QFTquote:Op vrijdag 31 december 2010 09:58 schreef Z het volgende:
Ik vind de Top 2000 stom. En Henk Westbroek ook.
Was het een origineel liedje of ouder werk in ene nieuwe uitvoering?quote:Op vrijdag 31 december 2010 10:11 schreef peaceman het volgende:
Niettemin mag je best het antwoord geven.
Zoetemelk was 6 keer 2e in de Tour De France...quote:Op vrijdag 31 december 2010 10:13 schreef ranja het volgende:
Ik wens iedereen vast een fijne jaarwisseling toe.
Ik vertrek zo richting de wadden en ben zondagmiddag terug. Op zich jammer, ik heb nog zo'n 40 punten nodig om n00bie te verslaan geloof ik. Maar goed, volgend jaar weer een kans![]()
oja, en kijk even in het topic van 'raad de plaat', er zijn hier genoeg die de vraag daar zo weten.
En hoe heet het nummer?quote:
Tja. Iets met Liefde, dacht ik.quote:
Dank weer voor alle regelneverij rondom MUZ en in het bijzonder Trivia afgelopen jaar.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:35 schreef belsen het volgende:
Ik heb het jaar afgesloten op nummer 1142: Fok! Muziek Trivia - eindstand 2010
Probleem is vooral dat ik het af en toe laat verslonzen. Misschien kunnen we het afspreken met maanden, ofzow.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dank weer voor alle regelneverij rondom MUZ en in het bijzonder Trivia afgelopen jaar.![]()
Hulde ook aan winnaar Noobiedoobiedoo en de eeuwige nr. 2, Ranja.
Volgend jaar weer hulp nodig? Wil af en toe wel eens bijspringen.
Gewoon vragen en afstemmen dan...
Enne, dit vind ik wel mooi in de overall lijst: 12 Madmaster 1111
11e Plaats was natuurlijk nog mooier geweest...
Method +1quote:
Bucket of Blood (stagger Lee)quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:19 schreef methodmich het volgende:
In welke bar werd een bloedbad aangericht op een albumtrack van Murder Ballads van Nick Cave & The Bad Seeds?
Mark, tot volgend jaar!quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:40 schreef Mark het volgende:
Nou, ik geef de moed maar op voor dit jaar
Burnettquote:
Die welquote:
quote:"" is a song written by Luther Vandross in 1975. The song is about African Americans finally achieving the freedom they had been waiting and hoping for. It was later featured in the 1978 film
, sung by cast members
. The film version was released as a single in some continental European countries and peaked at #1 in Belgium and The Netherlands.
Wat dreunt er nu uit de speakers?quote:Baby - baby - baby gives me loving,
Leaves me meaning nothing, nothing left to mean
Baby - baby - baby's got me sighing
Nearly has me dying, dying off to me
![]()
That's where she takes me
![]()
She does, she does, she does, she does
![]()
That's where she leads me
![]()
With love, with love, with love, with love
ook zoquote:Op zaterdag 1 januari 2011 13:34 schreef Pink_Floyd het volgende:
De beste wensen allemaal hier en dat er maar weer een hoop mooie muziek mag komen dit jaar!
Wat dreunt er nu uit de speakers?quote:Baby - baby - baby gives me loving,
Leaves me meaning nothing, nothing left to mean
Baby - baby - baby's got me sighing
Nearly has me dying, dying off to me
![]()
That's where she takes me
![]()
She does, she does, she does, she does
![]()
That's where she leads me
![]()
With love, with love, with love, with love
Lou Bandy? The Ramblers?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:41 schreef MadMaster het volgende:
Over leuke vragen gesproken:
[..]
Ik was 11 toen dit uit kwam, dus het is wat op leeftijd...
Dat voorspelt weinig goeds. Is het zo obscuur?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:14 schreef Gambolputty het volgende:
Opgezocht, ik heb zelfs even op Youtube geluisterd maar ik heb het nummer nog nooit eerder gehoord.
Shame on you...quote:Op zondag 2 januari 2011 11:31 schreef methodmich het volgende:
Lijkt wel een typetje van Koot & de Bie.
Check de rechtse danquote:Op zondag 2 januari 2011 11:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Shame on you...![]()
Eerder Arjan Ederveen dan...
Qua snor en kapsel wel, qua uiterlijk toch meer Arjen...quote:Op zondag 2 januari 2011 12:02 schreef methodmich het volgende:
[..]
Check de rechtse dan
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 2 januari 2011 12:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Qua snor en kapsel wel, qua uiterlijk toch meer Arjen...
[ afbeelding ]
Nee, dat zag ik later ook. Zegt me zo nog niksquote:Op zondag 2 januari 2011 12:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's juist, maar niet het antwoord op de vraag...
Da's logisch, want het zijn dan ook niet East 17...quote:Op zondag 2 januari 2011 18:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
East 17 + Rolling Stones =
Ik kan me alleen nog de East17-namen Brian Harvey en Tony herinneren, maar een link met de Stones kan ik niet leggen...
quote:Op zondag 2 januari 2011 18:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's logisch, want het zijn dan ook niet East 17...
quote:
quote:
quote:
quote:
Dat was ook mijn eerste ingevingquote:Op zondag 2 januari 2011 23:46 schreef MadMaster het volgende:
Het is dat ze d'r ogen gesloten heeft en dat ik niet kan geloven dat jij die hier post, maar ik dacht aan Schele Trijntje...
Ik had haar laatst ook bevraagd, maar toen had ze nog rood/rossig haar.quote:Op maandag 3 januari 2011 08:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Ze ziet er nu zowat jonger uit dan 25 jaar geleden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat van wie?quote:High on a hill was a![]()
Loud was the voice of the![]()
Folks in a town that was quite remote heard
Lusty and clear fromthroat heard
quote:High on the hills with the,
Yodell back with the girl and![]()
Dat is wind it up van Gwen Stefani!quote:Op maandag 3 januari 2011 16:53 schreef MadMaster het volgende:
Is dit weer een evergreen die het ronde archief in gaat![]()
Als je de volgende versie weet te benoemen qua titel en ook van wie die is, is het ook goed:
[..]
En dit is het eerder gezochte origineel, afgelopen weken een stuk of 60 keer op TV geweest:quote:Op maandag 3 januari 2011 17:43 schreef brabo74 het volgende:
[..]
Dat is wind it up van Gwen Stefani!
Zal de grap wel missen...quote:
Omdat dit nog wel eens goed zou kunnen zijn...quote:Op maandag 3 januari 2011 19:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zal de grap wel missen...![]()
(en nee, ik verwar Gwen niet met Pink)
Nee, want ik heb het inmiddels opgezocht en het is totaal niet goed.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:45 schreef Burnett het volgende:
[..]
Omdat dit nog wel eens goed zou kunnen zijn...
I promised myself nooit toe te geven dat ik iets van Nick Kamen ken......quote:Op maandag 3 januari 2011 23:06 schreef ranja het volgende:
Loving You Is Sweeter Than Ever ken ik van Nick Kamen...
Zekers! En ik moet helaas streng zijn voor je Z, alleen antwoorden in dit topic worden goedgekeurdquote:
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:35 schreef Z het volgende:
Ik heb eerder dan ranja het goede antwoord gegeven, maar per ongeluk in het verkeerde topic.
TTK-LPT 2011/001.a: Voor de eckte élite
Z +1quote:
Nee, ik zocht eigenlijk een afbeelding van 'Bollie Blauw', het blauwe olifantje dat in de jaren '70 op TV was. Maar die kon ik niet vinden, dus werd het deze...quote:
BlueChicagoMoon +1quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:52 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ah, Bollie Blauw ken ik niet, maar ik snapte de grap sowieso wel hoor.Maar daardoor moest ik weer denken aan Elephant Man, wat hem zeker niet is, want die heeft groen haar.
Wie het wel is, tja... The-Dream?
quote:
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:58 schreef Pink_Floyd het volgende:
Dat is Burning Spear volgens mij...?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik om niet verder dan Kings Of Rhythm en Trailblazers...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:39 schreef cafca het volgende:
Je voortschrijdend inzicht is prima in orde Burnett! Nu de bandnaam nog....
Delta Cats..., ik zat de hele tijd met Deltones in mijn hoofd...quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:10 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ik reken het goed, want het is wel opgenomen door de Kings of Rhythm. Het zit echter zo dat Sam Philips twee singletjes met Ike's Kings of Rhythm had opgenomen en die verkocht ie aan Chess Records, maar hij kon niet twee singletjes van dezelfde band verkopen, dus werd er voor het tweede singletje een andere bandnaam bedacht. Onder die naam werd de single verkocht, en eigenlijk was het dus een fictieve band.
Maar de naam waaronder het is uitgebracht is Jackie Brenston & His Delta Cats. Jackie Brenston heeft wel daadwerkelijk de zang voor dat nummer gedaan, al was het normaal de saxofonist van de band.
Maar het is een moeilijke vraag, dus ik ben soepel.
Burnett +1
Da's de band van Dick Dale.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:13 schreef Burnett het volgende:
[..]
Delta Cats..., ik zat de hele tijd met Deltones in mijn hoofd...
Gisteren alweer 2 musici naar de heilige jachtgronden.quote:
Dat waren nog eens prijzen/tijden...quote:Gisteren overleden. Briljant bassist in Japan.
Heb ooit in 1984 nog voor 99 gulden de VHS van Oil on Canvas helemaal (vanuit Wijk bij Duurstede) in Amsterdam bij Boudisque gekocht voor mijn toenmalige vriendinnetje :-)
Ja, die baardmans met krullen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:28 schreef WeezerButler het volgende:
Hoe heet de medezanger naast Gerry Rafferty in Stealers Wheel. Hij is te zien in het filmpje dat in de Top2000 van Stuck in the Middle werd uitgezonden.
BlueChicagoMoon +1quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:44 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ah, ik weet het al! Billy Stewart - Summertime!Ik had al de hele tijd in m'n hoofd dat er een jaren 60 nummer zo begon maar ineens schoot het te binnen.
quote:
MadMaster +1quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:31 schreef MadMaster het volgende:
Brad Moldau (of iets wat daar op lijkt, ik ben er in ieder geval niet kapot van)...
quote:
quote:
Mmmm, vooruit dan maar, omdat je altijd goed scoort op mijn vragen.quote:
Dat Bobby Farrell-kapsel is ook niet echt bekend bij haar, daarom vond ik het juist een leuke vraag...quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:13 schreef ranja het volgende:
Oh die had ik niet herkend.
alsof dat nog niet duidelijk was
Zonder die "on my radio"-hint had ik 'm niet geweten..., haar naam sowieso nietquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat Bobby Farrell-kapsel is ook niet echt bekend bij haar, daarom vond ik het juist een leuke vraag...
Hoe moeten we dat nou weer weten?quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:48 schreef Burnett het volgende:
Mijn schoonzus is zaterdag jarig!
Noem de 2 bekendste muzikanten die dan ook jarig zijn...
Nee, Madonna is jarig op Elvis' sterfdagquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:02 schreef MadMaster het volgende:
Madonna en Elvis waren op één en dezelfde dag jarig...
Ik dacht dus dat het 15 januari wasquote:
Mijn broer ook..quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:48 schreef Burnett het volgende:
Mijn schoonzus is zaterdag jarig!
Noem de 2 bekendste muzikanten die dan ook jarig zijn...
ex-Bettie Serveert: Carol van Dijk en Peter Visser toch?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:28 schreef ranja het volgende:
Wie zijn de 2 bandleden van Me and Stupid? (debuutalbum januari 2011)
Volgens mij bestaat Bettie ook gewoon nog, even een tussendoortje.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:04 schreef Pink_Floyd het volgende:
ex-Bettie Serveert: Carol van Dijk en Peter Visser toch?
welk album van wiequote:Waar was u op zaterdagavond 29 mei 2010 om acht uur 's avonds? Zat u net als miljoenen Songfestivaladepten aan het scherm gekluisterd voor de jaarlijkse parade van muzikale kitsch? Of stond u een sardine te imiteren in de Ancienne Belgique, alwaar, voor het eerst als soloartiest op een Belgisch podium stond?
In dat laatste geval kunt u zichzelf misschien horen krijsen op, de registratie van dat concert. Uzelf zíén zal niet lukken, want op de bonus-dvd staat
's allereerste optreden, twee maanden eerder in Londen. Wij verkiezen de cd. Niet uit vals chauvinisme, maar omdat dat eerste concert nog te aarzelend was en vooral: bij de muziek van
dromen we liever onze eigen beelden.
In tegenstelling tot wat de titel laat vermoeden isgeen simpel doorslagje van
s lenteplaat '
'. Omdat er vijf extra tracks op staan en omdat de meeste songs live een nieuw leven gekregen hebben. Het zit 'm vaak in de details, zoals de stem die prominenter in de mix zit.
Stond dat een post boven de jouwe, ruim een uur eerder geplaatst, ook al nietquote:
quote:
Hmmm, die is zo te zien niet meer leverbaar...quote:Op donderdag 6 januari 2011 08:31 schreef ranja het volgende:
Zou leuk zijn als ze ook naar Nederland kwamen. Ik heb de dvd van de reunie uit 2000 en die is geweldig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |