op. Anders had niemand daar in de gaten dat het bijna 12 uur was. :P
Overigens lijkt mij die komende verhaallijn in Suriname dan wel weer de moeite om na te kijken.
pi_90756297
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:54 schreef Koosnaam het volgende:
Om toch maar even een beetje up to date te blijven, heb ik de aflevering van vrijdag bekeken.
Maar nou loopt die Edwin dus weer met Wiet :')
Wat doe die Wiet eigenlijk nog meer dan alleen maar achter kerels aanlopen? ( Zit ze nog op school ofzo??)
Gelukkig lette Lucas wel op. Anders had niemand daar in de gaten dat het bijna 12 uur was. :P
Overigens lijkt mij die komende verhaallijn in Suriname dan wel weer de moeite om na te kijken.
Ik hoop dat dat up to date blijven geen subtiele hint was, want nogmaals dit topic is voor alles bestemd, in tegenstelling tot dit topic .

Ontopic: die Suriname verhaallijn lijkt me ook wel wat ja, ik ben er weleens geweest en ik ben benieuwd welke stukken ze in beeld gaan brengen ^O^
Een heer met stijl
pi_90757500
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Ik hoop dat dat up to date blijven geen subtiele hint was, want nogmaals dit topic is voor alles bestemd, in tegenstelling tot dit topic .

Ontopic: die Suriname verhaallijn lijkt me ook wel wat ja, ik ben er weleens geweest en ik ben benieuwd welke stukken ze in beeld gaan brengen ^O^
hij heeft het toch over de aflevering, goed lezen meneer de Baron :*
pi_90757879
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:28 schreef roos85 het volgende:

[..]

hij heeft het toch over de aflevering, goed lezen meneer de Baron :*
Je kan het op verscheidene manieren opvatten vandaar dat ik ook begin met 'ik hoop dat...', maar laten we er maar vanuit gaan dat ie het inderdaad zo bedoelde, na al dat gerommel moet ik bijna weer aan een gewone post wennen ;)
Een heer met stijl
  zondag 2 januari 2011 @ 19:46:02 #59
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_90758195

Misschien wel een van de allerbeste 'Wat voorafging...'-momenten ooit, toen er een dubbele aflevering (1500e hè ;)) op de buis verscheen. Tja, ze moesten toch iets, dus dan maar een achtergrond-verhaal over Daniël. :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_90758646
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Je kan het op verscheidene manieren opvatten vandaar dat ik ook begin met 'ik hoop dat...', maar laten we er maar vanuit gaan dat ie het inderdaad zo bedoelde, na al dat gerommel moet ik bijna weer aan een gewone post wennen ;)
dat snap ik :)

maar ik ga altijd maar uit van het goede van de mens (op een enkele user na dan)
pi_90759331
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 11:33 schreef Frey het volgende:

[..]

Ik snap ook niet echt wat sommige mensen tegen Lorena hebben. Ik vind het een van de leukste personages op het moment.

En Gigi O+
Ik vind Lorena ook tof :Y
vooral toen Sjors aan het bevallen was, toen was ze echt hilarisch gewoon _O-
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_90759510
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:48 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Ach ja, toen ik hier die mail geplaatst had van Bridge stond het ook meteen op de Courant :P Vond het wel een beetje jammer dat ze er geen credits bij hadden geplaatst. ;)
Ja, ik had jou reactie gelezen. Ik vond wel dat je gelijk had.

quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:50 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

2003, zeg je? Weet je, dat hebben ze dus nog uitgeprobeerd ook. Kijk naar de dode Benjamin-verhaallijn. Ze gingen daar veel te lang mee door, joh. Het was een mooie verhaallijn, Dorothea die als enige Benjamin kon zien... Maar ik geloof dat die complete verhaallijn van Benjamin die op aarde rondzweeft serieus een maand of 2 heeft geduurd, als het niet langer was.
Er is een verschil tussen aliens en geesten :P Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_90759575
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:54 schreef roos85 het volgende:

[..]

dat snap ik :)

maar ik ga altijd maar uit van het goede van de mens (op een enkele user na dan)
Mooi dat je dat kan ;)

quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:46 schreef ArnieAlberts het volgende:

Misschien wel een van de allerbeste 'Wat voorafging...'-momenten ooit, toen er een dubbele aflevering (1500e hè ;)) op de buis verscheen. Tja, ze moesten toch iets, dus dan maar een achtergrond-verhaal over Daniël. :D
Mooie aflevering, zit hem nu te kijken ^O^
Een heer met stijl
pi_90759647
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:05 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ik vind Lorena ook tof :Y
vooral toen Sjors aan het bevallen was, toen was ze echt hilarisch gewoon _O-
Lorena is een soort Myriam van der Pol soms, alleen iets slimmer en uiteraard meer evil ;)
Een heer met stijl
pi_90759774
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:32 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Overigens is zat gisteren toevallig een paar afleveringen van seizoen 2 te bekijken, ik moet toch wel zeggen dat Frits (vooral de eerste helft, waar hij Suzanne Balk verkrachtte) een stuk slechter, sadistischer en eigenlijk een stuk zieker was dan in de tweede helft. In seizoen 3 was ie nog milder, eigenlijk heeft ie daar weinig slechts uitgevreten behalve dat ie Simon in elkaar liet slaan. Ook Jef wil hij eigenlijk helemaal niet bedriegen, dit is vooral Martines werk.

Martine zelf vind ik (hoewel ze een paar personen flink uit de weg laten ruimen) ook een stuk minder crimineel en machtig in de dagelijkse omgang dan ze in de eerste 2 seizoen leek. Waar ze soms ineens opdook, mannetjes had die hielpen, ondergronds een compleet plan had opgezet (zoals met David Harkema en later met die cliff). Met die Celu-verhaallijn bijvoorbeeld was zij niet diegene die erachter zat, het viel wel onder haar verantwoordelijkheid.
Ikzelf vind hun aandeel in seizoen 3 ook minder, ze zijn wat softer geworden in tegenstelling tot de eerste 2 seizoenen. Misschien is het ook zo dat er teveel wordt uitgelegd in de scènes waarin ze plannetjes maken. En hun plannetjes om restaurant De Kelder te laten sluiten vind ik ook niet helemaal hun stijl. Ratten, kom op zeg, als dit in seizoen 1 of 2 was gebeurd hadden ze er bij wijze van spreken een tijdbom neergelegd.
  zondag 2 januari 2011 @ 20:15:26 #66
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_90759836
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:46 schreef ArnieAlberts het volgende:

Dat was nog eens een mooie dubbele jubileum aflevering + spannende cliffhanger. ^O^
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_90759946
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Mooi dat je dat kan ;)
dankje :) mss komt het ook wel door mijn werk haha
pi_90760584
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:14 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Ikzelf vind hun aandeel in seizoen 3 ook minder, ze zijn wat softer geworden in tegenstelling tot de eerste 2 seizoenen. Misschien is het ook zo dat er teveel wordt uitgelegd in de scènes waarin ze plannetjes maken. En hun plannetjes om restaurant De Kelder te laten sluiten vind ik ook niet helemaal hun stijl. Ratten, kom op zeg, als dit in seizoen 1 of 2 was gebeurd hadden ze er bij wijze van spreken een tijdbom neergelegd.
Het was niet dramatisch minder, maar je merkt nu wel echt dat rollen soms licht gewijzigd worden omdat de australische verhaallijnen op waren en er nu dus een nieuwe invulling aan gegeven moest worden. Dit zie je ook bij Daniël die een stuk minder fel is, Suzanne die zich dit seizoen duidelijk gaat onderscheiden van de jongeren en meer een zakenvrouw wordt, maar natuurlijk ook de familie Alberts, na Lotjes dood wordt de basis gelegd voor de familie Alberts zoals we die kennen tot en met begin seizoen 10.

Iets heel australisch (niet per se australisch maar wel kenmerkend voor de jaren '70 waarin "The Restless Years zich afspeelden) is dat als je als man gaat scheiden je reputatatie naar de verdoemenis zou gaan. Of al die zakenlui die zich zowat vergrepen aan mensen als Linda, Annette en Suzanne, dit is allemaal stukken moderner en sluit beter aan bij de toenmalige tijd in seizoen 3.
Een heer met stijl
pi_90760761
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:28 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Het was niet dramatisch minder, maar je merkt nu wel echt dat rollen soms licht gewijzigd worden omdat de australische verhaallijnen op waren en er nu dus een nieuwe invulling aan gegeven moest worden. Dit zie je ook bij Daniël die een stuk minder fel is, Suzanne die zich dit seizoen duidelijk gaat onderscheiden van de jongeren en meer een zakenvrouw wordt, maar natuurlijk ook de familie Alberts, na Lotjes dood wordt de basis gelegd voor de familie Alberts zoals we die kennen tot en met begin seizoen 10.

Iets heel australisch (niet per se australisch maar wel kenmerkend voor de jaren '70 waarin "The Restless Years zich afspeelden) is dat als je als man gaat scheiden je reputatatie naar de verdoemenis zou gaan. Of al die zakenlui die zich zowat vergrepen aan mensen als Linda, Annette en Suzanne, dit is allemaal stukken moderner en sluit beter aan bij de toenmalige tijd in seizoen 3.
Je hebt inderdaad gelijk over de personages. Van Suzanne vond ik het wel jammer, in het begin van de serie ging ze nog goed om met Arnie enzo en in seizoen 3 was dat al beduidend minder. Dat over die zakenlui klopt ook en dat vind ik ook jammer. Een van de laatste voorbeelden hiervan is Pieter Terlingen met Dian en Anita.

Overigens waren de Australische verhaallijnen niet op, alleen vonden de Nederlandse schrijvers dat het handiger was om zelf te gaan schrijven, aangezien het in het Australische script haast een loopband was qua personages (hiermee bedoel ik dat veel personages algauw verdwenen en hiervoor veel nieuwe mensen werden geïntroduceerd) en de Nederlandse schrijvers veel van de oorspronkelijke personages wilden behouden, zoals Arnie, Daniël, Martine, Jef, Dian etc.

[ Bericht 6% gewijzigd door PeterKelder op 02-01-2011 20:36:03 ]
  zondag 2 januari 2011 @ 20:35:14 #70
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_90761128
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:30 schreef PeterKelder het volgende:
Een van de laatste voorbeelden hiervan is Pieter Terlingen met Dian en Anita.
Straks nog Harmsen met Janine. :Y)
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_90761251
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:35 schreef Frey het volgende:

[..]

Straks nog Harmsen met Janine. :Y)
Ja, maar Harmsen is geen zakenman. Pieter Terlingen was dat wel ;)
pi_90761573
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:30 schreef PeterKelder het volgende:

Overigens waren de Australische verhaallijnen niet op, alleen vonden de Nederlandse schrijvers dat het handiger was om zelf te gaan schrijven, aangezien het in het Australische script haast een loopband was qua personages (hiermee bedoel ik dat veel personages algauw verdwenen en hiervoor veel nieuwe mensen werden geïntroduceerd) en de Nederlandse schrijvers veel van de oorspronkelijke personages wilden behouden, zoals Arnie, Daniël, Martine, Jef, Dian etc.
Heb je gelijk in, maar ik bedoelde er eigenlijk inderdaad mee dat personages zoals Arnie en Linda daar al stopten in seizoen 2. En Robert en Laura eigenlijk na seizoen 1, behalve die cameo's die Robert soms had in seizoen 2. Jefs gezin vertrok in seizoen 3 (daar scheidde Jef niet van Karin) elders om een rustiger leven te gaan leiden. Ook Martines rol was na de David Harkema lijn daar uitgespeeld net als de rol van Frits die daar bijzonder klein was, dat ze hem hier Riens halfbroer maakten was een opmerkelijke wijziging die de rol een groot toekomstperspectief heeft gegeven.

De scripts waren inderdaad niet op, maar de scripts voor de bestaande personages wel, gelukkig hebben ze die toen nieuw leven ingeblazen ;)
Een heer met stijl
pi_90761914
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:40 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, maar ik bedoelde er eigenlijk mee dat personages zoals Arnie en Linda daar al stopten na seizoen 2. En Robert en Laura eigenlijk na seizoen 1, behalve die cameo's die Robert soms had in seizoen 2. Jefs gezin vertrok in seizoen 3 (daar scheidde Jef niet van Karin) elders om een rustiger leven te gaan leiden. Ook Martines rol was na de David Harkema lijn daar uitgespeeld net als de rol van Frits die australië bijzonder klein was, dat ze hem hier Riens halfbroer maakten was een opmerkelijke wijziging die de rol een groot toekomstperspectief heeft gegeven.

De scripts waren inderdaad niet op, maar de scripts voor de bestaande personages wel, gelukkig hebben ze die toen nieuw leven ingeblazen ;)
Over Frits en Rien klopt niet helemaal, in Australie bleek het ook zo te zijn dat de twee familie van elkaar waren, alleen werd daar weinig mee gedaan.

Wat ik bijzonder jammer vind is dat Annette, volgens de Australische verhaallijn, is gestorven. Ik had graag gezien dat ze inderdaad dachten dat ze dood was, maar dat ze opeens voor Simons neus zou staan met geheugenverlies oid. Nu kwamen ze met een verhaallijn aanzetten waarin er plotseling een dubbelgangster van Annette was :{w
pi_90762316
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:44 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Over Frits en Rien klopt niet helemaal, in Australie bleek het ook zo te zijn dat de twee familie van elkaar waren, alleen werd daar weinig mee gedaan.
Werkelijk? Waar kan ik daar meer over vinden, dat is interressant. ^O^
quote:
Wat ik bijzonder jammer vind is dat Annette, volgens de Australische verhaallijn, is gestorven. Ik had graag gezien dat ze inderdaad dachten dat ze dood was, maar dat ze opeens voor Simons neus zou staan met geheugenverlies oid. Nu kwamen ze met een verhaallijn aanzetten waarin er plotseling een dubbelgangster van Annette was :{w
Een heer met stijl
pi_90762629
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Werkelijk? Waar kan ik daar meer over vinden, dat is interressant. ^O^

[..]

In het boek 12,5 jaar GTST, in het interview met Casper van Bohemen:

"Het was nog onduidelijk hoe die rol zich zou ontpoppen en wat er verder met Frits ging gebeuren. Ik wist alleen maar dat hij een sluwe zakenman was, want we kregen de scripts toen nog in porties uit Australië toegestuurd. Dat werkte niet, omdat die scripts niet verder gingen dan een aantal weken. Zo bleek Frits later opeens de halfbroer van Rien Hogendoorn te zijn."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')