Ik ookquote:Op maandag 11 juli 2011 16:52 schreef Ml-etje het volgende:
12.000 euro voor een dakkapel op een nog niet bestaand huis
Ik vind het duur.
Laat wel meenemen dat het dak dus nog niet bestaat.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:55 schreef Nixx- het volgende:
[..]
Ik ook
Ik ben druk bezig om offertes op te vragen bij dakkapel leveranciers, bellen met de gemeente wat allemaal mag.
In dit geval wordt het een dakkapel van 5 meter breed.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:58 schreef Ml-etje het volgende:
Laat wel meenemen dat het dak dus nog niet bestaat.
Dat maakt het plaatsen vele malen makkelijker.
Zag pas een offerte voorbij komen van 15.000 voor 2x3 meter op een bestaand huis.
Ken de details niet maar het was een standaard dakkapel x2, geen poespas.
Dan kan het bij jou echt goedkoper (daar kon ook nog een stuk in prijs gezakt worden begreep ik later).
Nog een vraag: zijn de energieprijzen nu dermate positief dat ik een vast contract kan afsluiten voor 2 jaar? Of is het nu verstandiger om voor 1 jaar te gaan? Of bepaalde zaken flexibel te houden?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:43 schreef Xiphos het volgende:
Gas is goedkoper.
Waarom: de energiebedrijven maken stroom met gas, en die moeten eraan verdienen. (kort dan, maar een KWh (of liever KJ/s) is goedkoper met gas
Moet je nagaan dat een particulier voor 16 euro per meter geprofileerd kozijn hout kan krijgen, en dat een dakkapel binnen 2 á 3 dagen compleet afgewerkt staat met 2 man.quote:Op maandag 11 juli 2011 13:38 schreef Nixx- het volgende:
Wij zijn ook met een nieuwbouw woning bezig.
We twijfelen of we de optie voor de dakkapel (5,0 meter breed) nemen.
De aannemer vraagt er 12.000 Euro extra voor om deze dan te laten plaatsen.
Ze zijn me iets te enthousiast geweest met het aanbieden van vaste contracten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:44 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nog een vraag: zijn de energieprijzen nu dermate positief dat ik een vast contract kan afsluiten voor 2 jaar? Of is het nu verstandiger om voor 1 jaar te gaan? Of bepaalde zaken flexibel te houden?
Wel fijn als 't dan ook waterdicht is.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:52 schreef betyar het volgende:
Moet je nagaan dat een particulier voor 16 euro per meter geprofileerd kozijn hout kan krijgen, en dat een dakkapel binnen 2 á 3 dagen compleet afgewerkt staat met 2 man.
Is niet normaal dat het moet. Er bestaan uitvul plaatjes hiervoor. Die schroef je er onder. In jullie situatie moet je die wat smaller maken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik moet een stukje uit een kozijn halen zodat ik er wat bevestigingen van het raam erop maken, dit is gewoon het handigst met een scherpe - dunne beitel ?
Foto: http://img846.imageshack.us/img846/4907/07082011004o.jpg (copy/paste deze link)
Wat is de bedoeling: http://img402.imageshack.us/img402/5531/08082011006.jpg (copy/paste deze link)
Het onderste gedeelte is net iets te hoog. Daarom moet er ongeveer een halve centimeter kozijn af.
Nee dan kan het niet. Met het plaatje kom je nog hoger uit. Dit plaatje komt nog onder het sluitplaatje. Dacht in het kozijn een hobbeltje te zien wat in de weg zat.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Het is dus moeilijker dan had ik gedacht.
Dat uitvul plaatje, hoe moet ik dat zien?
Want het onderste gedeelte (zie 2e foto) moet dus een stukje lager komen. Omdat anders het bovenste gedeelte te hoog komt (dan kan ik het niet netjes in het raamkozijn schroeven)
Jeetje wat heftig!!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 02:12 schreef bobenjanneke het volgende:
Gezien het tijdstip op dit moment zal dit wel een slowchat met me zelf zijn, maar ik heb om 21.30 te horen gekregen dat vandaag/ vrijdag om 15.30 mijn opa zal overlijden dmv een euthenasie-spuit.
We weten dus al een tijd dat hij ziek is, maar toch schrik je ervan. Normaal gesproken kun je geen afscheid nemen, maar nu wel. I
Je voelt je zo machteloos hoewel hij zelf zegt wat voor mooi leven hij heeft gehad.
Hopelijk heb ik watt van me af kennen schrijven en komt de slaap...o
Niemand wil zijn `stoere sterke` vader/opa zien verwelken tot een kasplantje.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:30 schreef DJMO het volgende:
ik heb gewoon koude rillingen bij 't lezen van je berichtje Bob, nochtans ben ik blij te lezen dat je opa een, door hem gewenst en waardig, einde heeft "gekregen". Respect dat je erbij aanwezig bent geweest, en respect dat je hier kunt posten op dit moment.
nogmaals sterkte!
Stomme vraag misschien (en eigenlijk doet het er ook niet veel toe)quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:28 schreef bobenjanneke het volgende:
Ben net terug uit vught.
Het was dermate uizichtloos, dat mijn opa 4 jaar geleden darmkanker heeft gekregen en ook een stoma gekregen.
Daarna is het steeds verder uitgezaaid tot vorig jaar juni.
In juni had ie darm & longkanker en diverse tumoren.
Toen is al besloten om een euthanasie verklaring te tekenen.
Eind 2011 bleek dat ie niet meer zelfstandig naar boven naar bed kon, niet meer zijn eigen kon wassen en slechter.
Dussssss... Is de beslissing door opa en oma begin deze week genomen, waarvan wij gisteravond op de hoogte zijn gesteld...
Een kwartier voordat de huisarts de injecties gaf, dronk ie nog een glas bier waarvan hij zichtbaar genoot.
Toen heeft hij iedereen bedankt en gaf de huisarts hem de 1e injectie waardoor hij in een diepe slaap kwam.
Daarna gaf de huisarts de 2e injectie en is hij overleden.
Het was voor mijn opa een waardig einde.
Bedankt voor de support!
Mijn opa is 79 geworden.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:53 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien (en eigenlijk doet het er ook niet veel toe), hoe oud was je opa ?
Lijkt mij een heel raar moment, dat je de ene paar minuut nog met hem praat .. en het volgende moment .. naja je snapt wel wat ik bedoel![]()
In ieder geval heel veel sterkte toegewenst ! in deze ongetwijfeld zware periode !
dat begrijp ik volkomen, vandaar ook mijn respect dat je het kunt! niet veel mensen kunnen dit soort intieme dingen delen op het www.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:34 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Niemand wil zijn `stoere sterke` vader/opa zien verwelken tot een kasplantje.
Dus voor mijn opa is het een waardig einde omdat hij geestelijk 100% in orde was, maar lichamelijk gesloopt.
En ik post het om het op mijn manier van me af probeer te schrijven.
Dank je wel!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:02 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat begrijp ik volkomen, vandaar ook mijn respect dat je het kunt! niet veel mensen kunnen dit soort intieme dingen delen op het www.
Mij hoor je niet klagen over internet!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:26 schreef samsuus het volgende:
Wat is het toch fijn dat er internet bestaat :-)
Fijn dat je zoveel steun kan vinden bij "vreemden" en even je verhaal kwijt kan!
Het is fijn dat je ergens je verhaal kwijt kan, bij vreemden, maar die je toch weer kent.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:14 schreef Vonkenboer het volgende:
En zo is ons slowchat topic nog ergens goed voor
Das nog het leukste ;-)quote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:17 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
En zo leer je sommigen weer beter kennen!
Super!! Goede beslissing ;-)quote:Op zondag 22 januari 2012 00:43 schreef bobenjanneke het volgende:
Dinsdag is de laatste dag dat we bij opa kunnen kijken. Dinsdag wordt de laatste dag dat ik rook. Dan gaat mijn buil zware van nelle de kist als de kist gesloten wordt.
Mijn opa heeft vanaf zijn 18e tot zijn 70e gerookt, en is van de 1 op de andere dag gestopt.
En die belofte doe ik dinsdag mijn opa: ik stop, ben gestopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
quote:Op maandag 23 januari 2012 11:39 schreef samsuus het volgende:
[..]
Super!! Goede beslissing ;-)
Succes, you can do it!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet een keer stoppen met roken, en dit is een goede stok achter de rug.
Een belofte aan mijn opa zal ik nooit verbreken, en dinsdag doe ik hem 2 beloftes:
1- ik stop dinsdagavond met roken
2- over Deli, maar verder te privé voor op fok...![]()
quote:Op maandag 23 januari 2012 16:25 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]Het gaat je lukken!! En wat betreft de nodige steun... Dat komt ook zeker goed :-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet een keer stoppen met roken, en dit is een goede stok achter de rug.
Een belofte aan mijn opa zal ik nooit verbreken, en dinsdag doe ik hem 2 beloftes:
1- ik stop dinsdagavond met roken
2- over Deli, maar verder te privé voor op fok...
Ik ben heel benieuwd naar belofte nummer 2...Deli
Zo'n mooie naam!
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
Ik heb alle afleveringen van CSI Miami, Las Vegas en NY.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NCIS is ook leuk!Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
quote:Op maandag 23 januari 2012 23:28 schreef samsuus het volgende:
Las Vegas heb ik tot seizoen 8 op dvd. Miami tot seizoen 4. New York vind ik niet zo leuk..
Heb wel van alle series de boeken :-)Wow, heb je de boeken???SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NCIS is ook leuk!
Ik wist niet eens dat die bestonden...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NCIS kijk ik wel eens op SBS, maar J vind er geen zak het niet leuk....
Te gemaakt, te nep -> geen fantasie...
Ik heb ze op de usb schijf ( CSI ) staan, dus geen dvd kwaliteit, maar zeker de moeite waard om te kijken.
Ik wacht op de aanschaf van een mediaplayer, dan ga ik ook voor de dvd.
[ Bericht 8% gewijzigd door bobenjanneke op 23-01-2012 23:38:28 ]
quote:Op maandag 23 januari 2012 23:32 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Wow, heb je de boeken???
Ik wist niet eens dat die bestonden...Hmm ik vind NCIS tegenwoordig wel vergelijkbaar met CSI, "vroeger" toen Grissom er nog was, toen was CSI echt super!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NCIS kijk ik wel eens op SBS, maar J vind er geen zak het niet leuk....
Te gemaakt, te nep -> geen fantasie...
Ik heb ze op de usb schijf staan, dus geen dvd kwaliteit, maar zeker de moeite waard om te kijken.
Ik wacht op de aanschaf van een mediaplayer, dan ga ik ook voor de dvd.
Maarre J hoeft toch niet alles mee te kijken?? Sam heeft ook alle seizoenen van Bones op zn ps3 staan, daar vind ik dus weinig aan en dan ga ik gewoon iets anders doen.. CSI boek lezen of zo haha..
Ja, de boeken zijn leuk! gebaseerd op de afleveringen dus soms herken je ineens t verhaal :-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |