zonder nu je persoonlijke situatie door te willen lichtenquote:Op zondag 16 januari 2011 11:41 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het één van de commerciële producten.
Dat is veel uitgebreider en voor de gemiddelde consument niet interessant.
Maar het IB-programma en het toeslagenprogramma van de belastingdienst combineren is ook een oplossing.
Ik gebruik het met name omdat ik een aantal klanten heb die ik in het programma van de belastingdienst niet makkelijk verwerkt krijg. Of door dubbel werk te doen.quote:Op zondag 16 januari 2011 11:43 schreef komrad het volgende:
[..]
zonder nu je persoonlijke situatie door te willen lichten, is dit eigen zaak gerelateerd of zit het in andere dingen. Ik hoef niets te combineren want ik krijg toch geen enkele toeslag
Gevalletje 'grijs gebied'?quote:Op zondag 16 januari 2011 11:57 schreef DonJames het volgende:
Kak, ik heb een vragenbrief gekregen over mijn aangifte IB2009en het kon wel eens een aardige discussie worden
nieuwsgierig is, ben altijd geïnteresseerd in grijze gebieden vooral als ik ze zelf ook toe kan passen.quote:Op zondag 16 januari 2011 11:57 schreef DonJames het volgende:
Kak, ik heb een vragenbrief gekregen over mijn aangifte IB2009en het kon wel eens een aardige discussie worden
Yep, de reisaftrek openbaar vervoer. Het is nogal een "long shot".quote:
Ik heb op zich geen hekel aan dit soort dingen (maar wel aan terugbetalen natuurlijk). De treinkaartjes heb ik nog gewoon, dus dat zal niet zo'n probleem zijn. Alleen de OV-verklaring moet ik bij een ex-werkgever los zien te peuterenquote:Op zondag 16 januari 2011 11:59 schreef komrad het volgende:
nieuwsgierig is, ben altijd geïnteresseerd in grijze gebieden vooral als ik ze zelf ook toe kan passen.
Serieus: Altijd naar als dat gebeurd en zeker als het al weer 2011 is
In combinatie met de reiskostenvergoeding zeker?quote:Op zondag 16 januari 2011 12:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Yep, de reisaftrek openbaar vervoer. Het is nogal een "long shot".
Exact. Volgens de vragenbrief moet ik (o.a.) opsturen:quote:Op zondag 16 januari 2011 12:44 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
In combinatie met de reiskostenvergoeding zeker?
Nah ja, mocht je niet meer weten hoe het ook al weer zat, kun je altijd je argumenten op Fok! nog even terug zoeken.
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Exact. Volgens de vragenbrief moet ik (o.a.) opsturen:
"een opgave van het bedrag van de vergoeding die u van uw werkgever heeft ontvangen voor het reizen met het openbaar vervoer"
Niks dus. Ik kreeg wel 19ct/km, maar die vergoeding zou ik ook gekregen hebben als ik met de auto zou zijn gegaan. Of lopend. Of met de helicopter. Maar dat is dus geen vergoeding voor het reizen met het OV.
ow sjit.... dan kan ik dus mijn lol ook nog op?quote:Op zondag 16 januari 2011 12:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
[..]
Ik heb op zich geen hekel aan dit soort dingen (maar wel aan terugbetalen natuurlijk). De treinkaartjes heb ik nog gewoon, dus dat zal niet zo'n probleem zijn. Alleen de OV-verklaring moet ik bij een ex-werkgever los zien te peuteren
DJ wil je vast wel een kopie van zijn brief vol argumenten toesturen.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:02 schreef Nizno het volgende:
[..]
ow sjit.... dan kan ik dus mijn lol ook nog op?
Ik heb nog steeds hetzelfde argument gebruikt
Ik hoop het niet, anders krijg ik zo ook nog lastige vragen over m'n hypotheekconstructiequote:Op zondag 16 januari 2011 13:02 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Als ik me goed herinner was ik het met je standpunt en argumenten eens. Nu maar hopen dat de inspecteur op Fok! heeft meegelezen.
Denk niet dat ze problemen krijgen met je eigenwoningschuld.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, anders krijg ik zo ook nog lastige vragen over m'n hypotheekconstructie(okee, het is geen hypothecaire lening, maar je begrijpt wel wat ik bedoel)
quote:Op zondag 16 januari 2011 13:15 schreef ManAtWork het volgende:
Denk niet dat ze problemen krijgen met je eigenwoningschuld.
Dat is een bekende constructie. (Tenzij jij het wel heel erg bont hebt gemaakt.)
Het is een aftrekpost van een kleine 1000 euro, wel de moeite waard dus.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:17 schreef komrad het volgende:
...
Is de omvang van de betwiste onderdelen substantieel of valt het wel mee (de reiskosten bedoel ik dan).
I should have known.quote:
bij mij valt het op zoch mee.. ten opzichte van die van DJ....quote:Op zondag 16 januari 2011 13:17 schreef komrad het volgende:
toch jammer dat ik beide argumenten niet kan gebruiken voor mijn belastingaangifte
Is de omvang van de betwiste onderdelen substantieel of valt het wel mee (de reiskosten bedoel ik dan).
Het zou nog wel eens kunnen dat ik die ook gebruikt heb. Morgen de papieren er maar eens bij pakken.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Trouwens, ik lees net dat de brief over 2008 gaat, niet over 2009.. Mocht ik ongelijk krijgen zal ik dus ook in bezwaar gaan tegen de heffingsrente, er is geen denkbare reden dat zo'n eenvoudige aangifte 2 jaar is blijven liggen (vind ik). Of zou ik het nog een jaartje kunnen rekken, dan ben ik ook van het gezeur afquote:Op zondag 16 januari 2011 17:31 schreef ManAtWork het volgende:
Oei, straks heeft de fiscus Fok! in de gaten gehouden en krijgen alle Fok!kers een vragenbrief.
Ik zeg: aanpakken die ambtenaren!quote:Op zondag 16 januari 2011 18:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Trouwens, ik lees net dat de brief over 2008 gaat, niet over 2009.. Mocht ik ongelijk krijgen zal ik dus ook in bezwaar gaan tegen de heffingsrente, er is geen denkbare reden dat zo'n eenvoudige aangifte 2 jaar is blijven liggen (vind ik). Of zou ik het nog een jaartje kunnen rekken, dan ben ik ook van het gezeur af
schiet lekker op, de behandeling van de aangiften van 2010 (die niet door de computer goed bevonden worden) kunnen we dus wel verwachten in 2014 of zo.quote:Op zondag 16 januari 2011 18:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Trouwens, ik lees net dat de brief over 2008 gaat, niet over 2009.. Mocht ik ongelijk krijgen zal ik dus ook in bezwaar gaan tegen de heffingsrente, er is geen denkbare reden dat zo'n eenvoudige aangifte 2 jaar is blijven liggen (vind ik). Of zou ik het nog een jaartje kunnen rekken, dan ben ik ook van het gezeur af
Kijk wat er op je jaaropgave komt te staan.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:22 schreef Renesite het volgende:
Ik ben tot 20december bij bijbaan 1 aan het werk geweest. Bij bijbaan 2 20december in dienst getreden. Moet ik daarvan ook nog vermelding doen? Ik krijg pas januari loon.
Dus gewerkt maar nog niet ontvangen - tenzij het in periode 1 is toegevoegd? Nou ja, dan wacht ik daar even op. Eerst de andere 2 invoeren.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:30 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Kijk wat er op je jaaropgave komt te staan.
(Het zal wel, want je hebt waarschijnlijk loon ontvangen over de periode 20 dec. t.m. 31 dec. 2010?)
Het voordeel is dat je bankrekeningen in de toekomst ook in de vooraf ingevulde aangifte worden meegenomen. Ga nu voor het tweede jaar meedoen met een proef hiervoor en maakt het doen van aangifte nog makkelijker (alleen jammer vorig jaar debetstanden niet worden meegenomen).quote:Op zondag 2 januari 2011 11:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik maak een globale vermogensvergelijkingAls ze die nou eens in het biljet zouden zetten, zouden ze echt wat kunnen controleren
Maar goed, ik snij inderdaad wel wat hoekjes af voor de effectiviteit.
Had je nog geen definitieve aanslag gehad over 2008 dan?quote:Op zondag 16 januari 2011 18:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Interessante argumentatie. Is dat een "geaccepteerd" argument, of gaan ze er altijd over zeuren?quote:Op zondag 16 januari 2011 12:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Exact. Volgens de vragenbrief moet ik (o.a.) opsturen:
"een opgave van het bedrag van de vergoeding die u van uw werkgever heeft ontvangen voor het reizen met het openbaar vervoer"
Niks dus. Ik kreeg wel 19ct/km, maar die vergoeding zou ik ook gekregen hebben als ik met de auto zou zijn gegaan. Of lopend. Of met de helicopter. Maar dat is dus geen vergoeding voor het reizen met het OV.
Dat gaan we nu meemaken. DJ heeft (waarschijnlijk) niet voor niks een vragenbrief gekregen.quote:Op maandag 17 januari 2011 11:44 schreef papernote het volgende:
[..]
Interessante argumentatie. Is dat een "geaccepteerd" argument, of gaan ze er altijd over zeuren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |