abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zaterdag 1 januari 2011 @ 13:40:59 #1
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_90706935
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-jaarwisseling.dhtml

quote:
HARDERWIJK/BOERAKKER - De jaarwisseling heeft aan twee jongeren het leven gekost. In Harderwijk overleed een 13-jarige jongen aan verwondingen die hij opliep toen een vuurwerkbom ontplofte. Onbekenden staken het object af terwijl de jongen toekeek. De politie vermoedt dat het onderzoek nog zeker enige dagen gaat duren.

© ANP
Het onderzoek vindt plaats in samenwerking met de Officier van Justitie. Zowel politie als Justitie doen de komende dagen ook geen uitspraken over de zaak, aldus een zegsman. Een belangrijke vraag die moet worden beantwoord, is wie exact betrokken waren bij het incident. De politie is al begonnen met het verhoren van mogelijke betrokkenen. Er zijn nog geen aanhoudingen verricht.

Een 17-jarige jongen uit het Groningse Tolbert overleed vannacht aan de verwondingen die hij opliep toen een vuurwerkbom ontplofte. Toen het object ontplofte, raakten voorwerpen uit de bom zijn gezicht. Hij werd met spoed overgebracht naar het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG), waar hij in de loop van de ochtend overleed.

In de Rotterdamse deelgemeente Rozenburg werd een man neergestoken en overreden door een auto. Hij raakte zeer ernstig gewond. De politie heeft een onderzoek ingesteld en vier personen aangehouden.

In Den Haag raakten bij twee incidenten vier agenten gewond. Twee politiemannen moesten met ernstig been- en hoofdletsel in het ziekenhuis worden behandeld nadat ze met vuurwerk waren belaagd. Bij een ander incident raakten twee agenten gewond nadat ze met een stoel waren geslagen. Ook zij moesten in het ziekenhuis worden behandeld voor hoofd- en gebitsletsel.

Vanuit Amsterdam kwamen zaterdagochtend geen meldingen binnen over gewonden. Voor zover zaterdagochtend was na te gaan, verliep de jaarwisseling in de hoofdstad met minder grote problemen dan in Den Haag en Rotterdam. In de laatste steden moest de mobiele eenheid (ME) optreden.

In alle drie de grote steden werden tientallen mensen aangehouden omdat zij zich veelal onder invloed van alcohol misdroegen, overlast veroorzaakten of zich schuldig maakten aan gewelddadig gedrag. Zowel in Amsterdam als Rotterdam ging het om meer dan honderd personen.

In Den Haag werden volgens voorlopige gegevens veertig auto's in de brand gestoken, meer dan vorig jaar toen er ruim twintig in auto's door brand werden verwoest. Een woordvoerder van de gemeente Amsterdam typeerde het verloop van de jaarwisseling in de stad als ,,goed, gemoedelijk en feestelijk''. In Rotterdam spraken burgemeester Ahmed Aboutaleb en korpschef Frank Paauw van een ,,drukke maar beheersbare nacht''.

Burgemeester Jozias van Aartsen van Den Haag zei dat de incidenten in bepaalde delen van de stad niet exemplarisch waren voor de rest van de stad. In een groot aantal wijken waar in het verleden veel rumoer was, zoals Loosduinen, Scheveningen en Escamp, verliep de viering dit jaar zonder problemen.

Diverse jongeren elders in het land liepen verwondingen op bij het afsteken van vuurwerk. In Brielle raakte een 15-jarig meisje gewond door een explosie, die werd veroorzaakt door vuurwerk. Ze kreeg glasscherven in haar gezicht. In Venray raakte een kind gewond bij het afsteken van vuurwerk. Nadere bijzonderheden daarover zijn nog niet bekend. In Emmen is een persoon met onbekend letsel naar het ziekenhuis afgevoerd, nadat een vuurpijl een woning binnen was gevolgen.

In veel provincies zorgde mist tijdens de jaarwisseling voor enige overlast. In onder meer Zeeland, delen van Brabant, Oost-Nederland en Utrecht was er soms sprake van dichte mist. Ook de vuurwerkbranche had daar onder te lijden. Handelaren verkochten door de mist minder vuurwerk dan gebruikelijk. (ANP)
01/01/11 10u11
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 1 januari 2011 @ 13:42:12 #2
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_90706980
Risico van het vak. :X

Proffesioneel vuurwerk is ook veel mooier/beter! ^O^
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 1 januari 2011 @ 13:44:17 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_90707034
Achja. Ik lees ook dat het hier in Amsterdam dus juist heel rustig is verlopen. Das ook goed nieuws :)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_90707055
Maar verder was het een rustige jaarwisseling... :')

http://www.hln.be/hln/nl/(...)e-met-vuurwerk.dhtml

Dus twee Nederlandse jaarwisselingen staan gelijk aan het aantal beschadigde ogen bij alle Amerikaanse soldaten die in Irak hebben gevochten... Triest.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 1 januari 2011 @ 13:45:06 #5
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_90707056
quote:
In Emmen is een persoon met onbekend letsel naar het ziekenhuis afgevoerd, nadat een vuurpijl een woning binnen was gevolgen.
WTF.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_90707077
Het was een lawinepijl :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_90707188
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 13:45 schreef marcodej het volgende:

Dus twee Nederlandse jaarwisselingen staan gelijk aan het aantal beschadigde ogen bij alle Amerikaanse soldaten die in Irak hebben gevochten... Triest.
als je de 4500 + doden vergeet nog niet eens, er zijn tien duizenden amerikaanse soldaten met oog schades.
Op zondag 2 januari 2011 14:07 schreef Monidique het volgende:
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
pi_90707240
Ga dan ook geen eigen vuurwerk maken als je er de ballen verstand van hebt :X
  Redactie Frontpage zaterdag 1 januari 2011 @ 13:51:08 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_90707246
quote:
Vuurwerkbommen eisen jonge slachtoffers bij jaarwisseling
Levens......................
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zaterdag 1 januari 2011 @ 13:52:56 #10
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_90707308
Moet je maar niet gaan kutten met vuurwerk :W
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zaterdag 1 januari 2011 @ 13:53:28 #11
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90707324
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 13:50 schreef DuranK het volgende:
In vuurwerkcampagnes wordt dit ook expliciet opgeroepen.

Blijkbaar wilde die 17-jarige jongen zich graag bewijzen. Dat heeft hij ook gedaan... :|W
pi_90707364
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 13:50 schreef DuranK het volgende:
En R.I.P. voor de nabestaanden natuurlijk.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 13:54:51 #13
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_90707369
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 13:45 schreef marcodej het volgende:

Tsjah ik zal de cijfers wel eens willen zien van mensen die hun ogen beschadigen BUITEN oud en nieuw om. Dat zuller ook wel aardig wat zijn door chemicalien, ongelukken, brandwonden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_90707489
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 13:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tsjah ik zal de cijfers wel eens willen zien van mensen die hun ogen beschadigen BUITEN oud en nieuw om. Dat zuller ook wel aardig wat zijn door chemicalien, ongelukken, brandwonden.
Tuurlijk, maar dit is wel op 1 dag
pi_90707576
Nouja, wel kut voor ze natuurlijk.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:03:50 #16
111382 Ofyles2
pi_90707649
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:01 schreef Voorschrift het volgende:
Nouja, wel kut voor ze natuurlijk.
Voor de nabestaanden inderdaad...

Ik weet niet wat die Utrechter misdaan heeft, maar voor hem vind ik het zieliger...
pi_90707740
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Voor de nabestaanden inderdaad...

Ik weet niet wat die Utrechter misdaan heeft, maar voor hem vind ik het zieliger...
Ja ook voor de slachtoffers zelf, ook al heeft Darwin toegeslagen, het is evengoed wel lullig om zo te sterven natuurlijk.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:08:26 #18
111382 Ofyles2
pi_90707789
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:06 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja ook voor de slachtoffers zelf, ook al heeft Darwin toegeslagen, het is evengoed wel lullig om zo te sterven natuurlijk.
Hebben ze trouwens die jongens inmiddels opgepakt die dat 13-jarige jochie hebben mishandeld?
pi_90707907
Dat is hun cultuur, daar moet je respect voor hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90708051
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:08 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hebben ze trouwens die jongens inmiddels opgepakt die dat 13-jarige jochie hebben mishandeld?
Geen idee, ik hoop van wel.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:41:57 #21
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_90710357
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:08 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Op een camping in Harderwijk kwam een jongen van 13 om toen zijn familie een illegale vuurwerkbom afstak. Ook hij raakte zwaargewond en overleed in het ziekenhuis. Wie de bom afstak is nog niet bekend, een aantal leden van het gezin is vannacht door de politie gehoord.

Het was dus toch familie volgens het nieuws op de radio net. Het schijnt de vader of de oom te zijn geweest die de vuurwerkbom gemaakt en aangestoken hadden. Hoe dom kun je zijn :{

bron

[ Bericht 10% gewijzigd door livelink op 01-01-2011 15:52:48 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_90711907
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:41 schreef livelink het volgende:

[..]

Op een camping in Harderwijk kwam een jongen van 13 om toen zijn familie een illegale vuurwerkbom afstak. Ook hij raakte zwaargewond en overleed in het ziekenhuis. Wie de bom afstak is nog niet bekend, een aantal leden van het gezin is vannacht door de politie gehoord.

Het was dus toch familie volgens het nieuws op de radio net. Het schijnt de vader of de oom te zijn geweest die de vuurwerkbom gemaakt en aangestoken hadden. Hoe dom kun je zijn :{

bron

Triest hoor, je zal het maar op je geweten hebben..oud op nieuw wordt nooit meer feestelijk..
pi_90712150
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 13:52 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Moet je maar niet gaan kutten met vuurwerk :W
ben ik an sich met je eens, echter zijn er ook een paar gevallen van omstanders, je kan het een jochie van 13 niet kwalijk nemen dat hij het gevaar niet zag. wellicht wist hij niks van de vuurwerkbom af mogelijk ook wel maar op 13 jarige leeftijd heb je natuurlijk niet altijd het noodzakelijke verantwoordelijkheidsgevoel.

ook een vuurpijl die je woning in vliegt kan je zeer mogelijk weinig aan doen, maar idd de mensen die met vuurwerkbommen lopen te kutten en te experimenteren, geen medelijden mee

[ Bericht 0% gewijzigd door GewoneMan op 01-01-2011 16:47:56 ]
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:43:33 #24
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_90712481
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:33 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ben ik an sich met je eens, echter zijn er ook een paar gevallen van omstanders, je kan het een jochie van 13 niet kwal;ijk nemen dat hij het gevaar niet zag. wellicht wist hij niks van de vuurwerkbom af mogelijk ook wel maar op 13 jarige leeftijd heb je natuurlijk niet altijd het noodzakelijke verantwoordelijkheidsgevoel.

ook een vuurpijl die je woning in vliegt kan je zeer mogelijk weinig aan doen, maar idd de mensen die met vuurwerkbommen lopen te kutten en te experimenteren, geen medelijden mee
dit dus ^O^
pi_90712715
oh ja en mensen die schade maken door eigen schuld (opblazen van prullenbakken, brievenbussen of bushokjes of wat dan ook alles laten vergoeden!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_90714533
quote:
In de Rotterdamse deelgemeente Rozenburg werd een man neergestoken en overreden door een auto.
transformers 3?
pi_90716551
Als je ziet wat er tegenwoordig allemaal niet meer mag vind ik het vreemd dat particulieren met oud en nieuw met vuurwerk mogen spelen. Veel volwassenen gedragen zich er trouwens als kinderen mee. Ik ben bewust binnen gebleven en heb ook de bovenlichten dichtgedaan. Je zal een verdwaalde vuurpijl binnen krijgen wtf.
pi_90716686
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:48 schreef niels0 het volgende:
Als je ziet wat er tegenwoordig allemaal niet meer mag vind ik het vreemd dat particulieren met oud en nieuw met vuurwerk mogen spelen.
Zoiets extra reguleren zal wel weer tegen de vrijheid van meningsuiting van Henk & Ingrid ingaan. :{
pi_90716696
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:26 schreef Maron het volgende:

[..]

Triest hoor, je zal het maar op je geweten hebben..oud op nieuw wordt nooit meer feestelijk..
Die familie zal tot in lengte van jaren geconfronteerd worden met de eigen domheid.
pi_90717143
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:52 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Zoiets extra reguleren zal wel weer tegen de vrijheid van meningsuiting van Henk & Ingrid ingaan. :{
Ja, is waarschijnlijk onvoldoende draagvlak voor in de samenleving, maar men heeft toch altijd de mond vol over veiligheid? En wat te denken van de milieuschade? Ik heb meegemaakt dat 100km offshore op de noordzee op 50m boven het water toeters en bellen afgingen omdat een system het detecteerde.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 19:36:29 #31
329912 sneeuwvrouw
sneeuwvrouwtje
pi_90718284
quote:
Ik ben bewust binnen gebleven en heb ook de bovenlichten dichtgedaan. Je zal een verdwaalde vuurpijl binnen krijgen wtf.
Wat heeft je bovenlicht daar nu mee te maken,
Het zijn maar vuurpijlen geen lichtzoekende raketten.
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 19:40:53 #32
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_90718437
Ik wacht op de verminkingsfilmpjes op de bekende goresites.
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
  zaterdag 1 januari 2011 @ 20:04:20 #33
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_90719212
quote:
Ik ben bewust binnen gebleven en heb ook de bovenlichten dichtgedaan
Hoe doe je lichten dicht?
pi_90719282
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 20:04 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Hoe doe je lichten dicht?
:')
Wie dit leest is gek
pi_90720541
Voor de duidelijkheid, een bovenlicht is zo'n smal raampje om te ventileren. Is gewoon perfekt nederlands. Kijk maar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bovenlicht
pi_90720563
SNEL! VUURWERK VERBIEDEN! PER ONMIDDELLIJKE INGANG! :r
pi_90720570
Oh sorry, verkeerde kabinet.
pi_90731328
abnormaal die vuurwerkbommen, ik heb er heel wat gehoord en ook vlakbij waarbij het huis stond te trillen zelfs, het leek wel oorlog :?
pi_90731963
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 19:06 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja, is waarschijnlijk onvoldoende draagvlak voor in de samenleving, maar men heeft toch altijd de mond vol over veiligheid? En wat te denken van de milieuschade? Ik heb meegemaakt dat 100km offshore op de noordzee op 50m boven het water toeters en bellen afgingen omdat een system het detecteerde.
Ik denk dat er wel voldoende draagvlak voor is, men wil er gewoon niet aan. Kijk dit brengt geld op. Waarschijnlijk meer dan het kost. Daarnaast weet je niet wat er gebeurt als je het afschaft. Alle gemeenten zelf vuurwerk laten organiseren is ook ontzettend duur en ik ga daar niet aan mee betalen eerlijk gezegd. Plus dat de jeugd dan waarschijnlijk meer gaat vernielen dan nu.
Ze moeten gewoon handelaren in illegale troep harder aanpakken, het kost gewoon levens, toch?
pi_90735098
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 00:58 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel voldoende draagvlak voor is, men wil er gewoon niet aan. Kijk dit brengt geld op. Waarschijnlijk meer dan het kost. Daarnaast weet je niet wat er gebeurt als je het afschaft. Alle gemeenten zelf vuurwerk laten organiseren is ook ontzettend duur en ik ga daar niet aan mee betalen eerlijk gezegd. Plus dat de jeugd dan waarschijnlijk meer gaat vernielen dan nu.
Ze moeten gewoon handelaren in illegale troep harder aanpakken, het kost gewoon levens, toch?
die illigale handel krijg je er niet uit. zeker niet zolang het zwaarste legale knalvuurwerk *plof* doet. nog debieler is dat strijkkoppen zoals in de strijkers verboden zijn, het zijn de fijnste en betrouwbaarste lonten :{
  zondag 2 januari 2011 @ 15:00:40 #41
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_90745227
Hmm, het was ook niet zomaar een bommetje die in Boerakker

quote:
Beschrijving Deze hyves is voor iedereen die hem kende, goede vrienden of niet. Op 1 januari is hij overleden aan een vuurwerkbom. hy had een zelfgemaakte bom gemaakt met lood,spijkers, etc. Toen had hij het aangestoken maar het was te snel bij het kruid. 2 seconden en het gebeurde. Waarschijnlijk is hij van die knal geschrokken en sprong over een bankje. Al die lood,spijkers etc, kreeg hij in/tegen zn hoofd en hij was buiten bewust zijn en er kwam allemaal bloed uit zijn achterhoofd toen hij op de grond lag. 10minuten later stonden er 4/5 politie auto's + 1 ambulance + trauma, hij is met de trauma naar het UMCG Groningen gebracht. En overleed diezelfde nacht/ochtend nog aan zijn verwondingen aan zijn hoofd. Dit gebeurde in Boerakker rond kwart voor 1.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_90746072
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:00 schreef henkde_j het volgende:
Hmm, het was ook niet zomaar een bommetje die in Boerakker
Waarom zou je überhaupt een vuurwerkbom maken met lood en spijkers? Ik heb er zelf ook wel een aantal gemaakt, maar dan was het de sport een zo hard mogelijke knal te maken. Dan moet je dus denken aan een zo dik mogelijke buis waar het kruit in zit. Lood en spijkers hebben juist verwonden tot doel (dat blijkt ook maar weer), en dat is dus alleen interessant voor terroristen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bolkesteijn op 02-01-2011 15:25:50 ]
pi_90746315
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 00:58 schreef JellieVrolijk het volgende:
Vuurwerkbommen worden meestal gewoon zelf gemaakt in het schuurtje.
pi_90746324
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waar zou je überhaupt een vuurwerkbom maken met lood en spijkers? Ik heb er zelf ook wel een aantal gemaakt, maar dan was het de sport een zo hard mogelijke knal te maken. Dan moet je dus denken aan een zo dik mogelijke buis waar het kruit in zit. Lood en spijkers hebben juist verwonden tot doel (dat blijkt ook maar weer), en dat is dus alleen interessant voor terroristen.
Misschien had 'ie niet door dat een minderjarige niet in aanmerking komt voor een Darwin Award?
  zondag 2 januari 2011 @ 15:28:11 #45
329912 sneeuwvrouw
sneeuwvrouwtje
pi_90746427
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 03:14 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

die illigale handel krijg je er niet uit. zeker niet zolang het zwaarste legale knalvuurwerk *plof* doet. nog debieler is dat strijkkoppen zoals in de strijkers verboden zijn, het zijn de fijnste en betrouwbaarste lonten :{
Als je de legale rotjes koopt ja, ik had anders een paar knalpotten van 75 euro per stuk en die gaven me toch 100 keiharde knallen.
Niet zo hard als een lawinepijl nee maar zeker net zohard als nitraatjes en spanish crackers, en knalden allemaal veilig in de lucht.
Als je wat geld uitgeeft zit er dus zeker wel harde knallen in de legale potten!
En vuurwerk knutselaars zul je altijd hebben, gewoon omdat het leuk is om te knutselen.
pi_90747096
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:28 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

Als je de legale rotjes koopt ja, ik had anders een paar knalpotten van 75 euro per stuk en die gaven me toch 100 keiharde knallen.
Niet zo hard als een lawinepijl nee maar zeker net zohard als nitraatjes en spanish crackers, en knalden allemaal veilig in de lucht.
Als je wat geld uitgeeft zit er dus zeker wel harde knallen in de legale potten!
En vuurwerk knutselaars zul je altijd hebben, gewoon omdat het leuk is om te knutselen.
dat klopt maar dat is natuurlijk wat anders dan het reguliere knalvuurwerk dat zegt *plof* en dat is het probleem. want daardoor gaan mensen zelf prutsen of illigaal spul kopen.

zelf heb ik van alles gedaan maar altijd veilig, heb ook vlinders en lawinepijlen gehad en strijkers nooit een probleem gehad. ik kijk eerst waar ik het kwijt kan zonder iets of iemand te beschadigen en dan pas steek ik het aan en gooi ik het ook meteen weg.
pi_90748114
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom zou je überhaupt een vuurwerkbom maken met lood en spijkers? Ik heb er zelf ook wel een aantal gemaakt, maar dan was het de sport een zo hard mogelijke knal te maken. Dan moet je dus denken aan een zo dik mogelijke buis waar het kruit in zit. Lood en spijkers hebben juist verwonden tot doel (dat blijkt ook maar weer), en dat is dus alleen interessant voor terroristen.
Zelf een fragmentatiebom maken is niet erg verstandig inderdaad, en een te kort lontje ook niet.

Vroeger zelf ook genoeg vuurwerkbommen in elkaar geknutseld maar dan ging het om de knal, net als bij jou, en een lont die lang genoeg is om uit de buurt te zijn als het ding af gaat.

Maar ondanks dat, sterkte aan de nabestaanden van die overleden kids.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')