Nog even over dat vrijdenkerschap dat je ambieert hè, dat betekent dus dat je autodidact moet zijn. Betekent dat voor jou dan ook dat je geheel autarkisch moet leven?quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:23 schreef fokthesystem het volgende:
Ja kijk, zo kan het dus ook he !![]()
Die 3 hierboven, kort en bondig : 'ik heb wel/niet gezegd (in dit geval : gebasht) !'
Je zal tegenwoordig wel moeten denk ik. Het is allang niet meer mogelijk om op een lange waslijst aan gebieden een echte expert te zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:07 schreef Terecht het volgende:
Wat is er eigenlijk op tegen te denken met andermans hersenen? Een gewone sterveling kan toch op zijn hoogst op de schouders van reuzen staan om verder te kunnen zien? Het lijkt me dat het vrijdenken je juist beperkt.
Een erkende expert weet het minst op het desbetreffende gebied.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je zal tegenwoordig wel moeten denk ik. Het is allang niet meer mogelijk om op een lange waslijst aan gebieden een echte expert te zijn.
Jij weet dus ontstellend weinig van complottheorieen?quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:44 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Een erkende expert weet het minst op het desbetreffende gebied.
Maar een random internet held natuurlijk welquote:Op vrijdag 31 december 2010 13:44 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ben ik door corporatie Nederland bestempeld als zodanig?quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:46 schreef Terecht het volgende:
[..]
Jij weet dus ontstellend weinig van complottheorieen?
Heel FOK! ziet jou als de ultieme complotdenker, dus wdb ben jij een erkend expert. Je weet kortom van toeten noch blazen volgens je eigen redenering.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:56 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ben ik door corporatie Nederland bestempeld als zodanig?
Verpest het nou niet.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:07 schreef fokthesystem het volgende:
Lambiekje is niet erkend. Hij word niet door de nos gevraagd of door shell om woord te voeren, zelfs de vermeende fokkers die hem als expert zien, geloven hem niet in meerderheid, dus wiens vergelijking loopt er nu mank?
Die 'fout' maken veel mensen, buiten zaken als normale logica, gebeurtenis en gevolg op bijv. fysiek vlak om.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:04 schreef Terecht het volgende:
Nog even over dat vrijdenkerschap dat je ambieert hè, dat betekent dus
Autodidact ben ik wel deels, dat is/was ook iets van het montessori onderwijs om dat te ontplooien.quote:dat je autodidact moet zijn. Betekent dat voor jou dan ook dat je geheel autarkisch moet leven?
Lees zo veel mogelijk eerst tot het end, alles, bepaal pas dan de volgorde van (wie te-) antwoorden, stel prioriteitenquote:Op vrijdag 31 december 2010 14:09 schreef Terecht het volgende:
Verpest het nou niet.Geef liever antwoord op mijn vraag eerder in dit topic.
Mwoh, dat is relatief, in de meeste expertises heb je wel 1 of meer vak-idioten die echt wel weten waarover ze praten.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:44 schreef Lambiekje het volgende:
Volgens mij betekent vrijdenker per definitie dat je autodidact moet zijn. Als je dus zelfstandig van geest bent, waarom dan niet op andere vlakken zelfvoorzienend zijn? Dat is mijn vraag.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:10 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Die 'fout' maken veel mensen, buiten zaken als normale logica, gebeurtenis en gevolg op bijv. fysiek vlak om.
Jij (noch ik) bent geen natuurwet, wiens ideeën de absolute waarheid zijn of kennen, en dan is er geen dUs dit en dat ook, vaak zijn zulke conclusies, zoals nu van jou richting mij, foutief.
[..]
Autodidact ben ik wel deels, dat is/was ook iets van het montessori onderwijs om dat te ontplooien.
Geheel autarkisch leven? , van je eigen uitwerpselen leven?
Ik zie het anders, men denkt ergens over na, 'haalt diens gegevens ook uit andere dan de bekende kanalen' en bepaalt, na enige tijd kan e.e.a. wel/niet aangepast worden.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:14 schreef Terecht het volgende:
Volgens mij betekent vrijdenker per definitie dat je autodidact moet zijn. Als je dus zelfstandig van geest bent, waarom dan niet op andere vlakken zelfvoorzienend zijn? Dat is mijn vraag.
Maar dan ben je dus geen vrijdenker m.i.. Een vrijdenker gaat louter uit van de eigen ervaring en het eigen denken en beroept zich dus niet op autoriteiten en/of gegevens buiten zichzelf.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:22 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ik zie het anders, men denkt ergens over na, 'haalt diens gegevens ook uit andere dan de bekende kanalen' en bepaalt, na enige tijd kan e.e.a. wel/niet aangepast worden.
Nu ja, als je kritisch tegenover de politiek, de farmaceutische industrie --bot gezegd: de maatschappij-- staat dan kan ik me voorstellen dat je er zo min mogelijk van afhankelijk wil zijn.quote:Hoe ik denk over eventueel buitenaards leven, een wereldorder, politiek, de gestelde claims rond 'gezonde producten', heeft geen automatisch gevolg naar een bepaalde manier van leven die of wel of niet autarkisch is. Grijze gebieden kunnen heel goed zijn.
Die zienswijze staat je vrij.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:31 schreef Terecht het volgende:
Maar dan ben je dus geen vrijdenker m.i.. Een vrijdenker gaat louter uit van de eigen ervaring en het eigen denken en beroept zich dus niet op autoriteiten en/of gegevens buiten zichzelf.
Ook dit is weer projectie: je/een zienswijze van vrijdenken, vrijdenken dat ook weer volgens jou niet kan kloppen - Of volgens methoden x , en dan dus ook y moet gaan, moet de oorsprong of als doel z hebben. Dat staat m.i. lijnrecht tegenover vrijdenken.quote:Nu ja, als je kritisch tegenover de politiek, de farmaceutische industrie --bot gezegd: de maatschappij-- staat dan kan ik me voorstellen dat je er zo min mogelijk van afhankelijk wil zijn.
Je bent pas een erkend expert als je betaald wordt door de industrie die gaat over dat gebied.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:09 schreef ATuin-hek het volgende:
Waarom moet een groot bedrijf bepalen of je expert bent of niet?
Griebels he als jij al vrijdenkend ben. Hoe bekrompen en hokjesdenkend is de rest dan wel niet.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:44 schreef ATuin-hek het volgende:
Oh coolDan ben ik ook een expert via de vrijdenk manier. Binnen het instituut waar ik werk iig.
Ok je hebt dus geen mening over dat topic of over wat ik daar beweer. Dat is goed om te weten, maar daar kom ik zo nog even op terug.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb geen mening over je topic of wat je daar beweert aangezien dat hele boek of het onderwerp in de discussie me eigenlijk geen kont interesseert net zoals dat jij dat waarschijnlijk ook met het merendeel van de BNW onderwerpen hebt.
Ik heb niemand 1 op 1 vergeleken met Timothy McVeigh en dat over 1 kam scheren heb ik allang genuanceerd. Maar goed, nuanceren is moeilijk voor jou omdat je nogal zwart-wit bezig bent af en toe.quote:Verder ben je nu de boel aan het omdraaien. JIJ bent degene die in BNW komt om een user zwart te maken en te vergelijken met Timothy McVeigh. Vervolgens ga je ineens zo'n beetje alle BNW users én gelovigen over 1 kam scheren en begin je je voor te doen als de wijze rationele denker.
Oeh...! Eckhart Tolle een charlatan... vertelquote:Newsflash: een echte rationele denker hoeft zijn wijsheid niet uit een boek van een charlatan te halen.
Zweverig boekje..! Je zei toch dat je geen mening had over het KvhNu topic en wat daar verteld wordtquote:Op vrijdag 31 december 2010 00:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daar bedoel ik mezelf niet mee. PoPcP komt met de opmerking: "Ah.. nog een rationele denker" o.i.d. Vervolgens blijkt dat ie diep in een zweverig boekje zit... dus tja....
Wat blijf je toch heerlijk onwetend op bepaalde gebiedenquote:Op vrijdag 31 december 2010 17:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je bent pas een erkend expert als je betaald wordt door de industrie die gaat over dat gebied.
Je bent pas een erkend expert als je belangenverstrengeling hebt. Kortom je bent pas een erkend expert als je niet meer objectief bent. Want een dergelijke expert praat namelijk in het voordeel van de aandeelhouders.
Een groot bedrijf of industrie wil het uit oogpunt van de aandeelhouders.
Nee net zo als Ab Osterhaus. leer verdomme eens de real world kennen. Wetenschap is niet meer. Het is alleen utopische idealisme. Wetenschap wordt beheerst door het BigMoney.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:21 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat blijf je toch heerlijk onwetend op bepaalde gebiedenWat je schrijft is gewoon simpelweg niet waar. Ik ga bijv voor de expert op het gebied van een bepaalde analyse methode werken. Deze persoon werkt verder niet voor een bedrijf, of groot industrieel iets.
En toch is het zoquote:Op vrijdag 31 december 2010 17:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Griebels he als jij al vrijdenkend ben. Hoe bekrompen en hokjesdenkend is de rest dan wel niet.
Leer jij maar eens het deel van de wereld kennen wat je zo aanvalt. Je blijft zo typisch onwetend.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:23 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee net zo als Ab Osterhaus. leer verdomme eens de real world kennen. Wetenschap is niet meer. Het is alleen utopische idealisme. Wetenschap wordt beheerst door het BigMoney.
De definitie zoals die op wiki staat werd ergens in het eerste topic gegeven dacht ikquote:Op vrijdag 31 december 2010 19:19 schreef Bastard het volgende:
Zijn we er nu al uit wat een vrijdenker eigenlijk is? Of is het voor iedereen een persoonlijke invulling
Dan zittten er dus niet zo heel veel vrijdenkers in BNWquote:Op vrijdag 31 december 2010 20:42 schreef Bastard het volgende:
Maar als ik die definitie zo lees is de vrijdenker iemand die zich laat leiden door wetenschap en logica..
quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Leer jij maar eens het deel van de wereld kennen wat je zo aanvalt. Je blijft zo typisch onwetend.
-persoonlijk worden is not done-. Aangezien je hebt aangegeven een studie naar hersenen te hebben gedaan zijn er 3 dingen mogelijk of je loopt hier te kutkammen. 2. je laat kennis totaal niet blijken en wil het niet delen + dat je nauwelijks inhoudelijk reageert 3. je gewoon echt achterlijk bent.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:25 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En toch is het zoMisschien ben ik wel niet zo bekrompen en hokjesdenkend als jij lijkt te denken. Ik moest namelijk zelf uitvogelijk hoe een bepaalde analyse werkte en hoe je die toe kon passen (en vooral waarop). Daar was binnen het centrum niet echt iemand voor die me daar mee kon helpen, dus ben zelf bezig gegaan. Vanuit eigen logica en experimenten. Daardoor ben ik nu 1 van de experts geworden op dat gebied, en komen mensen die er ook mee bezig willen me nog wel eens om advies vragen.
Als je dat zo eng vind, so be it.
Maar, je legt niet uit waarom dit niet voor jou opgaat. Als ik mij in de geest van een vrijdenker verplaats en dmv streng redeneren het concept van het autonome denken tot haar m.i. logische consequentie voer, dan volgt daaruit dat je in het geheel zelfvoorzienend zou moeten zijn. Jouw antwoord op mijn redenering is dat het niet de jouwe is, maar je legt niet uit waarom het niet de jouwe is en je komt zelf ook niet met je eigen visie op het vrijdenken. Dat stelt mij een beetje teleur.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:31 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Die zienswijze staat je vrij.
[..]
Ook dit is weer projectie: je/een zienswijze van vrijdenken, vrijdenken dat ook weer volgens jou niet kan kloppen - Of volgens methoden x , en dan dus ook y moet gaan, moet de oorsprong of als doel z hebben. Dat staat m.i. lijnrecht tegenover vrijdenken.
Voor mij gaat jouw redenatie en conclusie trant niet op.
En nu ben je dus een vrijdenker geworden?quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:51 schreef sneeuwvrouw het volgende:
Ik wil niet veel zeggen hoor maar ik heb dit forum altijd genegeerd en er nooit in gekeken puur vanwege de discriminatie tegen BNW.
Alleen vanwege mijn uitmuntende topic dat hierheen verbannen werd ben ik hier beland.
En de 9/11 filmpjes maar weer eens bekeken en zowaar een aantal nieuwe gezien.
Toch schrik ik elke keer weer als ik WTC7 zie gaan, zo duidelijk zo opvallend en nog beweert men dat dit door een aantal bakstenen komt die van die andere torens gevallen waren.
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
uit de reacties die jij plaatst blijk je verbijsterend dom, naief en achterlijk en nogal onder een steen levend. Aangezien je hebt aangegeven een studie naar hersenen te hebben gedaan zijn er 3 dingen mogelijk of je loopt hier te kutkammen. 2. je laat kennis totaal niet blijken en wil het niet delen + dat je nauwelijks inhoudelijk reageert 3. je gewoon echt achterlijk bent.
En tussen de regels laat je blijken dat je overheid adoreert. En dat het me niets zou verbazen dat er inmiddels een foto van Rutte boven je bed hangt ipv van JP
Constructief en openminded met deze BNW materie ben jij absoluut niet bezig. Vrijdenkend. Laat me niet lachen. Samen met terecht ben jij de meest gesloten en closedminded van alle BNWers.
Maar even goed Happy New Year.
Neu ik vind vrijdenkers maar een vreemd bekrompen woord, ik wilde alleen zeggen dat zodoende dit topic URL in mijn lijstje staat als pagina die ik af en toe moet bekijken en zo ook van de nodige commentaren voorzien.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:15 schreef Terecht het volgende:
[..]
En nu ben je dus een vrijdenker geworden?
Nou, welkom dan.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:18 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Neu ik vind vrijdenkers maar een vreemd bekrompen woord, ik wilde alleen zeggen dat zodoende dit topic URL in mijn lijstje staat als pagina die ik af en toe moet bekijken en zo ook van de nodige commentaren voorzien.
Misschien moet je 2011 wat minder paranoide worden, hoe vermakelijk het ook isquote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
uit de reacties die jij plaatst blijk je verbijsterend dom, naief en achterlijk en nogal onder een steen levend. Aangezien je hebt aangegeven een studie naar hersenen te hebben gedaan zijn er 3 dingen mogelijk of je loopt hier te kutkammen. 2. je laat kennis totaal niet blijken en wil het niet delen + dat je nauwelijks inhoudelijk reageert 3. je gewoon echt achterlijk bent.
En tussen de regels laat je blijken dat je overheid adoreert. En dat het me niets zou verbazen dat er inmiddels een foto van Rutte boven je bed hangt ipv van JP
Constructief en openminded met deze BNW materie ben jij absoluut niet bezig. Vrijdenkend. Laat me niet lachen. Samen met terecht ben jij de meest gesloten en closedminded van alle BNWers.
Nou nou, kalmeer eens even een beetje. Je bent hier echt vervelende uitspraken aan het doen, die geenszins bijdragen aan de discussie. Ook helpt het niet om subjectieve, ongefundeerde uitspraken te doen over iemands persoonlijkheid.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:36 schreef Gray het volgende:
Ik hoop dat 2011 voor velen een helder jaar zal worden, met gezonde kritiek op jezelf en de wereld om je heen. Gelukkig 2011, overigens het jaar van de Chemie!
Ik neem me bij deze voor meer in te gaan op discussies en correcties voor het gedrag en uitspraken van posters over te laten aan de moderators. Mijn voornemen voor 2011!quote:
Jazeker zitten die er wel. Goed lezen , dat is het halve werk.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dan zittten er dus niet zo heel veel vrijdenkers in BNW
Fout; ....quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
.....
Een groot bedrijf of industrie wil het uit oogpunt van de aandeelhouders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |