Turquaz52 | zaterdag 1 januari 2011 @ 17:34 |
Ik heb nu dus een M50B25 swap gedaan, dat is nu wel duidelijk en ik heb een automaatbak wat er aan gekoppeld was met aanschaf.. Gisteren reed ik op de snelweg richting Eindhoven en ik reed zo gemiddeld 200/220.. En ik trok hem met 4 man aan boord door naar de 240 toe en ik zag mijn toerenteller de rood in tegen de 6600RPM en ik dacht dat ik mijn topsnelheid bereikt had.. Niet dus.. Hij schakelde OP! Met 240 @ 6600RPM??!! Nadat ie opgeschakeld had draaide hij op 4500-5000RPM.. Heb ik nou een stiekeme 6e gang ofzo? Of een overdrive functie? Want ik reed 22L op 100km @ 240 met 6600RPM en daarna met 12L of 16L op 100KM... Ik snap het niet meer..??!! Kan iemand mij wat meer info geven en niet de moraalridder uithangen van dit en dat.. ik draai voor de evt. consequenties op, niet jij... xTurq | |
Sakura | zaterdag 1 januari 2011 @ 17:40 |
"Kijk mij eens een snelle pooierbak hebben" topic ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 1 januari 2011 @ 17:42 |
"Kijk mij eens jaloers zijn op een gare hok van 500 euro ![]() ![]() | |
ukga | zaterdag 1 januari 2011 @ 17:43 |
lijkt me sterk dat ze een overdrive inbouwen voor snelheden boven de 220. hoevaak rijd tiemand zo hard en zo lang dat hete cht nuttig is? maar aan de andere kant, ik zou het niet weten, ben geen expert ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 1 januari 2011 @ 17:45 |
Ik vind het serieus zooo raar.. ik draai @ 110kmpu 2500RPM en met 140 of 160 draai ik 3500RPM.. | |
Robin__ | zaterdag 1 januari 2011 @ 17:46 |
Je kan toch wel tot 6 tellen..? ![]() 240 bij 5000 toeren en dan nog 1600 over.. dan zou je theoretisch 320 halen ofzo.. dat klinkt inderdaad niet geheel logisch | |
Turquaz52 | zaterdag 1 januari 2011 @ 17:49 |
Ik ben langer hier een lid en ik weet wel het een en ander wat ik zeg ![]() EN ik zeg je serieus hoe onlogisch het ook klinkt: Ik reed vol gas met de kickdown knop ingedrukt zwaar de rode zone in met 240 @ 6600 of 6700RPM, en hij schakelde serieus op en de toerental daalde naar 4500/5000RPM.. Ik geloofde het zelf niet, ik was in shock.. Ik dacht van huh..?? ![]() | |
rycemasta | zaterdag 1 januari 2011 @ 17:54 |
Een E36 auto heeft toch een 4-bak? Heb je niet een diff van een handgeschakelde 325 gebruikt ofzo? | |
Turquaz52 | zaterdag 1 januari 2011 @ 18:00 |
4 cilinders hebben 4 traps automaat (had ik) 6 cilinders hebben 5 traps automaat. (Heb ik nu, maar nu twijfel ik ![]() En ja ik heb diff gebruikt van een handgeschakelde 325i Vanos (M50TUB25).. | |
rycemasta | zaterdag 1 januari 2011 @ 18:13 |
Ik vermoed dat een diff van een handgeschakelde E36 een langere final drive heeft, verder geen flauw idee hoe het zit met de ratios van je versnellingsbak. | |
ukga | zaterdag 1 januari 2011 @ 18:16 |
valt dit niet te googlen ts? | |
Turquaz52 | zaterdag 1 januari 2011 @ 18:28 |
Jaa okee.. maare dat verklaart toch niet dat ie dan opschakeld..?? Ik haal 120 in de 2 in de sportstand met kickdown.. zegt dat wat? ehmm.. hier 2 oldscool oude filmpjes van net na de ombouw (let niet op de toerenteller): | |
rycemasta | zaterdag 1 januari 2011 @ 18:42 |
Heb je wel goed geteld? ![]() Dat je 120 in zijn 2 haalt, is volgens mij wel een indicatie van een behoorlijk lange overbrenging. Een handbak haalt dat als het goed is niet, een E36 M3 ook niet. | |
TurboJezus | zaterdag 1 januari 2011 @ 18:49 |
Doordat het een swap is, zijn de toerenteller en km/h teller niet uitgelijnd met je motorblok. Doordat je van de kickdown gebruik maakte, zul je waarschijnlijk in 3e versnelling hard zitten optrekken en in je 4e versnelling 200 km/h naderen, en op teller rond 230/240 aangegeven. Je was in de veronderstelling dat je in de 5e versnelling was, aangezien dat moeilijk in de gaten te houden is bij een automaat. Eenmaal in het rode gebied, schakelt-ie vervolgens op naar 5e versnelling. ![]() | |
Robin__ | zaterdag 1 januari 2011 @ 18:56 |
Weet je nou wel of niet zeker of je normaal gesproken echt in zijn 5 rijd.. (onder de 200 km/h :p) Hoewel ik toch zou denken dat je je dat al afgevraagd hebt voor je dit topic opende | |
Gokhan03 | zaterdag 1 januari 2011 @ 20:04 |
Met mijn E34 535iA en E39 523i haalde ik ook de 120 in zijn 2. Ik denk dat het te maken heeft dat automaten bedoelt zijn voor comfort waardoor ze ook later schakelen en in lage toeren blijven. Met de E36 323i Compact handgeschakeld haal ik de 100 in zijn 2 en ik rij 100 in zijn 5 met ongeveer 2500 toeren terwijl dat vroeger met mijn 523i 2000 was Ik weet wel dat ik in zijn 4 met kickdown de 200 ongeveer kan en dan gooit hij hem in zn 5. Dus theoretisch zou je dus de 320kmh kunnen halen op 6600 rpm. edit: btw die verbruiksmeter van wat oudere bmw's kunnen vaak niet nauwkeurig zijn. Dat komt doordat de sensor/metertje niet meer zo fris is en soms vreemde waardes geeft. | |
YoshiBignose | zaterdag 1 januari 2011 @ 21:42 |
Nou, het verklaart in ieder geval wel je hoge verbruik. Je reed dus 120 in z'n 4 altijd ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 1 januari 2011 @ 22:45 |
Hoor ik daar een stervende automatenbak bij je 2e filmpje? Bij mij gaf hij een klap als ik een kickdown deed: Anders zou ik nu al beginnen met zoeken voor een nieuwe. | |
Fer | zondag 2 januari 2011 @ 13:07 |
Lockup die erin kickt, dat kan bij iedere snelheid. Maar bij kickdown is de lockup over het algemeen uit. | |
madco | maandag 3 januari 2011 @ 17:00 |
Misschien is je kilometer teller net zo goed afgesteld als je toerentellen op dat laatste filmpje ![]() Maar het zou logisch zijn als hij idd al de hele tijd in zijn 4 zou hebben gestaan, terwijl jij dacht dat hij al in zijn 5 stond. En wat deed de auto toen hij overschakelde bij de 240? trok hij nog gewoon door? of viel puur het toerental terug en hield hij de snelheid vast? | |
Palomar | maandag 3 januari 2011 @ 17:21 |
Heb je wel eens op een GPS je snelheid gecontroleerd? Vind het allemaal een beetje onbetrouwbaar. Een BMW 318'tje die gemakkelijk 240 haalt, een toerenteller die ver voorbij het rood gaat zonder dat de motor het geluid er naar maakt. En dat zelf allemaal in elkaar gezet... | |
FransDeens | maandag 3 januari 2011 @ 17:57 |
Ik denk dat de bak op de kickdown heeft teruggeschakeld toen je volgas gaf rond de 195km/u (op de teller 220), dus je trok in de 4 naar de 215 (240 op teller) en toen schakelde de bak naar 5. | |
Turquaz52 | maandag 3 januari 2011 @ 17:59 |
Hij trok nog eventjes door richting 245, maar ik ging al gauw op de remmen want het zicht werd te weinig. (Er dook ineens mist op). Nee precies, 6 bak is na mijn weten alleen SMG geleverd toch..? En hij schakelt na de 83 netjes in de 5.. ik draai dan net geen 2000RPM.. met 120 draai ik 2500RPM en met 140 3000.. Achteraf gezien/gehoord/geteld denk ik toch dat hij in de 4 doortrekt tot 240.. maar dat klinkt niet echt logisch.. Mijne klapt alleen @ de 2e gang van de 2 na de 3.. Voor de rest functioneert ze perfect..? Misschien moet jij je es terug naar school en leren lezen dombo.. ![]() IK HEB EEN 318I MET EEN 525i MOTOR, EEN 2.5 24v 6 cilinder!!!!!!!!!!!!!! Zo. Duidelijk? ![]() Meest recente filmpjes.. Net voor nieuwjaar nog: | |
willemwaus | maandag 3 januari 2011 @ 18:34 |
Dit lijkt mij ook het meest logisch ja, weet niet of je de kickdown nog uberhaupt voelt of d'r nog in hebt zitten aangezien je d'r zelf aan geknutseld hebt? | |
madco | maandag 3 januari 2011 @ 18:42 |
Probeer zoiets:![]() Op de kop te tikken voor een paar centen en kijk nog eens wat hij doet. misschien hij van zijn 5 naar zijn 3 terug schakelt als je de kick-down intrapt (wat mij wel logisch lijkt dat hij 2 versnellingen terug gaat) Maar dat voelt waarschijnlijk gewoon als 1x terug schakelen | |
Sjabba | maandag 3 januari 2011 @ 18:42 |
De helft van je V6 kapte ermee? | |
YoshiBignose | maandag 3 januari 2011 @ 18:45 |
Het is een 6-in-lijn geen V6 achterlijke gladiool. | |
Sjabba | maandag 3 januari 2011 @ 18:53 |
Hahaha, ik kom hier even op pikken staan. Het is toch een lange piemel verhaal? Serieus?> Kickdown naar de 3 en dan opschakelen naar 4 en dan 5. Of je hebt gewoon je toerenteller en snelheidsmeter verneukt zoals je in de film ziet. | |
Turquaz52 | maandag 3 januari 2011 @ 19:24 |
En hoe je dat voelt.. ![]() ![]() Hij schakelt wel vaker 2x terug, soms 3x.. als ik 80 rij bijv. in de 5 (na mijn mening) en trap dan vol de gaspedaal in, dan schakelt ie terug na de 2.. En ik heb een professioneel LCDtje thuis liggen ergens nog over van de BRL (Benelux Racing League), maar dat is voor een sequentiële versnellingsbak en ik weet niet of het werkt @ mijn auto met automaatbak.. | |
Turquaz52 | maandag 3 januari 2011 @ 19:24 |
Thanks Yoshi ![]() | |
Turquaz52 | maandag 3 januari 2011 @ 19:26 |
Jou ogen zijn ook verneukt, even verneukt als de domme posts wat jij hier dumpt.. LEER LEZEN!!! IK HEB NU EEN 320i Teller, dus mijn teller komt WEL overeen.. ![]() | |
Palomar | maandag 3 januari 2011 @ 19:49 |
![]() Communicatie is niet jouw sterkste punt. [ Bericht 4% gewijzigd door Palomar op 03-01-2011 19:54:39 ] | |
YoshiBignose | maandag 3 januari 2011 @ 20:38 |
En begrijpend lezen niet jouw sterkste punt zeker? | |
Sjabba | maandag 3 januari 2011 @ 21:44 |
Doe is normaal man. Houd ff lekker je grote bek. Kan niet eens tegen een geintje zeg... ![]() Maar je hebt dan toch wel een stiekeme 6e versnelling ![]() | |
Palomar | maandag 3 januari 2011 @ 22:07 |
je bemoeien met dingen die je niet aangaan is zeker jouw sterke punt? ![]() | |
Sjabba | maandag 3 januari 2011 @ 22:08 |
Buttkissing is zijn sterkste punt. | |
Anne | maandag 3 januari 2011 @ 22:46 |
Kan HET even met wat MINDER gescheld, bepaalde TOONZETTING en CAPS en heel die reutemeteut (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) enzo, stelletje kleuters ![]() ![]() Dankjullie ![]() | |
Palomar | dinsdag 4 januari 2011 @ 00:01 |
![]() | |
Barcaconia | dinsdag 4 januari 2011 @ 13:32 |
wat is er dan nog leuk aan dit topic? | |
Sjabba | dinsdag 4 januari 2011 @ 13:38 |
Het maken van een schatting van de piemel adv de geposte filmpjes. Ik zeg een dikke 30cm. | |
YoshiBignose | dinsdag 4 januari 2011 @ 18:45 |
![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 4 januari 2011 @ 21:01 |
Ik ben aziaat/europees geen negroide. | |
MaartenGrendel | dinsdag 4 januari 2011 @ 22:53 |
Een 320 teller in een 318 met een 325 motor/bak lijkt me inderdaad een heel betrouwbare snelheidsindicator. Oja en wat voor velgen/banden zitten eronder? Ik ben ook wel benieuwd naar GPS data. Verder een leuk knutselproject. ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 5 januari 2011 @ 00:04 |
320i teller en 325i zijn identiek, toerenteller trouwens ook. Hmmm nu ik er trouwens over nadenk, de 318is van m'n broertje loopt ook gewoon tot de 260 km/u of hebben alle E36's dat? M'n 316i had niet eens een teller ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 5 januari 2011 @ 12:32 |
Factory Steelies.. ![]() Check he..: je hebt de 316i/318i/318iS klokken. Deze gaan tot de 240 en de iS tot de 260 omdat ie een 16v is. De toerentellers zijn gelijk. Omdat ze elke 2 slagen 4 vonken registreren. De 320i/323i/325i/328i/M3 hebben klokken waar de snelheidsmeter tot de 250 gaat. (320 voor de M3?????), maar de toerentellers zijn wel allemaal het zelfde WANT ze tellen elke 2 omwentelingen 6 vonken. DUS als je de toerenteller van een 6 cilinder op een 4 cilinder zet, dan draait ie 4000RPM op de toerenteller terwijl je in het echt 6500RPM draait (vriend van me heeft dat gehad). EN als je de toerenteller van een 4 cilinder op een 6 cilinder zet dan heb je 13.000RPM @ 7000RPM in het echt.. De kilometertellers werken wel allemaal op het zelfde manier, via een snelheidssensor in de diff.. Capice? De snelheid wordt bepaald a.d.v. een snelheidssensor in me diff op de achter as. | |
Dawnbreaker | woensdag 5 januari 2011 @ 13:36 |
als je met zo'n snelheden op Nederlandse snelwegen rijdt ben je een auto en/of rijbewijs niet waard | |
Sounddragon | woensdag 5 januari 2011 @ 13:38 |
Goed onderbouwde mening; en als de weg nou leeg was ?? | |
Dawnbreaker | woensdag 5 januari 2011 @ 13:40 |
is geen mening, is een wet, ook als de weg leeg is mag je op een Nederlandse snelweg niet harder dan 120kmpu. | |
Barcaconia | woensdag 5 januari 2011 @ 13:42 |
Turq is een goede chauffeur. Hij rijdt immers al auto vanaf zijn 12e. | |
Sounddragon | woensdag 5 januari 2011 @ 13:50 |
![]() | |
Dawnbreaker | woensdag 5 januari 2011 @ 14:09 |
moraalridder ![]() | |
Barcaconia | woensdag 5 januari 2011 @ 14:13 |
Open er een topic over in KLB en flikker hier dan even op ok? | |
Dawnbreaker | woensdag 5 januari 2011 @ 14:19 |
Nej. Maar ik moet natuurlijk onthouden dat het reuze cool is om zo hard te rijden in een zelfgemaakte zeepkist... | |
YoshiBignose | woensdag 5 januari 2011 @ 15:36 |
Jij wordt vast gepest. | |
Dawnbreaker | woensdag 5 januari 2011 @ 16:49 |
ja vast, wat een trieste figuren hier zeg, duidelijk pubertjes die net hun rijbewijs hebben, anders snap ik het echt niet. Ik vind het echt onverantwoord om zo hard te rijden, je moet eens stilstaan bij de gevolgen dat dat kan hebben. Voor de bestuurder is het jammer maar eigen schuld, maar eerder voor je inzittende of andere weggebruikers. Ik heb de gevolgen van te hard rijden gezien, en dan vindt je het echt niet stoer om 230 te gaan rijden. | |
Sounddragon | woensdag 5 januari 2011 @ 16:55 |
| |
Turquaz52 | woensdag 5 januari 2011 @ 20:29 |
Heb een troost, heb 250 aangetikt.. Venlo-Eindhoven was binnen 2 tellen bereikt.. Maar je hebt aan de ene kant ook gelijk, dat weet iedereen ook.. Maar wat hier duidelijk probeert worden gemaakt is dat je er niet zo ver op in hoeft te gaan, je hebt je mening geuit en dan Punt. Weg was vrij en het was iets diep in de nacht.. Geen kip op de snelweg en als ik auto's zag of vrachtwagens minderde ik ook mijn snelheid naar 160-170.. Ook minderde ik mijn snelheid wanneer ik een brug op of af reed.. ![]() Ik ben niet onverantwoord, maar wel iemand die laks heeft aan de 120kmpu snelheid op de snelweg.. Ik rij vaker 90-100 op de snelweg dan sneller.. Ik rij een 6 cilinder en dat verbruik maakt me met deze tijden echt niet blij, ik doe al moeite om dat verbruiksmeter onder de 10L/100km te houden, dus tijden dat ik de gaspedaal diep in trap of 160+/200+ rij is echt weinig.. Maargoed, ik heb dit dus allemaal gefilmd omdat ik jullie meer informatie wil geven van hoe en wat, soms zie je hier topics van mijn auto doet zus en zoo.. Alleen getypt en dan mogen wij onze glazenbol er bij pakken, hier kun je tenminste zien, observeren en je eventuele mening over het onderwerp uiten om mij behulpzaam te zijn. Maargoed, ik snap ook niet waarom ik zo aardig terug reageer na jou toe, maar dat komt zeker omdat ik trots ben op mijn zelf gebouwde 'zeepkist' en mijn 'pas' verdiende rijbewijs met 'minimale' rij ervaring.. Als je je een beetje verdiept in mij dan wist je dat mijn auto totaal tot op het laatste schroefje is aangepast voor zijn vermogen, mijn ophanging (schroefset), remmerij (325i remmerij) en achteras met diff van een 325i.. En dat ik wel al langer rij dan dat ik rijbewijs heb (of ik er trots op ben is ten 2e ![]() Je mag doorgaan met mij te bashen, pfff ga je gang.. Maare nog een post wat mij neerhalend is of mij probeert te beledigen dan sla ik ook terug.. ![]() ![]() | |
Fer | woensdag 5 januari 2011 @ 21:37 |
Of Turq rijdt em te pletter en hebben we een goede reden om die M50 in een mooie auto te lepelen. | |
MC-Shithead | woensdag 5 januari 2011 @ 21:48 |
En toen vloog je sideskirt eraf op 240 km/u ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 6 januari 2011 @ 13:16 |
Godzijdank.. ZIet er een heeel stuk beter uit zo.. ![]() | |
MC-Shithead | donderdag 6 januari 2011 @ 14:07 |
Loopt je BMW atm goed en heb je al je uitlaat gefixt ipv. die rechte pijp of maakt ie nog steeds erg veel herrie? ![]() Je hebt nog een gelukje dat je een 6 cilinder hebt, compleet rechte pijp op een 4 cilinder komt wannabe over ![]() ![]() Ben al een tijdje niet meer voorbij je deur geweest dus heb je BMW al een flinke tijd niet meer gezien ![]() | |
TeringHenkie | donderdag 6 januari 2011 @ 20:19 |
D'r worden hier toch wel veel stereotypes bevestigd wat betreft bevolkingsgroepen van Ottomaanse afkomst die hun hele leven om een Duits automerk heen inrichten ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 6 januari 2011 @ 20:56 |
Ik heb nogsteeds 2 rechte buizen onder me 6 pitter ja, ik heb de gat wel gedicht wat na elke drempel ontstaan is.. zo'n 2x2,5cm, is nu ook lekker verstevigd met 2 laagjes 10x10cm plaatjes om het een slijtage marge te geven, zo kan ik steeds met me uitlaat er overheen schuren zonder dat mijn uitlaat weer open gaat.. En ik heb een 325i einddemper als je het niet vergeten bent he.. ![]() Mijn uitlaatlijn: ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 6 januari 2011 @ 20:57 |
Mwa, ik was gek op jappen, eerlijk waar. Maare daar ben ik al gauw uitgegroeid, eens een BMW, ALTIJD een BMW ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 6 januari 2011 @ 21:28 |
Komt dat eigenlijk door de apk zo? | |
ellevehC86 | donderdag 6 januari 2011 @ 21:47 |
Dat is mijn plaatje vriend. | |
ellevehC86 | donderdag 6 januari 2011 @ 21:53 |
Nou jongens....... de minister van Justitie voor over een jaar of 20 is nu ook op Fok! -overbodig ei verwijderd- [ Bericht 16% gewijzigd door Sounddragon op 07-01-2011 02:09:43 ] | |
Sounddragon | vrijdag 7 januari 2011 @ 02:09 |
Nou nou, het is me toch wat he ![]() | |
keesos | vrijdag 7 januari 2011 @ 08:55 |
Ik vraag me echt af of je weleens met gps in de auto gereden hebt, dan wordt je waarschijnlijk uit je illusie gewekt dat je auto 240 of zelfs 250 heeft gereden. | |
crashback | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:40 |
Die automaat die je hebt (de 5HP18 toch?) is een 5traps met interlock... Bij 120 schakelt hij (als je rustig rijdt ![]() En dat gebeurde dus bij je. [ Bericht 2% gewijzigd door crashback op 07-01-2011 19:46:39 ] | |
Turquaz52 | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:43 |
klopt en dat merk ik ook, ik draai dan best lage toeren.. ![]() Maare dat ie met 240/245 ineens opschakeld..?? ![]() | |
crashback | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:45 |
Tsja, dat doet ie. Toen ik de mijne een keer aan het vlammen was schakelde hij ook vrolijk in en uit de interlock bij 210. | |
Turquaz52 | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:46 |
Interlock sluit ik uit. Kan niet, hij was al zeker weten gelocked op dat moment.. ![]() Moet wel, want als ik gas los liet en weer gas gaf merkte ik ook dat ie op de motor afremde. EN toen ie 'opschakelde' schakelde hij van 6600/6700RPM terug naar 4000/5000RPM.. | |
Fer | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:49 |
Dat ZEG ik toch. De omvormer lockt normaliter alleen bij constante snelheid, of licht versnellen. Bij volgas of kickdown unlockt ie zeker wel. Het locken met volgas erop wordt zeker met schokje ervaren en toeren gaan iets terug. Net alsof ie opschakelt. | |
Turquaz52 | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:51 |
2000RPM VERSCHIL..?? Hij was toen zeker al gelocked.. zoveel slipt mijn koppelomvormer niet, gewoon +/- 500RPM wat ie slipt alvorens het locken.. | |
Fer | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:59 |
Als je dat zo zeker weet, is ie met kickdown 2 of 3 trappen teruggegaan en stond ie nog in 4. Veel automaten hebben een "overdrive". Bakverhouding is dan wel 1:1 maar de totale reductie is te lang om op topsnelheid ook max toerental te draaien. Das weer nodig om dat geslurp van de omvormer te compenseren en hebt de kickdown als je even wilt versnellen. | |
crashback | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:04 |
Maar je automaat is zeker geen 6traps. Gewoon 5+interlock. | |
Turquaz52 | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:15 |
Daar ging ik ook al van uit dan, 245 in de 4...? | |
crashback | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:18 |
waarom niet? Mijn diesel (stock) kon ook dik 200 in de vier, met nog iets van 4000 toeren. Hangt totaal van je tandwiel verhoudingen af. Ik zoek ze ff op... | |
crashback | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:21 |
AUTOMATIC TRANSMISSION A5S310Z ZF: ZF 5HP18 Gear ratio: 1. 3.66 2. 2.00 3. 1.41 4. 1.00 5. 0.74 R. 4.08 The ZF five-speed automatic transmission includes a torque converter with a lock-up clutch, three drive clutch assemblies, three brake assemblies, and three planetary gearsets. One disadvantage of the above ZF five-speed automatic transmission is that the arrangement of the planetary gearsets provides higher losses of efficiency in fifth gear because all three gearsets are loaded. Another disadvantage of the ZF five-speed automatic transmission is that it is more difficult with good planetary gearset design to provide a 0.75 overdrive ratio and good ratio spacing. | |
Fer | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:22 |
Meeste auto;s die ik reed haalden bijna hun top in de een-na-hoogste versnelling. | |
Gokhan03 | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:46 |
Waren meestal 6 traps zeker? | |
Fer | zaterdag 8 januari 2011 @ 23:56 |
6 bakken lopen allemaal evenhard in 5 als in 6, soms zelfs harder. Maar de meeste 5 bakken haalden ook wel bijna hun top in 4. Behalve me eerste auto, maar die had een sport-bak. Maakte altijd teveel toeren zeg maar. |